PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Tolme
09 Eylül 2011, 02:25
B*k böcüğümü Ağustos'un 19'unda İstanbul'dan aldım, hiç görmeden -burada yazılanlar sayesinde -parasını yatırıp aldığım motosiklet daha tecrübeli -ben 34 yaşımda ilk defa motorlu bir araç kullanıyorum- bir arkadaşım tarafından Safranbolu'ya getirildi. Burada biraz bindikten sonra Ankara'ya gittim -220 km- orada biraz daha kullanıp 950 km'de 1000 bakımını 75 TL'ye Ankara Rider'da yaptırdım -35 TL yağ, 4o TL filtre- sonra Safranbolu'ya geri döndüm. 1270 kmdeyim ve başka bir motosikletle karşılaştırma şansım olmasa da bayi de ilk gördüğüm andan beri mükemmel bir şeçim yaptığımı düşünüyorum. Yakıt konusunda herhangi bir ölçümüm olmadı benzinlik görünce alıyorum, herhalde az yakıyordur :) En başta Tolme olmak üzere buraya yazan herkese teşekkürler.

motorunuz hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binin ,ilerde başka motorlarla karşılaştırma şansınız olduğunda motorunuzun kıymetini tekrar anlayacağınıza eminim, şuana kadar kullandığım scooterler içinde en titreşimsiz ,kullanımı kolay ,kategorisindeki diğer scooterlere hatta birçok vitesliye göre daha çabuk hızlanan ve en az yakan scooter scarabeo,bu motoru almadan önce italyan motorları hakkında biraz ön yargıya sahiptim ama bu motoru kullandıktan sonra bundan sonra alacağım motosikletimde büyük ihtimal piaggio grubundan olacaktır,aslında türkiyeye getirilirse scarabeo 500 ü almak istiyorum ama ithal edilmezse onun yerine beverly 500 veya beverly 300 tercihim olacak,sizde deneyimlerinizi düşüncelerinizi bizlerle paylaşırsanız bu başlık altında güzel bir bilgi birikimi elde etmiş oluruz,buda şuanki scarabeo sahipleri ve ileride scarabeo alacak bütün kullanıcıların çok işine yarayacaktır,lütfen bütün bu başlığı okuyan ve scarabeo sahibi olan arkadaşlarda zaman zaman düşünce ,tecrube ve izlenimlerini bizlerle paylaşsınlar,paylaşım ne kadar çok olursa ,bilinmeyende okadar azalıcaktır,bende paylaşımda bulunan herkese teşekkür ederim

sasuke
19 Eylül 2011, 13:54
Herkese selamlar...Benim motor 5000 k.m. oldu ve şu ana kadar hiç bir sıkıntı yaşatmadı...İşyerimize yeni bir arkadaş alındı ve kilosu ve boyu gayet yerli yerinde...Ben 84 kilo, diğer arkadaş 130'a yakın ve deneme sürüşü yapmak için kendisini artçı olarak aldım ve yaklaşık 1 saat dolaştık; genel toplamda 220 kiloya yakın olarak 80-90 arası hızlanmaya gayet normal olarak çıkan motor, 90'lardan sonra hızlanma işini birazcık yavaşlattı fakat kendi dayanakları doğrultusunda kararlı bir şekilde hızlanmaya devam etti...Bilenlere örnek olması bakımından, çayırbaşı'ndan hacıosman bayırını artçımla çıktım...pek dik bir yokuş sayılmaz ama gene de test için elverişli bir yokuş sayılır ve motor 90 gibi bir hızla rahatça bayırı tamamladı...bundan cesaret alarak daha dik bir yokuş olan maslak gazeteciler sitesi ilersindeki yokuşa yöneldim ve motor orda da gayet sıkıntısızca işimizi gördü...son yokuş beni korkutuyordu ama scarabeo gayet yeterli ölçüde bu yokuşuda tamamladı...Sanırım ilk ve son artçımdı yeni işe başlayan arkadaşım=) belki de 6000 bakımından sonra bu testi tekrarlayabilirim ki bu haliyle bile bana gayet yeterli geldi...

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:50 ----------

Ayrıca rüyalarımda gilera nexux 500 görüyorum. :mrgreen: Sonra usulca sahibinden adlı siteye yöneliyorum ve usul usul ilanları kontrol ediyorum...Bu rüyalar insan bünyesinde oldukça etkili gibi...:mrgreen: Fakat en az 2 sene scarabeomdan ayrılmam...Aramız oldukça iyi kendisiyle...

Tolme
19 Eylül 2011, 23:45
arkadaşlar 100 den sonra devirden dolayı torkta kuvvetlenme oluyor en uzun rampaları bile 2 kişi (80 kilo ben + 55kilo eşim) 100ün altına inmeden çıkabiliyorum,rampaya girerken süratinizin 100-105 km civarında olması gerekiyor,geçen hafta çevre yolunda bornova buca arasındaki rampayı devamlı 110km süratle tırmandım ,bunu nasıl yapıyor bende şaştım açıkçası,arabaların bile bir çoğu yetişemiyor,ama düşük süratte girerseniz aynı rampada süratim 80 e kadar düşüyor

proman
21 Eylül 2011, 17:51
Merhaba Tolme, bana göre de sınıfının iyi makinalarından. Bu arada sizin izmir ne pahalıymış! moto*** isimli bir firmaya sordum Ferco da 100 avro olan yan ayak orada 180 avro. Aklında olsun 2. el veya ferco fiyatından bizim motorlar için ayak satan olursa alacağım. Şehir farketmez. Sağlıcakla.

grognard
21 Eylül 2011, 20:51
motopit serdar abi bana dedi 180 avro dedim abi kapat telefonu ... ferco daha ucuz demek ki ?

Tolme
22 Eylül 2011, 00:46
Merhaba Tolme, bana göre de sınıfının iyi makinalarından. Bu arada sizin izmir ne pahalıymış! moto*** isimli bir firmaya sordum Ferco da 100 avro olan yan ayak orada 180 avro. Aklında olsun 2. el veya ferco fiyatından bizim motorlar için ayak satan olursa alacağım. Şehir farketmez. Sağlıcakla.

aslında fiyat farkı olmaması lazım ,belki ürünü motopit daha önce pahalı fiyattan stoğuna almış olabilir,serdar beyle görüşerek olay çözümlenebilir

sasuke
22 Eylül 2011, 01:04
arkadaşlar 100 den sonra devirden dolayı torkta kuvvetlenme oluyor en uzun rampaları bile 2 kişi (80 kilo ben + 55kilo eşim) 100ün altına inmeden çıkabiliyorum,rampaya girerken süratinizin 100-105 km civarında olması gerekiyor,geçen hafta çevre yolunda bornova buca arasındaki rampayı devamlı 110km süratle tırmandım ,bunu nasıl yapıyor bende şaştım açıkçası,arabaların bile bir çoğu yetişemiyor,ama düşük süratte girerseniz aynı rampada süratim 80 e kadar düşüyor



yokuşa hızlı girildiğinde ok gibi çıkıyor=) fakat ben artçı arkadaşımla hemen yokuşun başında kalktık, hızlı girmedik... bayağı uzun ve dike yakın yokuşu gayet güzelce, uygunca hızlanarak çıktık...ikinci denemem gayet dik bir yokuştu ve bayağı uzundu, orayada hızlanmadan başladık ve gene beni tatmin etti...6000 bakımından sonra tekrar ufak bir deneme yapacağım=)

volkanabur
23 Eylül 2011, 21:18
yaklaşık 1 ay önce bi sorun yaşadım anca fırsat bulup yazabiliyorum.radyatörün fanı takılı kaldı devamlı çalışıyo.bu arada kırmızı renkli arıza lambası yanıyor.kontak kapatıyom duruyo açıyom devamlı çalışıyor.servis en yakın kuşadasında bastım gittim.neyse sorunun çıkabilceği iki yer var zaten ya fan müşürü yada termostat arızası.termostat vanası gevşediği için olmuş neyseki altan usta çabuk buldu.ve tekrar scarabeo aşkı kaldığı yerden devam etmeye başladı:cherry:

dix1
24 Eylül 2011, 01:19
arkadaşlar selam bu yeni model ne zaman çıkacak bilen varmı acaba?

Tolme
24 Eylül 2011, 20:01
arkadaşlar selam bu yeni model ne zaman çıkacak bilen varmı acaba?
ferco motor bildiğim kadarıyla 2011 modellerin hepsini bitirdi ,önümüzdeki sezon için yeni ithalatlların yeni kasa geleceğini düşünüyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:58 ----------


yaklaşık 1 ay önce bi sorun yaşadım anca fırsat bulup yazabiliyorum.radyatörün fanı takılı kaldı devamlı çalışıyo.bu arada kırmızı renkli arıza lambası yanıyor.kontak kapatıyom duruyo açıyom devamlı çalışıyor.servis en yakın kuşadasında bastım gittim.neyse sorunun çıkabilceği iki yer var zaten ya fan müşürü yada termostat arızası.termostat vanası gevşediği için olmuş neyseki altan usta çabuk buldu.ve tekrar scarabeo aşkı kaldığı yerden devam etmeye başladı:cherry:

her motor ufak şakalar yapabiliyor,geçen ay bende buna benzer bişi yaşadım sorun sigorta kutusu oksitlenmiş ,temizleyici spreyle fısfısladı servis ,aynen yola devam :)

Yurdukoru
24 Eylül 2011, 21:14
Benim de biliyorsunuz yağ hortumu yerinden çıkmış ve segmanların içine ettiğimi düşünmeme sebep olmuş ve yüreğimi ağzıma getirmişti. Butarz küçük şakalar yapabiliyor evet.

Kış geliyor o yüzden Givi'nin 52 cm'lik yüksek camını sipariş vermiştim hala gelmedi. Benim gibi yaz kış demeden motordan inmeyenler soğuk havalarda bence yüksek cam şart. Varsın performansı biraz etkilesin, zatüre olmaktan iyidir. Yaz geldimi daha orjinal bir şey düşüneceğim.

yakkari
25 Eylül 2011, 01:24
Tüm Scarabeo'culara selam olsun,
Yaklaşık iki ay önce bir scarabeo 200 ie sahibi oldum. Şu an 700 km'de . Motorumdan memnunum, her ne kadar yakıt konusunda bahsettiğiniz değerleri yakalayamasamda. Ne kadar sakin kullansamda 100 km'de 3,2 litreden aşağı inemedim. Sizlere bir sorum olacak motoru aldığımdan beri giderken disklerden geldiğini düşündüğüm bir tıss sesi oluyor ( metal sürtme sesi ) sizin motorlarda da var mı ? Acaba yakıt tüketiminin çok luğunun sebebi bu mu diye düşünüyorum. Bin bakımından sonra yakıt tüketimi düşüyor mu ? bunu da merak ediyorum. Bu gün lastiklerimi michelin city grip lerle değiştirdim. Orjinalleri ile su da dans ediyordum...Sorularımı yanıtlarsanız sevinirim... Hepinize kazasız günler dilerim...

rottice
25 Eylül 2011, 02:59
1 aydır biniyorum, daha ilk km'den beri disklerden ses geliyor.Servise söyledim birşey yapamayız dedi..ikinci gün yağ damlatıyordu, götürdüm conta değiştirdiler hallettiler.1000 bakıma girecek umarım şu disk sesi halledilir.
Bu arada lastikler cidden su kayağı gibi, siz nerden, ne fiyata aldınız city gripleri ?

dix1
25 Eylül 2011, 12:10
ben pcx düşünüyorum açıkçası ama scarabeo da hoş bir cihaz ve 200cc civarında hız konusunda iyi ama pcx de şekil olarak daha modern kararsız kaldım.

yakkari
25 Eylül 2011, 13:14
1 aydır biniyorum, daha ilk km'den beri disklerden ses geliyor.Servise söyledim birşey yapamayız dedi..ikinci gün yağ damlatıyordu, götürdüm conta değiştirdiler hallettiler.1000 bakıma girecek umarım şu disk sesi halledilir.
Bu arada lastikler cidden su kayağı gibi, siz nerden, ne fiyata aldınız city gripleri ?

Bostancı Buz motordan aldım ikisinin peşin fiyatı 280tl taksitli 320tl. Motor kendine geldi, çok tedirgin oluyordum...

rottice
26 Eylül 2011, 01:57
Gittim sordum 290 tl nakit, 330 taksitli fiyat aldım...Bu arada ön lastiği 110 yapayım dedim o zaman fiyat 330 nakit oldu.Ön 110 arkayı ise 130 yapsak çok fark olur mu ?

Tolme
26 Eylül 2011, 04:17
Tüm Scarabeo'culara selam olsun,
Yaklaşık iki ay önce bir scarabeo 200 ie sahibi oldum. Şu an 700 km'de . Motorumdan memnunum, her ne kadar yakıt konusunda bahsettiğiniz değerleri yakalayamasamda. Ne kadar sakin kullansamda 100 km'de 3,2 litreden aşağı inemedim. Sizlere bir sorum olacak motoru aldığımdan beri giderken disklerden geldiğini düşündüğüm bir tıss sesi oluyor ( metal sürtme sesi ) sizin motorlarda da var mı ? Acaba yakıt tüketiminin çok luğunun sebebi bu mu diye düşünüyorum. Bin bakımından sonra yakıt tüketimi düşüyor mu ? bunu da merak ediyorum. Bu gün lastiklerimi michelin city grip lerle değiştirdim. Orjinalleri ile su da dans ediyordum...Sorularımı yanıtlarsanız sevinirim... Hepinize kazasız günler dilerim...

tıss sesi frenleri sıktığında geliyorsa normal bizdende geliyor :),lastikleri değiştirmen çok iyi olmuş motorunun artık daha dengeli ve daha iyi yol tutuşu olduğunu göreceksin,1000km den sonra yağ değişecek ozaman değerlerin dahada düşer birde 90km yi geçmemen lazım ,trafik yoğunluğuda çok büyük etken benzinde eğer dur kalk çok yapıyorsan benimde bazen 3 litrelere ulaşıyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:10 ----------


1 aydır biniyorum, daha ilk km'den beri disklerden ses geliyor.Servise söyledim birşey yapamayız dedi..ikinci gün yağ damlatıyordu, götürdüm conta değiştirdiler hallettiler.1000 bakıma girecek umarım şu disk sesi halledilir.
Bu arada lastikler cidden su kayağı gibi, siz nerden, ne fiyata aldınız city gripleri ?

frenleri sıktığında eğer ciyaklama sesi geliyorsa büyük ihtimal fren pabuçlarınla ilgili bir sorun var,başka bir forumda okuduğuma göre fren pabuçlarını EBC marka ile değiştirenler bu sorundan kurtulduğunu söylüyordu,engin abiye danışalım onun görüşleri bizleri daha doğru yönlendirir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:15 ----------


ben pcx düşünüyorum açıkçası ama scarabeo da hoş bir cihaz ve 200cc civarında hız konusunda iyi ama pcx de şekil olarak daha modern kararsız kaldım.
eğer pcx alırsan scarabeo ile adam yanından vınn diye geçer ve sen arkasından acı bir gülümseme ile bakarsın dostum :),eğer scarabeo yu sen alırsan her pcx in yanından geçerken sen onlara bakarak mutlu bir şekilde gülümsersin :)

yakkari
26 Eylül 2011, 11:15
tıss sesi frenleri sıktığında geliyorsa normal bizdende geliyor ,lastikleri değiştirmen çok iyi olmuş motorunun artık daha dengeli ve daha iyi yol tutuşu olduğunu göreceksin,1000km den sonra yağ değişecek ozaman değerlerin dahada düşer birde 90km yi geçmemen lazım ,trafik yoğunluğuda çok büyük etken benzinde eğer dur kalk çok yapıyorsan benimde bazen 3 litrelere ulaşıyor

ses sürekli geliyor bu benim ilk motorum o yüzden bu konularda tecrübesizim buz motordaki çocuğa sordum normal dedi sürter ama ne kadar doğru bilemiyorum...

volkanabur
26 Eylül 2011, 13:04
bu ön diskten gelen tıs sesi bendende geliyo.temizleyici sprey falan dedi servis bi işe yaramıyo.bi arkadaşımdada scarabeo var o balatalaro söktürdü onun yerine debriyaj balatası taktırdı ses kalmadı onunkinde ama ben cesaret edemiyorum.galiba böyle bi uygulama garanti şartlarınıda geçersiz kılacak.bu sürtünme metal sesine bi çare bulan varsa paylaşırsa çok sevinirim

Yurdukoru
26 Eylül 2011, 22:38
Konuyu tam anlayamadım ama sanırım fren yapınca balatalardan gelen sesten bahsediyoruz. Şayet durum bu ise bende 8000 km den sonra ortaya çıktı ve ne yazık ki sık fren yapmaktan arka balataları erken bitirdiğimi öğrendim. (1 mm den az kalmış neredeyse demire dayanmıştı, ses bundan çıkıyormuş) 75 liraya çiftini orjinaliyle değiştirdim ses mes kalmadı gitti. Sizin de ön fren balataları bitmiş olabilir ama motor yeniymiş niye gitsin??

Tolme'nin kıyaslaması doğru hatta az bile olmuş. Değil PCX, PCİ bile alsan ne HP ne tork ne de son sürat bakımından Scarabeo'nun eline su dökemez. Artı büyük jant olayı artısı. 2 kişi çok rahat 130-140 ları gören ve bir o kadar az yakan (100 km/2.7 lt gibi) bir motorumuz var. Evet görüntü itibariyle onlar daha hoş olabilir ama görünüşler genelde aldatır maalesef :)

rottice
28 Eylül 2011, 01:20
Fren yapınca değil, frenlere dokunmuyorum...Normal giderken sürtünme sesi geliyor...Aralıklı olarak ve ben hızlandıkça artıyor, yavaşlayınca azalıyor...Sanki balata disk bir değiyor bir değmiyor.4000 km de bir scarabeo'ya bindim aynı ses onda da var.Benim scarabeo sıfır aldığım andan beri var.1000 bakımda üstüne basa basa söyleyeceğm.Bunların dışında bugün lastik sordum continental marka lastik fiyatları çok uygun.Ön arka 190 TL fiyat aldım.ContiGO! modeli.Bilen var mı ?

Yurdukoru
28 Eylül 2011, 20:43
Belki de hepimizinkinde olan bir sestir emin değilim, beni rahatsız edecek kadar farklı bir ses duymadım şimdiye kadar. Lastik konusunda Michelin veya Metzeller'den şaşma bence. 100 lira daha koyarak kendini kanıtlamış, denenmiş bir lastik almak daha mantıklı olur diye düşünüyorum. Sonuçta ne olursa olsun üzerinde gelen Nylon lastiklerden iyidir eminim.

sasuke
29 Eylül 2011, 02:35
Herkese selamlar...bugün ilk resmi kazamı yaptım, olay tamamen servise ve kaskoya intikal etmiş durumda=) sanırım 1 hafta sonra motoruma kavuşmuş olurum diye düşünmekle beraber,kendisini park ettiğim yerin boş kalması beni ve apartman sakinlerini oldukça üzdü ama bu zor günleri atlatacağız diye düşünmekteyim=) forza mavi kart:mrgreen:

Tolme
29 Eylül 2011, 02:50
Herkese selamlar...bugün ilk resmi kazamı yaptım, olay tamamen servise ve kaskoya intikal etmiş durumda=) sanırım 1 hafta sonra motoruma kavuşmuş olurum diye düşünmekle beraber,kendisini park ettiğim yerin boş kalması beni ve apartman sakinlerini oldukça üzdü ama bu zor günleri atlatacağız diye düşünmekteyim=) forza mavi kart:mrgreen:


öncelikle çok geçmiş olsun kaza yaptığını duymak bizleride çok üzdü ama tek teselli edici yanı ise sende birşey olmaması,tekrar geçmiş olsun,umarım motoruna biran önce kavuşursun,lütfen daha dikkatli ve tam korumalı şekilde motosikletlerimizi kullanalım,kazanın nezaman geleceği belli olmaz ,

bütün motosiklet sever arkadaşlarım lütfen kasksız sürüş yapmayınız,geçen hafta bende bir trafik kazasına şahit oldum ve çok üzüldüm,kaza ben oraya gelmeden birkaç dk. önce olmuş çünkü biz oradan geçerken ne ambulans nede polis vardı,scooterli bir arkadaşa cip türü bir araç arkadan çarpmış,o kadar hızlı vurmuşki scooterin arka kısmı tamamen yok olmuştu,motor arabadan yaklaşık 20metre ileriye fırlamıştı ve gencecik bir arkadaş asvaltın üzerinde yatıyordu ,ben gördüğümde doktor olduğunu düşündüğüm birisi kalp masajı yapıyordu,kaskı olmadığı için kafasında ağır bir yara vardı ,kulağından ve burnundan kan geliyordu,bir süre izledikten sonra Allahım yardımcısı olsun inşallah kurtulur diyerek yoluma devam ettim,şuan o kişi hayattamı bilemiyorum ama kasksız sokağa bile çıkmayın dostlar

proman
29 Eylül 2011, 03:24
Herkese selamlar...bugün ilk resmi kazamı yaptım, olay tamamen servise ve kaskoya intikal etmiş durumda=) sanırım 1 hafta sonra motoruma kavuşmuş olurum diye düşünmekle beraber,kendisini park ettiğim yerin boş kalması beni ve apartman sakinlerini oldukça üzdü ama bu zor günleri atlatacağız diye düşünmekteyim=) forza mavi kart:mrgreen:

Çok geçmiş olsun, Allah bir daha göstermesin. Walla prensip olarak önümden çok sürüş sırasında arkamı kolluyorum. Hele istanbulda Minibüs dehşeti İzmirden fazla !

rottice
29 Eylül 2011, 13:43
Çok geçmiş olsun.Lastik ebatları konusunda ön 110 arka 130 yapılsa çok zararı olacak mı ? Veya yararı? Başka konuya atlıyorum "scarabeo" yazısının font adını bulabilir miyiz?

Tolme
29 Eylül 2011, 16:14
Çok geçmiş olsun.Lastik ebatları konusunda ön 110 arka 130 yapılsa çok zararı olacak mı ? Veya yararı? Başka konuya atlıyorum "scarabeo" yazısının font adını bulabilir miyiz?

sürtünme ve yol tutuş artar ama benzin sarfiyatınıda artırır,bence arkayı 120 bırak ,öne 110 takabilirsin

rottice
29 Eylül 2011, 22:11
Teşekkürler.Yarın ön 110 arka 120 olarak değiştiriyorum.Şu font konusunda yardımcı olabilcek var mı ?

sasuke
01 Ekim 2011, 00:42
Geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim, Allah kimsesin başına kaza vermesin.Islak zemin kurbanı oldum=) oldum olası yavaş bir şoför olduğum için muhtemelen büyük bir fiziki ve maddi hasardan kurtuldum diye düşünmekteyim.Gideceğim yer 100 mt. olsa bile asla kasksız motora binmem, bu da gene kazadan hasarsız çıkmama sebep oldu gibi...motor sol tarafı üstünde kayarak kaldırıma çarptı, ben o çarpma anını ise yattığım yerden izliyordum=) sol ayna iptal,ismini bilmiyorum ama çanta takılan yerin sol kısmı,ayak koyulan yerin sol kısmında erime ve farla, hız göstergesini birleştiren yere ait bölgedeki vidalarda kırılma var.motor altımdan kaydıktan sonra kayarken hızlandı, sürtünme olmasına rağmen neden hızlandığını anlamadım...kazadan 50 mt. önce ışıklarda oldukça süratli olduğu belli olan başka bir motorcu arkadaşla selamlaştık, ilk o geldi yanıma ve motoru kaldırmamda, hasarları tespit etmemde oldukça yardımcı oldu...kendisi kazayı naklen izlemiş ve o çarpmaya motorun hasarının oldukça az olduğunu anlatarak bana moral verdi sanırım. iyi ki kasko yaptırdım diye düşünmekle beraber,motorun altımdan yavaşça kaymasına rağmen, neden hızlanarak kaldırıma çarptığını hâlen anlamadım...anlattığım başka bir arkadaşım yağla karışık bir zemin olabilir, hızlanam bundan sebep olabilir dedi ama zemini kontrol etmediğim için, tam olarak nedir, ne değildir bilmiyorum.forza mavi kart durumundayım=)

maxi97
01 Ekim 2011, 00:50
Geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim, Allah kimsesin başına kaza vermesin.Islak zemin kurbanı oldum=) oldum olası yavaş bir şoför olduğum için muhtemelen büyük bir fiziki ve maddi hasardan kurtuldum diye düşünmekteyim.Gideceğim yer 100 mt. olsa bile asla kasksız motora binmem, bu da gene kazadan hasarsız çıkmama sebep oldu gibi...motor sol tarafı üstünde kayarak kaldırıma çarptı, ben o çarpma anını ise yattığım yerden izliyordum=) sol ayna iptal,ismini bilmiyorum ama çanta takılan yerin sol kısmı,ayak koyulan yerin sol kısmında erime ve farla, hız göstergesini birleştiren yere ait bölgedeki vidalarda kırılma var.motor altımdan kaydıktan sonra kayarken hızlandı, sürtünme olmasına rağmen neden hızlandığını anlamadım...kazadan 50 mt. önce ışıklarda oldukça süratli olduğu belli olan başka bir motorcu arkadaşla selamlaştık, ilk o geldi yanıma ve motoru kaldırmamda, hasarları tespit etmemde oldukça yardımcı oldu...kendisi kazayı naklen izlemiş ve o çarpmaya motorun hasarının oldukça az olduğunu anlatarak bana moral verdi sanırım. iyi ki kasko yaptırdım diye düşünmekle beraber,motorun altımdan yavaşça kaymasına rağmen, neden hızlanarak kaldırıma çarptığını hâlen anlamadım...anlattığım başka bir arkadaşım yağla karışık bir zemin olabilir, hızlanam bundan sebep olabilir dedi ama zemini kontrol etmediğim için, tam olarak nedir, ne değildir bilmiyorum.forza mavi kart durumundayım=)

öncelikle geçmiş olsun. motorla siz aynı hızda sürüklenmeye başladınız ama siz motordan ayrılınca o daha az yavaşlarken siz hemen yavaşladınız. bu yüzden size daha da hızlandı gibi gelmiş olabilir. sürtünmede yüzey alanı, yüzey cinsi gibi etkenler vardır. kaskonuz olduğu için pek sıkıntı olmayacaktır. en geç 2 hafta sonra sizi sahalarda görürüz :) tekrar geçmiş olsun.

rottice
03 Ekim 2011, 19:40
Lastikleri değiştirdim ön 110 arka 120 olarak.Motor 800km de.Su içinden geçince artık daha stabil gidebiliyor.Ses ve sertlik konusunda bir değişiklik yaşamadım.

Tolme
03 Ekim 2011, 23:37
Lastikleri değiştirdim ön 110 arka 120 olarak.Motor 800km de.Su içinden geçince artık daha stabil gidebiliyor.Ses ve sertlik konusunda bir değişiklik yaşamadım.

hayırlısı olsun sizde görüşlerinizi bizlerle paylaşmayı unutmayın, bizlerinde continental lastikler hakkında hakkında bilgimiz olsun,bu arada continental hiç kullanmadığım için ses ve sertlik konusunda sağlıklı bir yorum yapamıyacağım,metzeller ve michelinde yol tutuş gerçekten artıyor ve yumuşak bir sürüş sağlıyor,ayrıca yol tutuş arttığı için eskisine göre direksiyonun ağırlaşmasını hissedebiliyorsunuz

Yurdukoru
04 Ekim 2011, 13:04
Nihayet işler biraz yavaşladı ve eve uzun bir aradan sonra eve geri dönebildim.
En kısa zamanda, şu havalar soğumadan tekrar uzak bir yerlere uzayalım derim. Motorum çok oturdu, koskoca 4 ayda ancak 9.000 km yapabildi yazık valla :)
Şaka bir yana hakikaten böyle bir motoru evde tutmak yazık kanımca. Yoğun çalışmıyor olsaydım çoktan 30 binlere yaklaşırdım. Şehir içi kadar uzun yolu da seviyor. Lastik konusunda ikisini de 1.9 bar yaptım (28 psi)
Motoru yeni alanlara hayırlı olsun diyorum. Zaman geçtikçe daha çok sevecek ve ısınacaksınız.

Tolme
04 Ekim 2011, 20:12
Nihayet işler biraz yavaşladı ve eve uzun bir aradan sonra eve geri dönebildim.
En kısa zamanda, şu havalar soğumadan tekrar uzak bir yerlere uzayalım derim. Motorum çok oturdu, koskoca 4 ayda ancak 9.000 km yapabildi yazık valla :)
Şaka bir yana hakikaten böyle bir motoru evde tutmak yazık kanımca. Yoğun çalışmıyor olsaydım çoktan 30 binlere yaklaşırdım. Şehir içi kadar uzun yolu da seviyor. Lastik konusunda ikisini de 1.9 bar yaptım (28 psi)
Motoru yeni alanlara hayırlı olsun diyorum. Zaman geçtikçe daha çok sevecek ve ısınacaksınız.

benim bir bursa tarafı niyetim var ne dersin?

grognard
04 Ekim 2011, 20:16
ben ben ben....


bugun servisin bastığı hava değerini veriyorum

ön 30 arka 34

saygılar :queen: :cyclopsan :jocolor:

Tolme
04 Ekim 2011, 20:18
ben ben ben....


bugun servisin bastığı hava değerini veriyorum

ön 30 arka 34

saygılar :queen: :cyclopsan :jocolor:

he tamam diyip geçeydin :) ön 28 arka 30 eğer 2 kişi binilcekse 32-33 en fazla

grognard
04 Ekim 2011, 20:33
bi eneyim bakaym nasıl oluo dedim baya bi deişik oldu...yarın duzelticem :D

yakkari
05 Ekim 2011, 19:13
Arkadaslar, benim motorun ilk bakimi yaklasti ben istanbul küçükyali da oturuyorum. Bana deneyip memnun kaldiginiz bir servis önerebilir misiniz?

rottice
05 Ekim 2011, 19:50
Ben yarın kısmetse 1000 bakımına sokacağım...Göztepe ducati servisine götürüyorum genellikle...Tavsiye ederim.

Yurdukoru
05 Ekim 2011, 23:26
Bugün 200 km yol yaptım ve gördüm ki düşük hava son sürati olumsuz etkiliyor. Şöyle ki normalde çok rahat 140-145 lere çıkabilirken düşük hava ile (29) rüzgar arkamda olmasına karşın ne yaptıysam 120 km/h 'nin üzerine çıkamadım. Sanırım havayı tekrar 32 ye çıkaracağım.

Motor başka bir sebepten dolayı güçten düşmüş olsaydı çekişte tork kaybı olarak kendini belli ederdi. Oysa burada baz alarak aldığım bir yokuş var orayı hala aynı hızda (75 km/h) çıkıyor. Sadece dediğim gibi son sürati etkiliyor ve yakıt da biraz fazla tüketiyor. (%10 kadar)

Düşük havanın konforu güzel ama işte böyle dezavantajları var. Uygun sticker sitesi bilen arkadaş var mı? Buradan reklamcılara bastırayım.

Erhan valla yakınmış Bursa, bence biz bir Çamlıhemşin yapıp gelelim. Bu gidişle benimki bir yılda 30-40 bini devirecek zaten :)

grognard
05 Ekim 2011, 23:44
ferco abdullah usta arada bir arar hatırını sorarım itanbul'da olsam hiç dusunmeden emanet ederim motorumu...

izmir içinde serdar bey cok iyi bir doseme ustası tolga abi sana soyledi 12000 e bekliyoruz dedi...

Tolme
06 Ekim 2011, 01:00
eğer avrupa tarafında oturuyorsan Merkez servis http://www.vespamerkezservis.com/default.aspx buradan bilgilerini alabilirsin,eğer anadolu yakasında isende kadıköy motor http://www.kadikoymotor.com/ferco/index.php bu linkten iletişim bilgilerini alabilirsin,ikiside gönül rahatlığı ile motorunuzu götürebileceğiniz yetkili servislerdir..

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------


ferco abdullah usta arada bir arar hatırını sorarım itanbul'da olsam hiç dusunmeden emanet ederim motorumu...

izmir içinde serdar bey cok iyi bir doseme ustası tolga abi sana soyledi 12000 e bekliyoruz dedi...


birde yazabilsen neler anlatcan kim bilir a.m.k. :)

Yurdukoru
06 Ekim 2011, 11:48
izmir içinde serdar bey cok iyi bir doseme ustası tolga abi sana soyledi 12000 e bekliyoruz dedi...

Ya güldürdünüz ikiniz beni sabah sabah Allah ta sizi güldürsün:)

Demek ki bir sonraki bakımda beni de öpecekler serviste. Bence İstanbul'a basmaya değer eğer bu bölge o kadar pahalıysa. Bir şey değil az kaldı ben de Serdar Bey'e gidiyordum burası pahalı diye. Verilmiş sadakam varmış desene. 300 bin lira ne biçim bir servis ücretirdi hakkaten a.m.k? Mengerler'e kocaman 21 lik Lüx Sprinter'ı sokuyoruz o kadar tutmuyor.

Tolme
06 Ekim 2011, 14:20
Ya güldürdünüz ikiniz beni sabah sabah Allah ta sizi güldürsün:)

Demek ki bir sonraki bakımda beni de öpecekler serviste. Bence İstanbul'a basmaya değer eğer bu bölge o kadar pahalıysa. Bir şey değil az kaldı ben de Serdar Bey'e gidiyordum burası pahalı diye. Verilmiş sadakam varmış desene. 300 bin lira ne biçim bir servis ücretirdi hakkaten a.m.k? Mengerler'e kocaman 21 lik Lüx Sprinter'ı sokuyoruz o kadar tutmuyor.

bir erhan klasiği ile karşı karşıyayız :) adamın zaten malzemesi (yağ,yağ filitresi,fren balataları,korna) değişmiş toplam 175 tl tutuyor bu arkadaş ayrıca lastik tamiri yaptırmış,debriyajı temizletmiş ve rutin bakımınada toplam 70 lira işçilik vermiş yapılan işe göre aslında ödediği parada normal ama erhan sanki bir yağ değişimi ve filitreye bu parayı vermiş gibi yazdığı için bilmeyen insanda a.m.k bu ne diyor :) erhanım benim minik pandam

hihi
06 Ekim 2011, 23:40
herkese merhabalar.scarabeomla 4300 km ye geldim ve çok memnunum(disk sürtmesi dışında).tecrübeli arkadaşlara danışmak isterim.j.costa varyatör hakkında oldukça olumlu yorumlar okudum.scarabeo için olanıda varmış.aranızda iyi yada yanlarını söyliyebilecek arkadaşlardan yardım istiyorum.motorun ömrünü uzun yada kısa vadede olumsuz etkileme ihtimali varmıdır.performansı hakkında biraz fikir edindim ama motor kısmına zarar verebilme ihtimali taktırmamam için yeter sebep olacak benim için ne dersiniz.teşekkürler...

Tolme
07 Ekim 2011, 00:23
herkese merhabalar.scarabeomla 4300 km ye geldim ve çok memnunum(disk sürtmesi dışında).tecrübeli arkadaşlara danışmak isterim.j.costa varyatör hakkında oldukça olumlu yorumlar okudum.scarabeo için olanıda varmış.aranızda iyi yada yanlarını söyliyebilecek arkadaşlardan yardım istiyorum.motorun ömrünü uzun yada kısa vadede olumsuz etkileme ihtimali varmıdır.performansı hakkında biraz fikir edindim ama motor kısmına zarar verebilme ihtimali taktırmamam için yeter sebep olacak benim için ne dersiniz.teşekkürler...

jcosta ara hızlanmaları ve kalkışı çabuklaştıracaktır ama son süratte pek birşey değişeceğini sanmam,cc küçük olduğu için çok büyük bir fark görebilceğini düşünmüyorum,motora zararı olurmu dersen pek birşey fark edeceğini zannetmem ,bu arada fren balatalarını ebc marka balatalarla değiştirmeni tavsiye ederim

hihi
07 Ekim 2011, 00:39
tolme sağol, scarabeonun benim için yeterince hızı var zaten.öyle aman aman bi fark olmıyacaksa bu kadar ücret ödemenin bi manası kalmıyor gibi.acaba bahsetmiş olduğun ebc balataları nerden bulabilirim.antalyaya servise gidicem.ordan bulabilirmiyim yoksa nettenmi sipariş vermeliyim.

Tolme
07 Ekim 2011, 00:46
tolme sağol, scarabeonun benim için yeterince hızı var zaten.öyle aman aman bi fark olmıyacaksa bu kadar ücret ödemenin bi manası kalmıyor gibi.acaba bahsetmiş olduğun ebc balataları nerden bulabilirim.antalyaya servise gidicem.ordan bulabilirmiyim yoksa nettenmi sipariş vermeliyim.

dostum ebc balataları internetten alabilirsin ama bence servisine gitmeden önce onlara telefon ederek servisin tedarik edip edemediğini öğren ,eğer onlarda varsa internetten uraşmadan halletmiş olursun

rottice
07 Ekim 2011, 02:03
Bugün 1000 bakımına soktum.Yağ ve filtre değişti...Toplam 60 TL verdim bakım ücreti olarak.Ayrıca baga ları değiştirdim, orjinalleri çıkartıp 10gr Malossi taktım.Kalkışta ve giderken tam gaz verdiğimde motor çok iyi hızlanmaya başladı.

Tolme
07 Ekim 2011, 13:29
Bugün 1000 bakımına soktum.Yağ ve filtre değişti...Toplam 60 TL verdim bakım ücreti olarak.Ayrıca baga ları değiştirdim, orjinalleri çıkartıp 10gr Malossi taktım.Kalkışta ve giderken tam gaz verdiğimde motor çok iyi hızlanmaya başladı.

orjinal bagalar 12g ağırlığında ,sizin taktığınız ise 10gr,bu fark öncelikle kalkış ve 80km ye kadar olan hızlanmanızın daha çabuk olmasını sağlayacaktır ama son süratiniz ise biraz düşecek ve yakıt tüketimindede artış olacaktır.