Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
movibiker
18 Mayıs 2011, 00:48
benim motor 200 km oldu bugün ve yakıt lambası yandı,bu lamba yandıktan sonra ortalama kaç km yol gider:silent: yarın benzin alacam bakalım tahminim depo 25 tlye full olacak,bu durumda da 2,9lt/100km yakıt tüketimi olmuş,sürekli şehir içi ve tek kişi,sizce normal mi:silent: sanki biraz çok gibi geldi bana :silent: gerçi daha çok taze motor 1000 kmyi bir devirsin bakalım sonra bakacaz.:)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:44 ----------
bence beyaz kasaya bej koltuk güzel durmuyor,beyaz kasaya koyu bordo koltuk olabilir mesela :mrgreen:
Tolme
18 Mayıs 2011, 01:26
@Tolme hocam bende sana tam dicektim şehir içi tüketimi ne kadar bu meretin diye sen yazmışsın. Senin 2.8 lik tüketimlerin hep uzun yol dolayısıyla çok az fren kullandığın için normalden düşük. Bide sakin bir gezi adamısın:P oda var.. sürekli kısa mesafelerde kullanılırsa 4-10 km arası falan demekki yinede 3.5 seviyesini pek geçmicek gibi..
Bide scarabeonun bu kasası kaç yılında üretildi. eski kasadan bi hayli farklı çünki. eski 200 lük dahabi uzun yol tarzı bu ise biraz daha sehir içi ağırlıklı düşünülmüş kompakt bi yapısı var. Nette 2008 ler var ama türkiyeye o yıl ithal edildi sanırım bu model daha eski.
2007
The 250 ie version is created featuring the same elegance as its 500 cc older brother and the new Scarabeo 125/200s arrive: their simplicity and compact size mean a return to the origins. Once again, a uniquely styled product with a variety of standard equipment.
2009
Two new models are added to the Scarabeo range: Scarabeo 50 4 Valve and Scarabeo 300 Special.
Scarabeo 50 4 Valve has an all-new heart technological, powerful and refined. A small masterpiece of engineering that with its state-of-the-art solutions offers power which is at the top of its field.
Four valve timing and the fluid dynamic efficiency of the head have brought incredible benefits in terms of engine speed and performance, which are now on a par with a two stroke engine.
The Scarabeo 300 Special is the natural completion of the Scarabeo range, a totally modern engine capacity for a timeless scooter which in this configuration offers that extra touch of sportiness and dynamism that is much appreciated by the more dynamic rider. The optimum compromise between engine performance, compactness, agility and riding pleasure. All this is highlighted, as always, by carefully designed graphics.
2010
The “Class” series for the 125/200, 300 Special and 500 ie versions is born.
The Scarabeo is enriched with new elegant contents that expand its range of use: a standard 35 litre top box providing greater comfort, better protection and increased load capacity.
The valued and exclusive “Class Green” colour, dedicated saddle and backrest, chromed rear-view mirrors and new graphics for the instrument panel make the Scarabeo “Class” an absolutely distinctive scooter. The one ideal for getting around in the city with elegance and comfort.
bu kasa ilk olarak 2007 de dizayn edilmiş ve 2010da tekrar revizyon görmüş 2007-2009 arası karbüratörlü üretim ,2010 dan itibaren enjeksiyonlu olmuş aralarındaki en bariz fark öndeki radyatör panjuru
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:20 ----------
benim motor 200 km oldu bugün ve yakıt lambası yandı,bu lamba yandıktan sonra ortalama kaç km yol gider:silent: yarın benzin alacam bakalım tahminim depo 25 tlye full olacak,bu durumda da 2,9lt/100km yakıt tüketimi olmuş,sürekli şehir içi ve tek kişi,sizce normal mi:silent: sanki biraz çok gibi geldi bana :silent: gerçi daha çok taze motor 1000 kmyi bir devirsin bakalım sonra bakacaz.:)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:44 ----------
bence beyaz kasaya bej koltuk güzel durmuyor,beyaz kasaya koyu bordo koltuk olabilir mesela :mrgreen:
tüketimin çok normal 1000km yi doldurup yağını değiştirdikten sonra biraz daha düşecek
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:22 ----------
sahibinden'de Korlas ilan vemiş beyaz kasa bej koltuk aynı model albayrakta'da var ama korlasın ki özel seri diyor bir de akrapovic egsoz var :cyclopsan
bakalım yarın bi arayıp konusacağım...
söylediğin modeli görmedim bir araştıralım bakalım:cat: akropovic in orjinal olduğunu zannetmiyorum,koltuk olabilir
GP500-1st
18 Mayıs 2011, 01:49
@ Tolme
O zaman bu kasanın şuan 5. yılı..
Ben kymconun 2010 yılında çıkardığı ve sh150i nin taklidi ama biraz daha dolgun köşeli ve modern hatlı versiyonu gibi duran People 200 gti versiyonu distribütörün neden türkiyeye getirmediğini merak ediyorum. Aslında bu modeli bekliyorum ve getirselerdi kesinlikle düşünürdüm.
Özellikleri : 205cc - 21.1hp - 19.6 nm su soğutmalı - 176 kg İtalya fiyatı kampanyada ve 2.900 avro(aslında kampanya biraz pazarlama olayı). Scarebeo ise 3100 avro bildiğim kadarıyla.
Şimdi Ferco Scarebeo yu İtalyayla aynı fiyata getirebiliyosa People 200 gti de 2.900 avroya ithal edilebilir ama silkarda fiyatlar hep yüksekten uçtuğundan getireceği fiyatla talep görmeyecegini düşündüğünden fuarda getirmedi bence:pr:
Gerçekten modern güçlü ve şık bi model. Tutup 6-7 yıllık model olan Dink 200 ü getirdilerya 2010 da çok lazımmış gibi:farao:
http://www.kymco.com/event/2010_PeopleGTi/
http://www.kymco.it/prodotti/scooter/oltre125/_PGTI+200
Tolme
18 Mayıs 2011, 01:54
http://i662.photobucket.com/albums/uu350/tolme76/scarabeole.jpg
sanırım bundan bahsediyoruz alt kısmada 22.4hp gibi bir ibare yazılmış,sanırım akrapoviç sayesinde 3bg kazanılmış ,engin abi bu konu hakkında bize bilgi verirsen çok seviniriz..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:49 ----------
@ Tolme
O zaman bu kasanın şuan 5. yılı..
Ben kymconun 2010 yılında çıkardığı ve sh150i nin taklidi ama biraz daha dolgun köşeli ve modern hatlı versiyonu gibi duran People 200 gti versiyonu distribütörün neden türkiyeye getirmediğini merak ediyorum. Aslında bu modeli bekliyorum ve getirselerdi kesinlikle düşünürdüm.
Özellikleri : 205cc - 21.1hp - 19.6 nm su soğutmalı - 176 kg İtalya fiyatı kampanyada ve 2.900 avro(aslında kampanya biraz pazarlama olayı). Scarebeo ise 3100 avro bildiğim kadarıyla.
Şimdi Ferco Scarebeo yu İtalyayla aynı fiyata getirebiliyosa People 200 gti de 2.900 avroya ithal edilebilir ama silkarda fiyatlar hep yüksekten uçtuğundan getireceği fiyatla talep görmeyecegini düşündüğünden fuarda getirmedi bence:pr:
Gerçekten modern güçlü ve şık bi model. Tutup 6-7 yıllık model olan Dink 200 ü getirdilerya 2010 da çok lazımmış gibi:farao:
http://www.kymco.com/event/2010_PeopleGTi/
http://www.kymco.it/prodotti/scooter/oltre125/_PGTI+200
ithalat olayı tamamen modellerin parçalarının birbirleri le uyumu ile alakalı,ne alaka diceksiniz :) alaka şurada birbirleri ile aynı parçaları kullanan ne kadar model getirilirse parça stoğuda okadar düşük maliyetli oluyor,her modele ayrı parça getirene kadar ,tek veya bir kaç motor tipinin parçalarını stoklamak hem daha kolay hemde daha az maliyetli,türkiyeye agility city 200i modeli neden geldi biliyormusunuz? daha önce ithal edilen like200i ile aynı motor ve yürüyen aksamı kullandığı için,sadece şase ve grenajlar değişik okadar :queen:
GP500-1st
18 Mayıs 2011, 02:04
http://i662.photobucket.com/albums/uu350/tolme76/scarabeole.jpg
sanırım bundan bahsediyoruz alt kısmada 22.4hp gibi bir ibare yazılmış,sanırım akrapoviç sayesinde 3bg kazanılmış ,engin abi bu konu hakkında bize bilgi verirsen çok seviniriz..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:49 ----------
ithalat olayı tamamen modellerin parçalarının birbirleri le uyumu ile alakalı,ne alaka diceksiniz :) alaka şurada birbirleri ile aynı parçaları kullanan ne kadar model getirilirse parça stoğuda okadar düşük maliyetli oluyor,her modele ayrı parça getirene kadar ,tek veya bir kaç motor tipinin parçalarını stoklamak hem daha kolay hemde daha az maliyetli,türkiyeye agility city 200i modeli neden geldi biliyormusunuz? daha önce ithal edilen like200i ile aynı motor ve yürüyen aksamı kullandığı için,sadece şase ve grenajlar değişik okadar :queen:
Zaten People s 200 de vardı 5 yıldır aynı motor ve şanzımanı kullanan..
Lanet olsun bu adamların içindeki yedek parça sevgisine:queen: gerçi millet pek bulamıyo ama:P
Tolme
21 Mayıs 2011, 20:44
kimsede ses soluk çıkmıyor :) havalar da düzeldi hiç gezmiyormusunuz?
MavimantalitE
22 Mayıs 2011, 13:19
Gezdikleri için ses çıkmıyo heralde..
Tolme
22 Mayıs 2011, 16:27
Gezdikleri için ses çıkmıyo heralde..
artık sende al bişiler haziran geldi ,sezonu motorsuz geçirme,
Tolme
25 Mayıs 2011, 01:11
duyduğuma göre Burdur'dan 1 arkadaşımız daha scarabeolanmış,hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binsin,fotoları ve yorumları bekliyoruz :)
herkese iyi akşamlar.tolme arkadaşım evet bende dün itibariyle antalya bayisinden scarabeomu teslim aldım.burdura kadar plakasız bi vaziyette yusuf yusuf ederek geldim.benim gibi yıllardır 125 cc kullanmış biri için scarabeo 200 gerçekten inanılmaz oldu.bu segmentte scooter alacaklara scarabeoyu şiddetle öneririm.ben gerçekten çok sevdim apriliayı.herkese kazasız sürüşler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------
http://www.yukleresim.com/images/07869846633157009467.jpg
http://www.yukleresim.com/images/06404498199876951751.jpg
http://www.yukleresim.com/images/52432451099336800734.jpg
http://www.yukleresim.com/images/36482189639515277820.jpg
satoyama
25 Mayıs 2011, 22:53
tolme slm nasılsın :)
çok harika ve özel bir scooter
kimse kusura bakmasın metehan abinin dediği gibi italyan scooteri aprilia piaggio işin içine girince japonlar bile saygı duyar değilki japon özentisi kore ve taiwanlıların motorları (çinlileri saymıyorum)
bu marka hastası kıyasçılara artık gülüyorum
bir arkadaşın lafı vardır kulağı çınlasın herkes rütbesini bilecek
güney asyalılar motorun üzerindeki deri koltuğu bile yapamaz yapar yapar ama yapamaz o başka bir ruh ve kalite anlayışı
GP500-1st
25 Mayıs 2011, 23:00
herkese iyi akşamlar.tolme arkadaşım evet bende dün itibariyle antalya bayisinden scarabeomu teslim aldım.burdura kadar plakasız bi vaziyette yusuf yusuf ederek geldim.benim gibi yıllardır 125 cc kullanmış biri için scarabeo 200 gerçekten inanılmaz oldu.bu segmentte scooter alacaklara scarabeoyu şiddetle öneririm.ben gerçekten çok sevdim apriliayı.herkese kazasız sürüşler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------
http://www.yukleresim.com/images/07869846633157009467.jpg
http://www.yukleresim.com/images/06404498199876951751.jpg
http://www.yukleresim.com/images/52432451099336800734.jpg
http://www.yukleresim.com/images/36482189639515277820.jpg
Hayırlı olsun güle güle kullan:rendeer: Çekişi seni baya memnun etmiş anlaşılan..
Hayırlı olsun güle güle kullan:rendeer: Çekişi seni baya memnun etmiş anlaşılan..
teşekkür ederim.19 beygir çekişinin güzel olması için yeter sebep ama yaklaşık 6 senedir kymco kullanan biri olarak süspansiyonları beşik gibi geldi inanın.kymco scooterların amörtisör sertliklerinden bahsederlerdi ama ben bugüne kadar başka scootera binmeyince aradaki farkı anlayamamıştım.scarabeo fiyatı bence bu donanım ve özellikte bi scooter için gayet makul.sym hd200 ile arasında gidip gelmiştim(ikisinide test etme imkanı bulamadım).nasip scarabeoya imiş.kararımdan oldukça memnunum şimdilik.Allah herkese daha iyilerini nasip eder inşallah.
caferkarakus
25 Mayıs 2011, 23:27
scarabeo kullanan arkadaşlara bir sorum olacak, Cbf 500 kullanıcıyım, ben de bu motoru beğendim, ikinci bir motor olarak scooter almak istiyorum. Millet Caddesindeki bayiye gidip gördüm de, bakım aralıklarını ve maliyetlerini sorduğumda 1000 bakımından sonra 6.000. ve 12.000 bakımının 120 TL civarında olduğunu kayışın 12.000.-km de değilde 18.000.-de değişebileceğini bu sebeple 18.000.-km bakım maliyetinin 410 TL olacağını söyledi. Arkadaşlar 410 TL bakım maliyetine para veren var mı? bu maliyet çok değil mi? Japon scooterlar pahalı diyorlar, bundan da mı pahalı, karşılaştırma yapmanızı rica ediyorum. Teşekkür ederim şimdiden Cafer Karakuş
Tolme
26 Mayıs 2011, 01:45
herkese iyi akşamlar.tolme arkadaşım evet bende dün itibariyle antalya bayisinden scarabeomu teslim aldım.burdura kadar plakasız bi vaziyette yusuf yusuf ederek geldim.benim gibi yıllardır 125 cc kullanmış biri için scarabeo 200 gerçekten inanılmaz oldu.bu segmentte scooter alacaklara scarabeoyu şiddetle öneririm.ben gerçekten çok sevdim apriliayı.herkese kazasız sürüşler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------
http://www.yukleresim.com/images/07869846633157009467.jpg
http://www.yukleresim.com/images/06404498199876951751.jpg
http://www.yukleresim.com/images/52432451099336800734.jpg
http://www.yukleresim.com/images/36482189639515277820.jpg
öncelikle motosikletiniz hayırlı uğurlu olsun,Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin,125 cc den sonra scarabeo size sanki 250cc ye geçmiş gibi hissettirir :queen: hatta 250cc den sonra bile aynı cc de kalmışsınız hissi veriyor :queen: ,aprilia bu seneki satış rakamıyla rekor kıracak buna eminim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:33 ----------
tolme slm nasılsın :)
çok harika ve özel bir scooter
kimse kusura bakmasın metehan abinin dediği gibi italyan scooteri aprilia piaggio işin içine girince japonlar bile saygı duyar değilki japon özentisi kore ve taiwanlıların motorları (çinlileri saymıyorum)
bu marka hastası kıyasçılara artık gülüyorum
bir arkadaşın lafı vardır kulağı çınlasın herkes rütbesini bilecek
güney asyalılar motorun üzerindeki deri koltuğu bile yapamaz yapar yapar ama yapamaz o başka bir ruh ve kalite anlayışı
selam satoyama dostum ,nasılsın? bu topikte tekrar görüşmek dileğiyle,senide scooter sahibi yapalım derim :) aprilia motorların bütün modelleri birer teknoloji harikası ve şunuda belirtmek isterim piaggio grubunun en kaliteli malzeme ve en ileri motor teknolojiside bana göre aprilia da
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:37 ----------
teşekkür ederim.19 beygir çekişinin güzel olması için yeter sebep ama yaklaşık 6 senedir kymco kullanan biri olarak süspansiyonları beşik gibi geldi inanın.kymco scooterların amörtisör sertliklerinden bahsederlerdi ama ben bugüne kadar başka scootera binmeyince aradaki farkı anlayamamıştım.scarabeo fiyatı bence bu donanım ve özellikte bi scooter için gayet makul.sym hd200 ile arasında gidip gelmiştim(ikisinide test etme imkanı bulamadım).nasip scarabeoya imiş.kararımdan oldukça memnunum şimdilik.Allah herkese daha iyilerini nasip eder inşallah.
merek etme ben hd200 e bindim ,indikten sonra tek söylediğim şey doğru seçim yapmışım oldu:queen: scarabeo dan sonra ağır kalıyor,eğer sende ileride binme şansını yakalarsan bunu göreceksin
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:39 ----------
scarabeo kullanan arkadaşlara bir sorum olacak, Cbf 500 kullanıcıyım, ben de bu motoru beğendim, ikinci bir motor olarak scooter almak istiyorum. Millet Caddesindeki bayiye gidip gördüm de, bakım aralıklarını ve maliyetlerini sorduğumda 1000 bakımından sonra 6.000. ve 12.000 bakımının 120 TL civarında olduğunu kayışın 12.000.-km de değilde 18.000.-de değişebileceğini bu sebeple 18.000.-km bakım maliyetinin 410 TL olacağını söyledi. Arkadaşlar 410 TL bakım maliyetine para veren var mı? bu maliyet çok değil mi? Japon scooterlar pahalı diyorlar, bundan da mı pahalı, karşılaştırma yapmanızı rica ediyorum. Teşekkür ederim şimdiden Cafer Karakuş
cafer bey yanlış bir bilgilendirme söz konusu sanırım,söylediğiniz rakamlar çok abartılı,öncelikle 6000 bakımını ben yaptırdım değişen şeyler yağ ve yağ filitresi sadece, birde bunlara ilave olarak işçilik veriyorsunuz ,verceğiniz en fazla 70-80 lira,12000 bakımında kayış değişimi yapılıyor ama bunu 18.000 e sarkıtırsanızda toplam maliyetiniz yine 250-300 tl yi geçmez,yarın bakım kitapçığına bakarak tam maliyetlerini size yazabilirim.
caferkarakus
26 Mayıs 2011, 01:48
cafer bey yanlış bir bilgilendirme söz konusu sanırım,söylediğiniz rakamlar çok abartılı,öncelikle 6000 bakımını ben yaptırdım değişen şeyler yağ ve yağ filitresi sadece, birde bunlara ilave olarak işçilik veriyorsunuz ,verceğiniz en fazla 70-80 lira,12000 bakımında kayış değişimi yapılıyor ama bunu 18.000 e sarkıtırsanızda toplam maliyetiniz yine 250-300 tl yi geçmez,yarın bakım kitapçığına bakarak tam maliyetlerini size yazabilirim.[/QUOTE]
Bu bilgileri Millet caddesindeki Albayraklar bayisindeki firma sahibi Lütfü bey verdi, Geçen hafta bilgi vermişti.
movibiker
26 Mayıs 2011, 01:53
herkese iyi akşamlar.tolme arkadaşım evet bende dün itibariyle antalya bayisinden scarabeomu teslim aldım.burdura kadar plakasız bi vaziyette yusuf yusuf ederek geldim.benim gibi yıllardır 125 cc kullanmış biri için scarabeo 200 gerçekten inanılmaz oldu.bu segmentte scooter alacaklara scarabeoyu şiddetle öneririm.ben gerçekten çok sevdim apriliayı.herkese kazasız sürüşler...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:19 ----------
http://www.yukleresim.com/images/07869846633157009467.jpg
http://www.yukleresim.com/images/06404498199876951751.jpg
http://www.yukleresim.com/images/52432451099336800734.jpg
http://www.yukleresim.com/images/36482189639515277820.jpg
Hayırlı olsun,Allah kazasız sürüşler nasip etsin.:rendeer:
hiç pişman olmayacağın bir seçim yapmışsın,bu motorun tek sorunu,sürüşü o kadar keyifli ki bağımlılık yapıyor.:)ayrıca ilk alındığında keyfe keder sert olan süspansiyon,bir süre sonra hissedilir şekilde yumuşuyor,benim motor 250 kmde bayağı fark var ilk aldığımdan.Tolga abinin dediğine göre dahada iyi olacakmış.tekrar hayırlı olsun.
Tolme
26 Mayıs 2011, 01:59
cafer bey yanlış bir bilgilendirme söz konusu sanırım,söylediğiniz rakamlar çok abartılı,öncelikle 6000 bakımını ben yaptırdım değişen şeyler yağ ve yağ filitresi sadece, birde bunlara ilave olarak işçilik veriyorsunuz ,verceğiniz en fazla 70-80 lira,12000 bakımında kayış değişimi yapılıyor ama bunu 18.000 e sarkıtırsanızda toplam maliyetiniz yine 250-300 tl yi geçmez,yarın bakım kitapçığına bakarak tam maliyetlerini size yazabilirim.
Bu bilgileri Millet caddesindeki Albayraklar bayisindeki firma sahibi Lütfü bey verdi, Geçen hafta bilgi vermişti.[/QUOTE]
6000 bakımında değişenleri ben söyleyeyim 25tl 1lt yağ ve 25tlyağ filitresi ,bu arkadaşlar işçilik olarak 70 tl alıyorlarsa bunu bilemem:queen: bizim izmirde böyle bir tarife yok,12.000 bakımı daha yüksek çıkacaktır bunlara ilave olarak hem kayış hem buji degişiyor ,dediğim gibi yarın bakım kitapçığından bakıp tahmini masrafını söylerim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:56 ----------
Hayırlı olsun,Allah kazasız sürüşler nasip etsin.:rendeer:
hiç pişman olmayacağın bir seçim yapmışsın,bu motorun tek sorunu,sürüşü o kadar keyifli ki bağımlılık yapıyor.:)ayrıca ilk alındığında keyfe keder sert olan süspansiyon,bir süre sonra hissedilir şekilde yumuşuyor,benim motor 250 kmde bayağı fark var ilk aldığımdan.Tolga abinin dediğine göre dahada iyi olacakmış.tekrar hayırlı olsun.
benimkiler şuan yumuşacık ,lastikleri değiştirdikten sonra konfor çok yükseldi
Tolme
26 Mayıs 2011, 16:34
Bu bilgileri Millet caddesindeki Albayraklar bayisindeki firma sahibi Lütfü bey verdi, Geçen hafta bilgi vermişti.
cafer bey 12.000deki bakım için kullanıcı klavuzuna baktım, sırası ile değişmesi gerekenler kayış,buji,yağ filitresi ve yağ,yalnız şöyle bir durum var üzerinde gelen orjinal bujisi BUJİ SCARABEO 200 İE NGK PMR9B(40.000 KM) kodu ile geçiyor,bu özel bir buji çift taraflı platinium buji ve 40.000km de bir değiştirilmesi tavsiye ediliyor
eğer buji değişmeden yapılırsa bu bakım masrafı kayış 110euro + yağ filitresi ve yağ şeklinde olacak ,18000 bakımı ise sadece yağ filitresi ve yağ olarak gözüküyor,ağır bakımları 12.000km de bir ve bence buda normal,çinlide 2000kmde bir yağ değiştiriyorsun bunda 6000 de bir,12000km kayış kullanabilen ben çinli görmedim :) bakım masrafını herhangi bir çinli ile karşılaştırdığında ,km ye vurarak hesaplarsan arada çok büyük bir fark olmadığını görürsünüz
caferkarakus
26 Mayıs 2011, 22:20
cafer bey 12.000deki bakım için kullanıcı klavuzuna baktım, sırası ile değişmesi gerekenler kayış,buji,yağ filitresi ve yağ,yalnız şöyle bir durum var üzerinde gelen orjinal bujisi BUJİ SCARABEO 200 İE NGK PMR9B(40.000 KM) kodu ile geçiyor,bu özel bir buji çift taraflı platinium buji ve 40.000km de bir değiştirilmesi tavsiye ediliyor
eğer buji değişmeden yapılırsa bu bakım masrafı kayış 110euro + yağ filitresi ve yağ şeklinde olacak ,18000 bakımı ise sadece yağ filitresi ve yağ olarak gözüküyor,ağır bakımları 12.000km de bir ve bence buda normal,çinlide 2000kmde bir yağ değiştiriyorsun bunda 6000 de bir,12000km kayış kullanabilen ben çinli görmedim :) bakım masrafını herhangi bir çinli ile karşılaştırdığında ,km ye vurarak hesaplarsan arada çok büyük bir fark olmadığını görürsünüz
Sanıyorum ki İstanbul fiyatları pahalı. peki honda 'nın bakım maliyetlerini karşılaştırabilir misiniz?
Tolme
27 Mayıs 2011, 12:12
Sanıyorum ki İstanbul fiyatları pahalı. peki honda 'nın bakım maliyetlerini karşılaştırabilir misiniz?
onuda isterseniz honda başlığındaki arkadaşlara sorun,benim hiç honda marka motosikletim olmadı o yüzden bakım aralıklarını ve maliyetlerinide bilemiyeceğim :)
caferkarakus
27 Mayıs 2011, 12:20
onuda isterseniz honda başlığındaki arkadaşlara sorun,benim hiç honda marka motosikletim olmadı o yüzden bakım aralıklarını ve maliyetlerinide bilemiyeceğim :)
Teşekkürler üstadım.:cat:
eencetin
27 Mayıs 2011, 23:07
eğer buji değişmeden yapılırsa bu bakım masrafı kayış 110euro + yağ filitresi ve yağ şeklinde olacak ,18000 bakımı ise sadece yağ filitresi ve yağ olarak gözüküyor,ağır bakımları 12.000km de bir ve bence buda normal,çinlide 2000kmde bir yağ değiştiriyorsun bunda 6000 de bir,12000km kayış kullanabilen ben çinli görmedim :) bakım masrafını herhangi bir çinli ile karşılaştırdığında ,km ye vurarak hesaplarsan arada çok büyük bir fark olmadığını görürsünüz
Tolga yazdıklarını biraz revize edelim istersen:)
Kayış 110 Euro+KDV değil. Sadece 80 Euro+KDV Yani 200 TL
Kısaca özetlemek gerekirse.
6000 km dakımda
yağ 5w40 kullanılıyor (pahalı bir yağdır) 25 TL
Yağ filitresi orj. 25 TL
İşçilik 60 TL Toplam 110 TL.
12000 km bakım
Yağ 25 TL
Yağ filitresi 25 TL
Varyatör kayışını değiştirmezsen yukardaki kadar para ödersin.
Kayışı 18000 kmye geldiğinde değiştirebilirsin. Ozaman
18000 km bakımı
Yağ 25 TL
Yağ filitresi 25 TL
Kayış 200 TL
İhtiyaç varsa Varyatör bağaları ve tırnakları 70 TL
Fren balatası ihtiyaç varsa 40 TL
İşçilik 90TL. (İstanbul için anadoluda daha düşük olabilir.)
Toplamda yukardaki sayılanların tamamı takılırsa 450 TL tutuyor.
Bu bakımdan sonra 24000 bakımda yine yağ filitresi yağ değişimine dönülüyor. 110 TL
Tolme
28 Mayıs 2011, 01:49
Tolga yazdıklarını biraz revize edelim istersen:)
Kayış 110 Euro+KDV değil. Sadece 80 Euro+KDV Yani 200 TL
Kısaca özetlemek gerekirse.
6000 km dakımda
yağ 5w40 kullanılıyor (pahalı bir yağdır) 25 TL
Yağ filitresi orj. 25 TL
İşçilik 60 TL Toplam 110 TL.
12000 km bakım
Yağ 25 TL
Yağ filitresi 25 TL
Varyatör kayışını değiştirmezsen yukardaki kadar para ödersin.
Kayışı 18000 kmye geldiğinde değiştirebilirsin. Ozaman
18000 km bakımı
Yağ 25 TL
Yağ filitresi 25 TL
Kayış 200 TL
İhtiyaç varsa Varyatör bağaları ve tırnakları 70 TL
Fren balatası ihtiyaç varsa 40 TL
İşçilik 90TL. (İstanbul için anadoluda daha düşük olabilir.)
Toplamda yukardaki sayılanların tamamı takılırsa 450 TL tutuyor.
Bu bakımdan sonra 24000 bakımda yine yağ filitresi yağ değişimine dönülüyor. 110 TL
teşekkür ederim engin abi düzeltmen için bende aslında ferconun parça stok listesine bakıp yazmıştım ama heralde o fiyat uygulanmıyor,burada bakıma 60 tl işçilik isticekler adamı döverler valla :queen:
teşekkür ederim engin abi düzeltmen için bende aslında ferconun parça stok listesine bakıp yazmıştım ama heralde o fiyat uygulanmıyor,burada bakıma 60 tl işçilik isticekler adamı döverler valla :queen:
Engin abi yanlış yazmadı umarım , sadece yağ ve yağ filitre değişim için 60 TL işçilik ücreti talep edilmesini hayretler içerisinde karşıladım...
Ekstra başka birşey yapılmadan bu kadar ücret istenmez yahu :queen:
eencetin
28 Mayıs 2011, 21:04
Engin abi yanlış yazmadı umarım , sadece yağ ve yağ filitre değişim için 60 TL işçilik ücreti talep edilmesini hayretler içerisinde karşıladım...
Ekstra başka birşey yapılmadan bu kadar ücret istenmez yahu :queen:
Bu fiyatlar İstanbuldaki servisler için geçerli. Sizde İstanbulda yaşasaydınız herkez gibi ödeyecektiniz. :cherry:
Anadolunun fiyatları gerçekten farklı. Alanyadaki bir arkadaş kaza yaptı İstanbulda olsa 750 TL'den aşağı yaptıramaz 350 TL'ye yaptırınca çok şaşırdım. Geçim küçük yerlerde gerçekten daha kolay galiba.
movibiker
29 Mayıs 2011, 22:42
bugün 150 kmlik bir uzun yol deneyimim oldu,motor şişmesi, hararet diye bir durum söz konusu bile olmadı,genel olarak memnun kaldım,yaşadığım sıkıntılara gelince,sürüş pozisyonu yüzünden daha doğrusu gidon biraz uzak kaldığı için biraz eğilmek gerekiyor ve birazda dirseklere çok yük biniyor.kolları kırık vaziyette tutamadığım için sırtım biraz ağırdı,motorda çok küçükte olsa bir vibrasyon var ama öyle bir şeyki hiç kesintisiz 70 km yol yaptıktan sonra farkediliyor,buda çok doğal bir vibrasyon diye düşünüyorum sonuçta kaç bin devirde sürekli dönen bir motor üstünde oturuyoruz.yani uzun yolda 50 kmde bir 5 dk. mola vermekte konfor açısından fayda var.ama motor hiç kapatmadan 1000 km sorunsuz gidebilecek bir motor,kesinlikle eminim.
birde dönüş yolunda trafik bağlaması varmış ben bir dobloyu biraz yakın takip ediyordum farkedemedim polisi ve doblo ani yavaşlayınca biraz sert fren yapmak zorunda kaldım,hızım 100 kmdi ve ön arka birlikte sıktım,frenleyince disklerden çok rahatsız edici bir vınlama geldi,ama anlık bir ses motor aniden yavaşlayınca zaten bir daha yapmadı,polisi geçince bir kez daha denedim yine yaptı,bu ses neden geliyor,frenler alıştıkça düzelirmi acaba:silent: motor şuan 400 kmde.
kısacası bu markalı scooter işi beni çok sardı 5-6 bin km sonra bunu satıp nexus 500 veya silverwing almayı planlıyorum.scooter işi çok keyifli heleki maxi olursa daha güzel olur.önceleri uzun yol yapmam işim olmaz diyordum bu yolculuk süper keyifli olunca artık memleketim üsküp'e motorla gitmeyi düşünüyorum.yunanistan üzerinden gidiş geliş toplam 2300 km.:queen:
Tolme
30 Mayıs 2011, 15:53
bugün 150 kmlik bir uzun yol deneyimim oldu,motor şişmesi, hararet diye bir durum söz konusu bile olmadı,genel olarak memnun kaldım,yaşadığım sıkıntılara gelince,sürüş pozisyonu yüzünden daha doğrusu gidon biraz uzak kaldığı için biraz eğilmek gerekiyor ve birazda dirseklere çok yük biniyor.kolları kırık vaziyette tutamadığım için sırtım biraz ağırdı,motorda çok küçükte olsa bir vibrasyon var ama öyle bir şeyki hiç kesintisiz 70 km yol yaptıktan sonra farkediliyor,buda çok doğal bir vibrasyon diye düşünüyorum sonuçta kaç bin devirde sürekli dönen bir motor üstünde oturuyoruz.yani uzun yolda 50 kmde bir 5 dk. mola vermekte konfor açısından fayda var.ama motor hiç kapatmadan 1000 km sorunsuz gidebilecek bir motor,kesinlikle eminim.
birde dönüş yolunda trafik bağlaması varmış ben bir dobloyu biraz yakın takip ediyordum farkedemedim polisi ve doblo ani yavaşlayınca biraz sert fren yapmak zorunda kaldım,hızım 100 kmdi ve ön arka birlikte sıktım,frenleyince disklerden çok rahatsız edici bir vınlama geldi,ama anlık bir ses motor aniden yavaşlayınca zaten bir daha yapmadı,polisi geçince bir kez daha denedim yine yaptı,bu ses neden geliyor,frenler alıştıkça düzelirmi acaba:silent: motor şuan 400 kmde.
kısacası bu markalı scooter işi beni çok sardı 5-6 bin km sonra bunu satıp nexus 500 veya silverwing almayı planlıyorum.scooter işi çok keyifli heleki maxi olursa daha güzel olur.önceleri uzun yol yapmam işim olmaz diyordum bu yolculuk süper keyifli olunca artık memleketim üsküp'e motorla gitmeyi düşünüyorum.yunanistan üzerinden gidiş geliş toplam 2300 km.:queen:
dostum sanırım çok çeşitli marka model motosiklet sürmediğin için sana biraz farklı ve tuhaf geliyor,bu çok normal,vitesli motorlara binsen demekki bu ne titreşim diyerek atarsın motoru bir kenara :D ,öncelikle söylemek isterimki scarabeo benim bindiğim scooterler içerisinde motor titreşimi en düşük olanı, bundan sonrası bence elektrikli scooter olur,hatta ben genelde 70-80km hızla sabit giderken eğer yolda güzelse egzost sesini bile duyamıyorum,elektrikli birşeyler sürüyormuş hissi veriyor :queen:,sanırım senin hissettiğin seni yoran titreşim büyük ihtimal lastiklerden kaynaklanıyor,orjinal lastikleri yolun kaplamasındaki bozukluğu çok fazla fazla yansıtıyor,buda yorulmana sebeb olur,birde çok fazla uzun yola alışık değilsin,bu motoru ilk aldığımda bende birkaç yüz km senin hissettiklerini yaşamıştım,bel ağrısı ve sırt için daha dik bir oturuş stili gerekiyor,biraz daha uca oturursan kolların daha serbest olur ve daha dik durabilirsin,koltukta çok arkaya kayarsam bendede ağrıma oluyor,ben antalaya giderken depo bitene kadar hiç durmadığım oluyordu bir keresinde 230km hiç durmadan yolculuk ettim (adamın totosu bazlama gibi oluyor :D ),birazda uzun yola alışma ile alakalı,bu arada frenleme sesinden tam ne kast ettiğini anlayamadım ,belki herkeste olan bir ses belki değil,eğer hışşş şeklinde bir ses duyuyorsan bu normal bendede geliyor ama başka birşeyse duymadan bilemicem,evet scooter işi çok zevklidir,maxilerde çok rahat ve seri oluyor ama benzin tüketimi scarabeo gibi olmaz :queen: bundan sonra bence beverly 300 veya beverly 500ü tercih edebilirsin ,nexus 500 de süper bir motor,keşke scarabeo nun maxi 500lüğünü türkiyeye getirselerde binsek , hondayı küçük cantlarından dolayı ben pek sevemedim
movibiker
31 Mayıs 2011, 00:50
motoruma topcase taktırdım bugün:) shad 40 alacaktım tolga abininkinden ama gözüme çok büyük geldi,bende shad sh33 aldım.sıradan bir çanta siyah renk ama beyaz kapak takılabiliyormuş kapak için sipariş verdim gelecek.çok büyük rahatlık topcase.motorun cargo alanı artınca daha bir sevmeye başladım.bugün arabamı iş yerinde bırakıp eve motorla geldim,artık arabayı gözüm görmüyor.bilgisayar ve evraklarım içinde vatan computerden sırt çantası aldım çok rahat oldu.evrak çantasını ayak ucuna koyuyordum biraz apaçi işi oluyordu:)
şimdi hedefim çeneden açılır kask almak.daha güvenli diye kapalı kask almıştım ama kapalı kask çok kullanışsız.giyip çıkarmasıda oldukça zor.kask tavsiyelerinizi bekliyorum.ben nitro f347 düşünüyorum.
Tolme
31 Mayıs 2011, 13:19
motoruma topcase taktırdım bugün:) shad 40 alacaktım tolga abininkinden ama gözüme çok büyük geldi,bende shad sh33 aldım.sıradan bir çanta siyah renk ama beyaz kapak takılabiliyormuş kapak için sipariş verdim gelecek.çok büyük rahatlık topcase.motorun cargo alanı artınca daha bir sevmeye başladım.bugün arabamı iş yerinde bırakıp eve motorla geldim,artık arabayı gözüm görmüyor.bilgisayar ve evraklarım içinde vatan computerden sırt çantası aldım çok rahat oldu.evrak çantasını ayak ucuna koyuyordum biraz apaçi işi oluyordu:)
şimdi hedefim çeneden açılır kask almak.daha güvenli diye kapalı kask almıştım ama kapalı kask çok kullanışsız.giyip çıkarmasıda oldukça zor.kask tavsiyelerinizi bekliyorum.ben nitro f347 düşünüyorum.
çantanı güle güle kullan,çantasız olmuyor gerçekten,ben uzun yol gittiğim ve çok şey taşıdığım için mecburen biraz büyük aldım,aslında 42lt veya 44lt lik çantam olsa dahada iyi olur ama onlarda scarabeonun poposuna ufo konmuş gibi duruyorlar :queen: bana bütün yaz arabayı unutursun gibi geliyor,trafik derdi yok, park derdi yok,benzin derdi yok :queen: fırıl fırıl geziyorsun,bu arada aklımdayken 1 tane iyi bir disk kilidi ve birtanede halat kilit edinmeyi unutma
GP500-1st
01 Haziran 2011, 00:57
Bu scarabeo'culara bişey oldu yahu:silent: Son 1 ay içinde büyük heveslerle alan üç kişi daha 500'er kilometre yapmadan rodajını bile bitirmeden satılığa çıkardı. aslında 4. kişide alır almaz satılığa çıkardı sonra ilanı çekti.
Bu biraz garip açıkçası. Belkide 250cc maxilere alternetif olarak seçenler görüntüsünden ve performansından tam tatmin olmadı etraftan gelen tepkileri beyenmedi:pale: Yada ufak tefek sorunlar çıktı(?) Bilmiyoruz..
movibiker
01 Haziran 2011, 02:46
Bu scarabeo'culara bişey oldu yahu:silent: Son 1 ay içinde büyük heveslerle alan üç kişi daha 500'er kilometre yapmadan rodajını bile bitirmeden satılığa çıkardı. aslında 4. kişide alır almaz satılığa çıkardı sonra ilanı çekti.
Bu biraz garip açıkçası. Belkide 250cc maxilere alternetif olarak seçenler görüntüsünden ve performansından tam tatmin olmadı etraftan gelen tepkileri beyenmedi:pale: Yada ufak tefek sorunlar çıktı(?) Bilmiyoruz..
:queen::queen::queen:aynen öyledir,
motora gelen tepkiler aynen şöyle.
-abi hayırlı olsun bu çin malı mı?
-abi 7000 lira buna verilir mi o paraya ikinci el reyz alınırdı.
-abi ne bu pizzacı motoru mu.
-ben olsam maxi alırdım.
-bu motorların ikinci eli hiç yok.
-7000 tlye almışsın ama şimdi satmaya kalksan anca 3000 eder bu.
bunların hepsi benim şahsıma söylenmiş,gerçekle alakası olmayan tam anlamıyla kıskançlıktan geberen bünyenin vermiş olduğu ulaşılamayan ciğere verilen mundar tepkisidir.
ben 29 yaşında iş sahibi,evli çoluk çocuk sahibi bir adamım ve bir çok şeyi aşmış kompleklerinden arınmış bir bünyeye sahibim onun için bunu söyleyen adamlara sen önce bu motorun aynısını al sonra gel benimle konuş deyip geçiyorum.ve malımın ne denli kıymetli olduğunu biliyorum.ama eğerki yaşı çok genç olan arkadaşlarımız aldıysa bu motoru gaza gelip satmak isteyebilirler bu çok normaldir,çünkü ben 20 yaşında olsaydım bu motoru baltayla kırardım.değiğim gibi show yapmak niyetiyle kimse almasın bu motoru çok pişman olur.
şunuda bir tarafa not etmek gerek tabiki çok farklı nedenlerde olabilir motoru satmak için,ihtiyaç olur hastalık olur,sıkışıklık olur onlar ayrı meseledir.
Tolme
01 Haziran 2011, 20:44
Bu scarabeo'culara bişey oldu yahu:silent: Son 1 ay içinde büyük heveslerle alan üç kişi daha 500'er kilometre yapmadan rodajını bile bitirmeden satılığa çıkardı. aslında 4. kişide alır almaz satılığa çıkardı sonra ilanı çekti.
Bu biraz garip açıkçası. Belkide 250cc maxilere alternetif olarak seçenler görüntüsünden ve performansından tam tatmin olmadı etraftan gelen tepkileri beyenmedi:pale: Yada ufak tefek sorunlar çıktı(?) Bilmiyoruz..
benim bildiğim 2kişi acil nakit ihtiyacından dolayı satılığa çıkardı,yoksa makinelerde bir sorun veya memnuniyetsizlik yok
Yurdukoru
04 Haziran 2011, 22:10
Sevgili arkadaşlar, gerek forumda okuduklarım gerekse yabancı forumlarda bu model hakkındaki yapılan olumlu yorumlar beni Scarabeo almaya karar verdirdi.
Nihayet ben de geçen hafta mavi renkli bir Scarabeo aldım. Bayiinin dediğine göre Türkiye'deki 8 lacivert Scarabeo'dan birini aldım. Selesi turuncu renkli. 3 gün içinde yaklaşık 400 km yol yaptım.
Kısacası genel izlenimlerim şu şekilde;
Arka kısmı ve arkadan görünümü çok hoş, kullanılan malzemeler son derece kaliteli. Ön kısmı ise çok sade. Otobanda 135 km ile aracın yanından geçerken araçların eğilip ne olduğunu anlamaya çalışmaları çok eğlenceli.:)
Daha önce kullandığım zorlasan 84 km nin üstüne çıkamayan motordan (Sym Fiddle-II) dan sonra resmen Cadillac gibi geldi. Titreşim diye bir şey hiç hissetmiyorum. Sadece yüksek hızlarda lastiklerden kaynaklanan bir vızıltı var hepsi o, onları da belirli bir km sonra Metzeller ile değiştirmeyi düşünüyorum.
Işıklarda kalkışta başlangıçta 1-2 sn kadar bayılıyor gibi olup sonra birden şahlanması ve hızı hissettirmemesi baya eğlenceli, tüm araçların aynada hızla kaybolmalarını izlemek çok hoş :P
135'e kadar çıktım ancak daha fazla çıkamadım, sanırım rodajdan sonra açılır, rüzgarlı havada ise ne yaptıysam 110'u geçemedim. 120'den sonra boynuma doğru çok kuvvetli rüzgar çarpıyor, büyük ön cam taktırsam mı diye düşünüyorum ama eminim o da hızı düşürecektir.
Orjinal çantasını araştırıyorum, hatta yanlarda sanki yan çanta da olsa şık duracak gibi. Bayiim kesinlikle 45 litrelik tavsiye etmedi, lakalarda arka seleyi esnetip kırabilir diye.
Uzun yolda da şehir içinde de çok rahat, istediğim ideal sürat olan 90-100 arası kesinlikle en ufak bir motor titreşimi yok, buradaki yorumların aksine süspansiyonları çok sert bulmadım. kymco ya da Sym deki süspansiyonlar beni Azer Bülbül'den beter etmişti. :Pİndiğimde göz kapaklarım hala seyiriyordu düşünün artık gerisini..:)
Oldukça rahat,hızlı ve ekonomik bir motoru var, yüksek hızda bile gürültüsüz çalışıyor, uzakdoğu gruplarında olduğu gibi manyak gibi bağırıp kafanızı şişirmiyor. Düzgün bir kaskınız varsa motor çalışıyor mu çalışmıyor mu anlaşılmıyor bile.
Çene kısmı istendiğinde çıkarılabilen Nolan kask kullanıyorum. Çok memnunum tavsiye ederim. Şehir içinde de LS 2 'nin cruise kaskı var şu çift renkli olan, lakin uzun yola gelmez çok rüzgar alıyor alttan.
Bu modelde karar kılmamdaki en önemli unsurlardan biri de arka disk frenlerdi. Frenlerin tepkisine bayıldım, Büyük jantla dönüşlere daha rahat ve daha güvenli yatıyorum.
Tam yakıt hesabı yapamadım ama 20 liralık benzin koyup 140-150 km gidebildim. 200 km'yi bulamadım. Bundaki en büyük etken tabi 110'un altında kullanmadım. 110-120 arası sürdüm.
Egzozu değiştirmeyi düşünmüyorum zira sesi gayet güzel, performans kazanacağım diye bu tarz bir motorda bağıran bir egzoz hoş olmaz bence.
Şimdilik bunlar, ilerde daha detaylı deneyimlerimi de paylaşırım.:)
hihi
04 Haziran 2011, 23:32
Sevgili arkadaşlar, gerek forumda okuduklarım gerekse yabancı forumlarda bu model hakkındaki yapılan olumlu yorumlar beni Scarabeo almaya karar verdirdi.
Nihayet ben de geçen hafta mavi renkli bir Scarabeo aldım. Bayiinin dediğine göre Türkiye'deki 8 lacivert Scarabeo'dan birini aldım. Selesi turuncu renkli. 3 gün içinde yaklaşık 400 km yol yaptım.
Kısacası genel izlenimlerim şu şekilde;
Arka kısmı ve arkadan görünümü çok hoş, kullanılan malzemeler son derece kaliteli. Ön kısmı ise çok sade. Otobanda 135 km ile aracın yanından geçerken araçların eğilip ne olduğunu anlamaya çalışmaları çok eğlenceli.:)
Daha önce kullandığım zorlasan 84 km nin üstüne çıkamayan motordan (Sym Fiddle-II) dan sonra resmen Cadillac gibi geldi. Titreşim diye bir şey hiç hissetmiyorum. Sadece yüksek hızlarda lastiklerden kaynaklanan bir vızıltı var hepsi o, onları da belirli bir km sonra Metzeller ile değiştirmeyi düşünüyorum.
Işıklarda kalkışta başlangıçta 1-2 sn kadar bayılıyor gibi olup sonra birden şahlanması ve hızı hissettirmemesi baya eğlenceli, tüm araçların aynada hızla kaybolmalarını izlemek çok hoş :P
135'e kadar çıktım ancak daha fazla çıkamadım, sanırım rodajdan sonra açılır, rüzgarlı havada ise ne yaptıysam 110'u geçemedim. 120'den sonra boynuma doğru çok kuvvetli rüzgar çarpıyor, büyük ön cam taktırsam mı diye düşünüyorum ama eminim o da hızı düşürecektir.
Orjinal çantasını araştırıyorum, hatta yanlarda sanki yan çanta da olsa şık duracak gibi. Bayiim kesinlikle 45 litrelik tavsiye etmedi, lakalarda arka seleyi esnetip kırabilir diye.
Uzun yolda da şehir içinde de çok rahat, istediğim ideal sürat olan 90-100 arası kesinlikle en ufak bir motor titreşimi yok, buradaki yorumların aksine süspansiyonları çok sert bulmadım. kymco ya da Sym deki süspansiyonlar beni Azer Bülbül'den beter etmişti. :Pİndiğimde göz kapaklarım hala seyiriyordu düşünün artık gerisini..:)
Oldukça rahat,hızlı ve ekonomik bir motoru var, yüksek hızda bile gürültüsüz çalışıyor, uzakdoğu gruplarında olduğu gibi manyak gibi bağırıp kafanızı şişirmiyor. Düzgün bir kaskınız varsa motor çalışıyor mu çalışmıyor mu anlaşılmıyor bile.
Çene kısmı istendiğinde çıkarılabilen Nolan kask kullanıyorum. Çok memnunum tavsiye ederim. Şehir içinde de LS 2 'nin cruise kaskı var şu çift renkli olan, lakin uzun yola gelmez çok rüzgar alıyor alttan.
Bu modelde karar kılmamdaki en önemli unsurlardan biri de arka disk frenlerdi. Frenlerin tepkisine bayıldım, Büyük jantla dönüşlere daha rahat ve daha güvenli yatıyorum.
Tam yakıt hesabı yapamadım ama 20 liralık benzin koyup 140-150 km gidebildim. 200 km'yi bulamadım. Bundaki en büyük etken tabi 110'un altında kullanmadım. 110-120 arası sürdüm.
Egzozu değiştirmeyi düşünmüyorum zira sesi gayet güzel, performans kazanacağım diye bu tarz bir motorda bağıran bir egzoz hoş olmaz bence.
Şimdilik bunlar, ilerde daha detaylı deneyimlerimi de paylaşırım.:)
hayırlı olsun Allah kaza bela göstermesin.şu anda bende 400 km deyim ve sizinle aynıı düşünceleri paylaşıyorum.yaklaşık 6 yılda 3 farklı kymco modeli kullandım, oldukça da memnundum. fakat scarabeo ya binince inanın bunca zamandır yok yere böbrek taşı dökmüşüm.scarabeo çok rahat, güvenli, hızlı ve az yakıt harcıyo.daha ne isterimki.yalnız topcase olayına şüpheli bakmaktayım, yüksek süratte türbülans olayı nasıldır kullanan arkadaşlar görüşlerini belirtirlerse sevinirim.
movibiker
05 Haziran 2011, 11:31
Yurdukoru motorun hayırlı olsun güle güle kullan,bütün yazdıklarına katılıyorum.motor fotoğraflarda sıradan scooter gibi duruyor,yanına gidip baktığında oooo baya güzelmiş bu diyorsun,üstüne binip 30 km yol yaptıktan sonra vazgeçilmez oluyor.anlattığın gibi motorun neredeyse hiç bir kusurlu tarafı yok.
Tolme
05 Haziran 2011, 18:26
genel olarak herkesten memnuniyet sözleri duymak çok güzel,bugun ben 8000km ye geldim yeni lastiklerim ile gerçekten herşey daha hoş oldu,otobanda devamlı 2 kişi 110-120 arası gidebiliyorum,yumuşacık lastiklerimle artık virajları daha güvenli alıyorum ve motorum çok daha konforlu
movibiker
06 Haziran 2011, 02:41
geçen gün bursa/setbaşı prestij sinemasının önünde kaldırıma parketmiş scarabeo sahibi burdan mıdır acaba?:) karburatörlü modeldi ve açık kaskı ayaklıktaki çengele asmıştı.:)
caferkarakus
06 Haziran 2011, 08:41
İki sorum olacak.
1- Geçen gün bir yazı okumuştum, scooter almak isteyenlerin nasıl tercih yapması ile ilgili.... 250 cc'ye kadar olan scooterlar için günlük 40 km günlük kullanım önermiş, böylebirşey var mı?
2-Bir de yeni çıkacak erişimli otoyol yönetmeliğinde 300 cc ve üstü olan motosikletler erişimli yollarda gidebileceklermiş. Bu doğru mu?
Bu konularla ilgili bilgi sahibi olan var mı?
Tolme
06 Haziran 2011, 13:38
İki sorum olacak.
1- Geçen gün bir yazı okumuştum, scooter almak isteyenlerin nasıl tercih yapması ile ilgili.... 250 cc'ye kadar olan scooterlar için günlük 40 km günlük kullanım önermiş, böylebirşey var mı?
2-Bir de yeni çıkacak erişimli otoyol yönetmeliğinde 300 cc ve üstü olan motosikletler erişimli yollarda gidebileceklermiş. Bu doğru mu?
Bu konularla ilgili bilgi sahibi olan var mı?
1. sorunun cevabı : tamamen uydurma ben motorumu 40km için sokağa bile çıkarmıyorum :)
2. 300cc ler için avrupada bazı ülkelerinde bu uygulama başladı ,hatta piaggio grubu (piaggio,vespa,aprilia,gilera) 250cc grubunun üretimini bu yüzden bitiridi, artık motorlarını 100 ,200 ve 300cc olarak çıkartıyorlar,bilindiği gibi 300cc lik motosikletler türkiyeyede geliyor ama hala devletimiz yüzde 37 lik ötv sınırını 250cc de tuttuğu için satışları yüksek değil,bir çok motor üreticisinin sayfalarında 300cc lik yeni modellerin oluş sebebide bu ,eğer motor ithal edenler ve üretenler yüzde 8 lik ötv çıtasını 250cc den 300cc ye çektirebilirlerse bu modellerin satışıda yükselir,eğer çıta yükselmezse bundan sonra parası çok olan otoyolları kullanır,birde şu var bunu türkiyede nasıl uygulayacaklar oda ayrı bir olay herkese girişte çıkışta ruhsatmı soracaklar :queen: ,ancak şu olabilir yeni kgs veya ogs alanlara 300cc nin altında olduğu zaman hadi kardeşim yok sana kgs mgs filan denebilir ,bunun ilerki sonuçları tabi ne olur bilemiyorum :queen:
caferkarakus
06 Haziran 2011, 14:21
1. sorunun cevabı : tamamen uydurma ben motorumu 40km için sokağa bile çıkarmıyorum :)
2. 300cc ler için avrupada bazı ülkelerinde bu uygulama başladı ,hatta piaggio grubu (piaggio,vespa,aprilia,gilera) 250cc grubunun üretimini bu yüzden bitiridi, artık motorlarını 100 ,200 ve 300cc olarak çıkartıyorlar,bilindiği gibi 300cc lik motosikletler türkiyeyede geliyor ama hala devletimiz yüzde 37 lik ötv sınırını 250cc de tuttuğu için satışları yüksek değil,bir çok motor üreticisinin sayfalarında 300cc lik yeni modellerin oluş sebebide bu ,eğer motor ithal edenler ve üretenler yüzde 8 lik ötv çıtasını 250cc den 300cc ye çektirebilirlerse bu modellerin satışıda yükselir,eğer çıta yükselmezse bundan sonra parası çok olan otoyolları kullanır,birde şu var bunu türkiyede nasıl uygulayacaklar oda ayrı bir olay herkese girişte çıkışta ruhsatmı soracaklar :queen: ,ancak şu olabilir yeni kgs veya ogs alanlara 300cc nin altında olduğu zaman hadi kardeşim yok sana kgs mgs filan denebilir ,bunun ilerki sonuçları tabi ne olur bilemiyorum :queen:
Bilgilendirmen için çok teşekkür ederim Tolme. İzmirdeydin galiba, Ben bir delilik yapıp Beverly 500 buldum, sahibinden.com adresinden, almak istiyorum, benim için bakma zahmetinde bulunur musun?
Tolme
06 Haziran 2011, 14:28
Bilgilendirmen için çok teşekkür ederim Tolme. İzmirdeydin galiba, Ben bir delilik yapıp Beverly 500 buldum, sahibinden.com adresinden, almak istiyorum, benim için bakma zahmetinde bulunur musun?
ben aliağa dayım izmire 60km uzaklıkta,eğer izmirin içinde olsaydım yardımcı olmaya çalışırdım yinede,bu arada beverly 500 çok güzel bir makine ama temizini bulup almak lazım,eğer 2005 model 6000km deki ilanı söylüyorsan insanların günahını almak istemem,yanılıyorda olabilirim ama bana hiç inandırıcı gelmedi,2005 model bir motor normalinde enaz 25-30.000km de olur,ayrıca lastikler filan yeni değişmiş city grip lastik takılmış :) ,dış görünüşü temiz gibi ama gerçek km si nedir bilemeyiz
caferkarakus
06 Haziran 2011, 14:32
ben aliağa dayım izmire 60km uzaklıkta,eğer izmirin içinde olsaydım yardımcı olmaya çalışırdım yinede,bu arada beverly 500 çok güzel bir makine ama temizini bulup almak lazım.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-piaggio-boyle-temizi-bu-fiyata-zorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-47103908/detay/
linkinde buldum, 8250 olur dedi, 14500 km gibi, İzmir'e gelirsem orada nereye gösterebilirim.
Tolme
06 Haziran 2011, 14:38
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-piaggio-boyle-temizi-bu-fiyata-zorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-47103908/detay/
linkinde buldum, 8250 olur dedi, 14500 km gibi, İzmir'e gelirsem orada nereye gösterebilirim.
burada motopit var aynı zamanda piaggio yetkili servis , serdar bey sahibi, ona gösterebilirsiniz google da motopit izmir diye aratırsan iletişim bilgilerinede ulaşabilirsin.
caferkarakus
06 Haziran 2011, 14:51
burada motopit var aynı zamanda piaggio yetkili servis , serdar bey sahibi, ona gösterebilirsiniz google da motopit izmir diye aratırsan iletişim bilgilerinede ulaşabilirsin.
Yardımların için çok teşekkür ediyorum. :cat:
Tolme
06 Haziran 2011, 15:21
Yardımların için çok teşekkür ediyorum. :cat:
rica ederim unutmadan söyleyeyim,14500 de ise motor 12.000 bakımını yetkili serviste yaptırmışmı ,kayışı değiştirmişmi bunlarıda öğren
caferkarakus
06 Haziran 2011, 15:31
rica ederim unutmadan söyleyeyim,14500 de ise motor 12.000 bakımını yetkili serviste yaptırmışmı ,kayışı değiştirmişmi bunlarıda öğren
Motopit Serdar bey ile görüştüm, Akşam 17,30 da ara, yardımcı olacağım dedi. Ali bey (motor sahibi ile) biraz evvel tekrar görüştüm, 12000 Km bakımını motor ustası arkadaşı yapmış, kayışı da kendileri değiştirmişler. Diğer bakımlarını (6000 km) servis yaptığını söyledi. Motopit ile kavga ettim dedi, servis hizmetinden dolayı, motoru ucuza almak istediler gibi şeyler söylediler. İzmir'e gelmeden motoru Serdar ustaya baktırıp emin olduktan sonra almaya karar verceğim.
caferkarakus
06 Haziran 2011, 18:30
Tolme, motopit referans vermedi. Motorda sorun olduğunu ama neyin olduğunu söylemedi, satıcı da kavga ettik diyor, ama kimse birşey söylemiyor:mrgreen:
movibiker
06 Haziran 2011, 19:11
çok enteresan bir durum :queen:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:00 ----------
Tolme, motopit referans vermedi. Motorda sorun olduğunu ama neyin olduğunu söylemedi, satıcı da kavga ettik diyor, ama kimse birşey söylemiyor:mrgreen:
motoru güçlüdür ama tipi scarabeodan pekte farklı değil,sıfır scarabeo almayı düşünmez misiniz??hem 1250 lira cepte kalmış olur hemde cillop gibi sıfır motor sahibi olursun:)
Tolme
06 Haziran 2011, 21:25
Tolme, motopit referans vermedi. Motorda sorun olduğunu ama neyin olduğunu söylemedi, satıcı da kavga ettik diyor, ama kimse birşey söylemiyor:mrgreen:
valla ilginç bir durum :farao: ,ben motorumu motopitten aldım 1 bakımınıda orada yaptırdım,esnaf olarak şuana kadar da kendileri ile bir problemim de olmadı,genel olarak yardımcı olmaya çalışan bir servis izlenimi verdiler ama servisle de çokta bir işim olmadı bugüne kadar,bu servisin haricinde birde motostop var,sahibi ercan dinamit onlarda yetkili servis ama nasıldır bilemiyorum hiç gitmedim,istersen onlarlada bir görüş aynı şekilde, belki dediğin gibi servis dışı uygulamaya tabi kaldığı için serdar beyde referans vermek istememiş olabilir,veya araları iyi olmadığı içinde öyle söylemiş olabilir,öteki servislede görüşmeni dilerim,hayırlısı olsun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:14 ----------
motoru güçlüdür ama tipi scarabeodan pekte farklı değil,sıfır scarabeo almayı düşünmez misiniz??hem 1250 lira cepte kalmış olur hemde cillop gibi sıfır motor sahibi olursun:)
yorumuna tamamen katılıyorum çok temiz scarabeo larda var sıkıştıkları için satıyorlar onlarlada irtibata geçin derim,scarabeo düşünürseniz wand nickli üye arkadaşımız eğer bir değişiklik olmadıysa acil nakit ihtiyacından dolayı satıyordu
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO