Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
solo__
15 Haziran 2016, 12:25
Kadıköy Motor'dan gidon, arka stop ve far karenajını çıkma olarak sıfırına kıyasla üçte biri fiyatına aldım. Sürüş yapabilmem için en önce gidon lazımdı bana. İnternette araştırınca facebook sayfalarında çıkma gidon olduğunu gördüm. Gittiğim zaman arka stop ile far karenajını da orada sorunca verdiler. Arka çamurluk ve plaka tutacağı gibi bazı parçaları sıfır olarak aldım normal fiyatıyla yine oradan. Ön farda çizikler oluşmuştu; onu da bi yere yolladılar ve orası 50tl'ye giderdi. Yardımlarından ötürü teşekkür ediyorum kendilerine buradan bir kez daha. Artçı tutacağı ile ayak zeminindeki paspasları kendim Motopit'ten aldım sıfır olarak. Bunların hepsi 1000 lira gibi bir şey tuttu. Bunun dışında taban karenajlarının sol tarafı hasar gördü ama değiştirmiyorum onları. Orta sehpada yamukluk var; onu kendim düzelteceğim sanırım. Olmazsa onu da alacağım sonradan. Varyatör havalandırmasıyla ilgili yapmayı düşündüğüm şey olmazsa bir de filtre kapağı lazım olacak.
hocam işte buna şaşırdım. demekki çıkma parça da bulunabiliyor.
toomuchcc
15 Haziran 2016, 13:12
Orijinal değil ama şöyle birşey olur mu acaba, estetik problemi çözecektir eğer uyarsa. Net ölçüler verilmiş ölçmek lazım, farklı renk seçenekleri de var.
http://www.ebay.ie/itm/CNC-Aluminum-lock-ignition-switch-cover-blue-for-Vespa-Piaggio-Gilera-Aprilia-/351757378476?hash=item51e65fa3ac:g:GJoAAOSwmtJXXZ1 v
Motorun orijinalindeki parça, takılı olduğu ön karenajı hafif yukarı kaldırıp anahtar yuvasına sabitliyor ve karenaja destek olmuş oluyor bu sayede. Bu parçayı takmazsanız o karenajı tutan tek şey ön kapak içinde yukarıda duran civata olmuş olacak (alttan da ayak karenajı destek oluyor biraz ve o kadar). Sizin linkini verdiğiniz ürün sadece kontak etrafındaki boşluğu kapatıyor gibi duruyor. İlla ki o da alınıp takılabilir ama fonksiyonellik olarak orijinali gibi olacağını sanmıyorum.
Orijinal parça neden bulunamıyor ben hala oradayım yalnız.. Bu tarz uğraşlar çok gereksiz yani.
hocam işte buna şaşırdım. demekki çıkma parça da bulunabiliyor.
Facebook sayfalarında başka parçalar da mevcut (link (https://www.facebook.com/Kadik%C3%B6y-MOTOR-342305782616769/photos/?tab=album&album_id=443198492527497)). Bir şey lazımsa oradan bakıp iletişime geçin kendileriyle?
toomuchcc
19 Haziran 2016, 22:00
Arrow egzoz sonrası motorumda rolanti esnasında oluşan kararsızlığı giderebilmek adına bazı işlemler yapmaktaydım şu aralar. Birkaç gün önce kendi Scarabeo'suna performans egzoz takmayı düşünen bir kullanıcıdan mesaj aldım. Benzer modifiye yapmayı düşünen başkaları da olabilir diye o mesajda yazdıklarımı buradan da tekrarlamak istiyorum: Bu motora açık egzoz takmayın. Scarabeo bu tarz egzozlarla uyumlu bir motor değil. Youtube'da eskiden yüklenmiş akrapovicli bir Scarabeo videosu var. Onun kullanıcısı da tavsiye etmediğini yazmış. Benim de şu ana kadar olan deneyimlerim benzer oldu.
Soruna sebebiyet veren temel şey açık egzozdaki backpressure eksikliği. Silindirde yanma sonucu açığa çıkan gazlar bu egzozla çok çabuk tahliye olduğundan aletin kafası karışıyor. Belirli bir miktar gazın bir sonraki yanma döngüsü için odada kalması lazım. Motor buna göre ayarlanmış. Başka motorlardaki kontrol üniteleri 3. parti egzoz takıldığı zaman bu tarz değişikliklere uyum sağlayabilmekte. Öyle olmasa bile bu motorlar için 3. parti yakıt programlayıcıları falan oluyor haricen satılan ve bunları alıp kendiniz değişimler yapabiliyorsunuz. Scarabeo için durum böyle değil. Herşey fabrika çıkışı nasılsa ona göre programlanmış ve başka bir şey kabul etmiyor. Beyindeki haritalara da müdahalede bulunulamıyor (daha önce servise de sormuştum bunu zaten). Bu motor için haricen satılan programlayıcı falan da yok. Motor fabrikada 'kilitlenmiş' ve ömrünün sonuna kadar da bu düzende kullanılması isteniyor. Bu tarz düzenekleri closed loop diye adlandırıyor yabancılar. Scarabeo'ya böyle bir egzoz takıp, motordaki ayarları da bu egzoza göre düzenleyebilmek için bu şartlar altında inanılmaz boyutlarda uğraş harcamanız gerekli ki alacağınız sonuç da kesinlikle buna değmeyecektir emin olun.
Benim kullandığım Arrow Reflex 2 egzozun orijinal sisteme kıyasla bazı artıları var. Bunlar:
-Manifoldun egzoz çıkışına bağlandığı yer daha iyi dizayn edilmiş ve bundan ötürü somunlara daha kolay ulaşılıyor ve manifold daha kolay sıkıştırılabiliyor.
-Manifold ile susturucu arasında conta yok. Hem o conta değişimi için ekstra para verilmiyor hem de lastik falan patlarsa susturucuyu söküp takması daha kolay.
-Daha hafif
-Daha şık duruyor
Siz de ses veya performans için değil ama bu artılardan ötürü böyle bir değişiklik yapmak istiyorsunuz diyelim ki. O zaman yapmanız gereken şey motorun diğer özelliklerini egzoza göre ayarlamak değil, egzozu motora göre 'kısmak/kapatmak'. Bunun yolu da çıkış portunu daraltmaktan geçiyor diyebiliriz. Yukarıda bahsettiğim backpressure konusuyla alakalı olarak gaz tahliyesini zorlaştırmalısınız. Scarabeo'nun orijinal egzoz çıkış portu 18mm çapında. 9x9x3.14'den 254mm² alana sahip orijinal çıkış portu. Bendeki Arrow egzozun db-killer'sız çıkış portu 50mm. 25x25x3,14'den 1962mm² (orijinalden 7 kat daha büyük). Db-killer'ın çıkış portu ise 24mm. O da 12x12x3,14 = 452mm² yapıyor (orjinaline kıyasla %78 daha fazla yine). Egzoza db-killer'ı takıp, sonra da bu parça üzerindeki delikleri kaynakla falan kapatıp toplam delik alanı 254mm² olacak şekilde bir darboğaz yaratabilirseniz o zaman teorik olarak bu egzozu sorunsuzca kullanabilirsiniz. Teorik olarak diyorum, çünkü db-killer ile takıldığı yer arasından hava kaçağı olabilir ve toplam alan sizin umduğunuzdan daha büyük çıkabilir bundan ötürü. Benim bu konuda bazı denemelerim oldu. Kararsızlığın çoğunu giderebildim; ancak %100 emin olabileceğim bir hale de sokamadım. Çünkü çok fazla deneme yanılma gerekiyor. Bu hesaplamalara bazı başka faktörleri dahil etmiyorum bu arada. Egzoz iç yapısı hava akışını sizin tahmin ettiğinizden daha farklı yönlendiriyor olabilir vs.. Başka kriterler de var yani. Kolay iş değil bunu ayarlayabilmek.
Netice itibariyle orijinal egzozla ilgili bir sorununuz yoksa, böyle bir değişim yapmayın derim. Alacağınız sonuç uğraşınıza değmeyecektir.
Bu arada benim bu egzozu alma sebeplerim normal bir kullanıcıdan biraz farklıydı. Motor askı takozlarını tek bir mil ile birbirine bağlayabilmek için orijinal manifold borusunu bükmeyi düşünüyordum. O esnada yerine kullanabilmek için bu ürünü almıştım esas olarak. Sonradan öğrendim ki böyle bir işlem yapılamıyormuş hoş. Hangi egzozcuya sorsam "biz onu bükemeyiz o şekilde" dedi.. Onun haricinde almamın diğer bir nedeni bazı performans kıyaslamaları yapabilmekti. Özellikle son hız konusunu bayağı dert etmiştim çünkü. Bunun haricinde orijinal manifold bağlantılarını da hiç sevmemiştim. Özellikle de egzoz çıkış portundaki somunlara ulaşmak orijinalde çok güçtü. Arrow manifold bunu da daha kolay bir hale getiriyor. Yani neticede ben bazı şeyleri deneyebilmek adına aldım bu ürünü. Bu tarz şeyler olmasa işim olmazdı benim böyle bir egzozla. Bana performans egzozları çok saçma gelen bir şeydir normalde. İnsanlar genelde duyulur olmak adına alıyor bunları falan ama bence o da çok alakasız. Herkes duyulur olmak için bunları alsa çıkan gürültüden yine hiçkimse birbirini duyamaz. O db-killerları falan da söküyorlar, iyice saçma sapan sesler çıkıyor motorlardan. Bunların hepsi bana oldukça mantıksız gelmekte. Bu yaptığım işlemler başarılı olmazsa ben de zaten orijinal egzoza geri dönüş yapacağım. Bundan sonraki motorlarımda da kesinlikle alacağım bir donanım değildir bu egzozlar. Her tür fren, amortisör falan modifiyesine varım ama motorun kendisiyle ilgili şeyler bana göre mantıksız. Sadece Scarabeo'ya özgü bir durumdu bu.
toomuchcc
21 Haziran 2016, 22:24
Throttle body'deki rolanti valfini iptal edip, hava/yakıt karışımını manuel olarak ayarlamaya olanak sağlayacak modifiyeler yapıldığını görmüştüm internette bazı başka marka motor kullanıcıları tarafından. Bu işlem sonrasında özellikle alt devirlerde gaz tepkisinin daha iyi olduğunu yazıyorlardı. Ben de benzer bir işlemi Scarabeo'da yapabilir miyim acaba diye motorumdaki throttle body'yi sökmeye karar verdim. İçeriğini oldukça merak etmekteydim zaten. Öte yandan parçanın içini incelemek ve bir iki ufak deneme yapmak dışında kalıcı olarak bir değişiklik yapmadım bu konuda ve parçayı normal şekilde geri topladım.
İçeriğini benim gibi merak eden varsa diye aşşağıya fotolarını koyuyorum yine de. Bu parça açılıp bakım yapılabilecek bir formda değil normalde. Üretim aşamasında çok sağlam kapatılmış ve de kapalı kalması isteniyor çok belli ki. Pek çok başka motorda throttle body komponentleri bloğa dıştan takılıyor ve sökülüp temizlenmeleri falan kolay oluyor bu sayede. Scarabeo'daki böyle değil.
Parça Magneti Marelli üretimi ve Scarabeo haricinde başka Piaggio/Vespa modellerinde de aynısı kullanılıyor sanırım.
https://s31.postimg.org/6q19p0vg7/CAM00136.jpg (https://postimg.org/image/6q19p0vg7/)https://s31.postimg.org/sf4r6mn1z/CAM00147.jpg (https://postimg.org/image/sf4r6mn1z/)
Anakart üzerindeki soket bloğa yapıştırılmış. Sökebilmek için soketin etrafını ve bir kısmını dremel ile kazımam gerekti
https://s31.postimg.org/sug0zn8zb/CAM00157.jpg (https://postimg.org/image/sug0zn8zb/)
Sıcak hava tabancasıyla yapışkanı eritip o şekilde çıkartmayı denedim ilk baş; ancak bayağı uğraşmama rağmen olmadı bu. Daha sonra soketin anakart üzerindeki lehimlerini çıkartarak sökmeye karar verdim; ama bendeki lehim tabanca-pompa ikilisi lehimleri düzgün şekilde çıkartamadığından o da olmadı.
https://s31.postimg.org/cbnot2w53/CAM00127.jpg (https://postimg.org/image/cbnot2w53/)https://s31.postimg.org/83swkbupj/CAM00133.jpg (https://postimg.org/image/83swkbupj/)
Rolanti hava/yakıt karışımını ayarlayan valf/stepper motor bu oluyor. Continental Gen V air idle control valve ismiyle geçiyor. Söktüğümde uçtaki siyah kısım ve şaft kirliydi.
https://s31.postimg.org/4mvfv3l13/CAM00143.jpg (https://postimg.org/image/4mvfv3l13/)
Rolanti valfinin oturduğu yuva. En altta sağ taraftaki delikten giren hava biraz yukarı çıkıp soldaki deliğe giriyor. Bu yukarıdaki motorlu valf de ortam koşullarına göre beynin yönlendirmesiyle yukarı aşşağı hareket edip hava geçiş açıklığını ayarlamakta. Bu bölgenin de dibi siyahtı ilk açtığımda.
https://s31.postimg.org/f21m40i7r/CAM00160.jpg (https://postimg.org/image/f21m40i7r/)
Üst kapağın dışında + işaretine benzer bir kısım var ve kenarları delik. Onun altı yukarıdaki mavi kısım oluyor. Orası hava geçirgen bir yapıda ve anladığım kadarıyla motor rolantisi buradan elde edilen dış sıcaklık verisine göre ayarlanıyor. Emin değilim bundan ama sanırım böyle yani.
Benim yaptığım deneme rolanti valfini takmadan, onun haznesini üst taraftan plastik bir kapakla tıkayıp, sonra da hava giriş kanallarını bir şeyler sokup biraz daraltarak motoru o şekilde çalıştırmak oldu. Geçici olarak manuel bir düzen kurdum bu sayede. Motor normal şekilde çalıştı; ancak bir önceki mesajımda değindiğim o kararsızlık sorunuyla ilgili bir düzelme oluşmadı. Bu konuda çok fazla deneme yaptım diyemem hoş. Rolanti hava giriş kanalının çapını kolaylıkla büyütüp küçültebileceğim bir düzenek olmadığından her değişim için throttle body'yi komple sök, ne değiştiriyorsan değiştir, sonra geri tak falan; uzun iş yani.. Rolanti valfi olmayınca ayrıca gösterge panelinde motor ikaz lambası yandı; ama bu durum motorun çalışmasına yönelik bir sorun oluşturmadı.
Normalde motoru stop ettikten sonra throttle body'den gelen sesler de bu stepper motordan geliyormuş bu arada, onu görmüş oldum. Şaft yukarı aşşağı inip tekrar pozisyonlama gibi bir şey yapıyor. Bu parça sökülü olarak motoru çalıştırıp stop ettiğimde o ses gelmedi.
Kapatırken soketin etrafını silikonlayıp o şekilde tutturdum bloğa. Blok ile anakart arasındaki sızdırmazlık sadece kartın devrelerine kir/su falan ulaşmasın diye var. Rolanti için gerekli olan havanın yalıtımını ise stepper motor sağlamakta üzerindeki conta ile.
smiles
25 Haziran 2016, 11:31
Merhabalar,
Motosikletimin km dişlisi (odometer) arızalanmıştı. Görünen parça numarası JC54610X92000 ve fiyatı 98 Euro. Biraz araştırdım ve JC54610X94000 parça numarasının da kullanıldığını gördüm. Belkide 2. numara 2011 öncesi modellere ait. Veya tam tersi. Ferco'nun parça listesinde bu parça numarası da var ve fiyatı yine 98 Euro. Bu 2. numara ile AF1 Racing sitesinde 28 dolara buldum parçayı. Sipariş vermeden önce bir sormak istedim; Benim motorum 2011 model ve sizce bu parça motoruma uyar mı?
https://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=20787
ozanturna
27 Haziran 2016, 16:37
servis kitapçığındaki şemaya bakarak varyatörün kapağını açmak için vidaların 4 tanesin söktüm ama en soldaki vidanın üzerinde ayaklık duruyor ve o vidaya ulaşamıyorum. nasıl yapabileceğimi bilen var mıdır?
Benim ki 2012 modeldi. bu sorunu yaşamadım. biraz yandanda olsa vidaya ulaşıp rahatlıkla sökülüyordu hatırladığım kadarıyla. AMA yolcu peginin alt vidasını sökünce iki parçanın arası açılabiliyor eğer kurtarıyorsa öyle deneyin.
-Ön 29 ps
-Arka 32 PS Yüklü 34 PS
Benim 2012 model beomda motorun üzerinde bir etikette lastik basınçları olarak sürücüyle ön 2 arka 2 bar şeklinde yazıyor, yolcuylada ön 2 arka 2.10 bar şeklinde. çok farketmiyor sanırım ama doğru olan basınçlar bunlar.
Ön amortisöre bakım yaptım
selamlar toomuchcc, amortisörlerimdeki eğriliği mükemmel derecede düzelttirip geri montajının yapılması için bi ustaya gittim. adam tabiki usta çıkmadı :D yanlış ölçüde yağ koydu. sanırım mesajlarımda bahsetmiştim. internetten aradım taradım heralde 2 gün okumadığım kaynak kalmadı, en sonunda 150ml koymaya karar verdim. normalden belki biraz daha sert olur diye düşündüm (çünkü kaynaklarda genelde 135ml 145ml gibi rakamlar okuyordum), öyle de istiyordum ama bi fark olduysada hissetmedim.
Yani bence doğru karar 150ml koymaktır.
Ayrıca orjinal amortisör yağımız KMA kilerci motorlu araçlar da satılıyor artık bir süredir. (AGİP)
Bunun dışında senin verdiğin kodlarla karaköye gidip ordan ön teker rulmanlarını aldım. SKF değil de diğer markayı aldım o da vardı ama bende bunu denemek istedim diğer arkadaşlara kaynak oluşturmak için. Çok ta başarılı oldu. Sürüşteki kararsızlığı bitti.
Sanki o kazalı motoru baştan yarattım seninde bilgilerin ışığında :)
Bu geri dönüşüm için gidon rulman yatakları, gidon üst alt bilyelerinin 24 e tamamlanması, ön tekerlek rulmanları, furş yağlarının değiştirilmesi yeterli oldu.
Bu arada furş borularının tornası, furşların ilk söküm ve takım işleri (ustadan öğrendikten sonra ikinciyi kendim yaptım) dışında herşeyi kendim yaptım. Kendim yaptığım içinde motora güvenim artmıştı. Satmaya yakınlaştıkça güvenim artıyordu ama sattım ve pişman oldum malesef =)
Şimdi yerini doldurmak ve bir kazanım sağlayabilmek için ABS li scooter arıyorum. Yamaha nın Nmax'ini sürdüm. ABS çok güzel bişey. Beo'da olsaydı bende kaza yapmamış olurdum. Ve bir frenleme acemisi olarak uzun süre daha abs ye ihtiyacım olabilir eminim. Bir daha ön lastiğimi kaydırıp düşme olasılığım çok yüksek çünkü panik olaylarda gördümki 3 5 saniye içinde ani tepkiler veremiyorum. bunun için bu durumu çok yaşamam gerekiyorki alışayım. dolayısıyla ABS benim gibi ssürücüler için çok gerekli bir güvenlik organı.
Scarabeo'm olmasada buraya yazmaktan mutluluk duyucam. Sizin sorunlarınızada elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.
toomuchcc ayrıca bir soru yöneltmek istiyorum. Scarabeo 500 hakkında neler söylersin, 2003-2006 modeller arası beo500 ü alsam sence karşılaşacağım zorluklar neler olur? Veya beverly 500 lerdende aynı şekilde bir yorum alabilirmiyim rica etsem..
örnek olarak
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-piaggio-2006-piaggio-beverly-500cc-15.800-bin-kmde-masrafsiz-cantali-305570284/detay
özellikle şu ilanla ilgileniyorum yan çantaları hoşuma gidiyor ve şehirlerarası yollarda beni çok rahat ettiricek diye düşünüyorum.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-piaggio-piaggio-beverly-500-ie-yan-ve-arka-orjinal-cantali-orjinal-228602428/detay
toomuchcc
27 Haziran 2016, 22:12
Merhabalar,
Motosikletimin km dişlisi (odometer) arızalanmıştı. Görünen parça numarası JC54610X92000 ve fiyatı 98 Euro. Biraz araştırdım ve JC54610X94000 parça numarasının da kullanıldığını gördüm. Belkide 2. numara 2011 öncesi modellere ait. Veya tam tersi. Ferco'nun parça listesinde bu parça numarası da var ve fiyatı yine 98 Euro. Bu 2. numara ile AF1 Racing sitesinde 28 dolara buldum parçayı. Sipariş vermeden önce bir sormak istedim; Benim motorum 2011 model ve sizce bu parça motoruma uyar mı?
https://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=20787
Bendeki Scarabeo hızı arka tekerden okuduğu için ben bu sorduğunuz parçayı bilmiyorum. Ürün sayfasında sağda "Product Inquiry" yazan yere tıklayıp mail üzerinden site ile iletişime geçerseniz belki daha net bir cevap alabilirsiniz bu konuda.
...
Ben o kodları dökümanlardan derleyip yazdım. Benim keşfettiğim bir şey değiller yani :] Sadece arka teker varyatör tarafıyla ilgili olanda hata var. Aslında o ilk mesajda yazanı da değiştirsem iyi olacak. Bu sitede editleme özelliği olmaması çok kötü.
Scarabeo 500 bildiğim bir motor olmadığından yardımcı olamayacağım sana. Bir de bu tarz kişisel sorular için özel mesajlaşmayı kullanalım bence. Öylesi daha doğru ;]
Yeni bir motor alırsan eğer şimdiden motorunla sorunsuz sürüşler diliyorum sana :]
Ön süspansiyon (amortisör) sorunu
Merhabalar,
Motoru şubat ayında 11.200 km de aldım 2012 model. Bir süre sonra ön sağ süspansiyondan yağ sızıntısı oldu. Sonra da hararet müşürü bozulduğu için motor ısındı. Hemen kadıköy motora götürdüm. Ön amortisör keçeleri (iki süspansiyon için de yapılması doğruymuş dediler) ve süspansiyon yağları değişti. Motor periyodik bakımı yapıldı, müşür değişti. 1500 TL masraf ettim. Teslim aldıktan 6 hafta sonra ise bu sefer sol süspansiyonda sızıntı oldu. Direkt geri gittim servise ve polisajlı kısmın pürüzlendiğini ve artık yağ kaçıracağını söylediler. İlkinde sağ ikincisinde sol olmasının sebebi de "biz sağı sola takmışızdır, ondandır" dediler. Çözüm bulamadık. Çıkma 1 set buldum Muğlada ama o da komple çifte 1000 TL istedi, sol tek istediğimde 400 TL istedi. O da çıkma parça, garantisi yok. Sitelerde araştırdım, TR de 700+700 TL olarak çıktı. O da 1 ayda geliyo ortalama. Yurtdışından sipariş versek yine 1000 TL civarı oluyor. Kadıköy motora artık güvenim de kalmadı malesef. Hiç ilgilenmediler. Salladılar başlarından. Bakarız ederiz deyip yollamak tarz olmuş. Kendi amortisörü bu kadar zayıf ise başka marka takabilir miyim? Fiyatları nedir? Bu süspansiyon konusunda çok muzdarip kaldım. Bir çözüm yolu bulamadım. İlk defa motorda süspansiyon sorunu yaşıyorum
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------
Pic-1 : http://i.hizliresim.com/AJ89np.jpg
Pic-2 : http://i.hizliresim.com/0DWYl9.jpg
Yukarıda da son durumu gösteren fotolar mevcut. Bir de sol maşanın yan tarafında aşınma olmuş. Bunun da çelik fren hortumu sebebiyle oldu dediler. Önceki servis zamanı farketmedim bunu. Sizce bu mümkün mü?
toomuchcc
03 Temmuz 2016, 21:06
...
Merhaba. Soruna sebebiyet veren asıl bölgenin fotosunu çekip koymadığınız için tam olarak anlamadım nereden bahsettiğinizi ama iç bacağı değiştirmeniz gerekiyor sanırım?? Eğer öyle ise, aşşağıda amortisör yedek parça kodları var:
http://s33.postimg.org/obkty8v3v/amortis_r.jpg (http://postimg.org/image/obkty8v3v/)
6 numaralı parçayı AF1racing.com sitesi üzerinden sipariş etmeyi deneyebilirsiniz (link (http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idProduct=20769)). 35$ fiyat gösteriyor. Türkiye'ye posta ücreti de en düşük 17$ olarak var USPS ile. 150 lira gibi bir fiyata gelir size toplam. En ideali bu şekilde olsa gerek. Öte yandan bu siparişi vermeden önce sağda yazan 'product inquiry' linkinden o site ile iletişime geçin ve istediğiniz şeyi adamlara teyit ettirin. Amortisör iç bacakları normalde 'stanchion' olarak adlandırılır:
http://s33.postimg.org/onlkwq2yj/forkcomp.jpg (http://postimg.org/image/onlkwq2yj/)
Parça kataloğunda iç bacaklara 'sleeve' demişler, Af1racing sitesinde ise 'stem'. Sleeve denen şey normalde o bacakları dıştan kapatan koruyucu elastik parçalar olur (eski bisikletlerde falan vardı bunlardan). Stem ise gidon boğazı şeklinde geçer bisiklette; alakasız bir parçadır yani sizin sorununuzla. Hani bunu söylüyorum ki umduğunuzdan farklı bir şeyle karşılaşmayın yani paketi açtığınızda. Önceden email atıp emin olun. Size lazım olan 1 adet 'stanchion'. O da 6 numaralı parça oluyor. Eğer sorununuz dediğim gibi bu parçadan kaynaklanıyorsa..
Bir şey sipariş vermeden önce bacağı söküp sorunlu kısmı ince bir zımpara ile de düzlemeyi deneyebilirsiniz. Zımpara sonrası oje veya epoksi falan sürerek bölgeyi düzlemeniz ve ondan sonra da sorunsuzca kullanmaya devam etmeniz mümkün. Tabi bunlar şıp diye olmuyor. Söküp uğraşmanız lazım.
Yukarıdaki şekilde olmazsa Türkiye'den yeni bir amortisör alın. Başka da bir şey olmaz bence bu konuda. Farklı marka model amortisör takılabilir illa ki ama jantı, kaliperi falan değiştirmeniz gerekebilir. Çok pahalıya patlar. Hiç girmeyin bence o işlere.
Onun dışında benim asıl tavsiyem ki bu sadece sizin için değil: bir daha böyle bir sorun yaşamamak adına yapmanız gereken yegane şey ayda bir falan bu amortisör iç bacaklarını temizleyip yağlamanız. Dıştaki keçe etrafındaki kiri temizleyin. Sonra varsa amortisör yağı, yoksa herhangi bir yağ ile (kir tutmayan bir şey bulabilirseniz ekstra güzel olur) iç bacaklara dışarıdan solusyon yapın bir peçete ile falan. Sonra motorun üstüne geçip ön freni sıkıp ön amortisörü sıkıştırın bir iki defa. Bacaklara kir gelmiş olacak. Onları da temizleyin ve işlem tamamdır. Amortisör bacakları kuru kalmasın. Hem daha yumuşak çalışır amortisörünüz hem de böyle sorunlar yaşama ihtimaliniz azalır. Scarabeo'nun iç bacaklarının dış tarafında metal koruyucular var bu arada ön çamurluğa falan destek oluyor yanlardan. Ben bu koruyucu plakaları kullanmıyorum. Yarardan çok zararı var bana göre. İsterseniz onları da sökün; ama siz bilirsiniz tabi.
Fren hortumunun dış bacağa verdiği zarar için oraya şeffaf bir vinil bant falan yapıştırıp hortumun bundan sonraki süreçte banda temas etmesini sağlayabilirsiniz. Benim motorumda o kısımda herhangi bir durum yok ama bende de ön çamurluğun solunda arkada aşınma oluşturdu hortum. Hoş ben çamurluktaki orijinal hortum tutucu siyah parçayı kullanmıyorum ve başka bir şekil yaptım orada. Bendeki hortum biraz fazla bol kaldığından yaşadım bunu. Bir de bende tek hortum var kombine fren olmadığından. Neyse.. orası için de dediğim gibi yaparsınız.
Uzun uzun anlatmissiniz ellerinize saglik. 6 nolu parcayi siparis verecektim ben de ama shipping 150$ civari cikmisti bende. O sebeple vazgecmistim.
Anlamadigim nokta su. Ben bu amortisor bakimlarini yapmazsam yine ayni sorunu yasayacak miyim? Ilk defa amortisor aylik bakimini duyuyorum. Honda da kullandim Ducati de, hicbirinde boyle bisey yasamadim ihtiyac olmadi. Beo ya ozgu biseyse bu cok kotu bir durum. Japon almadigima cok pisman oldum
toomuchcc
05 Temmuz 2016, 16:02
Uzun uzun anlatmissiniz ellerinize saglik. 6 nolu parcayi siparis verecektim ben de ama shipping 150$ civari cikmisti bende. O sebeple vazgecmistim.
Anlamadigim nokta su. Ben bu amortisor bakimlarini yapmazsam yine ayni sorunu yasayacak miyim? Ilk defa amortisor aylik bakimini duyuyorum. Honda da kullandim Ducati de, hicbirinde boyle bisey yasamadim ihtiyac olmadi. Beo ya ozgu biseyse bu cok kotu bir durum. Japon almadigima cok pisman oldum
Calculate shipping bölümünden Türkiye'yi seçtiğinizde 4 seçenek çıkıyor; en yüksek 65$ UPS, en düşük de 17$ USPS. Sizde nasıl 150$ çıktı? Foto çekip paylaşmanız mümkün mü?
İç bacakları dışarıdan temizleme tavsiyesi Scarabeo'ya özgü değildi. Motor marka modelinden bağımsız olarak arada bir bu işlemi yaparsanız uzun vadede faydasını görürsünüz diye yazdım. "Scarabeo'nun ön amortisöründe kronik bir sorun var ve bunu çözmenin yolu da budur" mealinde değildi yani yazdığım. Bu işlemi külfet olarak görüyorsanız yapmadan devam edebilirsiniz elbet. "Mutlaka yapılmalıdır" gibi bir durum yok. Scarabeo'da amortisör konusunda o tarz kronik bir sorun var mı yok mu ben bunu bilmiyorum. Daha önce rast gelmedim öyle bir duruma forumlarda. Benim motorumda da böyle bir sorun yok. Kaldı ki ben kendi Scarabeo'm ile offroad zeminlerde dolanıyorum ayrıca. Şu ana kadarki tecrübeme göre bence bu motordaki ön amortisör gayet başarılı; ama ileride ne olur bilemem tabi.
Italyada tatildeki arkadaslarimdan rica edicem olmadi tekrar denerim.
Bu arada offroad tarzi kullaniyorum dediniz, youtube da manisada beyaz bi beo vardi, yoksa sizin videolar mi onlar? :)
toomuchcc
12 Temmuz 2016, 15:00
Motor askı düzeneğiyle ilgili yaptığım işlemi bitirdim. Stabilite yönünden büyük bir kazanım elde etmiş olsam da artan motor titreşimi ve kullandığım takozların uzun vadede bozulması olasılığı beni orijinal sisteme geri dönmek zorunda bıraktı. Bu işten tek kazanımım modifiye sonrasında ulaşmayı düşündüğüm rijitliğin aynen benim tahmin ettiğim şekilde olduğunu görmek oldu. Bunu anlamak için illa böyle bir şey yapmam gerekmiyordu hoş ama tescillemiş oldum bu durumu. Tabi sadece kendim için. Farkı gösterebileceğim bir video falan yok elimde. Kaldı ki motorun üstüne çıkmadan anlaşılabilecek bir fark değil bu zaten.
Askı düzeneğini ve bu yaptığım işlemleri falan merak eden olabilir diye bahsetmek istiyorum biraz bunlardan yine de.
Düzenekte ne nedir onu yazayım önce:
http://s31.postimg.org/ivsq7c4lj/aski1.jpg (http://postimg.org/image/ivsq7c4lj/)
İlk fotoda 4 tane numara var:
1: Askı düzeneğinin şaseye bağlandığı esas yer
2: Düzeneğin dikey ve yataydaki iki parçasının birleştiği kısım
3: Takozların takıldığı bölge
4: Düzeneğin motor bloğuna sabitlendiği nokta
3 numaralı bölgedeki takozların görevi motor bloğu ve askı düzeneğinin hareketini kısıtlayıp bu parçaları sürüş esnasında belirli bir seviyede tutabilmek. Bu takozlar olmazsa düzenek ve motor bloğu aşşağı düşmekte zaten. Öte yandan takozlar fazla büyük, geniş ve sert olmadıklarından hem yuvalarıyla çevresel olarak tam temas halinde değiller hem de kolayca ezilip deforme oluyorlar. Bundan ötürü mesela motoru orta ayağa aldığınızda takoz yuvalarının üst kısmında boşluk kaldığını görüyorsunuz. Sürücü, motor titreşimini minimal düzeyde hissetsin diye takozlar ve düzenek bilerek böyle dizayn edilmiş. Tabi tüm bu dizayn tercihlerinin negatif de bir etkisi olmuş oluyor; o da stabilite kaybı. Takozlardan hariç olarak, düzeneğin kendisi de yapı itibariyle bu sorunun büyümesine sebebiyet vermekte. 1 ve 4 numaralı noktalar arasındaki mesafenin fazlalığı (20cm'e yakın) ile düzeneğin üç farklı pivot notkasına sahip olması (1,2,4) birleşince stabilite kaybı artıyor.
Yapmaya çalıştığım şey orijinalinden daha geniş takozlar kullanarak askı düzeneğinin hareketini kısıtlamaktı. Modifiye sonrasında motor bloğu esas olarak 3 numaralı bölgeden şaseye bağlanmış gibi oldu ve sadece 4 numara etrafında yukarı aşşağı hareket etmeye başladı. 3 ile 4 numara arasındaki mesafe 4 ile 1 numara arasındakinden daha kısa olduğundan ve benim yaptığım sistemde arka taraf üç yerine tek bir pivot etrafında hareket ettiğinden haliyle stabilite açısından büyük kazanım elde etmiş oldum.
Çok fazla detaya girmeden iki düzenek arasındaki farkı şöyle göstereyim:
http://s31.postimg.org/xtrdwoqqv/CAM00208.jpg (http://postimg.org/image/xtrdwoqqv/)http://s31.postimg.org/8mghwfnmv/CAM00209.jpg (http://postimg.org/image/8mghwfnmv/)
İkisi de ~50mm çapında. Orijinal takozun çapı kat kat artıyor. Çapın en büyük olduğu orta kısımdaki genişliği ~14mm. Benim kullandığım ise boydan boya aynı çapta ve uzunluğu ~40mm.
Takılış farklılıkları:
http://s32.postimg.org/q64kvfg9t/takozorj1.jpg (http://postimg.org/image/q64kvfg9t/)http://s32.postimg.org/8esygz0v5/takozmod1.jpg (http://postimg.org/image/8esygz0v5/)
Kullandığım takoz, orijinal olanın göbeğindeki gibi metal bir burca sahip değil. Bu takozu orijinal civataya monteledikten sonra şaseye değecek şekilde dibe itip üstüne somunla tork değerinde sıkıştırırsam takoz aşırı deforme olup şase ile yuva arasındaki boşluklardan taşma yapıyor ve civatanın yamuk durmasına sebebiyet veriyor. Bunu önleyebilmek için orijinal civata yerine komple dişli bir civata kullanıp önce bir somunla bu civatayı şaseye sabitledim tork değeriyle, sonra da takozu büyük iki pulun ortasına koyup ardından uçtan başka bir somunla takozun yuvadaki boşluğunu aldım. Bu sayede bir tür kişiselleştirme imkanı da doğmuş oldu zaten (takozu bol bırakmak veya ekstradan fazla sıkmak gibi).
İç kısımdaki fark:
http://s31.postimg.org/h4mtq22l3/takozorj2.jpg (http://postimg.org/image/h4mtq22l3/)http://s31.postimg.org/gqlhqgihj/takozmod2.jpg (http://postimg.org/image/gqlhqgihj/)
İkisi arasındak fark gayet açık burada. Modifiyeli takozla yuva içerisinde hiç boşluk kalmıyor. Uçtaki somunu iyice sıkarsanız askı düzeneği sanki şasenin sabit bir parçasıymış gibi işlev görmeye başlıyor.
Bu şekilde yapılınca bayağı bir stabilite kazanılıyor haliyle. Yani yüzde falan veremem ancak sürüş yaptığınız zaman sürücü-motor-tekerler-yer arasındaki ilişki oldukça kararlı bir hale geliyor ve siz de bunu hissediyorsunuz direkt. Tabi dediğim gibi bu modifiyenin götürüsü de artan titreşim oluyor. Bir diğer negatif yanı benim kullandığım dişli civatanın hem şasedeki yuvaya hem de takozun kendisine zarar vermesi. Yaptığım kısa sürüşler sonrasında bile civatadaki dişler takozu zedelemeye başlamıştı. Uzun vadede kritik bir soruna sebebiyet verebilir. Bir de kullandığım takoz daha geniş olduğundan, üstündeki civataya daha uçtan daha torklu olarak yük bindirerek civatayı kırabilir. Tüm bu olumsuzluklardan ötürü orijinal sisteme geri dönmek zorunda kaldım dediğim gibi.
Benim asıl istediğim şey bu takozları tek bir mil ile birbirine bağlayabilmekti. Örneğin en yukarıdaki fotoda 1 numaradaki mil o şekilde ve şaseyi boydan boya geçmekte. Bu milin sadece uç kısımları dişli, ortası ise dümdüz. Kullandığım takozları böyle tek bir mil üstüne oturtup şasenin dışından da iki tane somunla mili sıkıştırmak asıl düşündüğüm şeydi. Böyle yapılsa milin üzeri düz olduğundan takozlar da zarar görmezdi. İki uçtan destek aldığından daha geniş takozların bunu kırması da imkansız gibi bir şey olurdu. Çok güzel olabilirdi. Ama olmuyor tabi bu. Çünkü iki takozun tam ortasından manifold borusu geçmekte:
http://s32.postimg.org/hb1uredy9/CAM00200.jpg (http://postimg.org/image/hb1uredy9/)
Bu dediğim şekilde yapabilsem titreşim yine problem olabilirdi elbet ancak daha düşük olurdu diye tahmin ediyorum. Sürüş esnasında yuvalarda milimetrik boşluk kalacak şekilde ona uygun çapta takozlar kullanıp titreşim ve stabilite yönünden daha makul bir düzenek oluşturulabilirdi belki. Denemeye imkan yok tabi, bilemiyorum o yüzden. Yani hoş var aslında: egzozsuz olarak sürmek :]]
Bu takoz değişim işlemiyle ilgili olarak ekstra iki not:
- 1 numaralı bölgenin altından bir kriko ile motor havaya kaldırılırsa tüm bu işlemler çok kolay olmakta. O durumda ikinci bir kişinin motoru tutması veya motorun arkadan falan bağlanması da gerekmiyor. Ön teker yerden 10cm civarı kalktığı zaman takozları direkt çekip çıkartabiliyorsunuz zahmetsizce.
http://s32.postimg.org/tj7cp9joh/kriko.jpg (http://postimg.org/image/tj7cp9joh/)
- Manifoldu sökmeden de takozlar tork değeriyle düzgün şekilde takılabiliyor. Anahtarla somunu içeriden sıkmak yerine, dışarıdan civatayı sıkarak yaptım bu defa ve haliyle çok daha kolay oldu işlem. Civatayı dönderirken şaseye zarar vermeyeyim diye araya bir tane pul koydum ekstra olarak ve o kadar.
Sonuç itibariyle başarısızlıkla sonuçlanan bir modifiye olmuş oldu. Motorumla tam olarak arzuladığım seviyeye hiçbir zaman ulaşamayacağım demek oluyor bu. Neyse çok da mühim değil zaten artık bu konu şu saatten sonra, ayrı mesele.
Dominikk
18 Temmuz 2016, 22:08
Arkadaşlar,
Benzin ışığı yandiktan sonra max kaç km gidiyor alet? Trafiksiz yol ve spor mod açık iken?
xtremetawsan
19 Temmuz 2016, 15:47
Normal modda ışık yandıktan sonra sakin kullanım ile 70-80km hızda 30km daha yaptım, sonuna kadar gitsem 40-50km aralığında biter gibi görünüyordu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
Bu haftasonu amortisor keçeleri ve yağı değiştirileceğinden bende yazayım bu konuda, normal şartlar altında ortalama bütün motorlarda amortisor yağ + keçesinin 2 senede bir değişmesi gerekiyor zaten, hard enduro, cross tarzı motorlar sürüyorsanız bu süre daha kısadır tabi ki, benim motor 2013 model aslında bir sene de fazladan geçmiş bile değişim süresi. Parça fiyatları ile ilgili bazı parçalarda distributor bizi Aprilia Capanord vb. ile bir tutuyor gibi görünüyor 1 amortisor keçesi 90TL olur mu (Kawasaki KLX 250 takımı 45-65TL) neyse ki yan sanayi kaliteli keçeler var aynı ebatlarda 45-75TL aralığında.
Motoru 2. el 30bin km de aldım 36.850km şu anda, işini iyi yapan servisler için birşey diyemem ama her markanın servislerinde olduğu gibi italyan servislerinde de periyodik bakımlarda bakılması (en azından kontrol amaçlı) rulmanlar, sübap ayarları vb. gibi yerlere bakılmamış olduğunu 2 hafta önce ön arka rulmanları değiştirirken anladım. Arka rulman ömrünü bitirmiş dağılmanın eşiğindeydi söktüğümüzde, neyse ki dağılıp rulman yatağını parçalamadan SKF marka rulman ile değiştirdik.
Hararet sorunu yasayan oldu mu hic?
Benim makinada dertler bitmiyor. Gecenlerde hararet sorunu vardi, kadikoy motor musuru degistirmem gerektigini soyledi. Son zamanlarda yine hararetin kirmiziya yakin olmaya basladigini gordum. Bugun 2 kisi bindik ve cok az trafikte hararet isigi yandi yine, saga cektim. Bu degistirdigi parca yine mi bozulmustur acaba. Alt tarafi ofis-ev arasi 4 km kullaniyorum, biktirdi beni artik. Japon almadigima pisman etti
toomuchcc
02 Ağustos 2016, 23:17
Hararet sorunu yasayan oldu mu hic?
Benim makinada dertler bitmiyor. Gecenlerde hararet sorunu vardi, kadikoy motor musuru degistirmem gerektigini soyledi. Son zamanlarda yine hararetin kirmiziya yakin olmaya basladigini gordum. Bugun 2 kisi bindik ve cok az trafikte hararet isigi yandi yine, saga cektim. Bu degistirdigi parca yine mi bozulmustur acaba. Alt tarafi ofis-ev arasi 4 km kullaniyorum, biktirdi beni artik. Japon almadigima pisman etti
Hararet müşürü falan pek anlıyorum diyebileceğim konular değil açıkcası ancak yardımcı olmak adına yazıyorum yine de
Şöyle bir foto çektim:
https://s32.postimg.org/gdnb4bb4x/motor_s_cakl.jpg (https://postimg.org/image/gdnb4bb4x/)
Kendi motorumdaki duruma göre konuşuyorum:
Hararet ibresi normalde yeşil noktada duruyor bende. Sarı noktaya ulaştığı zaman motor fan açıyor. Bugüne kadar gördüğüm en yüksek değer sarı noktanın bize göre solundaki ilk beyaz çizgi oldu. Motorum pek fan açmıyor. Toplamda 10 defa falan çalışmıştır bugüne dek. Bendeki motor bloğu önündeki karenaj üzerinde ekstra bir havalandırma menfezi mevcut. Fan konusunda bunun etkisi olduğunu düşünüyorum. Geçen sene test maksadıyla kısa süreliğine bir ara oksijen sensörünün kablosunu ayırmıştım, ayrıca yağ vs. falan da farklıydı. O esnada normal sürüşte gördüğüm en düşük değer de beyaz nokta olmuştu (onu ekstradan koydum sadece. sizin işinize yaramayacaktır). Şu an motorumdaki sistem daha farklı olduğundan ibre yine yeşil noktada seyrediyor. İnternette bazı eski karbüratörlü Scarabeo videolarına baktığımda ibrenin o koyduğum beyaz noktaya yakın çalıştığını görmüştüm. Tahminime göre bunun nedeni motorun daha fazla benzin harcaması ve bu ekstra benzinin soğutmaya daha fazla katkısının olması. Bizdeki enjeksiyonlu modeller için durması gereken yer yeşil nokta olsa gerek. Kendi motorunuzla kıyaslayabilin diye yazdım bunları.
Sizin radyatör fanınız çalışıyor mu? Eğer çalışıyorsa, ancak buna rağmen hala hararet sorunu yaşıyorsanız belki antifreez sıvısını yenilemeniz gerekiyordur. Belki hava falan yapmıştır sistem. Veya belki motorunuzun iç kısmında bir sorun vardır ve bundan ötürü ekstra hararet yaşıyorsunuz? Bir de yaşadığınız bu hararet sorunu hani fiziksel olarak hissedilebiliyor mu? Yani motorunuzun ekstra ısındığını hissediyor musunuz? Belki aslında hararet gibi bir durum yok ortada ama sensör veya ibre falan oyun yapıyor size. Bilen birilerine baktırmanız lazım tabi her türlü. Merkez Motosiklet servisini deneyin bir kere de. Başka servislerde sorun yaşayan bazı kullanıcılar orada çözüm bulabilmişler sonradan. Atatürk Oto Sanayisi Maslak'ta yeri. Belki sorununuz hallolur o sayede.
cio
06 Ağustos 2016, 16:52
Ilk hararet sorunu yasayana kadar o yesil cizgideydi. Hararet oldu musur degisti kadikoyde. Aradan 2 ay gecti, tabi 12bin bakimlari yapilmisti musur deisirken. Yani hava vs yapmasi 2 ay sonra olusur mu bilemedim. Asiri isiniyor motor, koltuk altina biseyler koymam gerekti firin gibydi. Bariz bi sorun var, kadikoy motor da hep ileri tarihe salliyor. 1500tl para verdim bu amortisor keceleri vs. yapsinlar die tekrar goturucem. Cikma parca kullanmasi ihtimali geliyor aklima
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:15 ----------
Bu arada sari cizgiyi gecmesine ragmen fani calistirmadigi zamanlar oldu. Yani yesil noktadan ileri gecmesine ragmen daha gec calisti bazen. Saga cekip bekledim harareti. 3 km yol gidilmiyor su an. Fani actiktan sonra da sogutma olmuyo pek. Cok gaz acinca bir miktar iniyo ama o da belli belirsiz. Yag kacagi ya da sudan supheleniyorum.
xtremetawsan
09 Ağustos 2016, 10:53
Hararet varsa ilk bakılacak şey soğutma sıvısının seviyesidir, 10-20bin km deki motor 2. seçenek olan devirdaim pompasını vb. eskitemez. Soğutma suyunu kendiniz kontrol edip eksik ise tamamlayabilirsiniz. Motorun ön göğüsteki grenajı arka tarafındaki 4 tane yıldız vida ve alt tarafındaki 2 tane alyan vida ile çıkartıp, yan taraftaki su haznesini kontrol edin,%50/%50 antifiriz ve saf su hazırladığınız karışımı önce radyatörün sol üstündeki kapağı açıp doldurun orda max çizgisi var oraya kadar doldurun, sonra sağ taraftaki yedek haznesini MIN ile MAX arasında kalacak şekilde doldurun.
Soğutma suyu tamam iken hararet yaparsa o zaman devirdaim vb. başka yerlere baktır.
cio
15 Ağustos 2016, 17:04
Hararet varsa ilk bakılacak şey soğutma sıvısının seviyesidir, 10-20bin km deki motor 2. seçenek olan devirdaim pompasını vb. eskitemez. Soğutma suyunu kendiniz kontrol edip eksik ise tamamlayabilirsiniz. Motorun ön göğüsteki grenajı arka tarafındaki 4 tane yıldız vida ve alt tarafındaki 2 tane alyan vida ile çıkartıp, yan taraftaki su haznesini kontrol edin,%50/%50 antifiriz ve saf su hazırladığınız karışımı önce radyatörün sol üstündeki kapağı açıp doldurun orda max çizgisi var oraya kadar doldurun, sonra sağ taraftaki yedek haznesini MIN ile MAX arasında kalacak şekilde doldurun.
Soğutma suyu tamam iken hararet yaparsa o zaman devirdaim vb. başka yerlere baktır.
sorunu sizin de sayenizde çözdüm. sorun ön kaputun altındaki radyatörün sıvısında çıktı. daha doğrusu sıvı hiç kalmamış. yedek depoyla birlikte yaklaşık 1 lt antifirizli su ilave ettim. herşey normale döndün.
benim anlamadığım 12bin bakımına girdi şubatta ve o bakıma girmeden önce de aynı şeyi yaptı. şimdi 15bin km de aradan 5 ay geçti. ilk seferinde devirdaimi yapan eleman bozuk dedi kadıköy motor ve parça değişimi yaptı. acaba kandırıldım mı? eğer kandırılmadıysam da nasıl oluyor da 3 bin kmde suyu bu kadar eksiltebiliyor? radyatör kapağı tam sıkılı değildi, acaba ondan mıdır bilemedim. bir de yedek deposunun kapağı üzerinde delik var zaten hava alması için. bu sıvı azalması normal midir? o sebeple mi her 3 bin kmde servise sokmak lazım
murat_71
21 Ağustos 2016, 18:25
ikinci kez 129 km de 2015 scarabeo sahibi olmuş bulunuyorum :) gerçekten sağlam ve keyifli bir scooter özellikle iki kişiyle kullanım artçı için çok daha keyifli.
Önce ki beo da çanta var dı, bunda çanta yok
acil olarak çanta aparatına ihtiyacım var bir kaç çeşit var piyasada en sağlamı, yüke en uygun olanını TAVSİYE rica ediyorum,
ayrıca 1 yıldır yatmış olduğundan yağını değiştirecek istanbul için uygun güvenilir bir servis lütfen ( daha önce gittiğim bir servis var dı ama kafam da soru işareti oluştu... malum servisler bir acayip)
DAYYAR
22 Ağustos 2016, 17:32
Merhaba arkadaşlar, Beo su na hiç yeni lastik alan, değiştiren oldu mu? Bu konuda Michelin City Grip dışında daha iyi diyebileceğiniz lastik var mı? Daha önceki mesajlarda Metzeler Fell Free kullanıp memnun kalan arkadaşlar olmuş.
Bir de hiç kışlık lastik denediniz mi, daha fazla kanallı ve oluklu. Kullanıp ta gerekli gören var mı acaba?
Belirteyim; çoğunlukla şehir içi kullanıyorum motoru, arka lastiğim özellikle 3,000 km den sonra yol tutuşu baya bir geriledi, dar sokaklarda dönüş yaparken ve kurudan ıslak zemine geçiş yaparken arka lastiğim de kaymalar meydana geliyor. Motor daha 10,000 km değil, 1 yıllık. Bundan dolayı farklı bir marka model önerinize ihtiyacım var.
kid
25 Ağustos 2016, 08:47
Selamlar arkadaslar, severek kullandigim motorumu xcitt denemek icin satiyorum. butun bakimlari zamaninda ve eksiksiz sekilde kadikoy motorda yapilmistir.
Temiz Scarabeo 200i
İlan No: 333298472
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-aprilia-temiz-scarabeo-200i-333298472/detay
abakus
06 Eylül 2016, 23:24
Sıfır ayarındaki (1400 km) scooterımı satıyorum. Motor Aydın Kuşadasında. İlgilenenler için
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-aprilia-sifir-ayarinda-1200-km-de-aprilla-scarabeo-200-2013-model-338338080/detay
SWORD®
09 Eylül 2016, 09:45
arkadaşlar bu yan ayak nası temın ederız orjınalı 120euro demısler cok pahalı soyle lınkler var nette uyarmı acaba
http://www.scooter-center.com/en/product/BU4058
CupraR
11 Eylül 2016, 00:11
Merhaba arkadaslar bir kac gün önce bende 2012 beo sahibi olarak araniza katildim.10senedir motosiklet kullaniyorum ve bu motor 8 inci motorum son motorlarimin 4 üde daha güclü motorlardi haliyle beo biraz yavas geldi ama cok ekonomik ve keyifli bi motor hem bu yüzden hemde su siralardaki maddi skintilar sebebiyle kullanmaya devam etmek istiyorum.Ama biraz güclendirmeyi düsünmedende edemiyorum.Daha önce aranizda j costa malossi yada polini varyatör ve debriyaj kitleri kullananlar deneyenler oldumu kisa sürede bunlardan almak istiyorum ama daha önceden tecrube eden varsa olumlu olumsuz yanlarini ögrenmek isterim.
ugurguven
11 Eylül 2016, 13:03
Selam arkadaşlar motorumu satmış olmama rağmen hala konunun takipçisiyim. Farklı tarzlarda motorlar kullandım ancak scooter hayatıma beo ile başladım diyebilirim 20.000 km kullandım hiç bir arıza ve sıkıntı yaşamadım virajlar frenleme denge yükseklik kontrol yani memnuniyetim yüksekti ANCAK
TORK yetersizdi yani ben 90 kiloyum dik yokuşlar hele yokuşta durduysam tekrar kalkma olayı birde arçı varsa yokuştan geri döndüğüm dahi oluyordu.
Bende dedimki beoyu satayım xcity alayım lastikleri büyüktür iyidir dedim.1 ay kullandım sattım Neden sattım?
Hız ve torku yeterliydi ama beodaki kontrol frenleme rahatlık viraj xcityde asla yok.
Şimdi sh 300 deneyeceğim temizini bulup uygun bir fiyattan alma isteğim var bakalım sonuçlar ne olacak
DAYYAR
11 Eylül 2016, 13:52
Merhaba arkadaslar bir kac gün önce bende 2012 beo sahibi olarak araniza katildim.10senedir motosiklet kullaniyorum ve bu motor 8 inci motorum son motorlarimin 4 üde daha güclü motorlardi haliyle beo biraz yavas geldi ama cok ekonomik ve keyifli bi motor hem bu yüzden hemde su siralardaki maddi skintilar sebebiyle kullanmaya devam etmek istiyorum.Ama biraz güclendirmeyi düsünmedende edemiyorum.Daha önce aranizda j costa malossi yada polini varyatör ve debriyaj kitleri kullananlar deneyenler oldumu kisa sürede bunlardan almak istiyorum ama daha önceden tecrube eden varsa olumlu olumsuz yanlarini ögrenmek isterim.
Merhaba, Beo nuz hayırlı olsun. Modifiye ile bilgim yok lakin Beo lar 100 km üzeri sürat lerde pek bir dengesiz oluyorlar. Modifiye yapmadan önce bunu hesaba katmak gerekir bence. Ara hızlanma ve kalkış için derseniz daha uygun, özellikle kalkış ta ağır kalan bir scooter. Onu da baga ları değiştirip tüketimi biraz artırarak çözebilir siniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------
Selam arkadaşlar motorumu satmış olmama rağmen hala konunun takipçisiyim. Farklı tarzlarda motorlar kullandım ancak scooter hayatıma beo ile başladım diyebilirim 20.000 km kullandım hiç bir arıza ve sıkıntı yaşamadım virajlar frenleme denge yükseklik kontrol yani memnuniyetim yüksekti ANCAK
TORK yetersizdi yani ben 90 kiloyum dik yokuşlar hele yokuşta durduysam tekrar kalkma olayı birde arçı varsa yokuştan geri döndüğüm dahi oluyordu.
Bende dedimki beoyu satayım xcity alayım lastikleri büyüktür iyidir dedim.1 ay kullandım sattım Neden sattım?
Hız ve torku yeterliydi ama beodaki kontrol frenleme rahatlık viraj xcityde asla yok.
Şimdi sh 300 deneyeceğim temizini bulup uygun bir fiyattan alma isteğim var bakalım sonuçlar ne olacak
Sanırım Scooter da Beo ya alışan kolay kolay bırakamıyor, diğer bindiği motosikletlerde hep arıyoruz Beo yu. Kobuştuğum bir kaç kişi kalkıştaki zayıf kalmanın bir İtalyan işi bir durum olduğundan bahsetti, diğer İtalyan Scooter larda hatta arabalarında bile olduğunu söyleyen duydum (Alfa Romeo). Ben motoru aldığımda kalkışta bir zayıflık yoktu fakat bir gün 2 kişi çok dik bir rampadan çıkardan tekledi ve o zamandan beri motor ısındıktan sonra dur kalk yaparken varyatör den sesler geliyor ve çok zorlanıyor kalkışta. Ustalar her zaman olduğu gibi normal bir durum olduğunu söylediler.
Ayrıca 2 jere Yamaha XCity kullanma fırsatım oldu. Bana göre daha dengeli ve kendini daha çabuk toparlayan bir motosiklet, hızlanması da pek bir güzel belli etmiyor. Beo ya en büyük artısı ise rüzgarı çok güzel kesiyor XCity. Fakat motoru yatırma ve frenaj konusunda Beo nun çok gerisinde kalıyor hatta pek güven vermiyor diyebilirim. Ve egzoz motor sesi berbat, pancar motoru gibi.
Gücü pek yeterli olmasa da malzeme kalitesi, işçiliği, güvenlik donanımı ve en büyük artısı olan büyük koltuk altı bagajı ile Piaggio Medley 150 iyi bir seçenek gibi duruyor. Kasası az daha büyük olup 200 - 250 cc arası olsa tadından yenmezdi sanki.
İtalya nın en çok satan Scooter i olan SH 300 ü alırsanız lütfen izlenimlerinizi burada bizimle paylaşın.
Herkese iyi bayramlar dilerim, tekeriniz düz bassın
ugurguven
13 Eylül 2016, 12:19
Honda sh 300 hariç birde aklımda Beverley 300 ie var. Onunda tarzını görüntüsünü çok beğeniyorum. Honda sh 300 tork ve hp olarak üstün ancak beverleyın tarzıda beni cezbediyor. Sizde birşeyler söyleyin arkadaşlar. Scarabeoyu çok çok seviyorum ama olmuyor torku yetmiyor benim için hızın önemi yok 110 120 yapsın ancak yokuslarda bırakmasın ne yapacağım bilmiyorum :(
chetaq
13 Eylül 2016, 20:28
Honda sh 300 hariç birde aklımda Beverley 300 ie var. Onunda tarzını görüntüsünü çok beğeniyorum. Honda sh 300 tork ve hp olarak üstün ancak beverleyın tarzıda beni cezbediyor. Sizde birşeyler söyleyin arkadaşlar. Scarabeoyu çok çok seviyorum ama olmuyor torku yetmiyor benim için hızın önemi yok 110 120 yapsın ancak yokuslarda bırakmasın ne yapacağım bilmiyorum :(
Yaşadığınız yer çok dik yokuşları olan bir yer değilse veya yoğun olarak dik yokuşlu yolları kullanmak zorunda değilseniz, sürekli dik yokuşlarda dur-kalk yapmıyorsanız bu yokuş olayına çok takılmayın bana kalırsa.
SH 300 de olsa Beverly 300 de olsa dik yokuşta dur-kalk yaptığınızda Scarabeo'dan çok da farklı olmayacaktır onların kalkışı da. Test etme şansınız varsa test edip buna kendiniz de karar verebilirsiniz tabii.
Ayrıca SH 300 de Beverly 300 de yaklaşık 20-30 Kilo daha ağır motorlar Scarabeo'ya göre, bunu da göz önünde bulundurmakta fayda var konu yokuş olunca.
Bir de bu motorlar, Scooter/Maxi Scooter tarzı motorlar, dolayısıyla bunlardan bir Enduro/Kros performansı beklemek yanlış olur.
Kaldı ki, daha önceki yorumlarımdan birinde de söylediğim gibi bana göre "Scarabeo scooterların endurosudur". Orası da ayrı bir konu.
Hepsinin bir diğerine göre eksileri vardır artıları vardır. Sizin için önemli olanı, ne istediğinizi siz bilirsiniz ancak. Dolayısıyla "ne yapacağımı bilmiyorum" diyerek olayı çok da fazla büyütmeden istediğiniz herhangi bir motoru alın derim ben.
Bahsettiğiniz motorların hepsi de güzel motorlar.
ugurguven
14 Eylül 2016, 10:43
Yaşadığınız yer çok dik yokuşları olan bir yer değilse veya yoğun olarak dik yokuşlu yolları kullanmak zorunda değilseniz, sürekli dik yokuşlarda dur-kalk yapmıyorsanız bu yokuş olayına çok takılmayın bana kalırsa.
SH 300 de olsa Beverly 300 de olsa dik yokuşta dur-kalk yaptığınızda Scarabeo'dan çok da farklı olmayacaktır onların kalkışı da. Test etme şansınız varsa test edip buna kendiniz de karar verebilirsiniz tabii.
Ayrıca SH 300 de Beverly 300 de yaklaşık 20-30 Kilo daha ağır motorlar Scarabeo'ya göre, bunu da göz önünde bulundurmakta fayda var konu yokuş olunca.
Bir de bu motorlar, Scooter/Maxi Scooter tarzı motorlar, dolayısıyla bunlardan bir Enduro/Kros performansı beklemek yanlış olur.
Kaldı ki, daha önceki yorumlarımdan birinde de söylediğim gibi bana göre "Scarabeo scooterların endurosudur". Orası da ayrı bir konu.
Hepsinin bir diğerine göre eksileri vardır artıları vardır. Sizin için önemli olanı, ne istediğinizi siz bilirsiniz ancak. Dolayısıyla "ne yapacağımı bilmiyorum" diyerek olayı çok da fazla büyütmeden istediğiniz herhangi bir motoru alın derim ben.
Bahsettiğiniz motorların hepsi de güzel motorlar.
Bu konuda yanlış düşünüyorsunuz yani beverleyde olsa sh 300 de olsa yokuşlarda zorlanır olayına katılmıyorum. Yamaha xcity kullandım scarabeounun çıkamadığı o yokuşları delerek çıkıyordu.Kaldıki xcity bu 173 kilo ve 21 hplik bir motordu.
Sh 300 27 hp bir motor scarabeo ile arasında sadece 13 kilo fark far var.
Hepinizi bilgilendireceğim sonuçlar hakkında saygılar.
Dominikk
20 Eylül 2016, 15:36
Motorum satılıktır, ilgilenenlere duyurulur
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-aprilia-temiz-kullanilmis-200ie-scarabeo-340761310/detay
CupraR
24 Eylül 2016, 23:21
Merhaba beo savdalilari arkadaslarim.Bayram arifesinde aldigim 2012 model 7bin kmdeki beo deneyimlerimi yazayim.
Bayramin son günü istanbuldan antalya ya gitmek üzere yola ciktim.Yol boyunca gaz kolu sonuna kadar acik gittim döndüm. Yalnizca Topcase im takili ve tahminen 10kg yüküm vardi üzeeimdeki deri mont kask vs ekipmanlarim ile en fazla 100kg gelirim.Yol boyunca hava fazla rüzgarliydi.Gaz kolu hep acik oldugu icin motorumun yapabildigi üst limitler ortalama 125km/s idi kimi zaman yokus assagi 145km de kesiciyede girdigi oldu kimi zaman yokus yukari 100km 110km de düstügü oldu.Bir depoyla ortalama 150km yol kat etti.Toplamda 1630km yol kat ettim.343tl Benzin parasi ödedim.Km de 21kurus yakti 100km de 4.5lt civari bir yakit tüketimim oldu.Eco mod ve spor modda hic bir fark göremedim.iki sekildede gaz full acik halde gittigim icin tüketim degismemis olabilir.Son süratte de bi fark göremedim eco moddada 145km sürate ciktim sport mod dada 145km sürate ciktim.Kimisi eco modda 120km yi gecmiyo dedigi icin belirttim.Rahatlik olarakta cok skinti yasamadim ama selenin arkasinda cikinti biraz daha geride olsaydi ayaklarimizi koydugumuz yer biraz daha genis olsa birde cam 10cm daha uzun olsa cok daha rahat edebilirdim sanirim.Tabi bu kisiden kisiye degisebilir.Antalyada tozlu yollarda arkamda bi 100kg daha artci ile dolandim yokus yukari yokus assagi tozlu yollar filtremin tikanmasina sebeb oldu bu yüzden motor durmaya yakin kayiş boş a düstügünde rolanti sapitmaya basladi hatta birtanesinde stop etti.Antalyadan cikmadan filtreyi söküp yikayip taktim sorun düzeldi.Okadar skistirmaya hararetim falan hic yükselmedi.Yol boyunca giderkende dönerkende benzin almak disinda en fazla birer kere 45dakka yemek molasi yaptim.her durdugumda motoru kontrol ettim yağ kacagi vs varmi diye ufak bi terletme vardi.Dönünce baktim kürbütor kapaginin üzerindeki yağ havalandirma borusunun dibinden biraz sizmiş.sivi conta ile hallettim simdilik skinti yok cok şükür.Genel anlamda motor keyifli sağlam ve dayanikli.Daha önceden uzun yol tecrubelerimi Gilera nexus 500 Kawasaki z750r Suzuki gsr 600 ile yaşamiş biri olarak En uzun yolculugumu scarabeo ile yasadim ve daha az dinlenerek okadar rüzgara rağmen digerlerine göre hic yorulmadim diyebilirim.
SWORD®
28 Eylül 2016, 12:14
diz örtüsü kullanan varmı kışın orjınal olan cok pahalı unıversaller uyuyormu acaba...
toomuchcc
29 Eylül 2016, 21:16
Scarabeo'nun üretimi gerçekten bitti mi; nedir ne değildir diye bir araştırma yaptım ve enjeksiyonlu versiyonun 2016 model 0 km olarak bazı yerlerde hala satışta olduğunu öğrendim. Anladığım kadarıyla bu versiyonun üretiminin esasen bu sene sonunda bitmesi öngörülmekteymiş.
Scarabeo.it sitesi üzerinden Facebook sayfalarına (https://www.facebook.com/Scarabeo.Official) ulaşıp oradaki 'Contact Us' menüsüne kullanarak motorun akıbetini sordum. ŞU (http://s11.postimg.org/7f7sgri8j/aprilia_reply.jpg) şekilde bir geri dönüş yaptılar. Mesajın içeriği ve motorun İtalya'da üretildiğini söylemeleri biraz garibime gitti ama irdelemedim bunu. Ardından bu maili Ferco Motor'a ilettim ve "motorun üretimi mi bitti, yoksa siz mi getirmiyorsunuz" diye sordum. Onlar da "Scarabeo 200 cc modelinin bu sene sonunda üretimden kaldırılması planlanmaktadır. Farklı cc gruplarında üretimi devam edebilir." şeklinde bir geri dönüş yaptılar. Daha önce telefonla arayıp sorduğumda ise üretiminin bittiğini söylemişlerdi. Ardından kendim yine bir araştırmaya koyuldum ve bunun sonucunda motorun Yunanistan, Hırvatistan ve Avustralya gibi ülkelerde satışta olduğunu öğrendim. Bu ülkelerdeki satıcılara ulaşıp motorla ilgili durumu sorduğumda, enjeksiyonlu Scarabeo'nun 0km 2016 model olarak satışta olduğunu söylediler. Firmaları merak eden varsa Yunanistan için olan Papanicolaou LTD Motorcycles & Scooters (internet sitesi - facebook (http://www.piaggiopap.gr/index.php/scooter/aprilia/scarabeo/scarabeo-200-dual-map)), Hırvatistan: Motostar (internet sitesi (http://motostar.com.hr/aprilia/Scarabeo-200/Scarabeo-200.php) - facebook (https://www.facebook.com/www.motostar.hr/)), Avustralya: Scooterama (internet sitesi (http://scooterama.net.au/collections/aprilia/products/scarabeo-200-ride-away) - facebook (https://www.facebook.com/ScooteramaAustralia/)). Motostar ve Scooterama'ya email atmıştım; emaille geri dönüş yaptılar ve 2016 model olarak satışta olduğunu söylediler. Papanicolau firmasıyla ise biraz daha detaylı olarak Facebook üzerinden konuştum. "Geçen senelerden kalmış motorları mı satıyorsunuz yoksa gerçekten 2016 model mi bunlar" diye sordum, onlar da "elimizdekilerin hepsi 2016 model; ancak bildiğimiz kadarıyla Scarabeo 200'ün üretimi bu sene sonunda bitecek" dediler.
Amerika ve Canada'da ise daha önce yazdığım gibi 2014 yılında sonlanmış gibi duruyor. ŞU (http://www.autoevolution.com/moto/aprilia/) sayfada Scarabeo için son tarih 2014 olarak yazılmış. Ancak bu site Amerika'ya özgü sanırım.
ŞU (http://www.moto.it/news/moto-e-scooter-chi-vende-cosa.html) siteye göre İtalya'da 2015 yılında 178 adet Scarabeo 200 satılmış. ŞURADA (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?222118-Scooter-Sales-Italy) yazan şeylere göre bu rakam 2010'da 2.556 imiş.
Bunlardan ayrı olarak yukarıdaki Papanicolau/Yunanistan satıcısı ŞÖYLE (https://www.piaggioparts.gr/) bir yedek parça sayfası oluşturmuş. Bir şey lazım olursa oraya bir göz atmak faydalı olabilir.
Onun haricinde Avustralya'da satılan Scarabeo'ların karenajları üzerinde İtalyan bayrağı olduğunu gördüm. Photoshop zanettim ilk baş ancak BU (http://www.bikesales.com.au/new/aprilia/scarabeo-200-ie/) sayfadaki fotolara göre motor orada o şekilde satılmakta.
Bu araştırmaları yapmamın sebebi kendimi rahatlatmaktı. Ben motorumu Kasım 2014'te aldım. Üretimi bu tarihten önce bitmiş olsaydı kendimi gerçekten kötü hissederdim. Normalde kullandığım bir şeyin üretiminin sonlanmasının benim için hiçbir önemi olmaz; ancak Scarabeo söz konusu olunca iş değişiyor biraz. Bundan ötürü olayın aslını öğrenmem lazımdı. Bu yukarıdakiler %100 doğru mu değil mi bilmiyorum, ama sanırım durum bu şekilde. Sizin ekstra öğrenmek istediğiniz bir şeyler varsa linkleri falan yazdım; isterseniz kendiniz ulaşıp sorarsınız artık.
sorunu sizin de sayenizde çözdüm. sorun ön kaputun altındaki radyatörün sıvısında çıktı. daha doğrusu sıvı hiç kalmamış. yedek depoyla birlikte yaklaşık 1 lt antifirizli su ilave ettim. herşey normale döndün.
benim anlamadığım 12bin bakımına girdi şubatta ve o bakıma girmeden önce de aynı şeyi yaptı. şimdi 15bin km de aradan 5 ay geçti. ilk seferinde devirdaimi yapan eleman bozuk dedi kadıköy motor ve parça değişimi yaptı. acaba kandırıldım mı? eğer kandırılmadıysam da nasıl oluyor da 3 bin kmde suyu bu kadar eksiltebiliyor? radyatör kapağı tam sıkılı değildi, acaba ondan mıdır bilemedim. bir de yedek deposunun kapağı üzerinde delik var zaten hava alması için. bu sıvı azalması normal midir? o sebeple mi her 3 bin kmde servise sokmak lazım
çözüldüğünü düşündüğüm şey çözülmedi. daha önce motorun suyu bitmişti. antifirizli su koymuştum hararet düzelmişti ancak 300 km sonra yine hararete başladı. fan açıyor ancak soğutma olmuyor. motor neden su eksiltiyor anlam veremiyorum.
3 km gitmeden hararet yapıyor
chetaq
14 Ekim 2016, 01:10
çözüldüğünü düşündüğüm şey çözülmedi. daha önce motorun suyu bitmişti. antifirizli su koymuştum hararet düzelmişti ancak 300 km sonra yine hararete başladı. fan açıyor ancak soğutma olmuyor. motor neden su eksiltiyor anlam veremiyorum.
3 km gitmeden hararet yapıyor
Yağ kontrol çubuğunun yanında görünen iki hortumdan, sarı renkli daire içine aldığım, alttaki hortumun kelepçesi gevşemiş ve soğutma suyunu oradan kaçırıyor olabilir. Eğer öyleyse hortumun ucunda taşlaşmış beyazımsı renkli pütürleri de görürsünüz zaten.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/AF_.jpg
Kelepçenin tam sıkılı olduğundan emin olun.
Benim başıma da gelmişti bu olay ve neyse ki vida tamamen gevşemeden fark etmiştim.
O gün bu gündür o hortumu kontrol ederim arada, "kelepçenin vidası yine gevşemiş mi?" diye.
Yağ kontrol çubuğunun yanında görünen iki hortumdan, sarı renkli daire içine aldığım, alttaki hortumun kelepçesi gevşemiş ve soğutma suyunu oradan kaçırıyor olabilir. Eğer öyleyse hortumun ucunda taşlaşmış beyazımsı renkli pütürleri de görürsünüz zaten.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/AF_.jpg
Kelepçenin tam sıkılı olduğundan emin olun.
Benim başıma da gelmişti bu olay ve neyse ki vida tamamen gevşemeden fark etmiştim.
O gün bu gündür o hortumu kontrol ederim arada, "kelepçenin vidası yine gevşemiş mi?" diye.
[Photo 14.10.2016 13 01 12.jpg](https://postimg.org/image/jwmax1v2b/)
o kelepçede herhangi bir sorun görünmüyor. elimle de yokladım gayet sabit. motor soğuk haldeyken yedek sıvıya baktım mmax-min seviyesinin altındaydı bayağı. motor durduğu yerde herhangi bir sıvı damlaması yok. kaçak başka bir yerde olabilir, bulamadım
merhaba 5000km de 2015 model beo alarak aranıza katıldım motoru almamda bu konuda yazan üstatların payı büyük hepinize teşekkür ederim yaptığınız ve yapacağınız yorumlar için
motorumu izmirden aldım ve bodruma getirdim ve yolculuk pek keyifli geçti.bu yolculuyu bir arakadaşımla birlikte yaptık yaklşık 240km yol katettik izmirden çıkarken 80km de benzin aldıktan sonra arkadaşım aldı motoru ve bana birdahada vermedi
sadece benzin için durduk ortalama 35 tl yakıtla bodruma ulaştık daha sonra itinalı kullanarak ışık yandı benzin fulledim ve 140 km yol yaptım tekrar lamba yanana kadar beni memnun etti yakıt bakımından çok rahat bir motor önündeki plastik siperlik
kendi küçük işlevi devasa bana göre(ustaların affına sığınarak) 6km karşıdan gelen rüzgara karşı ok gibi dalıyorum hiç soğuk işlemiyor ayrıca sağnak yağmurlu havada su geçirmez orta sınıf bir montla çok hafif dizlerim ıslanarak evime ulaştım(dolmuşa binsem daha fazla ıslanırdım) şuan kış olduğu için motorun radyötürden gelen sıcak hava uzun yolda hafifte olsa dizlere vuruyor bu beni memnun etti yazın bu sorun olurmu bilmiyorum artık ayrıca binen hemen motora yeşilleniyor bizim burda pek tutulmuyor
usta bir şöför olmayarak yüzeysel izlenimlerim bunlar sizlerle paylaşmak istedim yazım hatalarım var affola tüm motor kullanan dostlara hatasız kazasız günler diliyorum
chetaq
10 Ocak 2017, 00:16
merhaba 5000km de 2015 model beo alarak aranıza katıldım motoru almamda bu konuda yazan üstatların payı büyük hepinize teşekkür ederim yaptığınız ve yapacağınız yorumlar için
motorumu izmirden aldım ve bodruma getirdim ve yolculuk pek keyifli geçti.bu yolculuyu bir arakadaşımla birlikte yaptık yaklşık 240km yol katettik izmirden çıkarken 80km de benzin aldıktan sonra arkadaşım aldı motoru ve bana birdahada vermedi
sadece benzin için durduk ortalama 35 tl yakıtla bodruma ulaştık daha sonra itinalı kullanarak ışık yandı benzin fulledim ve 140 km yol yaptım tekrar lamba yanana kadar beni memnun etti yakıt bakımından çok rahat bir motor önündeki plastik siperlik
kendi küçük işlevi devasa bana göre(ustaların affına sığınarak) 6km karşıdan gelen rüzgara karşı ok gibi dalıyorum hiç soğuk işlemiyor ayrıca sağnak yağmurlu havada su geçirmez orta sınıf bir montla çok hafif dizlerim ıslanarak evime ulaştım(dolmuşa binsem daha fazla ıslanırdım) şuan kış olduğu için motorun radyötürden gelen sıcak hava uzun yolda hafifte olsa dizlere vuruyor bu beni memnun etti yazın bu sorun olurmu bilmiyorum artık ayrıca binen hemen motora yeşilleniyor bizim burda pek tutulmuyor
usta bir şöför olmayarak yüzeysel izlenimlerim bunlar sizlerle paylaşmak istedim yazım hatalarım var affola tüm motor kullanan dostlara hatasız kazasız günler diliyorum
Motorunuz hayırlı olsun. Beo almakla isabetli bir karar vermişsiniz.
Scarabeo muadillerine göre bir çok artısı olan ve neredeyse her türlü yol şartlarında kullanabileceğiniz bir motor.
Bakımlarına da dikkat edip aksatmazsanız uzun süre keyifle binersiniz.
Bu arada henüz motora alışma evresinde olmanız ve mevsimin de kış olduğu göz önüne alınırsa, bir süre daha dikkatli kullanıp "karşıdan gelen rüzgara karşı ok gibi" dalmamakta fayda var derim, naçizane :)
Keyifli ve kazasız sürüşler dilerim.
SWORD®
19 Ocak 2017, 21:22
merhaba ön cam siperlik yanı rüzgarlık cok buyuk olmayandan nerde bulurum ucuk rakamlı olmasın tabi :)
eflut
03 Şubat 2017, 23:49
Motorunuz hayırlı olsun. Beo almakla isabetli bir karar vermişsiniz.
Scarabeo muadillerine göre bir çok artısı olan ve neredeyse her türlü yol şartlarında kullanabileceğiniz bir motor.
Bakımlarına da dikkat edip aksatmazsanız uzun süre keyifle binersiniz.
Bu arada henüz motora alışma evresinde olmanız ve mevsimin de kış olduğu göz önüne alınırsa, bir süre daha dikkatli kullanıp "karşıdan gelen rüzgara karşı ok gibi" dalmamakta fayda var derim, naçizane :)
Keyifli ve kazasız sürüşler dilerim.
Teşekkür ediyorum iyi temenniniz ve uyarınız için:)) :)
Ahmet 35
13 Mart 2017, 22:37
Bende Scarabeo kullanıcısı olarak katıldım. Çok uzun bir arayıştan sonra bu motora karar verdim ve sonunda temiz olduğunu düşündüğüm bir scarabeo 200 İ.e aldım. Aldığım kişi motorun bakımını 2500 km de vize için yapıldığı. bir bakıma gerek olmadığını söyledi. Motor şu an 4000 km de. Motor bakım periyotları nedir ? Kaç km de gitmem gerek? Motor digital ekranda servis bakım uyarısı veriyor mu?
solo__
23 Mart 2017, 08:17
arkadaşlar selamlar,
son zamanlarda sigorta yaptıran var mı? fiyatlar nedir acaba?
Merto54
12 Kasım 2017, 04:37
Daha önceden de yazmıştım kardeşime bir scooter arıyorum diye hala bir karar veremedim,çünkü benim başlangıcım Çin bi scooter ile olmuştu yollarda kalıp onu elle itmekten kollarım kaslı artık,böyle bir süreci kardeşim yaşayamaz kız olduğu için.
Kasım 2017 itibariyle bu motosikleti alıp kullanmak doğru olur mu? Eskisi kadar iyi durumda eskisi kadar servis ağı memnuniyet verecek şekilde mi(parça vs.)
sweepman
01 Ocak 2018, 13:27
parçasını çok zor buluyorsun geçen hava filtresini bile bulmak için Maslak Atatürk sanayinin altını üstüne getirdim.Ve fiyatlar dolarında etkisiyle iyice uçmuş.Satıp honda Ps150i aldım tamam bir beo olamaz kabulum ama kafam rahat en azından bizim bakkalda bile parçası var.Hız ve sürüş dinamikleride fena sayılmaz :)
chetaq
02 Ocak 2018, 00:34
parçasını çok zor buluyorsun geçen hava filtresini bile bulmak için Maslak Atatürk sanayinin altını üstüne getirdim.Ve fiyatlar dolarında etkisiyle iyice uçmuş.Satıp honda Ps150i aldım tamam bir beo olamaz kabulum ama kafam rahat en azından bizim bakkalda bile parçası var.Hız ve sürüş dinamikleride fena sayılmaz :)
Motopit sitesine baktım şimdi; "20TL. Hemen teslim" diyor.
https://www.motopit.com.tr/urun/hava_filitre_elemani_jc13721x92000
https://s25.postimg.org/7m3qew9u7/HF_2018-01-02_002420.jpg
istanbu_gezg
02 Ocak 2018, 00:47
Kelepir satan varsaalirim
Cuno76
09 Ocak 2018, 23:56
Merhaba arkadaşlar 2015 model 2016 trafiğe çıkışlı 2.500 km de olan Scarabeo alarak aranıza katıldım,günler geçtikçe daha fazla sevmeye başladım motorumu,herkese tavsiye ediyorum.
hercul3367
28 Şubat 2018, 18:40
1015 sca almayı düşünüyorum arkadaşlar,fiyat aralığı ne kadara alınsa uygundur acaba.bir bulunduğum yere en yakın servis,200 km mesafede,bakımını iyi bir usta yapabilirmi.bir yol sonra satmaya kalksam satmakta zorlanırmıyım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------
Merhaba arkadaşlar 2015 model 2016 trafiğe çıkışlı 2.500 km de olan Scarabeo alarak aranıza katıldım,günler geçtikçe daha fazla sevmeye başladım motorumu,herkese tavsiye ediyorum.
hocam hayırlı olsun,kaça aldınız acaba.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO