PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37

DAYYAR
28 Mart 2016, 12:10
Toomuchcc, geçmiş olsun, büyük bir kazayı yaralanmadan atlatmışsınız ve hız konusunu tekrar gözden geçireceğim demeniz de kazadan çıkabilecek yegane iyi sonuç.
Motosikletiniz tekrar eski haline belki de eskisinden de iyi hale getirmede kolaylıklar dilerim.

gurcano
28 Mart 2016, 13:43
--
Başka bir kullanıcı daha sizinkine benzer bir şey yazmış. Getirmemeye mi karar verdiler yoksa motor komple üretimden mi kalktı?

Geçen seneki fuarda da yoktu Scarabeo 200 bu arada.

Fuar'daki stanttaki eleman İtalya'da komple üretimden kaldırıldığını söyledi..
Bu arada çok geçmiş olsun...

Hakki
28 Mart 2016, 14:27
@ toomuchcc
geçmiş olsun. Allah beterinden korusun.

volkanocak
30 Mart 2016, 02:40
Bu akşam 60km/h sabit hızda 100km'lik yakıt testi sürüşünü yaptım nihayet. Uzun zamandır merak ediyordum bunun sonucunu. Bu testten önceki en son yakıt tüketimim 3.58lt olmuştu (şehir içi + çevreyolu, hızlı kullanım). Kızıltoprak BP'den depoyu fulleyip sahilyolundan Istanbul Park istikametine doğru sürdüm. 50km gittikten sonra aynı güzergahtan geri döndüm ve yine BP'den benzin aldım. Sonuç 100km'de 2.75lt oldu. Eco modda sürdüm (eco ile sport mod arasında bir fark var mı bilmiyorum. daha önce yoktu. tekrar test edeceğim bunu daha sonra), arkada topcase vardı ve hafiften yağmur yağıyordu. Bendeki Scarabeo'da Dr.Pulley 10gr slider ve Arrow Egzoz var (db-killer takılı). Oldukça güzel bir değer denebilir sanırım bunun için. Bu testi aynı güzergahta daha önce Agility'im ile de yapmıştım yıllar evvel ve 1.7 litre yakmıştı. Tabi o sürüşü daha sıcak bir havada gerçekleştirmiştim. Agility'imde modifiye veya topcase falan da yoktu. Daha sonra havalar ısınınca Scarabeo ile bir kez daha tekrarlayacağım aynısını, topcase falan olmadan bu defa.
Bu arada BP'den benzin almadan önce depoyu komple bitirdim. Benzinciye 50 metre kala bitti benzin komple ve ittirmek zorunda kaldım motoru. Bilerek öyle yaptım zaten ama iyi denk geldi yani mesafe olarak. Boş depoya 7.785lt kondu toplam. Motorun deposu 7.5lt olarak geçiyor ama biraz daha fazla alıyor sanırım. Bu yaz kendim bir ölçüm yapacağım tam olarak ne kadar aldığına dair.
Benzin konusunda çok dertliyim 14 kuruştan aşşağı çekemiyorum şimdi yeni hava filtresi aldım tekrar deneyeceğim. Konuyla ilgili bir fikrin varsa lütfen paylaş. Bu arada geçmiş olsun

toomuchcc
31 Mart 2016, 04:08
Benzin konusunda çok dertliyim 14 kuruştan aşşağı çekemiyorum şimdi yeni hava filtresi aldım tekrar deneyeceğim. Konuyla ilgili bir fikrin varsa lütfen paylaş. Bu arada geçmiş olsun

Teşekkür ederim. 14 kuruş dediğiniz 3.2l/100km mi olmuş oluyor? Benim o testim minimum ne kadar yakabilir onu keşfetmek içindi. Eğer siz de aynı maksatla test yapıyorsanız ama bir türlü 3.2'nin altına inemiyorsanız bunun nedeni kilonuz, sürüş yaptığınız yol, rüzgar, lastik basıncı, fren pabuclarının diske sürtmesi falan olabilir. Aldığınız benzin kalitesiz olabilir. Benzin diye hava basıyor olabilirler. Yani bir sürü olası neden mevcut, ben net bir şey söyleyemem bu konuda. Ama test falan yapmıyorsanız ve bu söylediğiniz ortalama değeriniz ise ve bunu düşürmeye çalışıyorsanız; bu motorun fuelly.com yakıt ortalaması 3.3l/100km. Buna göre sizin elde ettiğiniz sonuç gayet güzel. Bu başlıkta eskiden beri yazılan ortalamalar 3 ile 3.3 arasında seyretmiş zaten hep. Benim modifiyeli halde normal kullanımda ortalamam 3.2-3.6 arası. Bunun dışında diyebileceğim pek bir şey yok açıkcası. Şüphelendiğiniz bir durum varsa servisinizle konuşun isterseniz.

solo__
31 Mart 2016, 15:19
merhabalar,
motosikletimin bakımını kendim yapıyorum. dün itibarı ile anahtar işareti çıkmaya başladı. acaba arızadan dolayı mıdır yoksa bakım zamanını mı hatırlatıyor?

http://s22.postimg.org/8tb1qx7wx/20160329_224640_resized.jpg

spesifik
31 Mart 2016, 17:33
Merhaba arkadaşlar;
Ben de ikinci el bir scarabeo ile yakında aranıza katılacağım kısmetse. Yaşım 37.
İlk motorum olacak ve bu hırsızlık konusu biraz düşündürüyor beni. Evimin kapalı garajı yok ve kasko düşünüyorum. Bu model için değer mi sizce yoksa 100-150 liraya bırak bir otoparka gitsin mi dersiniz? (Almayı planladığım 2012 civarı 7-8 bin liralık bir motor)

volkanocak
31 Mart 2016, 20:51
bu gün yaptığım ölçümde 13.5 kuruş yakmışım sanırım trafik faktörü artık kafama takmıyorum.

satoyama
02 Nisan 2016, 18:22
gemiş olsun kardeşim şimdi gördüm.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:42 ----------


Teşekkür ederim. 14 kuruş dediğiniz 3.2l/100km mi olmuş oluyor? Benim o testim minimum ne kadar yakabilir onu keşfetmek içindi. Eğer siz de aynı maksatla test yapıyorsanız ama bir türlü 3.2'nin altına inemiyorsanız bunun nedeni kilonuz, sürüş yaptığınız yol, rüzgar, lastik basıncı, fren pabuclarının diske sürtmesi falan olabilir. Aldığınız benzin kalitesiz olabilir. Benzin diye hava basıyor olabilirler. Yani bir sürü olası neden mevcut, ben net bir şey söyleyemem bu konuda. Ama test falan yapmıyorsanız ve bu söylediğiniz ortalama değeriniz ise ve bunu düşürmeye çalışıyorsanız; bu motorun fuelly.com yakıt ortalaması 3.3l/100km. Buna göre sizin elde ettiğiniz sonuç gayet güzel. Bu başlıkta eskiden beri yazılan ortalamalar 3 ile 3.3 arasında seyretmiş zaten hep. Benim modifiyeli halde normal kullanımda ortalamam 3.2-3.6 arası. Bunun dışında diyebileceğim pek bir şey yok açıkcası. Şüphelendiğiniz bir durum varsa servisinizle konuşun isterseniz.

geçmiş olsun kaza olayını yeni gördüm.

scooter_beo
05 Nisan 2016, 11:33
Arkadaşlarım selamlar,
Scarebeo 200'umu 700 km'de ikinci el aldim. 1000 km bakımı oldugunu atlamisim, su an motorum 1600 km'ye geldi. Istanbul'da guvenilir bir servis oneriniz olursa bana cok memnun olurum. 1000 km bakımına kabaca ne kadar oderim acaba, bu konuda da bilgi paylasan olursa cok memnun olurum. Hepimize kazasiz dengeli surusler dilerim. Baska bir forumdan 1000 km bakımında şunların yapıldığını okudum.
1000 km bakımı:
-Yağ değişimi 5W40 API SL 1000 gr
-Şanzuman yağı değişimi 75 W 90 API GL-4
-Yağ filitresi değişimi.
-elektirik sistemi lambalar ve akü kontrol.
-Radyötör antifiriz sıvısı seviye kontrol.
-Fren hidroliği seviye kontrolü.
-Fren balata durum ve aşınma kontrol.
-Araç ve fren yol testi.
-Lastik havası ve aşınma kontrol.
-Ön 29 ps
-Arka 32 PS Yüklü 34 PS

ozanturna
05 Nisan 2016, 23:36
Arkadaşlar merhaba daha önce amortisörlerini değiştiren varmı?
Amortisörlerini düzelttiren varmı?

Servis soran arkadaşa cevaben,
ferconun sitesinde yetkili servisler yer alıyor, ordakilerden seçim yapın garantin devam ediyodur daha.

Normal ustanın 200 dediğine onlar 230 diyor o kadar. Durumun el veriyorsa tabi.

gurcano
06 Nisan 2016, 13:03
merhabalar,
motosikletimin bakımını kendim yapıyorum. dün itibarı ile anahtar işareti çıkmaya başladı. acaba arızadan dolayı mıdır yoksa bakım zamanını mı hatırlatıyor?

http://s22.postimg.org/8tb1qx7wx/20160329_224640_resized.jpg

km'ye bağlı olarak otomatik çıkıyor. Kendiniz resetleyebilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam motor OFF durumundayken MODE tuşuna basılı tutarak anahtarı çevirip çalıştırınca birkaç saniye sonra simge kalkıyor.

chetaq
06 Nisan 2016, 14:53
merhabalar,
motosikletimin bakımını kendim yapıyorum. dün itibarı ile anahtar işareti çıkmaya başladı. acaba arızadan dolayı mıdır yoksa bakım zamanını mı hatırlatıyor?

http://s22.postimg.org/8tb1qx7wx/20160329_224640_resized.jpg


km'ye bağlı olarak otomatik çıkıyor. Kendiniz resetleyebilirsiniz. Yanlış hatırlamıyorsam motor OFF durumundayken MODE tuşuna basılı tutarak anahtarı çevirip çalıştırınca birkaç saniye sonra simge kalkıyor.



Resetlemek için; Önce "MODE" tuşuna basıyor, sonra Mode tuşu basılıyken kontak anahtarını "Açık" konumuna getiriyor ve 10 sn. bekliyoruz.



Not: Burada (http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/78524-aprillia-scarabeo-200ie-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-72.html#post3697389) kullanma kılavuzu, parça kataloğu gibi dökümanları paylaşmıştım. Motorla ilgili hemen her tür sorunun cevabını bu dökümanlarda bulabilirsiniz. İndirip bilgisayarınıza kaydetmenizde yarar var.

Yukarıdakilere ilave olarak Türkçe Kullanma Kılavuzu da burada (http://www.ekilavuz.com/kilavuz/c1fadedc986196d5/aprilia/rb/a/00-scarabeo-200/motosiklet).

solo__
06 Nisan 2016, 17:14
bilgiler için çok teşekkür ederim. kılavuzu da aldım süper oldu.
belgelerde bulamadığım bir konu daha var. kontağı açtığımda motor self-check yapıyor. tüm lambalar sönüyor ama yağ lambası sönmüyor. çalıştıktan sonra sönüyor. yağ seviyesini kontrol ettiğimde de sorun görmedim.
normal bir durum mudur?

teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:33 ----------

ayrıca varyatör filtresi temizliğini yapmak istiyorum. servis kitapçığındaki şemaya bakarak varyatörün kapağını açmak için vidaların 4 tanesin söktüm ama en soldaki vidanın üzerinde ayaklık duruyor ve o vidaya ulaşamıyorum. nasıl yapabileceğimi bilen var mıdır?

bu servis kitapçığındaki resim
http://s15.postimg.org/z6098fowb/varyatorservis.png

bu da motordaki
http://s14.postimg.org/6c61o0r81/varyator.jpg

acar-tech
06 Nisan 2016, 18:28
Merhaba,

scarabeo ile kış şartlarında kullanımda 4lt/100 m üzerinde değerler ölçmüştüm.
gerek kış şartları gerekse fazla yokuşlu bir güzergahta kullanıyor olmanın etken olduğunu düşünüyordum.
2 hafta önce yağ, yağ filtresi, hava filtresi değişimi, varyator ve fren balata temizliği yaptım.
bu bakımdan sonrai ölçümüm ise 3.85 lt/100km oldu. artı havaların ısınması mı yoksa baımın etkisimi tam olara bilemiyorum.

ben biraz daha düşeceğini tahmin ediyordum.
anlık yakıt tüketimi ve devir bilgisini takip edebilirsem , sürüşümü yakkıt ekonomisi için optimize edebileceğimi düşündüm.

yaklaşık 5 yıldır araçlar için çeşitli sürüş destek cihazları tasarlayıp isteliler için butik üretim tarzında sunuyorum.

gözatmak isteyenler için
LPGmeter https://www.facebook.com/LPGmeter-513926998704094/?fref=ts
Twiputer https://www.facebook.com/Twiputer-321985101157318/?fref=ts
RPMmeter https://www.facebook.com/TwiTacho/?fref=ts

bunun üzerine twiputer isminde yolbilgisayarı modeli olan ürünümü scarabeoya uyarlamayı denedim.

twiputer öncelikle twingolar için geliştirdiğim bir yol bilgisayarıdır. sonrasında gerekli şartları sağllayan birçok araçta kullanılmaktadır.
twiputer anlık yakıt tüketimini, ortalama tüetimi, hız, ortalama hız, maximum hızi devir ve motor ısısı gibi değerleri takip
edebileceğim bir cihazdır.
tabiki uygun bağlantı noktalarını scarabeo üzerinde gerekli arçaları/grenajları söküp ulaşmam gerekiyordu.

yavaş ve dikkatli bir uğraşı sonucu adapte etmeyi başardım.

twiputer'ın ihtiyaç duyduğu bağlantılar

+12v ve şase = şimdilik ön fardan aldım, motor çalışınca cihazda çalışıyor ve motor stop edince cihazda kapanıyor

hız sensörüne bağlantı = hız sensörünün göstergeye gelen kablosunu osilaskop yardımıyla tespit edip bağlantı yaptım.
http://i.hizliresim.com/Mp2VOa.jpg (http://hizliresim.com/Mp2VOa)

enjektor bağlantısı= twiputer devir bilgisini ve yakıt tüketim hesabı için enjektorün acık kaldığı süre bilgisini kullanır ve bunun için
enjektor kablosuna bağlantı gerektirir.
http://i.hizliresim.com/v5V63p.jpg (http://hizliresim.com/v5V63p)

motor ısı takibi= aslında scarabeo gostergesinde motor ısı gostergesi var fakat bu bilgiyide twiputer uzerinden taip etmek istedim. böylece gerekli seviyelerde uyarı tanımlama imkanına kavustum.
http://i.hizliresim.com/kBp9ov.jpg (http://hizliresim.com/kBp9ov)bunun içinde motor ısı sensör kablosuna bağlantı yaptım.


bağlantılar için ucuna iğneler lehimlenmiş kablo yöntemini kullanıyorum, sinyal almak istediğimiz kabloyu hüç kesmeden ek filan yapmadan iğneyi içine enjete der şekilde saplayıp geri çıkmaması içinde plastik kelepçe ile sıkıyorum.

cihaz scarabeoya monte edildikten sonra çeşitli alibrasyonların yapılması gerek.
öncelikle hız kalibrasyonunu yaptım.
scarabeo hızı ile twiputer hızını esitlemek için twiputer kullanıcı menusunde hız kalibrasyon değeri girildi.
burada cep telefonlarındaki gps hızını ölçen uygulamalar ilede alibrasyon mümkün.

bir sonraki ve en önemli aşama yakıt tüketim kalibrasyonu.
twiputer scarabeo ya monte edildikten sonra yakıt tüketim verilerini göstermeye başlıyor fakat bu henüz kalibre edilip doğrulanmış veriler değil.,

bunun için depoyu doldurduğumuzda twiputer rota bilgilerini sıfırlıyoruz. motosikleti 100-150 km kullandıtan sonra tekrar fulleme yapacağız ve aldığımız benzin litresini,
twiputer 'ın o ana kadar hesapladığı toplam tüketim rakamıyla eşleştirip kalibrasyon sabitini hesapladığı bir menüden giriş yapıp doğrulayacağız. ve sonrasında twiputer artık scarabeo için doğrulanmış tüketim verilerini göstermeye başlayacak.

cihaz su anki dış kap tasarımıyle scarabeo yada motosiklette kullanmaya uygun değil.
önümüzdei süreçte motosiklette kullanabileceğimiz bir dış kkap ve daha küçük bir lcd ile ve motosiklet için yararlı yada gerekli olabilecek özelliklerinde eklenmesi ile motoputer isimli bir ürüne dönüştürmeyi düşünüyorum.

http://i.hizliresim.com/LANlJG.jpg (http://hizliresim.com/LANlJG)

toomuchcc
07 Nisan 2016, 09:17
Önceki sayfalarda bazı kullanıcılar Scarabeo'nun üretimden kaldırıldığını veya getirilmeyeceğini yazmıştı. Ben de geçen hafta Ferco Motor'u aradım ve bu durumu sordum. Bana üretimden kaldırıldığı söylendi. "Yerine Medley 150 mi getiriyorsunuz" diye sordum; "Scarabeo'nun yerine olarak değil de, farklı bir model olarak getiriliyor" dediler. Ardından Scarabeo'nun durumu hakkında biraz daha bilgi alabilmek için apriliaforum'da konu açtım (link (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?318933-Did-Aprilia-stop-making-Scarabeo-200)). Orada yazılan şeylere göre Scarabeo'nun Amerika ve Canada'daki satışı 2014 itibariyle bitmiş. Orada enjeksiyonlu yerine karbüratörlü versiyon satılmakta eğer yanlışım yoksa. ŞU (http://www.scooterfile.com/oems/aprilia-cuts-us-scooter-lineup-srv850/) linkte, Piaggio stratejileri ve düşük satış adetleri doğrultusunda Aprilia'nın scooter segmentinde küçülmeye gittiği yazıyor. Scarabeo'nun İtalya sitesinde ise Scarabeo 200ie hala görülebiliyor (link (http://www.scarabeo.it/scarabeo/it/it/index.html)). Geçen hafta bir servise de bu durumu sormuştum ve onlar da benzer şeyler söylemişlerdi. Eskiden Ferco'nun sitesinde Aprilia menüsü vardı ve onun altında görülebiliyordu Scarabeo. Son dönemde Aprilia ve Vespa için farklı sayfalara yönlendirme yapılmaktaydı ama Scarabeo yine de Aprilia sayfasında gözükebiliyordu. Artık orada da gözükmüyor.

Neyin ne kadarı doğru bilmiyorum ama durum bu şekilde.

---

Yukarıda kitapçık linkleri falan verilmiş; ben de elektrik tesisatı şematiğini paylaşayım: http://www.filedropper.com/apriliascarabeo200iewiringdiagram (link olur da ölürse haber verin güncellerim)

---


...

Sol artçı ayak tabanı altında bir çentik ve iki vida var; onları açmanız lazım. Sonra da kendi ayaklarınızı koyduğunuz yerde, üstte kenarda duran 2 veya 3 vidayı sökmelisiniz. Ardından alt karenaj gevşeyecek. Onu hafiften sıyırınca ulaşabiliyorsunuz o vidaya.

chetaq
07 Nisan 2016, 21:56
bilgiler için çok teşekkür ederim. kılavuzu da aldım süper oldu.
belgelerde bulamadığım bir konu daha var. kontağı açtığımda motor self-check yapıyor. tüm lambalar sönüyor ama yağ lambası sönmüyor. çalıştıktan sonra sönüyor. yağ seviyesini kontrol ettiğimde de sorun görmedim.
normal bir durum mudur?

teşekkürler.

Evet normaldir. Yağ basıncı uyarı ışığı, motor çalıştıktan sonra söner.

Bu konu da var belgelerde.

İngilizce manual'in 42. sayfasında ilgili açıklamayı görebilirsiniz.

solo__
09 Nisan 2016, 00:26
verdiğiniz bilgiler için ziyadesiyle teşekkür ederim arkadaşlar

solo__
01 Mayıs 2016, 18:01
arkadaşlar selamlar,
yağ filtresi olarak ne kullanıyorsunuz?

toomuchcc
01 Mayıs 2016, 21:18
arkadaşlar selamlar,
yağ filtresi olarak ne kullanıyorsunuz?

Benim kullandığım filtre ŞU (http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_ie/bakim_grubu/yag_filitresi?kod=AP3HAA000309). Filtre kapak contası da alırsanız (link (http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_ie/bakim_grubu/yag_filitre_kapak_contasi?kod=AP4EAN000216)) ve onu da değiştirirseniz iyi olur zira o conta üzerinde ufacık bir bozukluk olursa kapaktan kaçırma yapıyor. En son yağ değişiminde benim de başıma geldi. Apriliaforumda'da da güncel bir konu vardı o konuda (link (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?319449-Oil-filter-cover-Oring-failure))

Arkscarabeo
02 Mayıs 2016, 09:43
Merhaba,
2011 model scarabeo 200 ile aranıza katıldım. İlk izlenimlerimi uygun bir zamanda paylaşacağım. Muayenede tespit edilen bir sorunla ilgili olarak tecrübesini paylaşabilecek arkadaş var mıdır? Araç muayenesini yapan kişi gidon dayama sınırlarını zorladı ve gidonun dayama sınırlarını aşabildiğini tespit etti. Yani direksiyon zorlayınca olması gereken sınırlardan daha fazla çevrilebiliyor. Sorunun ne olduğu ve nasıl çözebileceğim konusunda bilgilerinizi bekliyorum.
tesekkurler,

toomuchcc
03 Mayıs 2016, 07:43
Merhaba,
2011 model scarabeo 200 ile aranıza katıldım. İlk izlenimlerimi uygun bir zamanda paylaşacağım. Muayenede tespit edilen bir sorunla ilgili olarak tecrübesini paylaşabilecek arkadaş var mıdır? Araç muayenesini yapan kişi gidon dayama sınırlarını zorladı ve gidonun dayama sınırlarını aşabildiğini tespit etti. Yani direksiyon zorlayınca olması gereken sınırlardan daha fazla çevrilebiliyor. Sorunun ne olduğu ve nasıl çözebileceğim konusunda bilgilerinizi bekliyorum.
tesekkurler,

Merhaba. Bu mesajı yazmanız ilginç oldu çünkü aynı şeyi ben de fark etmiştim yaptığım kazadan sonra. Gidonu sonuna kadar çevirdiğinizde maşa köprüsünün(crown) şaseye temas ettiği bir nokta var. Şase üzerindeki o bölge eğimli dizayn edilmiş. Gidonu iyice zorlarsanız köprü o kısmın altına giriyor ve gidon normalden daha fazla dönmeye başlıyor.
http://s32.postimg.org/kb5ojt841/ase5.jpg (http://postimg.org/image/kb5ojt841/)
Kırmızı ile işaretlediğim kısım eğik olmak yerine yere dik bir şekilde daha büyük olarak yapılmış olsa maşa köprüsünde karşılık gelen bölge oraya çarpacak ve daha gidemeyecek aslında. Neden böyle yapıldığı konusunda benim net bir bilgim yok. Belki düşme anında gidon dönebilsin/maşa yamulmasın falan diye ekstra bir pay/önlem olarak bilerek o şekilde dizayn edilmiştir. Öte yandan gidon gereğinden fazla dönerse bu defa da gidona bağlı kablolar gerilip kopabilir falan.. Motoru yapanlara sormamız lazım işin aslının ne olduğunu açıkcası.

Benim motorumda o işaretlediğim bölge her iki taraftan da biraz hasar gördü (foto (http://postimg.org/image/4y35gxn0x/)). Bundan ötürü gidonum normalden birkaç milimetre daha fazla dönüyor şu an. Zorlarsam bende de şu an altına girip dönmeye devam ediyor (hasardan ötürü büyük ihtimalle sizin yaşadığınızdan daha kolay şekilde). Ben bu hasar gören kısımları düzeltmek için kaynak yapacağım ve fazla dönmesini de engellemeyi düşünüyorum o esnada. Öylesi daha mı iyi veya kötü olur bilmiyorum tabi. Sonuçta adamlar bu şekilde yapmışlar ve bir sürü insan da bu şekilde kullanıyor. Bence çok kafaya takmayın. Veya siz de benim gibi oraya kaynak falan yaparak o eğimli kısmı daha dik, keskin ve büyük bir hale sokun.

Arkscarabeo
03 Mayıs 2016, 11:23
tesekkurler detaylı açıklamanız için. Aslında bende takmak istemiyorum ancak muayenede ağır kusur olarak yazıldığından dolayı sorunu (ki eğer sorunsa) gidermem gerekiyor.

solo__
04 Mayıs 2016, 13:09
Benim kullandığım filtre ŞU (http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_ie/bakim_grubu/yag_filitresi?kod=AP3HAA000309). Filtre kapak contası da alırsanız (link (http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_ie/bakim_grubu/yag_filitre_kapak_contasi?kod=AP4EAN000216)) ve onu da değiştirirseniz iyi olur zira o conta üzerinde ufacık bir bozukluk olursa kapaktan kaçırma yapıyor. En son yağ değişiminde benim de başıma geldi. Apriliaforumda'da da güncel bir konu vardı o konuda (link (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?319449-Oil-filter-cover-Oring-failure))
harika.
teşekkür ederim

ozanturna
10 Mayıs 2016, 12:25
Ben eski rulmanları sökmediğim için kendim %100 şekilde doğru mu değil mi bilmiyorum)
ön teker: 6302-2RS 15x42x13 - 2 adet - Af1racing kodu: AP8122427 - Af1racing'de 30$ (büyük ihtimal yanlış yazdılar bunu. Bir rulman bu kadar pahalı olamaz yani..) - Benim aldığım 9tl
arka teker egzoz tarafı: 6004-2RS 20x42x12 - 1 adet - AP8128186 - 20$ - 9tl
arka teker varyatör tarafı: 6302-C3 15x42x13 - 1 adet - AP4GAN000154 - 6$ - 9tl
motor bloğu: 6904LLU/2A (Japon kodu: 61904-2RS1) 20x37x9 - 2 adet - AP4GAN000263 - 4$ - 22tl
6 rulman toplam 80 tl tuttu. Takmasını şu an uğraşamadığım için yazın yapacağım.



Selamlar, ne haldesin toomuchcc, motoru topladın mı sattın mı?
şu rulmanları merak ettim, taktıysan uydular mı?
motoru satıcam anlaştım bugün birisiyle ama adam biraz bilinçsiz bende rulmanları değiştirip vericem, benden yana gönlüm rahat olsun diye.

toomuchcc
10 Mayıs 2016, 21:04
Selamlar, ne haldesin toomuchcc, motoru topladın mı sattın mı?
şu rulmanları merak ettim, taktıysan uydular mı?
motoru satıcam anlaştım bugün birisiyle ama adam biraz bilinçsiz bende rulmanları değiştirip vericem, benden yana gönlüm rahat olsun diye.

Selamlar. Beni soruyorsan ben iyiyim ancak tamamiyle iyileştim de diyemem elbet. Gün içerisinde çok hareket edersem sağ bacağımda hafif bir ağrı oluşuyor. Eski formumu yakalamam biraz daha sürecek. Buna da şükür. Çok daha beter bir şekilde sonuçlanabilirdi nihayetinde.

Motorumla ilgili işlemlerim devam ediyor. Satma gibi bir planım yok. Arzuladığım %100 seviyesine ulaşabilirsem uzun yıllar kullanmayı düşünüyorum zaten. Kendi motorumda tam olarak herşey istediğim gibi olsa aslında gökten fabrika çıkışı sorunsuz bir tane Scarabeo'nun inmesini isterdim. Bunda yaptığım şeyleri ona aktarıp öyle devam ederdim. Bunu da trafikten çekip yedek parça takviyesi için tutardım öyle bir durumda. O seviyeye gelsem kendim yeni bir tane alırım demiyorum çünkü bundan sonra kendi paramla alacağım motor Japon olacak çok net olarak. Tayvanlı>İtalyan>..geriye Japon kalıyor. Ama dediğim gibi olsa güzel olurdu kesinlikle. İstediğim şekle sokamazsam da yeni Honda SH300 (bir ihtimal de Kymco People GT300) gelene kadar Scarabeo ile devam edeceğim yine de, sonra da trafikten çekip kenara koyacağım (ileride Jay Leno's Garage tarzı program yaparım belki [: ). Scarabeo sonrası alınabilecek güzel maxi scooterlar var aslında ama o aletler benim için fazla büyük ve ağır. Scooter dizaynından çıkmak istemiyorum şimdilik.

Rulmanları takmadım henüz. Başka şeyler yapıyorum şu an. Rulman ölçüleri %99 doğrudur ama. Katalogdaki bilgilere göre almıştım onları. Servise gidip orada değiştirtebilirsin. İlla kendin yapmana gerek yok?

ozanturna
10 Mayıs 2016, 22:46
Tabii ki seni sordum :)
Motoru toplarsın nasıl olsa :)
Bende hallettim işlerimi, bi tek ön teker rulmanı kaldı. Onu da halledip bu hafta satıyorum beo yu kısmetse.
Alıcı belki vazgeçer diye kapora bile almadım :) çünkü biliyorum bi süre motorsuz kalıcam ve bu sürede yanlış karar vermek istemiyorum acele edip.

Benim gelecekteki hayalim evimin garajında iki motor olması, biri şimdiki nc750x muadili bir motosiklet diğeride tmax muadili hatta kendisi bile olabilir :) bir scooter. Scooter deneyimim 10000km oldu. Şimdilik yeterli görüyorum.

Ama şu an sırada ne var inan bilmiyorum :D çok kararsızım ya bir sayayımda görün :)
Regal raptor daytona 250
Honda crf 250
Suzuki vanvan 125
Suzuki inazuma 250

Haziranda okuldan mezun oluyorum şükürler olsun. Sonrasında alıcam inşallah.

Bu arada bu forumda olmaktan çok keyif aldım, bu da senin sayende oldu. Sen olmasaydın inan bende bu kadar yazmazdım uzatmazdım yazılarımı.

Tabi bir kaç arkadaş daha var :) hala daha yazmaya devam edicem :) isteyene yardımcı da olurum teknik konularda söküm takım vs :)

toomuchcc
12 Mayıs 2016, 21:17
Geçen sene gidon kilidi modifiyesi için gidon şaftını söktüğümde gidon bilyelerinde eksiklik olabileceği gözüme çarpmıştı. O zaman pek ilgilenememiştim bu konuyla çünkü gerekli aletleri bisikletçiden tedarik etmiştim; sökme takma işleri biraz aceleye gelmişti bundan ötürü. Bu sene bu iş için kendim 46mm anahtar aldım, ayrıca öncesinde de yedek bilye siparişi vermiştim. Dün nihayet tekrar açıp kontrol ettim durumları ve evet benim motorumda üst ve alt yataklarda 23 bilye mevcut. Olması gereken sayı ise üst ve alt 24 (foto (http://postimg.org/image/xq00g5vcx/) (8 numaralı parça)) . Birer bilye eksik yani. Sadece bildirmek için yazmak istedim bunu. Bu benim ispat edebileceğim bir şey olmadığı için üzerine fazla konuşmam gereksiz olacaktır. Sonuçta kendim düşürmüş veya kasıtlı olarak eksiltmiş de olabilirim pekala.. İşin doğrusunu ben biliyorum, ve o da benim için yeterli.

Bu durumun yaptığım kaza ile bir ilgisi yok bu arada. Ona istinaden yazmıyorum bunu yani. 23 bilyeli şekilde yaptığım sürüşlerde gidonda bir gariplik hissetmemiştim zaten. Edirne gezim esnasında 120km/s ile giderken tek el kullanmıştım uzunca bir süre; gayet stabildi motor. Sadece ellerimi gidondan çekerek yaptığım sürüşlerde motor kompresyonla yavaşlarken 50-60km/s civarı bir titreme oluşuyordu gidonda; belki bununla bir ilgisi vardır. Tabi o duruma başka şeyler de sebebiyet veriyor olabilir; o yüzden tek nedeni budur diyemem. Öte yandan ilgisi olsun veya olmasın, sonuçta kitapçıkta 24 tane olarak yazılmışsa motorda da 24 tane olmalı her türlü. Doğrusu o.

Bir iki de foto koyayım merak eden varsa ne şekilde durduğunu (gressiz olarak)
23 bilyeli:
http://s32.postimg.org/6o2kzrx1d/CAM00012.jpg (http://postimg.org/image/6o2kzrx1d/)
24 bilyeli:
http://s32.postimg.org/85ee0h62p/CAM00015.jpg (http://postimg.org/image/85ee0h62p/)

24 bilyenin yanına ekstradan bir tane daha ekleyip 25 bilye ile de deneme yaptım bu arada. Bu şekilde yataklara düzgünce sığsalar da, şaftı gerip takıp somunları sıkıştırdığınız zaman bilyeler sıkışıyor ve dönmüyor. O yüzden maksimumu 24 adet.
http://s32.postimg.org/usomx1rsx/CAM00024.jpg (http://postimg.org/image/usomx1rsx/)

Bilyelerin çapı: 6.3mm
http://s32.postimg.org/4s0okt1q9/CAM00021.jpg (http://postimg.org/image/4s0okt1q9/)

solo__
14 Mayıs 2016, 00:56
arkadaşlar selamlar,
sizin motorunuzda gazı kestiğinizde bir uğultu yapıyor mu? kompresyona girdiğinde debriyajdan vuuu gibi bir ses geliyor. normal birşey midir bu?

toomuchcc
15 Mayıs 2016, 09:42
Rulmanları taktım. Gayet güzel oldu. Arka teker varyatör tarafı için aldığım rulman yanlış çıktı. Hatanın benimle ilgisi yok ama. Parça kataloğundaki iki rulmanın yeri karıştırılmış ve hatalı şekilde basılmış.

Alttaki fotoda 2 ile 4 numaralı rulmanların bilgisi yer değiştirmeli:
http://s32.postimg.org/hh06u0lwx/arkatekerrulman.jpg (http://postimg.org/image/hh06u0lwx/)
Doğrusu 2 numara: 6205-2RS/P53 - 4 numara: 6302/P6
http://s32.postimg.org/40shwq775/CAM00049.jpg (http://postimg.org/image/40shwq775/)http://s32.postimg.org/7akp8ezg1/CAM00058.jpg (http://postimg.org/image/7akp8ezg1/)http://s32.postimg.org/iu6bpt629/CAM00061.jpg (http://postimg.org/image/iu6bpt629/)

Daha önceden arka teker varyatör tarafı için yazdığım rulman yine yukarıdaki dökümana bakarak 6302/C3 idi. Kapakta olan 6302 serili rulmanın sonunda ise /P3 yazıyor. Bu ikisi arasında bir fark var mıdır bilmiyorum. Olmaması lazım diye tahmin ediyorum (%100 emin değilim).

Arka teker için varyatör tarafında ayrıca 3. bir rulman daha var bu arada:
http://s32.postimg.org/f0p8c81kh/arkatekerrulman2.jpg (http://postimg.org/image/f0p8c81kh/)
Bu rulmanları almadan önce katalogda yukarıdaki bölüme bakmış ve arka teker için bir rulman daha almam gerektiğini anlamıştım aslında; ancak bu rulman için hiçbir kod falan yazılmamış olduğundan onu es geçmiştim. "Daha sonra kendim açınca bakıp ona göre sipariş veririm" diye düşünmüştüm. O rulman da şu oluyor:
http://s32.postimg.org/kd33gwrg1/CAM00064.jpg (http://postimg.org/image/kd33gwrg1/)http://s32.postimg.org/5m3q58xyp/CAM00062.jpg (http://postimg.org/image/5m3q58xyp/)
6303/P64

Arka teker rulmanlarını bir kez de soldan sağa sıralı olarak yazayım:
(varyatör tarafı) 6303/P64 >>> 6205-2RS/P53 >>> 6004-2RS (egzoz tarafı)

Şimdi bu kadar yazdıktan sonra şunu da söyleyeyim: yaptığım onca offroad sürüşe rağmen varyatör tarafındaki iki rulmanda herhangi bir aşınma/boşluk/vs. oluşmamış; ben de bundan ötürü bu ikisini değiştirmemeye karar verdim. Sadece egzoz tarafındaki rulmanı değiştirdim. Varyatör tarafındaki iki rulman hem birbirine yakın, hem de 6205 model olan bir hayli büyük olduğundan darbelere karşı iyi dayanmışlar. Dolandığım yerleri düşününce ben daha farklı olur diye tahmin etmiştim ama gayet sağlam duruyorlar yani. O yüzden dediğim gibi ben o ikisini değiştirmedim ve onlarla devam ediyorum.

Yaptığım offroad sürüşler sonrası rulmanlar için de bir değerlendirme yapayım kısaca:
Yeni bir rulmana 100 üzerinden 100 verirsek:
Ön teker (sağ ve sol): 75-80 arası
Motor bloğu (sağ ve sol): 45-50 arası
Arka teker egzoz tarafı: 55-60 arası
Arka teker varyatör tarafındaki iki tane (değiştirmediklerim) : 90-95 arası

Ön tekerdeki rulmanlar arasında bulunan spacer, göbeğin içine düşmesin diye ayrıca şöyle plastik bir parça mevcut:
http://s32.postimg.org/bjj901iep/CAM00032.jpg (http://postimg.org/image/bjj901iep/)
8208-37x24 Tam ölçüsü: 24x37x5mm
Değiştirilmesi gereken bir şey değil bu ama yine de yazmak istedim. Baktığım katalogda gözükmüyor zira:
http://s32.postimg.org/uoosyo9rl/nteker.jpg (http://postimg.org/image/uoosyo9rl/)

Ben bu parça kataloğunu AF1racing sitesinden indirip bakmıştım bu arada. Bunun daha güncel bir versiyonu varsa ve orada bu hatalar giderilmişse bilmiyorum yani. Sizin elinizde öyle yenisi mevcutsa burada paylaşın lütfen.

Yeni rulmanlı fotolar:
http://s32.postimg.org/rbmkzcwvl/CAM00041.jpg (http://postimg.org/image/rbmkzcwvl/)http://s32.postimg.org/bu3o9efsh/CAM00047.jpg (http://postimg.org/image/bu3o9efsh/)http://s32.postimg.org/3yjy33re9/CAM00086.jpg (http://postimg.org/image/3yjy33re9/)

Motor bloğundaki rulmanlar ve askı mekanizması için ayrıca bir işlem yapıyorum şu an. Düşündüğüm şeyi gerçekleştirebilirsem çok güzel olacak. Olursa onu da paylaşırım artık sonra :]


arkadaşlar selamlar,
sizin motorunuzda gazı kestiğinizde bir uğultu yapıyor mu? kompresyona girdiğinde debriyajdan vuuu gibi bir ses geliyor. normal birşey midir bu?

İlk 1000km'de ben de duymuştum öyle bir ses ama sonradan gitti. İyi bir şey miydi kötü müydü bilmiyorum ama biraz hoşuma gidiyordu benim o ses :]

solo__
16 Mayıs 2016, 16:13
valla hocam ne bileyim. gazı bıraktığımda vuuuuu yapıyor

Arkscarabeo
20 Mayıs 2016, 17:46
Merhaba,
2011 scarabeo 200 için Kadıköy de servis motor takozunda sorun olduğu ve riskli olduğunu bu şekilde binmemem gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili olarak bilgisi, fikri olan var mıdır. Değişimi için bayağı yüksek bir meblağ çıkardılar.

chetaq
20 Mayıs 2016, 22:50
Merhaba,
2011 scarabeo 200 için Kadıköy de servis motor takozunda sorun olduğu ve riskli olduğunu bu şekilde binmemem gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili olarak bilgisi, fikri olan var mıdır. Değişimi için bayağı yüksek bir meblağ çıkardılar.

Öncelikle geçmiş olsun.

Konuyla ilgili bilgim yok ama merak ettim; bahsedilen motor takozundaki sorun, daha önce paylaştığınız, muayenede tespit edilen gidonla ilgili sorunun bir parçası mı, yoksa ikisi farklı sorunlar mı?

Eğer farklıysa motorda ne gibi bir sorun oluştu da servise gösterdiniz ve onlar da "motor takozunda sorun var" dediler?

toomuchcc
21 Mayıs 2016, 00:48
Merhaba,
2011 scarabeo 200 için Kadıköy de servis motor takozunda sorun olduğu ve riskli olduğunu bu şekilde binmemem gerektiğini belirtti. Konuyla ilgili olarak bilgisi, fikri olan var mıdır. Değişimi için bayağı yüksek bir meblağ çıkardılar.

Motor takozu ŞU (http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_ie/panel_sase_grubu/motor_aski_besik/motor_takozu_besik_takozu_-_adet_fiyatidir?kod=JC41970X92000) oluyor eğer bir karışıklık yoksa. 2 tane almalısınız. Parça ucuz aslında ama işi güçleştiren asıl şey bunların takılma prosedürü. Oldukça zahmetli bir iş diyebilirim. Taban karenajları ile egzoz manifoldunun falan sökülmesi lazım. Kendiniz de uğraşabilirsiniz ama yanınızda ikinci bir kişi daha olmalı. Motor artçı tutamaçlarından tutulup yukarı doğru kaldırmalı ki takozlar yuvalarda rahatça hareket edebilsin sökme takma işlemi esnasında. İşin bir diğer kötü yanı da servis kitapçığında bu konuda herhangi bir bilgi yok. Eğer bu tarz şeylere el yatkınlığınız yoksa bayağı zorlanmanız kaçınılmaz. Size ne kadar bir fiyat söylediler bilmiyorum ama çok uçuk değilse serviste yapın bence bu işlemi.

Onun haricinde şöyle bir durum daha var bu arada: Yani tam olarak ne tür bir sorun yaşıyorsunuz bilmiyorum ama yeni takozlar taksanız dahi sorununuz hallolmayabilir [: .Detaya girmeyeceğim şu an için. Kendi motorumda bu konuyla ilgili bir modifiye deniyorum şu an ve onun sonucunu görmek istiyorum öncesinde. Olursa daha sonra paylaşırım. Şimdilik diyebileceklerim bu kadar.

Arkscarabeo
23 Mayıs 2016, 11:56
yok farklı sorunlar diye düşünüyorum. Servisten aldığım bilgiye göre.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

çok teşekkür ederim. 300 TL gibi bir fiyat verdiler ama sanırım takozların toplam değeri 50 TL gibi. Şmdi Maslak ta bir servis le görüştüm onlar 100 TL + takoz bedeli gibi değiştirebileceklerini söylediler.

toomuchcc
28 Mayıs 2016, 12:06
Ön amortisöre bakım yaptım
http://s33.postimg.org/zd5zi46m3/CAM00098_2.jpg (http://postimg.org/image/zd5zi46m3/)

Servis kitapçığında amortisör yağı vizkositesi 7.5w olarak yazılmış ancak ben 5w Agip marka yağ kullandım. Agility'imde de 15 yerine 10 kullanıyordum. Konulması gereken yağ miktarıyla ilgili olarak "Depth of fork oil level from the rim - without spring - fork included: 80 mm" gibi bir şey yazılmış. Şimdi bu yazan şey tam olarak nasıl ve nereden ölçülür; ben bunu anlamadım açıkcası. Basitçe ml türünden bir değer yazılmamış olması garip geldi bana. Ben de bundan ötürü kitapçıktaki bilgi yerine, çıkan yağa göre geri dolum yaptım. 135ml yağ çıktı tek bir bacaktan:
http://s33.postimg.org/4q9f3cgor/CAM00102.jpg (http://postimg.org/image/4q9f3cgor/)
Sökme işlemi esnasında dökülen azcık yağ, iç kısma yapışıp kalan miktar ile falan birlikte 140ml'ye yuvarlayıp geri koyarken 140ml boşalttım. Bu değerin tam olarak ne olması gerektiğini bilmiyorum. 140ml ile bacaklar düzgün şekilde çalışıyor diyebilirim ama.

Kitapçıkta bu söküm işlemiyle ilgili olan bilgiler biraz eksik yazılmış. İlk fotoda 1 2 3 diye numaralar koydum. İç bacakları dış bacaklardan ayırmak için 1 numaralı civatayı sökmeniz lazım; ancak onu sökebilmeniz için 2 numaralı sönümleme çubuğunu da tutmalısınız normalde. Buna değinmemişler. 2 numaralı parçanın uç kısmı 13mm alyan istiyor. 13mm alyan normalde pek kullanılmayan bir şey. Bendeki alyan setinde 12 ve 14 var ama 13 yok (12 ve 14 'normal olan' zaten). Bunu görünce artık bu motorla ilgili çok net olarak idrak ettim ki Aprilia mühendisleri bu aleti yaparken ŞU (https://youtu.be/2Z4m4lnjxkY) kafadaymış yani çok belli [[: 13 numara ucum olmadığından 12mm uç ile tutmayı denedim. Olması gereken gibi köşelerden değil ama iç kısımda kenarlara sıkışarak bir şekilde tutabildim ve o sayede 1 numaralı civatayı gevşetebildim. 1 numaralı civata 8mm alyan istiyor. 3 numaralı olan ise 14mm. 1 numaralı civatanın altında bakır bir de pul var. Bu pulun aslında değiştirilmesi gerekiyor ama ben değiştirmedim ve çıkanı geri taktım. Kaçak olursa yenisiyle o zaman değiştiririm. 1 numaralı civatanın ne kadar bir tork değerinde sıkılması gerektiğini de yazmamışlar. Ben onu 25Nm olarak sıktım. Sökerken biraz sıkı olduğunu fark etmiştim. Belki 25Nm'den biraz daha fazla istiyordur, bilmiyorum. X-max kitapçığında o civata için 28Nm gösteriyor örneğin.

9-9.5cm gibi bir aktif çalışma mesafesi var amortisörün. Ona ekstra olarak iç kısımdaki top out yayı da biraz negatif çalışma sağlıyor geri tepme esnasında. Amortisör yapı itibariyle bana oldukça sağlam gözüktü. "Yaptığım kazadan sonra herhangi bir yamulma olmuş mudur acaba" diye bayağı bir kontrol ettim ama bir gariplik göremedim açıkcası.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:29 ----------

Üstteki mesaja ekleme:
X-max kitapçığına tekrar bakınca orada da amortisöre konması gereken yağ seviyesini Scarabeo'dakine benzer şekilde anlattıklarını gördüm. Gözümden kaçmış bu.
Orada şöyle yazıyor:
http://s33.postimg.org/uhjn8b0cb/xmaxfork.jpg (http://postimg.org/image/uhjn8b0cb/)
"Yaysız şekilde iç bacak sonuna kadar bastırılıp ondan sonra iç bacağın üst noktasına 105mm kalacak şekilde yağ konmalı". Heralde Scarabeo'da anlatılmak istenen şey de bunun aynısı oluyor. Fark olarak bizim motorda o mesafe için 80mm yazılmış. Ben de bunun üstüne bacakları tekrar açıp kontrol ettim. Benim yaptığım gibi 140ml konduğu zaman yukarıdan 100mm mesafe kalıyor. 80mm için 10ml daha eklemem gerekti. Toplam 150ml etti yani. Eğer kitapçıkta yazan şey bu ise doğrusu 150ml oluyor, 140ml değil.

Hakki
28 Mayıs 2016, 12:37
@ toomuchcc,
Paylaşımlarını zevkle takip ediyorum.

İtalyan kötü demiyorum fakat italyan ile japon arasındaki farkı görmene sevindim.
Kuvvetle muhtemel bir sonraki motorun japon olur. Ama ugrasacagım dersen yine italyan olur :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:32 ----------

Bu arada italyan ne kadar ugrastırsa da kullanması bana hep daha eglenceli/zevkli gelmiştir japona göre.

toomuchcc
31 Mayıs 2016, 16:03
Bugün eco/sport tuşunu yakından inceledim, daha sonra da bu tuşu iptal edip motorum her daim sport modda çalışacak şekilde ayarladım
http://s33.postimg.org/i5k13c33v/Photo_0008_2.jpg (http://postimg.org/image/i5k13c33v/)

Anladığım kadarıyla Scarabeo'daki 'sport' modu aslında 'normal' mod (düğme üzerinde aslında eco ve normal yazmalı da diyebiliriz yani). Mod düğmesi aynı zamanda bir tür killswitch vazifesi görmekte. Bu düğmeyi sökerseniz motoru çalıştıramıyorsunuz. Motor çalışırken söktüğünüzde de alet stop ediyor. Düğmeyi eco moduna getirince olan şey ECU'daki ekonomi odaklı yakıt haritasının devreye girmesi. Bu haritanın detayları nedir falan ben bunları bilmiyorum; ilgilenmiyorum da zaten o kısımla.
Yaptığım şey mavi-yeşil (bataryadan gelen) kablo ile beyaz-mavi (ECU'ya giden) kabloyu birleştirmek oldu. Bu ikisi sport(normal) mod devresini tamamlamakta. Motoru eco moduna getirdiğiniz zaman mor-beyaz kablo da devreye dahil oluyor. Mavi-yeşil ve beyaz-mavi kablolar ayrıldığı zaman dediğim gibi motor çalışmamakta veya stop etmekte. Ben şu an gidonun sağ tarafını da değiştirdim ve oraya killswitch özelliği olan bir düğme takımı taktım (TVS Apache'nin kontrol düğmeleri yine). Bu iki kabloyu killswitche bağlayarak motora enginestop özelliği katmayı düşünmüştüm ilk; ama sonradan vazgeçtim böyle yapmaktan. Scooterda killswitch o kadar da gerekli bir şey değil zira. Yani bazı scooterlara koyuyorlar ama buna sahip olmayan modeller de var neticede. Bu kabloların böyle bir tuşa bağlanıp killswitch gibi kullanılmasının motora bir zararı olur mu olmaz mı onu net olarak bilmiyorum bu arada; ama olacağını pek sanmıyorum. Çünkü mavi-yeşil kablonun devamında opsiyonel yan ayak soketi mevcut ve o soketi de sökerseniz (ayaklığı açarsanız yani) motor yine çalışmıyor veya stop ediyor (o soketteki dönüş kablosunun ECU'ya girdiği yer farklı hoş).
Taktığım TVS kontrol düğmesindeki killswitch tuşunu motorun orijinalindeki gibi eco/sport tuşu şeklinde de ayarlayabilirdim aslında; ama dediğim gibi yakıt moduyla ilgili bir tuş istemiyorum motorumda. Enjeksiyon sistemi zaten her koşulda optimum hava/yakıt karışımını ayarlamakta. Bu karışımı daha fakir(lean) olacak şekilde ayarlamak istemiyorum. Varsın yaksın alet. Kaldı ki motorumda da bugüne kadar uçuk bir yakıt tüketimi olmadı zaten.
Orijinal soketi takılı bıraktım bu arada motorda yine de; belki lazım olabilir günün birinde diye.

---

Gidon şaftındaki somunun sıkılığıyla ilgili bir değişiklik yaptım. Scarabeo servis kitapçığında 1. somun için "15Nm ile sıkın, sonra çeyrek tur gevşetin" şeklinde yazıyor; ki olması gereken sıkılık bu normalde aslında. Sonuçta olay bilyelerin boşluğunu almak sadece. Bisiklette falan da aynı zaten. Ben de geçen sene buna uygun şekilde ayarlamıştım. Geçen X-max kitapçığını incelerken o modelde bu konuda ne öreniyorlar diye bir göz attım ve X-max için değerlerin Scarabeo'dakinden daha fazla olduğunu gördüm. O motorda üst bilyelere temas eden ilk somun için verilen değer 22Nm. "Çeyrek tur gevşetin" falan da dememişler; direkt 22Nm yazıyor. Honda SH300'de ise Scarabeo'dakine benzer öneriler var ama tam anlamadım ondaki kısmı açıkcası. 25Nm actual yazmışlar, altına 18Nm indicated diye eklemişler falan..
Bu somun en fazla ne kadar sıkılabilir diye bir deneme yaptım ve enteresan şekilde bilye hareketini kısıtlamadan bayağı bir sıkılabildiğini gözlemledim. Şu an yaklaşık 35Nm gibi bir değerle takılı şekilde duruyor motorumda. Haliyle gidon normaline göre bayağı bir sıkılaşmış oldu. Öte yandan enteresan şekilde üst bilyeler hala yuvalarında hareket edebiliyor. Alttaki bilyeleri ise kontrol edemiyorum (şaft takılıyken görülemiyorlar). Eskisine kıyasla farkı şöyle izah edeyim: somun 'normal' şekilde sıkılırsa motorun önünü havaya kaldırdığım zaman ön teker düz durmakta zorlanıyor, azıcık eğilmeye başladıktan sonra da eğildiği yöne doğru hızlanarak yatmaya başlıyordu ve gidon son noktasına kadar dönüp çarpıyordu orada. Şu an ise tekeri düz çizgisinden 10 derece saptırsam dahi teker o noktada sabit kalıyor ve yatmıyor o yöne doğru. Eskisine kıyasla 2-3 kat bir sıkılaşma var. Sıkılık belirgin olsa da gidon yine de düzgün şekilde hareket edebiliyor. Sadece en son noktaya yaklaştığında hafif bir ekstra direnç gösteriyor.

Ben gidonu şu an bu şekilde ayarladım ve böyle devam etmeye karar verdim. Yaşadığım kazada tekerler arasında oluşan çizgi sapması gidona vurmuştu. Kendimi yere bırakmadan hemen önce alet iyice sapıtmıştı zaten. Tekrar benzer bir şey yaşamak istemiyorum açıkcası. Scarabeo'nun ön tekerindeki trail mesafesi Agility'den fazla; ama Xcity veya Xmax gibi, daha Scarabeo ile kıyaslanabilecek modellere göre oldukça kısa kalıyor. Kısa trail mesafesi, şehiriçinde veya benim takıldığım tarzda offroad zeminler üzerinde seri manevralar yapılabilmesine ve motorun 'eğlenceli' bir hale bürünmesine olanak sağlamakta; ancak işin içine hız girdiği zaman işler tersine dönüyor ve gidondaki veya motordaki düz gitme kararlılığını aynı oranda azalıyor. Scarabeo'dan X-city'ye geçenlerin X-city için çok stabil gidiyor falan demelerinin asıl nedeni de bu zaten. Trail ile ilgili bir şey yapamayacağım için ben gidondaki tüm etkileri minimalize etmek adına somunu normalden daha fazla sıkmaya karar verdim. Buna 'güvenip' yine yüksek hızlara çıkmayı düşünmüyorum; ancak her şerit çizgisine korkuyla yaklaşmak da istemiyorum bundan sonra. Umarım düzgün şekilde çalışır bu şekilde.

Bu arada gidonu daha önce el hissiyatıyla ayarlamıştım. Bu defa ne kadar bir tork oluşturduğumu anlayabilmek için 46mm anahtarın ucuna dijital tartı takıp o şekilde sıkıştırdım(foto (http://postimg.org/image/8rfknaid7/)). Normalde bendeki tork anahtarı ucuna crowfoot olarak tabir edilen uçlardan takmam ve o şekilde yapmam gerekiyor ama bende öyle bir şey yok (ŞU (http://postimg.org/image/k9r606y63/)). Ben de bu dediğim şekilde yaptım. 90 derece ile sıkmaya çalıştım. 12kg yazıyordu göstergede. 46mm anahtarın uzunluğu 30cm civarında. Hesaplayınca yaklaşık 35Nm gibi bir değere geliyor. Açısal kayıplar falan olabilir ama bu değere yaklaşık yani. Nihayetinde diyebileceğim şey: 'sıkı'.

---

Amortisör bacaklarıyla ilgili de ufak bir modifiye yaptım. Bacaklar takılı oldukları yuvalardan düşmesin diye bir stop ring var tepelerinde. Bunu çıkartmadan iç bacakları sökemiyorsunuz. O parçayı karenaj sökmeden çıkartmanın kolay bir yolu var mı yok mu ben bunu bulamadım açıkcası. Bir dahaki amortisör bakım işlemi daha kolay olsun diye bu parçaya ufak bir elektrik bandı yapıştırdım ve o şekilde taktım ben.
http://s33.postimg.org/iv0e4pt6j/CAM00115.jpg (http://postimg.org/image/iv0e4pt6j/)
Şimdi hiçbir karenaj falan sökmeden alttan eğilip çıkartabiliyorum stop ringleri. Çok basit oldu işlem.

Coniysa
01 Haziran 2016, 21:55
Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz

bulut59
01 Haziran 2016, 22:45
Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz

xcity kullanıcısı olarak konusuyorum. motorunuzun bakımlarını kendiniz yapamayacak durumdaysanız yamahaya hiç bulasmayın. en ufak yag filtre bakımında 200lük olup eve dönersiniz. aprilia da bakım maliyetleri nasıldır bilmiyorum onu kullanıcıları zaten acıklar. ama piyasada 8-9 bin tl ye satılan tenekeleri görunce bu motora her turlu 10bin verilir. 19 beygirlik bir italyan sonucta. bence aprilia bu fiyata kesinlikle ederinden daha çok motor veriyor.

toomuchcc
02 Haziran 2016, 22:20
Merhaba, sizlere bir şey sormak istiyorum. Bugünün şartlarında 2015 model sıfır olarak bu motosiklete 10bin TL verilip alınır mı? Motoru satmayı düşünmüyorum. Üretimi durmuş deniyor. Sizden fikri almak istiyorum.

Japon'lara göre Xcity 250 mesela bakımları ve parçaları çok pahalı gibi duruyor. Bana acil fikri verirmisiniz


Ayak zemininde kesintisi olmayan, büyük tekerlere sahip bir scooter bakıyorsanız sıfır olarak burada alabileceğiniz en iyi model Scarabeo. Kriterlerinize uyuyorsa, beğendiğiniz bir modelse alıp sürersiniz. Satmayı düşünmüyorum demişsiniz. O zaman üretimden kalkmış olması sizin için daha da önemsiz olmalı. Bu üretimden kalkma hadisesi doğru mu değil mi ben bilmiyorum bunu %100 net olarak ama yurtdışındaki kaynaklara göre üretimi bitmiş evet.

Siz X-city kullanmışsınız sanırım?. Yukarıda X-city için 200tl denmiş bakıma. O modele göre kıyaslarsak Scarabeo'nun bakım maliyeti de benzer. Gittiğiniz servise göre değişebilir bu değer. Bakımını kendiniz yapmayı düşünüyorsanız bu motorun hava ve yağ filtresi ucuzdur. Diğer parçalarla ilgili olarak: varyatör iç kısmı için normal, fren tertibatı için normal-pahalı, geri kalan diğer tüm şeyler için ise normal-çok pahalı arasında gibi bir yorumda bulunabilirim. Bazı parçalar ciddi anlamda absürd fiyatlarda. O kısmı iyi araştırın yani.

SAZMAN
02 Haziran 2016, 22:38
xcity kullanıcısı olarak konusuyorum. motorunuzun bakımlarını kendiniz yapamayacak durumdaysanız yamahaya hiç bulasmayın. en ufak yag filtre bakımında 200lük olup eve dönersiniz. aprilia da bakım maliyetleri nasıldır bilmiyorum onu kullanıcıları zaten acıklar. ama piyasada 8-9 bin tl ye satılan tenekeleri görunce bu motora her turlu 10bin verilir. 19 beygirlik bir italyan sonucta. bence aprilia bu fiyata kesinlikle ederinden daha çok motor veriyor.

Ben de XENTER kullanıyorum, size katılıyorum. 2. el aldım yamaha' ya gitmem hiç. Alırım yağımı nazım geçen sakin ve birlikte çalışabileceğim çok yoğun olmayan bir tamirciye gidip 10 tl işçilikle herşeyini söküp takıyoruz. Hava filtresi temizliği, şanzuman yağı, motor yağı değişimi spreyleme falan bilmek gerekiyor. Yoksa yamaha acımaz. yağ değişimine 100 civarı istediler bugun aradım. ben ustayla 35 tl ipone yağ, 10 tl işçilikle kendim hallettim.
15 gündür scrabeo' yu takipteyim. Lacivert olanı çok asil. Ama motoruma da kıyamıyorum, çok dengeli. NAsip.

solo__
03 Haziran 2016, 09:16
elimde bir tane Xmax 400 var bir tane de scarabeo 200. Bir xmax'ın karenajına parmağımla tık tık yapıyorum bir de scarabeo ya, aradaki farkı çok bariz görüyorum. scarabeo gerçekten kaliteli bir motor. Ben motoru Antalya'dan izmir'e kamyonla getirttim. Motoru kamyonda köşeye bir yere koymuşlar, üstüne de birşey düşmüş. karenaj ezilse dahi kırılmamış.

Her aracın olduğu gibi scarabeo'nun da sizi üzmemesi için bakım periyotlarına uymanız gerekir.

Bakım işini nasıl hallettiğime gelince;
benim beo 13.000 km'yi geçti. Motorun garantisi bittiğinden beri zaten yetkili servise gitmiyorum. iyi bir ustam var.
İzmir'de Burak21'den 80 TL civarına 4 LT castrol yağ aldım. Yağ almak için mutlaka kampanya bekleyin iyi fiyatlar çıkıyor. yağ değişiminde yağımı kendim götürüyorum. beo zaten 950 cc yağ alıyor yani bu yağ ile 3000 KM'de bir yağ değiştiririm deseniz dahi 4 kez yağ değiştirebiliyorsunuz.
Fren balatalarını sahibinden üzerinden ön arka toplam 100 TL civarına aldım.
Kayış ve yağ filtresini bu forumdaki bir arkadaşın önerisi ile italya'dan getirttim. ikisi, kargo dahil 143 TL tuttu. Kayış orjinalinin aynısı. filtre'de bi marka ama şimdi hatırlayamadım.
Demek istediğim o ki, iyi bir ustanız varsa aslında bakımlarda değiştirmeniz gereken parçaları ucuza da bulabiliyorsunuz.

Bununla birlikte, Allah göstermesin bir kaza yaparsanız motorun karenaj ve yürüyen aksamı ile ilgili maliyetler tabii ki bir xcity, xmax kadar ucuz değil. bu konu ile ilgili toomuchcc'ye parçaları nereden, kaça ve nasıl tedarik ettiğini sormak lazım.

toomuchcc
03 Haziran 2016, 13:09
Bununla birlikte, Allah göstermesin bir kaza yaparsanız motorun karenaj ve yürüyen aksamı ile ilgili maliyetler tabii ki bir xcity, xmax kadar ucuz değil. bu konu ile ilgili toomuchcc'ye parçaları nereden, kaça ve nasıl tedarik ettiğini sormak lazım.

Kadıköy Motor'dan gidon, arka stop ve far karenajını çıkma olarak sıfırına kıyasla üçte biri fiyatına aldım. Sürüş yapabilmem için en önce gidon lazımdı bana. İnternette araştırınca facebook sayfalarında çıkma gidon olduğunu gördüm. Gittiğim zaman arka stop ile far karenajını da orada sorunca verdiler. Arka çamurluk ve plaka tutacağı gibi bazı parçaları sıfır olarak aldım normal fiyatıyla yine oradan. Ön farda çizikler oluşmuştu; onu da bi yere yolladılar ve orası 50tl'ye giderdi. Yardımlarından ötürü teşekkür ediyorum kendilerine buradan bir kez daha. Artçı tutacağı ile ayak zeminindeki paspasları kendim Motopit'ten aldım sıfır olarak. Bunların hepsi 1000 lira gibi bir şey tuttu. Bunun dışında taban karenajlarının sol tarafı hasar gördü ama değiştirmiyorum onları. Orta sehpada yamukluk var; onu kendim düzelteceğim sanırım. Olmazsa onu da alacağım sonradan. Varyatör havalandırmasıyla ilgili yapmayı düşündüğüm şey olmazsa bir de filtre kapağı lazım olacak.

llaw
09 Haziran 2016, 19:53
Merhaba Arkadaşlar;
Aprilia Scarabeo 200ie (2011) sahibiyim , anahtar yuvasının etrafını saran kontak konumlarını gösteren üzerinde "ignition" yazan parçayı bir şekilde kaybettim. O parçayı nasıl sipariş edebilirim? Kontak setini komple alsam bile içinde görünmüyor, o parçaya ne denir onu bile bulamadım.
İlginiz için teşekkürler
http://s33.postimg.org/u3fbqhthr/DSC_0395.jpg

toomuchcc
10 Haziran 2016, 23:30
Merhaba Arkadaşlar;
Aprilia Scarabeo 200ie (2011) sahibiyim , anahtar yuvasının etrafını saran kontak konumlarını gösteren üzerinde "ignition" yazan parçayı bir şekilde kaybettim. O parçayı nasıl sipariş edebilirim? Kontak setini komple alsam bile içinde görünmüyor, o parçaya ne denir onu bile bulamadım.
İlginiz için teşekkürler
http://s33.postimg.org/u3fbqhthr/DSC_0395.jpg

O parçanın bir çentiği bende de kırıldı kazadan sonra ve yuvasında düzgün şekilde takılı durmuyor bundan ötürü. Bana da lazım aslında bir tane. Adının ne olduğunu bilmiyorum. Parça kataloğunda da göremedim. Servis kitapçığında starter switch ring nut diye tanımlamışlar
http://s33.postimg.org/vtj27yuwr/ringnut.jpg (http://postimg.org/image/vtj27yuwr/)

Servise sordunuz mu?

llaw
15 Haziran 2016, 00:01
Motopite sordum, komple kontak setinde olduğunu söylediler, ama sitedeki kontak setiyle ilgili görselde görünmüyor, setin fiyatı da 755 TL o yüzden verdiğiniz parça ismiyle yabancı sitelerden arayacağım şimdi, bulabilirsem haber veririm.
http://www.motopit.com.tr/image/cache/catalog/prods/full_jc37000x92000_s-800x600.jpg

toomuchcc
15 Haziran 2016, 00:55
Bazı başka Scarabeo'larda da o parçanın olmadığını gözlemlemiştim zamanında. Kızıltoprak'da ikinci el satılanlardan birinde de yoktu. Yedek parçası bulunamadığı için mi onlar da alıp takmamış nedir yani anlamadım ben bu işi şimdi. Ufacık parça için komple kontak seti alınmaz çok saçma bir şey o öyle.

ŞU (http://www.apriliagenuineparts.co.uk/component-scarabeo-125-200-ie-light-2009-2010-front-body-internal-shield-5765.php) link enjeksiyonlu versiyonu gösteriyor ve burada aslında o parçanın olması lazım ama yok. Kontağın altında yazan 200 ie. çıkartmalarını bile gösteriyor; ama bu parça yok. Çok enteresan sahiden.

Piaggio MP3 için olan benzer bir parça buldum ama bizdekinden farklı: link (http://www.scooterwest.com/item_details/Key-Switch-Cover-Piaggio-MP3/9652?clear_cat=true). Key switch cover ismiyle geçiyor.

Apriliaforum'da bir soralım bakalım ne cevap gelecek.

bulut59
15 Haziran 2016, 00:59
ebay de ara sıra kazalı motorların parçaları satışa sunuluyor. takip edip o şekilde duşurulebilir uygun fiyata.

llaw
15 Haziran 2016, 01:59
Orijinal değil ama şöyle birşey olur mu acaba, estetik problemi çözecektir eğer uyarsa. Net ölçüler verilmiş ölçmek lazım, farklı renk seçenekleri de var.
http://www.ebay.ie/itm/CNC-Aluminum-lock-ignition-switch-cover-blue-for-Vespa-Piaggio-Gilera-Aprilia-/351757378476?hash=item51e65fa3ac:g:GJoAAOSwmtJXXZ1 v