PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 [32] 33 34 35 36 37

ugurguven
29 Ocak 2016, 13:18
Arkadaşlar merhaba lütfen acil cevap verin. Motorumun hava filtresinin oradaki hortumdan yağ akıyor yağ fazla koyulma olayı olmadı. Koydugum yag oradan damla damla akıyor ve oldukca azalıyor

toomuchcc
30 Ocak 2016, 12:09
Arkadaşlar merhaba lütfen acil cevap verin. Motorumun hava filtresinin oradaki hortumdan yağ akıyor yağ fazla koyulma olayı olmadı. Koydugum yag oradan damla damla akıyor ve oldukca azalıyor

Yağ fazla konmadığı halde hava filtresi bölgesinde aşırı bir yağlanma görüyorsanız ya motoru çok sıkıştırıyorsunuz (sürekli dip gaz kullanım), ya da segmanlarınızda falan kaçak var (silindirdeki patlama yağı itiyor). Bunun ne kadarı normal ne kadarı aşırı ben bilmiyorum.

http://s14.postimg.org/vqkb2awgd/havafiltresi.jpg (http://postimg.org/image/vqkb2awgd/)

Bende mavi ile gösterdiğim bölgede çok ince tabaka şeklinde yağlanma oluyor genelde. Ciddi sert kullanım sonucunda damla şeklinde yağlanma gördüğüm de oldu. Onun dışında abartı diyebileceğim bir durum yok bende. Siyah daire içerisindeki bölge sürekli yağ ile dolmadığı müddetçe sorun yoktur bence. Hortum dediğiniz kırmızı ile çizdiğim yere takılan mı? Eğer oradaki bağlantıda kaçak varsa daha iyi sıkıştırın. Ardından o bölgeden akan yağ filtre kutusunun içine gelecek zaten.

erdeminanc
30 Ocak 2016, 13:48
Merhaba,

Scarabeo 2015 yeni aldım, önceki yorumlarda bahsetmiştim. Başka bir arkadaşımın 70.000'deki Scarabeo'sunu kullandım. Gaz kolu boşluğu neredeyse hiç yoktu. Ben de yarım tur kadar çevirdikten sonra gitmeye başlıyor. Bu da dengemi ciddi olarak etkiliyor. Sizin deneyimleriniz nedir, 200 km'deki motosikleti servise götürmeli miyim?

Ayrıca 70.000 km'deki Scarabeo'da titreşim benimkine göre çok azdı.

toomuchcc
31 Ocak 2016, 19:29
Af1racing sitesinden bir iki şey alacağım ama kargo ücretini biraz fazla gösteriyor. Sipariş vermek isteyen başkaları da varsa kargo ücretini bölüşüp ucuza getirebiliriz. Var mı parça ihtiyacı olan kimse? Edit: varsa özelden iletişime geçin burayı dağıtmayalım.

DAYYAR
01 Şubat 2016, 13:53
Merhaba Erdem, motorun hayırlı olsun, bende geçen yaz 2015 model 0 km aldım. Kısa bir süre sonra gaz kolunda hemen boşluk oluştu ve titreşim günden güne arttı. Normal şartlarda bunlar için servise götürdüğünde bir şey yok deyip geçecektir. Üsteleyip zorlarsan ilgilenecektir. Yani ikna ederim, üstelerim dersen git servise. Titreşim için rodaj yağ değişimine kadar pek açıp bakacaklarını sanmam.
Ben de karşılaştırmayı çok istedim farklı bir Beo ile ama çevremde bu marka modeli kullanan hiç olmadığı için yapamadım.

ozanturna
01 Şubat 2016, 16:48
Arkadaşlar merhaba lütfen acil cevap verin. Motorumun hava filtresinin oradaki hortumdan yağ akıyor yağ fazla koyulma olayı olmadı. Koydugum yag oradan damla damla akıyor ve oldukca azalıyor

Bu konu için telefonla ulaşan arkadaş sizdiniz sanırım. Başka sosyal ortamlarda o sorunu yaşadığım zaman paylaştığımda bazı arkadaşlar segman piston kaçaklarından falan bahsedip motor toplayacaksın mecbur gibi şeyler yazmışlardı bana, ama sonradan farkettim ki öyle bir durum yokmuş benim için.
İnşallah senin için de öyle olmaz, benim anladığım kadarıyla motor yağ kutusuna giden bir hava akımı var (neden bilmiyorum, heralde soğutma amaçlıdır) bu hava da hava filtresinden süzgeç edilip gidiyor oraya. Dolayısıyla bir delik var yani havanın geçeceği. Bu aşırı yüklenmelerde muhtemelen yağ kaynama derecelerine yaklaşıyo belkide kaynıyor ve bu delik sayesinde düdüklü tencerede olduğu gibi kutu patlamadan fazla yağ ordan kaçıyor. Ama benim motor 3 gün öylece yatmıştı yağ ve filtre değişiminden sonra, buna rağmen yine de akıttı durduğu yerde. Bunun nedenini bilmiyorum.




Merhaba,

Scarabeo 2015 yeni aldım, önceki yorumlarda bahsetmiştim. Başka bir arkadaşımın 70.000'deki Scarabeo'sunu kullandım. Gaz kolu boşluğu neredeyse hiç yoktu. Ben de yarım tur kadar çevirdikten sonra gitmeye başlıyor. Bu da dengemi ciddi olarak etkiliyor. Sizin deneyimleriniz nedir, 200 km'deki motosikleti servise götürmeli miyim?

Ayrıca 70.000 km'deki Scarabeo'da titreşim benimkine göre çok azdı.

Bunu daha önce okuduğuma göre gaz teli kısaltılarak halledebiliyoruz fakat garantili beo nuz için yetkili servisten isterseniz yaparlarmı bilmiyorum.
Bende de yaklaşık bir 40 derecelik boşluk var ama bence bu kadarı olmalı, çünkü bir nevi emniyet gibi oluyor.




Af1racing sitesinden bir iki şey alacağım ama kargo ücretini biraz fazla gösteriyor. Sipariş vermek isteyen başkaları da varsa kargo ücretini bölüşüp ucuza getirebiliriz. Var mı parça ihtiyacı olan kimse? Edit: varsa özelden iletişime geçin burayı dağıtmayalım.

Sen ne alıcaksın ? belki bişeyler önerirsin ? performans veya konfor arttırmak için ?

toomuchcc
01 Şubat 2016, 21:52
Bu konu için telefonla ulaşan arkadaş sizdiniz sanırım. Başka sosyal ortamlarda o sorunu yaşadığım zaman paylaştığımda bazı arkadaşlar segman piston kaçaklarından falan bahsedip motor toplayacaksın mecbur gibi şeyler yazmışlardı bana, ama sonradan farkettim ki öyle bir durum yokmuş benim için.
İnşallah senin için de öyle olmaz, benim anladığım kadarıyla motor yağ kutusuna giden bir hava akımı var (neden bilmiyorum, heralde soğutma amaçlıdır) bu hava da hava filtresinden süzgeç edilip gidiyor oraya. Dolayısıyla bir delik var yani havanın geçeceği. Bu aşırı yüklenmelerde muhtemelen yağ kaynama derecelerine yaklaşıyo belkide kaynıyor ve bu delik sayesinde düdüklü tencerede olduğu gibi kutu patlamadan fazla yağ ordan kaçıyor. Ama benim motor 3 gün öylece yatmıştı yağ ve filtre değişiminden sonra, buna rağmen yine de akıttı durduğu yerde. Bunun nedenini bilmiyorum.


Valf kapağından hava filtresine giden hortum PCV hortumu oluyor (positive crankcase ventilation). Motor içerisinde çalışan parçaların oluşturduğu basıncın tahliye edilmesine yarıyor. Tüm motorlarda olur. Motor çalışırken ısınan yağ buharlaşıp bu hortumdan hava filtresine gelebilir, hatta oradan tekrar throttle body'ye girip oradan da emme sübaplarına ve silindire girebilir. Bazı yağlar çok çabuk buharlaşır. Çabuk buharlaşan bir yağ fazla konmuşsa, üstüne motor dipgaz kullanılmışsa, üstüne bir de segmanlarda kaçak falan varsa o yağdan bolca görmeniz olasıdır. Bunun ne kadarı normal, ne kadarı abartı ben bilmiyorum. Hava filtresi altında duran şeffaf plastik kapağın içi sürekli yağ dolmadığı müddetçe bence kafaya takmaya lüzum yok bu konuyu.



Bunu daha önce okuduğuma göre gaz teli kısaltılarak halledebiliyoruz fakat garantili beo nuz için yetkili servisten isterseniz yaparlarmı bilmiyorum.
Bende de yaklaşık bir 40 derecelik boşluk var ama bence bu kadarı olmalı, çünkü bir nevi emniyet gibi oluyor.


2-3mm boşluktan fazlası hassasiyet kaybı olur ve gaz kontrolünü zorlaştırır. Freni kullanmanız gerektiğinde de bileğiniz boş yere fazladan döner. Servis kitapçığında bu ayarın gaz kelepeğinin kapatılmasını sağlayan güvenlik kablosu (push cable) üzerinde yapılması gerektiğini resmetmişler; ama bence orada bir hata var. O ayar pull cable üzerinden yapılmalı (gaz kolunu çevirdiğiniz zaman kelebeği açan kablo). Push cable sadece güvenlik için orada duruyor. Gaz kolu ve pull cable'a müdahalede bulunmayacak şekilde push cable'ın kendi boşluğu alınmalı sadece. Gaz kolunun boşluğu ise dediğim şekilde yapılmalı. Bence tabi.



Sen ne alıcaksın ? belki bişeyler önerirsin ? performans veya konfor arttırmak için ?

Ben varyatör önünde duran siyah plastik parçadan alacağım bir tane çünkü yazın bir modifiye yapmayı düşünüyorum onunla ilgili. 15$ onun fiyatı ama burada 450 lira fiyat çektiler yuh yani.. Onun dışında bir kaç philips vida, camı tutan vibrasyon kesici vidalar, bir iki tane de gidon rulmanı alacağım. Belki bir tane de arka çamurluğu tutan demirden alırım yedek olarak.
Sana önerebileceğim bir şey yok. Kendin karar ver ona. 40$ malzeme için 26$ shipping tuttu ve bana biraz fazla geldi bu. Yine de alacağım tabi bir şekilde. Varsa planın yazarsın. Bu haftasonuna kadar bekleyeceğim başkaları da ilgilenmek isterse.

ozanturna
02 Şubat 2016, 02:12
Benim bu motora katmak istediklerimin arasında
8-10 cm daha uzun bir ön cam var mümkünse ellerde kapalı (ama olmadı elleri kendi imalatım bir elcik koruma ile kapatıcam)
Daha konforlu bir sele (yazın uzun yol planlarım var belki yurtdışı sahilden yunan hırvat italya ispanya)
Ön grenajlara rüzgarı biraz daha savuracak 5-10 cm rüzgar kesici (yumuşak maddelerle denemelerim oluyor arada pilates matları bu konularda iyi)
Tüm Grenajları tekrar boyatmak. (çift renk)
Aynaları öne doğru 5-10cm kaydırmak ve yükseltmek (kendimden uzaklaştırmak)
Belki bunlarla ilgili fikirler veya uygulanmışları varsa örnek fotoğraflarla yardımcı olabilir herkes =)
Topcase in altına BASI yayları koyarak titreşimini sönümleme çalışmaları (proje aşamasında)


Bu arada siteyi gezdim bizimle ilgili ürünlere baktım bana yarayan birşey yok, bir kaç parça var yazın varyatör için alacağım onları motopitten halledicem.

Varyatör kayışı alıcam ama af1racing.com da pahalımı ben mi yanlış bakıyorum. Motopitte daha uygun.

Bunların dışında aliexpress ten ledlerim geldi şöyle;
http://s30.postimg.org/45obcxg69/IMG_2275.jpg

Yakından çekmemişim hiç, Led zaten gözüküyor, arkasında yuvarlak bir top ve buna bağlı 6 7 cm lik bir çubuk, çubuğun diğer ucunda da halka var bağlantıyı o halkayla yapıyorsunuz.

Ledleri nereye koyucağımı şaşırdım ben aşağılarda olmasını istiyodum araçların ayna seviyesinden düşük şekilde.
Önce şöyle denedim;
http://s16.postimg.org/zb9vv15c5/IMG_2343.jpg
Aynaya üstten ve alttan bağlantı yaptım.

Sonra şöyle konumlandırdım ve bu şekilde bağlantısını yaptım; (Elektrik parktan alındı, Tuşla açıp kapatabilicek şekilde yapıldı)
http://s11.postimg.org/r0dn8ga03/IMG_2344.jpg
Yakından
http://s10.postimg.org/q9ny8doux/IMG_2353.jpg

Ön Grenajın altında iki vida var biliyorsunuz, onlara sabitledim kalın kauçuk vida pulları koyarak.
Yanarken
http://s12.postimg.org/x1wbxxv3x/IMG_2363.jpg
http://s29.postimg.org/rzf1qq8qv/IMG_2364.jpg

Gece
http://s23.postimg.org/x7phrrx0b/IMG_2356.jpg

Bu şekilde ledler gövdeye bağlı olduğundan dolayı hep gövde nereye bakıyorsa orayı aydınlatıyor. Direksiyonu çevirdiğim yönü ise kendi farı aydınlatıyor ama ledler başta söylediğim o topun izin verdiği ölçüde oynar başlı tasarıma sahip olduklarından nereye bakıcaklarını yönlendirebiliyorum. Bende sürüş esnasında farklı açılar deneyerek bana en uygununu buldum. Farın kendi ışığı ortayı yoğun sağa ve sola doğru ise kısılan bir aydınlatma şekline sahipti ve ışık ortanın en ilerisinde ufuk çizgisine paralel şekilde direk kesiliyordu.
Bende bunu önlemek için farları hem uzağı aydınlatıcak hemde sağ ve soldaki farın kısıldığı loş bölgeleri aydınlatıcak şekilde açılandırdım.
Gerekmediğinde kapatıyorum
Otobanda özellikle çok kullanıyorum. Bazen selektör yerine bunları kullanıyorum.


Aydınlatma
KAPALIYKEN
http://s14.postimg.org/9d71z9g1t/IMG_2349.jpg
AÇIKKEN
http://s23.postimg.org/ic4qpepqz/IMG_2350.jpg

toomuchcc
10 Şubat 2016, 21:25
Teker ve motor bloğu için rulmanlar aldım. Özellikle motor bloğu ile askı düzeneği arasındaki rulmanlara ihtiyacım vardı çünkü bendekiler dağıldı off-road sürüşlerden sonra. Teker rulmanlarının iyi durumda olduğunu düşünüyorum ama almışken onları da alayım dedim.
http://s14.postimg.org/4mygudd31/rulmanlar.jpg (http://postimg.org/image/4mygudd31/)
Hepsini SKF marka olarak aldım. Aldığım yer Rulmak Bilya Karaköy şubesi. Reklam olsun diye yazmıyorum ama aradığım şeylerin hepsi orada vardı ve hemen tedarik edebildim hepsini. Fiyatları da internetten satış yapılan yerlere göre daha uygundu.
Rulman kodlarını yazıyorum aşşağıya (bu bilgileri parça kataloğu ve af1racing sitesinden derledim. Alırken bir kez daha kendiniz kontrol edin veya servise danışın. Ben eski rulmanları sökmediğim için kendim %100 şekilde doğru mu değil mi bilmiyorum)
ön teker: 6302-2RS 15x42x13 - 2 adet - Af1racing kodu: AP8122427 - Af1racing'de 30$ (büyük ihtimal yanlış yazdılar bunu. Bir rulman bu kadar pahalı olamaz yani..) - Benim aldığım 9tl
arka teker egzoz tarafı: 6004-2RS 20x42x12 - 1 adet - AP8128186 - 20$ - 9tl
arka teker varyatör tarafı: 6302-C3 15x42x13 - 1 adet - AP4GAN000154 - 6$ - 9tl
motor bloğu: 6904LLU/2A (Japon kodu: 61904-2RS1) 20x37x9 - 2 adet - AP4GAN000263 - 4$ - 22tl
6 rulman toplam 80 tl tuttu. Takmasını şu an uğraşamadığım için yazın yapacağım.
--
Daha önce yukarıda bahsettiğim TVS Apache kontrol düğmelerinden çok memnunum bu arada. Benim yaptığım çoğu modifiye kişisel tercihlerle alakalı ama bu kontrol tuşlarından tüm Scarabeo kullanıcılarının faydalanabileceğini düşünüyorum. Scarabeo'nun orijinal kontrol tuşlarına erişimin/basmanın zor olduğu başkaları tarafından da dile getirilmiş eskiden. Siz de bu konuda sorun yaşıyorsanız bir göz atın derim.
--
Son olarak daha önce Scooturk'te açtığım modifiyelerim konusunu detaylardan arındırıp daha kısa ve öz şekilde Aprilia forumuna taşıdım ( link (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?316760-My-Scarabeo-200ie-mods) ). Yaptığım modifiyeleri daha derli toplu görmek isteyen varsa oradan takip edebilir. Belki daha sonra bol detaylı şekilde ŞUNA (http://www.rickramsey.net/WR250Rmods.htm) benzer bir sayfa açarım kendim ama bir iki şeyi kesinleştirmem lazım öyle bir şey yapmadan önce.

bulut59
10 Şubat 2016, 22:34
@ozanturna

rüzgar saptırıcı karenaj eklentisi için sana ez-lip denen naneyi öneririm. zaten görünce nasıl kullanabileceğini az çok anlayacaksın. 25 30 tl ye oto aksesuarcılardan temin edebilirsin. umarım işine yarar.:cat:

@toomuch
hastayım scooterinde yaptığın değişikliklere. scarabeo kullanıcıları çok şanslı. ilerde seni x city ile de görmek isteriz :)

toomuchcc
10 Şubat 2016, 23:46
Asıl yazmak istediğim şeyi atlamışım bu arada..
Varyatör kapağının iç kısmında siyah bir toz filitresi var.
http://s9.postimg.org/mgl086qp7/Photo_0049.jpg (http://postimg.org/image/mgl086qp7/)
Bu parça kirlerin tutulması konusunda işe yarasa da negatif olarak hava akışının azalmasına sebebiyet vermekte (her filitrede olduğu gibi). Isı ve kir varyatör için iyi şeyler değil. Burada bir tercih yapılması gerekiyor ve ben tercihimi ısıdan yana kullandım ve varyatörü ferahlatmak adına bu filitreyi söktüm. Filitre takılıyken motorla sıkışık trafikte takılı kaldığım zaman veya düşük hızlarda dolanıp durduğum zaman belli bir müddet sonra arka taraftan uğultu şeklinde sesler gelmekteydi. Şu an artık böyle bir şey yaşamıyorum. Daha eskiden başka kullanıcılar da varyatör sesi konusunda bazı şeyler yazmışlar. Benzer sorunlar yaşayan varsa denemelerini tavsiye ediyorum. Filitreyi sökmek 2 dakikalık iş. Varyatör kapağını değil, kapak üzerinde duran plastik kısmı söküyorsunuz (sol artçı ayaklığı arkasında duran alyan civatayı sökebilmek için alt grenajın sol taraftaki 4 vidasını söküp grenajı gevşetmeniz gerekiyor ekstra olarak sadece, ve o kadar).
Bir deneyin.. Sonucun hoşunuza gideceğini düşünüyorum. Filitreyi çıkarttıktan sonra varyatördeki havanın tahliye olduğu arkadaki deliğe elinizi tuttuğunuz zaman artan hava akışından anlayacaksınız zaten farkı. Veya örneğin ben filitre üzerinden elime üflediğim zaman hem elime az hava geliyor hem de ısınmış şekilde çarpıyor bu hava. Elime direkt üflediğim zaman anlıyorum farkı çok net olarak. Modifiyenin negatif tarafı haliyle varyatör içerisine kir girme olasılığının artacak olması. Dışta duran plastik parçanın dizaynından ötürü sert cisimlerin varyatör içerisine ulaşabileceğini pek düşünmüyorum. Yazın yaptığım sürüşlerde dolandığım yerlerden ötürü filitre üzerinde ot parçaları görüyordum en fazla; ama İstanbul'da o tarz ortamlar yok. Partikül şeklinde kir/toz girişi artacaktır; ama onda da hava akımı arttığından giren şeyin çıkması daha kolay olabilir denebilir belki.
Neticede sadece denenmesi için yazıyorum. Sökmesi takması kolay olduğundan beğenmezseniz geri takarsınız zaten hemen. Bi deneyin derim. Farkı gördükten sonra o şekilde devam etmeye karar verirseniz güvende olmak adına hem büyük cisimlerin girişini önleyecek hem de hava akımını çok kesmeyecek şekilde daha ince ve seyrek dokunmuş bir filitre takabilirsiniz. Toz tutma konusunda eski filitre kadar başarılı olmasa da en azından sert cisim girmesi konusunda kafa daha bir rahat olabilir o sayede.
Benim asıl planım varyatörün hava girişini yan taraftan öne taşımak. Öyle yaparsam bazı başka kazanımlarım daha olacak çünkü. Hallebilirsem sonra bahsederim artık ondan da. O zamana kadar bu şekilde filitresiz devam etmeyi düşünüyorum.



@toomuch
hastayım scooterinde yaptığın değişikliklere. scarabeo kullanıcıları çok şanslı. ilerde seni x city ile de görmek isteriz :)

Mesajınız için teşekkür ediyorum. Sağolun ;)

toomuchcc
12 Şubat 2016, 07:47
Bu akşam 60km/h sabit hızda 100km'lik yakıt testi sürüşünü yaptım nihayet. Uzun zamandır merak ediyordum bunun sonucunu. Bu testten önceki en son yakıt tüketimim 3.58lt olmuştu (şehir içi + çevreyolu, hızlı kullanım). Kızıltoprak BP'den depoyu fulleyip sahilyolundan Istanbul Park istikametine doğru sürdüm. 50km gittikten sonra aynı güzergahtan geri döndüm ve yine BP'den benzin aldım. Sonuç 100km'de 2.75lt oldu. Eco modda sürdüm (eco ile sport mod arasında bir fark var mı bilmiyorum. daha önce yoktu. tekrar test edeceğim bunu daha sonra), arkada topcase vardı ve hafiften yağmur yağıyordu. Bendeki Scarabeo'da Dr.Pulley 10gr slider ve Arrow Egzoz var (db-killer takılı). Oldukça güzel bir değer denebilir sanırım bunun için. Bu testi aynı güzergahta daha önce Agility'im ile de yapmıştım yıllar evvel ve 1.7 litre yakmıştı. Tabi o sürüşü daha sıcak bir havada gerçekleştirmiştim. Agility'imde modifiye veya topcase falan da yoktu. Daha sonra havalar ısınınca Scarabeo ile bir kez daha tekrarlayacağım aynısını, topcase falan olmadan bu defa.
Bu arada BP'den benzin almadan önce depoyu komple bitirdim. Benzinciye 50 metre kala bitti benzin komple ve ittirmek zorunda kaldım motoru. Bilerek öyle yaptım zaten ama iyi denk geldi yani mesafe olarak. Boş depoya 7.785lt kondu toplam. Motorun deposu 7.5lt olarak geçiyor ama biraz daha fazla alıyor sanırım. Bu yaz kendim bir ölçüm yapacağım tam olarak ne kadar aldığına dair.

chetaq
12 Şubat 2016, 15:36
..............


100km'de 2.75lt. çok iyi bir rakam. Tabii ki 60km/h sabit hız ve nispeten şehir içine oranla "dur-kalk"ı fazla olmayan sahil yolunda bu testin yapılmış olmasının da bunda etkisi vardır.

Bu arada ben bugüne kadar depoyu komple bitirmemiştim, boş deponun 7,5lt. alıp almayacağını merak ederdim hep.

Fazlası bile varmış :)

ozanturna
13 Şubat 2016, 01:15
Teker ve motor bloğu için rulmanlar aldım.
6 rulman toplam 80 tl tuttu. Takmasını şu an uğraşamadığım için yazın yapacağım.

Daha öncede bahsetmiştim Gidon Rulmanımda bir sıkıntı olabilir diye. Bende bu şekilde temin edebilirmiyim Gidon Rulmanı nı Scarabeo nun ?
Güvenlik açısından senin kendi düşüncen nedir? Orjinal olmayacakları için soruyorum bunu? Sonuçta tekere falan takıcaksın bi endişelendim senin için açıkçası :)

Sana asıl sormak istediğim şey çok arzuladığım bişey açıkçası :D
Bu Scarabeomuzun gidonunu kendimize çekebiliyor muyuz? ve Yükseltebiliyor muyuz?


@ozanturna

rüzgar saptırıcı karenaj eklentisi için sana ez-lip denen naneyi öneririm. zaten görünce nasıl kullanabileceğini az çok anlayacaksın. 25 30 tl ye oto aksesuarcılardan temin edebilirsin. umarım işine yarar.:cat:

Bu Ez*lip in uygulamasını vs izledim internetten. Sanırım çok güçlü bir yapışkanı var. Rüzgarın direncine dayanıyor, sudan etkilenmiyor v.s
Benide iyi anlamışsınız teşekkür ederim, ürünü deniyeceğim ama yeterli olucağını düşünmüyorum.

Ben 4Riders marka diz örtümü kesip biçip modifiye ediyorum şu sıralar =) biraz dikiş olaylarına alışığım Annem sağolsun. Artık görüntüye önem vermiyorum sadece işliyorsa tasarımlarım tamamdır diyorum. Ve güvenliyse tabiki. Aksi taktirde motoru kullanmak işime gelmiyor.
Pazartesiden itibaren 1 ay boyunca maslak - güneşli arası işe gidip gelicem 25+25 50km yol. Otobandan gidip gelicem. Dolayısıyla konforu maksimumda tutmam gerekiyor. Otobandaki viyadüklerde araba ile giderken bile rüzgar arabayı sağa sola itiyor. belkide diz örtüsü tamamen kapalı şekilde gidicem =)

toomuchcc
13 Şubat 2016, 02:13
Daha öncede bahsetmiştim Gidon Rulmanımda bir sıkıntı olabilir diye. Bende bu şekilde temin edebilirmiyim Gidon Rulmanı nı Scarabeo nun ?
Güvenlik açısından senin kendi düşüncen nedir? Orjinal olmayacakları için soruyorum bunu? Sonuçta tekere falan takıcaksın bi endişelendim senin için açıkçası :)

Sana asıl sormak istediğim şey çok arzuladığım bişey açıkçası :D
Bu Scarabeomuzun gidonunu kendimize çekebiliyor muyuz? ve Yükseltebiliyor muyuz?


Gidonda bilyeli sistem var rulman yok. Ben o bilyelerden almak istedim servisten ama elimizde yok dediler. Başka bir yere daha soracağım sonra. Ben gidonda sorun hissetmiyorum yedek olarak alacağım. Bir bilye eksik takılmış olabilir diye düşünüyorum sadece onu da sıfırdan bilye seti alınca anlayacağım artık.

Gidonu normal şartlarda yeniden o şekilde pozisyonlayamazsın. Kesip tekrardan kaynak yaptırman gerek ki öyle bir şey hiç kolay olmayacaktır. Oryantasyonun doğru yapılması gerekli yoksa yamuk olur. Ben uğraşmazdım öyle bir şeyle şahsen. Aslında ben de istiyorum birazcık daha geride olmasını ama pek imkan yok yani öyle bir modifiyeye bana göre. İşte olacak bisikletlerdeki veya WR250R tarzı modellerdeki gidon sistemi, headseti değiştirip kafana göre oynayacaksın aslında ama yapmıyorlar öyle scooterlarda ne yazık ki.

ozanturna
17 Şubat 2016, 21:37
Gidonda bilyeli sistem var rulman yok...

Sen açtın mı hiç? Fotoğrafı varmı gidonun dönen kısmının? Bilyeli kısmının

chetaq
21 Şubat 2016, 23:36
.............Bakımla ilgili olarak yerli yabancı bir sürü kişi yıllardır çeşitli paylaşımlarda bulunmuş bu motorla ilgili olarak. Kimisi 5w-40, kimisi 10w-40 kullanıyor vs. Benim Scarabeo'mda ise şu an 0w-40 Mobil 1 ESP Newlife dizel motor yağı var (burdaki esas unsur 0w-40 olması. markaya veya otomobil yağı olmasına takılmayın). Yağ konusunda merak ettiğim pek çok şey vardı yıllardır; bazı şeyler denemek istiyordum. En sonunda karar aldım ve bunu uygulamaya koydum (özellikle ŞU (http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/) makale bu kararı almamda oldukça etkili olmuştur). Servis kitapçığında "20w-40 kullanılmalı" yazan motorda dahi tüm sene boyunca 0w-40 kullanmayı düşünüyorum şu an. 0w-40 vizkositede motosiklete özgü bir yağ bulunmadığı için otomobil yağlarına bakılması gerekiyor. Motosiklette otomobil yağı kullanma fikri bana çok saçma gelen bir şeydi evvelden; ama şu anki kısa vadeli tecrübemden sonra diyebilirim ki: "bundan sonra hep 0w-40 yağ kullanacağım (ve büyük ihtimal mobil 1'in bu yağı ile devam edeceğim)". Uzun dönemli kullanım sonrası nasıl etkileri olacağını bilmiyorum. Bu yazdıklarım tavsiye değildir bu arada. Kim hangi yağı istiyorsa alsın kullansın. Genel olarak tam sentetik yağ kullanmak ve bakımları geciktirmemek en ideali. Scarabeo'nun servis kitapçığında yağ değişimi için "12000km'de bir" diye yazmışlar ama bu çok yanlış bir şey bence (Scarabeo'nun servis kitapçığında yanlış yazılmış başka şeyler de mevcut). Motor sadece 1 litre yağ alıyor. Bu kadarcık yağ ile 12000 km gitmek çok abes olacaktır. Bizim burda genelde yapılan uygulama 6000km'de bir değişim ki bu normal kullanım için ideal sanırım. Ben aşırı tozlu yerlerde sürüş yaptığım için 2000-3000km'de bir değişim yapıyorum (Agility'imde de aynıydı). Hava filtresi ve yağ bakımı çok kritik. Yeterli hassasiyeti göstermek lazım bu ikisine. Hele Avşa gibi toz cenneti yerlerde.. Sadece 500km'de temiz hava filtresinin geldiği hal:
http://s17.postimg.org/nrqglxd2z/CAM00072.jpg (http://postimg.org/image/nrqglxd2z/)


Yağ değişim zamanı yaklaşıyor ve son birkaç değişimden beri 5W-40 kullanıyorum motorda. Yukarıdaki linkteki makaleyi okuduktan sonra, hazır değişim zamanı da gelmişken "ben de 0W-40 kullansam mı?" diye düşünüyorum.

"bundan sonra hep 0w-40 yağ kullanacağım (ve büyük ihtimal mobil 1'in bu yağı ile devam edeceğim)". demişsiniz.

Hala bu yağı kullanıyor musunuz? Olumlu-olumsuz ne gibi etkileri oldu merak ediyorum.

toomuchcc
22 Şubat 2016, 10:32
Yağ değişim zamanı yaklaşıyor ve son birkaç değişimden beri 5W-40 kullanıyorum motorda. Yukarıdaki linkteki makaleyi okuduktan sonra, hazır değişim zamanı da gelmişken "ben de 0W-40 kullansam mı?" diye düşünüyorum.

"bundan sonra hep 0w-40 yağ kullanacağım (ve büyük ihtimal mobil 1'in bu yağı ile devam edeceğim)". demişsiniz.

Hala bu yağı kullanıyor musunuz? Olumlu-olumsuz ne gibi etkileri oldu merak ediyorum.

Şu an Castrol Power1 Scooter 5w40 var motorumda. Hız videoları çekmiştim. 10.7 ve 12grlık bagaların olduğu videolarda bu yağ vardı. Dr.Pulley'li olanda ise Mobil 0w40. Denemeler yapıyorum. 400 km sonra ben de değiştireceğim yağı ve yine başka bir şey koyacağım. Mobil'den memnun kaldım ve onu cepte tutuyorum gibi bir şey. 0w-40 olduğu için sert kullanımdan ötürü vizkositesini çabuk yitirebileceğini düşünüyorum sadece. Hani aldığınızda 40'lık belki ama belirli bir kullanım sonrasında 30a falan geriliyorsa iyi olmayabilir. Her yağda bu durum geçerli tabi ama aralıkları geniş olan yağlarda daha çabuk oluyor bu. Bu Mobil 1 yağı analiz etmek için birilerine yollayacaktım ben aslında ama test için 300 lira para istediler, ben de vazgeçtim. Yurtdışında öyle analizler yapıyorlar çok faydalı oluyor. Yağdaki metal oranı, su karışıyor mu, vizkositesi ne olmuş vs. vs. bunlar bilinebiliyor bu sayede.
Ben aslında Shell Rotella T6 5w40 ile Mobil 1 Delvac 5w40 ağır taşıt yağlarını denemeyi istiyorum. Özellikle Rotella yurtdışındaki kullanıcılar arasında çok popüler bir yağ (link (http://www.amazon.com/Shell-Rotella-550019921-Synthetic-Diesel/dp/B005CHT4W6)). Bir de Amsoil'in bir yağı var ama o da yok burada. Delvac burada satılıyor ama o da 20 litre olarak alınabiliyor sadece :] Bu tarz ağır taşıt yağlarının esprisi hem sürekli teste tabi tutulmaları hem de üretici tarafından fazla değişime maruz kalmamaları. O yüzden aldığınız yağın güvenli ve kararlı bir şey olduğunu biliyorsunuz. En azından yazılanlar/söylenenler bu yönde.

Bu yağ konusu çok karışık. Belli bir noktadan sonra insana bıkkınlık geliyor. Aslında fazla kafaya takmamak lazım. Günün birinde aynı motordan 10 tane alırız, farklı yağlarla aynı koşullarda sürüş yaparız, sonra açıp bakarız pistonlarına falan, hangisi en temizse deriz "aha bu yağ en iyisi" diye. Öte yandan öyle bir şey yapıp sonucu internette yayınlasak mesela, bu defa da insanlar diyecek ki "aha bak X marka para yedirmiş onu birinci seçmişler" :] O yüzden bence fazla kastırmaya lüzum yok. Tam sentetik yağ kullanmak ve zamanında değişim yapmak en temel iki şey. Onun dışında denemeler yapmanın bir zararı yok zaten motora. Hararet göstergesinden, valf ve egzoz sesinden, titreşimden vs. koyduğunuz yağ iyi sonuç mu verdi kötü mü oldu anlayabiliyorsunuz zaten.

Diyebileceklerim bu kadar. Yazdıklarım tavsiye değildir. Hangi yağı istiyorsanız onu kullanın :]

acar-tech
22 Şubat 2016, 23:19
Merhabalar, Gecen Yaz aylarindan beri bir motosiklet alma planlari yapiyordum . Yaklasik 2-3 ay forumlarda bolca yorum ve makale okuyarak gecirdim.(bu esnada toomuchcc youtube kanalindaki videolar beni bolca etkiledi. Paylasimlari icin tesekkurler) Baslangicta bircok secenek vardi. Nmax ve Scarabeo arasinda Cok kararsiz kaldim. En Sonunda Gecen ekim ayinda 2013 model 5200 km de ilk sahibinden bir Scarabeo aldim. Izmirdeyim, 39 yasindayim. son haftalarda havalarin duzelmesiyle motosikleti kullanmaya basladim. Ilk 100 km yakit olcumum 4.13 lt cikti. Umarim yaza dogru bu rakam Biraz daha duser. Teknik olarak becerikli biriyim. Oncelikle halletmem gereken ön Fren hidrolik piston problemim var. Sonrasında Scarabeo da kullanabileceğimiz bir yol bilgisayarı projem var. merak eden arkadaşlar için "twiputer" ve "lpgmeter" ürünlerinin gelistiricisiyim.(facebook üzerinden arama yapıp urun sayfalarini inceleyebilirsiniz). Umarım uzun yıllar keyifle kullanacağım bir tercih yapmisimdir. :)

DAYYAR
23 Şubat 2016, 14:59
Motorunuz hayırlı olsun, kazasız ve keyifli sürüşler dilerim. Çok farklı motosiklet marka modellerini kullanmamış olsam da iyi bir tercih yaptığınızı söyleyebilirim. Nmax yada Pcx tercih edilen tutmuş modeller olsalar da kategori, sürüş, sitil farkları mevcut Scarabeo ya göre.
Yakıt tüketiminde ben de pek daha önceki sayfalarda yazılan değerlere ulaşamadım. Bilginize

erdeminanc
23 Şubat 2016, 15:01
Merhabalar,

Ben Scarabeo'mu satma kararı aldım. İlgilenenler yazabilirler. Toplamda 500 km kadar yaptım, daha büyük bir modele geçmek istiyorum. Motosiklet 2015 model, 750 km'dedir.

acar-tech
25 Şubat 2016, 22:21
http://i.hizliresim.com/LApPlj.jpg (http://hizliresim.com/LApPlj)
Scarabeo icin kendin yap tarzinda on cam denemem.malzeme : 5 mm lik plexiglass isi tabancasi ile isitip dikkatli bukme islemleri ile orrjinal camin formune Uygun hale getirdim. Orjinal camdan 12 cm daha uzun. Henuz Cok fazla kullanmadim. Omru ve dayanimi nasil olur bilemiyorum, fakat ruzgari kesme adina simdilik memnunum. Maalesef yapim asamalarini fotograflamayi unuttum.

chetaq
26 Şubat 2016, 00:41
http://i.hizliresim.com/LApPlj.jpg (http://hizliresim.com/LApPlj)
Scarabeo icin kendin yap tarzinda on cam denemem.malzeme : 5 mm lik plexiglass isi tabancasi ile isitip dikkatli bukme islemleri ile orrjinal camin formune Uygun hale getirdim. Orjinal camdan 12 cm daha uzun. Henuz Cok fazla kullanmadim. Omru ve dayanimi nasil olur bilemiyorum, fakat ruzgari kesme adina simdilik memnunum. Maalesef yapim asamalarini fotograflamayi unuttum.

Gayet başarılı duruyor, kutlarım. Uzun yolda bir test etmek lazım.

gurcano
29 Şubat 2016, 13:07
Fuarda eski dostum Scarabeo 200'ü aradım ama bulamadım. Stanttaki görevli Scarabeo 200'ün üretimden kalktığını söyledi, çok şaşırdım. Bilmiyorum daha önce konuşulmuş muydu ama ben ilk defa duydum ve biraz da üzüldüm açıkçası.

kid
01 Mart 2016, 18:06
Selamlar,
@toomuchcc
En son okuduğumda bağaları değiştiğinizi yazmıştınız. olumsuz bir durum gördünüz mü performansından memnun musunuz? gerçi şimdi gördüğüm kadarı ile Dr.pulley e geçmişsiniz(bu vespanın bağaları mı bilmiyorum) bir de egzos u değiştirmişsiniz.
Bu arada benzini başka benzincilerden denediniz mi bilmiyorum. Ben arabam için mazotu Shell'den ya da Opet'ten tercih ediyorum, en uzun KM yi bu istasyonların mazotları ile yaptım, BP'den aldığım hep en erken biten yakıt oluyor.

Bir de geçen hafta Altunizade'de beyaz bir scarabeo gördüm, önümde gidiyordu, kaza yapmıştı sanırım direksiyonu kitlenmiş yolda giderken. Duyan bilen var mıdır? Arkadaş aramızda ise geçmiş olsun.

ali gur
07 Mart 2016, 13:41
Arkadaşlar Merhaba,

Benim sizden bir ricam olacak.

2004 model Aprilia Scarabeo 200 scooter alacağım.
Ancak satıcı motoru 2 yıl gibi uzun bir süre kullanmadığından kapalı garajında yatırmış.
Bu motoru çalıştırmadan direkt servise veya eğer tavsiye ederseniz iyi bir ustaya götürüp bakım yaptırmak istiyorum.
İstanbul Avrupa yakasında güvenilir usta veya servis tavsiyeniz varmıdır?

Yurdukoru
07 Mart 2016, 19:57
Ben Scarabeo'mu bir süre önce sattım. İnanın çok zorlandım satarken. İlan haftalarca bekledi.

Henüz 1300 km'de ve daha naylonları üzerinde olmasına rağmen, 7.800 liraya ancak satabildim. ( Sıfır almaya kalksak galiba 12 bin lira civarı)

Ülkemizde yeterince tanınmadığı ve parça fiyatlarından korkulduğu için 2. eli yerlerde sürünüyor maalesef.

Artan kurla beraber korkulduğu kadar da var. Ön far 880, bir tek sağ sinyali 240 lira, ön gösterge paneli 1.884 lira olur mu ? Bir yerine zarar gelecek diye üstüne titreyerek kullandim hep, kazara düşsek maaşı bırakıp gideceğiz...

volkanocak
09 Mart 2016, 11:47
Arkadaşlar kasko yaptırın

ozanturna
09 Mart 2016, 14:02
Kilerci motorlu araçlar motul satmayı bırakmış, eni nin kullandığı yağı satıyorlar, ya markası eni yada eni onaylı falan iyi bilmiyorum. 31₺ 1litresi. Aldım denemedim henüz ama muhtemelen orjinal yağımızdır.

chetaq
09 Mart 2016, 17:34
Fuarda eski dostum Scarabeo 200'ü aradım ama bulamadım. Stanttaki görevli Scarabeo 200'ün üretimden kalktığını söyledi, çok şaşırdım. Bilmiyorum daha önce konuşulmuş muydu ama ben ilk defa duydum ve biraz da üzüldüm açıkçası.

Az önce Ferco'nun sitesine baktım, Scarabeo sayfasını kaldırmışlar.

Aprilia'nın kendi sitesinde sayfa duruyor.

Kudretaltak
10 Mart 2016, 10:55
Selam arkadaşlar geçtiğimiz hafta ben de bir Scarabeo200 sahibi oldum moturum 14bin km de ve 2011 model.Dün akşam yaşadığım bir olayı anlatmak ve yardım almak istiyorum.
Sıkışık trafik de ilerlerken mnotorun harareti orta çizgiden bi çizgi yukarıya çıktı ve sonrasında 0 ile 30 arasında ilk kalkış esnasında sürtünme gibi bi uğultu sesi gelmeye başladı ses hızlanınca kesildi.Daha sonra motoru parketmiştim işimi hallettim ve tekrar bindiğimde yani soğudunğa tekrar aynı şeyi yapmadı.Hararetin yükselmesi neden olur? Teşekkür ederim.

DAYYAR
10 Mart 2016, 13:13
Merhaba, motorunuz hayırlı olsun. Bilgili arkadaşlar daha uygun cevap verirler, ben kendimce anlatayım; biraz hararetli çalışan bir makine. Çok çabuk ısınır. Dur kalk trafiğe çok gelmez Japon motorları gibi. Sürtünme ve uğultu sesi muhtemelen soğutma fan sesidir. Biraz kasıyor motoru fan, ses ve hafif bir titreme yapıyor fan çalıştığı zaman. Bilginize

Dominikk
10 Mart 2016, 23:41
Herkese Merhaba,

Dün 2015 model 2500 km de beyaz bir beo satın aldım. Antalya'da Bodrum'a binerek getirdim. Tek kelimeyle motora hayran kaldım. Sormak istediğim bir kaç şey var.

1- Yan sehpa kullanıyor musunuz, nerden aldınız, yaptırdınız veya orjinalinin muadili bir şey bulmak mümkün olur mu, çok gerekli mi?
2- Arka topcase alacağım. 33 LT gibi düşündüm. Marka ve model tavsiyesi verebilir misiniz?
3- Aksesuar olarak eklediğiniz tavsiye edebileceğiniz bir şeyler var mı?
4- Farklı buji, varyator, yağ vb değişiklikler tavsiye eder misiniz? (değişim zamanları geldiğinde)
5- Mutlaka şunu yap diyebileceğiniz bir şey var mı? Ya da şunu yapma :)

solo__
13 Mart 2016, 22:00
selamlar,
öncelikle hayırlı olsun. suzuki inazuma, xmax 250, KTM duke 200 alıp beğenmeyip satan şu anda bir tane de xmax 400'e sahip olan biri olarak söyleyebilirim ki beo'daki zevki hiç birinden almadım. xmax 400'ü uzun yola çıkarsam diye almıştım ama beo ile izmir-marmaris yapmış biri olarak beo'nun uzun yolda da işini gördüğünü (en azından behim beklentilerimi karşıladığını) net olarak söyleyebilirim. çok güzel bir motor. memnun kalacağınızdan eminim

Bir yıldan uzun süredir beo kullanıcısı olarak sorularınızı elimden geldiğinde cevaplamaya calisayim.
1- Yan sehpa kullanıyor musunuz, nerden aldınız, yaptırdınız veya orjinalinin muadili bir şey bulmak mümkün olur mu, çok gerekli mi?
kullanmıyorum. beo zaten hafif bir motor olduğu için gerek duymadım.
2- Arka topcase alacağım. 33 LT gibi düşündüm. Marka ve model tavsiyesi verebilir misiniz?
shad SH 40 çanta kullanıyorum. 40 LT ve yanlara çok yayılmış bir çanta değil. tavsiye ederim.
3- Aksesuar olarak eklediğiniz tavsiye edebileceğiniz bir şeyler var mı?
direksiyona denge topuzu almanızı şiddetle öneririm. aslında rüzgar camı olsa işe yarar bence. bir de ön taraftaki kapağın üzerine naked motorlarda benzin deposu çizilmesinler diye yapıştırılan kalın etiketlerden yapıştırdım. böylece önünüzde bir şey taşıdığınız zaman kapak boyası çizilmiyor.
4- Farklı buji, varyator, yağ vb değişiklikler tavsiye eder misiniz? (değişim zamanları geldiğinde)
orjinal kullanmaya dikkat ediyorum. diğer arkadaşlar daha fazla yardımcı olacaktır
5- Mutlaka şunu yap diyebileceğiniz bir şey var mı? Ya da şunu yapma
söyleyeceğim ilk şey lastiklere pek güvenmeyin

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------


Selam arkadaşlar geçtiğimiz hafta ben de bir Scarabeo200 sahibi oldum moturum 14bin km de ve 2011 model.Dün akşam yaşadığım bir olayı anlatmak ve yardım almak istiyorum.
Sıkışık trafik de ilerlerken mnotorun harareti orta çizgiden bi çizgi yukarıya çıktı ve sonrasında 0 ile 30 arasında ilk kalkış esnasında sürtünme gibi bi uğultu sesi gelmeye başladı ses hızlanınca kesildi.Daha sonra motoru parketmiştim işimi hallettim ve tekrar bindiğimde yani soğudunğa tekrar aynı şeyi yapmadı.Hararetin yükselmesi neden olur? Teşekkür ederim.

merhabalar,
izmir'li bir beo kullanıcısı olarak diyebilirim ki trafikte uzun süre kaldığınız ve sık dur kalk yaptığınız durumlarda hararet sorun olabiliyor. ortadaki çizginin 2-3 çizgi üstüne çıkmışlığım var. Tavsiyem radyatör suyu seviyesini kontrol etmeniz olacaktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:58 ----------


http://i.hizliresim.com/LApPlj.jpg (http://hizliresim.com/LApPlj)
Scarabeo icin kendin yap tarzinda on cam denemem.malzeme : 5 mm lik plexiglass isi tabancasi ile isitip dikkatli bukme islemleri ile orrjinal camin formune Uygun hale getirdim. Orjinal camdan 12 cm daha uzun. Henuz Cok fazla kullanmadim. Omru ve dayanimi nasil olur bilemiyorum, fakat ruzgari kesme adina simdilik memnunum. Maalesef yapim asamalarini fotograflamayi unuttum.



bu cam nasıl? sıkıntı çıkardı mı? ben saptırıcı ile bir kaç deneme yaptım ama başarılı olamadım :( aynı camdan acilen istiyorum :)

DAYYAR
14 Mart 2016, 13:56
[QUOTE=solo__;3858012]selamlar,
öncelikle hayırlı olsun. suzuki inazuma, xmax 250, KTM duke 200 alıp beğenmeyip satan şu anda bir tane de xmax 400'e sahip olan biri olarak söyleyebilirim ki beo'daki zevki hiç birinden almadım. xmax 400'ü uzun yola çıkarsam diye almıştım ama beo ile izmir-marmaris yapmış biri olarak beo'nun uzun yolda da işini gördüğünü (en azından behim beklentilerimi karşıladığını) net olarak söyleyebilirim. çok güzel bir motor. memnun kalacağınızdan eminim

Dominikk, motorunuz hayırlı olsun.
Solo___ bazen motorum da ufak tefek sorunlar çıkıp, malum ilgisiz servisler de hemen bu normal, bir şeyi yok dediğinde çok soğudum oluyor fakat sizin bu yazınız gibi yazıları görünce hevesim geliyor tekrar :))
Ben Scarabeo dışında pek farklı scooter kullanmadım. Lakin diğer kullandıklarım a göre gerçekten motosiklet sürdüğümü çok daha fazla hissediyorum.
Herkese iyi haftalar, kazasız belasız sürüşler dilerim

solo__
17 Mart 2016, 10:18
http://i.hizliresim.com/LApPlj.jpg (http://hizliresim.com/LApPlj)
Scarabeo icin kendin yap tarzinda on cam denemem.malzeme : 5 mm lik plexiglass isi tabancasi ile isitip dikkatli bukme islemleri ile orrjinal camin formune Uygun hale getirdim. Orjinal camdan 12 cm daha uzun. Henuz Cok fazla kullanmadim. Omru ve dayanimi nasil olur bilemiyorum, fakat ruzgari kesme adina simdilik memnunum. Maalesef yapim asamalarini fotograflamayi unuttum.

hocam merhabalar,
bu camı nasıl yaptırdınız? eğer işinizi görüyorsa aynından yaptırmak istiyorum. ya da siz yapabiliyorsanız sizden alayım.

teşekkürler

ozanturna
17 Mart 2016, 17:27
Arkadaşlar merhaba tekrar.
Geçtiğimiz pazar günü pazar kahvaltısının ardından sahilden eve yolculuk esnasında ufak bir kaza geçirdim.
Tam istinye devlet hastanesinin önündeki ışıklarda düştüm.
Ustaların Mesnet dediği benim ise sağda solda kataloglarda hep maşa diye okuduğum parça yamulmuş, başka bir yamuklukta olabilir ama ustanın dediği şey önce onu takalım ve bakalım bir sıkıntı varsa ondan sonra başka parça sipariş ederiz.
Bu ustanın düşünceli olduğunu mu gösterir yoksa aslında ne yapılacağını ne olup ne olmadığını anlamadığını mı gösterir bilmiyorum.
Sizlerdende izlenmesi gereken yol nedir hususunda bilgi almak isterim.

Şu anda içinde bulunduğum aşamada bulduğum bir kaç dökümanıda paylaşmak isterim.
Alttaki bağlantıdan size uygun yedek parça kataloğunu indirebilirsiniz. Bilgisayarınızda bulunsun.
http://drive.google.com/folderview?id=0B3NKj9CxQ93ebkpnbm8tVnZRZ1U&usp=sharing&tid=0B3NKj9CxQ93eMF9mZGFyRzg3Ym8
Ferconun sitesinden ulaştım bu kataloglara.
Burdan parça kodu ile telefonla fiyat ve stok durumunu öğrenebilirsiniz.

Benim yamulduğunu söylediğim parça Scarabeo 125-200 i.e. light 2011 kataloğundaki (üstteki linkte baştan 5.katalog) sayfa 12 de 1 numaralı parça.
Stem base diye geçiyor. 2 ve 3 numaralı parçalar çok pahalı umarım onlar iyi durumdadır.
Ferco bu 12. sayfada görülen tüm parçalara toplam 1589 TL fiyat biçti.
2 ve 3 numara Furşlar bu meblanın 1238 lirasını oluşturuyor.

Daha önce bu tip durumla haşır neşir olmuş arkadaşımız varsa bana telefonumdan ulaşabilir mi? Profilimde açık numaram.
Motosiklet tamircilerinin ve parçacıların cinliklerinde boğulmak istemiyorum. Belki bana biraz tavsiye verirsiniz.
Bu arada motorun gerekirse ön takımını komple değiştiricem çünkü bu yaz 5bin km lik gezi planım var ve bunu güvensizlikle geçiremem. Hatta kooomple elden geçircem )=

acar-tech
18 Mart 2016, 23:25
hocam merhabalar,
bu camı nasıl yaptırdınız? eğer işinizi görüyorsa aynından yaptırmak istiyorum. ya da siz yapabiliyorsanız sizden alayım.

teşekkürler

Merhaba cam için 40 x 45 cm 5mm lik plexigass aldım, orjinal camın sekline uygun biçimde dremel ile kestim,
ısı tabancası ile ısıtıp elle form verdim, fakat en uğraştırıcı ve zor kısmı alttaki kıvrımlı vida yuvalarının formunu vermek oldu. Bu kısmı gerçekten zor. bu günlerde camın üst kısmına bir ilave daha yaptım, yarın son halinin resmini atabilirim.

şehir içinde 60-70 km lik hızlarda kullanıyorum şimdilik bir sorun cıkarmadı ve rüzgarı kesme konusunda memnunum , fakat yüksek hızlarda ilave bir destek mekanizması olmadığı için arkaya doğru fazlaca esneme ihtimali var.

chetaq
18 Mart 2016, 23:51
http://i.hizliresim.com/LApPlj.jpg (http://hizliresim.com/LApPlj)
Scarabeo icin kendin yap tarzinda on cam denemem.malzeme : 5 mm lik plexiglass isi tabancasi ile isitip dikkatli bukme islemleri ile orrjinal camin formune Uygun hale getirdim. Orjinal camdan 12 cm daha uzun. Henuz Cok fazla kullanmadim. Omru ve dayanimi nasil olur bilemiyorum, fakat ruzgari kesme adina simdilik memnunum. Maalesef yapim asamalarini fotograflamayi unuttum.


hocam merhabalar,
bu camı nasıl yaptırdınız? eğer işinizi görüyorsa aynından yaptırmak istiyorum. ya da siz yapabiliyorsanız sizden alayım.

teşekkürler

+1, Listeye beni de ekleyebilirsiniz :)

acar-tech
18 Mart 2016, 23:52
Scarabeo mu 2. el olarak 2015 ekim ayında aldım.

ilk motosikletim ve almadan önce uzun süre araştırıp kilometresi düşük ve beni üzmeyecek bir motosiklet almak için araştırma yaptım. Motosikleti aldıktan sonra karşılaştığım bir sorun vardı başlangıçta bir süre canımı sıksada bu gün sorunu tamamen ve ucuz bir şekilde çözmüş oldum.

sağ fren kolunda bir miktar boşluk vardı, öncelerde hidrolik hattında hava olabileceğini düşünmüştüm. hatta hidrolik sıvısını değiştirmek ve havasını almak için için girişimde bulunduğumda aslında fren manetinin iktirdiği pistonda bir sorun olduğunu farketmiştim. freni sıktığımızda piston ileri iitiliyordu fakat freni bıraktığımızda piston tam olarak geri gelmiyordu, ve fren kolunda bir boşluk oluşuyordu, aynı zamanda fren gücüde zayıftı, freni sonuna kadar sıkabiliyrdum fakat lastiği kilitleme aşamasına geçirecek kadar bir fren kuvveti uygulanmıyordu tekerleğe.

bu arada arka freni sıktığımda ön fren kaliper pistonuna gerekli hidrolik gidiyor ve kombine fren sorunsuz çalışıyordu.

1-2 ay önce sorunun ön fren üst merkez pistonunda olma ihtimaline karar verip, dikkatlice ön fren kolundaki pistonu yerinden sökmeyi başarmıştım.
(bu işlem çok kolay değil, sekman pensesi gibi ekipmanlara ve yeterli teknik beceriye sahip olmak gerek)

pistonu soktuğumde pistonun on ve arka tarafında bulunan lastik keçelerin parçalanmış olduğunu ve parçalanan lastik parçaların pistonu sıkıştırdığını farkettim.

Bu aşamada lastik keçelerden arayıp bulmaya çalıştım, fakat nafileydi. Ferco ve diğer yedek parça satıcılarından fren pistonu için tamir takımı
arayışına girdim yine sonuç alamadım. ferco komple fren kolunu satıyordu ve fiyatı 830 tl civarı idi.

söktüğüm pistonu kumpasla ölçüp tüm ölçülerini çıkardım.
internette 3-5 günlük bir araştırma aşamasına giriştim, İtalyan forumlarda yada ebay üzerinden aramalar yaptım. scarabeo nun fren pistonu 12.7 mm lik olandandı bunu hem ölçümlerimde hemde bir İtalyan forumunda rastladım.

bende aliexspress üzerinde satılan fren pistonu tamir takımlarından alıp en azından ucundaki lastik keçeleri kullanabileceğimi düşündüm. ve 8 dolara bir tane satın aldım.

ve ürün gelene kadar mevcut pistonu tekrar yuvasına takıp kullanmaya devam ettim.piston artık sıkışmıyordu, içindeki lastik parçalarını çıkarmıştım çünkü. fakat freni sıktığımızda hidrolik sıvısını kalipere basınçla itemediği içinde fren tutmuyordu.. olsun en azından lastiği değiştirdiğimde sorunun çözleceğine emindim artık.

aliexpreste bir çok ürün vardı ben görünüş olarak ta scarabeonun pistonuna en yakın biçimli olan 12.7mm lik ürünü satın almıştı. uzun bir bekleyiş sonrası (neredeyse 40 gün) nihayet ürün bu gün elime ulaştı.
http://i.hizliresim.com/nMWr8a.jpg (http://hizliresim.com/nMWr8a)


hızlıca hidrolik haznesindeki yağı boşaltıp fren manetini söktüm, gelen piston ölçüleri söktüğüm ile birebir aynı idi, sadece iki lastik arasındaki metal kısımda bir desen farkı vardı. yeni pistonu dikkatlice taktım. hazne boşken defalarca freni sıkıp bıraktım ve düzgünce çalışıyordu.

hemen hidroliği tekrar doldurdum, havasını alma işleminden sonra, keyfim iyice yerine geldi. Çünkü artık harika çalışan bir ön frenimde olmuştu.

ikili resimdeki soldaki piston orijinal olandır, keçelerdeki parçalanmalar görülebilir. sağdaki ise çin tamir takımı.

http://i.hizliresim.com/y534ya.jpg (http://hizliresim.com/y534ya)

belki bir gün birilerine lazım olur diyede ilan linki
http://tr.aliexpress.com/item/Pump-piston-seal-cup-spring-assembly-little-guy-Modding-12-7MM-mm-disc-brakes-on-the/1846237060.html

chetaq
19 Mart 2016, 00:31
http://www.aliexpress.com/item/Pump-piston-seal-cup-spring-assembly-little-guy-Modding-12-7MM-mm-disc-brakes-on-the/1846237060.html

donkisot_
19 Mart 2016, 18:59
Arkadaşlar merhaba,

İlk motosikletim olarak scarabeo almayı kafama koymuştum. Fakat 2016 fuarında göremeyince görevliyle konuştum ve Scarabeo'nun kısa vadede gelmeyeceğini söyledi. Sahibinden.com'da da artık gözükmüyor ( bir ilan hariç ). Muhtemelen bayilerin elinde hala vardır diye düşünüyorum. Hangi bayiye bakmamı önerirsiniz İstanbul içinde ?

Hakki
19 Mart 2016, 21:49
Selam arkadaşlar geçtiğimiz hafta ben de bir Scarabeo200 sahibi oldum moturum 14bin km de ve 2011 model.Dün akşam yaşadığım bir olayı anlatmak ve yardım almak istiyorum.
Sıkışık trafik de ilerlerken mnotorun harareti orta çizgiden bi çizgi yukarıya çıktı ve sonrasında 0 ile 30 arasında ilk kalkış esnasında sürtünme gibi bi uğultu sesi gelmeye başladı ses hızlanınca kesildi.Daha sonra motoru parketmiştim işimi hallettim ve tekrar bindiğimde yani soğudunğa tekrar aynı şeyi yapmadı.Hararetin yükselmesi neden olur? Teşekkür ederim.

hararetin bir çizgi yukarı çıkması endişe etmenizi gerektirecek bir durum değil. (sıkışık trafik haricinde olması gereken düzeyde duruyorsa)
bunun sebepleri sogutma sistemindeki elemanları kalitesi olabilir.
olaki hararet kırmızı bölgelere geldi, o zaman baktırmanızda fayda var.

veya ben kafaya çok takarım arkadaş. hararet ibresi milim kıpırdamamalı orta seviyeden diyorsanız;
sogutma sistemindeki tüm elemanları en kalitelileri ile değiştirin (termostattan, okuma sensöründen radyatör hortumuna kadar).

dediğiniz ugultu sesine bir çok italyanda şahit oldum.
genellikle yokuş yukarı dur kalk trafiklerde olur. bu ses yüksek sıcaklıktan dolayı debriyajın debriyaj tasına tam olarak tutunamamasından dolayı gelir. sizi yolda bırakacak bir sıkıntı değildir. yokuşlarda gaz vererek beklemeyin. frene basarak bekleyin. önünüzde biraz mesafe olunca gazı kullanırsınız.
neticede bir parça ne kadar çok kullanılırsa o kadar çabuk eskir, bakıma ihtiyaç duyar. tabi burada parça kalitesinin ve çalıştığı ortamın da önemi var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:45 ----------


Scarabeo mu 2. el olarak 2015 ekim ayında aldım.

ilk motosikletim ve almadan önce uzun süre araştırıp kilometresi düşük ve beni üzmeyecek bir motosiklet almak için araştırma yaptım. Motosikleti aldıktan sonra karşılaştığım bir sorun vardı başlangıçta bir süre canımı sıksada bu gün sorunu tamamen ve ucuz bir şekilde çözmüş oldum.

sağ fren kolunda bir miktar boşluk vardı, öncelerde hidrolik hattında hava olabileceğini düşünmüştüm. hatta hidrolik sıvısını değiştirmek ve havasını almak için için girişimde bulunduğumda aslında fren manetinin iktirdiği pistonda bir sorun olduğunu farketmiştim. freni sıktığımızda piston ileri iitiliyordu fakat freni bıraktığımızda piston tam olarak geri gelmiyordu, ve fren kolunda bir boşluk oluşuyordu, aynı zamanda fren gücüde zayıftı, freni sonuna kadar sıkabiliyrdum fakat lastiği kilitleme aşamasına geçirecek kadar bir fren kuvveti uygulanmıyordu tekerleğe.

bu arada arka freni sıktığımda ön fren kaliper pistonuna gerekli hidrolik gidiyor ve kombine fren sorunsuz çalışıyordu.

1-2 ay önce sorunun ön fren üst merkez pistonunda olma ihtimaline karar verip, dikkatlice ön fren kolundaki pistonu yerinden sökmeyi başarmıştım.
(bu işlem çok kolay değil, sekman pensesi gibi ekipmanlara ve yeterli teknik beceriye sahip olmak gerek)

pistonu soktuğumde pistonun on ve arka tarafında bulunan lastik keçelerin parçalanmış olduğunu ve parçalanan lastik parçaların pistonu sıkıştırdığını farkettim.

Bu aşamada lastik keçelerden arayıp bulmaya çalıştım, fakat nafileydi. Ferco ve diğer yedek parça satıcılarından fren pistonu için tamir takımı
arayışına girdim yine sonuç alamadım. ferco komple fren kolunu satıyordu ve fiyatı 830 tl civarı idi.

söktüğüm pistonu kumpasla ölçüp tüm ölçülerini çıkardım.
internette 3-5 günlük bir araştırma aşamasına giriştim, İtalyan forumlarda yada ebay üzerinden aramalar yaptım. scarabeo nun fren pistonu 12.7 mm lik olandandı bunu hem ölçümlerimde hemde bir İtalyan forumunda rastladım.

bende aliexspress üzerinde satılan fren pistonu tamir takımlarından alıp en azından ucundaki lastik keçeleri kullanabileceğimi düşündüm. ve 8 dolara bir tane satın aldım.

ve ürün gelene kadar mevcut pistonu tekrar yuvasına takıp kullanmaya devam ettim.piston artık sıkışmıyordu, içindeki lastik parçalarını çıkarmıştım çünkü. fakat freni sıktığımızda hidrolik sıvısını kalipere basınçla itemediği içinde fren tutmuyordu.. olsun en azından lastiği değiştirdiğimde sorunun çözleceğine emindim artık.

aliexpreste bir çok ürün vardı ben görünüş olarak ta scarabeonun pistonuna en yakın biçimli olan 12.7mm lik ürünü satın almıştı. uzun bir bekleyiş sonrası (neredeyse 40 gün) nihayet ürün bu gün elime ulaştı.
http://i.hizliresim.com/nMWr8a.jpg (http://hizliresim.com/nMWr8a)


hızlıca hidrolik haznesindeki yağı boşaltıp fren manetini söktüm, gelen piston ölçüleri söktüğüm ile birebir aynı idi, sadece iki lastik arasındaki metal kısımda bir desen farkı vardı. yeni pistonu dikkatlice taktım. hazne boşken defalarca freni sıkıp bıraktım ve düzgünce çalışıyordu.

hemen hidroliği tekrar doldurdum, havasını alma işleminden sonra, keyfim iyice yerine geldi. Çünkü artık harika çalışan bir ön frenimde olmuştu.

ikili resimdeki soldaki piston orijinal olandır, keçelerdeki parçalanmalar görülebilir. sağdaki ise çin tamir takımı.

http://i.hizliresim.com/y534ya.jpg (http://hizliresim.com/y534ya)

belki bir gün birilerine lazım olur diyede ilan linki
http://tr.aliexpress.com/item/Pump-piston-seal-cup-spring-assembly-little-guy-Modding-12-7MM-mm-disc-brakes-on-the/1846237060.html


sanayide bir contacıya gidip elinizdeki örneklere uygun bir conta bulabilirdiniz. 40 gün beklemezdiniz.

bu arada verdiginiz bilgiler için de teşekkürler.

solo__
20 Mart 2016, 00:09
Merhaba cam için 40 x 45 cm 5mm lik plexigass aldım, orjinal camın sekline uygun biçimde dremel ile kestim,
ısı tabancası ile ısıtıp elle form verdim, fakat en uğraştırıcı ve zor kısmı alttaki kıvrımlı vida yuvalarının formunu vermek oldu. Bu kısmı gerçekten zor. bu günlerde camın üst kısmına bir ilave daha yaptım, yarın son halinin resmini atabilirim.

şehir içinde 60-70 km lik hızlarda kullanıyorum şimdilik bir sorun cıkarmadı ve rüzgarı kesme konusunda memnunum , fakat yüksek hızlarda ilave bir destek mekanizması olmadığı için arkaya doğru fazlaca esneme ihtimali var.

hocam selamlar tekrar,
90-100 ile deneme yapacak mısınız. ben zaman zaman bu hızlara kadar çıkıyorum. buralarda sıkıntı yoksa, bir tanede bana yapmanız için başınızı ağrıtmaya başlayacağım :)
bu arada aklıma geldi, aşağıdaki bağlantı tarafı için flexiglass'ı eğmek yerine metal bir parçayı vida/somun ile cama tuttursak nasıl olur?

tweens
20 Mart 2016, 23:41
merhaba,

sahibinden.com'da yayınlanan ilanda 2 motor vardı, onları da geçen hafta biz aldık.. ilan hala yayında ama başka kalmadı diye biliyorum.. ferco ve korlas'ta da yok.. başka bayilerde var mı bilmiyorum.. inşallah bulursunuz.. sanırım ferco bu modelin yerine piaggio medley getirecekmiş nisan'da..

acar-tech
21 Mart 2016, 20:30
hocam selamlar tekrar,
90-100 ile deneme yapacak mısınız. ben zaman zaman bu hızlara kadar çıkıyorum. buralarda sıkıntı yoksa, bir tanede bana yapmanız için başınızı ağrıtmaya başlayacağım :)
bu arada aklıma geldi, aşağıdaki bağlantı tarafı için flexiglass'ı eğmek yerine metal bir parçayı vida/somun ile cama tuttursak nasıl olur?

bu gün 90 km hızda bir süre kullandım ve rüzgarı kesme başarısı hoşuma gitti, fakat hız arttıkça camın boyu uzun olduğu için geriye doğru esneme yapıyor.

bu arada ben izmirdeyim, eğer sizde izmrideyseniz bir gün bulusup cama yakından gözatabilirisniz.

toomuchcc
25 Mart 2016, 23:59
Selam tekrardan. Bir önceki mesajımı yazdığım günün akşamında bir kaza/düşüş yaşadım. Tamamen iyileşip motorumdaki hasarı iyice analiz etmeden yazmak istememiştim. O yüzden anca yazabiliyorum. Şu an durumum gayet iyi. Motorumda biraz hasar var haliyle; ama onda da kritik denebilecek bir durum yok. Kaza ile ilgili detayları BURADAN (http://www.motosiklet.net/forum/kaza-raporu/162150-toomuchcc-kaza-raporu.html) okuyabilirsiniz.

Orada yeterince şey yazdığım için fazla ekleyebileceğim bir şey yok. Motorla ilgili bazı ekstra unsurlar da olayı tetiklemiş olabilir ama asıl hata bendeydi yani. Motor bloğu ile askı mekanizması arasındaki rulmanlarım dağıldığı için normalde olduğundan daha fazla yanal oynama yaşıyordum. Yaz döneminde değiştirecektim bu rulmanları. Ayrıca askı takozlarıyla ilgili de başka bir planım vardı. Motor düzde gayet iyi gidiyordu ve kalan o iki işlemden sonra da stabilite açısından herşeyin çok güzel olacağını düşünüyordum. Kendime "yaza kadar sakin sür, yavaş takıl" diyordum aslında; ama aklımdan çıkmıştı bunlar bu sürüş esnasında. Bu unsurların da bu kazada etkisi olmuş olabilir; ancak bunlara kafa patlatmayı düşünmüyorum açıkcası. Kendi şeridimde usulca giderken aynısı olsaydı buraya çok farklı tonda bir mesaj yazardım; ama bu olayda hata bariz şekilde bendeydi. Aceleci sürüp gereksiz bir manevra yaptım ve sonucu böyle oldu. Motorla ilgili kısma fazla girmek istemememin bir diğer nedeni de bu olay benim hız konusunu tekrar gözden geçirmemi sağladı ki en büyük kazanımım bu oldu zaten. Bunu bir uyarı olarak alıp saygı göstermek istiyorum buna.

Onun dışında hem üzüntülüyüm hem de sevinçli. Üzüldüğüm temel nokta motor üzerindeki emeğim. %100 seviyesine ulaşmayı çok istiyordum bu motorla. Son yaptığım arka fren modifiyesinden sonra acayip güzel olmuştu mesela. Askı mekanizması modifiyesi ile egzoz sonrası oluşan düşük hızdaki kararsızlık kalmıştı geriye. Ondan sonra "işte budur" diyebileceğimi düşünüyordum en sonunda; ama bu kazadan ötürü yine düştü o seviye aşşağılara. Hayalkırıklığı var tabi biraz bundan ötürü. Ama bunun tam tersi büyük bir sevinç de var ve bu kısım pek kelimelerle ifade edilebilecek bir şey değil. Pek çok sürücü bundan daha düşük hızlarda düşüp sakat kalıyor veya hayatlarını yitiriyor. Üzerimdeki kıyafetleri göz önüne aldığımda o hızda o şekilde düşüp iki saniye sonra kalkıp motora gidip bir şey olmamış gibi devam edebilmek çok çok büyük bir olay yani. Anlatılmaz yaşanır şeklinde bir durum bu. Büyük bir deneyim oldu. O açıdan çok sevinçliyim. Bu tecrübeyi doğru şekilde değerlendirip bundan sonrasına bakacağım artık. Kopan uzvun yerine yenisi çıkmıyor ama bozulan kırılan şeyleri tekrar tamir edip eski haline sokabilirim sonuçta. Neyi nasıl yaptığımı bildiğim için bu defaki işlemlerim daha kısa sürecek zaten.

Motoruma karşı bir soğukluğum yok hatta garip bir şekilde daha da bir benimsedim diyebilirim. Stockholm sendromu denen şey oluyordur bu belki bilmiyorum :]. Eski haline getirmek için yine biraz uğraşmam gerekecek ve o uğraşı prosedürü biraz canımı sıkıyor tabi ama çok da mühim değil. Yaptığım hıza ve düşüşe göre çok daha büyük bir hasar alabilirdi, takla atmış olabilirdi falan. Takla atmış olsaydı uğraşmazdım daha ve başka bir modele bakardım o zaman sanırım. Öyle bir şey olmaması sevindirici oldu. Kaza yaptıktan sonra o halde binip eve geldim sorunsuz şekilde. Sadece tamamiyle hasar almış parçaların yenisini alacağım. Geri kalan hasarlı şeyleri düzeltip devam etmeyi düşünüyorum. Sol artçı ayak tabanı zarar gördüğü için bütün taban kısımlarını değiştirmeyi düşünmüyorum örneğin. Günün birinde belki tekrar düşecek ve yine aynı noktadan hasar görecek. Gereksiz yere değiştirmeye lüzum yok. Hem ayak koyma yerleriyle ilgili bir planım vardı; belki onu uygularım (açılıp kapanır tarzda peg modifiyesi). Arka frenim kaza sonrası tutmuyordu ve üzülmüştüm fren kolu falan hasar gördü diye; ama sadece hava yapmış. O da düzgün şekilde çalışıyor şu an. Farın sol tarafı çizildi biraz ama kırılmadı. Çizildi diye gidip yenisini almayı düşünmüyorum mesela. Zaten far tamir eden yerler var onlar eski haline getirebilir belki, bakacağım. Fotolarda akan yağ valf kapağından hava filtresine gelen yağ. Karterde yarı çubuk çizgisine kadar yağ duruyordu. Rezerv antifriz deposunun kapağı kaza esnasında yerinden çıktığı için antifriz boşalmıştı bir de.

Düşme sensörü soketini bu kazadan sonra geri taktım. Yazın yaptığım toprak sürüşler esnasında stop etmeye sebebiyet verebilir diye sökmüştüm bunu (daha önce İstanbul'da stop etme sorunu yaşadığım olmuştu zira). Böyle bir kaza yaşayacağımı düşünmüyordum tabi. Motor yatık vaziyette biraz çalıştı ama sorun yok gibi duruyor. Olur da benzer bir şey tekrar başıma gelirse kendisini kapatması daha iyi olacaktır elbet. Agility'nin karbüratöründe ne güzeldi yan yatınca yer çekiminden ötürü otomatik stop ediyordu hemen. Scarabeo'da yaşadığım stop etme sorununun temelinde de throttle body var sanırım. Servise götürecektim o da yattı. Bakacağım artık ona da.

Fazla da diyebileceğim bir şey yok açıkcası. Olan oldu ve bundan sonrasına bakıyorum artık. Sorunsuz şekilde atlatmış olmak çok sevindirici. Umarım benzer bir olayı bir daha yaşamam.

--

Kazanın olduğu gün selemi kaplatmıştım. Daha önce başka bir yerde yaptırmıştım bu işlemi ama yapılan iş hoşuma gitmemişti sonradan. İkinci defa yaptırmadan önce bu defa kendim söküp bazı yerlerini düzelttim ayrıca. Yazın yaptığım sürüşlerde selenin altındaki açık kısım süngere batma yapıyordu ve bu da beni rahatsız ediyordu. Bagaja konacak kask tarzı bir cisim sele kapatılırken kırılmasın falan diye o bölgeyi esnek olacak şekilde yapmışlar sanırım. Ben oraya zaten kask koymadığım için böyle bir özelliğe ihtiyaç duymuyordum ve o bölgeyi silikonla doldurup tam üst notkasına da Sunfix yayarak kapattım. Kuruduktan sonra en ufak bir oynama kalmadı ve taş gibi oldu. İçeride kalan kısma da söktüğüm kaplamayı kesip yapıştırdım.
http://s21.postimg.org/qmy4yrz2r/Photo_0006.jpg (http://postimg.org/image/qmy4yrz2r/)http://s21.postimg.org/5ekghcklv/Photo_0005_2.jpg (http://postimg.org/image/5ekghcklv/)

Seleyi yaptırmamın asıl nedeni bel desteğini iptal etmekti. Boyum 1.87m olduğu için biraz daha geriye doğru oturmak istiyordum ama bel desteğinden ötürü kayamıyordum. Artçının oturduğu yere oturup sürebiliyordum; ama bu defa da çok geride kalıyordum gidona. Bel desteğini iptal edince bu sorunlardan kurtulmuş oldum ve çok güzel oldu açıkcası. İlk dizaynda oturduğum kısmı yükseltip artçının oturduğu yer ile olan seviyesini eşitlemeyi denemiştim ama o şekilde iyi olmadığını anladım sonradan (oturunca çok yukarıda kaldım ve kambur oturmam gerekti bayağı bir). İkinci işlemde yaptığım şey tüm eklenen şeyleri çıkartıp bel desteğini biraz daha törpületmek oldu. O kısma gelen sünger azaldı ancak ben son halinden oldukça memnun kaldım. Bu defa yapılan kaplama da tek parça olarak işlendi ve çok sade ve temiz bir görüntü ortaya çıkmış oldu.
http://s7.postimg.org/ho3ut8fwn/Photo_0010.jpg (http://postimg.org/image/ho3ut8fwn/)http://s7.postimg.org/6sh2bmkcn/Photo_0011.jpg (http://postimg.org/image/6sh2bmkcn/)
ekstra not: bu fotoları kazadan yarım saat önce çekmiştim ¯\_(ツ)_/¯

Son kaplama işini Motosay'da yaptırdım. Önceki sayfalarda başka bir kullanıcı daha yazmış selesini burada yaptırdığını ve olumlu şeyler yazmış. Ben de çok memnun kaldım. İlk işlem yaptırdığım yere kıyasla çok daha ucuza çok daha güzelini yaptılar. Buradan teşekkür ediyorum bir kez daha kendilerine.

--


Selamlar,
@toomuchcc
En son okuduğumda bağaları değiştiğinizi yazmıştınız. olumsuz bir durum gördünüz mü performansından memnun musunuz? gerçi şimdi gördüğüm kadarı ile Dr.pulley e geçmişsiniz(bu vespanın bağaları mı bilmiyorum) bir de egzos u değiştirmişsiniz.
Bu arada benzini başka benzincilerden denediniz mi bilmiyorum. Ben arabam için mazotu Shell'den ya da Opet'ten tercih ediyorum, en uzun KM yi bu istasyonların mazotları ile yaptım, BP'den aldığım hep en erken biten yakıt oluyor.

Bir de geçen hafta Altunizade'de beyaz bir scarabeo gördüm, önümde gidiyordu, kaza yapmıştı sanırım direksiyonu kitlenmiş yolda giderken. Duyan bilen var mıdır? Arkadaş aramızda ise geçmiş olsun.

Merhaba. Opet'e yaklaşırken sağımda bir Scarabeo vardı (fren yapınca çamurluk üstünde yanan bir lamba modifiyesi vardı motora). O siz mi oluyorsunuz? Öyleyse yanınızdan geçen bendim o zaman :]

Bagalarla ilgili olarak: ben yazın arazi tarzı ortamlarda takılırken motorun bazı rampaları çıkmakta güçlük çektiğini görmüştüm. Bununla ilgili olarak arka debriyaj kısmını değiştirmeyi düşünmüştüm ilk olarak. Malossi, Polini gibi setler falan oluyor; ancak bunlar pahalı parçalar. Bunu daha ucuza nasıl halledebilirim diye düşününce aklıma daha düşük baga ağırlıkları kullanma fikri gelmişti. Motosikletlerlerde ön dişliyi küçültme işleminin benzeri olmuş oluyor bu. Araştırma yaparken Apriliaforum'da Dr.Pulley sliderlar ile ilgili açılmış konuyu gördüm (link (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?261648-Scabby-200-Dr-Pulley-21x17-10-gram)). Bu ürünle hem daha düşük ağırlıklar denenebiliyor hem de yapısı itibariyle bazı başka kazanımlar elde edilebiliyor. Orada 10 ve 11 gram arasında geçiyordu diyaloglar. Bir kullanıcı 10 gramlık sliderlar ile motorunun çok keyifli bir hale evrildiğini yazmıştı. Ben de hem son hız yerine ara hızlanmaya daha önem verdiğimden hem de almışken orijinaline kıyasla biraz daha fark görebilmek adına 11 yerine 10 gramları tercih ettim. Ürünü kendi sitesinden sipariş vermiştim ama bana ulaşması 1 ay sürdü çünkü adamlar siparişi geçmemiş sonradan sorgulayınca dank etti elemanlara. O esnada gelmesini beklerken bu işi daha farklı nasıl halledebilirim diye başka yöntemler araştırdım ve bu 10.7gram Piaggio bagalarının motopit'ten satın alınabildiğini gördüm ve onu sipariş verdim hemen. Hem fiyatı ucuzdu hem de Türkiye'den alınabiliyordu bu sayede hemen elime geçti. Gelince de hemen taktım ve motor gerçekten çok eğlenceli bir hale büründü. O çıkamadığım rampayı sorunsuz şekilde çıkmaya başlamıştım. Rampanın ortasında tamamen durup gaz verdiğim zaman bile motor tekrardan tırmanmaya başlıyordu.

Ben şu an Dr.Pulley 10gr ile devam ediyorum. Fiyat/performans olarak Piaggio bagalar ile Dr.Pulley sliderları kıyaslarsam Dr.Pulley düşük not alır; ama eğer söylendiği gibi çok uzun süreler boyunca bozulmadan devam edebiliyorsa o zaman parasını hak ediyor diyebilirim kesinlikle. Hem hızlanmayı iyileştiriyor, hem de dizaynından ötürü son sürate yönelik kayıp yaşanmıyor. Dr.Pulley 10gr slider ile 10.7gram Piaggio bagaları kıyaslarsam: Piaggio bagalar daha ağır olmalarına rağmen ilk kalkışta daha iyiler; çünkü yuvaları içinde daha rahat hareket edebiliyorlar. 10 gr sliderlar o kadar kolay kaymıyor. Son sürat olarak ise sliderlar daha iyi.

Varyatörle ilgili sorun yaşıyorsanız pahalı 3. parti ürünler almadan önce bence ilk olarak bu 10.7 gramlık bagaları deneyin. Bir de o hava girişindeki filtreyi sökün. Ucuza bir referans noktanız olmuş olur orijinaline kıyasla ve oradan ilerlersiniz. Buradaki konu içerisinde eski sayfalarda varyatördeki pek çok parçayı komple değiştirmiş bir kullanıcı olduğunu görmüştüm. Motorunun performansından çok memnun olduğunu yazıyordu. Yani o tarz şeyler de yapılabilir elbette, bunun bir sonu yok sonuçta; ama öyle komple değişimler çok masraflı olacaktır. Bence en basit ve etkili çözüm dediğim gibi: 10.7gram baga ve filtre iptali (denemek için). Eger Dr.Pulley dedikleri kadar uzun süre dayanıyorsa baga yerine 10gr sliderları alın derim.

10.7gram Piaggio bagaları haricinde 11.2 gram ağırlığında Piaggio bagaları da var bu arada. ŞURADAKI (http://www.beedspeed.com/html-pages/variator-roller-weights-chart.htm) linkte Scarabeo'da kullanılan ölçü olan 21x17mm ölçüsünü aratırsanız bu ölçüde bir de 11,2 bagalar olduğunu göreceksiniz. Onu ben denemedim bilmiyorumn ama hani slider yerine baga denemek istiyorsunuz ve 10.7 gramın çok hafif kaçacağını düşünüyorsunuz mesela; o zaman bu 11,2 gramlık bagalar denenebilir. İlgili modeller Motopit'in sitesinde olabilir. Almadan önce ölçüsünü sorup (21x17mm olması lazım) teyit edersiniz eğer öyle bir şey yapacaksanız. Sitede yazılan yanlıştır belki falan. Ben dediğim gibi denemediğim için bilmiyorum.

Bu tarz modifiyelerin motordan götürdüğü şeyler oluyordur elbette. Motor daha yüksek devir çevireceği için parçalar daha çabuk aşınacaktır. Ama siz de bu esnada daha fazla keyif almış olacaksınız. İkitekerler biraz keyif işi olduğundan ben şahsen çok takılmıyorum bu tarz şeylere açıkcası.

--


Fuarda eski dostum Scarabeo 200'ü aradım ama bulamadım. Stanttaki görevli Scarabeo 200'ün üretimden kalktığını söyledi, çok şaşırdım. Bilmiyorum daha önce konuşulmuş muydu ama ben ilk defa duydum ve biraz da üzüldüm açıkçası.

Başka bir kullanıcı daha sizinkine benzer bir şey yazmış. Getirmemeye mi karar verdiler yoksa motor komple üretimden mi kalktı?

Geçen seneki fuarda da yoktu Scarabeo 200 bu arada.


...

Yaptığınız siperlik ve fren modifiyeniz çok güzel olmuş.


...

Sen de mi kaza yaptın :S Geçmiş olsun sana da.

chetaq
26 Mart 2016, 00:31
........................


Çok ciddi bir kaza atlatmışsın. Büyük geçmiş olsun.

Aramızda ve sağ salim olmana sevindim.

acar-tech
26 Mart 2016, 01:15
Toomuchcc cok Geçmiş olsun, kötü bir tecrübe de olsa paylaşıp; okuyanların çıkarımlarda bulunmasını sağladığınız için ayrıca teşekkürler..

smiles
26 Mart 2016, 15:51
Büyük geçmiş olsun. Eskisinden sağlam ve dikkatli döneceğinizden eminim.