PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 [31] 32 33 34 35 36 37

smiles
17 Kasım 2015, 13:10
Selamlar,

Geçen hafta atlattığım bir tehlikeyi paylaşmak istedim. Ustama olan güvenimi kaybettim o yüzden de fikrinizi almak istiyorum.

uzun süredir motorun sallaması ile ilgili şikayetlerim vardı fakat ustam motorun ısrarla iyi durumda olduğunu söylüyordu. Bu arada yaz başında motordan gelen sürtme sesleri sebebiyle varyatör ön komple, varyatör kayışı ve tahrik bilyası takımını değiştirdiğini söyledi ve 450 tl mi aldı.
Sallama şikayetinin balanstan kaynaklanabileceğini söylediği için Ankara'nın meşhur balansçısına gittim ve orada rezilliğe tanık oldum. Yaşlı amca motorcuları sevmediğini çok titiz olduklarını söyleyerek özensiz bir şekilde balansını yaptı (yapmış gibi yaptı). Ama bu arada söküp takarken hız göstergesini bozdu ve arka tekerin bağlantılarını o kadar kötü yaptı ki, çın çın çınlamaya başladı motor. Üstüne üstlük titreme de kesilmedi. Ben de ustama gittim ve seslerden bahsettim motoru bıraktım. 2 gün sonra almaya gittiğimde bir sorun olmadığını söyledi ve motoru geri verdi. Sesler gelmeye devam etti tabi. Eve gittiğimde alimle arka kısmı yokladığımda egzozun ve dişlilerin oynadığını gördüm. Kış yaklaştığı için dokunmamaya ve yaz başında bana çok uzak olan yetkili servisi Ulusan'a götürmeye karar verdim.
Geçen hafta gözüm metrolarda sürünmeyi kesmedi ve motoru çıkardım. 3 şeritli yolda orta şeritteyken, 60-70 km hızla seyrediyordum ki bir anda arka teker gücü kesti ve motor devri tavan yaptı. Zar zor kendimi sağa attım. Yaptığı ve yapmadığı tamirlerle bundan sorumlu olduğunu düşündüğüm ustamı aradım ve gelip motoru aldı.
2 gün sonra motorun hazır olduğunu, arka volan dişlisinin sıyırdığını, orijinal parça olmadığı için tornacıda yaptırdığını 200 tl'mi alacağını söyledi.
Şu an bir sorun yok gibi ama kandırılıp kandırılmadığımı merak ediyorum. Acaba böyle bir parça var mı? Kendi hatasından dolayı mı yaşadım ben bu tehlikeyi? kafamda sorular sorular...

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

toomuchcc
21 Kasım 2015, 21:46
Önceki mesajımda 10.7gr Piaggio bagalarıyla ilgili bir link vermiştim. Motopitshop sitesi değişip Motopit olmuş ve sanırım o esnada bagayla ilgili olan link de karışmış. Mesajı editleyemediğim için MT yöneticisiyle iletişime geçtim ve kendisi linki olması gereken hale getirdi. Tekrar bir karışıklık olursa diye buradan fotoğraflı olarak yazmak istiyorum bir kez daha.

Benim bahsettiğim 10.7gr Piaggio (Vespa GT200) bagaları şu oluyor:
http://s3.postimg.org/nni5jvwov/gt200.jpg (http://postimg.org/image/nni5jvwov/)
Ölçüleri:
http://s10.postimg.org/uwt1jru3p/vespa_gt200_baga_1_1.jpg (http://postimg.org/image/uwt1jru3p/)http://s10.postimg.org/en2vgvjfp/vespa_gt200_baga_2.jpg (http://postimg.org/image/en2vgvjfp/)

Scarabeo'nun orijinal bagalarıyla tamamen aynı ölçüdeler ve sorunsuzca takılabiliyorlar. Motopit'ten Vespa GT 200'ü seçince şu an görebiliyorsunuz orada (link (http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/vespa/gt_200_granturismo_200/aktarma_debriyaj_grubu/on_varyator_debriyaj/varyator_plastikleri_tahrik_seti_-_takim_fiyatidir?kod=4857135)). Link olur da yine sapıtırsa: benim bahsettiğim ürün fotodakilerdir.

xtremetawsan
23 Kasım 2015, 01:06
Uzun süredir buraya gelmediğimden forumun aktif olduğunu bile unutmuşum.
https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/12195102_10153723787307579_2658437514611484296_o.j pg
Bende Kasım başında 2013 Scarabeo 200ie alarak aranıza katıldım, aldığımdan beri 500km den fazla yol yaptım ve çok memnun kaldım motordan genel olarak.

ilkyaz
23 Kasım 2015, 15:39
herkese slm. ben de yakın zaman scarabeo almayı düşünüyorum şuan hero plesure 100cc var 6.500 km de onu satıp alıcam. yakın arkadaşımda var scarabeo çok memnun. sizlerden isteğim ben denizli de ikamet ediyorum çevrenizde scarabeo satan varsa güvenilir ve temiz bir motor almak istiyorum.

ozanturna
24 Kasım 2015, 01:01
Balatalarımın hallerini fotoğraflamıştım, fotoğrafları düzgün yükleyememiştim.
(İş bitti okul başladı sınavlar projeler derken ancak vakit buldum, özür dilerim.)

Ön Balatalar Ağlamış
http://s2.postimg.org/9lc3io5sp/IMG_0278.jpg
Arka Balatalar normal
http://s8.postimg.org/ge34oxgfp/IMG_0286.jpg

------------------------------------------------

Bir diğer hususta bir önceki uzun fotoğraflı anlatımımda değinmeyi unutmuşum.
Sinyal kolum bozulmuştu o zamanlar. Sağa Sola hareket ettirdiğimiz o sinyal düğmesi sallabaş olmuştu, işlevini yerine getirmiyodu ve sabit durmuyordu. Bende düşündüm dedim ki bunu yapanda insan. E bunun tamiri vardır. Ben neden yapmıyım.
Ve açtım baktım neler varmış diye.

İç Kısım Şöyleydi
http://s9.postimg.org/87rg0vpvz/IMG_0218.jpg

Şu arkadaşı yerinden çıkarttım.
http://s4.postimg.org/by8ycubl9/IMG_0220.jpg

İçindeki mekanizma tahmin edebileceğiniz üzere tuşun arkasında bir bilye. Bilyenin girebileceği 3 yuva, ve bilyeyi yuvalar dışında bir yere kaçmasın diye sıkıştıran yay.
http://s4.postimg.org/wh3uhwpil/IMG_0221.jpg

Benimkinin yayı kırılmıştı. Bende alet çantasından bir yay uydurdum.

---------------------------------------------------

Bu konuların dışında. Aliexpresten sipariş ettiğim vinyl le grenajlarımı kaplamayı denedim. Şimdilik sadece fotoğrafta gözüken parçaları kapladım.
(Çizikleri gizlemek için yaptığım bir uygulama)
http://s1.postimg.org/j54bznnvj/IMG_1118.jpg
http://s1.postimg.org/gaw4p3fdr/IMG_1119.jpg
Şöyle bi sistem kurdum :D işe yaradı
http://s1.postimg.org/xpleuhiu7/IMG_1123.jpg

----------------------------------------------------

Plastidip ile fotoğraftaki parçayı boyadım.
Sonuç mükemmeldi ama diz örtüm sürekli sürttüğü için bazı kısımları soyuldu. (şu anda elimde fotoğrafı yok)
http://s1.postimg.org/ak5ybd7dr/IMG_1124.jpg

----------------------------------------------------

Beo mu en son bu kadar sökebildim. Kapatırken bazı eksik vidalarını orjinal vidalarla tamamladım.
Vida karşılıkları almıştım parçacımdan onlarıda taktım.
Bir daha ki sefer üstünde grenaj kalmayacak kısmet olurda satılmazsa.
(Yaza girerken tamamen açıp içinin tozunu alasım var :D )
http://s29.postimg.org/5skv8kn87/IMG_1116.jpg


Bu arada satılık Beo soran arkadaş.
Ben aslında satıyodum ama bunu satıpta elime alıcağım 6 7 bin TL ile bundan daha iyisini alamıyacağım için şu an kararsızım.
Param olsa bu motoru satmaz, çocuğuma ilk motoru yaparım.
Yaza doğru hatta belki fuarda çok beğenip çokta düşeşe bir scrambler, enduro veya off-road bulursam o zaman kesin satışa çıkartıcam =)
İçimde bu modellere karşı bir tutku var hepsine teker teker sahip olup en son tekrar scootera dönücem :)
Ki bu sene fuarda hepsinin güzel örnekleri olucağı yavaş yavaş ortaya çıkıyo =)
Yine de çok isteyen olursa satabilirim motorumu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:03 ----------


Scarabeo'sunu hantal bulan, kalkışlarda sorun yaşayan, rampalarda takılı kalan, debriyajından garip sesler gelen tüm kullanıcılara Piaggio 10.7 gram (Vespa GT200) bagaları/varyatör ağırlıklarını mutlaka denemelerini öneriyorum. Sonuçlardan çok memnun kalacağınızı düşünüyorum. Fiyatı 40tl sadece. Beğenmezseniz 12 gramlık orijinal bagalara geri dönüş yaparsınız. 10.7 gramlık bu bagalar, Scarabeo'nun kendi bagalarıyla aynı ölçüdeler (21x17mm) ve sorunsuz şekilde takılabiliyorlar.

ŞURADAN (http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/vespa/gt_200_granturismo_200/aktarma_debriyaj_grubu/on_varyator_debriyaj/varyator_plastikleri_tahrik_seti_-_takim_fiyatidir?kod=4857135) veya herhangi bir yetkili servisten alabilirsiniz. (bu değişimi yaparken varyatör tırnaklarını da yenileyin. LİNK (http://www.motopitshop.com/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_ie/aktarma_debriyaj_grubu/on_varyator_debriyaj/varyator_tirnagi_takim_fiyatidir?kod=4348555) )

Bendeki Scarabeo'da şu an Dr.Pulley 10 gram sliderlar takılı. 10.7 gramlık Piaggio bagalara fiyat/performans olarak 5 üzerinden 5 verirsem, bu Dr.Pulley'lere en fazla 2/5 veririm (165 tl fiyatları var zira..). O yüzden Dr Pulley'yi önermiyorum zaten. Gereksiz yere pahalı. Dr.Pulley'den önce bahsettiğim bu Piaggio 10.7 gramları kullandım ve motorum gerçekten çok daha keyifli bir hale bürünmüştü. Dr Pulley'ler bittiği zaman geri döneceğim sistem bundan sonra da bu 10.7 gramlık bagalar olacak zaten. 12 gramlık orijinal bagaları kullanmayı kesinlikle düşünmüyorum.

Bu modifiyenin negatif etkileri son hızın düşmesi ve yakıt sarfiyatı ile motor/egzoz sesinin artması olacak. Yüksek hızlara çıkmayan, çoğunlukla şehir içinde takılan kullanıcılara denemelerini tavsiye ediyorum dediğim gibi. Bu modifiye sonrası gaz kolu hissiyatı ve kontrolü de artmakta bu arada.

Bu varyatör ağırlıklarının nasıl çalıştığını biliyormusunuz. Yani çalışma prensibi nedir ? ben ağırlıkların merkezkaç kuvvetinden dolayı bir dönme ivmesi kazandırdıklarını hayal ediyorum, eğer benim hayal ettiğim gibiyse sizin dediklerinizi destekliyor gibime geldi ? yoksa çok alakasız birşeymi düşündüm ?

toomuchcc
24 Kasım 2015, 12:42
...

Dediğinizi pek anlamadım. CVT'nin çalışma prensibini mi soruyorsunuz? Öyle ise şu videoyu izleyin: https://youtu.be/dcDs27QWrRQ

Bu arada sizdeki Scarabeo pek iyi bir konumda gözükmüyor. Siz bu motoru kimden aldınız, nasıl kullanmış bu kişiler vs.? O ön balatayı tornavida ile siz mi parçaladınız? O nasıl geldi ki o hale?


...

Volan kasnağı dediğiniz şey nedir bilmiyorum ama Motopit'te arka tekerle ilgili bazı parçalar var (link (http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_ie/aktarma_debriyaj_grubu/tekerlekler_aks_lastik)). Ordan fiyatlarına bakabilirsiniz. En olmadı onlarla iletişime geçin.

...

Buradaki Scarabeo kullanıcılarından bir şey rica edeceğim. Eskiden beridir Scarabeo'nun Youtube'da son sürat videosu yok. CBR250R ile çekilmiş bir video mevcut ancak onda CBR'ın kadran gözüküyor. Ben kendi Scarabeo'm ile hız konusunda bir şeyler çekip yüklüyorum ancak bu konuda başka bir video olmadığı için karşılaştırma yapamıyorum. Apriliaforum'da zamanında açılmış son sürat konusunda (link (http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?156654-2008-Scarabeo-200-top-speed)) kimisi 96 mil/h(155 km/h) gördüğünü yazmış, kimisi de "en fazla 75 mil/h(120 km/h) yapabildim" demiş.. İçinizde Scarabeo'su ile 140+ yapan varsa şunu bir video çekip koyabilir mi acaba? 0-100 süresi de önem arz etmekte. Bendeki Scarabeo gibi hızı arka tekerden manyetik olarak okuyan yeni versiyonlardan olanı lazım bana özellikle. Ön tekerden eski usül okuma yapanlar yüksek gösteriyor olabilir. Agility'nin, PCX'in, Xmax'in falan her bir şeyin son sürat videosu var ama bu motorun yok. Millet gelip benim videomun altına "bendeki orijinal halde 140 yapıyor" yazıyor ama videosu yok ortada nedense. Çekim yapmak isteyen varsa ama kamera bulamıyorsa ben verebilirim bendekini.

xtremetawsan
24 Kasım 2015, 17:38
Kameram olduğu anda çekim yapacağım 2013 31bin km de motorum, bir iki defa denemek için otobanda yüklendim önümdeki yol tıkandığından en fazla 130km hız yaptım, daha açık bir yolda 140+ ları yapıyor mu olayını fırsat bulunca deneyeceğim bana 135-140 arası yapabilir gibi geliyor.

ozanturna
01 Aralık 2015, 02:20
...
Bu arada sizdeki Scarabeo pek iyi bir konumda gözükmüyor. Siz bu motoru kimden aldınız, nasıl kullanmış bu kişiler vs.? O ön balatayı tornavida ile siz mi parçaladınız? O nasıl geldi ki o hale?

Ben bu motoru bir özalitçide çalışan 30 yaşlarında birinden aldım. Bu kişiyi sürerken izledim sözüm meclisten dışarı kadın gibi sürüyordu gayet temkinli, ve virajlarda yatmak yerine yavaşlayarak bisikletle döner gibi dönen biriydi ve 3 senede 8 bin km yapmıştı. Alırken Altın Elbiseli Adam ında motorlarını götürdüğü ustaya götürdüm. Usta: görsel çizikleri kafaya takmazsan motorun hiçbişeyi yok sapa sağlam. Alabilirsin direk dedi. Bende iyi bir pazarlık yapıp aldım motoru. 6 ayda 7000km yaptım bakımınıda kendim yaptım balatalar dışında herşeyini kendim değiştirdim. Balataları sökemedim başka bir ustaya götürdüm oda zorlandı ama dediğine göre yağda bekletip açabilmişti. Çıkarttım diye gösterdi bana sadece balataları. Şimdi siz öyle deyince bi şüphelenmedim değil ustadan. Ama şükürki hiç bir sorun yok sessiz ve sağlam tutuyor frenlerim. Ondan sonra başka bir ustaya da kontrol ettirdim güvenemeyip o da okeylemişti.

Bunun dışında neyini beğenmediniz motorun? Neden pek iyi gözükmüyor dediniz, üzüldüm :) görsellikten dolayıysa çok takmıyorum çiziklerini ve boyanın solmuş olmasını :)

toomuchcc
01 Aralık 2015, 16:09
...

Sizin o balataları görünce irkildim çünkü ben o kadar offroad sürüş yapmama rağmen bendeki balatalarda böyle bir durum oluşmadı. Normal kullanımla o şekle gelmiş olmaları için yani ne bileyim motocross yarışına falan girmiş olmanız lazım :D Şimdi usta yağda falan bekletmiş diyorsunuz herhalde o esnada oluştu o kopukluklar?

Onun dışında motorunuz bana pek temiz gözükmedi evet. Çizikler, kayıp/kırık parçalar vs. O kadar temkinli süren birisiyse öyle olmaması lazım. Motorunuzda sorun yoksa gerisi teferruat tabi ki :)

ozanturna
03 Aralık 2015, 00:01
Motor aldığımda çok fazla kirliydi. 3 senedir yıkamamış sadece yağmurda yıkanmış. O kiri çıkartmak kolay değil. Bende içini temizlemedim :)
Çizikleri bende ilk motorum olduğu için çok takmıyorum. Nasıl olsa değiştiricem bunu diye hiç kafaya takmadan aldım. Ama aldıktan sonra benim eklediğim bir çizikte olmadı. İşleyen kısımları sağlam olduğu için gerisi teferruat dediğiniz gibi.

Bu arada biliyorsanız ve daha önce söküp fotoğraflarını çektiyseniz, Gidon Rulmanımıza müdahale etmek için özel bir yetenek alet veya bilgi gerekiyormu ? Gidonda biraz kontrolsüz dönme seziyorum, bilyelerde sıkıntı olabilir fırtlamış veya yazğsız kalmış olabilirler diye düşünüyorum. Müdahale edebilirmiyim sizce?

Birde top speed i bende ilk güzel havada çekip yükleyeceğim.

FORUMU ziyaretimin amacı motopit.com da YEDEK PARÇALARIMIZDA İNDİRİM olduğunu söylemekti. FIRSATı kaçırmayın.

toomuchcc
04 Aralık 2015, 13:36
Motor aldığımda çok fazla kirliydi. 3 senedir yıkamamış sadece yağmurda yıkanmış. O kiri çıkartmak kolay değil. Bende içini temizlemedim :)
Çizikleri bende ilk motorum olduğu için çok takmıyorum. Nasıl olsa değiştiricem bunu diye hiç kafaya takmadan aldım. Ama aldıktan sonra benim eklediğim bir çizikte olmadı. İşleyen kısımları sağlam olduğu için gerisi teferruat dediğiniz gibi.

Bu arada biliyorsanız ve daha önce söküp fotoğraflarını çektiyseniz, Gidon Rulmanımıza müdahale etmek için özel bir yetenek alet veya bilgi gerekiyormu ? Gidonda biraz kontrolsüz dönme seziyorum, bilyelerde sıkıntı olabilir fırtlamış veya yazğsız kalmış olabilirler diye düşünüyorum. Müdahale edebilirmiyim sizce?

Birde top speed i bende ilk güzel havada çekip yükleyeceğim.

FORUMU ziyaretimin amacı motopit.com da YEDEK PARÇALARIMIZDA İNDİRİM olduğunu söylemekti. FIRSATı kaçırmayın.

O iş için 46mm anahtar gerekiyor. Sökerken bir tane yeterli ama geri takarken iki tane lazım düzgün şekilde ayar yapabilmek için. Ben şaft üzerindeki deliği genişletmiştim gidon daha kolay şekilde kilitlenebilsin diye ve çok güzel olmuştu. Elimde foto yok malesef.

O bilyalara olur da erişirseniz bir şeyi kontrol ederseniz sevinirim çünkü karşılaştırma yapmak istiyorum: bendeki bilya yuvalarına sanki bir bilya daha konabilirmiş gibime gelmişti söktüğüm zaman. Üst ve alt kısımda da aynı şekildeydi (bilyaları ben düşürüp kaybetmedim; fabrikadan nasıl çıktıysa öyleydi). Belki bilyalar daha kolay hareket etsin diye bilerek öyle yapmış olabilirler ama yine de bence 1 tane daha bilya olabilirmiş. Siz de işlem yaparsanız bunu kontrol edin lütfen. Bilyaları sırayla dizip kalan boşluğa bakın. Eğer oraya 1 yerine 2 tane daha bilya girebilecekmiş gibi duruyorsa bendekiyle aynıdır.

Motopit'te ne indirimi var anlamadım bu arada?

ozanturna
05 Aralık 2015, 13:48
Rulmanı bugün açıcaktım ama hastalandım biraz, görevi tamamlayamam diye açmıyorum.
Motopit değilmiş motomax taymış indirim =) onuda siteye giren zaten direk karşısında görüyormuş kusura bakmayın :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------

Şimdi bir şey buldum belki işimize yarar, şurda dursun.
http://www.ekilavuz.com/kilavuz/c1fadedc986196d5/aprilia/rb/a/00-scarabeo-200/motosiklet

Bunu becerebilen olursa pdf ye çevirebilir mi ? bilgisayarlarımıza kaydederiz. Türkçe olduğu için daha anlaşılır.

toomuchcc
06 Aralık 2015, 20:31
Scarabeo'mun gidonunda sürüş esnasında istemsiz sallantılar oluşuyordu eskiden. Yaptığım bazı modifiyelerden sonra bunların çoğundan kurtuldum. Modifiyeler sonrasındaki durumla ilgili bir video çektim: https://youtu.be/_rSgDYRGQpQ (https://youtu.be/_rSgDYRGQpQ)

Tahminime göre stabilite kazanımına en büyük fayda sağlayan işlem maşa bacaklarındaki koruyucu plakaları sökmek oldu; ancak pek çok şeyi aynı anda yaptığım için bundan tam olarak emin olamıyorum. Kendi Scarabeo'sunda gidonda benzer sorun yaşayan bir kullanıcı bu koruyucuları söküp bir deneme yapabilir mi acaba? Bu kategorideki benzer başka motorlarda öyle bir parça yok mesela. Bunları sökmesi nispeten kolay ve fazla uğraştırmıyor. Ayrıca bu işlem sonrasında ön çamurluk da gayet stabil şekilde takılı durabilmekte (6000 km sürdüm o şekilde. Hatta düşük hızda yere bile düşürdüğüm oldu motoru. Çamurluk zedelenmişti biraz ama yine de kırılmadı). Bir denemenizde fayda olabilir. Deneyen olursa tecrübesini paylaşsın lütfen :)

DAYYAR
21 Aralık 2015, 13:55
Merhaba arkadaşlar, sürüş modu düğmesini hareket halinde iken kullanmanın (eco dan sport a, sport tan eco ya ) herhangi bir sakıncası var mı acaba?
Teşekkürler

chetaq
21 Aralık 2015, 23:12
Merhaba arkadaşlar, sürüş modu düğmesini hareket halinde iken kullanmanın (eco dan sport a, sport tan eco ya ) herhangi bir sakıncası var mı acaba?
Teşekkürler

Kullanım Kılavuzu "istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz" diyor, ve sonra da "SIKIŞIK TRAFİKTE GİDERKEN, VEYA İYİ/TAM KAVRAMA YAPILAMAYAN DURUMLARDA DEĞİŞTİRMEYİN" diye uyarıyor büyük harflerle.

http://www.manualslib.com/download/363668/Aprilia-Scarabeo-200-Ie-2010.html

DAYYAR
26 Aralık 2015, 12:15
Kullanım Kılavuzu "istediğiniz zaman değiştirebilirsiniz" diyor, ve sonra da "SIKIŞIK TRAFİKTE GİDERKEN, VEYA İYİ/TAM KAVRAMA YAPILAMAYAN DURUMLARDA DEĞİŞTİRMEYİN" diye uyarıyor büyük harflerle.

http://www.manualslib.com/download/363668/Aprilia-Scarabeo-200-Ie-2010.html

Teşekkürler.
Mevsim şartları ve şehir içi kullanım olarak 100 km / 4 Litre tüketiyor makine.
Sizlerin güncel tüketim değerleri ne kadar acaba? Konunun içerisinde geçmiş yıllarda 100 km de 2,60 litreye kadar yazan arkadaşlar olmuş. En yüksek ise 3,5 litre yazılmış.
Kazasız sürüşler dilerim

chetaq
26 Aralık 2015, 17:25
Teşekkürler.
Mevsim şartları ve şehir içi kullanım olarak 100 km / 4 Litre tüketiyor makine.
Sizlerin güncel tüketim değerleri ne kadar acaba? Konunun içerisinde geçmiş yıllarda 100 km de 2,60 litreye kadar yazan arkadaşlar olmuş. En yüksek ise 3,5 litre yazılmış.
Kazasız sürüşler dilerim


Şehir içi ve özellikle yoğun trafikte kullanımda tüketimin biraz yüksek çıkması normaldir.

Yalnız Scarabeo için 4 litre yine de biraz fazla gibi.

Bende 2012 model enjeksiyonlu olan var ve aldığım günden bugüne kadar 4 Litreyi hiç görmedim.

3,5 yılın ortalamasını alınca da, şehir içi/şehir dışı dahil olmak üzere ortalama yakıt tüketimi 100 km/3,1 Litre.

http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/_Fuelly_2015-12-26_161826.jpg

http://www.fuelly.com/motorcycle/aprilia/scarabeo_200ie/2012/chetaq/230191

Sizin motorun özellikleri nedir? Kaç model? Karbüratörlü mü, Enjeksiyonlu mu?

Tabii motorun bakımlarının düzenli yapılması da önemli. Örneğin hava filtresinin temizliği tüketimi etkileyen önemli faktörlerden biri.

DAYYAR
28 Aralık 2015, 12:51
Şehir içi ve özellikle yoğun trafikte kullanımda tüketimin biraz yüksek çıkması normaldir.

Yalnız Scarabeo için 4 litre yine de biraz fazla gibi.

Bende 2012 model enjeksiyonlu olan var ve aldığım günden bugüne kadar 4 Litreyi hiç görmedim.

3,5 yılın ortalamasını alınca da, şehir içi/şehir dışı dahil olmak üzere ortalama yakıt tüketimi 100 km/3,1 Litre.

http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/_Fuelly_2015-12-26_161826.jpg

http://www.fuelly.com/motorcycle/aprilia/scarabeo_200ie/2012/chetaq/230191

Sizin motorun özellikleri nedir? Kaç model? Karbüratörlü mü, Enjeksiyonlu mu?

Tabii motorun bakımlarının düzenli yapılması da önemli. Örneğin hava filtresinin temizliği tüketimi etkileyen önemli faktörlerden biri.

Merhaba, iyi haftalar.
Benim motorum 2015 model, 3700 km de. Sadece bin km de rodaj bakımı yapıldı. Bir kaç şehir dışı yolculuğu dışında 3,50 litrenin altına düşmedi hiç. Enjeksiyon lu 2015 model. Muhtemelen üretim den kaynaklı bir kaç ufak eksiği yada arızası var diye tahmin ediyorum. Bunlardan biri de fazla yakıt tüketmesine sebep oluyor. Sizin bir fikriniz yada öneriniz olur mu ?

ozanturna
28 Aralık 2015, 20:41
Benimde havalar soğuduğundan beri muhtemelen birazda önceden ısınsın diye bekleme olayından 4/ 4.3 litrelere yükseldi. Son hızım da düz yolda 120 km ye düştü. Yağmur yağdığında daha çok yakıyo :D

chetaq
28 Aralık 2015, 23:30
Merhaba, iyi haftalar.
Benim motorum 2015 model, 3700 km de. Sadece bin km de rodaj bakımı yapıldı. Bir kaç şehir dışı yolculuğu dışında 3,50 litrenin altına düşmedi hiç. Enjeksiyon lu 2015 model. Muhtemelen üretim den kaynaklı bir kaç ufak eksiği yada arızası var diye tahmin ediyorum. Bunlardan biri de fazla yakıt tüketmesine sebep oluyor. Sizin bir fikriniz yada öneriniz olur mu ?

Motor yeniymiş, kazasız sürüşler dilerim.

Bende 12.000 bakımına kadar ortalama 3,30 Lt. yakıyordu motor. 12.000 bakımından sonra düşmeye başladı tüketim. Km. yaptıkça sizin tüketim de düşecektir.

Eksik veya arıza durumunu bilemiyorum. Servise sordunuz mu? Servis ne diyor? Bana kalırsa 3,50 Litre de çok abartı bir rakam sayılmaz rodajı yeni biten bir motor için.


Benimde havalar soğuduğundan beri muhtemelen birazda önceden ısınsın diye bekleme olayından 4/ 4.3 litrelere yükseldi. Son hızım da düz yolda 120 km ye düştü. Yağmur yağdığında daha çok yakıyo :D

Marşa bastıktan sonra motorun sesini dinliyor, en fazla 5-6 saniye sonra da hareket ediyorum ben. Bundan daha uzun bir bekleme yapmıyorum.

DAYYAR
29 Aralık 2015, 12:26
Kış şartlarında %25 e yakın tüketim artışı oluyormuş diye okumuştum, özellikle o yüzden sordum. Bende ısınması için çalıştırınca hemen binmiyorum. Bekliyorum biraz. Tüketime çok etkisi olmasa gerek ama yine de denemek lazım beklemeden sürmeyi.
Farklı bir forumda daha 100km/4.0 Lt diye okudum. Sanırım son kasa olan modellerde (2014-2015) tüketim bir eskisine göre daha fazla. Yakıt deposu bir litre daha fazla ama :)
Bir den fazla servise farklı 2 sıkıntı ile ilgili gittim lakin çok saçma cevaplar aldım, sonuç alamadım. Yakıt konusu ile ilgili bir fikirleri yada yapabilecekleri bir şey olacağını sanmıyorum. Çok boş zamanlarına denk gelirse belki..

chetaq
29 Aralık 2015, 15:11
Kış şartlarında %25 e yakın tüketim artışı oluyormuş diye okumuştum, özellikle o yüzden sordum. Bende ısınması için çalıştırınca hemen binmiyorum. Bekliyorum biraz. Tüketime çok etkisi olmasa gerek ama yine de denemek lazım beklemeden sürmeyi.
Farklı bir forumda daha 100km/4.0 Lt diye okudum. Sanırım son kasa olan modellerde (2014-2015) tüketim bir eskisine göre daha fazla. Yakıt deposu bir litre daha fazla ama :)
Bir den fazla servise farklı 2 sıkıntı ile ilgili gittim lakin çok saçma cevaplar aldım, sonuç alamadım. Yakıt konusu ile ilgili bir fikirleri yada yapabilecekleri bir şey olacağını sanmıyorum. Çok boş zamanlarına denk gelirse belki..


Doğrudur, kış şartlarında tüketim artışı mutlaka olur. Tüketimi azaltmaya yardımcı olmak için de, mümkün olduğunca ani kalkış ve hızlanmalardan kaçınmak gerekiyor.

"Yeşil yandı hadi gazlayım" deyip gaz koluna birden asılmak yerine kademeli bir şekilde yavaşça arttırarak hızlanmak en doğrusu.

Sürüşümüzü belirli bir ritim içinde yapmaya odaklanırsak hem sürüşümüzden daha çok keyif alır hem de daha ekonomik kullanmış oluruz.

Zaman zaman motorun limitlerini görmek adına agresif de kullandığımız olacak tabii ama özellikle kış aylarında daha sakin bir sürüşü tercih etmek daha akıllıca olur.


Yakıt deposu kapasitesine gelince; 2012, 2013, 2014, 2015 bütün modeller 7,5 Litre kapasiteye sahip. Herhangi bir değişiklik yok.

Hatta yakıt deposu değil, hiçbir konuda değişiklik yok bu yukarıda saydığım modeller arasında. Bütün özellikleri aynı.


Servis konusu ise gerçekten sıkıntılı bir durum. Ben de çok saçma cevaplar aldım. Üstelik bunu özellikle "yetkili servislerden" almak işin diğer bir acı tarafı.

Servislerden en çok aldığım cevap "normal" oluyor genelde.

Bu "normal" cevabından sonra o sorunla ilgili yaptığım bütün harcamaları masrafları ben kendi cebimden ödüyorum tabii.

Şimdi bir hesaplayalım bakalım fatura ne kadar? Şu parça şu kadar... bu parça bu kadar... işçilik var şu kadar... itiraz edersin, "peki o zaman işçilik de şu kadar" + %18 KDV'yi de ekledik mi tamam!

Sonra;

Kart şifrenizi girer misiniz? Taksit yapalım mı?

E hani normaldi?

mustafa.t
29 Aralık 2015, 15:52
Herkese keyifli sürüşler

Bu sayfadaki tüm arkadaşlara katkıları için teşekkürler. Sadece burdaki yorumları okuyarak inceleyerek, 2013 model 12.000 km de beyaz scarabeo ile aranıza katılmış bulunuyorum. 12.000 bakımını Kadıköy Motor da yaptırdım. benimde kafama takılan konu yakıt konusu tam dolu depo ile eco modunda şehiriçi kullanımda 185 km yol yaptım. eski paylaşımlara göre 220-230 km lerden bahsediyorlar bende motorumda sorun mu var diye düşünüyorum yetkili servisle konuştuğumda normal dedi ama pek kafama oturmadı sizin görüşleriniz nelerdir ? şimdiden teşekkürler

DAYYAR
29 Aralık 2015, 16:32
chetaq , benim götürdüğüm farklı servislerin hepsi yetkili servisti ki dediğiniz gibi bu daha acı bir durum. Garantisi devam ettiği için sürekli ve farklı yetkili servislere sordum, ya sorunu tespit edemeyip kalsın 3-5 gün her yerini söküp bakalım diyorlar ve kullanıcı hatası olursa garanti dışı ücret alınır yada tespit yapamıyor ve veya uğraşmak istemiyor, aynen sizde olduğu gibi normal diyor. Sizin normal cevabı ve sonrasına çok güldüm :) ki bakınız bir aşağıdaki mesajda aynısı başına gelmiş arkadaşın; normal diye

mustafa.t, motorunuz hayırlı olusun. Kaza bela sizden uzak olsun, güle güle kullanın. Bir tam depo derken ışık yanıp ta içindeki benzin iyice azalana kadar mı yoksa ışık yandığında mı 185 km yol aldınız?
Mesela ben full doldurduğumda ışık 150-160 km arası yanıyor son 4 doldurmam da, rezerve de ki benzinle beraber aynen sizinkinde olduğu gibi 180 km civarı gidiyor.

mustafa.t
29 Aralık 2015, 16:47
dayyar, teşekkürler herkese kazasız belasız şürüşler.

depoyu tam doldurdum,benzini dibine kadar kullandım ışık 150 km de yandı ben dibine kadar kullandım toplamda 185 km gittim.

DAYYAR
29 Aralık 2015, 16:51
dayyar, teşekkürler herkese kazasız belasız şürüşler.

depoyu tam doldurdum,benzini dibine kadar kullandım ışık 150 km de yandı ben dibine kadar kullandım toplamda 185 km gittim.

Sizin ve benim tüketim değerlerimiz bire bir aynı. Biraz kullanım biraz da havaların ısınması ile 200 km leri görebiliriz sanırım fakat 220-230 gibi rakamları ancak şehir dışı uzun yolda yakalayabilir bizim makineler tahminimce.
Saygılar

mustafa.t
29 Aralık 2015, 17:03
Sizin ve benim tüketim değerlerimiz bire bir aynı. Biraz kullanım biraz da havaların ısınması ile 200 km leri görebiliriz sanırım fakat 220-230 gibi rakamları ancak şehir dışı uzun yolda yakalayabilir bizim makineler tahminimce.
Saygılar

umarım öyle olur, yaz gelsin uzun yollarda deneriz artık :)
saygılar,

DAYYAR
29 Aralık 2015, 18:32
Değerli Beo cular, motorun üzerinde gelen Michelin City Grip lastikleri gayet güzel yol tutuyordu, fakat kış şartlarında Honda nın irc lastiklerine döndü. Tahminimce 12-13 derece ve aşağısı soğuklarda yumuşaklık özelliğini kaybediyor bu lastikler. Kış için biraz daha dişli tırnaklı, soğuğa biraz daha dayanıklı lastikler kullanmak gerekli. Bu havalarda yol tutuşu benzer şekilde kötüleşen var mı acaba benim gibi?

mustafa.t
29 Aralık 2015, 19:40
Motorumda 2 aylık city grip lastik var, bugün akşam sağanak yağmurda 10 km kadar yol yaptım,denemek için sert frenler yaptım herhangi bir sorun yaşamadım hatta bu kadar iyi olmasına şaşırdım :)

ozanturna
30 Aralık 2015, 23:45
Marşa bastıktan sonra motorun sesini dinliyor, en fazla 5-6 saniye sonra da hareket ediyorum ben. Bundan daha uzun bir bekleme yapmıyorum.
Ben ise 3-4 dakika bekliyorum. o sırada giyiniyorum v.s




Herkese keyifli sürüşler

Bu sayfadaki tüm arkadaşlara katkıları için teşekkürler. Sadece burdaki yorumları okuyarak inceleyerek, 2013 model 12.000 km de beyaz scarabeo ile aranıza katılmış bulunuyorum. 12.000 bakımını Kadıköy Motor da yaptırdım. benimde kafama takılan konu yakıt konusu tam dolu depo ile eco modunda şehiriçi kullanımda 185 km yol yaptım. eski paylaşımlara göre 220-230 km lerden bahsediyorlar bende motorumda sorun mu var diye düşünüyorum yetkili servisle konuştuğumda normal dedi ama pek kafama oturmadı sizin görüşleriniz nelerdir ? şimdiden teşekkürler
Sizin sürüşünüzden kaynaklı olabilir bir kısmı.
Diğer bir kısmıda 12000km bakımı yapılmış mı?
Yapıldıysa sizin nezaretinizde miydi?
Yoksa yapılmış bi şekildemi aldınız? (herşeyi değiştirmemiş olabilirler)
Kayışın bollaşması yakıtı arttırıyordur diye düşünüyorum.
Bu konulara dikkat ediniz, sonra tekrar bir değerlendirme yazarsanız bizde bilgilenmiş oluruz.

-----------------------------
Lastik konusuna gelince ben METZELLER Feel Free kullanıyorum. Yazın muhteşemdi. 2 3 hafta önce ilk defa motordan düştüm. Bu kalkış esnasında arka lastiğin patinaj çekip kayması ile sola doğru düşme şeklinde oldu. Şimdilerde nedendir bilmiyorum sürüşüm değişti. Arka lastik hep kayıyomuş gibi hissediyorum. Ama lastiklerden kaynaklı değildir heralde. Benim dengem şaştı :D
Feel Free yi herkese tavsiye ederim. Kışlık versiyonlarıda var.

mustafa.t
31 Aralık 2015, 00:44
Ozanturna, 12.000 bakımı kendim yaptırdım herşey bizzat yanımda değiştirildi.motosikleti kullanım olarakta sakin kullanıyorum ani kalkış yapmıyorum hiç,şehiriçi trafikte kullanıyorum, maksimum hızımda 100-110 km/h :)

DAYYAR
31 Aralık 2015, 12:59
Ben ise 3-4 dakika bekliyorum. o sırada giyiniyorum v.s




Sizin sürüşünüzden kaynaklı olabilir bir kısmı.
Diğer bir kısmıda 12000km bakımı yapılmış mı?
Yapıldıysa sizin nezaretinizde miydi?
Yoksa yapılmış bi şekildemi aldınız? (herşeyi değiştirmemiş olabilirler)
Kayışın bollaşması yakıtı arttırıyordur diye düşünüyorum.
Bu konulara dikkat ediniz, sonra tekrar bir değerlendirme yazarsanız bizde bilgilenmiş oluruz.

-----------------------------
Lastik konusuna gelince ben METZELLER Feel Free kullanıyorum. Yazın muhteşemdi. 2 3 hafta önce ilk defa motordan düştüm. Bu kalkış esnasında arka lastiğin patinaj çekip kayması ile sola doğru düşme şeklinde oldu. Şimdilerde nedendir bilmiyorum sürüşüm değişti. Arka lastik hep kayıyomuş gibi hissediyorum. Ama lastiklerden kaynaklı değildir heralde. Benim dengem şaştı :D
Feel Free yi herkese tavsiye ederim. Kışlık versiyonlarıda var.

Sizinle birebir aynı bir durum yaşadım. Arabalı vapura binerken girişteki deniz suyu yüzünden kalkışta arka lastiğim patinaj çekti ve sol tarafıma doğru düştüm :) O düşüşten sonra bende de sürekli arka lastik kayıyor yada kayacakmış gibi bir his ve motorun yol tutuşuna karşı bir güvensizlik başladı. Metzeller lastiği daha önceki sayfalarda da tavsiye eden olmuş. Benim lastikler daha 4,000 km civarı olduğu için bir 10,000 km daha değiştireceğimi sanmıyorum :P. Sadece kış şartlarında pek başarılı değil bendekiler.
Herkesin yeni yılı kutlu olsun, kazasız belasız, trafiksiz ve keyif dolu sürüşler dilerim.

toomuchcc
03 Ocak 2016, 00:20
Geçen hafta Cuma günü Edirne'ye gittim ve aynı gün içerisinde geri döndüm. Bir günde 600km'ye yakın sürüş yapmış oldum ki ilk defa yapıyorum öyle bir şey. Scarabeom bu gezi esnasında bana hiçbir sorun yaşatmadı ve bu beni çok mutlu etti. Benim için oldukça güzel bir tecrübe oldu diyebilirim; ama tekrar aynısını yapmak istemem açıkcası. Gece 4'te yola çıkmıştım ve acayip bir sis vardı. 10-15 metreden ötesi gözükmüyordu resmen (foto (http://postimg.org/image/iavjij4bl/)). Hızım genel olarak 100-110km/h arasıydı ama bazı yerlerde sis o kadar yoğunlaştı ki 50km/h'ye kadar düşmek zorunda kaldım. Sis vizörümün üstünü de yoğun şekilde kapladığı için sıfır görüş şeklinde gittim bayağı bir müddet. Nightmare moddu resmen :] Cidden çok acayipti. Hani öyle giderken yola bir hayvan çıksa (ki daha sonra en sol şeritte büyük bir tavşan ölüsü gördüm (ve yoldan kaldırdım)) veya yolda kötü bir çukur olsa falan: direkt game over. Sis sorunu bir yana, Scarabeo'nun o tarz yollar için pek uygun olmadığını anladım. Özellikle rüzgar çok yordu çünkü beni (cam takılıydı). Bu tarz sürüşlere alışık olmadığım için de öyle olmuş olabilir tabi ki; ama önde büyük bir camı olan ve daha alçak oturuş pozisyonuna sahip bir motorla çok daha konforlu gidebilirdim diye düşünüyorum. Yine de ne olursa olsun şunu bir kez daha idrak etmiş oldum ki otomobiller böyle koşullarda motosikletlerden çok daha üstünler. Hiç kastırmaya lüzum yok yani. Burgman 650 olsa da o siste sürmek zorunda kalacaktım ve Burgman'ın da sadece iki tane tekeri var sonuçta. Olay sadece Scarabeo ile alakalı değil. Ben de o yüzden o konuya girmiyorum gereksiz yere. Bu tarz sürüşler benim sürekli yaptığım bir şey değil zaten. Dönüş yolunda gelirken "keşke cruise control'üm olsaydı" diye düşündüm bir de. Dönüşte sis yoktu ve ortalama hızım 120km/h civarıydı. Toplam yakıt tüketimi ortalamam ise 3.4lt/100km oldu. Bendeki Scarabeo'da 10gr sliderlar ve Arrow egzoz mevcut olduğu göz önüne alındığında oldukça güzel bir değer denebilir sanırım bunun için (en son benzin aldığım yerde de sanki biraz hava basıyorlarmış gibime gelmişti ayrıca).

Bomboş yollarda o şekilde sürerken motorumla ilgili yaşadığım şeyleri de bayağı bir düşünme fırsatı yakaladım. Almadan önce yaptığım araştırmalar, aldığım dönem, yaşadığım sorunlar, modifiyelerim falan derken tüm süreci detaylı şekilde tekrar gözden geçirmiş oldum ve sonuç olarak Scarabeo'ya karşı bundan sonra daha farklı bir tutum sergilemeye karar verdim. Bir tür nirvanaya ulaştım da diyebilirim açıkcası :] Aldığım bir mesajın ve keşfettiğim bir hadisenin de bu kararda etkisi oldu tabi (aşşağıda bahsedeceğim onlardan).

Burada veya Scooturk'te zamanında yazdığım mesajlara göz attım. Bugüne kadar ben bu motorla ilgili ne zaman bir şey sorsam cevap ya hiç gelmemiş, ya kısacık olmuş, ya da sorguladığım şeyle alakasız bir şey yazılmış. İlla cevap gelmesi ve bu cevabın süper doğru ve doyurucu olması mı gerekiyor? Elbette hayır. Ama şunu anladım: istediğim gibi bir cevap alamayınca farklı bir moda girmenin gereği yokmuş. Ben zaten kendim ne istiyorsam onu kafaya koyup araştırıp halletmişim bir şekilde ve yaptığım şeylerin sonucu da gayet güzel olmuş. Kombine frenler hakkında bir şeyler yazmışım örneğin. Motoru alınca çektiğim videolarda da değinmiştim bazen bu konuya. Ben öyle yapınca insanlar "Agility'nin kampanasından gelmiş bizim motorun frenini eleştiriyor" diye düşündü. Hesaba katmadıkları şey ise benim downhill mtb ile ilgilendiğim, Shimano'nun ve Avid'in ürünlerini kullandığımdı. Ha bunun bilinmesi ve benimle ona göre mi konuşulması gerekiyor? Yine hayır. Varmak istediğim şey şu: ben burada yazdığım ilk mesajda bile kombine frenlerini iptal eden kimse olup olmadığını sorgulamışım. Motoru almadan çok önce bile planlamıştım bu işlemi zira kafamda. Daha sonra da kendim araştırıp bu meseleyi hallettim en nihayetinde (sonucu da çok güzel oldu. hatta sol ana hazneyi değiştirdiğim zaman daha da güzel olacak inşallah). Bu kombine iptali modifiyesini yapan bir tane de yabancı kullanıcı var bildiğim kadarıyla ve o kadar (link (http://scootercommunity.com.au/forums/p/2393/131197.aspx#131197)). Tüm dünyada sadece iki kişi yapmış yani bu işlemi. Geri kalan diğer herkes motor fabrikadan nasıl çıktıysa o şekilde kullanmakta. "Frenini ayırmak isteyen varsa kendisi azmedip araştırıp halledebilir bunu. Öyle bir şey yapmıyorsa yapmak istemediği içindir. Sen zaten istediğini gerçekleştirdin. Boşver gerisini" diye düşünmeye başladım. "Freni şöyle ayırdım, öyle yaparken şunu keşfettim, böyle olsa daha iyi olurmuş" vs vs vs. Sanki bir sürü insanın bu konuda bir isteği varmış gibi bu kadar detaya girmenin hiç gereği yok gerçekten de. Ben yapacağımı yaparım, sonucunu sayfama koyarım, ve o kadar. Bitti gitti. En temiz ve doğru yaklaşımın bu olduğunu düşünüyorum artık.

Ben özellikle offroad içerikli yabancı forumları yakından takip etmekteyim. Çok acayip paylaşımlar yapılıyor oralarda. Ktm 690 Enduro hiç sürmedim örneğin; ama tüm sorunlarını biliyorum aletin. Benzer paylaşımları ben de burada yapmak istemiştim çünkü Scarabeo hakkındaki bilgilerin yetersiz olduğunu düşünüyordum. Ama daha sonradan fark ettim ki burada işler öyle yürümüyor. Yabancılarda para bol, imkanlar çok; millete koymuyor aldığı şeyde kusur olup olmadığı. "Bilgi paylaşılınca güzeldir" diyorlar ve yaşadıklarını bir tecrübe olarak görüp geçiyorlar. Burada ise durum farklı ve farklı da olmak zorunda sanırım. İnsanlar güç bela para denkleştirip bir şeyler alıyorlar. Satarken zarar etmek istemiyorlar falan. Bu sadece Scarabeo'ya has bir durum da değil hoş. Burada başka scooterların konularını okuyorum. Tamam Scarabeo'dan daha fazla paylaşım var eyvallah; ama onlar da yine aynı konular etrafında dönüp duruyor ve belli bazı şeylerin dışına çıkmıyorlar. Yakıt tüketimi, topcase, lastik, diz örtüsü, bir iki şey daha, ve o kadar. Detaycılık veya derinlere dalıp sorun bulma ve bunları düzeltme üzerine olan o anlayış buradaki diğer modellerin konularında da ya yok ya da çok çok az. Burada insanlar motorlarıyla o denli uğraşmıyorlar çok açık bu. Ayrıca aldıkları bir şey hakkında genel olarak sorun da görmek istemiyorlar veya sorun varsa dahi yokmuş gibi davranıyorlar falan. Ben kendim offroad'a ilgi duyan ve bu tarz forumları takip eden birisi olduğum için bu konuda marjinal kaldım. Hiçbir zaman normal bir scooter kullanıcısı olmadım zaten ben. Scooterın olayına yaklaşımım hep çok farklı oldu ve yakın gelecekte de değişmeyecek bu. O yüzden yabancılarda gördüğüm şeyleri buraya uyarlamaya çalışmayı lüzumsuz buluyorum artık. Çünkü yaptığım şeyler Scarabeo için bir dezavantaj oluşturmakta.

Kendim bu çıkarımlar sonrasında zaten bazı şeyleri değiştirmeye karar vermiştim; ama iki şey beni çok daha farklı bir tribe soktu ve motorumu daha da bir sahiplenmeme sebebiyet verdi:

Bir kullanıcı mesaj attı bana ve Scarabeo ile başka bir motor arasında kaldığını, benim paylaşımlarımı incelediğini, sonuç olarak da diğer modeli aldığını söyledi. Daha önceden de model kıyaslamasına yönelik mesajlar aldığım oluyordu. Hatta ben de Scarabeo ile başka modeller arasında karşılaştırmalar yapıyordum. Bu durumda bir gariplik görmüyorum ben, o konuda bir sıkıntı yok. Ama özellikle o son mesajda gördüğüm artık yaklaşım mı diyeyim tavır mı diyeyim neyse o, onun ardından bir şey dank etti bana. Şimdi o kişi belki doğru bir tercih yapmıştır kendisi için, ben onu bilemem. Hatta bazı durumlarda o motor Scarabeo'dan daha iyi ve yerinde bir tercih bile olabilir gerçekten. Ama şöyle bir durum var: ben o motoru almamışım (özellikle o modeli hiçbir zaman da almam. olayını anlıyorum o aletin ama benim kesinlikle tercih edeceğim bir motor değil o). Almadığım bir motorun negatif yanlarına Scarabeo'ya yaptığım tarzda değinmem mümkün değildir. Kendim sahip olmadığım bir motoru sökemem, detayını paylaşamam vs. Ama o kullanıcı bu açıdan bakmadı olaya. O sadece madalyonun bir yüzünü gördü (veya bilerek öyle görmek istedi). Ben böyle bir şeye sebebiyet vermek istemiyorum. Bunun çok net olarak farkına vardım.
Ayrıca ben bu şekilde yaparak başka insanlara da koz vermiş oluyorum "ya bak Scarabeo satılacaktı ama işte senin yüzünden adam gitti diğer motoru aldı" gibilerinden. Agility ve Scarabeo tecrübelerimden sonra şu an Kızıltoprak'taki motorcuları geziyorum; sadece dışarıdan bakarak başka motorlarda da bir sürü hata/eksiklik olduğunu kolaylıkla görebiliyorum artık. Ama bunları kendim alıp kullanmadığım için Scarabeo gibi paylaşamıyorum.

Youtube'da birisi benim yeni açtığım kanala oldukça benzer isimde bir kanal açmış ve aynı benim yüklediğim tarzda test videoları çekmiş Yamaha X-max'iyle (link (https://www.youtube.com/channel/UCWktIsx3EDU95FeeORLgR5w)). Bu kişi kimdir, olayı nedir; bilmiyorum. Beni çok sevdiği için mi böyle yapmış, yoksa burada bir tür nispet durumu mu var; onu da anlamadım. Ama madem öyle benzer isimle aynı türde videolar çekiliyor, o zaman o X-max'i benim off-road takıldığım mekanlarda da görmeyi çok isterim ben ;) Öyle dümdüz yolda gaz kolunu çevirmek kolay. Bakalım o ilk videomdaki patikadan gidebilecek mi X-max. Veya ikinci videoda yan tarafta uçurum olan bir yer var; oradaki geçişi yapabilecek mi acaba. Sonraki yerlere hiç değinmiyorum bile ;D. Scarabeo'nun o ortamlarda ne şekilde yardırdığı çok net olarak ortada ve bu çok özel bir şeydir bana göre. Ayrıca mesela X-max'in bagaj hacmi için deniyor işte kocaman falan diye (güzel bir şey tabi öyle olması, ayrı mesele); ama X-max de gelsin ŞUNU (http://postimg.org/image/7qiw976oh/) taşısın bakalım nasıl taşıyacak. Yanlış anlaşılmasın, sevdiğim bir modeldir X-max benim. Kullanım kriterlerim farklı olsaydı ben de alabilirdim bir tane hatta. Ama burada farklı bir niyet seziyorum ben.
Motorumla ilgili yaptığım paylaşımlar böyle şeylere sebebiyet verecekse ben yedirmem Scarabeo'yu bu şekilde, kusura bakmasınlar. "Yiğidi öldür, hakkını yeme" demişler. Ben Scarabeo'nun arka çamurluğundan kir geliyor derken, o diğer motorun arka tekerinin üstünde çamurluk bile yok. Burada aynısından bir tane görüyorum sokakta; artçı pegleri bile kir içinde. Benim gösterdiğim objektifliğin geri dönüşü böyle olacaksa olmaz o iş. Ayrıca ortada bir kapışma var da benim mi haberim yok nedir?! Öyleyse bileyim ki ben de ona göre oynayayım madem oyunumu.

Bu yazdıklarımdan Scarabeo'nun benim için bir anda kusursuzlaştığı anlamı çıkmasın. Motorumla ilgili düşüncelerimde bir değişiklik yok. Ben sadece olaya yaklaşımımı değiştiriyorum. Scooturk'teki modifiyeler konumda arka çamurluğun kenarlarına yaptığım eklemelere değinirken, eski Scarabeolarda uygulanmış çamurluk dizaynına örnek vermiştim bir foto ile (foto (http://postimg.org/image/dfdekgcif/)). Daha sonradan o fotoda bir şey dikkatimi çekti. Şimdi onun ne olduğunu burada yazmayacağım; ama onu görünce önce bir "yuh" oldum, sonra da kahkahayı bastım :]. İtalyan mühendisliği/anlayışı dedikleri şey tam olarak o oluyor sanırım :] Cidden komedi. Zamanında o Scarabeo'yu yapanlar şimdi de bu Scarabeo'yu yapmış işte n'apalım ;]. Rossi Ducati'den ayrılıp Yamaha'ya geri döndükten sonra bir röportaj vermişti (link (https://youtu.be/lu2sF3Lv074?t=3m50s)). Onu hatırladım ;D
Ben tutumumu değiştiriyorum sadece; fark orada. Scarabeo'da uygulanmış dizayn tercihleriyle alakalı bazı şeyler yazmayı düşünüyordum daha önceden örneğin; artık öyle bir şey yapmayacağım. Öyle yapmak hem bana kötü gözle bakılmasını sağlıyor, hem de zaten buradaki kullanıcıların düzeltebileceği şeyler değil bunlar. Bu motoru sizler üretmiyorsunuz sonuçta. Ben kendi motorumda kusur olarak gördüğüm şeyleri kendim halletmişim çoktan. Arka çamurluğuma yaptığım modifiye sonrasında İstanbul'da iki ay sürüş yaptım ve şu an bana en ufak bir kir ulaşmamakta. Bazı şeylerin kalıcı olarak daha iyi ve güzel olmasını istiyorsam, benim yapmam gereken bunları buralarda paylaşmak yerine en baştakilere iletmektir artık. O da Aprilia'nın kendisi oluyor zaten. Yaptığım işlemleri derlerim, öncesi neydi sonrası nasıl oldu vs. bunları toparlayıp yollarım. Onlar bakar sonuçlara derler "hmm evet çok mantıklı" ve yeni bir dizayn yaparlar falan. Sonra da bir bakmışız yedek parça olarak yepyeni ve farklı bir çamurluk ortaya çıkmış mesela ve satışta artık. Bunu alıp takan insanlar da "evet harbiden bu daha iyi kir tutuyor" olurlar belki. Ha Aprilia bu tarz bir şeyi ciddiye alır mı? Kendi bilecekleri iş. En son o selektör düğmesinde yaptıkları değişikliğe bakarak konuşursak en azından bazı şeylerin farkındalar diyebiliriz sanırım. Ben sorun olarak gördüğüm şeyleri zaten halletmişim. Geri bildirim vermek istiyorsam onu da bu bahsettiğim şekilde yaparım, ve biter gider. En doğrusu ve temizi böylesi gerçekten de.

Arrow Reflex 2 full egzoz seti almıştım. Özellikle orijinal manifold borusu üzerinde bazı işlemler yapmama olanak sağlayacak bu parça (onu yapmak istememin sebebi de motor askı düzeneğiyle alakalı). Bu egzozu taktıktan sonra motorumda şu an düşük devirde bir kararsızlık durumu mevcut ve bu da bazen motorun stop etmesine sebebiyet veriyor. Bunu gidermek için servise gitmiştim ama düzelmedi. Bu mesajı yazarken aslında bayağı bir tereddütte kaldım çünkü ücretli parça değişimi yapılması gerektiği gibi bir durum söylendi bana. Bunları yazmamın sanki o konuyla bir ilgisi varmış, sanki işimi görmeleri için çark ediyormuşum gibi düşünülebilir diye çekindim ilk baş; ama ilgili kişilere attığım mailde konuya yaklaşımımın nasıl olduğu gayet açık ve net. O yüzden buna fazla takılmıyorum ve içim rahat. O sorun giderilmesse ben kendim uğraşıp onu da çözeceğim zaten bir şekilde, eminim bundan. Sonra motor askı düzeneğiyle ilgili olan modifiyeyi yapacağım, ve zaten eğer o iş olursa dünyanın en iyi viraj alan Scarabeo'su benimki olacak ;). Çok basit bir mantığı var aslında; manifold borusundan ötürü uygulaması biraz zorlayacak işte sadece. Yukarıda sol fren haznesi değişimi demiştim; sadece o bile bu motoru benim için %120 seviyesine falan ulaştırır diyebilirim; çünkü o gerçekleşirse arka freni de her koşulda tek parmakla kullanabiliyor olacağım. Yıllardır en çok arzuladığım şeydi bu benim. Sele modifiyesi, bazı ufak tefek şeyler falan filan derken çok unique, çok özel bir motorum olmuş olacak ve benim yapmam gereken şey de tam olarak bu; kendi işime bakmak.

"Yaptıkların/sürüşün konuşsun, sen değil" oldum nihayetinde ve bundan sonra da bu şekilde devam edeceğim ;]

Ben trafikte karşılaştığım olaylara hep gülüp geçmiş birisi oldum bugüne dek. Her zaman sadece kendi sürüşüme odaklandım ve pürüzlere hiçbir zaman gereksiz yere takılmadım. Ne kornaya basarım, ne selektör yaparım, ne de el kol hareketi çekip küfrederim. Kendimi bu konuda her zaman çok başarılı buldum. Aynı başarıyı Scarabeo konusunda ise pek uygulayamadım sanırım. Bazı şeyler etkiledi tabi beni biraz. Motoru almadan önce test sürüşü yapıp videolar çekmek istemiştim ama hiçbir olumlu yanıt alamamıştım örneğin. Bayağı bir içerlemiştim onu. Aksi durumda bazı şeyler daha olumlu gelişebilirdi belki. Hoş ne olursa olsun ben de bir tür olgunluk veya büyüklük gösterebilirdim yine de; ama yapmamışım. O mertebeye ulaşamamışım henüz demek ki. Bundan sonrası için diyorum artık.
Rahatsızlık verdiğim kişilerden de özür diliyorum. Benimle sorun yaşamış veya sorunu olduğunu düşünen kimseler varsa ben tek taraflı olarak bu hususların da tümünü sıfırlıyorum ve bu saatten sonra iğneleyici/dokundurucu tarzda mesajlar da yazmayacağım kesinlikle. O şekilde devam ettirmek isteyen varsa gerisi onlara kalmış artık. Saygı duyarım.

Biraz uzun oldu yine. Anlayışla karşılayacağınızı ümit ediyorum.
Yeni yılınızı kutluyorum. Hepinize sorunsuz sürüşler dilerim :]

Hakki
03 Ocak 2016, 02:09
@ toomuchcc,
size nasıl özel mesajlar geliyor bilmiyorum ama şu yazınızdan kendi kendinizi gereksiz yere strese sokmuşsunuz gibi geldi bana. belki kişilik yapınız oyledir; bir şey diyemem.

ben paylaşımlarınızı begeniyorum ve faydalı buluyorum her ne kadar scarabeo kullanmasam da.

her paylaşıma olumlu veya olumsuz bir düşünce belirtemiyorum. çünkü foruma çok vakit ayıramıyorum. cevap yazarsam takip edemiyorum; bu da bazen gereksiz tartışmalar dogurabiliyor.

zaten scarabeo başlıgında sizin yaptıklarınıza camur atan , yok yere yerden yere vuran pek yok.

sizin gibi araştıran ve uygulama yapan insan sayısı tahminimce turkiyede motosiklet kullanıcılarının içinde 10000'de 1 felandır. belki de daha azdır.
paylaşımlarınıza az geri dönüş olmasının nedeni sizin de dediginiz gibi insanların araçlarıyla sizin ilgilendiginiz gibi ilgilenmemesi/ilgilenememesi dir.
bence bunda hayıflanacak , içerlenecek bir durum yok.

benim de bir çok uygulamam oldu fakat ben bu uygulamalarımı ne kayıda aldım ne de paylaşım da bulunabildim. çünkü ne kayıda alma gibi bir alışkanlıgım var ne de forumda paylaşıp insanlara cevap yazıp takip edecek zamanım var.
gerçi hayat bu belli olmaz belki 1-2 sene sonra ben de bir action-cam alıp güvenlik kamerası niyetine kullanırken paylaşım manyagı olabilirim :)

neyse çok takmayın kafaya, kalın saglıcakla

ozanturna
04 Ocak 2016, 13:15
Özgür özel mesajları bilmiyorumda forumda yani bizim konumuzda herkesin sana özendiğine eminim. Ben çok özeniyorum, okulun bitmesini bekliyodum. Şu son iki sınavdan sonra kısmetse boşum. Motoru satmayı düşünüyodum biliyosundur belki, crf 250l almak istiyodum ama yere yapıştıktan sonra vazgeçtim :) tabi bir anda değil senin yüzünden vazgeçtim. Çünkü daha bununla işim bitmemiş :) bunu anladım. Evet biraz official sın bende bu yüzden çoğu zaman internetten araştırıyorum snaa sormak yerine çünkü basit şeylerle uğraşmak istemediğiniz düşünüyorum. Ama çok istersemde sorarım canım :) nedir yani.
Diğer xmax kanalıda bence seni hiç tanımıyor bilmiyorda olabilir bence kafana takıcak hiç bişey yok :)

Bu arada yazın gezi planlarım var.
karadeniz ve yunanistan düşünüyorum.
Bu geziler için eksiklerimi belirledim.
-Kombine frenimle ilgili bi sıkıntım yok yani ayırmak istemiyorum ama arka frenin tepkisini biraz daha sertleştirmek için bişeyler yapılabiliyor mu araştırıcam.
-Seleyi yeniden yaptırıcam kaydırak gibi oldu. Artçı kısmını ekstra konforlu olucak şekilde bişeyler düşünüyorum. Bunuda kaplamacı ile konuşarak halledicem. Önde ise genişletmek mümkün olursa seleyi biraz genişletip burnunuda kaldırmak istiyorum.
-ben uzun yol konusundan senden önce davranmışım geçtiğimiz yaz motlru aldıktan 1 ay sonra balıkesir edremite gittim geldim. Bu sırada sele ile yaşadığım başka sorunda deri olması. Altıma bir tarafı kaydırmaz bir keçe koymuştum delikli. Bu terleme sorununu bayağı azalttı çünkü keçe rüzgarın içine girmesine izin veriyordu ve seleyide yükseltmiyordu. Bunu daha profesyonelleştirmeyi düşünüyorum.
-mekanik aksamda hiç ehil olduğum bi konu yok. Dolayısıyla aklıma bir eksiklik veya düzeltme işlemi gerektiricek bişey gelirse önce sana başvururum diye düşünüyorum.

Kanalın gayet iyi bu aralar bi canlanma var kanalında senin videolar sürekli önüme çıkıyor.
Benim sana önerim ancak scarabeo ile ilgili olan videolara devam ediceksen onları ayrı downhill sürüşle ilgili olanları ayrı kanallarda sunavilirsin. Veya böyle videonun üzerine yazı yazıyorsun ya o ayrımı orda yapabilirsin renklerle vs. Mesela kırmızıyla Scarabeo yazarsın büyük fontla böylece scarabeo videosu arayanlar bilirlerki kırmızılar scarabeonun kendisi ile ilgili olanlar ve direk ona yönelirler ??
Kanalında başarılar dilerim.

chetaq
04 Ocak 2016, 17:49
...............

Yazınızı okurken ben de kendinizi gereksiz yere strese soktuğunuzu düşündüm.

Ve bu konuya yorum yapan diğer arkadaşlar gibi ben de paylaşımlarınızı beğeniyor ve oldukça faydalı buluyorum.


Ben trafikte karşılaştığım olaylara hep gülüp geçmiş birisi oldum bugüne dek. Her zaman sadece kendi sürüşüme odaklandım ve pürüzlere hiçbir zaman gereksiz yere takılmadım. Ne kornaya basarım, ne selektör yaparım, ne de el kol hareketi çekip küfrederim. Kendimi bu konuda her zaman çok başarılı buldum. Aynı başarıyı Scarabeo konusunda ise pek uygulayamadım sanırım........Hoş ne olursa olsun ben de bir tür olgunluk veya büyüklük gösterebilirdim yine de; ama yapmamışım. O mertebeye ulaşamamışım henüz demek ki.


“Trafikte karşılaştığı olaylar karşısında hep gülüp geçmiş, her zaman kendi sürüşüne odaklanmış, pürüzlere gereksiz yere takılmamış, ne kornaya basmış, ne selektör yapmış, ne de el kol hareketi çekip, küfretmemişseniz”, bu başarıyı göstermişseniz eğer, aynı başarıyı yaşadığınız olaylar karşısında da (Scarabeo konusunda da) gösterebilirsiniz.

Bunun için ayrıca bir mertebeye ulaşmaya gerek yoktur.

Çünkü “Trafikte karşılaştığımız olaylar ve durumlar ile gündelik hayatımızı sürdürürken karşılaştığımız olaylar ve durumlar birbirinden farklı iki şey değildir.” Gerçekte böyle bir ayırım yoktur.

Seçim sizin.

Ben paylaşımlarınızın yine de devam etmesini isterim.

Evet "Bilgi paylaşılınca güzeldir". Ve bu bilgiler kime, ne zaman, nasıl faydalı olur asla bilemeyiz.



Hepimiz için sağlık, huzur ve bereket dolu, kazasız belasız bir 2016 yılı dilerim.

smiles
05 Ocak 2016, 16:25
@toomuchcc

Yazılarınızı bazen hiç bir şey anlamasam da (teknik bilgi eksikliğimden dolayı denk geldikçe okuyorum. Mekaniğe bu denli kafa yoracak düzeyde analitik bir insan olmadığım için, bu uygulamalara girme cesaretim hiç olmadı ancak bana yol gösterecek ve elimden tutacak bir insan olsaydı, sanırım öğrenmeye gayret gösterirdim; bu isteği bende uyandırdınız.
Scarabeo videolarınızı izledim, yazılarınızı da okudum. Negatif olarak adlandırılabilecek yönlerinin çoğuna dikkat bile etmemiştim ancak siz söyledikten sonra dikkatimi çeken şeyler oldu. Bunları bir saldırı veya acımasız eleştiri olarak almadım, savunma yapma gereği duymadım. Sadece bilgi olarak aldım. Motorumu seviyorum ve önceki kullanıcının hoyratlığına bağlı olarak çıkardığı sorunlar ve ustamın ilgisizliği dışında bir şikayetim yok. Keşke bunu değil de şunu alsaymışım demedim. Sürüş olarak bu kadar keyifli bir motor olmasaydı, tipi hoşuma gitmeseydi, İtalyan olmasaydı, zaten almazdım.

Bence eleştirilerinizi yapmaya devam edin, tarzınızı değiştirmeyin. Anlamaya niyeti olan ve yeterli kapasitesi olan anlayacaktır.

Herkese sorunsuz sürüşler

erdeminanc
08 Ocak 2016, 12:46
Merhaba,

Scarabeo 200 başlangıç motoru olarak uygun mudur? Scarabeo ve Nmax arasında kararsız kaldım.

smiles
11 Ocak 2016, 15:54
Scarabeo, başlangıç motoru olarak uygun bir motordur. Artılarını ve eksilerini bu başlık altında bulabilirsiniz. Nmax'ten en farklı özelliği büyük tekerleklerin sağladığı konfor olabilir.
Nmax yeni teknoloji olduğu için bile tercih edilebilir. 2 motoru da kullanıp hangisinden keyif alırsanız onu tercih etmeniz sağlıklı olacaktır.
2 motor arasındaki güç farkını da hesaba katmak gerek.
Scarabeo 200:
Silindir Hacmi: 181 cc
Max Güç: 19,3 hp 8.250 rpm
Max Tork: 17,2 nm 7.500 rpm

Nmax:
Motor hacmi 125cc
Maksimum güç 9,0 kW @ 7.500 dev./dk.
Maksimum tork 11,7 Nm @ 7.250 dev/dk.

ozanturna
11 Ocak 2016, 18:23
Merhaba,

Scarabeo 200 başlangıç motoru olarak uygun mudur? Scarabeo ve Nmax arasında kararsız kaldım.

Nmax başlangıç motoru olarak daha uygun olabilir.
Yaşınız 22 23 üstü ise scarabeo tavsiye ederim hemde ileriye yönelikte iyi bir adım atmış olursunuz.
Nmax tecrübesiler için daha eğlenceli bir başlangıç sağlayabilir düşüncesindeyim.

Aynı sınıfta olmadıkları kesin
Nmax te yamahanın yeni yakıt teknolojisi blue core kullanılmış. Ekonomiklikte çığır açıyor olabilir :)

Ama daha fazla güç daha yüksek oturuş pozisyonu ve seyahat isterseniz SCARABEOoo :)

------------------------------------
Bugün amatör bir hız videosu çektim scarabeomla hava mükemmeldi İstanbul'da 20 22 dereceleri gördük.
Çekimi elimle yaptım malesef bir ekipmanım yok, ama amatör ekipman yapılabilirse iphoneu güvenli şekilde bağlayabiliceğim paylaşan olursa yapmaya çalışırım.

Videoyu youtube yükledikten sonra buraya nasıl bağlantı vermemi tavsiye edersiniz?

smiles
12 Ocak 2016, 10:08
http://imageshack.com/a/img908/3152/BAXxcQ.jpg
http://imageshack.com/a/img911/9959/9ha6Zs.jpg

Bu sabah 20 km sürüşün sonunda durum bu. Bir yerlerden yağ atıyor. Sizce nedir sebebi?

ozanturna
12 Ocak 2016, 22:21
Bence elinizi korkak alıştırmayın sökün vidaları bide içini fotoğraflayın. En kolay çıkan parça zaten. Koltuk ucunda iki yanlarda iki toplam 4 vida.

Merake ttim bende, hemde sol taraftan bi sızma olmuş. Acaba yağ tahliye borusu falan varda o boruda bi hasar olmuş olabilir mi? Açın bakalım şuna ya :) yakında yağ değişimi oldu mu?

Bende 2 3 hafta önce hava filtresinin kutusundan yağ sızması sorunu yaşadım 5 6 gün boyunca sızdı hiç kullanmadım hemde. Usta yağ ve yağ filtre değişimi sırasında bütün yağı boca etti, kontrolde etti ama fazLa koymuş. Bu ustadan soğumaya başladım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------

Amatör son hız çekim videosu içerir.
Tehlikelidir! Lütfen motorun üstünde denemeyiniz.
Açıklamayı okuyunuz.

https://youtu.be/joe4NGCZpdg

Bu videoyu buraya direk bas izle formatında ekleyebilirmiyim? Varsa bilen veya daha iyi bir sunum şekli bilen söylerse uygularım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------

Yurdukoru
12 Ocak 2016, 22:45
Devirdaim hortumu yerinden çıkmış. Muhtemelen serviste fazla yağ konmuş. Aynısını ben de yaşadım oradan biliyorum.

chetaq
13 Ocak 2016, 02:10
https://youtu.be/joe4NGCZpdg

Bu videoyu buraya direk bas izle formatında ekleyebilirmiyim? Varsa bilen veya daha iyi bir sunum şekli bilen söylerse uygularım

Evet ekleyebilirsiniz.

Menüden "Insert Video" ya tıklıyor ve link'i "https" olarak değil "http" (http://youtu.be/joe4NGCZpdg) olarak yapıştırıyoruz.


http://youtu.be/joe4NGCZpdg

smiles
13 Ocak 2016, 09:56
Bence elinizi korkak alıştırmayın sökün vidaları bide içini fotoğraflayın. En kolay çıkan parça zaten. Koltuk ucunda iki yanlarda iki toplam 4 vida.

Merake ttim bende, hemde sol taraftan bi sızma olmuş. Acaba yağ tahliye borusu falan varda o boruda bi hasar olmuş olabilir mi? Açın bakalım şuna ya :) yakında yağ değişimi oldu mu?

Bende 2 3 hafta önce hava filtresinin kutusundan yağ sızması sorunu yaşadım 5 6 gün boyunca sızdı hiç kullanmadım hemde. Usta yağ ve yağ filtre değişimi sırasında bütün yağı boca etti, kontrolde etti ama fazLa koymuş. Bu ustadan soğumaya başladım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:09 ----------

Amatör son hız çekim videosu içerir.
Tehlikelidir! Lütfen motorun üstünde denemeyiniz.
Açıklamayı okuyunuz.

https://youtu.be/joe4NGCZpdg

Bu videoyu buraya direk bas izle formatında ekleyebilirmiyim? Varsa bilen veya daha iyi bir sunum şekli bilen söylerse uygularım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:12 ----------



İş yerinde zamanım olsa sökecektim ama fırsat bulamadım. Ustaya resimleri yolladım, o da sizin söylediğinizin aynısını söyledi; tahliye borusu delinmiştir, bir şey olmaz dedi. Ama şehir dışındaymış, götürdüm garaja koydum. Usta açtıktan sonra resimleri çekebilirsem koyarım buraya.
Yağ değişimi 2 ay olmuştur, bu arada.

toomuchcc
15 Ocak 2016, 18:10
Artık arka freni de her koşulda sadece tek parmakla kontrol edebiliyorum ::haapppy:::xrock::

http://s15.postimg.org/xl2zfefav/Photo_0023.jpg (http://postimg.org/image/xl2zfefav/)

Fren haznesi Xmax 250'nin. 11mm piston çapına sahip (orijinal hazne 12.7mm sanırım. emin değilim ama büyük ihtimalle öyle). Şu an EBC karbon balatalar takılı. Bu balatalar ile tekeri kilitleyebilecek kadar gücü zahmetsizce tek parmakla oluşturabiliyorum. Modulasyon da çok başarılı. Hazne çapı küçüldüğü için kol yumuşuyor ve daha fazla hareket ediyor; ama parmaklarıma temas veya sıkıştırma gibi bir durum kesinlikle yok. Açıkcası tam hesapladığım gibi oldu. Şu an sadece keşke diyorum arka disk de 220mm yerine öndeki gibi 260mm olsaydı. O zaman perfect üstü perfect olurdu herşey :P (O konuda yapılabilecek bir şey yok tabi. Jantın falan değişmesi lazım onun için).

X-max'deki kolda mekanik olarak da güçten kazanım var bu arada; pivot noktası daha başarılı ayarlanmış ve Scarabeo'dakinden daha yumuşak çalışıyor. Ayrıca bu haznenin bir başka güzelliği hortum bağlantısının altta olması ve deliğin yere doğru bakması (Scarabeo'dakinin aynısı). Bu yüzden fren hortumuyla ilgili olarak ayrıca bir işlem yapılması gerekmiyor. Yuvanın ölçüsü farklı sadece. Orijinalde olan M10x1mm, Xmax ise M10x1.25mm.

Sağdaki fren haznesini de simetrik olsun diye değiştirmek isterdim ama onu yapınca gaz kolunun da değişmesi lazım. Gaz kolunun değişebilmesi için de gaz tellerinin değişmesi lazım, ve o da pek kolay bir şey değil. O yüzden bu şekilde devam ediyorum. Bir kez alışılınca yadırganmıyor zaten. Bisikletimde de sağ ve sol hazneler farklı mesela (ön fren kolu Saint, arka XT).

Kontrol düğmeleri TVS Apache'nin. Tuşlar gayet başarılı. Sadece korna tuşunu pek sevmedim çünkü pivot noktası tuşun ortasına yakın. Bundan ötürü basması biraz garip geldi bana. Ama tüm tuşlar gayet yumuşak çalışıyor ve herhangi bir takılma durumları yok. Selektör tuşunun ön tarafta olması büyük kolaylıkmış diyebilirim ayrıca. Hani ben sürekli selektör yapan birisi değilim ama yapmak istediğim zaman tuşa erişim ve basması çok daha kolay bu şekilde. Agility'de ve Scarabeo'nun orijinal halinde elimi bayağı bir oynatıp baş parmağımla basıyordum tuşa; bu da tam o esnada kontrol kaybı yaşamama sebebiyet veriyordu. Artık öyle bir sorun yaşamıyorum.

Bazı detayları yaz döneminde tamamlayacağım. Apartman ortamında motorun yanına elektrik çekemediğim için lehimle kablolama yapamadım mesela. Bazı grenaj parçalarını da biraz yontmam gerekiyor. Onları da sonradan halledeceğim artık.

Scooterda downhill fren tekniğini tam olarak gerçekleşmiş oldu şu an. Çok büyük bir şeydi bu benim için. Çok güzel oldu. Darısı sonraki modifiyelerin başına inşallah :)

erdeminanc
16 Ocak 2016, 12:21
arkadaşlar selam.

scarabeo 200 modelini yeni satın aldım, 2015 model 150kmde henüz, ben 2. el aldım.

eldiven gözündeki soğutma suyu seviyesini kontrol ettğimde hiç su görünmüyor. motor çalışmıyorken kontrol ettim, 20 km falan gittim hararet yapmadı. hiç su olmayabilir mi? ne yapmamı önerirsiniz?

chetaq
16 Ocak 2016, 22:25
arkadaşlar selam.

scarabeo 200 modelini yeni satın aldım, 2015 model 150kmde henüz, ben 2. el aldım.

eldiven gözündeki soğutma suyu seviyesini kontrol ettğimde hiç su görünmüyor. motor çalışmıyorken kontrol ettim, 20 km falan gittim hararet yapmadı. hiç su olmayabilir mi? ne yapmamı önerirsiniz?



Scarabeo'nun sevmediğim özelliklerinden biri de bu soğutma sıvısı seviyesinin kolayca görülmemesi. Seviye neredeyse hiç belli olmuyor.

Fener tutmak bile işe yaramayınca ben çözümü ön grenajı sökmekte buldum.

Size de tavsiyem ön grenajı söküp sıvıyı öyle kontrol etmeniz. Hiç su kalmadığını zannetmiyorum ama yine de bir söküp bakmakta yarar var.


Scarabeo'nuz hayırlı olsun, kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim.

ozanturna
23 Ocak 2016, 03:02
arkadaşlar selam.

scarabeo 200 modelini yeni satın aldım, 2015 model 150kmde henüz, ben 2. el aldım.

eldiven gözündeki soğutma suyu seviyesini kontrol ettğimde hiç su görünmüyor. motor çalışmıyorken kontrol ettim, 20 km falan gittim hararet yapmadı. hiç su olmayabilir mi? ne yapmamı önerirsiniz?

Zaten doldurmak için mecbur sökeceksiniz, eliniz değmişken açıp eksik antifreezide tamamlayın derim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:51 ----------


...

Yine bütün işçilik senden mi ?
Ben kombin freni ayırmadığım için böyle bişey mümkün olmaz mı?
Yani kombine freni iptal etmeden bu işlemi sol manet için yapmamız mümkün mü?
Çünkü benim sol maneti misal 100km hız ile giderken 4 parmak sıksanız dahi arka diskte (önde zaten olmayacak :D ) kitlenme olmuyor ve eminim daha iyi yavaşlayabilir böyle bir işlem yaparsam.
Bu durum güvensizlik yaratıyor, yüksek hızlarda durma sürem uzuyor.

toomuchcc
23 Ocak 2016, 08:52
Yine bütün işçilik senden mi ?
Ben kombin freni ayırmadığım için böyle bişey mümkün olmaz mı?
Yani kombine freni iptal etmeden bu işlemi sol manet için yapmamız mümkün mü?
Çünkü benim sol maneti misal 100km hız ile giderken 4 parmak sıksanız dahi arka diskte (önde zaten olmayacak :D ) kitlenme olmuyor ve eminim daha iyi yavaşlayabilir böyle bir işlem yaparsam.
Bu durum güvensizlik yaratıyor, yüksek hızlarda durma sürem uzuyor.

Kombineli halinde sadece arka freni sıkarak arka tekeri kilitleyebilmeniz zaten pek mümkün değil. Sistemin kendisi buna izin vermiyor. Ön kaliperin ortadaki pistonu tek başına ön diski kilitleyebilecek kadar kuvvet uygulayamadığından arka fren kolu asla %100 kapasiteye (kilitleme noktasına) ulaşamıyor (kolu sıktıkça sıkasının gelme sebebi bu). Kombineli halde arka tekeri kilitleyebilmeniz için ön freni de sıkmanız lazım. Ön kaliperin ortadaki pistonuna bu defa kaliperdeki diğer iki piston da destek vereceği için ön kaliper %100 kapasiteye ulaşabilecek (kilitlenme noktasına). Ön kaliper o noktaya ulaştığı zaman hidrolik sıvısı orta pistonu daha ittiremeyeceği için aynı basıncı arka kalipere de uygulamaya başlayacak ve arkada da %100 kapasiteye ulaşmış olacaksınız; ki bu da tekerlerin kilitlenmesi anlamına geliyor (hem ön hem de arka). İşin içine hız, zemin, eğim vs. gibi faktörler girince hangi tekerin nerede kilitlendiği değişkenlik gösterebilir ama kısaca durum bu. Bu sistemin çıkış noktası arka tekerin kilitlenmesini zorlaştırmaktır zaten. ABS'nin kullanılmadığı durumlarda bir tür ekstra güvenlik unsuru olarak düşünülmüş bir şey bu tarz bir kombine sistemi.

Kombineye dokunmadan kolu değiştirmeniz durumunda kazanacağınız tek şey güç olacak. Pascal prensibi. Haznedeki pistonun çapını küçültürseniz güçten kazanım elde edersiniz.
http://s15.postimg.org/eadi7wpfr/pascal.jpg (http://postimg.org/image/eadi7wpfr/)
A1 tarafını hazne, A2'yi ise kaliper olarak düşünün. Kaliperler değişmediği için A2 değişmiyor. Hazneyi değiştirince A1'i değiştirmiş oluyorsunuz ve oran değişiyor. Eskiden 1 birimle 3 birim kazanç elde ediyorsanız artık 1 birimle 4 birim kazanç elde ediyorsunuz (örnek olarak). Kaybınız ne oluyor peki? Piston daha fazla hareket ettiği için fren kolu frenleme esnasında gidona daha fazla yaklaşıyor (bu aynı zamanda da kazanım. kol daha fazla hareket ettiği için yumuşuyor ve modulasyon artıyor. Kayıp olan tek nokta gidona yaklaşması. Çok yaklaşırsa parmaklarınız sıkışır ve tam kapasitede frenleme yapamazsınız). Ben kendi uygulamamda bu konuda bir sorun yaşamadım. Kaldı ki ben başka bir modifiye ile kolu biraz daha yakınlaştırdım hatta gidona (ayarlanabilir fren kolu modifiyesi gibi bir şey yaptım; kendime göre kolun pozisyonunu ayarlayıp/yaklaştırıp sonra sabitledim o noktada). Ona rağmen sıkıntı olmadı bende. Öte yandan bendeki sistemde sol fren kolu sadece arka kaliperdeki 2 pistonu kontrol ediyor. Siz kombineye dokunmadan böyle bir değişim yaparsanız o 2 pistona ön kaliperdeki orta piston da dahil olacak (sizdeki A2 alanı daha fazla olacak yani). Ortadaki piston nispeten küçük olduğu için çok abartı bir farklılık oluşmayacaktır ama yine de eğer böyle bir değişim yaparsanız sizdeki kol bendekine kıyasla daha da yumuşak olacak ve gidona daha da fazla yaklaşacak frenleme esnasında. Denemeniz lazım. Sizin bileceğiniz iş. Bence teorik olarak bir sorun olmaz ama ben denemedim bilmiyorum.
Onun dışında frenleme karakteristiği olarak bir farklılık yaşamayacaksınız. Kombineli halinde sistem nasıl çalışıyorsa aynı şekilde çalışmaya devam edecek.

Benim tavsiyem kombineyi iptal etmiyorsanız bulaşmamanız yönünde olur çünkü uğraştığınıza değeceğini düşünmüyorum. Ha güçten kazanım elde edeceksiniz ve sol kolunuzda daha az parmak kullanabileceksiniz artık; ama benim gibi tek parmakla sadece arka freni sıkarak tekeri yine kilitleyemeyeceksiniz (tek parmakla kilityebilmek için ön freni de sıkmanız gerekecek yine). Kombinenin negatif özellikleri sizi rahatasız etmiyorsa o şekilde devam edin derim. Ayrıca siz böyle bir değişiklik yaparsanız sizdeki sağ ve sol fren kolu arasındaki hissiyat farkı bendekinden daha büyük olacak (yukarıda açıkladığım nedenlerden ötürü. tekrar girmiyorum bu konuya). Bir de 100 km/h ile giderken sadece sol kolu kullanıp arka tekeri neden kilitlemek istediğinizi anlamadım. Her zaman iki kolu birlikte sıkın ve güvenli ve efektif bir şekilde durun. İki frenin birlikte kullanıldığı durumlarda sizdeki toplam gücün bendekinden farkı yok (sizde de toplam 5 piston çalışıyor bende de). İkitekerlerde yapılan frenlemenin büyük bir kısmı motor yola dikken yapılıyor zaten. O yüzden kombineyi iptal etmiyorsanız bence uğraşmayın. Benim bu modifiyeyle ilgili olayım farklı. Yandan bir araba çıktığı zaman ben düz şekilde durmaktansa arkayı kaydırarak motoruma tekrar yön vermek isteyebilirim o esnada; ama kombine varken yapamam bunu. Veya kombineli halinde kollar arasında olan hissiyat farkını yok etmek isterim (sadece arka veya sadece ön fren kolu kullandığınızda olan hissiyatla, ikisini birlikte kullanınca olan hissiyat farklı kombinede. Frenleri birbirinden ayrık ikitekerlerde bu fark daha net ve keskin anlaşılıyor/akla yazılabiliyor. Kombine işi çok karıştırıyor bana göre). Eğer siz böyle düşünmüyorsanız uğraşmayın. 11mm piston çaplı Xmax 250 fren kolu size sizin arzuladığınız güçten kazanımı sağlayacak mı onu da bilmiyoruz ayrıca. Bu tarz şeyler deneme yanılma içeriyor. Ben mesela imkanım olsa 10mm ve 10.5mm pistonlu hazneleri de denemek isterdim; ama onları da bulup almam ve denemem lazım... uzun iş. İşte asıl istediğim ne benim? Üreticiler dizayn aşamasında bitirecek bunları, son kullanıcı olarak uğraşmayacaksınız hiç. Hidrolik frenin çıkış maksadı güçten kazanımken, neden işi bir noktaya getirip orada bırakıyorsun?! Tek parmakla dört parmağın yapabileceği işi yapabiliyorsan o zaman öylesi güzel olandır. Bugün pek çok motor hala 2 parmak istiyor frenleme konusunda. Çok garip buluyorum bunu. KTM hidrolik debriyaj kullanıyor mesela. Neden? Arazide debriyajla uğraşmaktan parmaklarınız ağrımasın diye. Yapsalar şu scooterları da aynı anlayışla, ne güzel olacak. Koy bir de isteyene ABS.. ondan sonra sıksın tek parmağıyla dilediği gibi özgürce. Zaten teker kilitlenmeyecek. Ne güzel olacak. Ben anlamıyorum bazı üreticileri gerçekten.

Neyse daha fazla uzatmayayım artık. Xmax kolunu Ebay'den %50 indirimle 170 liraya aldım bu arada sıfır. Apache kontrol düğmesi de 60 lira tuttu. Bu işlemi yapacaksanız iyi araştırın paranız gitmesin boşuna. Sizdeki gidon uçlarında uzatma olmadığından takmanız bendekinden çok daha zor olacaktır ayrıca; onu da unutmayın derim. Son olarak evet bütün işçilik bana ait tabi ki ;)