PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 [30] 31 32 33 34 35 36 37

toomuchcc
24 Ağustos 2015, 04:53
Özgür bey o ürünü bizimlede paylaşırsınız çok minnettar kalırım.

Mesajımda linkler mevcut Ozan Bey iyi bakın :)

ozanturna
24 Ağustos 2015, 15:36
Onu gördüm iki ledli olanı diyosunuz Super bright leds in ürünü, aradığınızı bulursanız paylaşın istedim, sizin seçimlerinizi takip ediyorum :)

toomuchcc
24 Ağustos 2015, 16:15
Onu gördüm iki ledli olanı diyosunuz Super bright leds in ürünü, aradığınızı bulursanız paylaşın istedim, sizin seçimlerinizi takip ediyorum :)

Oups ok :) Ben yanlış anladım o zaman :) İstanbul'a dönmeden bir ürün almak istiyorum; çünkü orda bu tarz modifiyeleri yapmak için uygun bir ortamım yok. Superbrightleds sitesine iki defa mesaj attım o linkte bahsettiğim ürünle ilgili olarak (ağırlığını ve gerçek 20w olup olmadığını sordum zira 9.2w harcıyor demişler ürün detaylarında..); ama cevap atmadılar. Benim aradığım kriterlere en uygun ürün o gibi duruyor. Bir şey aldığım zaman paylaşacağım elbet ;)

toomuchcc
27 Ağustos 2015, 14:56
Superbrighleds'in ŞU (https://www.superbrightleds.com/moreinfo/mini-auxiliary-lights/20w-mini-aux-4-dual-row-led-off-road-work-light-cree/1729/3883/) modelini almaktan vazgeçtim. Mesajıma dönüş yaptılar. Ürünün gerçek değeri 9.2w'mış. 9 wattlık lede 300 lira vermek biraz abes olur açıkcası. Ne kadar garantisi vs olursa olsun.

Bu led mevzusunu araştırmaktan sıkıldığım için BU (http://tr.aliexpress.com/item/40W-6INCH-9-32V-CREE-LED-WORK-LIGHT-MINI-40W-LED-LIGHT-BAR-COMBO-BEAM-FOR/2034311498.html) linkteki ürünü sipariş ettim. 40w combo (gerçek değeri 20w civarı birşeydir heralde). 600gram ağırlığında. Daha önce de dediğim gibi radyatör grenajının üstüne (farın altında duracak şekilde) monteleyeceğim. İlanda IP67 yazmışlar. Aynısının farklı bir ilanında IP68 yazıyor ama yanlış olsa gerek; zira fotolarından içine kolaylıkla su kaçabilirmiş gibi duruyor ürün. Takmadan önce silikonla güzelce bir kapatmayı düşünüyorum.

Neticede 90 lira fiyata 40w combo bar. Dandik bir şey çıkarsa da şimdilik iptal edeceğim bu projeyi. Seneye belki daha kaliteli ürünler olur piyasada.

ozanturna
31 Ağustos 2015, 00:07
Evet arkadaşlar benimde söyleyeceklerim birikti. Öncelikle ilk yaptığım işten bahsedicem.
Torpido kapağımızın yanları açıktı sanki gerilmiş gibi nedenini bilmiyorduk, hala daha bilmiyoruz ama bunun tamirinin mümkün görünmediğini öğrendim.
Bunu nasıl yaptım motorun ön grenajlarını açarak işe başladım.
Nedense açarken içimde hiç geri nasıl toplayacağım endişesi yoktu, babam çok söylendi kapatamıycaksın gidiceksin ustaya diye ama kapattım arkadaşlar hatta daha sonra tekrar açtım ve vidaların hepsini değiştirdim sıfırlarıyla.

Neyse oralara gelicem önce bi açalım ön grenajları.
http://s17.postimg.org/ps85019xb/IMG_0064.jpg

Açar açmaz gözüme antifiriz sıvı haznesi takıldı, seviyesini kontrol ettim eksikti tamamladım. Sıradan antifiriz sıvısı işte korkmayın doldurun.
http://s15.postimg.org/skh02wdiz/IMG_0068.jpg

Onunda üstündeki o kara kutu farımızın beyni sanırım. Üzerinde yazan yazılardan öyle anladım;Şuradan görebilirsiniz. Flaşör ünitesi diyor sinyalde olabilir;
http://s4.postimg.org/x9a3ykjfh/IMG_0069.jpg

Neyse devam edelim, Bir de sağdan bakalım Radyatörümüz ve radyatör sıvısının kapağı sanırım o kapakta.
http://s22.postimg.org/sb1x2r10h/IMG_0071.jpg

Sağ Yan, radyatör giriş çıkış boruları ...
http://s18.postimg.org/5c4zaiwmh/IMG_0072.jpg

Sol Yan, kornamız, ve sanırım birkaç beyin veya sigorta daha (altı yeşil olanlar);
http://s23.postimg.org/r3jj1n1p7/IMG_0073.jpg

Sigorta veya beyin dediklerim;
http://s9.postimg.org/ydtj8bten/IMG_0074.jpg

---------------------------------------------------------

Şimdi asıl amacım olan şeyi görmek için derinlere baktığımda, o torpido kapağının nereye bağlı olduğunu ve nasıl bir mekanizması olduğunu gördüm.
Çok basit. Tam kapağın altına denk gelen yere tutturulmuş menteşe denmiycek bir sistem. Ve herhangi bir sıkılık bolluk ayarıda bulunmuyor. İşte o anda hayallerim suya düştü.
Kapağı söküp böyle ortadan fön makinesi ile ısıtıp formunu daha bir kavisli hale getirmek gibi bir düşüncem var bu sıralar bakalım görcez. Satılmazsa yapıcam.

Bu kapak açıkkenki görüntü;
http://s7.postimg.org/o6hfqwgcr/IMG_0076.jpg

Bu kapak kapalıykenki görüntü;
http://s11.postimg.org/9kbzg6bwz/IMG_0077.jpg

---------------------------------------------

Bu arada Ön camın hemen önündeki plastik parçanın rengi attığı için onu da boyamak istiyodum.
Orayıda söktüm daha sonra bi gün.

O parçanın fotoğrafını çekmemişim. Neyse o parçayı boyayıp yerine taktıktan sonra bir rötuş yapmak için sprey boyayı tekrar sıktım ve aklıma gelmeyen başıma geldi, cama da boya bulaştı.
Eee ben o camı öyle bırakırmıyım hemen çıkartıp siliyim dedim.
Çıkarttım şu vidalardan kurtarıp;
http://s17.postimg.org/8ammc8pz3/IMG_0129.jpg

Birde ne göreyim, bu vidaların arkasında ilginç bir civata somun sistemi var;
(Bunlar şu şekilde çalışıyor, deliğe önce somunu sokuyorsunuz, somun dediğim o siyah lastikler, bu lastiğin ucunda somun var. diğer ucu ise çıkıntılı bir şekle sahip. değile soktuğunuzda geriye kaçmasın diye. E nasıl çalışıyor? Civatayı sokup çevirmeye başladığınızda, somunu kendine çekiyor bu sırada somunun içinde olduğu lastik kısım sıkışarak genişliyor ve böylece arkada oluşan bu şişkin kısım somunun o delikten çıkmasını engelliyor. Ayrıcaaaa sarsıntıları en iyi şekilde absorbe etmeye yarıyor.)
http://s12.postimg.org/51qzk54tp/IMG_0134.jpg
Fotoğraf diğerlerinden farklı bi yerde çekilmiş diye düşündünüzmü bilmem, ama o esnada bu somunların yenilerini almak için Atatürk Oto Sanayi'ye gidiyordum, eskilerini takmak istememiştim.
Sanayide iki dükkana danışıp hemen biyer buldum. Biraz daha büyüğü olsa da o dükkanda aynı parçayı buldum. Ufak bi uyum sorunu oldu tabi henüz halletme enerjisini kendimde bulamadım diye bişey yapmadım.

Evet neyse çok uzattım o kısmı, buraya kadar gelmişken şunun bütün kafasını soyayım dedim ve devam ettim;
http://s13.postimg.org/lnsgz5yxz/IMG_0135.jpg

Bu kısımda pek bi müdahale isteyen durum yok. elektronik olaylar kablolar vs.

Sadece şu farımızın hemen arkasında, Yukardaki fotoğrafta ön camın ortadaki civatasının tam arkasına denk gelen yerinde, Farımız buhar yapmasın diye ufak bir bacamsı sistem gördüm, ucunda bir lastik parça takılıydı, özel cımbızımla (sıradan cımbız) tutup çektim onu. baktım biraz yırtılmış, hemen bastım 502 yapıştırıcıyı ve kurutup yerine taktım yine cımbız yardımı ile.
Parça;
http://s9.postimg.org/5oj1useqn/IMG_0131.jpg
http://s3.postimg.org/3s18llf2b/IMG_0130.jpg

Farın arkasında şöyle bir AYAR VİDASI var, ama ne olduğunu bilmiyorum, anlayamadım;
http://s13.postimg.org/9zl3irmlj/IMG_0140.jpg

Cama boya sıçramıştı CAMA NE OLDU OZANN? dediğinizi duyar gibiyim.
Camı önce tinerle sildim, meğersem üzerinde bir kimyasalmı ne varmış, tepkimeye girdi beyaz hareler oluştu, sanki bol kireçli suda yıkanmış borcamda kalan kireç tabakası gibi. Sonra öğrendimki akrilik boya tinerle değil asetonla çıkarmış. Onunlada sildim boya çıktı ama beyazlıklar kaybolmadı. Cam boyle beyaz kalınca bazı kocakarı olayları denedim fayda etmedi.

Aklıma satın alırken yanında aldığım bi parça geldi. Şu;
http://s8.postimg.org/t01gn1ymt/IMG_0142.jpg
http://s8.postimg.org/lis97u93p/IMG_0143.jpg

Bu meğersem farklı bir ön cam (siperlik takmak istediğimizde kullanmamız içinmiş ama ben sevdim, takkeli hacı gibi durdu :) Biraz naked oldu, göğsüm çok rüzgar yedi. Dayanamayıp tekrar eskisiyle değiştirdim 1 hafta sonra =) şimdi standart camı temizlemenin yolunu arıyorum. Araba farı temizleme olayında usta bir ilaç varmış ünlü bir markanın (şudur);
http://s9.postimg.org/ttzfarbff/IMG_0195.png
Bunu (Meguiar's PlastX) uygulamak için evdeki mevcut taşlama makinesine pasta cila kafası aldım ama daha Resimdeki ürünü almadım. Sonuç ne olur bilmiyorum.

Evet İç açıcı maceralarım şimdilik bu kadar. Yukarıda yaptığım herşeyi bende ilk defa yaptım ama hiç bir sorun yaşamadım. Eğer sizde yaparsanız tek önerim parçaları çıkartmadan önce fotoğraflayın nasıl durduklarını ve sökerken neyin nereden, hangi dişin hangi yuvadan attığını takip edin unutmayın. Çok teferruat yok.
Asıl şimdiki sorunum 12000 bakımı. Onu bir sonraki entrymde postumda sorular eşliğinde paylaşıcam sizinle.
Henüz yaptırmadım ne yapmalıyım bilmiyorum.
Lütfen ilgi gösterin.
Kendim yapabilmeyi istiyorum, parçaları internetten sipariş vericem vs. öncesinde danışmam gerekenler var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------

Evet arkadaşlar. 12000km bakımına hemen giriş yapıyorum. Km 12145 oldu.

Kayışı temin ettim doğrudur diye düşünüyorum aldığım yer 2012 scarabeo deyince bunu çıkardı zaten arkasındaki etikettede bizim motorun adı yazıyor.
Gates marka 363-217 kodlu bir kayış;
http://s8.postimg.org/c7fulqs9h/IMG_0240.jpg

Diğer kısımlarla ilgili, 12000km bakımında yapılması gerekenler listesi;
http://s10.postimg.org/ps2rc6h6h/IMG_0217.png

Sırasıyla,
10W40 yağ...........30-40TL
Yağ Filtresi........20TL
Buji................40TL
Hava Filtresi.......20TL
Kayış...............170-200TL
Fren Hidroliği......15TL
Antifiriz...........15TL
Balatalar,
Organik Ön..........55TL
Organik Arka........35TL
Metal Ön............75TL
Metal Arka..........60TL
+
VARSA GİDONDA bir sorun xTL
------------------------------------
1)Bunun Faturası Üst Fiyatlardan hesaplarsak;
485TL+xTL+İŞÇİLİK TL si midir?

Verdiğim kayış fiyatı genelde internetteki fiyattı.
Ben çok daha ucuza aldım sürekli alışveriş yaptığım yerden.

2)Balatalara gelicek olursak ben ucuz olandan yanayım, yanılmıyorsam forumda da daha önce ebc nin organiklerinden memnun kalındığını okumuştum! Sizin tercihiniz ve öneriniz nedir? Birde biliyorsanız fiyat açısından nerde uygun bulurum yazarmısınız lütfen.

Yağını değiştiricem önerildiği gibi 10/40 ile, ben 5/40 koyunca ne olduğunu ne değiştiğini bilmiyorum. zaten fiyatlar aynı.
Yağ filtresini değiştiricem kesin.
Buji bir kaç kez sanırım sinyal verdi, ateşlemesi 2 3 kere böyle bir 3-4 saniye sürdü. Değişmesi zorunlumu bilmiyorum ama değiştiririm.
Hava filtresini temizletirim diye düşünüyorum herhangi bir sorunu yoksa.
Kayış tamam zaten yazdım yukarda.
Fren hidrolik seviyelerini kontrol ettim zaten ekletmem lazım, bu da kesin yapılcak.
Antifiriz tamam sıkıntı yok.

Gelelim en önemli konuya. Kesinlikle yardımcı olmanızı istediğim iki konu var.
Birincisi BALATALAR.
Sorumu sordum yukarda. Ne yapmam gerekli lütfen yardımcı olun.
Mesela Motopitte balata ve fiyatları bunlar
http://www.motopitshop.com/motopit-online-satis/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_i_e_/fren_grubu/fren_ana_grup
Çok pahalı geldi bana.

Burda ise daha uygun ve iki seçenek var, markalarıda belli en azından. ama bu ikisinden hangisi? (organik? metal?)
http://www.motoruma.com/search?q=ebc&adv=true&adv=false&cid=38&isc=true&isc=false&mid=0&pf=&pt=&sid=false

Diğer Buji, Filtreler, Yağ ve Hidrolik ürünlerini burdan sipariş vermeyi düşünüyorum.
http://www.motopitshop.com/motopit-online-satis/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_i_e

önerebiliceğiniz direk ürünler varsa tam ismi veya internet adreslerini vermenizi rica ederim.
Bu Bakım konusunda yardıma ihtiyacım var.

toomuchcc
31 Ağustos 2015, 03:03
...

O parçalar röle oluyor, beyin değil. Scarabeo'nun beyni(ECU) throttle body üzerinde.
Farın iç kısmındaki vida farın sağ sol yön ayarını yapıyor (üstünde R L ibaresi var zaten dikkatli bakarsanız).
Torpido gözünü kirden korumak istiyorsanız sol menteşenin altındaki boşlukları kapatın özellikle; çünkü teker arkasında korna için açılmış deliklerden bu menteşeye kir ulaşıyor ve o kirler de torpidonun içine doğru girmeye başlıyor.

Bakımla ilgili olarak yerli yabancı bir sürü kişi yıllardır çeşitli paylaşımlarda bulunmuş bu motorla ilgili olarak. Kimisi 5w-40, kimisi 10w-40 kullanıyor vs. Benim Scarabeo'mda ise şu an 0w-40 Mobil 1 ESP Newlife dizel motor yağı var (burdaki esas unsur 0w-40 olması. markaya veya otomobil yağı olmasına takılmayın). Yağ konusunda merak ettiğim pek çok şey vardı yıllardır; bazı şeyler denemek istiyordum. En sonunda karar aldım ve bunu uygulamaya koydum (özellikle ŞU (http://www.bobistheoilguy.com/motor-oil-101/) makale bu kararı almamda oldukça etkili olmuştur). Servis kitapçığında "20w-40 kullanılmalı" yazan motorda dahi tüm sene boyunca 0w-40 kullanmayı düşünüyorum şu an. 0w-40 vizkositede motosiklete özgü bir yağ bulunmadığı için otomobil yağlarına bakılması gerekiyor. Motosiklette otomobil yağı kullanma fikri bana çok saçma gelen bir şeydi evvelden; ama şu anki kısa vadeli tecrübemden sonra diyebilirim ki: "bundan sonra hep 0w-40 yağ kullanacağım (ve büyük ihtimal mobil 1'in bu yağı ile devam edeceğim)". Uzun dönemli kullanım sonrası nasıl etkileri olacağını bilmiyorum. Bu yazdıklarım tavsiye değildir bu arada. Kim hangi yağı istiyorsa alsın kullansın. Genel olarak tam sentetik yağ kullanmak ve bakımları geciktirmemek en ideali. Scarabeo'nun servis kitapçığında yağ değişimi için "12000km'de bir" diye yazmışlar ama bu çok yanlış bir şey bence (Scarabeo'nun servis kitapçığında yanlış yazılmış başka şeyler de mevcut). Motor sadece 1 litre yağ alıyor. Bu kadarcık yağ ile 12000 km gitmek çok abes olacaktır. Bizim burda genelde yapılan uygulama 6000km'de bir değişim ki bu normal kullanım için ideal sanırım. Ben aşırı tozlu yerlerde sürüş yaptığım için 2000-3000km'de bir değişim yapıyorum (Agility'imde de aynıydı). Hava filtresi ve yağ bakımı çok kritik. Yeterli hassasiyeti göstermek lazım bu ikisine. Hele Avşa gibi toz cenneti yerlerde.. Sadece 500km'de temiz hava filtresinin geldiği hal:
http://s17.postimg.org/nrqglxd2z/CAM00072.jpg (http://postimg.org/image/nrqglxd2z/)

ozanturna
31 Ağustos 2015, 09:48
toomuchcc ben motoru satıyorum aynı zamanda o yüzden yağ konusunda bi değişiklik düşünmüyorum.
Şu hava filtresi olayına gelince kendin mi söktün? Bende açıkçası kendim söküp takmayı düşünüyorum. Gerekli aletlerim var sorun yaşarmıyım?

Birde hiç varyatör kapağını söktünmü? Kayışı değiştirme videoları izledim internette basit görünüyo! Yeterli tecrübede birisinden bir kere dinlesem bende açabilirmiyim. Şu an kaşıntı var resmen aç tak diyor şeytan :)

gurcano
31 Ağustos 2015, 14:08
toomuchcc ben motoru satıyorum aynı zamanda o yüzden yağ konusunda bi değişiklik düşünmüyorum.
Şu hava filtresi olayına gelince kendin mi söktün? Bende açıkçası kendim söküp takmayı düşünüyorum. Gerekli aletlerim var sorun yaşarmıyım?

Birde hiç varyatör kapağını söktünmü? Kayışı değiştirme videoları izledim internette basit görünüyo! Yeterli tecrübede birisinden bir kere dinlesem bende açabilirmiyim. Şu an kaşıntı var resmen aç tak diyor şeytan :)

Hava filtresi değişikliği bu motorda yapıp yapabileceğin en basit işlem.

smiles
01 Eylül 2015, 16:21
Merhabalar,

Ön diski değiştirmem gerekiyor. Parçayı nereden almamı tavsiye edersiniz?

gurcano
02 Eylül 2015, 10:00
Merhabalar,

Ön diski değiştirmem gerekiyor. Parçayı nereden almamı tavsiye edersiniz?

http://www.motopitshop.com/motopit-online-satis/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_i_e_/fren_grubu/fren_ana_grup

chetaq
02 Eylül 2015, 12:59
Merhabalar,

Ön diski değiştirmem gerekiyor. Parçayı nereden almamı tavsiye edersiniz?


Daha önce buradan http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=20824 alışveriş yapan var mı bilmiyorum ama,

Orijinal ön disk (28,56$) + Türkiye Kargo (26$) dahil,

Toplam 54,56$ yapıyor.

Bu da bugünkü kurdan yaklaşık 160 TL. eder.

Ürün bedeli 75€'dan düşük olduğu için gümrük vergisi de ödemezsiniz ve tahminimce 15-20 günde kargo kapınızda olur.

smiles
02 Eylül 2015, 13:21
Daha önce buradan http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=20824 alışveriş yapan var mı bilmiyorum ama,

Orijinal ön disk (28,56$) + Türkiye Kargo (26$) dahil,

Toplam 54,56$ yapıyor.

Bu da bugünkü kurdan yaklaşık 160 TL. eder.

Ürün bedeli 75€'dan düşük olduğu için gümrük vergisi de ödemezsiniz ve tahminimce 15-20 günde kargo kapınızda olur.

260 Tl'ye bulmuştum. 100 Tl ciddi bir fark. Siteyi araştırayım biraz.

Çok teşekkür ederim :cat:

DAYYAR
02 Eylül 2015, 13:32
Arkadaşlar merhaba, Anadolu yakası n da ikamet eden Beo sahibi varsa forumdan, müsait bir ara buluşup bir test yapmak istiyorum. Araç olması gerekenden daha sarsıntılı gelmeye başladı bana ve bir kaç sayfa önce yazdığım sabit hızda düz yolda önden arkaya doğru olan belirli aralıklarla sallanma durumu devam ediyor. Servis maalesef pek ilgili olmadı, başka bir servise götürmeden önce eğer müsait olan bir arkadaş varsa iki Beu yu karşılaştırmak istiyorum.
Teşekkürler, kazasız belasız sürüşler

smiles
02 Eylül 2015, 14:46
Merhaba,

Sallama sorunu bende de var. Balans yaptırdım değişen birşey olmadı. Ön disk yamuk diyorlar ama o sebep olur mu onunla ilgili bir şey söylemiyorlar. Benim ustam da sorun olmadığını söylüyor ama bariz sallıyor motor. Özellikle virajlarda hafif yatınca çok rahatsız ediyor.

murat_71
04 Eylül 2015, 23:03
Bir saat sonra İstanbul dan Marmaris e scarabeo için yola çıkıyorum mantıklı olmadı belki ama ir macera yaşamak istedim:) istanbul dan da alabilir dim hanım halime gülüyor bende:)

ozanturna
05 Eylül 2015, 14:16
Arkadaşlar daha önce balataları değiştiren oldu mu? Bu işlem için servisler ne kadar alıyo? Ben sırf merakımdan ve öğrenme isteğimden kendim değiştirmek kendim yapmak istiyorum böyle şeyleri elimde güzel imkanda var. Hava tabancası vs aos ta amcamın dükkanında. O yüzden rahatım bişeyi yapamayınca etraftan hemen yardım geliyor zaten. İncelikler falan öğreniyorum. Scarabeo larımızda balata değişimi için (özellikle arka balatalarda) lastik çıkartmaya gerek varmı? Varsa o işe ben girmiycem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------

Motorumda satıldı satılcak hissediyorum ama hiç içimden satmak gelmiyo. Bakım yaptıkça sürüş zevki artıyor.


Sallama olayı diyorsunuz ya arkadaşlar keşke birbirimizin motorlarını test etme imkanımız olsa ama benim önerim ve düşüncem gidon rulmanlarınızı bir ustaya kontrol ettirmeniz. Başka sıkıntı yaratıcak bir nokta yok ki zaten? Sanırım.

smiles
05 Eylül 2015, 15:10
Sallama olayı diyorsunuz ya arkadaşlar keşke birbirimizin motorlarını test etme imkanımız olsa ama benim önerim ve düşüncem gidon rulmanlarınızı bir ustaya kontrol ettirmeniz. Başka sıkıntı yaratıcak bir nokta yok ki zaten? Sanırım.[/QUOTE]

Ankara'da başka beo kullanan tanımıyorum maalesef. Ama zaman zaman Beverly 250 kullanıyorum 2006 model ve 120-130 gidiyorum resmen şiir gibi akıyor meret maşallah. Ne sallama ne titreme. Bir de gidon rulmanı ön tarafı etkiler sanırım. Benim motorun arka tarafı sallıyor. Süspansiyonda birşey yok diyor usta. Kayış, tahrik seti, varyatör hepsi değişti.
Lastiklere balans yaptır dedi. Yaptırdığımda pişman oldum. Ankara'nın en meşhur yerinde yaptırdım, 30 km yol yaptım sırf onun için. Adam bir suratsız; "motorlarla uğraşmayı hiç sevmiyorum, çok problem çıkartıyor sahipleri" dedi. Eyvah dedim kesin bir sıkıntı çıkacak. nitekim öyle oldu. Egzozu düzgün monte edemediler sanırım, zırıl zırıl ses geliyor. Km saati bir çalışıp bir çalışmıyor. Farlar yanmıyor sadece altta bulunan küçük ampul yanıyor ve ekrandaki mavi uzun far ışığı sürekli yanıyor.
Başka usta bulmak istiyorum o yüzden bozuk bozuk biniyorum motora :( dertliyim anlayacağınız.

Yurdukoru
05 Eylül 2015, 17:17
Dediğiniz türde bir sallama bende hiç olmadı. Aksine Beo'yu diğer kullandığım motorlara kıyasla çok dengeli buluyorum. Bir de bu benim 2. Scarabeom bunda da öyle bir durum yok.

Lâkin ilkinde şöyle bir durum söz konusu oldu. Daha önceki Scarabeoma givi büyük ön cam taktırmıştım ve rüzgarda inanılmaz sallıyordu, resmen yelkenli gibi olmuştu. Özellikle bir gün Alaçatı'dan Izmir'e dönerken çok büyük tehlike arz etmişti ve söktürmüştüm. Ayrıca arkada geniş bir Kappa vardı. Acaba taktırdığınız topcase ya da ön cam buna sebep olmuş olabilir mi?

Servisler maalesef çok pahalı ve ilgisiz. Bir kere durduk yerde sele açma mandalı kilitlendi. Motorum henüz garantide olmasına rağmen garantiye girmediğini söylediler ve 50 liraya patladı. Yakın çevremde iyi diyebileceğim bir servisi yok.

DAYYAR
06 Eylül 2015, 00:49
Bugün 1250 km de rodaj bakımını yaptırdım. Ustaya özellikle test sürüşü yapmasını söyledim. 10 km kadar yapmış :)
Bana hiç bir sorun sıkıntı olmadığını söyledi, yağ değişim için 4500 km de kontrole gitmem gerektiğini eğer eksiltme yoksa 6 bin de tekrar geleceğimi söyledi. Sallanma sorunu için ise ön amortisörlerin yeni olduğu için sert ve zamanla yumuşadıkça geçecektir, açıklaması yapıldı. Hıza göre sallanma aralığı ve hızı pek artmadığı için amortisör açıklaması şu an için aklıma yattı. Gaz verdiğimde değilde sabit hızda yada gazdan bırakınca oluyor. Normalde çok dert etmem ama sıfır km alıp ta ufak tefek sorunla karşılaşınca biraz takıyor insan. Motor da kendi ön camı ve arka çanta daha taktırmadım. Rüzgardan biraz fazla etkileniyor, büyük cam taktırmayı düşünüyordum, sizin yorumunuzdan sonra zor gibi :)
Hatta belki benim acemiliğimden dir ama 100 km üzeri sürat te rüzgar çok aşırı etkiliyor, şerit yol boş değilse 110 km nin pek üzerine çıkmıyorum. Yolda tanıştığım başka bir beo cu 120-140 arası rüzgar dan dolayı arka tarafın savrulduğunu hatta kaza yaptığını söyledi. Onun için tek sıkıntılı yönü buymuş. Servis konusu dediğiniz gibi, yetkili servis sayısı az, işleri çok, ilgi maalesef çok çok az.
Sırf şu servis ve yedek parça yüzünden insanı zorla Honda Yamaha sahibi yapacaklar :(
Daha önce yapıldı mı bilmiyorum, İstanbul Beo buluşması yapılırsa mutlaka katılırım, özellikle Şile, Ağva, Kilyos vs gezisi hoş olur daha hava halen güneşli ve sıcakken.
Kazasız Belasız sürüşler
iyi geceler

murat_71
06 Eylül 2015, 21:37
Bugün kısa bir test sürüşünü gerçekleştirmiş bulunmaktayım,

Keyifli bir sürüşü var,

Özellikle İstanbul içinde yolların durumunu da göz önünde bulundurunca süspansiyon ve lastik çapı biçilmiş kaftan...

Üzerine oturduğumda 250 lik vespa oturuş pozisyonu olduğunu fark ettim, gerek şehir içinde gerek uzun yolculuklarda üzmeyeceğe benziyor.
Sele daha rahat olabilirdi ama sanırım biraz modifiyeyle konforlu hale getirilebilir.
Lastiklerin yol tutuşu mükemmel. Şimdilik bu kadar kullandıkça göreceğiz.:9

ozanturna
07 Eylül 2015, 11:11
Şu buluşma işi olabilir +1
Motordan çıkan ön balatanın fotoğrafını kısmet olursa akşam koyucam. Akıl almaz bir balata yenmesi olmuş :) ben hiç sıkmam ön freni, hiç değilde çok nadir durunca kaymamak için vs.
Kayış konusunda hala bir yorum yapılmadı. Ben Gates marka kayışın fotoğrafınıda atmıştım, 2012 model beo ya uymadığını tecrübe ettim.
Üstündeki orjinali mitsubishi marka üzerinde aprilia da yazıyor. Ölçüsünün fotoğrafını çekemeden telefonun şarjı bitmişti. Yine bana kalırsa gerçek ölçüyü vakit bulduğumda varyatör kapağını söküp fotoğraflıycam.
Benden önce davranan olursa yazsın lütfen. Birde şu kayışı ucuza alan oldu mu? 170-200 arası görüyorum ben sitelerde.

chetaq
09 Eylül 2015, 22:59
Scarabeo'nun soldaki far düğmesini aktive etmek oldukça zor geliyordu bana. Selektör yapmak pek kolay değildi falan. Yaz başında bu düğmeyi komple söküp iç kısımlarını greslemiştim ve bayağı bir düzeltmiştim bu durumu; ama düğme sonradan yine zorluk çıkartmaya başlamıştı. Geçen hafta tekrar greslemek için açtım. İşim bittikten sonra geri takarken sağ taraftaki çentiklere gözüm ilişti (düğme, yuvasında oynama yapıyordu biraz). Bu çentikleri dışa doğru açmaya çalışırken bir tanesi kırdım ve bu beni şaşırttı bayağı bir (o kadar kolay kırılabileceğini tahmin etmemiştim). Daha sonra simetrik olsun diye diğer çentiği de kendim uçurdum :P O saatten sonra "tuşu artık silikonlayarak geri takarım" diye düşünüyordum; ancak sonra bundan vazgeçip yenisini almaya karar verdim ve Motopitshop'tan yeni bir düğme satın aldım.

Düğme bugün elime ulaştı; ancak paketten çıkan ürün bendekinden farklıydı. Aldığım düğmenin dizaynı, eskisine göre değiştirilmiş ve yeni düğme kolaylıkla basılabilir bir hale sokulmuş. Motopitshop'un sitesindeki fotoda ise eski dizayn gözüküyor enteresan şekilde.

http://s24.postimg.org/tor7lvgb5/Photo_0056.jpg (http://postimg.org/image/tor7lvgb5/)

Takılı olan yenisi. Elimde tuttuğum ise motorun üzerinden çıkan eski parça.

Şu an çok güzel oldu. Böyle olacağını bilsem gresle falan hiç uğraşmadan daha önceden yapardım bu değişimi. Tabi insanın aklına "madem böyle kolay basılabilen bir düğme yapabiliyorsunuz, motorun üzerinde gelen neden o şekilde o zaman" sorusu geliyor..



Bugün yolda önümdeki araca selektör yapayım dedim. Düğmeye bastım ama selektör düğmesi çalışmadı. Uzun far yanmadı.

Tek başına uzun far konumuna alınca çalışıyor fakat selektör yapınca çalışmıyordu.

Servise gittim ben de. Kontrol edildi, arızalı çıktı. Yenisiyle değiştirdim.

Yukarıda alıntı yaptığım linkte görülen düğme takıldı benim motora da. Ve gerçekten eskisiyle kıyaslanmayacak kadar rahat çalışıyor bu yeni düğme. Selektör yapmak çok daha kolay şimdi.

Düğme değiştikten sonra eve dönerken aklıma bir soru takıldı.

Selektör düğmesi bozulduğunda bunu fark edip değiştirebiliyoruz. Peki ya "Eco/Sport" düğmesi bozulduğunda bunu nasıl fark edeceğiz?

Öyle ya, bu da diğerleri gibi bir düğme sonuçta. Yani bu da bozulabilir demektir bu. Selektör yapıp uzun far yanmayınca arızalı olduğunu fark ediyoruz ama "Eco/Sport" düğmesinde bir arıza olursa bunu nasıl fark edeceğiz?

Bu "Eco/Sport" düğmesi haricinde diğer bütün düğmelerin düzgün çalışıp çalışmadığını anlayabiliriz. Ama nedense bu düğme için herhangi bir uyarı/ikaz ışığı vs. yapılmamış.

Hangi modda kullandığını sadece düğmeye bakarak anlayabiliyorsun, o da düğmenin düzgün çalıştığını varsayarak.

Eğer bozulduysa bunu anlama şansın yok. Çünkü zaten iki mod arasında hiçbir belirgin fark olmuyor sürüşte. Varsa da "bunu fark ettim" diyene rastlamadım ben henüz.

Aprilia da bu durumu fark etmiş ve bu yüzden de bir uyarı/ikaz ışığı koymamış sanırım.

"Bozulsa da bozulmasa da bir şey fark etmez" demiş herhalde. :cherry:

toomuchcc
10 Eylül 2015, 22:39
...

Multimetre ile kısa devre kontrolü yapılarak çalışıp çalışmadığı test edilebilir o düğmenin. O konuda sıkıntı yok. Asıl sıkıntı bu tuşun kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramıyor olması. Gaz kolu denen bir şey var. Performans isteyen açar sonuna kadar, az yakmak isteyen de kısar. Bitti gitti. Tamamen saçmalığın daniskası bir şey o tuş. Adamların olaya yaklaşımı zaten ortada hoş. Yan ayağı olmayan bir scooterdan bahsediyoruz burda. 300 lira para istiyorlar yan ayak için. Motor üzerinde gelen selektör tuşu ile sonradan aldığınızı kıyaslayın işte siz de tecrübe etmişsiniz aynısını. Adamlar bu motoru bence çok ard niyetli dizayn etmişler. "Yaa boşver abi yolla gitsin sonradan düzeltiriz" kafasında yaklaşmışlar pek çok şeye. "Ya tamam kırık olarak tak vidaları salla kim açacak da bakacak oralara" dedikleri de olmuş bayağı bir! Şu ana kadarki tecrübeme göre konuşuyorum: bence Aprilia'nın bu motoru komple baştan aşşağı revize etmesi lazım. Sıfırdan yeni bir Scarabeo üretmeliler. Aletin dizayn olarak bir sürü falsosu var. 10000 km'ye ulaşınca detaylı olarak bahsedeceğim bazı şeylerden. Çok acayip kafalarda takılmış adamlar resmen. O manifold borusunu dizayn edenin suratına tükürmek çok isterdim mesela.

chetaq
10 Eylül 2015, 23:16
Multimetre ile kısa devre kontrolü yapılarak çalışıp çalışmadığı test edilebilir o düğmenin. O konuda sıkıntı yok. Asıl sıkıntı bu tuşun kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramıyor olması. Gaz kolu denen bir şey var. Performans isteyen açar sonuna kadar, az yakmak isteyen de kısar. Bitti gitti. Tamamen saçmalığın daniskası bir şey o tuş. Adamların olaya yaklaşımı zaten ortada hoş. Yan ayağı olmayan bir scooterdan bahsediyoruz burda. 300 lira para istiyorlar yan ayak için. Motor üzerinde gelen selektör tuşu ile sonradan aldığınızı kıyaslayın işte siz de tecrübe etmişsiniz aynısını. Adamlar bu motoru bence çok ard niyetli dizayn etmişler. "Yaa boşver abi yolla gitsin sonradan düzeltiriz" kafasında yaklaşmışlar pek çok şeye. "Ya tamam kırık olarak tak vidaları salla kim açacak da bakacak oralara" dedikleri de olmuş bayağı bir! Şu ana kadarki tecrübeme göre konuşuyorum: bence Aprilia'nın bu motoru komple baştan aşşağı revize etmesi lazım. Sıfırdan yeni bir Scarabeo üretmeliler. Aletin dizayn olarak bir sürü falsosu var. 10000 km'ye ulaşınca detaylı olarak bahsedeceğim bazı şeylerden. Çok acayip kafalarda takılmış adamlar resmen. O manifold borusunu dizayn edenin suratına tükürmek çok isterdim mesela.



Söktükten sonra elbette bir test yapılabiliyordur da, mesele sökmeden anlayabilmek bunu. Bence de son derece gereksiz bir özellik bu "Eco/Sport" fonksiyonu.

Bu arada bildiğim kadarıyla yan ayağın fiyatı da 129,80 € (110€+KDV).

Bugünkü kurdan hesaplayınca yaklaşık 444 TL. gibi bir rakam çıkıyor ortaya.

volkanocak
17 Eylül 2015, 02:52
bende bu motoru yakın markaja aldım,kafama takılan en önemli sorunu YAN AYAKLIK olmaması, bir demir parçasına 400 tl vermek hiç de içime sinmiyor, bunun başka bir çözümü varmıdır

sanausbe
17 Eylül 2015, 09:25
Motor genel olarak güzel, üstelik euro kuru düşünüldüğünde yapılan kampanya bulunmaz cinsten... Eldeki stok bittiğinde bunu (ve benzeri rakipleri) bu fiyatlara almak mümkün olmayacak gibi görünüyor bana.

Yan ayak çok gerekli olan bir şey değil bence. Zaten el freni olmadığı için çok da güvenli durmuyor yan ayakta bu aletler.

S.

volkanocak
17 Eylül 2015, 17:02
en güvenli duruş şekli yan sehpa duruşudur kolay kolay devrilmez, tecrübeyle sabittir

toomuchcc
21 Eylül 2015, 13:06
Offroad led'im geldi. Sonuçlardan çok memnun kaldım.

http://s16.postimg.org/krxjy3u69/Photo_0006.jpg (http://postimg.org/image/krxjy3u69/)

Uzun vs. Uzun+Led
http://s24.postimg.org/dl8b2wto1/a_uzun1.png (http://postimg.org/image/dl8b2wto1/)http://s24.postimg.org/a2wb6iss1/a_uzun_led1.png (http://postimg.org/image/a2wb6iss1/)

GoPro ile yaptığım çekimden (GoPro otomatik exposure yaptığı için Led'in sağladığı ekstra ışık şiddetini gerçek şekilde iletemez. Işık şiddetini dengelemek için shutter speed'i arttırıp gain/iso değerini azalttığı için görüntüdeki noise azalır bunun yerine. Özellikle kask ve gösterge paneli etrafında görebilirsiniz bu farkı; karıncalanma/kumlanma etkisi Led varken çok daha az):
http://s15.postimg.org/utgzyhq9z/b_uzun1.png (http://postimg.org/image/utgzyhq9z/)http://s15.postimg.org/ptjjqjknb/b_uzun_led2.png (http://postimg.org/image/ptjjqjknb/)

90 liraya bu performansı beklemiyordum açıkcası. 40w olarak lanse edilmiş ama 34w harcıyor (2.8amper) (300 liraya, 9.2w harcayan 20w led almayı düşünüyordum bir aralar....). Sipariş verirken "test ederek gönderin lütfen. Zor şartlarda kullanacağım bu ışığı" diye yazmıştım; gelen ürünün kablosunda "QC passed" yazıyordu (Benim mesajımla ilgisi var mı yok mu bilmiyorum tabi). İnternette bu ürün için led kartının yansıtıcı yüzeylere tam oturmadığını yazan kullanıcılar vardı. Bende böyle bir sorun yok. Şu ana kadar çok başarılı. Kutusunda IP68 yazıyordu; ama bana hiç inandırıcı gelmedi bu. Ön çerçeve etrafını ve arkadaki kablo bağlantısını güzelce silikonladım. Su veya tozun içine girebileceğini pek düşünmüyorum artık. Röle kullanarak bağladım. Led için ayrı bir açma kapama tuşu var. Açık konuma getirilince sadece uzunda ve selektör yaparken devreye giriyor ışık. Kısa hüzmelerde hiçbir şekilde yanmıyor. Böyle yapmak da çok başarılı oldu. Uzun + led yanarken karşıdan birşey gelirse sadece kısaya alarak iki ışığı da kapatabiliyorum anında.

Önceki sayfalarda birisi sormuştu bu Led işini; bir şey söylemem lazım bu konuda. Ben bu ürünü burda yaptığım offroad sürüşler için aldım. Bunlar trafikte kullanılacak ışıklar değildir! Scarabeo'nun orjinal farı trafik ortamı için hali hazırda zaten çok başarılı. Bu led'e önden 1 saniye bakınca geçici körlük yaşıyorsunuz. Bu konuya gerekli hassasiyeti gösterin lütfen.

toomuchcc
23 Eylül 2015, 22:20
Scarabeo'ma yaptığım modifiyelerin detaylarına ŞU (http://www.scooturk.net/showthread.php?t=21335) linkten ulaşabilirsiniz.

volkanocak
27 Eylül 2015, 01:27
sürekli mi oluyor? çünkü bu gün tünelin birinden geçerken oldu, diğerinden geçerken olmadı hızım 110 civarıydı

solo__
02 Ekim 2015, 16:50
Scarabeo'ma yaptığım modifiyelerin detaylarına ŞU (http://www.scooturk.net/showthread.php?t=21335) linkten ulaşabilirsiniz.


selamlar,
ilgili modifiyeleri yaparken parçaları nasıl söktüğüze dair fotoğrafları da siteye koymanız mümkün olur mu?

toomuchcc
03 Ekim 2015, 06:05
selamlar,
ilgili modifiyeleri yaparken parçaları nasıl söktüğüze dair fotoğrafları da siteye koymanız mümkün olur mu?

Merhaba,

Servis kitapçığında sökme işlemi için gerekli bilgiler mevcut olduğundan ben hangi parça nasıl sökülür göstermeyi düşünmüyorum. Detay istediğiniz bir konu varsa yardımcı olabilirim burdan yazarak.

solo__
05 Ekim 2015, 17:12
Merhaba,

Servis kitapçığında sökme işlemi için gerekli bilgiler mevcut olduğundan ben hangi parça nasıl sökülür göstermeyi düşünmüyorum. Detay istediğiniz bir konu varsa yardımcı olabilirim burdan yazarak.

servis kitapçığım olmadığı için sorma gereği duydum :(
kayış değişimi ile birlikte fren balatalarını değiştirmek istiyorum

ozanturna
06 Ekim 2015, 00:51
Kayış değişimi için öncelikle varyatör kapağındaki her vidayı söküyosunuz. Alttaki vidaları sökmeden önce alttan bir göz atın iki vidada somun kısmında alttan geçen hortumları sabit tutmak için kullanılmış parçalar var. Sonra takarken bunlar nerden çıktı dememeniz için söyledim.

Kapağı çıkarttıktan sonra ön ve arka varyatör gözler önüne seriliyor.
Bunları tutan somunları muhtemelen elle açamazsınız. Çokta vurup kırmaya gerek yok. Ben sanayide amcamın dükkanında söktüğüm için ordaki hava tabancasını kullanıyorum. Ama lokma takımlarınızla da açabilirsiniz tabi. Eskiden kompresör yoktu.

ÖNEMLİ: Ben sadece ön (yani direksiyona yakın olan Ön Varyatör Dişlisi) soğutucu kısmın somununu söktüm. Kayışı arkadan sıyırarak çıkarttım.
Yani arka varyatörü sökünce ne olucağını bilmiyorum. Arada bir yay var sanırım o atabilir. Atarsa sert atar. Onuda sökerken dikkat edin.

Yeni kayışıda aynı şekilde sıyırarak takıp gerdirip ön varyatör dişlisini yerine takabilirsiniz. Çok sıkmayın ama iyi sıkın somunları.


-----------------------------
Bir diğer hususta şu balatalarımın halleri.

Ön Balatalar Ağlamış
http://postimg.org/image/cfcuq64kv/
Arka Balatalar normal
http://postimg.org/image/746l85t01/

-----------------------------

Bir diğer hususta bir önceki uzun fotoğraflı anlatımımda değinmeyi unutmuşum.
Sinyal kolum bozulmuştu o zamanlar. Sağa Sola hareket ettirdiğimiz o sinyal düğmesi sallabaş olmuştu, işlevini yerine getirmiyodu ve sabit durmuyordu. Bende düşündüm dedim ki bunu yapanda insan. E bunun tamiri vardır. Ben neden yapmıyım.
Ve açtım baktım neler varmış diye.
http://postimg.org/image/tjm6cyron/

İç Kısım Şöyleydi
http://postimg.org/image/8einbt7v5/

Şu arkadaşı yerinden çıkarttım.
http://postimg.org/image/u4489i3uf/

İçindeki mekanizma tahmin edebileceğiniz üzere tuşun arkasında bir bilye. Bilyenin girebileceği 3 yuva, ve bilyeyi yuvalar dışında bir yere kaçmasın diye sıkıştıran yay.
http://postimg.org/image/itehgpmir/

Benimkinin yayı kırılmıştı. Bende alet çantasından bir yay uydurdum. Şu an kaymak gibi 2 aydır çalışıyor, Çalışmaya devam edeceğinide garanti ederim kendime =) .
-----------------------------------

toomuchcc kadar olmasa da, böyle şeylere cesaret edip el atmak hoşuma gidiyor. ama en keyiflisi burda sizinle paylaşmak. Çünkü kendim arayıpta bulamadığım zamanlar elimdeki o şey neyse ondan soğurdum. Burda okuyup kendi sorununuza cevap bulmak çok güzel çok tatmin edici bişeydir.

toomuchcc ye de kendi adıma teşekkür ederim paylaşımları için.

birde sorum olur kendisine =) Şu linkteki ürün 125W olarak geçiyor. Birde iki yana birer tane takmak istediğimi düşünürsek bu bir hayal midir? :)
Bakmamız gereken değer o mudur? yoksa şu giriş voltajı değerleri 12V-80V mi?
https://www.auxbeam.com/92618754?page=3

Elektrik konusunda hiç bir bilgim yok. Malesef bu yüzden çok soru sorup yük oluyomuş gibi hissediyorum. Aldığım ürünü bi ustaya taktırıcam zaten ama almadan önce uyup uymayacağını bilmek istiyorum. Bende Enduro motorlara karşı dinmek bilmeyen bir ilgi var. Bu tarz sağ ve solda sis lambası şeklinde uygulamalarada bayılıyorum onlara çok yakışıyor. Motoru satıyorum ama dayanamıyorum yine takıcam bunlardan. =)

toomuchcc
06 Ekim 2015, 13:36
...

O ürün 15w güç çekiyormuş. 2 tane alırsanız 30w çeker. Öte yandan sis farı demişsiniz. Sis farları sarı renk olur. Bu ledler ise 6000k renk sıcaklığına sahip ve komple beyaz ışık yayıyor. Motorun kendi orjinal farı siste daha çok işe yarar bu ledlerden. Trafikte görünmek adına işlem yapacaksanız bu ürünler yerine 3-4wlık power led takın amortisör bacaklarına falan Örnek1 (http://tr.aliexpress.com/item/10pcs-High-Power-WHITE-3W-LED-Eagle-Eye-DRL-kit-Parking-Fog-Light-Pickup-Motorcycle/622818879.html?adminSeq=201553497&shopNumber=113275) - Örnek2 (tr.aliexpress.com/item/1pc-17cm-6w-Auto-DRL-Daytime-Driving-Running-Light-waterproof-COB-Chip-LED-Car-Styling-Daylight/32378651358.html) .Sizin link verdiğiniz ürün offroad spot ışık oluyor. Bunların üzerlerine gidip 'driving light' yazıyorlar insanları çekmek için. Bunlar offroad ışıktır. Trafikte karşıdan gelenin gözünü alırsınız bu ışıklarla. Benim dediğim ufak power ledler dahi göz alıyor karanlık yerlerde. Ayrıca motoru satacaksanız bu tarz şeylerle uğraşmayın bence; ama siz bilirsiniz tabi

kid
06 Ekim 2015, 18:20
Merhaba,
Bayram haftası beo ile İstanbul'dan Kaz Dağları'na bir seyahat yaptık.
Bu seyahat öncesi ben de her motorcu gibi görünürlük için bazı eklemeler yapmayı düşünüyordum fakat yetiştiremediğim için dönüşe kaldı, iyiki de öyle olmuş.

Gitmeden önce aklımda bir sürü aydınlatma fikri vardı (sis farı, gündüz farı, amerikan park, 4'lü flaşör, plakalık altına ledli kedi gözü gibi) fakat yolda hem kendi sürüşüm hem karşıdan gelen motorculardan gördüğüm hem de insanların bu ışıkları çok da takmamaları konusu bunlardan elemeler yapmama neden oldu.

İlk olarak sis farına değineceğim, Ozan Bey'in gösterdiği sürüş farlarından satın almıştım ancak scarabeoma uyduramadığım için başka model bakmak üzere takmadım ve şimdi de aşağıdaki nedenlerden ötürü takmayı düşünmüyorum.
* Kaz dağlarında köy yollarında sürüş yaparken kendi farımın gayet yeterli olduğunu fark ettim.
* Özgür Bey'in dediği gibi bunlar sis farı değil ve gerçekten önden bakınca inanılmaz göz alıyor. Karşıdan gelen sürücüleri düşünerek bunları bağlarken açılarına gerçekten dikkat etmek lazım. Ben bile çoğuna küfür ediyorum.
* Benim ihtiyacım daha ileriyi daha iyi aydınlatmak olduğu için, örnek fotoğraflarda da bu tarz farların scarabeonun kendi farından ileri gitmek yerine aynı mesafede daha ferah bir görüntü sağladığını gördüğüm için şu anda bunlardan tercih etmiyorum ama araştırmaya devam ediyorum. Tabi bu fotoğraflara da böyle yansımış olabilir. Bunu da öğreneceğim.

Dolayısıyla sadece görünürlük için yeteceğini düşündüğüm gündüz farı ve arkada frene bastığımda çakarak ikaz eden bir kedi gözü ile yetindim şimdilik, bir de almışken 4'lü flaşörünü de bağladım. Aşağıda fotoğraflarını da paylaşıyorum.

http://s15.postimg.org/imkiro6lz/IMG_4150.jpg (http://postimg.org/image/imkiro6lz/)
4lü yakıp karanlıkta çektiğim fotoğraftan da anlayacağınız gibi Amerikan Park modülünü de taksam iyice çingene bohçası gibi olacağından ondan da vazgeçtim.
http://s15.postimg.org/6i59aotpz/IMG_4138.jpg (http://postimg.org/image/6i59aotpz/)
Bu gündüz farı bile neredeyse diğer beyaz sürüş farları gibi göz alıyor bence sadece görünürlük için sürüş farı yerine bunlar tercih edilebilir.

http://s15.postimg.org/mufb0f81j/IMG_4136.jpg (http://postimg.org/image/mufb0f81j/)
Arkada plaka altında bulunan kedi gözü yerine ledlisini takıp bir de araya çakar modülü ekledim. frene basınca 5 6 kere hızlı sonra da yavaş yanıp sönüyor. Benim hoşuma gitti.

http://s15.postimg.org/qtcij8won/Full_Size_Render.jpg (http://postimg.org/image/qtcij8won/)
düğmeleri de bu şekilde konumlandırdım. siyah olan şimdilik boşta onu da sis farı bulup bağladığımda ayrıca paylaşacağım.

chetaq
06 Ekim 2015, 23:13
Bir diğer hususta şu balatalarımın halleri.

Ön Balatalar Ağlamış
http://postimg.org/image/cfcuq64kv/
Arka Balatalar normal
http://postimg.org/image/746l85t01/

-----------------------------

Ve açtım baktım neler varmış diye.
http://postimg.org/image/tjm6cyron/

İç Kısım Şöyleydi
http://postimg.org/image/8einbt7v5/

Şu arkadaşı yerinden çıkarttım.
http://postimg.org/image/u4489i3uf/

İçindeki mekanizma tahmin edebileceğiniz üzere tuşun arkasında bir bilye. Bilyenin girebileceği 3 yuva, ve bilyeyi yuvalar dışında bir yere kaçmasın diye sıkıştıran yay.
http://postimg.org/image/itehgpmir/

Bakmamız gereken değer o mudur? yoksa şu giriş voltajı değerleri 12V-80V mi?
https://www.auxbeam.com/92618754?page=3




Paylaştığınız fotoğraflar sayfada görüntülenemiyor, ve lütfen link paylaşımlarını da tık'lanabilecek şekilde yapalım.

Yazıların okunması ve takip edilebilmesi adına bunlara dikkat etmekte fayda var.

solo__
07 Ekim 2015, 10:11
Kayış değişimi için öncelikle varyatör kapağındaki her vidayı söküyosunuz. Alttaki vidaları sökmeden önce alttan bir göz atın iki vidada somun kısmında alttan geçen hortumları sabit tutmak için kullanılmış parçalar var. Sonra takarken bunlar nerden çıktı dememeniz için söyledim.

Kapağı çıkarttıktan sonra ön ve arka varyatör gözler önüne seriliyor.
Bunları tutan somunları muhtemelen elle açamazsınız. Çokta vurup kırmaya gerek yok. Ben sanayide amcamın dükkanında söktüğüm için ordaki hava tabancasını kullanıyorum. Ama lokma takımlarınızla da açabilirsiniz tabi. Eskiden kompresör yoktu.

ÖNEMLİ: Ben sadece ön (yani direksiyona yakın olan Ön Varyatör Dişlisi) soğutucu kısmın somununu söktüm. Kayışı arkadan sıyırarak çıkarttım.
Yani arka varyatörü sökünce ne olucağını bilmiyorum. Arada bir yay var sanırım o atabilir. Atarsa sert atar. Onuda sökerken dikkat edin.

Yeni kayışıda aynı şekilde sıyırarak takıp gerdirip ön varyatör dişlisini yerine takabilirsiniz. Çok sıkmayın ama iyi sıkın somunları.


-----------------------------
Bir diğer hususta şu balatalarımın halleri.

Ön Balatalar Ağlamış
http://postimg.org/image/cfcuq64kv/
Arka Balatalar normal
http://postimg.org/image/746l85t01/

-----------------------------

Bir diğer hususta bir önceki uzun fotoğraflı anlatımımda değinmeyi unutmuşum.
Sinyal kolum bozulmuştu o zamanlar. Sağa Sola hareket ettirdiğimiz o sinyal düğmesi sallabaş olmuştu, işlevini yerine getirmiyodu ve sabit durmuyordu. Bende düşündüm dedim ki bunu yapanda insan. E bunun tamiri vardır. Ben neden yapmıyım.
Ve açtım baktım neler varmış diye.
http://postimg.org/image/tjm6cyron/

İç Kısım Şöyleydi
http://postimg.org/image/8einbt7v5/

Şu arkadaşı yerinden çıkarttım.
http://postimg.org/image/u4489i3uf/

İçindeki mekanizma tahmin edebileceğiniz üzere tuşun arkasında bir bilye. Bilyenin girebileceği 3 yuva, ve bilyeyi yuvalar dışında bir yere kaçmasın diye sıkıştıran yay.
http://postimg.org/image/itehgpmir/

Benimkinin yayı kırılmıştı. Bende alet çantasından bir yay uydurdum. Şu an kaymak gibi 2 aydır çalışıyor, Çalışmaya devam edeceğinide garanti ederim kendime =) .
-----------------------------------

toomuchcc kadar olmasa da, böyle şeylere cesaret edip el atmak hoşuma gidiyor. ama en keyiflisi burda sizinle paylaşmak. Çünkü kendim arayıpta bulamadığım zamanlar elimdeki o şey neyse ondan soğurdum. Burda okuyup kendi sorununuza cevap bulmak çok güzel çok tatmin edici bişeydir.

toomuchcc ye de kendi adıma teşekkür ederim paylaşımları için.

birde sorum olur kendisine =) Şu linkteki ürün 125W olarak geçiyor. Birde iki yana birer tane takmak istediğimi düşünürsek bu bir hayal midir? :)
Bakmamız gereken değer o mudur? yoksa şu giriş voltajı değerleri 12V-80V mi?
https://www.auxbeam.com/92618754?page=3

Elektrik konusunda hiç bir bilgim yok. Malesef bu yüzden çok soru sorup yük oluyomuş gibi hissediyorum. Aldığım ürünü bi ustaya taktırıcam zaten ama almadan önce uyup uymayacağını bilmek istiyorum. Bende Enduro motorlara karşı dinmek bilmeyen bir ilgi var. Bu tarz sağ ve solda sis lambası şeklinde uygulamalarada bayılıyorum onlara çok yakışıyor. Motoru satıyorum ama dayanamıyorum yine takıcam bunlardan. =)

hocam çok teşekkür ederim.
acaba varyatör fotoğrafı üzerinde vidaları işaretleyebilmeniz mümkün olur mu? bir de sizden fren balatasını nasıl söktüğünüze dair bilgi rica edeceğim

toomuchcc
09 Ekim 2015, 12:24
...

Dörtlüleri nasıl bağladınız? Motor üstündeki flaşörü mü kullandınız?

kid
14 Ekim 2015, 10:57
Dörtlüleri nasıl bağladınız? Motor üstündeki flaşörü mü kullandınız?

Hayır motor üzerindekini kullanmadım yeni bir 4 flaşör alıp devreye onu bağladım.
Kymco da da aynı şekilde bağlamıştm.

smiles
15 Ekim 2015, 17:28
Merhabalar,

Gösterge panelindeki servis uyarısı (anahtar) yanmaya başladı. Servisini yaklaşık 1000 km önce yaptırmıştım. uyarı kendi kendine söner mi? Yoksa bir şey yapmam gerekiyor mu?

chetaq
15 Ekim 2015, 19:03
Merhabalar,

Gösterge panelindeki servis uyarısı (anahtar) yanmaya başladı. Servisini yaklaşık 1000 km önce yaptırmıştım. uyarı kendi kendine söner mi? Yoksa bir şey yapmam gerekiyor mu?



Uyarıyı resetlemek gerekiyor.

Resetlemek için; Önce "MODE" tuşuna basıyor, sonra Mode tuşu basılıyken kontak anahtarını "Açık" konumuna getiriyor ve 10 sn. bekliyoruz.


Not: Scarabeo için kullanıcı ve servis kılavuzlarını önceki sayfalarda paylaşmıştım. Hemen hemen her türlü soruların cevaplarını bu kılavuzlarda bulabilirsiniz.

Scarabeo'su olan herkesin bu kılavuzları indirmesini tavsiye ederim.

smiles
16 Ekim 2015, 10:07
Uyarıyı resetlemek gerekiyor.

Resetlemek için; Önce "MODE" tuşuna basıyor, sonra Mode tuşu basılıyken kontak anahtarını "Açık" konumuna getiriyor ve 10 sn. bekliyoruz.


Not: Scarabeo için kullanıcı ve servis kılavuzlarını önceki sayfalarda paylaşmıştım. Hemen hemen her türlü soruların cevaplarını bu kılavuzlarda bulabilirsiniz.

Scarabeo'su olan herkesin bu kılavuzları indirmesini tavsiye ederim.

Teşekkür ediyorum

omb
19 Ekim 2015, 20:45
Merhaba,

Ufak bir talihsizlik sonucu motorun altında bulunan plastik korumalardan biri kırıldı. Ayaklarımı koyduğum bölümün sağ ve solundaki çıkıntı parçalardan sol tarafta olanı. Yenisinin fiyatını bilen var mıdır ?

Çok teşekkürler.

DAYYAR
20 Ekim 2015, 13:18
Merhaba arkadaşlar, yine bir kaç sorunla karşınızdayım :salut:
İlki; forumlarda okuduğum kadarı ile 100 km de 3 litrenin altında tüketim yapabiliyor bir çok kişi. Bense ortalama 3,5 litre tüketiyorum. Eco mod da ve 100 km üzerine çıkmadan hemde. Sport modda ve 100 km üzeri çıksam çok rahat 4 litreyi buluyor. Bu konuda sizin tüketim değerleriniz nedir? Benim gibi ortalama 3,5 litre 100 km olan var mı? Motor 2500 km ye ulaştı. Rodaj bakımından sonra ufak bir azalma oldu tüketimde ama hiç burada yazılanlar gibi değil.
İkinci olarak; daha önce sabit hızda ve gazdan çektiğimde elimi bir sallantıdan bahsetmiştim. Maalesef ustaların hiç biri bunu anlayamadı ve bu sallanma sorunu biraz daha arttı. Yüksek hızlarda güvenlik riski oluşturmaya başladı. Şerit değiştirirken özellikle yalpalanma yapıyor ve rahatsız ediyor, bu yüzden uzun yola çıkmaya cesaret edemiyorum, bu sorunla beraber bir kaç hafta önce artçı ile birlikte çok dik bir rampadan çıkarken makine çekmedi. Sanki arabada çok dik bir rampayı 2 yada 3. viteste çıkmaya çalışırmış gibi tepki verdi. O günden sonra 2 kişi rampa çıkışlarda ve tek kişi rampa ve düz yol kalkışlarında çatır çutur yada cızır cızır gibi sesler çıkartıp kalkışı zor yapmaya başladı. Kalkış sonrasında sorun yok ama genelde çekişin düştüğünü hissedebiliyorum. Sport moda alıp özellikle seri kalkış yapmaya çalışsam da ilk 2-3 sn kadar kasıyor motor. Gaz yemiyor düz yolda bile. Bunun için bir ustanın açıklaması; 'düşük cc motosikletlerde normaldir, bir sorun yok hepsi böyledir', diğerinin ise 'otomatik şanzıman olduğundan gayet normal, doğal bir durum' dedi. Ben ehliyeti alma aşamasında 110 cc lik Honda Spacy de bile böyle bi durumla karşılaşmadım. Daha gerideki sayfalarda silindir kapağından çıkan metal yağlama borusunun imalat hatası ile iyi tutturulmadığı, bunun düzeltilmesi ile performans, tüketim ve seste azalma olabileceği gibi bir şey anladım..? Bilgisi olan varsa lütfen yardımlarını bekliyorum.
En son aklıma gelen, bu 2015 modellerde fiyat indirimine gidilmesi acaba hatalı bir serinin Türkiye de uygun fiyatla satılması mı ve bana denk gelmesi sorusunu soruyorum kendime. Sıfır bir ürün de bu kadar sorun olması normal mi?
Sizden isteğim; Tüketim değerleri, bu çekiş ve sallanma konusu başına gelen var mı ve tavsiye edebileceğiniz İstanbul için düzgün iyi bir usta ?
Uzun bir mesaj oldu, başınızı ağrıtmadım umarım ama şu an çok severek ve isteyerek aldığım bu motosikleti satıp maalesef Honda yada Yamaha gibi bir markaya yönelme isteği oluştu içimde :silent:
Teşekkürler, kazasız sürüşler

volkanocak
21 Ekim 2015, 00:46
bence motorunu bi yetkili bayide kontrol ettir, avrupa yakasında maslak merkez, anadolu yakasında kadıköy motor var. sakın ola italyan dan anlamayan tamircilere götürme ben öyle bir hata yaptım, herif yağı fazla koymuş yağlama hortumu yerinden fırladı, şükür farkedip düzelttik sorunu

DAYYAR
22 Ekim 2015, 14:23
bence motorunu bi yetkili bayide kontrol ettir, avrupa yakasında maslak merkez, anadolu yakasında kadıköy motor var. sakın ola italyan dan anlamayan tamircilere götürme ben öyle bir hata yaptım, herif yağı fazla koymuş yağlama hortumu yerinden fırladı, şükür farkedip düzelttik sorunu

Merhaba, motoru dediğiniz yetkili servislere gösterdim zaten. Anlamayan bilmeyen birine göstermedim.
Lastiğim 2 gündür inik miş, vida girmiş lastiğe, yama yaptırdım. Sorun bulmada üstüme yok :P
Teşekkürler

murat_71
26 Ekim 2015, 14:23
Tek kelimeyle muhteşem bir scooter (tabii fiyatına ve emsallerine göre ama tmax dan konforlu diyebilirim bana göre ) , ikinci motorum olarak istanbul içinde keyife kullanıyorum, süspansiyon konusunu daha önce kullandığım scooterlarla (kymco dink 200, xmax 250, xmax400, vespa 250, 150 ps 150 ) mukayese ettiğimde gs 1150 gibi:)hele iki kişiyle konfor daha hoş yaylana yaylana tabiri caizse.

Boşuna scooter'in ENDUROSU dememişler... Ben keyifle kullanıyorum ...

toomuchcc
02 Kasım 2015, 09:04
Scarabeo 200, Türkiye'de satışta olan scooterlar* içerisinde 'en iyi' model (*: ayak zemininde kesinti olmayan). Scooter piramidinin zirvesinde Scarabeo 200 var burda. Honda SH300 sıfır olarak alınamadığı için onu saymıyorum. Yeni 2015 SH300 buraya gelirse en iyi scooter o olur. UMA, Kymco People GT200/300'ü buraya getirirse en iyi scooter o zaman o olur vs. Burda 'en iyi' tanımını motor özelliklerine göre yapıyorum tabi. Yoksa çok daha 'düşük' bir model, bir kullanıcı için 'en iyisi' olabilir. Ufacık köy gibi bir yerde yaşayan birisinin People GT300 alması saçma olur mesela. Öyle bir kişi o alet yerine gidip atıyorum Yamaha Delight falan alsa çok daha memnun kalır ve onun için 'en iyisi' o olmuş olur. O ayrı bir şey.

Burdaki 'en iyi' scooter olması onu muhteşem yapıyor mu peki? Kesinlikle hayır. Ben kimin neyi ne şekilde betimleyeceğine karar verecek değilim. Benim haddime değil öyle bir şey. Ancak şunu biliyorum ki eğer bu gerçekten muhteşem bir scooter olsaydı, biz yerli yabancı forumlarda paylaşım üstüne paylaşım görüyor olurduk. Youtube'a onlarca sürüş videosu yükleniyor olurdu vs. Ben Sahibinden'deki Scarabeo 200 ilanlarına bakıyorum; satan kişiler "İtalyan mühendisliğinin son notkası", "o bir İtalyan" vs. diye methiyetler düzüyorlar. Scooterın anavatanı, bu işi başlatan İtalyanlar olarak geçiyor ya hani.. Gidin bakın bakalım kaç kişi Scarabeo 200 alıyor İtalya'da.. Geçen Scooturk'te konu açmışlar satış adediyle ilgili. Bu sene ilk 100'e bile girememiş Scarabeo 200. Çıktığı ilk yıl bir satış yakalamış; ancak ondan sonra hep düşüş yaşamış. Neden tercih etmediklerini gayet iyi biliyorum tabi ben şu an.

Günümüzde 'overhype' denen bir olay mevcut. Ederi 5 olana 10 deniyor. Bu çok yanlış bir şey bence. Böyle olduğu zaman beklenti büyüyor ve sonradan hüsran yaşanma ihtimali artıyor. Ne ise o söylenmeli, objektif şekilde. Ondan sonra alacak olan zaten yine alır ve neyle karşı karşıya olduğunu bilir. Doğrusu bu bana göre.

Daha sonra detaylı bir paylaşım yapacağım Scarabeo ile ilgili. Şimdilik bu kadar.

toomuchcc
03 Kasım 2015, 13:10
Scarabeo'sunu hantal bulan, kalkışlarda sorun yaşayan, rampalarda takılı kalan, debriyajından garip sesler gelen tüm kullanıcılara Piaggio 10.7 gram (Vespa GT200) bagaları/varyatör ağırlıklarını mutlaka denemelerini öneriyorum. Sonuçlardan çok memnun kalacağınızı düşünüyorum. Fiyatı 40tl sadece. Beğenmezseniz 12 gramlık orijinal bagalara geri dönüş yaparsınız. 10.7 gramlık bu bagalar, Scarabeo'nun kendi bagalarıyla aynı ölçüdeler (21x17mm) ve sorunsuz şekilde takılabiliyorlar.

ŞURADAN (http://www.motopit.com.tr/yedek_parca/vespa/gt_200_granturismo_200/aktarma_debriyaj_grubu/on_varyator_debriyaj/varyator_plastikleri_tahrik_seti_-_takim_fiyatidir?kod=4857135) veya herhangi bir yetkili servisten alabilirsiniz. (bu değişimi yaparken varyatör tırnaklarını da yenileyin. LİNK (http://www.motopitshop.com/yedek_parca/aprilia/scarabeo_200_ie/aktarma_debriyaj_grubu/on_varyator_debriyaj/varyator_tirnagi_takim_fiyatidir?kod=4348555) )

Bendeki Scarabeo'da şu an Dr.Pulley 10 gram sliderlar takılı. 10.7 gramlık Piaggio bagalara fiyat/performans olarak 5 üzerinden 5 verirsem, bu Dr.Pulley'lere en fazla 2/5 veririm (165 tl fiyatları var zira..). O yüzden Dr Pulley'yi önermiyorum zaten. Gereksiz yere pahalı. Dr.Pulley'den önce bahsettiğim bu Piaggio 10.7 gramları kullandım ve motorum gerçekten çok daha keyifli bir hale bürünmüştü. Dr Pulley'ler bittiği zaman geri döneceğim sistem bundan sonra da bu 10.7 gramlık bagalar olacak zaten. 12 gramlık orijinal bagaları kullanmayı kesinlikle düşünmüyorum.

Bu modifiyenin negatif etkileri son hızın düşmesi ve yakıt sarfiyatı ile motor/egzoz sesinin artması olacak. Yüksek hızlara çıkmayan, çoğunlukla şehir içinde takılan kullanıcılara denemelerini tavsiye ediyorum dediğim gibi. Bu modifiye sonrası gaz kolu hissiyatı ve kontrolü de artmakta bu arada.