PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 36 37

chetaq
17 Eylül 2014, 15:07
merhabalar, ekranın üst ortasında anahtar resmi belirdi, neden olduğu hakkında bilgisi olan var mı?


Anahtar işareti "Servis Uyarısı" anlamına geliyor.

Anahtar işareti iki şekilde çıkıyor;

1- Araç çalıştırıldığında 5 saniye boyunca yanıp sönüyorsa bir sonraki servise 300 Km'den az kalmış demektir.

2- Sürekli yanıyor hiç sönmüyorsa, servis km'sine ulaşıldığı anlamına geliyor.

Aracın bakımı yapıldıktan sonra bu uyarı serviste resetleniyor.


Bu ve benzeri soruların cevaplarını kullanım kılavuzunda bulabilirsiniz. Sizin sorunuzun cevabı sayfa 18'de.

Daha önce kullanım kılavuzunun linkini paylaşmıştım. PDF dosyası olarak indirip kaydedebilirsiniz, el altında bulundurmakta fayda var.




Aşağıdaki link'te online olarak 'İngilizce' kullanım kılavuzunun istediğiniz bölümlerini görüntüleyebilirsiniz.

http://www.manualslib.com/products/Aprilia-Scarabeo-200-Ie-2010-2583954.html


Bu da download link'i, ama ben denediğimde aktif değildi, bir de siz bakın.

http://www.manualslib.com/download/363668/Aprilia-Scarabeo-200-Ie-2010.html



Eğer olmazsa, ben daha önce başka bir yerden indirmiştim, onu upload eder linki veririm buradan.

Theodore
23 Eylül 2014, 12:26
Merhaba,

Ben yaklaşık 3 ay önce Givi 34 lt arka çanta satın aldım.
Satın aldığım dükkandaki arkadaş bana sağlıklı olabilmesi için beo lara özel givi sehpa almamı önerdi.
Delme yapmadan monte ediyorsun.Montajı çok kolay ve birçok givi ve kappa model arka çanta uygunluğu var.
Biraz pahalı ama ben aldım.
Bence alacağın yere bir danış bu aparatları sana anlatırlar.
Diğer türlü hem delme vs. olacak ve de duyduğum kadarıyla ses yapıyor.Sağlıklı olmuyor kısacası.

İyi günler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------

Merhaba,

Ben yaklaşık 3 ay önce Givi 34 lt arka çanta satın aldım.
Satın aldığım dükkandaki arkadaş bana sağlıklı olabilmesi için beo lara özel givi sehpa almamı önerdi.
Delme yapmadan monte ediyorsun.Montajı çok kolay ve birçok givi ve kappa model arka çanta uygunluğu var.
Biraz pahalı ama ben aldım.
Bence alacağın yere bir danış bu aparatları sana anlatırlar.
Diğer türlü hem delme vs. olacak ve de duyduğum kadarıyla ses yapıyor.Sağlıklı olmuyor kısacası.

İyi günler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:11 ----------


Motor için 45 veya 46 litrelik bir arka çanta almayı düşünüyorum. Genellikle çantayı monte etmek için bir tabla da veriyorlar yanında.

Benim merak ettiğim; bu tablayı, motordaki çanta taşıma yerini delmeden nasıl monte edebiliriz?

Çanta alan arkadaşlar; siz nasıl monte ettiniz? çanta tavsiyesi, yorumlarınız neler?

Merhaba,

Ben yaklaşık 3 ay önce Givi 34 lt arka çanta satın aldım.
Satın aldığım dükkandaki arkadaş bana sağlıklı olabilmesi için beo lara özel givi sehpa almamı önerdi.
Delme yapmadan monte ediyorsun.Montajı çok kolay ve birçok givi ve kappa model arka çanta uygunluğu var.
Biraz pahalı ama ben aldım.
Bence alacağın yere bir danış bu aparatları sana anlatırlar.
Diğer türlü hem delme vs. olacak ve de duyduğum kadarıyla ses yapıyor.Sağlıklı olmuyor kısacası.

İyi günler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------

Mrb arkadaşlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

Yeni aldığı beo mla talihsiz bir kaza yaşadım.Çok şükür bi kaç sıyrıkla atlattı.Motorumda da çizikler vs. var.Çok önemli bir hasr yok.
Fakat kazadan sonra motorumun çekişi çok düştü.Özellikle yokuşta üzerinde sadece ben varken( 77 kg) çok zorlanıyor ve egzozdan yorgun bir ses geliyor.
İnternetten araştırdım fakat yeterli bilgi bulamadım.

Bu arada motoru sıfır aldım henüz 3500 km de.
Bakımları zamanında yapıldı.

Sorum şu,

1.Böyle bir sıkıntı ile karşılaşan varsa nasıl bir çözüm buldu?
2.Kaza esnasında motor egzos bulunan tarafa yattı ve gaz kolunun üzerine düştü.Hatta fren kolu ve gaz kolu bölümü sallanıyordu.Vidasını sıkıştırdım.Acaba bu yan yatma kaza ile çekiş arasında bir bağlantı olabiilir mi?
3.İnternette silindir kapağının yanında hava filtresini yağlayan bir boru olduğu ve bu borunun gevşeyip çıktığı söyleniyor.Bu da çekişi bayağı düşürüyormuş ama ben böyle bir boru göremedim.Bundan kaynaklanabilir mi?

Teşekkürlerr.

gurcano
26 Eylül 2014, 15:32
Geçmiş olsun. Ama böyle bir kazadan sonra motoru illa ki genel bir kontrolden geçirtmek lazım, mümkünse yetkili serviste...

Theodore
26 Eylül 2014, 19:29
Evet haklısın.Yakın zamanda motoru göstereceğim.

Dentist76
08 Ekim 2014, 00:51
Geçmiş Bayramınız mübarek olsun. Facebooktaki grubumuza ne oldu bilen varmı? Bırakın grubu görmeyi, arattığımda bile çıkmıyor grup.

Arkadaşlar, bayramın 3. ve 4. günü hanımı da ikna edip Antalya'dan Kalkan'a gidiş geliş 450km'lik bir seyahat yaptık. Çocuklara annem baktı sağolsun.
Başta yakıt almadım, adaşımın taktiğini kullandım: yakıt ikaz ışığı yandığında kilometreyi sıfırladım ve ilk petrolden yakıt aldım. 6,7L x 5,00= 33,50 TL tam doldurttum. Dönüşte Kumluca'ya girerken ışık yandı ve gözlerime inanamadım. TAM 233,7 KM!!!
6,7L ile 233,7km ne demek ya? 100km'de 2,86L!! Hem de hayatınızda görüp göreceğiniz en güzel virajlara, en güzel manzaraya sahip Antalya-Kalkan arasında (Yolda Kekova'ya girdik, Kalkan'ın o dimdik yokuşlarında defalarca inip çıktık.). Hızım şehirlerarası sabit 80km gibiydi.
Acaba MOil'ın benzinimi yaradı benim motora? Cidden böyle bir sonucu beklemiyordum. Malum şehiriçi biniyorum sürekli ve 4L gibi yakıyorum dur-kalklardan.

gurcano
08 Ekim 2014, 11:44
80km/h için BEO'lardaki tüketim bu. Ben şehir dışı seyahatlerimde genelde 100 - 110 km/h gidiyorum, rüzgar alanım da geniş olunca 3,1 - 3,2 gibi bir rakama çıkıyorum. Bir kere 80 civarı bir hızda kullandık, hemen 3'ün altına iniverdi...

Theodore
09 Ekim 2014, 10:10
Arkadaşlar bomda çekiş sorunu vardı.Mesajları okuyanlar bilir.Halloldu.Her 4000-5000 km arası debriaj kısmı sökülüp yağı,tozu temizlenip tekrar yağlanıyormuş.Aynısını Serkan Usta yaptı sorun çözüldü.Canavar eski gücüne kavuştu bilginize.

kync43
11 Ekim 2014, 01:11
Merhabalar..
http://yoldayiz.biz/?page_id=4060
Keyifle 2 yıldır kullandığım scarebeouzuErtuğrul Ortaç Bey çok güzel tarif etmiş paylaşmak istedim.Tabi bu arada balata ihtiyacı konusunda nereden temin edileceği konusunda bilgi verirseniz sevinirim.Ikinci bir hususta (herhalde nazar değdi!) belirli bir kullanımdan sonra varyatörr kısmından sanki gevşemiş bir levhanın titreşimi gibi bir ses meydana geldi.her zaman yapmamazlar birlikte kalkışta oluyor.Bu aralar yol yapım çalışmaları nedeniyle tozlu yolda düşük hızlarda kullanmak zorunda kaldım.bu sebepten olmuş olabilir mi? Varyatörr plastik kapağını söküp birşeylerde yapabilir miyim .? Yardımcı olursanız sevinirim.teşekkür

kutlusca
07 Kasım 2014, 14:47
Hocam merhaba,2013 scarabeo sahibiyim,18000 bakımı yaptırmak istiyorum. Tavsiye edeceğin bir servis var mı? Teşekkürler..

satoyama
13 Kasım 2014, 19:19
Hocam merhaba,2013 scarabeo sahibiyim,18000 bakımı yaptırmak istiyorum. Tavsiye edeceğin bir servis var mı? Teşekkürler..

kadıköy motor kadir usta.

tavsiye ederim

arkadaşlar scarabeo facebook sayfamıza beklerim

https://www.facebook.com/groups/apriliascarabeo/?ref=ts&fref=ts

solo__
15 Kasım 2014, 20:49
arkadaşlar merhabalar,
bir scarabeo alıp aranıza katılmak istiyorum. aklımdaki soruların neredeyse tamamının cevabını aldım fakat yorum yazılmamış bir tek vibrasyon konusu var. motorun vibrasyonu nasıl?

teşekkürler.

Yurdukoru
16 Kasım 2014, 21:57
arkadaşlar merhabalar,
bir scarabeo alıp aranıza katılmak istiyorum. aklımdaki soruların neredeyse tamamının cevabını aldım fakat yorum yazılmamış bir tek vibrasyon konusu var. motorun vibrasyonu nasıl?

teşekkürler.

Olmadığı için kimse yazmamıştır. :) Gerçekten de Scarabeo kullanmış olduğum motorların içinde en titreşimsiz motordu. (Yaklaşık 15000 km yapmıştım)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:09 ----------

Uzun bir aradan sonra tekrar vefakar Scarabeoma geri dönmek istiyorum. Kısmetse yeni bir Scarabeo ile tekrar aranızda olacağım.

gurcano
17 Kasım 2014, 13:07
Bir araba alma durumu hasıl olduğu için severek kullandığım motorum satılıktır.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-aprilia-scarabeo-200ie-lacivert-hobi-motorum-187919692/detay
İlan no: 187919692

Yurdukoru
17 Kasım 2014, 15:53
Az önce 2. sıfır Scarabeomu bayiden sıkı bir pazarlıkla 8000 tl nakit anlaşarak almış bulunuyorum. Allah herkesin gönlüne göre versin.

smiles
19 Kasım 2014, 13:19
Merhabalar,

Scarabeo'nun aydınlatması için ne düşünüyorsunuz? Orijinal aydınlatmayı yeterli bulmayıp başka bir uygulama yapan var mıdır acaba?

toomuchcc
20 Kasım 2014, 00:24
arkadaşlar merhabalar,
bir scarabeo alıp aranıza katılmak istiyorum. aklımdaki soruların neredeyse tamamının cevabını aldım fakat yorum yazılmamış bir tek vibrasyon konusu var. motorun vibrasyonu nasıl?

teşekkürler.

Rolantide vibrasyon mevcut. Sürüş esnasında pek birşey hissedilmiyor.


Merhabalar,

Scarabeo'nun aydınlatması için ne düşünüyorsunuz? Orijinal aydınlatmayı yeterli bulmayıp başka bir uygulama yapan var mıdır acaba?

Bundan iyi aydınlatmaya sahip scooter nadir vardır diye düşünüyorum. Far yerden oldukça yüksek ve gidon üzerinde. Çok efektif bir far dizaynı mevcut; ışığı tam olması gereken şekilde dağıtıyor. Hot spot denen aşırı parlak alanlar mevcut değil; çok homojen dağılımı var ışığın. Far ayarı en düşük seviyede geliyor. Düzgün şekilde ayar yaptıktan sonra aydınlatma performansı harika kesinlikle.

smiles
20 Kasım 2014, 11:38
Rolantide vibrasyon mevcut. Sürüş esnasında pek birşey hissedilmiyor.



Bundan iyi aydınlatmaya sahip scooter nadir vardır diye düşünüyorum. Far yerden oldukça yüksek ve gidon üzerinde. Çok efektif bir far dizaynı mevcut; ışığı tam olması gereken şekilde dağıtıyor. Hot spot denen aşırı parlak alanlar mevcut değil; çok homojen dağılımı var ışığın. Far ayarı en düşük seviyede geliyor. Düzgün şekilde ayar yaptıktan sonra aydınlatma performansı harika kesinlikle.

Beverly 250'nin aydınlatmasından daha memnundum sanki. Biraz soluk olduğunu düşünürken muayenede ölçüm cihazında da bu şekilde çıkınca acaba bir şeyler mi yapsam diye düşündüm. Ayar yapmaya hiç denememiştim, belki sorun ayarlarında dır. Teşekkür ediyorum.

toomuchcc
20 Kasım 2014, 16:01
Eminim Beverly'nin de farı çok güçlüdür, zaten dizaynları benziyor iksinin. Ben Beverly kullanmadığım için ikisi arasında kıyaslama yapamayacağım. Scarabeo'nun far tası çok aşşağı baktığı için şiddet olarak değil ancak aydınlatma alanı olarak sıkıntılıydı aldığımda. Farı yukarı kaldırarak ayar yaptıktan sonra aydınlatma çok başarılı oldu. Kymco Agility, Yamaha X-city gibi modellerle kıyasladığımda aydınlatma performansı bence çok üstün Scarabeo'nun.

toomuchcc
01 Aralık 2014, 13:03
Dün geceki sürüşümde arkama bayağı bir çamur sıçradı. Bu tarz bir sorun yaşayan oldu mu hiç?

http://s2.postimg.org/j1lrpq3ut/camur1.jpg (http://postimg.org/image/j1lrpq3ut/)

ketchup
10 Aralık 2014, 14:26
Merhaba, az önce Oğuzcan isimli bir arkadaşımızın 2012 Scarabeo 200'ünü satın aldım. Biz noterden çıkarken yağmur başladı ve ben işe gelene kadar epey hızlandı. İlk sürüşümde yağmur ve rüzgar performansını test etmiş oldum. Uzun zamandır scooter kullanmıyordum ve scooterların o güven vermeyen oturuş pozisyonunu unutmuşum resmen =) Genel olarak scooterlara karşı güvensizlik hissetsem de büyük jantları ve üzerindeki lastik kalitesi ile bana olabildiğince güven verdi. Eski motorum Burgman'dan daha rahat virajlara yatabildim. Suzuki'ciler kızmasın.

Gönül isterdi ki güzel bir havada, önümü görerek parmak uçlarımı hissederek kullanayım ama kısmet işte =) Motoru kullandığımın ilk dakikalarında meyvesini vermeye başladı. Trafiğin felç olduğu noktada araçların yanından vızır vızır geçerek dakikalar içinde şirkete ulaştım. Arabamla aynı yolu en az 45 dakikada alırdım.

Bu arada trafik sigortaları çıldırmış. 366tl fiyat çektiler?!

LOZ001
14 Aralık 2014, 23:25
çok iyi fiyata almışşsın, hayırlı uğurlu olsun

ugurguven
21 Aralık 2014, 18:11
Merhaba arkadaşlar bende 2 ay önce scarabeo 200 alarak aranıza katılmıştım.Üzerindeki lastikler city grip ve yol tutuşu iyi memnun edici. Ancak artık sertleşmeye başlamasından dolayı değiştirip , kış için michelin city grip winter almak istiyorum. ama ebat olarak bulamadım. Acaba üretimimi yok bizim motorlarımız için yoksa türkiyede mi yok bunu bilen varmı ? Bulamassam tekrardan gidip üzerindeki lastiklerin yenisi alarak yoluma devam edeceiğim. Bu arada Motorumdan çok memnunun iyiki almışım.Bir arkadaşımın motoruydu o kendisine xmax 400 aldı ve boşta kalan beosunu bana verdi bende ona ödemesini taksit olarak yapıyorum.Modeli 2012. Hayatımda son zamanlarda yaptığım en iyi yatırım diyebilirim , heryere taksiyle gitmeyi seven toplu taşıma kullanmaktan nefret eden bir insan olarak , hem ekonomik hemde bireysel ve rahat olarak gezmenin işe gitmenin keyfini yaşıyorum. Onun için söyleyebileceğim bir kaç cümle "Dayanıklı,Güçlü,Ekonomik,Yakışıklı,keyifli" benim için bu cümleleri sonuna kadar hakediyor. İyi akşamlar hepinize.

ketchup
22 Aralık 2014, 14:02
Aynen benim de bugüne kadar aldığım en akıllıca motosiklet alışverişi buydu sanırım. Sürüşü heycansız ama tam amacıma uygun. Ah bir de ihtiyacım olduğu anda kornayı ve sinyalleri tutturabilsem süper olacak. kornanın ve sinyallerin yeri çok biçimsiz. "Düt düüt!" diye bağırmak daha mantıklı duruyor bu haliyle.

Yurdukoru
22 Aralık 2014, 14:33
Scarabeo gerçekten parasını sonuna kadar hakeden scooterların Mercedesi. Bu benim 2. Scarabeom. İlkiyle (2011) 23.000 km yapıp sattım. Eşimle gezmediğim yer kalmadı. Şimdi yine sıfırını aldım. Önceki modeliyle arasında bir hayli konfor farkı var. Lastikler Michelin, sele daha yumuşak, artçı daha rahat. Yanlız, boyum kısalmadıysa bu yeni versiyonu baya bir yüksek. Amortisörler orta kademedeyken 1.76 boyla tabanlarım yere deymiyor. :)

ugurguven
23 Aralık 2014, 00:01
Arkadaşlar kış için lastik önerisi varmı ? Michelin city grip winterın bizim motora uygun versiyonu varmı acaba ? Yardımlarınızı bekliyorum.

UndyinG
23 Aralık 2014, 12:30
arkadaşlar amortisörleri yumuşak değil mi ? konforlu sanırım okadar okudum kimse amortisörleri sert gibisinden kimse bahsetmemiş. onu öğrenmek istiyorum.

mücahit_89
31 Aralık 2014, 22:24
selamlar dostlar,scarabeo kullanan arkadaşlar forumda pek aktif değil yada yazmıyorlar:)haliyle burada da pek canlılık yok.

facebook'da az da olsa paylaşımlar mevcut ama forum aracılığıyla daha çok kişi görebildiği için paylaşımları aynı zamanda buradan da yapmak lazım diye düşündüm.

yakın zamanda ön camdan rahatsız olduğum için uzun cam arayışı içerisine girdim zaten motosiklet kullanıyorsan herzaman yapmak istediğin ve uğraşacağın birşey oluyor:)velhasıl ucuz yollu çin işi bir cam aldım önce aynalara montajını yaptım fakat pek randımanlı olmadı şimdi scarabeonun orjinal aynasının monte edildiği yere tornacıda birşeyler uydurmayı düşünüyorum.son halinide paylaşacağım.

şimdilik resimler bunlar:cat:

http://i.hizliresim.com/dWbabn.jpg (http://hizliresim.com/dWbabn)

http://i.hizliresim.com/5oV3Vd.jpg (http://hizliresim.com/5oV3Vd)

http://i.hizliresim.com/A0JvJq.jpg (http://hizliresim.com/A0JvJq)

http://i.hizliresim.com/04DaDL.jpg (http://hizliresim.com/04DaDL)

bu şekilde iki demir uydurup sonrasında bendeki cama monte edersem hem sağlam hemde istediğim gibi olacak:cat:
http://i.hizliresim.com/XD4jXj.jpg (http://hizliresim.com/XD4jXj)

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------


arkadaşlar amortisörleri yumuşak değil mi ? konforlu sanırım okadar okudum kimse amortisörleri sert gibisinden kimse bahsetmemiş. onu öğrenmek istiyorum.

amortisörler çok iyi değil ama kesinlikle konforsuz değil lastik ebatlarının büyük olması konforu arttırmada büyük etken.

önceki motorum cbf 150 idi onunla şehir içi scarabeo kadar yol yaptığımda aşırı yoruluyordum.scarabeo ile bütün istanbulu gezsem bile sanki hiç motor kullanmamış gibiyim:)

havalar bozmadan önce kayaşehir'den çıktım kemerburgaz,belgrad oradan mecidiyeköy oradan yenibosna tekrar kayaşehir sanki hiç motor kullanmamış gibi sıfır yorgunluk:)

http://i.hizliresim.com/jvnDkL.jpg (http://hizliresim.com/jvnDkL)

http://i.hizliresim.com/n5rdP5.jpg (http://hizliresim.com/n5rdP5)

Tolme
01 Ocak 2015, 23:35
aynaları bu şekilde kullanırsanız bir süre sonra diplerinden kırılmasına sebeb olursunuz orjinal cama biran önce dönün derim veyada daha sağlıklı bir aparat yaptırın

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------


arkadaşlar amortisörleri yumuşak değil mi ? konforlu sanırım okadar okudum kimse amortisörleri sert gibisinden kimse bahsetmemiş. onu öğrenmek istiyorum.

ilk aldıgınızda amortisörleri sert ama 4-5bin km sonra yumuşuyor ,artçılı binerseniz daha da kısa sürüyor bu dönem

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------


Az önce 2. sıfır Scarabeomu bayiden sıkı bir pazarlıkla 8000 tl nakit anlaşarak almış bulunuyorum. Allah herkesin gönlüne göre versin.

hayırlı olsun kazasız belasız,param olsa birtanede ben alırdım açıkçası

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------


Merhabalar,

Scarabeo'nun aydınlatması için ne düşünüyorsunuz? Orijinal aydınlatmayı yeterli bulmayıp başka bir uygulama yapan var mıdır acaba?
muhakkak far ayarı yapın ,fabrika çıkışı far yukarda geliyor,kafanın altında bir delik var oradan uzun yıldız tornavida ile ayarlayabilirsiniz,ayardan sonra çok iyi oldugunu göreceksiniz.

idinc
04 Ocak 2015, 20:22
Sevgili Scarabeocu dostlar,
Neşeniz bol olsun.

Bugün havalar biraz ısınınca uzun cam araştırmasına devam edeyim, dedi.
Aşağıdaki resimde gördüğünüz üzere uzun camı Scarabeo'nun önüne el ile tutarak bir görüntü aldık, çok hoş göründü.

Ancak uzun siperlikte en önemli nokta sabitleme ayaklarıdır.
Vespa'larda kullanılan "U" tipi alttan yukarı ayak şekli en güzel olanıdır görüşündeyim.
Zira orjinal sabitleme ayakları yukarıdan aşağı benim yapmayı düşündüğüm sistem ise Vespa modellerinde kullanılan "U" tipi alttan yukarı ayak şekli, yalnız "U" tipini kaporta kalınlığında göre uzak-yakın ayarlamak gerekiyor. Ve en son adım olarak da nikelajlanması gerekir.

Tasarlamaya çalıştığım sabitleme ayaklarını tamamladıktan sonra da iki farklı boy siperlik kullanacağım, orta boy ve uzun boy siperlikleri mevsimine göre kullanacağım.

Şu anda üzerinde durduğum sabitleme ayaklarının şeklinin tespiti ve üretilmesi!

Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.

http://i.hizliresim.com/z2akj6.jpg

http://i.hizliresim.com/GpPAm6.jpg

Yurdukoru
04 Ocak 2015, 22:47
Givi'nin uzun camı çok güzel (oldukça da pahalı) ama malesef bağlantı noktalarından çatlama yapıyor. Bu yüzden Givi siperliği tavsiye edemiyorum. Normalde Givi siperlikler çok kalitelidir ama bizim beo için ürettikleri modelde galiba fabrikasyon hatası var. Esneme payı az gibi. 2 kez aldım ikisi de kırıldı. O yüzden bu seferki Scarabeomu orjinal camıyla kullanacağım.

idinc
04 Ocak 2015, 23:34
Givi'nin uzun camı çok güzel (oldukça da pahalı) ama malesef bağlantı noktalarından çatlama yapıyor. Bu yüzden Givi siperliği tavsiye edemiyorum. Normalde Givi siperlikler çok kalitelidir ama bizim beo için ürettikleri modelde galiba fabrikasyon hatası var. Esneme payı az gibi. 2 kez aldım ikisi de kırıldı. O yüzden bu seferki Scarabeomu orjinal camıyla kullanacağım.

Merhabalar Yurdukoru kardeş,

İfade ettiğin ve tecrübe ettiğin üzere Givi camı kaliteli bir üründür ancak monte edilen yerlerden çatladığını başka arkadaşlarda da gördüm.
Olukça alt kısımdan monte ediliyor, bu sebeple rüzgara karşı mukavemet gösteren üst kısım hareket ettiğinden alt kısımdaki monte yerlerinden çatlıyor.
Orjinal uzun siperliğin sabitleyen direkleri yukarı doğru uzun ve uzun siperliğe destek veriyor ve rüzgara karşı direncini artırıyor.
Bu sebeple sabitleyen ayakları orjinalinde ki gibi üretip monte edilebilirse, her türlü boyuttaki orta/uzun siperlikleri munavebeli kullanmak mümkün olacaktır.

Ne var ki, orjinal uzun siperliğin sabitleyen direkleri üst taraftan monte edildiğinden km saatinin üst kısmındaki plastiği ya deliklisi ile değiştirmek (yenisi 50-60TL civarı) ya da mevcut platiği delmek gerekiyor.
Benim aklımda olan plastiği delmeden aynı bölümü kullanarak alttan çıkacak şekilde öne doğru "U" formatında aşağıdaki resimde de görebileceğiniz üzere direkleri sabitlemek, ancak direkler yukarı doğru uzunca olmalı ki, uzun siperliği desteklemiş rüzgara karşı direncini artırmış olsun.

Ancak şunu da ifade edeyim ki, uzun siperlik modeli olarak orjinal uzun siperlik oldukça şık görünüyor.
Orjinal uzun siperlik oldukça pahalı 450-500 TL civarı!

Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.

http://i.hizliresim.com/z2akj6.jpg

idinc
10 Ocak 2015, 14:32
Scarabeo 200 ie uzun siperlik modelleri ve ayak sabitleme örnekleri.
Hava muhalefeti nedeniyle ayak sabitleme denemelerine ara verilmiştir.
Ancak internetten araştırmalara devam ediyoruz.
Konuyla ilgili araştırması, örnek model görüntülerini bir yandan da paylaşırsak ortak güzeli müştereken tespit etmiş oluruz.
Kazasız, keyifli surusler olsun.
http://i.hizliresim.com/89NPjk.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:15 ----------

Scarabeo 200 icin biraz daha farkli uzun siperlik ve ayak sabitleme ornekleri.

http://i.hizliresim.com/YjOqAD.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------

Scarabeo 200 uzun siperlik montaj ve ayak sabitleme aparatları.
Bu aparatlardan yola çıkarak, yeni model ayak sabitlemeleri oluşturulabilir.
Oluşturulacak ayak sabitleme direklerine de yazın orta boy, kışın uzun boy ve geniş siperlikler takılabilir.

Kazasız, keyifli sürüşler olsun.

http://i.hizliresim.com/O3yrd3.jpg

mücahit_89
19 Ocak 2015, 20:36
Scarabeo 200ie koltuk modifiye;

Malum scarabeonun orjinal süngeri çok kalın değil ve bir süre sonra plastik kısma oturmaya başlıyordum:)motosay deri aksesuarları yapan bir dükkan oraya gittik koltuğu jel yapmak istiyorum dedim tamam dedi bugun için sözleştik.bugün gittim jel malzeme gelmemişti onu bekledim geldiğinde birde ne göreyim ince kaplama süngeri:),zaten ustadan 40 tl fiyat aldığımda,allah allah jel bu kadar ucuzmuydu demiştim:)neyse usta bi kat kottuğun üzerine göre kesti zımparaladı koltuğun şeklini verdi sonra bir kat daha atacakken kenarda jel ve sünger karışımı arkası yapışkanlı bir malzeme gördüm usta bu ne dedim; o pahallı bir malzeme m2 si 50 euro dedi,bende 2. katı bununla atsak nasıl olur dedim:)az zorlamaylada olsa 2. kata bu süngeri koyduk ve sonuç süper oldu.

Sonuç;orjinal kılıf biraz boldu içine konan eklerden sonra tabiri caizse cuk oturdu,ve tam yaslandığımız yerin alttan zımbalanması gereken yer zımbalanmamış ve kötü görünüyordu onuda usta güzelce zımbaladı ve sonuç karşınızda:)ve toplam 60 tlye mal oldu sonradan koyduğumuz sünger artı masraf oldu.ismini sorduğumda teknik bir ismi var dedi usta ama pek anlamadım önemli olan rahat olması:)

Birde görüntü olarak dışardan anlaşılmaz orjinallik bozulmamış oldu.

İşte resimler;

http://i.hizliresim.com/7VBR1W.jpg (http://hizliresim.com/7VBR1W)

http://i.hizliresim.com/PY7XaN.jpg (http://hizliresim.com/PY7XaN)

http://i.hizliresim.com/g4PmYR.jpg (http://hizliresim.com/g4PmYR)

http://i.hizliresim.com/99Ykr3.jpg (http://hizliresim.com/99Ykr3)

http://i.hizliresim.com/qmA7ND.jpg (http://hizliresim.com/qmA7ND)

http://i.hizliresim.com/MP1qBQ.jpg (http://hizliresim.com/MP1qBQ)

http://i.hizliresim.com/Q4Pbz3.jpg (http://hizliresim.com/Q4Pbz3)

http://i.hizliresim.com/XDbO3R.jpg (http://hizliresim.com/XDbO3R)

http://i.hizliresim.com/dWLYNV.jpg (http://hizliresim.com/dWLYNV)

http://i.hizliresim.com/5oNWnj.jpg (http://hizliresim.com/5oNWnj)

http://i.hizliresim.com/A0OBXp.jpg (http://hizliresim.com/A0OBXp)

babatorik
01 Nisan 2015, 18:29
Selam Arkadaşlar,
Uzun bir aradan sonra tekrar aranızdayım. Bu ayrılığa sebep eve giren hırsız oldu. İki kez geldi ve bizim laptopları götürdü. O tarihten beri (2013 kasım ve 2014 ocak) bilgisayar vs. Elektronik eşya almadım. Ve hala da yok, telefondan giriyorum.
Neyse, Benim beo duruyor. 60 bin km.deyim. Tekrar yaşadığım debriyaj balatası yayı kırılmasından dolayı debriyaj balatası değişimi dışında bir sıkıntı yok çok şükür.
Beosunu benden bir ay sonra alan ve hala kuryeliğe devam eden, bakımını kendi yapan Arkadaşım Murat ise 120 bin civarında şu an. O da bildiğim kadarıyla radyatörü değiştirdi. (fazla ısındığından şikayet ediyordu). Şimdilik bu kadar. İşten çıkıp eve gideceğim için. ��

chetaq
02 Nisan 2015, 00:02
Selam Arkadaşlar,
Uzun bir aradan sonra tekrar aranızdayım. Bu ayrılığa sebep eve giren hırsız oldu. İki kez geldi ve bizim laptopları götürdü. O tarihten beri (2013 kasım ve 2014 ocak) bilgisayar vs. Elektronik eşya almadım. Ve hala da yok, telefondan giriyorum.
Neyse, Benim beo duruyor. 60 bin km.deyim. Tekrar yaşadığım debriyaj balatası yayı kırılmasından dolayı debriyaj balatası değişimi dışında bir sıkıntı yok çok şükür.
Beosunu benden bir ay sonra alan ve hala kuryeliğe devam eden, bakımını kendi yapan Arkadaşım Murat ise 120 bin civarında şu an. O da bildiğim kadarıyla radyatörü değiştirdi. (fazla ısındığından şikayet ediyordu). Şimdilik bu kadar. İşten çıkıp eve gideceğim için. ��

Selamlar,
Öncelikle geçmiş olsun. 60 bin, 120 bin km'leri duymak güzel.
Bakımdan bahsetmişken, yağ değişimlerini ortalama kaç km'de bir yapıyorsunuz, Yağ, 10W-40 mı kullanıyorsunuz 5W-40 mı? Ve özellikle tercih ettiğiniz bir marka var mı?
Hazır bu kadar km. yapmış birilerini bulmuşken değerlendirelim istedim. Sizin görüşleriniz önemli.

Teşekkürler

babatorik
04 Nisan 2015, 23:24
Çoğunlukla 5 - 40 tercih ediyorum yağı. 2000 km. Civarında değiştiriyorum. Ama bence en doğrusu yağı sıkça kontrol edip, karardığı zaman en fazla 500 km. Daha kullanarak değiştirmek... Yani yağın yağlama özelliği gittiğini düşündüğün zaman... Belli bir marka kullanmıyorum, kaliteli olması yeter...

vatlii
05 Nisan 2015, 16:42
Arkadaslar persembe gunu ikinci el bir scarabeo alarak araniza katildim motorum 2300 km de temiz bir motor hizlanmasi durmasi gayet iyi ancak boyum 11.90 oldugundan dolayimi yoksa baska bir sebepte mi bilmiyorum motor 80 km ustunde cok yalpaladi dengede durmakta zorlandim az kalsin e5 te dusyordum bir kac kere daha bastim ama cok cesaret edemedim cok ruzgar ve sallanti oldu 80 km ustu gerxi havalar son 4 gundur cok ruzgarli ama ona yoruyorum dunde atasehir servise sormaya gittim orda elif isimli bir bayan bana dilenci muamelesi yapip bugun olmaz ptesi gel falan dedi cok sinirim bozuldu konuile ilgili yardimlarinizi rica ederim tsk

isra...
06 Nisan 2015, 12:51
Arkadaslar persembe gunu ikinci el bir scarabeo alarak araniza katildim motorum 2300 km de temiz bir motor hizlanmasi durmasi gayet iyi ancak boyum 11.90 oldugundan dolayimi yoksa baska bir sebepte mi bilmiyorum motor 80 km ustunde cok yalpaladi dengede durmakta zorlandim az kalsin e5 te dusyordum bir kac kere daha bastim ama cok cesaret edemedim cok ruzgar ve sallanti oldu 80 km ustu gerxi havalar son 4 gundur cok ruzgarli ama ona yoruyorum dunde atasehir servise sormaya gittim orda elif isimli bir bayan bana dilenci muamelesi yapip bugun olmaz ptesi gel falan dedi cok sinirim bozuldu konuile ilgili yardimlarinizi rica ederim tsk

iyi niyetli düşünüp motorda bu soruna sebep olacak birşey olmadığı farzediyorum.
başına gelense bence şu: camdan seken rüzgar kaska vuruyor. naked motorlardaki gibi değil dengesiz ve doğrudan rüzgar yediğin için kaskı tokatlar gibi hissediyoruz. aslında motor dengesini kaybetmiyor. sen savrulan kask ve omuzlarını düz tutmak için uğraştıkça, motorun dengesini de yine sen bozuyorsun.
rüzgarı kaskının üzerinden atacak yükseklikte bir cam edinebilirsin. daha önce konuşuldu cam konusu bu forumda.
ayrıca elcikleri ve bileğini kasmamaya çalış. ne kadar serbest bırakırsan o kadar dengeli gider motor.

Yurdukoru
06 Nisan 2015, 13:06
Yüksek cam iki bakımdan riskli. Bizzat tecrübe ettim. Birincisi rüzgarda yalpalama mevzûsu. İkincisi ki bence gizli tehlike, rüzgarın belinizin çevresine türbülans yaparak uzun vadede böbrek sorunlarına yol açabilme olasılığı. Bunun için orjinal siperliğinden az yüksek olsa bence güzel olur ama dediğim gibi yanlara doğru bombeli olmamalı. 2 sene önce çok ciddi bir rahatsızlık geçirdim bu sebepten.

(Not: Yaz da olsa montsuz binmem ama bu tür bombeli siperlikten belinize gelen rüzgar durumlarında uzun yolda böbrek koruma takmak da şartmış öğrenmiş oldum...)

babatorik
07 Nisan 2015, 17:41
Böbrekleri korumak gerektiğine bende katılıyorum. Bende de yüksek cam var. Hızı biraz kesmesi dışındaki tek sıkıntı bel bölgesine gelen rüzgar. Bellik kullanmak yeterli. Yüksek camın bir güzelliği de kaskın camını yağmurda bile kapatmadan yola devam edebilmek...

solo__
09 Nisan 2015, 14:02
arkadaşlar merhabalar,
beonun yağ değişimi ve varyatör temizliği nasıl yapılıyor bileniniz var mı?
hava filtresini söküp temizledim ama yağ değilimi (yağ filtresi) ve varyatör temizliğini de yapmak istiyorum

ketchup
14 Mayıs 2015, 15:51
Merhaba tekrar, motor sıkıcı denilecek seviyede sorunsuz olduğu için forumda herhangi bir paylaşımda bulunamıyorum =) Günde 60+ kilometre yol yapıyorum. Geçen hafta 18bin bakımı için servise verdim. 685 lira tuttu. o biraz koydu ama "ağır bakım sonuçta" diyerek devam ettim. An itibarı ile tek garipsediğim şey, ECO ile SPORT modu arasında en ufak bir performans farkı hissedememiş olmam.

Bir sorum olacak arkadaşlar, yaz geliyor malum. Hanımla sağa sola kaçmaya başlarız yavaştan. Eski motorlarımda sırt çantası ve motorun arka çantası tatil için yeterli oluyordu ama bu motorda sırt çantası ile 2 kişi binemiyoruz. Bu nedenle yan çanta almaya karar verdim.

Köprü trafiğinde yan çanta kıvraklığımı azaltır diye düşünüyorum. Bu nedenle sadece tatile çıkarken takıp çıkarabileceğim tekstil çantalara bakıyorum. Marka model tavsiyeniz var mıdır? Bizim motora hangileri olur acaba? Var mı kullanan?

Şimdiden teşekkür ederim =)

smiles
16 Mayıs 2015, 16:24
Merhabalar,

Scarabeo'm 27 bin e dayandı ve problemler başladı. Motorda anormal titreşim ile birlikte gaz verince aktarmadan sürtünme sesleri gelmeyi başlamıştı. Son olarak kuş sesi gibi bir ötme duymamla birlikte motoru ustaya götürdüm. Eksantrik seti ve kayışı değiştireceğini söyledi.

Bu sıkıntıları yaşayanlar var mı diye merak ettim. Motopitte yedek parça aradım ve eksantrik diye bir şey göremedim. Tecrübeli arkadaşlar bildiklerini paylaşırlarsa sevinirim.

Kazasız belasız sürüşler.

toomuchcc
21 Mayıs 2015, 21:47
Motoruma bazı modifiyeler yaptım:

- Kombine fren sistemi iptal oldu (Ön fren maneti ön kaliperdeki 3 pistonu, arka fren maneti de arkadaki 2 pistonu kontrol ediyor. Frenler birbirinden bağımsız çalışmakta. Özellikle ön fren aynı downhill bisiklet frenleri gibi oldu; her koşulda tek parmak yeterli)
- Sprey boya ile kaliperler boyandı (Güzel duruyor; ancak tekrar yapacak olsam plastidip kullanırım. Uygulaması daha kolay çünkü)
- Plastidip ile jantlar boyandı (Jantların her iki tarafına da 5 kat attım. 2 kutu yetti iki tekere (3 kutu daha ideal olur ama))
- Gidon kilidi modifiye edildi (Gidon şaftını sökerek kilit boşluğunu matkapla 1-2mm genişlettim. Kilitlemek için gidonu oynatmak gerekmiyor artık; gidonu en sola dönderip bırakmak yeterli)
- Bagaj tabanına delikler açıldı (sele altına konan ıslak cisimlerin suyu, hortumlardan akıp gidiyor artık)
- Düşme sensörü devre dışı bırakıldı (motorum bugüne dek 3 kere stop etti; belki bununla bir ilgisi vardır. Gereksiz bulduğum bir özellik zaten)
- Amortisör bacakları dışında duran metal parçalar söküldü
- Bazı montaj kusurları ve ufak sorunlar giderildi

Son hali:
http://s14.postimg.org/gufxhr4kt/scarabeo1.jpg (http://postimg.org/image/gufxhr4kt/)

chetaq
22 Mayıs 2015, 21:07
Motoruma bazı modifiyeler yaptım:

- Kombine fren sistemi iptal oldu (Ön fren maneti ön kaliperdeki 3 pistonu, arka fren maneti de arkadaki 2 pistonu kontrol ediyor. Frenler birbirinden bağımsız çalışmakta. Özellikle ön fren aynı downhill bisiklet frenleri gibi oldu; her koşulda tek parmak yeterli)
- Sprey boya ile kaliperler boyandı (Güzel duruyor; ancak tekrar yapacak olsam plastidip kullanırım. Uygulaması daha kolay çünkü)
- Plastidip ile jantlar boyandı (Jantların her iki tarafına da 5 kat attım. 2 kutu yetti iki tekere (3 kutu daha ideal olur ama))
- Gidon kilidi modifiye edildi (Gidon şaftını sökerek kilit boşluğunu matkapla 1-2mm genişlettim. Kilitlemek için gidonu oynatmak gerekmiyor artık; gidonu en sola dönderip bırakmak yeterli)
- Bagaj tabanına delikler açıldı (sele altına konan ıslak cisimlerin suyu, hortumlardan akıp gidiyor artık)
- Düşme sensörü devre dışı bırakıldı (motorum bugüne dek 3 kere stop etti; belki bununla bir ilgisi vardır. Gereksiz bulduğum bir özellik zaten)
- Amortisör bacakları dışında duran metal parçalar söküldü
- Bazı montaj kusurları ve ufak sorunlar giderildi

Son hali:
http://s14.postimg.org/gufxhr4kt/scarabeo1.jpg (http://postimg.org/image/gufxhr4kt/)


Düşme sensörü olduğunu bilmiyordum, nerededir bu sensör?

toomuchcc
23 Mayıs 2015, 00:11
Düşme sensörü olduğunu bilmiyordum, nerededir bu sensör?

Motorun arkasında. Aşşağıda kırmızı daire ile içine aldığım parça. Kablosunu ayırınca devre dışı kalıyor. Herhangi bir hata falan da vermiyor.

http://s4.postimg.org/cna3yct21/fallsensor.jpg (http://postimg.org/image/cna3yct21/)

chetaq
23 Mayıs 2015, 21:21
Motorun arkasında. Aşşağıda kırmızı daire ile içine aldığım parça. Kablosunu ayırınca devre dışı kalıyor. Herhangi bir hata falan da vermiyor.

http://s4.postimg.org/cna3yct21/fallsensor.jpg (http://postimg.org/image/cna3yct21/)

Teşekkürler...

MetinSar
04 Haziran 2015, 17:13
Merhaba,
Yaklaşık 1 aydır Scarabeo 200ie kullanmaktayım, motorun ön diskinden sanki araya birşey sıkışmışcasına bir ses geliyor.

Bir kaç tamirciye ayak üstü gösterdim fakat hepsi şu değişecek bu değişecek diyorlar ama sesin nereden geldiğini söylemiyorlar:)

Böyle bir ses nereden geliyor olabilir sizce?

toomuchcc
06 Haziran 2015, 04:47
Merhaba,
Yaklaşık 1 aydır Scarabeo 200ie kullanmaktayım, motorun ön diskinden sanki araya birşey sıkışmışcasına bir ses geliyor.

Bir kaç tamirciye ayak üstü gösterdim fakat hepsi şu değişecek bu değişecek diyorlar ama sesin nereden geldiğini söylemiyorlar:)

Böyle bir ses nereden geliyor olabilir sizce?

Merhaba,

Balata diske sürtüyordur büyük ihtimalle. EBC marka balata ile sesin azaldığını yazıyordu bazı kullanıcılar; ne kadar doğru bilmiyorum. Hidrolik sistemde hava varsa o da sürtmeye neden olabilir; kontrol ettirin.

ozanturna
09 Haziran 2015, 02:00
2012 model 8000km de bordo renk bir scarabeo ile ilgileniyorum
Sahibi 36 yaşında motorun ilk sahibi

Benim
"Rodajını güzel yapmışmıydınız hatırlıyormusunuz? Birde bakımları bu model için sanırım 1000 km de ve sonra 6000km de bir olarak yapılıyor bunlara uydunuz mu? Servise bakım dışında yolunuz düştümü? Kusura bakmayın iki teker sonuçta insan herşeyini öğrenmek istiyor."
Soruma karşılık şöyle bi cevap geldi.

"1000 kilometre bakımını yetkili serviste yaptırdım. 3000 kilometrede yağını kendim değiştirdim. 6000 kilometrede bakımını yetkili servise yaptırdım. Haricen servise götürdüm. Birinde kaza sonucu alt bölüm değişti, diğerinde kavramada biriken balata tozundan dolayı."

Bu kazanın boyutunu görüşünce öğrenicem ama açıkçası ne olmuşsa bu motoru almaktan vazgeçmeliyim bilmiyorum. Alt bölüm değişti ne demek bilmiyorum !! Sizlerin bilgisi vardır biraz yorum yaparmısınız.

Bu arada ilk motorum olucak. Motor bilincim yüksek. 7 senedir otomobil sürücüsüyüm ve motorlara hep saygı gösterdim yeri geldi korudum. Ehliyetimi yeni aldım. Vitesli motoru ilk kez ehliyet kursunda sürdüm ve çok zevk aldım, sanki ezelden beri sürmeyi biliyor gibiydim ama sürekli kullanım için tercih etmem. 27-28 haziranda da honda safety gs1 e kayıt oldum. Bisiklet kökenliyim. Büyük tekerin rahatlığını, vento 100 activa asya nostalji gibi küçük tekerlileride sürdüğüm için biliyorum ve istiyorum.

6500tl motora ayırcak bütçem var. 1500 gibide kask mont dizlik ve sırtlık.
Scarabeoyu bütçeme uyduramazsam ilk scooter hedefimi biraz küçültüp ama lastiklerden ödün vermeyerek sıfır Sym Symphony sr125 alıcam.

Bu kaza olayında inşallah önemli bişey yoktur.
Birde maslakta kime göstermemi tavsiye edersiniz? Adres sokak ve kısım bilgileri varsa şahane olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:51 ----------

Siz youtube daki özgür beymisiniz?

Bu videonun aynısı açıklamalarınız.
http://youtu.be/ZeI3w-EpwYA



Motoruma bazı modifiyeler yaptım:

- Kombine fren sistemi iptal oldu (Ön fren maneti ön kaliperdeki 3 pistonu, arka fren maneti de arkadaki 2 pistonu kontrol ediyor. Frenler birbirinden bağımsız çalışmakta. Özellikle ön fren aynı downhill bisiklet frenleri gibi oldu; her koşulda tek parmak yeterli)
- Sprey boya ile kaliperler boyandı (Güzel duruyor; ancak tekrar yapacak olsam plastidip kullanırım. Uygulaması daha kolay çünkü)
- Plastidip ile jantlar boyandı (Jantların her iki tarafına da 5 kat attım. 2 kutu yetti iki tekere (3 kutu daha ideal olur ama))
- Gidon kilidi modifiye edildi (Gidon şaftını sökerek kilit boşluğunu matkapla 1-2mm genişlettim. Kilitlemek için gidonu oynatmak gerekmiyor artık; gidonu en sola dönderip bırakmak yeterli)
- Bagaj tabanına delikler açıldı (sele altına konan ıslak cisimlerin suyu, hortumlardan akıp gidiyor artık)
- Düşme sensörü devre dışı bırakıldı (motorum bugüne dek 3 kere stop etti; belki bununla bir ilgisi vardır. Gereksiz bulduğum bir özellik zaten)
- Amortisör bacakları dışında duran metal parçalar söküldü
- Bazı montaj kusurları ve ufak sorunlar giderildi

Son hali:
http://s14.postimg.org/gufxhr4kt/scarabeo1.jpg (http://postimg.org/image/gufxhr4kt/)