Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
satoyama
25 Eylül 2013, 05:32
İzmirde bulunan ve yetkili servis olan MOTOPİT e uğradım bir parça sormak için bu arada kulağıma hoş gelmeyen rölanti sesini sormak için ustayı çağırdığımda bana balatanın gitmiş olduğunu söyledi. Servisin satmış olduğu balata montaj dahil 360 TL ve bu bana pahalı geldiği için başka marka araştırdım ve sormuş olduğum RMS marka balatayı gördüm.
kaç model?
kaç km de?
rolanti sesi ile cvt balatasının ilişkisini kuramadım ben kusuruma bakma..
fatihyapici
25 Eylül 2013, 10:35
kaç model?
kaç km de?
rolanti sesi ile cvt balatasının ilişkisini kuramadım ben kusuruma bakma..
2010 model 19.500 km ( ellenmedi ise )
o ilişkiyi bende kuramadım ama yetkili servis ustası söyleyince bende balata baktım internette :) ve sizlere sordum ;)
satoyama
25 Eylül 2013, 20:07
2010 model 19.500 km ( ellenmedi ise )
o ilişkiyi bende kuramadım ama yetkili servis ustası söyleyince bende balata baktım internette :) ve sizlere sordum ;)
karbüratörlü değil mi 2010 lar? :silent:
rolantide nasıl bir ses var tarif edebilirmisiniz?
19500km de istanbulda bile debriyaj balatası bitmiyor.
rolanti ile aktarma cvt nin şöyle bir ilişkisi var. ön varyatör kayış ve debriyaj volanı rolantide dönüyor ama boşta dönüyor.
size tavsiyem motorun cvt bölümü söküldüğünde ön krank mili boşta (varyatör sökülü) rolantide çalıştırsın. siz sesini bir dinleyin, gaz vermeden aynı ses yine varmı! bu sesi dinlemeden asla debriyaj değişimine karar vermeyin. ses gitmiş ise gerekli eskimiş yıpranmış parçalar değişsin.
siz kaç km de aldınız? yağ ne zaman değişti kısaca genel bakım ne zaman yapıldı. eğer bunları bilmiyorsanız öncelikle
yağ ve yağ filtresini mutlaka değiştirin. unutmadan (10w40 yağ)
fatihyapici
26 Eylül 2013, 09:49
karbüratörlü değil mi 2010 lar? :silent:
rolantide nasıl bir ses var tarif edebilirmisiniz?
19500km de istanbulda bile debriyaj balatası bitmiyor.
rolanti ile aktarma cvt nin şöyle bir ilişkisi var. ön varyatör kayış ve debriyaj volanı rolantide dönüyor ama boşta dönüyor.
size tavsiyem motorun cvt bölümü söküldüğünde ön krank mili boşta (varyatör sökülü) rolantide çalıştırsın. siz sesini bir dinleyin, gaz vermeden aynı ses yine varmı! bu sesi dinlemeden asla debriyaj değişimine karar vermeyin. ses gitmiş ise gerekli eskimiş yıpranmış parçalar değişsin.
siz kaç km de aldınız? yağ ne zaman değişti kısaca genel bakım ne zaman yapıldı. eğer bunları bilmiyorsanız öncelikle
yağ ve yağ filtresini mutlaka değiştirin. unutmadan (10w40 yağ)
kısa bir araştırma sonucunda 2010 enjeksiyonlu model olduğunu öğrendim ki karbüratörlü ve enjeksiyonlu arasında öndeki ızgara farkı var ve o değişiklik benimkinde mevcut. ( sağ bölümde yer alan ECO & SPORT ta mevcut )
ses; kavramayı bırakıp boşa düştüğünde çirkin bir ses ve mir metal çınlaması var gibi
cumartesi baktıracağım söylediklerinize dikkat ederim çok teşekkürler :)
18500 de yağ ve filitre değişmiş ben 19100 de aldım şuan 700 oldu bile :)
sayim
26 Eylül 2013, 11:22
Merhaba!
Senin motorun sorunu büyük ihtimalle balataları tutan küçük yaylar var sanırım onlardan bir tanesi kopmuş olabilir.
Yayı kopan balata rolantide boşa düşünce savrulmanın etkisiyle tasa çarpıyor buda sesin çıkmasına sebep oluyor.
fatihyapici
26 Eylül 2013, 16:22
tahminen benim için kötü bir haber var :( :( :(
hava iliftresinin durumuna bakmak için kapağı açtığımda içeride motora giden tarafta ve filitrenin uç kısmında yağ vardı..
sizce neden olabilir????????
satoyama
27 Eylül 2013, 03:18
tahminen benim için kötü bir haber var :( :( :(
hava iliftresinin durumuna bakmak için kapağı açtığımda içeride motora giden tarafta ve filitrenin uç kısmında yağ vardı..
sizce neden olabilir????????
telaşe edecek bişey yok kardeşim.
karter havalandırma fazla yağı hava filtresine atar. o yağ başka yerden gelmez. zaten minik hazneye dolar :)
çok sıkıştırıldığında yada motora fazla yağ koyulduğunda oluşur.
siz daha önceki sahibinin yağ filtre değişimine tama etmeyin.
mutlaka sizde değiştirin. şakaya gelmez.
temizleme spreyi ile hava filtre kutusu temizlenir.
bunlar hep işçilik özentin isteyen şeyler..
fatihyapici
27 Eylül 2013, 09:40
telaşe edecek bişey yok kardeşim.
karter havalandırma fazla yağı hava filtresine atar. o yağ başka yerden gelmez. zaten minik hazneye dolar :)
çok sıkıştırıldığında yada motora fazla yağ koyulduğunda oluşur.
siz daha önceki sahibinin yağ filtre değişimine tama etmeyin.
mutlaka sizde değiştirin. şakaya gelmez.
temizleme spreyi ile hava filtre kutusu temizlenir.
bunlar hep işçilik özentin isteyen şeyler..
içimi rahatlattınız çok teşekkür ederim :) hemen bir balata spreyi alıp temizlik yapacağım ;)
bir aksilik olmazsa yarın debriyaj açılacak o arada yağ işini de halledeyim dediğiniz gibi tekrar teşekkürler...
fatihyapici
28 Eylül 2013, 18:56
yağ filitresi bulamadığımdan dolayı yağ ve filitre değişimi biraz ertelendi fakat debriyaj şıngırtısından kurtulma ve temizlik sonrası çok daha sessiz ve biraz daha iyi bir çekiş ile keyifli scarabeo gezmeleri başladı :)
ama siz siz olun garantiniz yoksa İzmir de bulunan yetkili servis MOTOPİT e götürmeyin, bitik dediği debriyaj ( görmeden ) ve az da olsa görülmesine rağmen yine bitik dediği arka fren balatasının gayet güzel çıkması bile benim yeterli sebeptir, ki hayatımda ilk defa gitmeme rağmen...
satoyama
29 Eylül 2013, 15:52
yağ filitresi bulamadığımdan dolayı yağ ve filitre değişimi biraz ertelendi fakat debriyaj şıngırtısından kurtulma ve temizlik sonrası çok daha sessiz ve biraz daha iyi bir çekiş ile keyifli scarabeo gezmeleri başladı :)
ama siz siz olun garantiniz yoksa İzmir de bulunan yetkili servis MOTOPİT e götürmeyin, bitik dediği debriyaj ( görmeden ) ve az da olsa görülmesine rağmen yine bitik dediği arka fren balatasının gayet güzel çıkması bile benim yeterli sebeptir, ki hayatımda ilk defa gitmeme rağmen...
yağ filtresini mümkünse hemen sipariş edin ve her yağ değişiminde yağ filtresini değiştirin.
Yakıt İkmal Tarihi: 30.09.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Motor km: 15.500 km
Katedilen Yol: 212 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 95 km/h
Yakıt: Shell kullanıyorum.
Sonuç: 100 kilometrede 2.830 Lt yakıt tüketmiş.
satoyama
01 Ekim 2013, 19:23
dün 6000 bakımdan çıktık. bakım esnasında ustam çalışırken bende fotolar çektim inceleme yaptım izlenimlerimi yazmak istedim.
1. varyatör içi tertertemizdi! çok şaşırdım, varyatör havalandırma filtrelemesi çok başarılı.koca biraz yaz geçti gökçeada,erdek v.s. yerler gördü..
2.debriyaj ve tası tertemiz ve yeni gibiydi aynı şekilde kayış ve diğer hareketli parçalar.
3.silindir kafası kocaman sanki 500cc gibi (dohc olduğu için ) :P
4.özellikle her yerini inceledim ve hiç bir yerde china yazısı bulamadım. gizli açık her yerde aprilia logosu mevcut, bu china işi biraz hurafeye bağladı gibi.. :silent:
5.orjinal piaggio denge topuzları taktırdım, sonuç çok şaşırtıcı ve çok iyi, daha önceki motorumda bunun 250gr olanını taktırmıştım bunlar 500gr olanı. detaya girmek istemiyorum ancak süren bilir ama sürüş inanılmaz olumlu yönde değişti tavsiye ederim. keşke alır almaz taktırsaymışım. biraz büyük durdular ama bence çok şık.
6.balatalarım olduğu gibi duruyor desem nazar değer mi acep? sanırım yılların verdiği sürüş alışkanlığından. :P
yapılanlar.
yağ motul 5100 10w-40
yağ filtre değişti
hava filtre
buji bakımı temizliği
varyatör debriyaj söküldü temizlik bakımı
kayış için würth özel bakım besleme spreyi uygulandı
gerekli kontroller. temizlikler
antifriz eklendi.
hepimize kazasız belasız zevkli sürüşler dilerim.
fotoları eklemek istedim.
http://img826.imageshack.us/img826/373/n22e.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/8311/onka.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/3165/23mo.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/9470/4y0l.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/7360/0g9q.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/4074/n27s.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/7096/50y3.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/9295/e0en.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/4927/luc3.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/6744/8cft.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/678/3gz0.JPG
http://img33.imageshack.us/img33/412/ob6h.JPG
http://img708.imageshack.us/img708/185/88ds.jpg
geniş açı :)
http://img855.imageshack.us/img855/3466/hfcl.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/6889/bmyq.jpg
dün 6000 bakımdan çıktık. bakım esnasında ustam çalışırken bende fotolar çektim inceleme yaptım izlenimlerimi yazmak istedim.
1. varyatör içi tertertemizdi! çok şaşırdım, varyatör havalandırma filtrelemesi çok başarılı.koca biraz yaz geçti gökçeada,erdek v.s. yerler gördü..
2.debriyaj ve tası tertemiz ve yeni gibiydi aynı şekilde kayış ve diğer hareketli parçalar.
3.silindir kafası kocaman sanki 500cc gibi (dohc olduğu için ) :P
4.özellikle her yerini inceledim ve hiç bir yerde china yazısı bulamadım. gizli açık her yerde aprilia logosu mevcut, bu china işi biraz hurafeye bağladı gibi.. :silent:
5.orjinal piaggio denge topuzları taktırdım, sonuç çok şaşırtıcı ve çok iyi, daha önceki motorumda bunun 250gr olanını taktırmıştım bunlar 500gr olanı. detaya girmek istemiyorum ancak süren bilir ama sürüş inanılmaz olumlu yönde değişti tavsiye ederim. keşke alır almaz taktırsaymışım. biraz büyük durdular ama bence çok şık.
6.balatalarım olduğu gibi duruyor desem nazar değer mi acep? sanırım yılların verdiği sürüş alışkanlığından. :P
yapılanlar.
yağ motul 5100 10w-40
yağ filtre değişti
hava filtre
buji bakımı temizliği
varyatör debriyaj söküldü temizlik bakımı
kayış için würth özel bakım besleme spreyi uygulandı
gerekli kontroller. temizlikler
antifriz eklendi.
hepimize kazasız belasız zevkli sürüşler dilerim.
fotoları eklemek istedim.
http://img826.imageshack.us/img826/373/n22e.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/8311/onka.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/3165/23mo.jpg
http://img546.imageshack.us/img546/9470/4y0l.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/7360/0g9q.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/4074/n27s.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/7096/50y3.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/9295/e0en.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/4927/luc3.jpg
http://img443.imageshack.us/img443/6744/8cft.jpg
http://img31.imageshack.us/img31/678/3gz0.JPG
http://img33.imageshack.us/img33/412/ob6h.JPG
http://img708.imageshack.us/img708/185/88ds.jpg
geniş açı :)
http://img855.imageshack.us/img855/3466/hfcl.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/6889/bmyq.jpg
Merhabalar güzel dost Mustafa,
Neşen bol olsun.
Öncelikle yeni bakımın hayırlı olsun.
Dikkatimi çeken olay; resimlerle de paylaştığın üzere bakımda aktarma takımının içi çok temizmiş, temiz kullanmışsın diyebilirim ancak.
Bu arada bilgilendirmen üzere dikkatimi çeken tercübe ve izahatın üzere gidona takılacak ağırlıklardan hemen alıp taktıracağım, zira sürüş konforuna tarif ettiğin kadar etkisi varsa elbette itibar edip kullanmak lazım gelir.
Piaggio denge topuzlarını kaça ve nereden aldınız, denge topuzu tercih ederken özellikle dikkat etmem gereken bir bilgi var mı?
Önemli olan scooter'den zevk alabilmek, tadına vararak binebilme kültürü kazanmaktır.
Gençlerimize başta kendilerine değer vererek scooter kültürünü aktarabilmeyi kazandırmanın tatlı gayretini yaşıyorum. Zira her kesimden her meslekten gençler, arkadaşlar scooter binmeye başladığında daha bir farklı kazanımı olan "scooter-motosiklet-hayat" dünya kültürüne ulaştıklarını gördüm ve bunun teyidini de söz konusu arkadaşlar aldım.
Elbette hayat dostlarla güzel, ancak hayat scooterli dostlarla daha başka bir güzel oluyor.
Bu arada benim Scarabeo 200 ie Scooter 15.900 km civarında, daha nice yollar bizleri bekliyor :)
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
gurcano
02 Ekim 2013, 16:14
Bu denge topuzu olayını ben de merak ettim. Biraz internetten araştırınca birçok kullanıcı da fayda gördüğünü yazmış. Sizin taktıklarınızın fiyatı nedir? Kendimiz takabilir miyiz?
satoyama
02 Ekim 2013, 20:37
Merhabalar güzel dost Mustafa,
Neşen bol olsun.
Öncelikle yeni bakımın hayırlı olsun.
Dikkatimi çeken olay; resimlerle de paylaştığın üzere bakımda aktarma takımının içi çok temizmiş, temiz kullanmışsın diyebilirim ancak.
Bu arada bilgilendirmen üzere dikkatimi çeken tercübe ve izahatın üzere gidona takılacak ağırlıklardan hemen alıp taktıracağım, zira sürüş konforuna tarif ettiğin kadar etkisi varsa elbette itibar edip kullanmak lazım gelir.
Piaggio denge topuzlarını kaça ve nereden aldınız, denge topuzu tercih ederken özellikle dikkat etmem gereken bir bilgi var mı?
Önemli olan scooter'den zevk alabilmek, tadına vararak binebilme kültürü kazanmaktır.
Gençlerimize başta kendilerine değer vererek scooter kültürünü aktarabilmeyi kazandırmanın tatlı gayretini yaşıyorum. Zira her kesimden her meslekten gençler, arkadaşlar scooter binmeye başladığında daha bir farklı kazanımı olan "scooter-motosiklet-hayat" dünya kültürüne ulaştıklarını gördüm ve bunun teyidini de söz konusu arkadaşlar aldım.
Elbette hayat dostlarla güzel, ancak hayat scooterli dostlarla daha başka bir güzel oluyor.
Bu arada benim Scarabeo 200 ie Scooter 15.900 km civarında, daha nice yollar bizleri bekliyor :)
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
Bu denge topuzu olayını ben de merak ettim. Biraz internetten araştırınca birçok kullanıcı da fayda gördüğünü yazmış. Sizin taktıklarınızın fiyatı nedir? Kendimiz takabilir miyiz?
güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. elimden geldiği kadar temiz kullanmaya çalışıyorum, bu topuzlar orjinal piaggio parçası ve liste fiyatına göre satılıyor. üç boyu var ben en büyüğünü taktım, kısaca şöyle izah edeyim. beo ile viraja girerken ve dönerken eğer yol pürüzlü ve eğimi yanlış ise, tedirgin bir kafa sallama oluyor onu %90 oranında azalttı, ayrıca sürüş esnasında tek elinizi bıraktığınız zaman huzursulu ve denge kaybı yaşamıyorsunuz. çanta varsa ön daha hafiflediği için gereksiz denge kayıplarını önlüyor. beo uzun şasili dingil mesafeli bir scooter olduğu için zaten kafa sallama olayı orjinalde yok.
ferco yetkili servisi kadıköy motor kadir ustayı arayıp fiyat alabilirsiniz. kendisinde mevcuttur orjinal vidaları ile birlite..
satoyama
04 Ekim 2013, 11:55
bazılarına tırı vırı geliyor ama scarabeo dünyada bir çok markadan bile daha çok saygı duyulmuş bir modeldir.
bana göre harika bir dizayn 2004 scarabeo 250
abd aprilia forumda elcik koruma takan bir arkadaş paylaşmış..
http://img30.imageshack.us/img30/7613/g0lh.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/5757/pjic.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/7753/y5t3.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/5184/gu0g.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/9131/xxyf.jpg
gurcano
04 Ekim 2013, 12:46
Elcikleri boşver, aynalara bak!!! Bu nasıl bir ayna sistemi???
satoyama
04 Ekim 2013, 20:49
bu motorda orjinalde koltuk altı bagaj yok beyler :) o yüzden arka çanta standart geliyormuş.
bazılarına tırı vırı geliyor ama scarabeo dünyada bir çok markadan bile daha çok saygı duyulmuş bir modeldir.
bana göre harika bir dizayn 2004 scarabeo 250
abd aprilia forumda elcik koruma takan bir arkadaş paylaşmış..
http://img30.imageshack.us/img30/7613/g0lh.jpg
http://img855.imageshack.us/img855/5757/pjic.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/7753/y5t3.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/5184/gu0g.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/9131/xxyf.jpg
Çok hoş bir model, "al beni" diyor :)
gurcano
07 Ekim 2013, 10:02
Facebook grubunda Zeus motorun Beo için yaptırdığı bir cam siperlikten bahsedildiğini gördüm. Kullanan var mı, fiyatı ve montajı hakkından bilgisi olan var mı?
satoyama
08 Ekim 2013, 09:21
Facebook grubunda Zeus motorun Beo için yaptırdığı bir cam siperlikten bahsedildiğini gördüm. Kullanan var mı, fiyatı ve montajı hakkından bilgisi olan var mı?
facebook grubunda hattat hasan arkadaşımız (fotoları var) lacivert beo da kullanmıştı görüşleride altında yazıyor oradan okuyabilrisin.
chetaq
13 Ekim 2013, 23:48
İki gündür motor park halinde duruyordu.
Dün akşam motoru orta ayaktan indirince bir gariplik hissettim. Sanki her zamankinden biraz daha aşağıdaymış gibiydi. Eğilip baktığımda arka lastiğin inmiş olduğunu fark ettim. Neredeyse normalin yarısı kadar hava kalmıştı.
Şöyle bir yokladım, lastikçiye kadar gidebilir miyim diye. Yüz metre bile yok lastikçiye olan mesafe, biraz tedirgin de olsam atladım gittim. Hava basılmasını beklerken lastiği inceledim ve davetsiz misafiri buldum.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/13102013714.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/13102013714.jpg.html)
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/13102013715.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/13102013715.jpg.html)
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/13102013716.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/13102013716.jpg.html)
Lastikçi "fitil atayım istersen" dedi. Fitil attırmanın lastik için hiç iyi olmadığını duymuştum "fitil olmaz yama yaptıracağım" dedim. Bunun üzerine o da "ben bunu sökemem ama" diyince, ben de "ziyanı yok, şimdilik hava bas yeter, ben sonra yama yaptırırım" dedim ve normal hava basıldıktan sonra gideceğim yere olan yaklaşık 10 km.'lik yolu hız yapmadan yavaş bir şekilde gittim ve geldim.
Dönüşte eve gelmeden hemen önce benzincide tekrar hava bastım. Baktım yaklaşık 8 psi hava kaçırmış. Aksi gibi ertesi gün de (bugün) pazar. Nerde yaptırırım, nasıl yaptırırım derken epey canım sıkıldı.
Bildiğim motosiklet lastikçisi "Buz motor" vardı, seneler önce motoruma lastik alıp taktırmıştım Bostancı'da. Orası geldi aklıma, internetten sitesine girdim baktım adres değişmiş, "Hasanpaşa" diyor, isim de farklı "Zenn Motor".
Numarasını aldım, sabah telefon açtım. Çok da ümitli değildim Pazar günü olduğu için ama şansıma telefona birisi çıktı ve yaklaşık bir saat sonra açılacağını söyledi.
Bir saat sonra gittim Hasanpaşa'ya, benden başka kimse yoktu. Oradaki çalışan hemen başladı sökmeye. Ben de başında izliyorum.
Scarabeo'ların arka lastik sökme işi öyle pat diye olmuyor bildiğiniz gibi. Egzos, amortisörün bağlı olduğu bölüm vs. bir sürü yerden birçok vida sökülüyor. Neyse lastik söküldü, lastiğe giren vida çıkarıldı, lastik içerden temizlendi, traşlandı, birtakım sıvılar sürüldü, yama takıldı.
İçeriden görünüşü;
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/13102013717.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/13102013717.jpg.html)
Dışarıdan görünüşü;
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/13102013718.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/13102013718.jpg.html)
Daha sonra yukarıda görünen, lastikten dışarı çıkan yamanın o plastik ucu kesildi ve işlem tamam.
Bu da bitmiş hali;
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/13102013721.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/13102013721.jpg.html)
Ve işte davetsiz misafir.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/13102013725.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/13102013725.jpg.html)
Bu arada yamayı yaparken, lastikçi "bu lastiği nerede taktırdın?" diye sordu. Ben de "sıfır aldım, taktırmadım, neden sordun?" diyince, alttaki resimde daire içinde görülen, lastiğin üzerindeki kırmızı renkli noktayı göstererek, "bu noktanın sibobun hizasında olması gerekirdi ama farklı yerde, o yüzden de balansın tutması için janta ağırlık takılmış, o nokta sibobun olduğu yerde olsaydı buna gerek olmazdı, zaten balansı düzgün olurdu" dedi.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/13102013716-2.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/13102013716-2.jpg.html)
Haklı olduğunu düşündüm. Ama Aprilia'nın böyle bir şeye neden dikkat etmediğini de anlamadım tabi. Sıfır motor alan diğer Scarabeo sahiplerinin lastikleri de böyle mi merak ediyorum. Sizinkiler nasıl?
Lastikçi ayrıca "iyi ki fitil attırmamışsın, yoksa lastik bir işe yaramazdı, yine yama yapılırdı ama bir süre sonra cam çatlağının ilerleyip yayılması gibi o delik de genişler ve yayılırdı" dedi.
Lastiğin Tubeless olmasının en iyi yanı, patlasa bile hava basınca, bir süre daha işlevini sürdürebiliyor olması. Ha bu arada, yıllardır lazım olur diye taşıdığım "lastik tamir köpüğü" de duruyor bagajda acil durumlar için. Umarım gerek duymam kullanmaya.
Lastik yaması, sökme takma dahil 35 TL.'dı, bozuk olmadığı için 30 TL. aldı. İşini de hızlı ve düzgün yaptı "Zenn Motor - Erdoğan" Buradan kendisine tekrar teşekkür ediyorum.
Not: Bostancı'daki Buz Motor kapanmış, oradaki usta da ekibiyle beraber Hasanpaşa'da Zenn Motor'u açmış.
Herkese iyi sürüşler
satoyama
17 Ekim 2013, 05:28
şu tesadüfe bak bugün benimde başıma aynısı geldi.
arefe gününden beri motorda bir hantallık hissediyordum yakıt da artmıştı derken eşimle bayram ziyaretine gitti, dönüşte artık resmen şüpheye düştüm sanki gidon ağırlaşmış motor bir garip olmuştu, ama lastikten hiç şüphelenmiyorum, hafif slalom ve virajda arka lastik kayıyor gibi oluyordu, bir benzinciye girdim bir baktım 6psi hava kalmış
olay hemen anlaşıldı. hava bastım geldim. ertesi gün baktım yine biraz inmiş, yakındaki benzin istasyonuna gidip hava basıp kontrol edeyim dedim, derken koltuk altındaki köpük aklıma geldi ve bir deney yapayım fırsat bu fırsat dedim.
zaten lastiğin havasını sıfıra indirp köpüğü basınca giren parça belli oldu,
köpük çok hafif kenarından çıktı ve ben denemek için o giren parçayı çıkarttım, tabi tüm köpük patlamış yumurta gibi çıktı lastikten ve faide etmedi. köpüğün etkisi giren parçayı çıkartmadıkça işe yarıyormuş bir kez daha anlamış olduk.
en yakın bulduğum lastikçiye gidip mecburen fitil attırdım.
şimdilik bir sorun yok
giren parça
http://img580.imageshack.us/img580/5170/5wvw.jpg
o giren parçayı çıkarttıktan sonra köpük
http://img542.imageshack.us/img542/6923/9dsl.jpg
NoVaRiX
17 Ekim 2013, 10:42
kymco agility motorumda lastik fitiliyle 8000km yol yaptim. hicbir sıkıntı yasamamistim. ayni bu sekilde vida girmisti. anlattiklariniza sasirdim. gecmis olsun.
Dentist76
19 Ekim 2013, 01:50
Fitil attırmakta bir fayda görmüyorum şahsen ben de.
satoyama
20 Ekim 2013, 15:40
Fitil attırmakta bir fayda görmüyorum şahsen ben de.
mecbur kalmadıkça öyle tabi.
Sevgili arkadaşlar,
Biraz sürat hızlandırarak yakım tüketimi denemesi yaptım, yakıt değerlerim aşağıdaki gibidir:
Yakıt İkmal Tarihi: 23.10.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Motor km: 17.100 km
Katedilen Yol: 187 km
Tek Sürücülü
Yol: Sadece Otoban
Sport modunda kullandım
Hız: Maksimum 125 km/h
Yakıt: Shell kullanıyorum.
Sonuç: 100 kilometrede 3.209 Lt yakıt tüketmiş.
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
ferudunata
23 Ekim 2013, 11:47
Arkadaşlar yeni baga aldım.Eski bagaları çıkarırken motorcu yönünü karıştırdı.BiIen varsa açıklarsa sevinirim.
satoyama
23 Ekim 2013, 19:15
Arkadaşlar yeni baga aldım.Eski bagaları çıkarırken motorcu yönünü karıştırdı.BiIen varsa açıklarsa sevinirim.
ferco merkezi arayıp sizi bir servise yönlendirmesini söyleyin. servisteki usta size doğruyu söyleyecektir.
ferudunata
23 Ekim 2013, 22:02
Herhalde öyle yapacağım satoyama teşekkürler.
smiles
24 Ekim 2013, 12:42
Selamlar...
Bayram tatilinde motorumu iki gün mecburen yağmurda bıraktım :( Çalıştırdıktan bir süre sonra ısı göstergesi bozuldu ve 50 rakamında kaldı... Ayrıca benzini fulledikten sonra benzin göstergesi de takılı kaldı. Havalar soğuduğu için Motoru direk garaja kapattım ama aklım arızalarda. Sizce yağmurdan dolayı mı olmuştur?
satoyama
24 Ekim 2013, 15:51
Selamlar...
Bayram tatilinde motorumu iki gün mecburen yağmurda bıraktım :( Çalıştırdıktan bir süre sonra ısı göstergesi bozuldu ve 50 rakamında kaldı... Ayrıca benzini fulledikten sonra benzin göstergesi de takılı kaldı. Havalar soğuduğu için Motoru direk garaja kapattım ama aklım arızalarda. Sizce yağmurdan dolayı mı olmuştur?
dostum ben o bölgeyi sökmüş birisiyim, göstergeyi elime aldım öyle kolay su kaçacak birşey değil bildiğin kapalı kutu!
bence en yakın yetkili servisi git hemen elektrik sistemini göstergenin altındaki soketi bir çıkartıp taksınlar bazı yerleri akü başlarını kontrol etsinler derim.
motorunuz garantili ise korkmayın.
gurcano
25 Ekim 2013, 12:42
Beo'mda navigasyon ile bir yerlere gitmek istediğimde telefonun navigasyonundan yararlanmak için bir yol arıyordum. Malum bir elde telefon ile motor kullanılmıyor. Motorlara yönelik ucuz yollu bir telefon tutucu bulamadım. Bazı çok pahalı sistemler vardı sadece. Ben de esasen bisikletler için satılan bir tutucuyu Beo'ya adapte ettim. Aşağıda detaylı fotoları paylaştım. Bisiklet için olanlar kalın gidon boruları için tasarlanmıştı. Ben ayna demirine takacağım için yumuşak ama kaymaz lastik bir parça kullandım. Açıkçası sonuçtan çok memnun kaldım ve rahat ettim. Bu şekilde yaklaşık 300km yol yaptım ve 130km/h hıza kadar çıktım. Hiç bir problem yok. Yalnız bendeki iphone 5'e özel, başka hiçbir telefona uymaz. Ama araştırırken üniversal modeller de vardı.
Kolaylıkla tak çıkar yapabildiğiniz için güvenlik problemi yok. İhtiyacınız olmadığında tutucuyu göze koyabilirsiniz.
Su geçirmiyor ama şakır şakır yağmurda geçirecek gibi. Yoldan sıçrayan sularda ve hafif yağmurda problem yok.
İstediğiniz pozisyona çevirebiliyorsunuz.
Telefona özel dizayn olduğu için bütün fonksiyon tuşlarını rahatlıkla kullanabiliyorsunuz.
Tutucu içindeki lastik yatak telefona gelen titreşimi ve darbeleri emiyor.
İlginçtir gelen arama ve mesaj sesleri duyulabiliyor.
Video kaydı yapabiliyorsunuz ama GoPro kalitesi yok elbette.
Bir telefon geldiğinde rahatlıkla görebiliyor ve açmanız gereken bir çağrıysa kenara çekip cevaplıyorsunuz.
Hareket halindeyken mesaj yazmak biraz zor oluyor. (Şakaydı. :) Aman ha, aklınızdan bile geçirmeyin)
Resimler geliyor.
---------- Post added at 11:37 ---------- Previous post was at 11:35 ----------
http://imageshack.us/scaled/thumb/27/y2k7.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/27/y2k7.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/266/hee0.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/266/hee0.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/600/jl8k.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/600/jl8k.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/4/bqeo.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/4/bqeo.jpg/)
---------- Post added at 11:42 ---------- Previous post was at 11:37 ----------
http://imageshack.us/scaled/thumb/89/egjv.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/egjv.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/707/do8h.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/707/do8h.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/853/qf8o.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/853/qf8o.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/46/gfkc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/46/gfkc.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/248/88fd.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/248/88fd.jpg/)
Dentist76
28 Ekim 2013, 14:55
Sevgili arkadaşlar,
Biraz sürat hızlandırarak yakım tüketimi denemesi yaptım, yakıt değerlerim aşağıdaki gibidir:
Yakıt İkmal Tarihi: 23.10.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Motor km: 17.100 km
Katedilen Yol: 187 km
Tek Sürücülü
Yol: Sadece Otoban
Sport modunda kullandım
Hız: Maksimum 125 km/h
Yakıt: Shell kullanıyorum.
Sonuç: 100 kilometrede 3.209 Lt yakıt tüketmiş.
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
Gel de Antalya merkezde sür şu motoru bir ara... Yakıt tüketimin zirve yapsın :)
Dentist76
31 Ekim 2013, 02:09
Yazın şikayet ediyordum ama gerçekten de o zaman bir arkadaşın söylediği gibi kası takınca sıcacık oluyor valla kışın :)
mcelayir
03 Kasım 2013, 20:25
Arkadaslar bende Scarabeo kullaniyorum benzin kullanimini yazayim dedim 32 tl lik benzin 250 km yaptim bunun yarisi Izmir sehir içi yarisida Cesmeye giderken otoyolda diyebiliriz..
100 km de 12.8 tl diyebiliriz
satoyama
03 Kasım 2013, 23:04
Arkadaslar bende Scarabeo kullaniyorum benzin kullanimini yazayim dedim 32 tl lik benzin 250 km yaptim bunun yarisi Izmir sehir içi yarisida Cesmeye giderken otoyolda diyebiliriz..
100 km de 12.8 tl diyebiliriz
kaç km de kaç model?
izmir 22
09 Kasım 2013, 15:38
Uzun zamandır forumu ve yazılanları takip ediyorum.Sonunda Scarabeo almaya karar verdim ben de...Tabi öncelikli olarak ehliyet için başvuru yaptım, 30 Kasım'da sınava giriyorum,umarım bir aksilik olmaz.Tabi bu arada boş durmayıp Eldiven,kask ve mont aldım...Bir de uzaktan çalıştırma özelliği olan alarm buldum. Bu özelliğin bir artısı ya da eksisi varmıdır? Kullanan arkadaşların görüşlerini öğrenmek istiyorum. Bir de topcase sorunu var,o kadar farklı yorumlar var ki markalar ile ilgili işin içinden çıkamıyorum.Ben shade sh 40 modelini beğendim ama ses yapıyor diyorlar,kaliteli değil diyorlar vs...Yardımlarınız için teşekkürler, aldığım malzeme ve motorun fotoğrafları gelecek yakında..
mcelayir
10 Kasım 2013, 00:32
Arkadaslar
Benim Scarabeo nun saatini degiştiremiyorumm yardim ci olurmusunuz
su anda eski saati gosteriyor ama bir turlu nasil 1 saat geri alacagimi bulamadim
acil yardim lutfen
Tesekkurler
Mehmet
chetaq
10 Kasım 2013, 03:54
Göstergeyi, Toplam Km.'yi gösteren "ODO" ya getirip "MODE" butonuna 3 saniyeden fazla basılı tutarsak ekranda Saat ve Dakika yanıp sönmeye başlıyor.
"Saat" kısmı aktifken "MODE" butonuna her basışta saati ileri alır. Saati ayarladıktan sonra "MODE" butonuna tekrar 3 saniyeden fazla basılı tutuyoruz, bu sefer "Dakika" ayarı aktif oluyor, onu da "MODE" butonuyla ayarlıyoruz.
Tekrar "MODE" butonuna 3 saniyeden fazla basarsak "Saat" ayarına tekrar döner. Eğer 3 saniye içinde hiçbir butona basılmazsa gösterge otomatik olarak Saat ayar ekranından kendisi çıkar.
Kolay gelsin
satoyama
10 Kasım 2013, 14:40
Uzun zamandır forumu ve yazılanları takip ediyorum.Sonunda Scarabeo almaya karar verdim ben de...Tabi öncelikli olarak ehliyet için başvuru yaptım, 30 Kasım'da sınava giriyorum,umarım bir aksilik olmaz.Tabi bu arada boş durmayıp Eldiven,kask ve mont aldım...Bir de uzaktan çalıştırma özelliği olan alarm buldum. Bu özelliğin bir artısı ya da eksisi varmıdır? Kullanan arkadaşların görüşlerini öğrenmek istiyorum. Bir de topcase sorunu var,o kadar farklı yorumlar var ki markalar ile ilgili işin içinden çıkamıyorum.Ben shade sh 40 modelini beğendim ama ses yapıyor diyorlar,kaliteli değil diyorlar vs...Yardımlarınız için teşekkürler, aldığım malzeme ve motorun fotoğrafları gelecek yakında..
bu zamana kadar shad 39 cargo- shad 33 ve shad 45 modellerini kullandım
39 cargo bitti yerinde 40 cargo çıktı
şu anda shad 45 var ve sessiz sorunsuz
shad 33 önceki motorumun ilk sahibi almıştı onda tabla arası braz boşluklar yapmıştı.
shad fiyat ı uygun ve performanslı ürünler yapıyor çin malıda değildir ayrıca.
izmir 22
11 Kasım 2013, 13:46
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ediyorum...Shad sh 40 almaya karar verdim, yurt dışındaki forumlarda da oldukça fazla olumlu izlenimler paylaşılmış...
hypnosis
12 Kasım 2013, 11:45
Merhaba,
Kendi scrabeomda coocase wizard 36 kullanıyorum, hem motora yakışıyor hemde kaliteli incelemenizi öneririm.
http://www.motosikletim.com.tr/urun/coocase-wizard-v36-bsp-beyaz-arka-canta.aspx
satoyama
12 Kasım 2013, 12:44
Merhaba,
Kendi scrabeomda coocase wizard 36 kullanıyorum, hem motora yakışıyor hemde kaliteli incelemenizi öneririm.
http://www.motosikletim.com.tr/urun/coocase-wizard-v36-bsp-beyaz-arka-canta.aspx
fiyatı şaka gibi :)
bir yanlışlık olabilir fiyatında 36litrelik çin malı bir topcase için cidden fazla. :silent: (alarm veya led dahil olsada)
40 litre altı alınacaksa kappa k35 en iyisidir fiyatıda 170tl civarı
shad gibi bir markanın 45lt olanına bu parayı verdim (+50tl sırt yaslama aparatı)
http://www.yildizticaret.com/pro/1840/99/SHAD-SH45-TOP-CASE-CANTA
hypnosis
12 Kasım 2013, 15:52
aslında malzeme kalitesi gayet iyi, ben sürekli alışveriş yaptığım mağazada gördüm kappa düşünürken beğendiğim için bunu seçtim, montajlı halinin fotoğraflarını atabilirim
cem_fb
12 Kasım 2013, 16:29
Kış geliyor yavaş yavaş, motoruna uzun cam takan oldu mu? Taktıysanız ne marka?
Ek olarak Tucano Urban R049 diz örtüsü ısmarladım yurt dışından, bulabildiğim en iyi fiyat 200 TL oldu. Bir de cam takarsam baya keyifli olacak.
Çanta konusunda givi e300 var bende, üzerine yeni c340 lacivert kapak ısmarladım, bakalım inşallah renk uyumu olacak.
satoyama
13 Kasım 2013, 07:56
Kış geliyor yavaş yavaş, motoruna uzun cam takan oldu mu? Taktıysanız ne marka?
Ek olarak Tucano Urban R049 diz örtüsü ısmarladım yurt dışından, bulabildiğim en iyi fiyat 200 TL oldu. Bir de cam takarsam baya keyifli olacak.
Çanta konusunda givi e300 var bende, üzerine yeni c340 lacivert kapak ısmarladım, bakalım inşallah renk uyumu olacak.
tucano harika birşey gerçekten. ama garajı olana yada kapalı yere park edene güzel, yoksa leş oluyor..kediler kuşlar.. v.s.
ön cam givi kullanan arkadaşlar var ve çok memnunlar.
bu arada tucanoyu 80 tl daha hesaplı getirmişsin.
Kaangngr
25 Kasım 2013, 11:40
Bu motoru ilerde almayı düşünüyorum. Apache kullanıyorum şuan. Artıları eksikleri nelerdir yakıtı nasıldır ?
cem_fb
25 Kasım 2013, 18:26
Yakıtı 95 oktan kurşunsuz, +'sı çok, eksisi Vespa kadar çeşitli aksesuarı yok.
yusufgursoy
07 Aralık 2013, 22:38
Arkdaşlar iyi akşamlar. Şansa ikinci el ilanlarına bakarken aprillia markası bu modeliyle ilgimi çekti. CBR 250 den psi 150 ye pcx e kadar gerileyince sağlam güçlü bi scooter olsun bari dedim.
Şimdi yakıt durumları fena değil gibi 3 litre yi geçenler var mı ?
Garantili 1-2 ilan buldum ama olası bi kazada falan parçalarda bizi ayı bekliyor mu ?
Vermeniz gereken başka fikirler vs varsa yazabilirsiniz bu hafta almayı planlıyorum çünkü şimdi bütün sayfaları okurum da zaten :)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO