Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
HEROCAN35
11 Eylül 2013, 04:23
arkadaşlar konu açılalı 3 sene olmuş dolayısıyla 3 senede izlenimleriniz neler bu motor hiçmi arıza yapmaz be kardeşim yada ben göremedim kronik hiçmi problemi yok birde bu ayakları koydugumuz boşlugun en dar yeri kaç cm oraya takım çantamı koyabilirmiyim diye soruyorum şuan kullandıgım motor keeway outlook 150 ve aradaki boşluga takım çantam sıgmıyor bi kıyak yapıp aradaki boşlugun en dar yerini ölçüverirseniz sevinirim
NOT:BU KONUYA GEÇEN AY İÇERİSİNDE DE AYNI YAZIYI YAZMIŞTIM :pr:AMMA VELAKİN HİÇ BİR CEVAP ALAMADIM İLLA KONU HAKKINDA NE DİYORSUNUZ SİZ BEO SAHİBİ OLMAKMI GEREKİYOR YOKSA
satoyama
11 Eylül 2013, 04:50
arkadaşlar konu açılalı 3 sene olmuş dolayısıyla 3 senede izlenimleriniz neler bu motor hiçmi arıza yapmaz be kardeşim yada ben göremedim kronik hiçmi problemi yok birde bu ayakları koydugumuz boşlugun en dar yeri kaç cm oraya takım çantamı koyabilirmiyim diye soruyorum şuan kullandıgım motor keeway outlook 150 ve aradaki boşluga takım çantam sıgmıyor bi kıyak yapıp aradaki boşlugun en dar yerini ölçüverirseniz sevinirim
NOT:BU KONUYA GEÇEN AY İÇERİSİNDE DE AYNI YAZIYI YAZMIŞTIM :pr:AMMA VELAKİN HİÇ BİR CEVAP ALAMADIM İLLA KONU HAKKINDA NE DİYORSUNUZ SİZ BEO SAHİBİ OLMAKMI GEREKİYOR YOKSA
ben cevap yazmıştım ama görmemişsiniz! yada sizi tatmin etmedi. :silent:
keeway outlook dan sonra scarabeo size her konuda uçak gibi gelir orasını garanti ederim ama takım çantasını kriter alıp scarabeo almaya karar verilmez. orasıda ayrı bir konu. :cat:
genelde sorunusuz kronik sorunu var desek yalan olur.
sorun takım çantanızsa sizi bir tavsiyede bulunayım hemen bir scarabeo alın..
HEROCAN35
11 Eylül 2013, 05:53
ben cevap yazmıştım ama görmemişsiniz! yada sizi tatmin etmedi. :silent:
keeway outlook dan sonra scarabeo size her konuda uçak gibi gelir orasını garanti ederim ama takım çantasını kriter alıp scarabeo almaya karar verilmez. orasıda ayrı bir konu. :cat:
genelde sorunusuz kronik sorunu var desek yalan olur.
sorun takım çantanızsa sizi bir tavsiyede bulunayım hemen bir scarabeo alın..
CEVABINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM ayrıca cevabınızı görmedim kusura bakmayın gözden kaçırmış olmayım motor gerçekten çok hoşuma giden bi motor kymco like 200i ile scarebeo arasında çok kararsızım kararsızlıgım ara boşluk açısından like 200i biçilmiş kaftan ancak scarebeo ise gerçekten hoşuma giden ayrıca büyük teker, aprilla olması birde fiyat mevzusu var tabi karbüratörlüleri (2 elden bahsediyorum) çok yüksek sayılmaz ama benim aklım injeksiyonlularda karbüratör ile inj. arasında yakıt farkı nedir bi bilginiz varmı
satoyama
11 Eylül 2013, 06:38
CEVABINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM ayrıca cevabınızı görmedim kusura bakmayın gözden kaçırmış olmayım motor gerçekten çok hoşuma giden bi motor kymco like 200i ile scarebeo arasında çok kararsızım kararsızlıgım ara boşluk açısından like 200i biçilmiş kaftan ancak scarebeo ise gerçekten hoşuma giden ayrıca büyük teker, aprilla olması birde fiyat mevzusu var tabi karbüratörlüleri (2 elden bahsediyorum) çok yüksek sayılmaz ama benim aklım injeksiyonlularda karbüratör ile inj. arasında yakıt farkı nedir bi bilginiz varmı
enjeksiyonlu 2.7-3.2 litre arası bir değerde yakıyor
karbüratörlü 3.5-4.5 litre gibi değerlerde yakıyor
bu senin nasıl kullandığına bağlı.
birde 2012 öncesi kasada (enjeksiyon karb. farketmez) depo 1 litre daha büyük yani 8.5 lt
ayrıca enjeksiyonlularda sport ve eco mod seçenek butonu var. eco mod da %7 bir economi sağlıyor.
kymco like da güzel bir scooter fakat scrabeo ile kıyaslama her açıdan çok fark var. kymco like 200i diye geçtiğine bakma 163cc 12hp bir scooter. :)
beo alamazsan like alabilirsin. :cat:
gurcano
11 Eylül 2013, 11:03
arkadaşlar konu açılalı 3 sene olmuş dolayısıyla 3 senede izlenimleriniz neler bu motor hiçmi arıza yapmaz be kardeşim yada ben göremedim kronik hiçmi problemi yok birde bu ayakları koydugumuz boşlugun en dar yeri kaç cm oraya takım çantamı koyabilirmiyim diye soruyorum şuan kullandıgım motor keeway outlook 150 ve aradaki boşluga takım çantam sıgmıyor bi kıyak yapıp aradaki boşlugun en dar yerini ölçüverirseniz sevinirim
NOT:BU KONUYA GEÇEN AY İÇERİSİNDE DE AYNI YAZIYI YAZMIŞTIM :pr:AMMA VELAKİN HİÇ BİR CEVAP ALAMADIM İLLA KONU HAKKINDA NE DİYORSUNUZ SİZ BEO SAHİBİ OLMAKMI GEREKİYOR YOKSA
Sana en yakın sürede milimetrik ölçüyü vereceğim.
Dentist76
11 Eylül 2013, 12:20
Arkadaşım üşenme git servislerine bir bak.
Kullanılmış motorlar ne alemde gözünle bir gör.
İnan aralarında dağlar kadar kalite farkı var.
Benim motorun yanına koyuyor birisi Kymco like. Koltuğu sökülmüş inan içerisinde mobilya süngeri var.
Tolme
11 Eylül 2013, 21:45
arkadaşlar yolda giderken stop etme sorununu ben birkez yaşamıştım sorunun sebebi çok basit birşeydi,akü kutup başları gevşek ve sigortalarım oksitlenme yapmıştı ,temizlenip güzelce sıktıktan sonrada birdaha olmadı
HEROCAN35
12 Eylül 2013, 02:04
Arkadaşım üşenme git servislerine bir bak.
Kullanılmış motorlar ne alemde gözünle bir gör.
İnan aralarında dağlar kadar kalite farkı var.
Benim motorun yanına koyuyor birisi Kymco like. Koltuğu sökülmüş inan içerisinde mobilya süngeri var.
yakınımda olsa inan ol üşenmem urla-foça -çınarlı izmirde buralarda varmış servisi bana 100 km en azından
satoyama
12 Eylül 2013, 02:21
arkadaşlar yolda giderken stop etme sorununu ben birkez yaşamıştım sorunun sebebi çok basit birşeydi,akü kutup başları gevşek ve sigortalarım oksitlenme yapmıştı ,temizlenip güzelce sıktıktan sonrada birdaha olmadı
beyin ateşleme enjeksiyon herşeyi aküden alıyor doğru.
karbüratörlü motorlar çalıştırdıktan sonra aküyü sökseniz bile çalışmaya devam ediyorlar.
bana hiç olmadı ama olan arkadaşların da motosikletleri çok taze nasıl böyle bir oksit oluşmuş olabilir?
toomuchcc
12 Eylül 2013, 07:59
beyin ateşleme enjeksiyon herşeyi aküden alıyor doğru.
karbüratörlü motorlar çalıştırdıktan sonra aküyü sökseniz bile çalışmaya devam ediyorlar.
bana hiç olmadı ama olan arkadaşların da motosikletleri çok taze nasıl böyle bir oksit oluşmuş olabilir?
Akü söküldüğünde motor çalışmaya devam ediyorsa bu, CDI'nın AC çalıştığı anlamına gelir.
CDI DC çalışıyorsa akü sökülünce motor stop eder. Karbüratörle alakası yok.
gurcano
12 Eylül 2013, 10:23
Aküden olsa marş motoru da basmaz. Ama genelde marş basıyor ateşleme yapmıyor gibi. Ben benzin veya bujiden şüpheleniyorum. Zaten zamanı geldiğinde iridyum buji ile değiştirmeyi düşünüyorum.
Tolme
12 Eylül 2013, 16:04
beyin ateşleme enjeksiyon herşeyi aküden alıyor doğru.
karbüratörlü motorlar çalıştırdıktan sonra aküyü sökseniz bile çalışmaya devam ediyorlar.
bana hiç olmadı ama olan arkadaşların da motosikletleri çok taze nasıl böyle bir oksit oluşmuş olabilir?
motoru teslim ederken akü kutup başlarını iyi sıkmayabiliyorlar benimde başıma geldiğinde 4000km civarındaydı ,yolda giderken stop etti ,stop ederken göstergelerdeki elektriklerde gidip geldi ,durup tekrar çalıştırdığımda çalıştı,ben kablo temassızlığı gibi düşündüm,öteki gün servise gittiğimde servisteki ustaya derdimi anlattıktan sonra ilk işi akü ve sigorta paneline bakmak oldu,akü kutup başlarından biri neredeyse tamamen gevşekmiş,ayrıca sigorta panelindeki sigortalarda oksit içindeydi,sebebini sordugumda akünün ayak konan yerde olduğu için yıkama sırasında bölgeye su girebildiğini,az bile olsa sıcaktan buharlaşma yapıp bununda oksitlenmeye sebeb verebildiğini söyledi,temizledi taktı birdahada böyle bir sorun yaşamadım.
idinc
13 Eylül 2013, 01:40
Merhabalar arkadaşlar,
Neşeniz bol olsun.
Scarabeo 200 ie scooter için "Aprilia Scarabeo 200 2001-2013 Uyumlu Varyatör Kayış" başlığı ile aşağıdaki linkten de görebileceğiniz ve fiyatı oldukça uygun olan 80 TL varyatör kayışını kullanan var mı?
Varsa performans farkı, kullanım ömrü vs. hakkında bilgilendirme yapabilir misiniz?
Aprilia Scarabeo 200 2001-2013 Uyumlu Varyatör Kayış: 80 TL
http://www.motobakkal.com/?urun-7425-Aprilia-Scarabeo-200-2001-2013-Uyumlu-Varyator-Kayis.html
Kazasız, zevkli sürüşler diliyorum.
satoyama
13 Eylül 2013, 11:36
Merhabalar arkadaşlar,
Neşeniz bol olsun.
Scarabeo 200 ie scooter için "Aprilia Scarabeo 200 2001-2013 Uyumlu Varyatör Kayış" başlığı ile aşağıdaki linkten de görebileceğiniz ve fiyatı oldukça uygun olan 80 TL varyatör kayışını kullanan var mı?
Varsa performans farkı, kullanım ömrü vs. hakkında bilgilendirme yapabilir misiniz?
Aprilia Scarabeo 200 2001-2013 Uyumlu Varyatör Kayış: 80 TL
http://www.motobakkal.com/?urun-7425-Aprilia-Scarabeo-200-2001-2013-Uyumlu-Varyator-Kayis.html
Kazasız, zevkli sürüşler diliyorum.
iş görür ama orjinal kayış gibi 30binleri devirmez..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------
motoru teslim ederken akü kutup başlarını iyi sıkmayabiliyorlar benimde başıma geldiğinde 4000km civarındaydı ,yolda giderken stop etti ,stop ederken göstergelerdeki elektriklerde gidip geldi ,durup tekrar çalıştırdığımda çalıştı,ben kablo temassızlığı gibi düşündüm,öteki gün servise gittiğimde servisteki ustaya derdimi anlattıktan sonra ilk işi akü ve sigorta paneline bakmak oldu,akü kutup başlarından biri neredeyse tamamen gevşekmiş,ayrıca sigorta panelindeki sigortalarda oksit içindeydi,sebebini sordugumda akünün ayak konan yerde olduğu için yıkama sırasında bölgeye su girebildiğini,az bile olsa sıcaktan buharlaşma yapıp bununda oksitlenmeye sebeb verebildiğini söyledi,temizledi taktı birdahada böyle bir sorun yaşamadım.
doğrudur tolga abi! bu ipretor çinlilerde vida sıkma kültürü sıfır.
Tolme
13 Eylül 2013, 17:39
Merhabalar arkadaşlar,
Neşeniz bol olsun.
Scarabeo 200 ie scooter için "Aprilia Scarabeo 200 2001-2013 Uyumlu Varyatör Kayış" başlığı ile aşağıdaki linkten de görebileceğiniz ve fiyatı oldukça uygun olan 80 TL varyatör kayışını kullanan var mı?
Varsa performans farkı, kullanım ömrü vs. hakkında bilgilendirme yapabilir misiniz?
Aprilia Scarabeo 200 2001-2013 Uyumlu Varyatör Kayış: 80 TL
http://www.motobakkal.com/?urun-7425-Aprilia-Scarabeo-200-2001-2013-Uyumlu-Varyator-Kayis.html
Kazasız, zevkli sürüşler diliyorum.
bu kayışı geçenlerde internette araştırdım ,yurtdışında 20-25 dolar civarında satılıyor,orta kalite bir kayış diye bahsetmişler,mustafanın da söylediği gibi çok uzun ömürlü olacağını sanmam ama iş görür
gurcano
16 Eylül 2013, 11:12
arkadaşlar konu açılalı 3 sene olmuş dolayısıyla 3 senede izlenimleriniz neler bu motor hiçmi arıza yapmaz be kardeşim yada ben göremedim kronik hiçmi problemi yok birde bu ayakları koydugumuz boşlugun en dar yeri kaç cm oraya takım çantamı koyabilirmiyim diye soruyorum şuan kullandıgım motor keeway outlook 150 ve aradaki boşluga takım çantam sıgmıyor bi kıyak yapıp aradaki boşlugun en dar yerini ölçüverirseniz sevinirim
NOT:BU KONUYA GEÇEN AY İÇERİSİNDE DE AYNI YAZIYI YAZMIŞTIM :pr:AMMA VELAKİN HİÇ BİR CEVAP ALAMADIM İLLA KONU HAKKINDA NE DİYORSUNUZ SİZ BEO SAHİBİ OLMAKMI GEREKİYOR YOKSA
Beo'nun ayak koyma alanının yaklaşık ölçülerini resim ile eklemeye çalıştım. Ayak alanından oturma yerine kadar da yaklaşık 50cm'lik bir yükseklik var.
http://img809.imageshack.us/img809/4175/lhaz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/809/lhaz.jpg/)
smiles
17 Eylül 2013, 11:46
Selamlar...
Bir sorun da benden! Motoru sabah ilk çalıştırdığımda uzun far lambası yanıyor ve bir daha sönmüyor. Düğmeden açıp kapamaya hiç tepki vermiyor. Bir de ön panel çok ısınıyor ve bir süre sonra plastik kokusu geliyor. İşten hep geç çıktığım için bir türlü gösteremedim. Ne olabilir acaba?
Yukarıdaki koltuğun rengine bakınca da moralim bozuldu. Benim koltuk onun yanında çok kirli duruyor. Arap sabunuyla yıkadım ama hiç açılmadı. Kimyasallara mı yönelsem acaba?
Teşekkür ediyorum
SamazUmur
17 Eylül 2013, 13:15
Merhabalar,
Bende Forumun ve de motor dünyasının yeni bir üyesiyim vede her iki durumdan da oldukça keyif alıyorum.
Yaklaşık bir ay, Italyan tarzını vede tasarımlarını fazlasıyla beğendiğimden dolayı, yaptığım araştırma ve tavsiyeler ışığında bir çok avantajı bulunan ilk motorum olan Sacarabeo 200 i.e mi satın aldım. Fakat ilk motorum olmasına rağmen tamamen benim zevkimden ötürü 2013 modellerinden ziyade 2011 ve aynı kasasını çok küçük değişiklerde olsa daha çok beğendiğim için mecburen sıfır alamadım. Fakat 3.500 km de sıfır gibi bir motoru uzun uğraşlardan sonra bulabildim.
Fazla tecrübem olmamasından ötürü önemsizde olsa her türlü küçük & büyük herşeyi önemseyebiliyorum. Fakat geçen gün uzun bir yolculuk yaptık yaklaşık 100 km kadar, benden daha tecrübeli bir arkadaşımın kullanmasından sonra bana motorumun düşük süratlerde daha atak olması gerektiğini söyeledi, ve bende o günden sonra dikkat etmeye başladım, düşük hızlarda biraz yavaş hızlanıyor 50-80 km/h arası fazlasıyla atak, fakat 90 dan sonra nerdeyse hiç hızlanmıyor ve uzun yolda da ne yaptıysam 100 km/h sürati geçmedi (sport mod da).
Forumda gördüğüm kadarı ile herkes 130-145 km/h süratlerden bahis ediyor, bende bu sefer gerçekten bir sıkıntı olduğunun farkındayım.
Acaba bu problemi daha önce yaşamış yada bir bilgisi olan beni yönlendirebilecek birileri var mı ?
Şimdiden yardımarınızdan dolayı Teşekkür ediyorum.
gurcano
17 Eylül 2013, 15:30
100'ün üzerini çok güvenli bulmamakla beraber 130'a fazla zorlanmadan çıkabiliyorum. Daha fazla çıkmadım ama pay vardı, 140'ı görecekti...
satoyama
17 Eylül 2013, 16:30
Selamlar...
Bir sorun da benden! Motoru sabah ilk çalıştırdığımda uzun far lambası yanıyor ve bir daha sönmüyor. Düğmeden açıp kapamaya hiç tepki vermiyor. Bir de ön panel çok ısınıyor ve bir süre sonra plastik kokusu geliyor. İşten hep geç çıktığım için bir türlü gösteremedim. Ne olabilir acaba?
Yukarıdaki koltuğun rengine bakınca da moralim bozuldu. Benim koltuk onun yanında çok kirli duruyor. Arap sabunuyla yıkadım ama hiç açılmadı. Kimyasallara mı yönelsem acaba?
Teşekkür ediyorum
bunun bir kaç sebebi var.
1. sellektör rolesi takılı kalmış olabilir.
2. sellektör butonu takılı kalmış olabilir.
uzun ve kısa aynı anda sürekli yandığı için ön kafayı çok ısıtabilir. o şekilde kullanmamanızı tavsiye ederim. en yakında servise gidiniz.
koltuğa da kimyasal sürmeyin sakın..
Merhabalar,
Bende Forumun ve de motor dünyasının yeni bir üyesiyim vede her iki durumdan da oldukça keyif alıyorum.
Yaklaşık bir ay, Italyan tarzını vede tasarımlarını fazlasıyla beğendiğimden dolayı, yaptığım araştırma ve tavsiyeler ışığında bir çok avantajı bulunan ilk motorum olan Sacarabeo 200 i.e mi satın aldım. Fakat ilk motorum olmasına rağmen tamamen benim zevkimden ötürü 2013 modellerinden ziyade 2011 ve aynı kasasını çok küçük değişiklerde olsa daha çok beğendiğim için mecburen sıfır alamadım. Fakat 3.500 km de sıfır gibi bir motoru uzun uğraşlardan sonra bulabildim.
Fazla tecrübem olmamasından ötürü önemsizde olsa her türlü küçük & büyük herşeyi önemseyebiliyorum. Fakat geçen gün uzun bir yolculuk yaptık yaklaşık 100 km kadar, benden daha tecrübeli bir arkadaşımın kullanmasından sonra bana motorumun düşük süratlerde daha atak olması gerektiğini söyeledi, ve bende o günden sonra dikkat etmeye başladım, düşük hızlarda biraz yavaş hızlanıyor 50-80 km/h arası fazlasıyla atak, fakat 90 dan sonra nerdeyse hiç hızlanmıyor ve uzun yolda da ne yaptıysam 100 km/h sürati geçmedi (sport mod da).
Forumda gördüğüm kadarı ile herkes 130-145 km/h süratlerden bahis ediyor, bende bu sefer gerçekten bir sıkıntı olduğunun farkındayım.
Acaba bu problemi daha önce yaşamış yada bir bilgisi olan beni yönlendirebilecek birileri var mı ?
Şimdiden yardımarınızdan dolayı Teşekkür ediyorum.
sanırım düşük kilometrede 2011 (eski kasa) almışsınız.
100km/h gibi hızlara yarım gazla rahatlıkla çıkabiliyoruz. motorunuzda rodajdan yada farklı bir problemden kaynaklanan bir sorun olduğunu düşünüyorum.
o şekilide fazla sıkıştırmayın! yetkili serviste önemli kontrollerini yaptırın. istanbuldaysanız yardımcı olabilirim..
100'ün üzerini çok güvenli bulmamakla beraber 130'a fazla zorlanmadan çıkabiliyorum. Daha fazla çıkmadım ama pay vardı, 140'ı görecekti...
aynen :cat:
SamazUmur
17 Eylül 2013, 18:22
Evet İstanbul'dayım,
Bende yakın zamanda yetkili servise götüreceğim fakat serviste bir taşınma süreci var ve hatasonu gibi ancak müsait olacaklarını tahmin ediyorum.
O zamana kadar yakın mesafelerde zorlamdan kullanıyorum. Gerçi satın almadan önce göstermiş olduğum Kadköy yakasındaki bir yetkili servis hiç bir sorun olmadığını söylemişti. Kime ve neye itimat edeceğimizi şaşırdık artık. Fazla büyük bir masraf açmadan halledebilmeyi umuyorum artık.
satoyama
17 Eylül 2013, 18:43
arkadaşlar bişeyi anlamıyorum..
şu 125cc bit kadar pcx125 in bile clup leri kurulmuş ülkemizde. adamlar baya aktifler.
bizler bunu neden beceremedik?
idinc
17 Eylül 2013, 20:12
arkadaşlar bişeyi anlamıyorum..
şu 125cc bit kadar pcx125 in bile clup leri kurulmuş ülkemizde. adamlar baya aktifler.
bizler bunu neden beceremedik?
arkadaşlar bişeyi anlamıyorum..
şu 125cc bit kadar pcx125 in bile clup leri kurulmuş ülkemizde. adamlar baya aktifler.
bizler bunu neden beceremedik?
Merhabalar Mustafa,
Neşen bol olsun.
Öncelikle konuyu dillendirdiğin için teşekkür ederim.
Dillendirmiş olduğun konuyu müteaddit defa düşünmüştüm. Hatta Scarabeo scooteri sahipleri arkadaşlarla birlikte dostluk kurmak ve müştereken gezi yapmak üzere çağrım oldu. Ancak çağrıma cevap alamamıştım.
Bu sebeple gezilere giderken diğer scooter ve motosikletli arkadaşlarla birlikte hareket ediyoruz.
Birçok geziler yaptık, hepsi Scarabeosuz arkadaşlarla oldu.
Scarabeo scooter kullanıcıları olarak neden bir hafta sonu müşterek gezimiz yok, neden bir karadeniz gezimiz yok?
Ancak pcx kulüpleri kurulabiliyor iken, Scarabeo kullanıcılarla neden bunu başaramadık anlayamadım!
Ne diyelim gün ola harman ola, hayat geçiyor, mümkün mertebe akıllı ve zevk alarak günleri geçirmek lazım. Herkese güzel günler diliyorum.
Kazasız, keyifli sürüşler ortak olsun.
HEROCAN35
18 Eylül 2013, 02:08
Beo'nun ayak koyma alanının yaklaşık ölçülerini resim ile eklemeye çalıştım. Ayak alanından oturma yerine kadar da yaklaşık 50cm'lik bir yükseklik var.
http://img809.imageshack.us/img809/4175/lhaz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/809/lhaz.jpg/)
eyvallah valla çok hora geçti benim karakaçanın endar ara boşluk ölçüsü 16cm sabah bi bakayım çanta kaç cm zahmet edip ölçtügün için çok teşekkür ederim bence bu tip scooter lerin kendi sitelerinde bu ölçülerinin olması gerekir gibime geliyor bilmem yanlışmı düşünüyorum
smiles
18 Eylül 2013, 10:00
[QUOTE=satoyama;3158898]bunun bir kaç sebebi var.
1. sellektör rolesi takılı kalmış olabilir.
2. sellektör butonu takılı kalmış olabilir.
uzun ve kısa aynı anda sürekli yandığı için ön kafayı çok ısıtabilir. o şekilde kullanmamanızı tavsiye ederim. en yakında servise gidiniz.
koltuğa da kimyasal sürmeyin sakın..
Söz dinleyip akşam tamircime uğradım. Sorunun butonda olduğunu söyledi. İçi tamamen oksitlenmişti, bugün değiştireceğiz. Akşam kapatmak üzere olduğu için fazla oyalanmadım ama sadece buton olmayabilir diye düşünüyorum, çünkü uzun far da yanmıyordu. Neyse bu akşam zamanında çıkabilirsem bakacağız.
İlginiz için teşekkür ediyorum :cat:
idinc
19 Eylül 2013, 01:07
Yakıt İkmal Tarihi: 18.09.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Motor km: 14.500 km (km arttıkça daha düzenli ve iktisatlı tüketim gerçekleşti.)
Katedilen Yol: 230 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 90 km/h
Yakıt: Shell kullanıyorum.
Sonuç: 100 kilometrede 2.609 Lt yakıt tüketmiş.
satoyama
19 Eylül 2013, 07:18
Yakıt İkmal Tarihi: 18.09.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Motor km: 14.500 km (km arttıkça daha düzenli ve iktisatlı tüketim gerçekleşti.)
Katedilen Yol: 230 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 90 km/h
Yakıt: Shell kullanıyorum.
Sonuç: 100 kilometrede 2.609 Lt yakıt tüketmiş.
yani ışık 230 km de mi yandı?
idinc
19 Eylül 2013, 10:30
yani ışık 230 km de mi yandı?
Merhabalar Mustafa,
Neşen bol olsun.
Evet yakıt deposu 230 km (229,800km)'de yandı.
Tüm yakıt tüketimlerimi Android "Oto Yakıt Hesaplama" yazılımına kaydediyor ve takip ediyorum.
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
satoyama
19 Eylül 2013, 19:30
Merhabalar Mustafa,
Neşen bol olsun.
Evet yakıt deposu 230 km (229,800km)'de yandı.
Tüm yakıt tüketimlerimi Android "Oto Yakıt Hesaplama" yazılımına kaydediyor ve takip ediyorum.
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
benim rekorum 220 km :)
Dentist76
19 Eylül 2013, 21:23
Ulen benim de 150 km de yanıyor :) Varmı üstüne yakabilen?
Arkadaşlar ne diyeceğim. Bugün farkettim direksiyon sola dönükken yani kilitleme pozisyonundayken koltuğu açarsanız bıraktığınızda tam o sinyal düşmesinin sivri köşesi koltuğun döşemesine geliyor. Uzun dönemde koltuğun orasını deler haberiniz olsun. Çünkü daha önce Vespa'da yaşadım aynısını. Dikkat edin.
satoyama
20 Eylül 2013, 02:29
Ulen benim de 150 km de yanıyor :) Varmı üstüne yakabilen?
Arkadaşlar ne diyeceğim. Bugün farkettim direksiyon sola dönükken yani kilitleme pozisyonundayken koltuğu açarsanız bıraktığınızda tam o sinyal düşmesinin sivri köşesi koltuğun döşemesine geliyor. Uzun dönemde koltuğun orasını deler haberiniz olsun. Çünkü daha önce Vespa'da yaşadım aynısını. Dikkat edin.
yok be abi! usulca davranılırsa bişey olmaz.
günde 10 kere o şekilde kapatıp açan adama belki :D
HEROCAN35
20 Eylül 2013, 02:51
Ulen benim de 150 km de yanıyor :) Varmı üstüne yakabilen?
Arkadaşlar ne diyeceğim. Bugün farkettim direksiyon sola dönükken yani kilitleme pozisyonundayken koltuğu açarsanız bıraktığınızda tam o sinyal düşmesinin sivri köşesi koltuğun döşemesine geliyor. Uzun dönemde koltuğun orasını deler haberiniz olsun. Çünkü daha önce Vespa'da yaşadım aynısını. Dikkat edin.
aynı olay benim motordada oluyordu ancak ben farkedene kadar oh oh ne küfürler ulen kim oynuyosa bunu yok gene çocuklar kucalamış :pr:gibisinden megersem koltugu açınca sinyale degip açıyomuş :queen:bende kontagı çevirince direk yanmaya başlıyor sinyal paranoyak olucaktm az daha
fatihyapici
20 Eylül 2013, 16:23
Herkese merhabalar,
geçtiğimiz gün 2010 model Scarabeo 200 sahibi oldum :)
kendisi anlatıldığı kadar varmış gerçekten çok memnun kaldım umarım böyle devam eder.
Benim bir sorum olacak, üzerinde standat olarak olmayan yan ayak ( sehpa ) internette baktım 312 TL yazıyor :D
bunu başka bir yolla çözme şansımız yok mu? farklı bir markanın sehpası v.b.
gurcano
20 Eylül 2013, 16:44
Herkese merhabalar,
geçtiğimiz gün 2010 model Scarabeo 200 sahibi oldum :)
kendisi anlatıldığı kadar varmış gerçekten çok memnun kaldım umarım böyle devam eder.
Benim bir sorum olacak, üzerinde standat olarak olmayan yan ayak ( sehpa ) internette baktım 312 TL yazıyor :D
bunu başka bir yolla çözme şansımız yok mu? farklı bir markanın sehpası v.b.
Çözen çok dua alır...
chetaq
20 Eylül 2013, 17:43
Herkese merhabalar,
geçtiğimiz gün 2010 model Scarabeo 200 sahibi oldum :)
kendisi anlatıldığı kadar varmış gerçekten çok memnun kaldım umarım böyle devam eder.
Benim bir sorum olacak, üzerinde standat olarak olmayan yan ayak ( sehpa ) internette baktım 312 TL yazıyor :D
bunu başka bir yolla çözme şansımız yok mu? farklı bir markanın sehpası v.b.
Motorun hayırlı olsun, kazasız sürüşler diliyorum.
Soruna gelince; Burada 312 TL, Scarabeo'nun sitesinde 89,75€ (yaklaşık 240 TL). Orada buraya göre daha ucuz ama yine de çok tabi. Dolayısıyla bu yan ayak olayını çözme adına İstanbul'da sormadığım, bakmadığım yer kalmadı neredeyse. Hatta takma yerindeki kapağı çıkartıp birkaç farklı modeli de denedim uyuyor mu diye ama hiçbiri uymuyor ne yazık ki.
Bunun nedeni ise sanırım şu işaretli parça;
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/sidestand.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/sidestand.jpg.html)
Piyasada satılanlarda bu parça olmadığı için hiçbiri uymuyor Scarabeo'ya. Yoksa geriye kalan hepsinde üç aşağı beş yukarı standart görünüyor.
O parçayı yaptırsak ona uygun bir ayak bulunur diye düşünüyorum ama benimki sadece bir tahmin. Elimizde bir örnek olsa çok daha iyi olurdu tabi.
Bu konuyla ilgili her türlü işbirliğine hazırım, duyurulur.
satoyama
21 Eylül 2013, 02:41
olay sadece yan ayağın bağlantı demirinin orjinalliğinde değil. birde switch var! yani yan ayağı açınca motoru stop ettiren ve yan ayak açıkken marj basmasını engelleyen emniyet switch. siz bir numume ile aynısını yaptırsanızda o müşür olmadıkça emniyetli olmyacaktır yan ayağı açık unutmalar ciddi kazalara sebebiyet verebiliyor.
ayrıca yan ayakdan motorun düşme olasılığı daha fazla. beoyu ticari olarak kullanmadıkça bence gereksiz.. tabi benimde olsa iyi olurdu dediğim zamanlar olmuyor değil :)
beyler bu arada gruba katılmayan var mı varsa kulağını çekiyorum bak :P
https://www.facebook.com/groups/129727730446990/?fref=ts
gurcano
21 Eylül 2013, 10:23
olay sadece yan ayağın bağlantı demirinin orjinalliğinde değil. birde switch var! yani yan ayağı açınca motoru stop ettiren ve yan ayak açıkken marj basmasını engelleyen emniyet switch. siz bir numume ile aynısını yaptırsanızda o müşür olmadıkça emniyetli olmyacaktır yan ayağı açık unutmalar ciddi kazalara sebebiyet verebiliyor.
ayrıca yan ayakdan motorun düşme olasılığı daha fazla. beoyu ticari olarak kullanmadıkça bence gereksiz.. tabi benimde olsa iyi olurdu dediğim zamanlar olmuyor değil :)
beyler bu arada gruba katılmayan var mı varsa kulağını çekiyorum bak :P
https://www.facebook.com/groups/129727730446990/?fref=ts
O switch işi kolay. Basit bir açık - kapalı kontağı sağlıyor. Gerisi yapılsa ben switch tarafını hallederim.
Ayak kısmındaki parçanın da bir numune veya ölçülü detay resmi olsa iş yerindeki ustalara alasını yaptırırım ama...
chetaq
21 Eylül 2013, 16:54
olay sadece yan ayağın bağlantı demirinin orjinalliğinde değil. birde switch var! yani yan ayağı açınca motoru stop ettiren ve yan ayak açıkken marj basmasını engelleyen emniyet switch. siz bir numume ile aynısını yaptırsanızda o müşür olmadıkça emniyetli olmyacaktır yan ayağı açık unutmalar ciddi kazalara sebebiyet verebiliyor.
ayrıca yan ayakdan motorun düşme olasılığı daha fazla. beoyu ticari olarak kullanmadıkça bence gereksiz.. tabi benimde olsa iyi olurdu dediğim zamanlar olmuyor değil :)
beyler bu arada gruba katılmayan var mı varsa kulağını çekiyorum bak :P
https://www.facebook.com/groups/129727730446990/?fref=ts
Switch'i biliyorum, benim için 1. derecede önemli olan yan ayağın kendisi. Müşür olsa da, olmasa da olur (ha, olsa hayır demem o ayrı). gurcano'nun da dediği gibi switch işi kolay.
Yan ayağın açık unutulması kazaya sebebiyet verebileceği gibi tam tersi kazaya engel de olabiliyor. Her ikisini de bizzat yaşadım oradan biliyorum :)
Birkaç kere farkında olmadan yan ayak açık halde hareket ettim. Sola doğru ilk dönüşte yan ayağın asfalta vurma sesiyle açık bıraktığımı fark edip - kendime de şaşırıp - kapatıp yoluma devam ettim. Şehir içinde ve düşük süratte olduğumdan ucuz atlattım belki de. Unutma durumu olabiliyor, doğru. Hatta sırf bu yüzden "disk kilidi" de oldukça riskli gelir bana. Kilidi unutup yola çıkmaya çalışanların başlarına neler geldiğini duymuş ya da okumuşsunuzdur siz de. Gerçi onların da alarmlı olanlarını yaptılar, harekete duyarlı. Yani bir bakıma müşürlü ve müşürsüz yan ayak gibi :)
Bunun dışında yan ayağın işe yaradığı bir durum da yaşadım;
Motoru her park ettiğimde orta sehpaya alıp yan ayağı da açık bırakırdım. Bir akşam yine böyle park edip bir cafe'ye girdim, çıkışta bir baktım, orta sehpa yerine yan ayak üzerinde duruyor motor. Şaşkınlığımı üzerimden atamadan orada bulunan görevli geldi ve "yemek servisi yapan motorlu bir kuryenin, az önce benim motorun yanından geçmek isterken kontrolünü kaybedip arkadan vurduğunu söyledi".
Motor orta sehpadan kurtulup yan ayak üzerine düşmüş, öylece duruyordu. Zeminde yaklaşık 15 cm'lik bir sürtünme izi vardı. Hemen motorda bir hasar var mı diye baktım belirgin bir şey göremedim. Görevliye sordum nereye çarptığını, arka lastiğe çarptığını söyledi. Neyse ki lastikte de bir hasar yoktu.
Yani her iki durumu da yaşadım, ama birçok yönden tercihim yine de yan ayak olması yönünde.
Ha bu arada; Scarabeo'yu orta sehpaya alması gerçekten çok kolay, hatta ilk zamanlar çok şaşırmıştım bu kadar kolay olmasına. Yaklaşık 160 kg'lık bir motor olmasına rağmen 100 kg'luk bir scooter'dan bile daha kolay orta sehpaya almak.
Daha önce yazdığım "sevdiğim-sevmediğim" özellikleri arasında, sevdiklerime eklemeyi unuttuğum, çok güzel bir özelliği bu da. Yeri gelmişken onu da ekleyim.
Bu arada, Satoyama, sanırım bir grup açtın fakat Facebook hesabım yok, onu da ekleyim yeri gelmişken :)
Herkese kazasız sürüşler.
fatihyapici
21 Eylül 2013, 21:58
bir arkadaşımın eşinin scarabeosunda var, sökmeye ikna edersem bir tornacıya falan götürüp kalıp ya da model alınmasını sağlamaya çalışacağım...
chetaq
22 Eylül 2013, 02:45
bir arkadaşımın eşinin scarabeosunda var, sökmeye ikna edersem bir tornacıya falan götürüp kalıp ya da model alınmasını sağlamaya çalışacağım...
On numara olur ;)
HEROCAN35
22 Eylül 2013, 04:10
böyle bişey görmüşmüydünüz konu dışı ancak scooter oldugu için ilginizi çekebilir
http://www.youtube.com/watch?v=ljnnFjiQVGs
fatihyapici
22 Eylül 2013, 12:31
ustanın dediğine göre benim debriyaj balatası bitmiş ( 19500 km )
internette RMS marka buldum acaba iyi midir kullanan var mı ya da tavsiye edebileceğiniz başka marka var mı?
Dentist76
23 Eylül 2013, 00:05
Sonunda ilk denememi yaptım düz yolda :)
%10 şehir içi toplam 130 km
Hız 80-90 (1-2 defa 120'yi geçtim zevk için)
Eco mod (fark ettiğini de pek sanmıyorum aslında ya :) )
Harcanan yakıt 3,8 Lt
Ortalama tüketim 3lt/100 km'nin hafif altında.
Oh be rahatladım :) Ben de 3 lt gurubuna girdim sonunda.
Fakat şunu söyleyebilirim ki hava çok rüzgarlıydı ve %10 gibi şehir içi kullanım olmasa demekki (PCX kullanıcılarının gücüne gitmesin ama :) ) 2,8 lt'ye filan inebilirdim daha uygun şartlarda.
80-90 arası hızlarda inanılmaz konforlu, amortisörler 10 numara. Zaten belli bir süratten sonra inanın motorun sesini hiç duymuyorum. Sadece rüzgar sesi.
satoyama
23 Eylül 2013, 01:02
Sonunda ilk denememi yaptım düz yolda :)
%10 şehir içi toplam 130 km
Hız 80-90 (1-2 defa 120'yi geçtim zevk için)
Eco mod (fark ettiğini de pek sanmıyorum aslında ya :) )
Harcanan yakıt 3,8 Lt
Ortalama tüketim 3lt/100 km'nin hafif altında.
Oh be rahatladım :) Ben de 3 lt gurubuna girdim sonunda.
Fakat şunu söyleyebilirim ki hava çok rüzgarlıydı ve %10 gibi şehir içi kullanım olmasa demekki (PCX kullanıcılarının gücüne gitmesin ama :) ) 2,8 lt'ye filan inebilirdim daha uygun şartlarda.
80-90 arası hızlarda inanılmaz konforlu, amortisörler 10 numara. Zaten belli bir süratten sonra inanın motorun sesini hiç duymuyorum. Sadece rüzgar sesi.
genel rodajın bitmiş abi hayırlı olsun :)
ben sana demiştim..
SamazUmur
23 Eylül 2013, 11:51
Arkadaşlar Merhaba,
Bende Scarabeo mun 6.000 km bakımı vede ufak tefek bir kaç sorunu için ( gaz teli ayarı, fren balatası değişimi, vb..) Anadolu Yakasın da Yetkili servis Tavsiyesi rica ediyorum.
Yetkili servis olması hem benim içimin rahat etmesi açısından önemli, hemde varyatörle alakalı ufak bir sorun olma olasılığı var gibi hissediyorm, garanti dolalı 3 ay gibi bir süre oldu çok büyük bir arıza olursa,kısa bir süre öncesine kadar garantili olmasından dolayı duydugum kadarı ile iyi niyet garantisinden yararlanan arkadaşalr var, bende buna talip olmak durumunda kalabilirim.
İkinci olarakta en ufak bir sıkıntıda bile ben servise baktırmak ve ustanın tavsiyesinden yararlanmak adına, tanıyıp güvenebileceğim hemde olmadık bir şeye varmış gibi yapıp kazıklanmayacağım bir adresim olmasını istiyorum.
Öneri ve yardımlarınızı bekliyorum..
Şimdiden yardımlarınız için herkese teşekkür ederim.
SamazUmur
23 Eylül 2013, 14:24
Arkadaşlar Merhaba,
Bende Scarabeo mun 6.000 km bakımı vede ufak tefek bir kaç sorunu için ( gaz teli ayarı, fren balatası değişimi, vb..) Anadolu Yakasın da Yetkili servis Tavsiyesi rica ediyorum.
Yetkili servis olması hem benim içimin rahat etmesi açısından önemli, hemde varyatörle alakalı ufak bir sorun olma olasılığı var gibi hissediyorm, garanti dolalı 3 ay gibi bir süre oldu çok büyük bir arıza olursa,kısa bir süre öncesine kadar garantili olmasından dolayı duydugum kadarı ile iyi niyet garantisinden yararlanan arkadaşalr var, bende buna talip olmak durumunda kalabilirim.
İkinci olarakta en ufak bir sıkıntıda bile ben servise baktırmak ve ustanın tavsiyesinden yararlanmak adına, tanıyıp güvenebileceğim hemde olmadık bir şeye varmış gibi yapıp kazıklanmayacağım bir adresim olmasını istiyorum.
Öneri ve yardımlarınızı bekliyorum..
Şimdiden yardımlarınız için herkese teşekkür ederim.
satoyama
24 Eylül 2013, 07:08
Arkadaşlar Merhaba,
Bende Scarabeo mun 6.000 km bakımı vede ufak tefek bir kaç sorunu için ( gaz teli ayarı, fren balatası değişimi, vb..) Anadolu Yakasın da Yetkili servis Tavsiyesi rica ediyorum.
Yetkili servis olması hem benim içimin rahat etmesi açısından önemli, hemde varyatörle alakalı ufak bir sorun olma olasılığı var gibi hissediyorm, garanti dolalı 3 ay gibi bir süre oldu çok büyük bir arıza olursa,kısa bir süre öncesine kadar garantili olmasından dolayı duydugum kadarı ile iyi niyet garantisinden yararlanan arkadaşalr var, bende buna talip olmak durumunda kalabilirim.
İkinci olarakta en ufak bir sıkıntıda bile ben servise baktırmak ve ustanın tavsiyesinden yararlanmak adına, tanıyıp güvenebileceğim hemde olmadık bir şeye varmış gibi yapıp kazıklanmayacağım bir adresim olmasını istiyorum.
Öneri ve yardımlarınızı bekliyorum..
Şimdiden yardımlarınız için herkese teşekkür ederim.
özel mesajını kontrol et kardeş..:)
fatihyapici
24 Eylül 2013, 10:30
ustanın dediğine göre benim debriyaj balatası bitmiş ( 19500 km )
internette RMS marka buldum acaba iyi midir kullanan var mı ya da tavsiye edebileceğiniz başka marka var mı?
satoyama
24 Eylül 2013, 18:07
ustanın dediğine göre benim debriyaj balatası bitmiş ( 19500 km )
internette RMS marka buldum acaba iyi midir kullanan var mı ya da tavsiye edebileceğiniz başka marka var mı?
sen ustsaya ne anlattın?
bunu diyen hangi usta?
motorda ne var?
fatihyapici
24 Eylül 2013, 20:21
sen ustsaya ne anlattın?
bunu diyen hangi usta?
motorda ne var?
İzmirde bulunan ve yetkili servis olan MOTOPİT e uğradım bir parça sormak için bu arada kulağıma hoş gelmeyen rölanti sesini sormak için ustayı çağırdığımda bana balatanın gitmiş olduğunu söyledi. Servisin satmış olduğu balata montaj dahil 360 TL ve bu bana pahalı geldiği için başka marka araştırdım ve sormuş olduğum RMS marka balatayı gördüm.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO