Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
satoyama
28 Ağustos 2013, 15:50
Epeydir yazmayı düşündüğüm Scarabeo ile ilk 1500km sonrası izlenimlerim aşağıdadır. Daha önce vitesli kullanmış (Ninja 250R) biri olarak, daha rahat, konforlu ve artçıya uygun bir motor düşünürken tesadüf eseri karşıma Beo çıktı. Hedefim Xmax iken fiyat/performans oranı ile Beo aldım.
Sevdiklerim:
- Büyük tekerlek ve yüksek oturma pozisyonu. Özellikle kaldırımlara inip çıkmak, kısmen kötü yollarda daha güvenli kullanım sağlıyor. Araçların üstünden bakış güven veriyor.
- Gücü gayet yeterli buluyorum. Kolay sollama, kırmızı ışıktan sonra hızla uzama bana keyif veriyor.
- Frenler. Kombine fren gerçekten büyük rahatlıkmış. BEO da çok dengeli frenleme olduğunu hissediyorum.
- Ebatlar. Araçlar arası çok rahat filtreleme yapabilmek sıkışık trafikte çok önemli. Çok dar yerlerden kolaylıkla geçip manevra yapılabiliyor.
- Yakıt. Şu ana kadar neredeyse hep şehir içi ve çok kısa (10km altı) mesafelerde kullanıyorum. 3.5lt gibi bir tüketim var. Biraz daha uzun süreli ve uzun yol kullanımı ile 3'ün altına düşebileceğimi görüyorum.
Sevmediklerim:
- Yan ayak ihtiyacı hissediyorum. Devamlı sehpaya almaktan hoşlanmıyorum. Maalesef orijinalini taktırmak 300.- TL'yi bulacak.
- Korna yerini alışamadım, alışamayacağım. Çok altta kalıyor. Bence kesin bir dizayn hatası.
- Cam birazcık daha yüksek olmalı diye düşünüyorum.
- Saklama alanı yetersiz kalıyor. Arkada Top Case olmadan düşünemiyorum. Alt bagajı en azından bir kapalı kask alabilseydi keşke.
- 4'lüleri yakabilme opsiyonu güzel olurdu.
hemen hemen aynı şeyleri yazmışız :)
Dentist76
28 Ağustos 2013, 18:24
Arkadaşlar bugün itibariyle motorumuzun TL Satış Fiyatı:
8.929,44 TL olduğunu biliyormusunuz?
mücahit_89
28 Ağustos 2013, 19:06
Arkadaşlar bugün itibariyle motorumuzun TL Satış Fiyatı:
8.929,44 TL olduğunu biliyormusunuz?
bilseydim zamanında alırdım bikaçtane yatırım olurdu:queen:
satoyama
29 Ağustos 2013, 05:25
Arkadaşlar bugün itibariyle motorumuzun TL Satış Fiyatı:
8.929,44 TL olduğunu biliyormusunuz?
vay ben ben iyi almışım
7300 e aldım ben :) 3 ay önce
chetaq
30 Ağustos 2013, 01:31
Selamlar,
Uzun zamandır ben de yazmayı düşünüyordum, kısmet bugüneymiş.
"Dentist76" nick'li arkadaşın verdiği link'e ben de benim Scarabeo'nun yakıt tüketim bilgilerini (Haziran 2012'den bugüne kadar) girdim. Ortalama 100km'de 3,2Lt gibi bir sonuç çıktı.
http://www.fuelly.com/driver/chetaq/scarabeo-200ie
"idinc" nick'li arkadaşın belirttiği 100km/2,72'ye göre benim değer biraz fazla görünüyor. Bu sonuç bende %90 şehir içi, ortalama 80-90 km. hız ve kısa mesafe (günlük 20-30km) kullanımla ortaya çıktı.
Bu arada lastik basıncını da ön-arka 29 olarak ayarlıyorum. Kullanım kılavuzu öyle diyor.
Motorla ilgili genel bir değerlendirme yaparsam:
Sevdiğim yönleri;
1- Büyük Lastik ebatları (Diğer scooter'lara göre Scarabeo'yu tercih etme nedenlerimden 1.si bu. Altı vurur mu? geçer miyim? diye endişelenmeden gerektiğinde kaldırımlardan, çukurlardan geçebilmek)
2- Bacak altında çanta ıvır zıvır konulabilecek bir alanı olması.
3- Ön arka Disk fren olması (bence bu da çok önemli bir artı)
4- Ebatlarının çok büyük olmaması, sıkışık trafikte rahat hareket edebilmesi.
5- Gücü (Kendi sınıfının en güçlüsü)
6- Yakıt sarfiyatı (Her ne kadar 2,70'li değerleri yakalayamasam da :))
7- Selesinin rahatlığı (Az daha 2011 model alıyordum, neyse ki 2012'den itibaren selesini değiştirdiler)
8- Gerektiğinde, otobanda, E5'te, kurda kuşa yem olmadan kamyonları, TIR'ları, minibüsleri, kamyonetleri, bilimum aracı sollayabilmesi.
9- Aynaları (hem şekli hem görüş açısı çok iyi)
10- Uzun yol konforu (Beni en çok şaşırtan yönü bu oldu. Üstelik şiddetli rüzgarlarda bile çok rahat yolculuk yaptım. Bazı yorumlarda rüzgardan çok etkilendiği söyleniyor ama ben öyle olduğunu düşünmüyorum. Standart Rüzgarlığını kullanıyorum ve gayet yeterli buluyorum.)
Gelelim sevmediklerime;
1- Yan ayak olmaması. Yan ayak olmaması. Yan ayak olmaması. (Motorun diğer özelliklerine bakıyorsun, süper... Ama yan ayak yok! E, aynasını da takmasaydınız bari, sinyallere de gerek yok aslında, elle gösterirdik döneceğimiz yönü, isteyen bastırır parasını, alır aynasını da sinyalini de... Olur mu? Olmaz! Aprilia'ya sesleniyorum, Ey Aprilia yan ayak aksesuar değildir, motosikletin olmazsa olmazıdır.)
2- Sele altı alanının ufak olması.
3- Kontrol düğmelerinin ergonomik olmaması. Korna düğmesini koyacak daha zor başka bir yer yoktur herhalde. Hadi yazın elde ince eldiven bir şekilde zor da olsa basıyorsun kornaya, kışın kalın eldivenle tam facia. Motor tasarlandıktan sonra test edilmiyor mu? - edildiğini varsayıyorum. Nasıl fark edilmiyor peki? Fark edilip de önemsenmiyorsa daha da beter. Aprilia'ya sesleniyorum yine.)
Şu anda aklıma gelenler bunlar, bunların dışında daha 1.000km bakımına bile girmeden karşılaştığım, 6.000 bakımına gelmeden karşılaştığım bazı mekanik sorunlar oldu. Sıfır motosiklet alıp da bir de sorunlarla uğraşmak çok can sıkıcı olabiliyor.
Fakat bu işler biraz da şans işi diyerek, şimdilik herkese kazasız sürüşler diliyorum.
satoyama
30 Ağustos 2013, 15:57
Selamlar,
Uzun zamandır ben de yazmayı düşünüyordum, kısmet bugüneymiş.
"Dentist76" nick'li arkadaşın verdiği link'e ben de benim Scarabeo'nun yakıt tüketim bilgilerini (Haziran 2012'den bugüne kadar) girdim. Ortalama 100km'de 3,2Lt gibi bir sonuç çıktı.
http://www.fuelly.com/driver/chetaq/scarabeo-200ie
"idinc" nick'li arkadaşın belirttiği 100km/2,72'ye göre benim değer biraz fazla görünüyor. Bu sonuç bende %90 şehir içi, ortalama 80-90 km. hız ve kısa mesafe (günlük 20-30km) kullanımla ortaya çıktı.
Bu arada lastik basıncını da ön-arka 29 olarak ayarlıyorum. Kullanım kılavuzu öyle diyor.
Motorla ilgili genel bir değerlendirme yaparsam:
Sevdiğim yönleri;
1- Büyük Lastik ebatları (Diğer scooter'lara göre Scarabeo'yu tercih etme nedenlerimden 1.si bu. Altı vurur mu? geçer miyim? diye endişelenmeden gerektiğinde kaldırımlardan, çukurlardan geçebilmek)
2- Bacak altında çanta ıvır zıvır konulabilecek bir alanı olması.
3- Ön arka Disk fren olması (bence bu da çok önemli bir artı)
4- Ebatlarının çok büyük olmaması, sıkışık trafikte rahat hareket edebilmesi.
5- Gücü (Kendi sınıfının en güçlüsü)
6- Yakıt sarfiyatı (Her ne kadar 2,70'li değerleri yakalayamasam da :))
7- Selesinin rahatlığı (Az daha 2011 model alıyordum, neyse ki 2012'den itibaren selesini değiştirdiler)
8- Gerektiğinde, otobanda, E5'te, kurda kuşa yem olmadan kamyonları, TIR'ları, minibüsleri, kamyonetleri, bilimum aracı sollayabilmesi.
9- Aynaları (hem şekli hem görüş açısı çok iyi)
10- Uzun yol konforu (Beni en çok şaşırtan yönü bu oldu. Üstelik şiddetli rüzgarlarda bile çok rahat yolculuk yaptım. Bazı yorumlarda rüzgardan çok etkilendiği söyleniyor ama ben öyle olduğunu düşünmüyorum. Standart Rüzgarlığını kullanıyorum ve gayet yeterli buluyorum.)
Gelelim sevmediklerime;
1- Yan ayak olmaması. Yan ayak olmaması. Yan ayak olmaması. (Motorun diğer özelliklerine bakıyorsun, süper... Ama yan ayak yok! E, aynasını da takmasaydınız bari, sinyallere de gerek yok aslında, elle gösterirdik döneceğimiz yönü, isteyen bastırır parasını, alır aynasını da sinyalini de... Olur mu? Olmaz! Aprilia'ya sesleniyorum, Ey Aprilia yan ayak aksesuar değildir, motosikletin olmazsa olmazıdır.)
2- Sele altı alanının ufak olması.
3- Kontrol düğmelerinin ergonomik olmaması. Korna düğmesini koyacak daha zor başka bir yer yoktur herhalde. Hadi yazın elde ince eldiven bir şekilde zor da olsa basıyorsun kornaya, kışın kalın eldivenle tam facia. Motor tasarlandıktan sonra test edilmiyor mu? - edildiğini varsayıyorum. Nasıl fark edilmiyor peki? Fark edilip de önemsenmiyorsa daha da beter. Aprilia'ya sesleniyorum yine.)
Şu anda aklıma gelenler bunlar, bunların dışında daha 1.000km bakımına bile girmeden karşılaştığım, 6.000 bakımına gelmeden karşılaştığım bazı mekanik sorunlar oldu. Sıfır motosiklet alıp da bir de sorunlarla uğraşmak çok can sıkıcı olabiliyor.
Fakat bu işler biraz da şans işi diyerek, şimdilik herkese kazasız sürüşler diliyorum.
hemen hemen aynı şeyleri yazmışız
karşılaştığınız mekanik sorunlar neler di?
yazabilirmisiniz?
benim arka jant yamuk çıkmıştı hemen ertesi gün değiştirdiler komle jant lastik diskli yenisini taktılar başka bir sorun yaşamadım.
idinc
31 Ağustos 2013, 19:52
Yakıt İkmal Tarihi: 31.08.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Motor km: 14.000 km
Katedilen Yol: 230 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 80 km/h
Yakıt: Shell kullanıyorum.
Sonuç: 100 kilometrede 2.609 Lt yakıt tüketmiş.
chetaq
02 Eylül 2013, 00:38
hemen hemen aynı şeyleri yazmışız
karşılaştığınız mekanik sorunlar neler di?
yazabilirmisiniz?
benim arka jant yamuk çıkmıştı hemen ertesi gün değiştirdiler komle jant lastik diskli yenisini taktılar başka bir sorun yaşamadım.
Her ne kadar tekrar hatırlanmak istenecek türden olmasa da, karşılaştığım sorunları anlatmaya çalışayım...
İlk olarak 1.000 km. bakımına girmeden hemen önce, resimde görülen renk değişikliğini fark ettim.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/001.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/001.jpg.html)
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/002.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/002.jpg.html)
Servise sorduğumda "terleme yapmış, olur bazen, normaldir" cevabı aldım. Yağlı bölge balata spreyiyle temizlendi, ayrıca resimdeki beyaz-gri renkli plastik kapaktan da sızdırmış olabilir diyerek o kapak da açıldı kontrol edilip sıkıca kapatıldıktan sonra "bir süre daha kullan, tekrar bakalım" dendi.
Bir süre daha geçti, aynı durum tekrarlanıp üstelik bu yağlı bölgeler daha birçok yerde ortaya çıkmaya başlayınca, sorunun şanzıman kapak contasında olabileceğine, açılıp bakılması gerektiğine karar verildi. Şanzıman söküldü, içindeki parçalar kontrol edilip tekrar kapatıldı ve motoru teslim aldım.
Şimdi burada çok basit bir biçimde anlatıyorum fakat, motoru alalı daha iki ay bile olmadan, jantına çamur bile değmemiş motoru o halde görünce hiç de iyi şeyler hissedemiyorsun doğal olarak. Şanzımana ulaşabilmek için bütün arka takım (egzoz ve arka teker) mecburen komple sökülüyor. Şanzıman, dişliler, vidalar, contalar, yağlar ve stres hep beraber orada duruyor gözünün önünde ve sen de bakıyorsun öylece. Tamam bütün bu işlemler garanti kapsamında yapılıyor ama insan yine de içine sindiremiyor "0" motoru o halde görünce.
Macera bununla bitmiyor tabi. Aradan yaklaşık bir 10 gün geçtikten sonra başka bir şey fark ediyorum bu sefer de. Arka jantın kollarında ne olduğunu anlayamadığım siyah lekeler görüyorum. Herhalde bir su birikintisinden geçerken bulaşmıştır diyerek bu bahaneyle motorumu güzelce temizliyor siliyorum. Pek de güzel görünüyor gözüme yeni motorum, öyle tertemiz, pırıl pırıl...
Bir iki gün sonra bir bakıyorum o tertemiz jantın üzerinde bir yağ birikintisi.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/003.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/003.jpg.html)
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/004.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/004.jpg.html)
Şöyle hafif başımı kaldırıp bakıyorum nerden gelmiş bu yağ diyerek ve bu manzarayı görüyorum.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/005.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/005.jpg.html)
Hiçbir anlam veremiyorum tabi. O parçanın ne olduğunu da bilmiyorum ama epey canım sıkılıyor. İlk aklıma gelen arka fren oluyor. Son günlerde arka fren sanki biraz daha az tutuyor gibi hissediyordum, bu gördüğüm yağ da frenden sızan hidrolik yağı olsa gerek diye düşünüyorum. Koşuyorum servise.
Anlatıyorum durumu, lekeleri gösteriyorum, bu yağın hidrolik yağı olmadığı söyleniyor, hakikaten de herhangi bir hidrolik sızıntısı görünmüyor fren merkezinde. Şanzımanın üzerindeki o beyaz-gri plastik kapak açılıp tekrar sıkıca kapatılıyor, belki kapaktan kaçırmıştır diyerek. "Biraz daha kullan, öyle bakalım" deniyor.
Arka freni söylüyorum, arka fren tekrar kontrol ediliyor. Hava yapmış olabilir diyerek havasına bakılıyor. Onda da anormal bir durum görünmüyor, "arka, öne göre biraz daha az tutar zaten, normaldir" denince, ben "ilk birkaç ay gayet düzgündü, ikisi arasında bu kadar fark yoktu" diyorum. Fakat usta benimle aynı fikirde olmuyor. Oysa her gün kullandığım motor, neredeyse her gün üzerindeyim, neresinin nasıl çalıştığını ben biliyorum... Usta'ya bir test sürüşü yapmasını söylüyorum, alıyor test ediyor "normal, olur bu kadar" diyor. Bana normal gelmiyor nedense, ilk defa motor da kullanmıyorum ama "ustadır, vardır bir bildiği" diyerek çok da tatmin olmadan ayrılıyorum oradan.
Aradan iki gün geçmeden jantı yine yağ içinde bulunca, kafamı biraz daha yukarıya kaldırıp daha da dikkatli, her detaya bakıyorum bu sefer ve sonunda buluyorum kaynağını. Jantın kollarında gördüğüm siyah lekelerin nereden bulaştığı çıkıyor ortaya. Ama bu sefer gördüğüm manzara öncekinden çok daha kötü görünüyor bana...
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/006.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/006.jpg.html)
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/007.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/007.jpg.html)
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/008.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/008.jpg.html)
Soluğu serviste alıyorum yine. Göbeğin olduğu yerdeki keçe yağ sızdırıyor, janta bulaşan da bu sızan yağ, şanzımanın sökülmesi gerek deniyor. Dolayısıyla şanzıman tekrar sökülüyor ve aynı sahneyi tekrar yaşıyorum... Şaka gibi.
Yine bütün arka takım (egzoz ve arka teker) mecburen komple tekrar sökülüyor. Şanzıman, dişliler, vidalar, contalar, yağlar ve stres yine hep beraber orada duruyor gözümün önünde ve ben yine bakıyorum öylece. Ve yine "tamam bütün bu işlemler garanti kapsamında yapılıyor neyse ki" diyorum kendime ama yine hiç iyi hissetmiyorum kendimi nedense?
Değişmesi gereken parça değiştiriliyor, ben motoru teslim almadan önce, arka frene tekrar bakmalarını, artık daha da aşağıda tutmaya başladığını söylüyorum. Kontrol ediliyor, "evet biraz aşağıda tutuyor ama normaldir deniyor yine. Test sürüşü yapmalarını istiyorum tekrar, test sürüşü yapılıyor ve yine normal olduğu söyleniyor. Ben yine çok tatmin olmadan ama "neyse ki daha büyük bir sorun olarak gördüğüm şu şanzıman işi halloldu en azından" diyerek ayrılıyorum oradan.
Biraz tedirginim, her sürüş sonunda kontrol ediyorum lastiği ve jantı "tekrar yağ görecek miyim?" diye... Birkaç hafta böyle tedirgin geçiyor. Neyse ki tertemiz. Oh, rahatladım, keyfini alarak kullanmaya başlayabilirim artık derken arka frenin gittikçe daha da aşağıda kavramaya başladığını hissediyorum. Yalnız bu seferki öyle böyle değil, neredeyse dibine kadar sıkmadan tutmaz oluyor artık. Gün içinde kullandıkça, biraz daha yukarıda tutuyor fakat sabah çalıştırmak için gittiğimde bir bakıyorum, yine dibine kadar geliyor sıkınca.
Aradan biraz daha zaman geçiyor ve sonunda bir rekora imza atıyorum... Fren kolunu sıkarak gidona değdirebiliyorum artık.
Servisin bile "normal!" diyemeyeceği bir boyuta geliyor durum. Benim içinse hayati bir tehlikeye!
Doğruca servise atıyorum kendimi. Hidrolik değiştiriliyor. Orası, burası, havası derken bütün fren merkezi elden geçiriliyor ve ne olduğu anlaşılamıyor. Balatalar bitene kadar biraz daha idare et, bir de öyle bakalım deniyor. Motorun üzerine biniyor ve fren kolunu kontrol ediyorum, eskisinden bir farkı yok. Tam hareket etmek üzereyken son bir kez daha sıkıyorum kolu, yine gidona değiyor.
İnip fren merkezinin oraya tekrar bakıyorum arka lastiğin hemen yanında, yerde, daha önce orada olmayan bir karaltı-ıslaklık fark ediyorum. Sanki basınçlı bir şişeden sıvı püskürtülmüş gibi. Fren merkezine bakınca hidroliğin, fren merkezindeki şu parçanın dibinden (ok'la gösterilen parça) fışkırdığını görüyor ve bir anda kendimi yine kötü hissediyorum. Neyse ki henüz servisten ayrılmamışım, tam kapının önünde oluyor bunlar.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/009.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/009.jpg.html)
Ustaya gösteriyorum hemen. Burası yapıştırıcıyla yapıştırılıyor ve bana "yurt dışına fren merkezi değişimi için yazı yazılacağı, eğer onaylanırsa parçanın İtalya'dan sipariş edileceği ve garantiden değiştirileceği" söyleniyor. Parça gelene kadar "yapıştırılan yerin açılmaması, ya da başka bir sorun çıkmaması ve ayrıca parça değişiminin onaylanıp fren merkezinin bir an önce Türkiye'ye ulaşması için dua ederek beklemekten başka bir seçenek kalmıyor bana.
Bütün bunların bir an önce gerçekleşmesini umarak bir kere daha servisten ayrılıyorum. Eve gidene kadar aklım sürekli fren merkezinde. Trafik durduğunda ilk işim arkaya bakmak, ama görmek ne mümkün. Yan ayak yok ki motordan inmeden "al yan ayağa" bak rahat rahat! Aprilia gerek duymamış buna. Öyle motorun üzerinde, bir yandan devrilmesin diye tutmaya çalışıp bir yandan arka lastiğe bakabilen varsa nasıl yapıldığını bana da anlatsın. Bak yan ayak dedim yine sinirlendim. Nasıl sinirlenmez ki insan.
Bugün (01 Eylül 2013) itibariyle Scarabeo yan ayak fiyatı 318,34TL. + servis ücreti ne kadarsa... Ayrıca fiyat Euro olduğu için sabit olmadığını da hatırlatmakta fayda var. Nedir bu? Altın kaplama mı? Acaba alsam, motora takmayıp salonda mı sergilesem acaba? Eşe dosta gösterir havasını atarız.
http://i1252.photobucket.com/albums/hh563/chetaq/Moto/010.jpg (http://s1252.photobucket.com/user/chetaq/media/Moto/010.jpg.html)
Neyse, konumuza geri dönersek, yaklaşık 1,5 ay bu şekilde kullandım motoru. Sürekli tedirginim tabii, gözüm sürekli o parçada, arada sağa sola bakıyorum, yağ vs var mı diye. özellikle yokuş aşağı giderken ani fren yapmak zorunda kalmamak için çok temkinli kullanıyorum, neredeyse her hafta servisi arıyorum, "ne oldu? yurt dışına bildirildi mi? onaylandı mı? gelecek mi? ne zaman gelecek?" derken 1,5 ayın sonunda geldi parça. Ertesi gün ben de servise geldim.
Uzun lafın kısası, garanti kapsamında değişti arka fren merkezi. Hazır servisteyken ön balatanın durumuna da bir bakalım dedim, bir baktık, ön balatalar dibine kadar erimiş, onlar da değişti tabi. Yaklaşık 7.000 km'de balataların bitmiş olması da normal gelmedi bana, herhalde fren merkezindeki bu sorundan dolayı böyledir diye düşündüm.
Scarabeo kullanan diğer arkadaşlar; balata değişimini kaç km'de yaptınız? Paylaşan olursa sevinirim, hem diğer kullanıcılara da referans olur.
Yalnız kullanıma göre tabi ki bu süre çok uzun da olabilir, çok kısa da. İstisnalardan bahsetmiyorum.
Normal kullanımla ortalama kaç km'de değiştirdiniz?
Bu arada diğer kullanıcılara sormak istediğim bir diğer konu da motor sıcakken motoru park ettikten sonra egzozdan yay gerilip bırakılıyormuş gibi 10sn'de bir Çatt!, Çutt! sesi geliyor mu? Hatta motor sıcak olduğunda kırmızı ışıkta beklerken bile duyuyorum ben bu sesi. Egzoz soğuyana kadar devam ediyor bu çatırtı.
Servise sorduğumda bunun da "normal" olduğu söylendi, 7.000'li km'lerden sonra kesilir dendi. Hala devam ediyor. Şu ana kadar kullandığım hiçbir motorda bu "normal" çatırtıyı duymadım ben. Scarabeo'ya özgü bir şey herhalde diyor ve soruyorum, sizin egzozdan da sıcakken böyle çatırtılar geliyor mu?
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Yeri gelmişken; fark ettiyseniz hiçbir servis ve usta ismi vermedim, çünkü hepsinin elinden gelenin en iyisini yaptığına inanıyorum.
Herkese kazasız sürüşler diliyorum.
toomuchcc
02 Eylül 2013, 06:07
Scarabeo 200 6500-7000 lira civarıyken alınabilir bir scooterdı ancak şuanki fiyatından ötürü (8800 lira) Yamaha Xcity 250 tercih etmek çok daha mantıklı. Ferco saçmalamaya başladı iyice.
Scarabeo 200'de kombine fren var. Bu sistemi iptal ederseniz scooterınızdan daha fazla keyif alırsınız. Kombine fren sistemi hiçbir iki tekerde bulunmaması gereken bir özelliktir. Bunu hangi gerizekalı çıkardı bilmiyorum ama iki teker araba değildir, frenleri birbirinden bağımsız hareket etmelidir. Hele bi scooterda, iki fren de eldeyken...
Yukardaki mesaja istinaden:
-Egzosdan çat çut diye ses gelmesi normaldir. Çok ısınınca daha da çok yapar.
-Bu yukarda son fotodaki gösterdiğiniz kısım, arka kaliperdeki yağı tahliye etmek için kullanılan çıkış mı? O vidanın öyle durmaması gerekiyor (Scarabeo 200 sahibi değilim. Hidrolik fren kaliperleri konusunda bilgim vardır). Civata eğer yalama yapmışsa yuvaya daha kalın çaplı bir tane takmanız sorunu giderebilir. Tabi bu işin sıfır motorda olmaması gerekiyor. Çok enteresan sahiden.
-Fren balatalarının çabuk bitmesi balatanın üretim malzemesi, sizin kullanış stiliniz, motor üzerindeki ağırlıkla falan alakalıdır. Örneğin balatalar organik malzemeden üretilmişse çabuk biterler ama performansları üst düzey olur (özellikle yağışlı havada). Metalik balatalar uzun süre dayanır ama performansları daha düşüktür organiğe göre. Ayrıca yağmurda daha çok ses yaparlar. Yine de 7000 km biraz düşük. Balata eriyip metal kısım mı gözükmeye başladı?
-Yan ayak olayı tam 'fail' zaten...
Dediğim gibi artık pek tercih edilebilir bir olayı kalmadı Scarabeo'nun, şahsen tabi. Kullanıcılarına lafım olamaz. Bir aralar ben de çok ilgilenmiştim scarabeo ile ama artık güle güle demek durumundayım kendisine. Ferco bu makinenin fiyatını gözden geçirmeli kesinlikle.
tahsins
02 Eylül 2013, 11:06
öro ve dallır almış yürümüş ferco napsın beo nun fiyatına be miirim.. :/
toomuchcc
02 Eylül 2013, 15:55
öro ve dallır almış yürümüş ferco napsın beo nun fiyatına be miirim.. :/
Honda, Yamaha, Kymco modelleri yerli üretim mi ki fiyatları uzun zamandır sabit?
Ayrıca Scarabeo'nun fiyatı 1 ay önce 3150 euro civarındaydı. Şuan 3240 euro.
NoVaRiX
02 Eylül 2013, 15:56
Öhhh!! Fiyata bak!
Tam karar vermiştim ama bu olmadıki arkadaş!!
O paraya ne motorlar var.. :mrgreen:
chetaq
02 Eylül 2013, 16:45
Scarabeo 200 6500-7000 lira civarıyken alınabilir bir scooterdı ancak şuanki fiyatından ötürü (8800 lira) Yamaha Xcity 250 tercih etmek çok daha mantıklı. Ferco saçmalamaya başladı iyice.
Scarabeo 200'de kombine fren var. Bu sistemi iptal ederseniz scooterınızdan daha fazla keyif alırsınız. Kombine fren sistemi hiçbir iki tekerde bulunmaması gereken bir özelliktir. Bunu hangi gerizekalı çıkardı bilmiyorum ama iki teker araba değildir, frenleri birbirinden bağımsız hareket etmelidir. Hele bi scooterda, iki fren de eldeyken...
Yukardaki mesaja istinaden:
-Egzosdan çat çut diye ses gelmesi normaldir. Çok ısınınca daha da çok yapar.
-Bu yukarda son fotodaki gösterdiğiniz kısım, arka kaliperdeki yağı tahliye etmek için kullanılan çıkış mı? O vidanın öyle durmaması gerekiyor (Scarabeo 200 sahibi değilim. Hidrolik fren kaliperleri konusunda bilgim vardır). Civata eğer yalama yapmışsa yuvaya daha kalın çaplı bir tane takmanız sorunu giderebilir. Tabi bu işin sıfır motorda olmaması gerekiyor. Çok enteresan sahiden.
-Fren balatalarının çabuk bitmesi balatanın üretim malzemesi, sizin kullanış stiliniz, motor üzerindeki ağırlıkla falan alakalıdır. Örneğin balatalar organik malzemeden üretilmişse çabuk biterler ama performansları üst düzey olur (özellikle yağışlı havada). Metalik balatalar uzun süre dayanır ama performansları daha düşüktür organiğe göre. Ayrıca yağmurda daha çok ses yaparlar. Yine de 7000 km biraz düşük. Balata eriyip metal kısım mı gözükmeye başladı?
-Yan ayak olayı tam 'fail' zaten...
Dediğim gibi artık pek tercih edilebilir bir olayı kalmadı Scarabeo'nun, şahsen tabi. Kullanıcılarına lafım olamaz. Bir aralar ben de çok ilgilenmiştim scarabeo ile ama artık güle güle demek durumundayım kendisine. Ferco bu makinenin fiyatını gözden geçirmeli kesinlikle.
- Evet, son fotodaki kısım arka kaliperdeki yağı tahliye etmek için kullanılan çıkış sanırım. Şu anda onunla ilgili herhangi bir şey yapmam gerekmiyor, çünkü arka fren merkezi (Yani o parçanın da üzerinde bulunduğu resimde görülen o siyah metal blok) komple değişti zaten, sanırım gözden kaçırdınız.
- Ön balata tamamen bitmiş, saydam zar gibi bir tabaka kalmıştı, ama onu da yenisiyle değiştirdim daha önce dediğim gibi. Agresif kullanmıyorum motoru, kendi ağırlığından başka ekstra herhangi bir ağırlık da yok (sürücü hariç), bir de zaten rodaj süresince ayrıca daha sakin kullanılmasına rağmen balata değişimi için 7.000km. bence de oldukça düşük. Bakalım bunlar ne kadar gidecek.
Kombine fren sistemiyle ilgili söylediğinizi biraz daha açar mısınız. Motosikletlerde kombine fren sistemi nedir, nasıl çalışır tam olarak bilmiyorum. Bu sistemi iptal etmek nasıl oluyor onu da anlamadım. Hadi şunu iptal edeyim diyebilecek kadar basit bir işlem midir?
satoyama
02 Eylül 2013, 19:33
- Evet, son fotodaki kısım arka kaliperdeki yağı tahliye etmek için kullanılan çıkış sanırım. Şu anda onunla ilgili herhangi bir şey yapmam gerekmiyor, çünkü arka fren merkezi (Yani o parçanın da üzerinde bulunduğu resimde görülen o siyah metal blok) komple değişti zaten, sanırım gözden kaçırdınız.
- Ön balata tamamen bitmiş, saydam zar gibi bir tabaka kalmıştı, ama onu da yenisiyle değiştirdim daha önce dediğim gibi. Agresif kullanmıyorum motoru, kendi ağırlığından başka ekstra herhangi bir ağırlık da yok (sürücü hariç), bir de zaten rodaj süresince ayrıca daha sakin kullanılmasına rağmen balata değişimi için 7.000km. bence de oldukça düşük. Bakalım bunlar ne kadar gidecek.
Kombine fren sistemiyle ilgili söylediğinizi biraz daha açar mısınız. Motosikletlerde kombine fren sistemi nedir, nasıl çalışır tam olarak bilmiyorum. Bu sistemi iptal etmek nasıl oluyor onu da anlamadım. Hadi şunu iptal edeyim diyebilecek kadar basit bir işlem midir?
kardeşim öncelikle geçmiş olsun! en kötüsü bu olsun diyelim.
malesef beo lar çinde montaj yapılıyor ve şerefsiz çinliler insanlıktan zerre payını almayan bir millet olduğu için hızlı ve baştan sağma yapıyorlar (bu kanıya vardım) tabi bu konuda sorumlu piaggio firmasıdır.
benimde başka arkadaşlarında karşılaştığı ufak tefek sorunların hepsi montajdaki başan sağmadan kaynaklı.
bu konu ile ilgili gerekli maili piaggio firmasına yazacağım. ayrıca nedense bu tip şikayetler sadece türkiyeye gelen modellerde. buda beni düşündürmüyor değil.
bende motorum daha 10km deyken arka jantın 8 çizdiğini gördüm ertesi gün jant lastik disk komple serviste değiştirildi. yeni motora anahtar değince insanın cidden morali bozuluyor ama firma arkanızda olduğu için pek fazla da endişe edlmiyor.
scarabeo yu alırken (önceki motorum aprilia sportcity) aslında performans olarak pek öyle bir beklentim yoktu ama cidden yakıtına göre bu motor beni performans olarak çok şaşırttı bunu istanbul trafiğinde motosiklet kullananlar daha iyi anlayacaktır şaka maka motor 250cc gibi performanslı ve fazla fazla yetiyor.
kombine fren olayına gelirsek. : kombine fren aslında biraz acemi kurtaran işi, öyle ön arka fren ayırayım virajlarda dikkat edeyim dengeli yükleneyim işi değil.
kombine frenin güzellikleri şunlar.
1. tek elle fren yapılınca dengeniz bozulmuyor. mototorunuz dengeyi kaybetmiyor öne yığılmıyorsunuz.
2. sağ elinizi bırakıp sol elinizle arka frene basmak zorunda kalırsanız bile frenleme başaralı oluyor.
3. güç dağılımı her manetten iki tekere birden yayıldığı için daha az eforla yavaşlatabiliyorsunuz.
kombine frenin eksileri
1. ön arka fren ayırma ihtiyacı hissedilen bir durum olursa (ıslak viraj) biraz korkutabiliyor ama ben bir sorun yaşamadım ve kombine freni benim sürüş konforumu arttıyor.
balata olayına gelirsek balataları herkes 6bin bakıma yakın bitiriyor. yani frenlerin balataların yapısı o şekilde herkesde.
beo hararetli çalışan bir motora sahip yani daha çok ısınıyor (zor ısınıp zor soğuyor) çelik oranı fazla çünkü sıkıştırma oranı yüksek! onun için ekzost ve blok ısınıyor buda soğuma aşamasında genleşmelerden dolayı seslere neden oluyor bu gayet normal bir durum.
şükürler olsun ben 5bin km dir bir sorunla karşılaşmadım ve çok çok memnunum. özellikle 2. kişi performansı çok iyi (artı yüklü) önceki motorum 250cc idi fakat 2. kişi binince performansından çok öndün veriyordu (xcity de de aynı durum var) fakat beo yüksek devirlerde gücünü çok iyi korduğu için artçılı ve yüklü sürüşleri çok başarılı.
örneğin geçen gün otobanda artçım ile rampa çıkıyorum arkamdan bir motosikler belirdi uzaktan bende belki yarım gaz 80-90km/ ile gidiyorum. bana yaklaştığını gördüm biraz daha yaklaşmasına izin verdim ve yamaha xcenter in ıkınarak beni geçmeye çalıştığını farkettim . gazı kademeli olarak arttırınca motor o rampada artçı ile 100km/h üzerine çıktı arkamda xcenter kaybolmuştu, düze gelince yavaşladım ve beni geçmesine izin verdim.
toomuchcc
02 Eylül 2013, 19:45
...
Merhaba. Son fotodan sonra parça değişti diye yazmışsınız ben atlamışım onu pardon. Sorununuz tamamen halloldu yani o zaman?
Servisinizin frenleriniz hakkındaki yorumu doğru değil. Servis iyi veya kötü diye yazmamışsınız ama bu kişiler kendilerini motor ustası olarak tanımlıyorsa frendeki boşluğu anlayıp ona uygun şekilde davranması gerekirdi. Motordaki en hayati parçadır fren yani... Böyle yaklaşmaları kesinlikle doğru değil bana kalırsa.
Kombine fren sistemlerinde ön/arka fren kolları her iki kaliperi de dereceli olarak kontrol eder. Bu sistemlerde bir 'hub' vardır. Bu parça üzerindeki valflerin genişliği, çıkış yönü, açılma şiddeti falan üretim aşamasında belirlenir. Frenlerin ne zaman hangi şiddette devreye gireceği de bu sayede sağlanır. (Atıyorum arka fren kolunu sıkıyorsunuz: verdiğiniz gücün %30'u ön frene de gider, arkaya da %70'i iletilir. Veya bir noktaya kadar arka frene %100'ü iletilir, ondan sonra valf açılır ve sıvı ön tarafa da gitmeye başlar.. gibi) ABS'ye sahip motosikletlerde de kullanılmaktadır ve o tarz motorlarda elektronik olarak da desteklenmektedir şiddet dağılımı.
Ben iki tekerde (özellikle de scooterda) kombine freni süper saçma bulan biriyim. "Ooo motoru yapan mühendisten daha mı iyi bileceksin" diye de yaklaşılabilir elbet ama Windows Vista'yı yaparken de bi sürü mühendis çalıştı... Frenlerinizden şuan memnunsanız sorun yok. Ancak frenleriniz birbirinden bağımsız çalışmıyor. Islak zeminde viraj alırken arka freni sıktığınızda sıvının bi kısmı öne de gidip size sorun yaşatabilir. Scooterda frenler zaten elde. Arkayı kontrol etmek isteyen biri arka freni, önü kontrol etmek isteyen kişi de ön freni sıkabilir. Ve bilirsiniz ki fren kolunu ne kadar sıkarsanız kalipere o kadar güç gidecek. Kontrol %100 sizdedir.
Bu sizin motorunuzun kombine fren sistem şeması:
http://s24.postimg.org/s348tugw1/scarabeobrake_jpg.jpg (http://postimg.org/image/s348tugw1/)
Neyin ne olduğunu kolaylıkla anlayabilirsiniz diye ümit ediyorum. Bu sistemi servisinizin iptal edeceğini hiç sanmıyorum o sebepten kendiniz uğraşmalısınız. Genel olarak yapmanız gereken asıl şey 'hub'a giren kabloları birbirinden ayırmak/iptal etmek (bu kabloların girdiği yuvaları da bir civata ile kapatmak). Kombine frene sahip olmayan bir scooterda sağ fren kolundan çıkan kablo ön kalipere, sol fren kolundan çıkan da arka kalipere gider ve bu kadar. Kaliperler birbiriyle bağlantılı değildir.
Frenlerinizden memnunsanız öyle devam edin uğraşmayın. Ben scarabeo alsam ilk işim iptal etmek olurdu, ayrı mesele (hiçbir fren desteğinden hoşlanmıyorum da). Yurtdışında scarabeo'nun kombine sistemini iptal eden kullanıcılar mevcuttu forumlarda rast gelmiştim. Ne şekilde yapıldığını yazmamışlar ancak basit bir işlem olduğunu biliyorum. (bunu bilmek için scarabeo üzerinde çalışmış olmaya gerek yok. tüm araçlardaki (bisiklet de dahil) hidrolik fren sistemleri aynıdır. elektronik destek içerip özel bir ECU tarafından kontrol edilenleri iptal etmesi daha zordur ama yine de yapılabilir. Scarabeo'da böyle bir ünite yok, herşey mekanik.)
chetaq
02 Eylül 2013, 22:51
Frenlerden şu anda memnunum, sadece kombine sistemin nasıl çalıştığıyla ilgili soru işaretleri vardı kafamda, yoksa değiştirmek gibi bir niyetim yok. Açıklamalar için teşekkürler "satoyama" ve "toomuchcc".
Scarabeo'nun genel performansından ben de memnunum. Sanki daha büyük cc motor kullanıyormuşsun gibi hissettiriyor.
Yalnız şu "Eco-Sport" düğmesini niye koymuşlar ona anlam veremedim. %7 gibi bir fark oluşturduğundan bahsediliyor ama bunun kağıt üzerinde geçerli olduğunu düşünüyorum. Kısa sürüşlerde şehir içinde çok hissedilmez uzun yolda belli olur deniyor, uzun yolda da bir fark hissetmedim.
Park etmiş motor görünce çocuklar oynamayı çok seviyor, üzerine oturup tepiniyorlar, bulabildikleri bütün düğmelere basıyorlar, hatta ata binmiş gibi iki eliyle gidona yapışıp bütün vücuduyla ileri geri sallanıp, avazı çıktığı kadar bağıranları bile gördüm.
Çoğunlukla görmesem bile, motoru çalıştırdığımda sağ ya da sol sinyal çalışmaya başlayınca anlıyorum tabi birisinin yine oynadığını. Çoğunlukla aynada parmak izleri oluyor bir de.
İşte onlardan biri olduğunu tahmin ettiğim bir tanesi geçenlerde Eco-Sport düğmesine de basmış, Sport modunda kalmış düğme. Sizde nasıl bilmem ama ben Eco-Sport tuşuna neredeyse hiç bakmıyorum, gerçi baksan bile hemen anlaşılmıyor ya hangi mod'da olduğun, neyse. Kim bilir ne kadar (birkaç gün bile olabilir) Sport mod'da dolaştım bilmiyorum, tesadüfen fark ettim durumu, aldım Eco'ya. Sonra da sürüşte en ufak bir değişiklik hissetmediğimi fark ettim.
Göstergede hangi modun aktif olduğunu gösteren bir işaret veya ışık veya her neyse bir şey yapsalardı çok daha iyi olurdu bence. Bir sonraki model Scarabeo için düşünürler belki. Hazır onu yaparken, bir de sinyal ve korna düğmelerinin yerini birbirleriyle değiştirsinler de o da çıksın aradan.
satoyama
03 Eylül 2013, 05:40
Frenlerden şu anda memnunum, sadece kombine sistemin nasıl çalıştığıyla ilgili soru işaretleri vardı kafamda, yoksa değiştirmek gibi bir niyetim yok. Açıklamalar için teşekkürler "satoyama" ve "toomuchcc".
Scarabeo'nun genel performansından ben de memnunum. Sanki daha büyük cc motor kullanıyormuşsun gibi hissettiriyor.
Yalnız şu "Eco-Sport" düğmesini niye koymuşlar ona anlam veremedim. %7 gibi bir fark oluşturduğundan bahsediliyor ama bunun kağıt üzerinde geçerli olduğunu düşünüyorum. Kısa sürüşlerde şehir içinde çok hissedilmez uzun yolda belli olur deniyor, uzun yolda da bir fark hissetmedim.
Park etmiş motor görünce çocuklar oynamayı çok seviyor, üzerine oturup tepiniyorlar, bulabildikleri bütün düğmelere basıyorlar, hatta ata binmiş gibi iki eliyle gidona yapışıp bütün vücuduyla ileri geri sallanıp, avazı çıktığı kadar bağıranları bile gördüm.
Çoğunlukla görmesem bile, motoru çalıştırdığımda sağ ya da sol sinyal çalışmaya başlayınca anlıyorum tabi birisinin yine oynadığını. Çoğunlukla aynada parmak izleri oluyor bir de.
İşte onlardan biri olduğunu tahmin ettiğim bir tanesi geçenlerde Eco-Sport düğmesine de basmış, Sport modunda kalmış düğme. Sizde nasıl bilmem ama ben Eco-Sport tuşuna neredeyse hiç bakmıyorum, gerçi baksan bile hemen anlaşılmıyor ya hangi mod'da olduğun, neyse. Kim bilir ne kadar (birkaç gün bile olabilir) Sport mod'da dolaştım bilmiyorum, tesadüfen fark ettim durumu, aldım Eco'ya. Sonra da sürüşte en ufak bir değişiklik hissetmediğimi fark ettim.
Göstergede hangi modun aktif olduğunu gösteren bir işaret veya ışık veya her neyse bir şey yapsalardı çok daha iyi olurdu bence. Bir sonraki model Scarabeo için düşünürler belki. Hazır onu yaparken, bir de sinyal ve korna düğmelerinin yerini birbirleriyle değiştirsinler de o da çıksın aradan.
ben motoruma hiç bir çocuğu yoklaştırmam, yaklaştırmadım da. görürsem çok kızıyorum. siz gerçekten bunları rahatlıkla anlatıyorsunuz bravo.
ben çocukluğumda hiç kimsenin motosikletine izinsiz dokunmadım uzaktan baktım. ben 10-11 yaşındayken yaşlı bir amcanın mobiletinde ö çamurlukta aliminyum bir uçak vardı ona dokundum. o da sökmeye çalıştığımı sanmış ve üzerime yürümüştü. babamın kim olduğunu öğrenince hemen geri vites yapmıştı. çok korkmuştum. :)
benim çocuğum kimsenin malına dokunmadı benimkinede kimse dokunmasın. mümkünse.
kardeşim 100km/h den sonra nasıl hissediyorsun sürüşü?
hangi hızdan sonra güven vermiyor sana?
@chetaq , öncelikle geçmiş olsun. Buna benzer montaj hataları benim de başıma gelmişti... @satoyama'nın bahsettiği gibi Çinlilerin basit ve özentisiz montaj yapmasından kaynaklanan sorunlar.
En basitinden , Sıfır motosiklet alıyorsun şehir dışından birde , yolda mola veriyorsun ayağının altında yağ birikmiş:) bakıyorsun her taraf yağ olmuş nereden geldiği belirsiz... Servise telefon açıyorsun 90 km mesafedesin o şekilde gelin birşey olmaz deniliyor... Motosikletin orası burası sökülüyor tekrar geldiğin gibi geri dönüyorsun.
1000 km olmadan yaşadığım birkaç sıkıntı daha oldu tabiki de , servis de çözüm bulamadı sonrasında istemeden de olsa bir sinirle , made in china yazısını gösterdi bende birkaç gün sonra motosikletimi satmak zorunda kaldım... Çin yazısı bahane oldu , Suzuki İnazuma bile Çinde üretiliyor.. Montajda yaşanan sıkıntılar ve sonrası...
chetaq
03 Eylül 2013, 16:06
ben motoruma hiç bir çocuğu yoklaştırmam, yaklaştırmadım da. görürsem çok kızıyorum. siz gerçekten bunları rahatlıkla anlatıyorsunuz bravo.
ben çocukluğumda hiç kimsenin motosikletine izinsiz dokunmadım uzaktan baktım. ben 10-11 yaşındayken yaşlı bir amcanın mobiletinde ö çamurlukta aliminyum bir uçak vardı ona dokundum. o da sökmeye çalıştığımı sanmış ve üzerime yürümüştü. babamın kim olduğunu öğrenince hemen geri vites yapmıştı. çok korkmuştum. :)
benim çocuğum kimsenin malına dokunmadı benimkinede kimse dokunmasın. mümkünse.
kardeşim 100km/h den sonra nasıl hissediyorsun sürüşü?
hangi hızdan sonra güven vermiyor sana?
Rahatlıkla anlattığıma bakma :) O tepinen çocuğu motorun üzerinde gördüğüm an nasıl sinirlendiğimi ben biliyorum. Olayı daha da sinir bozucu hale getiren görüp de müdahale edememekti. Şöyle ki; Motoru park ettiğim yere yaklaşık 70-80 metre mesafedeki bir iş hanının en üst kat penceresinden bakarken görüyorum bu manzarayı.
Sahne şu: Motorun etrafında yaklaşık 15-20 kişilik, aile olduklarını tahmin ettiğim, kadınlı erkekli, genç, yaşlı, çoluk çocuk herkes ya bir servis gibi bir şey bekliyorlar veya buluşma yeri olarak orayı seçmişler veya bilmiyorum neden oradalar ve hepsi de motorun etrafında. Çerez çekirdek, meşrubat, sohbet, bağırış-çağırış tam bir curcuna, sanki topluca tatile çıkılıyormuş gibi bir durum söz konusu.
Benim Scarabeo da tam aralarında. Üzerinde de az önce bahsettiğim tepinen çocuk. Bir an bağırmayı düşündüm, önce aşağıda akan trafiğin gürültüsüne, sonra da aradaki mesafeye bakınca ne kadar bağırsam da sesimi duyuramayacağımı anladım. Bir yandan da gözüm sürekli çocuğun üzerinde "acaba şimdi ne yapacak" diye.
Derken motorun önünde bekleyen gruptan bir kadın çocuğa bir şeyler söyledi ve indirdi motordan, daha sonra yanındaki diğer çocuğu kucakladığı gibi "hoooop" koltuğa oturtuverdi.... Gördüklerime inanamadım. Sanırsın Lunapark'a eğlenmeye gelmişler. Şaka gibi... Kan beynime fırladı tabi bunu görünce. Doğruca kapıya yöneldim, asansörle aşağıya indim, dış kapıdan çıkıp park ettiğim yöne doğru koşar adımlarla giderken bir yandan da kadına söyleniyorum. Aklım almıyor bir türlü. Hışımla giderken bir baktım, kimse yok motorun yanında! Hepsi gitmiş ben gelene kadar. Ona da sinirlendim sonra, şu kadına iki çift laf edemedim diye.
Kontrol etmek için motorun yanına geldim, etraf pislikten geçilmiyor zaten. Neyse ki motor düşündüğümden daha temiz. Sağını solunu iyice inceledim, gösterge ve aynalardaki parmak izlerini ve seleyi temizledikten sonra da söylene söylene döndüm yine.
Hani görmesem bu kadar sinirlenmezdim. Birisi oynamış yine derdim.
Şimdi de, orasını burasını kurcalarken kimi görsem çok kızıyorum hala.
Sürüşle ilgili olarak ise; 100km/h'den sonra biraz daha dikkatli sürmek ihtiyacı hissediyorum ve bu da sürüşten aldığım keyfi azaltıyor biraz doğal olarak. 120'den sonrası ise çok fazla güven vermiyor. Uzun yolda, otobanda, genelde 120'yi çok geçmediğimi fark ettim. 120'den fazlasına çok da ihtiyaç duymadım zaten.
@chetaq , öncelikle geçmiş olsun. Buna benzer montaj hataları benim de başıma gelmişti... @satoyama'nın bahsettiği gibi Çinlilerin basit ve özentisiz montaj yapmasından kaynaklanan sorunlar.
En basitinden , Sıfır motosiklet alıyorsun şehir dışından birde , yolda mola veriyorsun ayağının altında yağ birikmiş bakıyorsun her taraf yağ olmuş nereden geldiği belirsiz... Servise telefon açıyorsun 90 km mesafedesin o şekilde gelin birşey olmaz deniliyor... Motosikletin orası burası sökülüyor tekrar geldiğin gibi geri dönüyorsun.
1000 km olmadan yaşadığım birkaç sıkıntı daha oldu tabiki de , servis de çözüm bulamadı sonrasında istemeden de olsa bir sinirle , made in china yazısını gösterdi bende birkaç gün sonra motosikletimi satmak zorunda kaldım... Çin yazısı bahane oldu , Suzuki İnazuma bile Çinde üretiliyor.. Montajda yaşanan sıkıntılar ve sonrası...
Teşekkürler WanD, sana da geçmiş olsun. Gerçekten de, sıfır alıp da sorunlarla uğraşması can sıkıcı oluyor. Evet, Çin'de yapılan montaj basit ve özentisiz olabilir ama bundan rahatsızlık duyması gereken öncelikle Aprilia'dır, dolayısıyla da bu ürünü satan, satış sonrası hizmet verenler de aynı rahatsızlığı duymalıdır. "E, n'apalım Çin'liler de böyle işte" diye geçiştirilebilecek bir konu değildir. İster Mozambik'te, ya da bilmem nerde yaptırmış olursa olsun fark etmez. Böyle bir durumdan sorumlu olan öncelikle Aprilia'dır.
Dentist76
04 Eylül 2013, 16:41
BMW, Mercedes, Peugeot, VW servislerinde yeni alınmış arabaları görmüyormusunuz siz?
İnsan yapımı, elbet sorun çıkar. Önemli olan raslanma sıklığı ve firmanın arkanızda durması.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------
10 km bakıma gideceğim.
Sizin ne kadar tuttu ücret bildirebilirmisiniz?
gurcano
04 Eylül 2013, 18:21
Motoru servise vermeden önce fiyatı sorun, gerekirse pazarlık edin. 90.TL'den fazla vermeyin. Ben mal gibi sormadan verdim, işlem bitince 110.-TL deyince de bir şey diyemedim.
satoyama
05 Eylül 2013, 03:21
ilk 1000 bakımda işçilik alınmıyor kuponu yanınızda götürmeyi unutmayın.
30tl motul 1 litre 10w40 yağ
35tl filtre aprilia
15tl şanzuman yağı 200ml motul 75w-90
tabi yerine servisine göre değişir..
Dentist76
05 Eylül 2013, 11:18
Bizim Antalya servis çok iyidir o konuda.
Zaten hepsini tanırım. 60 TL verdim 1000 km bakımına.
Akan yağ kopkoyuydu ve yağ filtresi öyle bir dolmuştu ki.. Neyseki şu rodaj döneminden kurtuldum artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------
Benimkine koydukları yağ castroldü 5-40
idinc
05 Eylül 2013, 15:34
BMW, Mercedes, Peugeot, VW servislerinde yeni alınmış arabaları görmüyormusunuz siz?
İnsan yapımı, elbet sorun çıkar. Önemli olan raslanma sıklığı ve firmanın arkanızda durması.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:39 ----------
10 km bakıma gideceğim.
Sizin ne kadar tuttu ücret bildirebilirmisiniz?
Merhabalar Dentist76,
Neşen bol olsun.
10.000 km bakımı derken daha 12.000 km'ye var, periyodik ağır bakım 12.000 km'de oluyor.
Erken bakım yapmanın gereği ne ola ki?
Gerçe bakımdan sonra scooter bir canavar oluyor, yağ gibi kayıp gidiyor. Tabi ki bu durum tüm Scooterler için geçerlidir, çünkü motor yapısı sebebiyle bakımı çok seviyorlar.
Kolay gelsin.
satoyama
05 Eylül 2013, 16:43
Bizim Antalya servis çok iyidir o konuda.
Zaten hepsini tanırım. 60 TL verdim 1000 km bakımına.
Akan yağ kopkoyuydu ve yağ filtresi öyle bir dolmuştu ki.. Neyseki şu rodaj döneminden kurtuldum artık.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:49 ----------
Benimkine koydukları yağ castroldü 5-40
abi kurban olayım!! forumda günlerdir aylardır bas bas bağırıyorum hadi benim yazımı görmedin kitapçığıda mı açıp bakmadın?
scarabeo nun yağı 10w40
arada küçük bir rakam farkı görünse de 5w-40 ile 10w-40 arasında çok fark var. 10w-40 yarı sentetik bir yağdır ve bu tavsiye ediliyorsa bir bildikleri var demektir..
ayrıca castrolü motosiklette hiç mi hiç tavsiye etmiyorum.
motul yada mobil kullanınız..
Dentist76
05 Eylül 2013, 20:35
Valla hiç anlamadığım bir konu yağ. Eskiden kendim koyardım vespaya senede bir hiç te markaymış, özellikmiş bilmezdim. Koyardım 40lık yağı bir sene devam.
1961 model demekki 52 yaşında maşallah hiç yağ beğenmemezlik yapmaz. Cosa'ya da koyardım ama son zamanlarda üşeniyorum, servistekiler çocukluktan arkadaşım artık, onlara güvenmek durumundayım :)
Bu arada harbiden sanki motor sessizleşti bakımdan sonra. Psikolojik te olabilir tabi :)
İdinç kardeş, 1000 km yazacaktım yanlış yazmışım sanırım. 5 seneye gelirim tahminen 10 bine :)
COSA'yı (1994) da servise verdim. Merkezi fren sistemini getirttim İtalya'dan onu değiştirtiyorum. Beyaz 1994 VESPA COSA isteyen olursa 4bine vereceğim.
Motoru hiç açılmadı, hiç te büyük bir sorun yaşatmadı bana. Meraklısı varsa tavsiye ederim, bir 30-40 sene daha iş görür :)
satoyama
06 Eylül 2013, 02:27
Valla hiç anlamadığım bir konu yağ. Eskiden kendim koyardım vespaya senede bir hiç te markaymış, özellikmiş bilmezdim. Koyardım 40lık yağı bir sene devam.
1961 model demekki 52 yaşında maşallah hiç yağ beğenmemezlik yapmaz. Cosa'ya da koyardım ama son zamanlarda üşeniyorum, servistekiler çocukluktan arkadaşım artık, onlara güvenmek durumundayım :)
Bu arada harbiden sanki motor sessizleşti bakımdan sonra. Psikolojik te olabilir tabi :)
İdinç kardeş, 1000 km yazacaktım yanlış yazmışım sanırım. 5 seneye gelirim tahminen 10 bine :)
COSA'yı (1994) da servise verdim. Merkezi fren sistemini getirttim İtalya'dan onu değiştirtiyorum. Beyaz 1994 VESPA COSA isteyen olursa 4bine vereceğim.
Motoru hiç açılmadı, hiç te büyük bir sorun yaşatmadı bana. Meraklısı varsa tavsiye ederim, bir 30-40 sene daha iş görür :)
abi cosa 2 zamanlı değil mi?
eskiden koyduğun 40 lık yağı sen yağ haznesine koyuyordun o da 10 numara ince yağ olması lazım 2 zamanlı yağı
:D
ben bişey anlamadım valla.
bunlar 4 zamanlı abi yağ bunlar için çok önemli.
smiles
06 Eylül 2013, 14:02
Merhabalar,
İkinci el almış olduğum 2011 model Scarabeo 200 üme kavuştum :) 22 binde, boyası ve plastik aksamında bazı sıkıntılar var ama giderilmeyecek gibi değil. Hız artınca yalpalama vardı, ön bilyalar değişti (öyle dediler) şu anda sorun yok. Bir de arka balata değişti. Motor iyi durumdaymış başka bir sıkıntısı yokmuş...
Bu sabah ilk defa doya doya kullanma fırsatı buldum. Daha önce kullandığım Beverly 250'den seri olduğunu söyleyebilirim. Gerçekten çok keyifli bir makine! İş çıkışımı iple çekiyorum :) dışarıda beni bekliyor ve ben burada oturuyorum...
Herkese keyifli sürüşler
modena
06 Eylül 2013, 14:16
bu iddada bulunan arkdaşım kendiside benim yönlendirmem ve aracılığımla 2013 nisan ayında sıfır bir beo aldı, garip bir sorun nedeni ile şu anda motorunu kullanmıyor. çünkü bu sorun sebebi yüzünden kaza yaptı. bu sorun çözüldüğü zaman ,kendi izni dahilinde nedenini buradan herkesle paylaşacağım. kendisi motorun o parayı asla hak etmediğini ve daha önce test etme imkanım olsaydı asla almazdım diyor. lütfen sorunun sebebi için ısrar etmeyinin zamanı geldiğinde ben yazacağım. (hiç birinizin aklına gelmeyecek bir sebeb) (o kaza yaptıktan sonra bende sıfır beo aldım, emin olmadığım hiç bir motoru almam aldırmam)
Satoyama merhaba,
Şurda bahsettiğin sorunu daha sonrasında paylaştın mı? Sonraki mesajlarına baktım ama göremedim. Gözden kaçırmış olabilirim.
Bu arada ben de geçen hafta rodajı bitmemiş bir scarabeoyu 2. el alanlar kervanına katıldım. Şu sorunun ne olduğunu merak ettim açıkçası.
Dentist76
06 Eylül 2013, 17:43
Adaş (satoyama) benzine katılan yağdan bahsetmiyorum. Vespalarda (klasikler) vites kutusunun orada bir vida var Blok içerisinde oradan 40 lık yağ konuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=Qp7fYMgckU4
İşte benim 52 yaşındaki bebeğim. Baba yadigarı.
Vakitsizlikten toplayamadım hala.
satoyama
07 Eylül 2013, 03:50
Merhabalar,
İkinci el almış olduğum 2011 model Scarabeo 200 üme kavuştum :) 22 binde, boyası ve plastik aksamında bazı sıkıntılar var ama giderilmeyecek gibi değil. Hız artınca yalpalama vardı, ön bilyalar değişti (öyle dediler) şu anda sorun yok. Bir de arka balata değişti. Motor iyi durumdaymış başka bir sıkıntısı yokmuş...
Bu sabah ilk defa doya doya kullanma fırsatı buldum. Daha önce kullandığım Beverly 250'den seri olduğunu söyleyebilirim. Gerçekten çok keyifli bir makine! İş çıkışımı iple çekiyorum :) dışarıda beni bekliyor ve ben burada oturuyorum...
Herkese keyifli sürüşler
hayırlı uğurlu olsun! çok güzel bir duygudur bu gerçekten. zamanla izlenimlerini paylaşımlarını yazarsın ayrıca adettendir bir foto isterük :) soracağın sorular olursa biz buradayız..:king:
Satoyama merhaba,
Şurda bahsettiğin sorunu daha sonrasında paylaştın mı? Sonraki mesajlarına baktım ama göremedim. Gözden kaçırmış olabilirim.
Bu arada ben de geçen hafta rodajı bitmemiş bir scarabeoyu 2. el alanlar kervanına katıldım. Şu sorunun ne olduğunu merak ettim açıkçası.
kardeşim o konu çözüme kavuştu ama ben yazmayı unutmuşum.!
arkadaşımız biraz kendi talihsizliği birazda kader diyelim, şu anda motosikletine halen biniyor. biz beo fabrikasyon hatalı diyorduk ama geçen gün test ettik. o benim beo ya bindim bende onun kaza yaptığı beo ya. testten sonra birbirimize aynen şunu söyledik. arada fark yok! :mrgreen:
evet ama kendisi 110 km/h den sonra yalpalama olduğunu söylüyordu. beo bazen rüzgarı ters aldığı zaman yüksek hızda biraz kafa sallıyor.
yani arkadaşın olayına sevinelim mi üzülelim mi bilemedik. neyseki kendisine bişey olmadı. ama beo ile de yıldızları barışmadı. beni sorarsan aramız çok iyi. beo ile.
Adaş (satoyama) benzine katılan yağdan bahsetmiyorum. Vespalarda (klasikler) vites kutusunun orada bir vida var Blok içerisinde oradan 40 lık yağ konuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=Qp7fYMgckU4
İşte benim 52 yaşındaki bebeğim. Baba yadigarı.
Vakitsizlikten toplayamadım hala.
abi anladım sen şanzuman yağından bahsediyorsun tamam şimdi oldu :)
eski vespalarda benzin ile yağ karıştırılıyor mu?
94 model de 2 zamanlı yağ haznesi ayrı değil mi?
bu arada elinizde ki klasik cidden çok hoş. bayıldım maşallah.:king:
idinc
07 Eylül 2013, 11:08
Adaş (satoyama) benzine katılan yağdan bahsetmiyorum. Vespalarda (klasikler) vites kutusunun orada bir vida var Blok içerisinde oradan 40 lık yağ konuyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------
http://www.youtube.com/watch?v=Qp7fYMgckU4
İşte benim 52 yaşındaki bebeğim. Baba yadigarı.
Vakitsizlikten toplayamadım hala.
Dentist76 kardeşim,
Neşen bol olsun.
Eğer İstanbul'da ikamet ediyor olsaydın, kesinlikle hem seni hem de elindeki bu klasik Vespa'yı ziyarete gelebilirdim. Bu ziyaret sırasında da bir de sürüş yapmama izin vermiş olarak da binseydim, büyük keyif alırdım.
Ben olsam onu çoktan toplayıp akabinde de silip temizleyerek eskitmiştim.
Yani Allah sahibine bağışlasın diyorum :)
smiles
07 Eylül 2013, 13:23
[QUOTE=satoyama;3148898]hayırlı uğurlu olsun! çok güzel bir duygudur bu gerçekten. zamanla izlenimlerini paylaşımlarını yazarsın ayrıca adettendir bir foto isterük :) soracağın sorular olursa biz buradayız..:king:
Teşekkür ediyorum :)
İşte benim bebek:
http://imageshack.us/a/img827/9518/fm7b.jpg
Dentist76
07 Eylül 2013, 13:52
Güle güle kullan kardeş. Tekerlerin yere sağlam bassın.
Allah kazadan belada korusun.
modena
07 Eylül 2013, 14:43
kardeşim o konu çözüme kavuştu ama ben yazmayı unutmuşum.!
arkadaşımız biraz kendi talihsizliği birazda kader diyelim, şu anda motosikletine halen biniyor. biz beo fabrikasyon hatalı diyorduk ama geçen gün test ettik. o benim beo ya bindim bende onun kaza yaptığı beo ya. testten sonra birbirimize aynen şunu söyledik. arada fark yok! :mrgreen:
evet ama kendisi 110 km/h den sonra yalpalama olduğunu söylüyordu. beo bazen rüzgarı ters aldığı zaman yüksek hızda biraz kafa sallıyor.
yani arkadaşın olayına sevinelim mi üzülelim mi bilemedik. neyseki kendisine bişey olmadı. ama beo ile de yıldızları barışmadı. beni sorarsan aramız çok iyi. beo ile.
Teşekkürler aydınlattığın için. Henüz 110 un üstüne pek çıkmadım ama dikkat edeceğim bu dediğine.
idinc
07 Eylül 2013, 15:32
[QUOTE=satoyama;3148898]hayırlı uğurlu olsun! çok güzel bir duygudur bu gerçekten. zamanla izlenimlerini paylaşımlarını yazarsın ayrıca adettendir bir foto isterük :) soracağın sorular olursa biz buradayız..:king:
Teşekkür ediyorum :)
İşte benim bebek:
http://imageshack.us/a/img827/9518/fm7b.jpg
Merhabalar ismail kardeş,
Yeni Scarabeon hayırlı olsun.
Çok memnun kalacaksın, kullanımı oldukça rahat ve tam yol scooteri. Benim özellikle scooterde önemsediğim orta kısmının boş olması ve tabanının düz olması başka bir güzellik.
Scooterlerin en önemli gereksinimi hareket kısmı (kayış, hava, yağ vb.) temizliğini yeteri zamanda temiz tutarsan, scooter seni hiç yolda bırakmaz.
Scarabeo scooterin çok canlı ve güzel görünüyor, resim için teşekkürler.
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
chetaq
07 Eylül 2013, 16:26
Teşekkür ediyorum :)
İşte benim bebek:
http://imageshack.us/a/img827/9518/fm7b.jpg
motorun hayırlı olsun, zaman içinde yorumlarını da duymak isteriz.
kazasız sürüşler
Dentist76
07 Eylül 2013, 22:14
Klasikte yakitin icine koyuluyor yag fakat Cosa olan yagi kendisi aliyor hazneden.
satoyama
08 Eylül 2013, 23:17
[QUOTE=satoyama;3148898]hayırlı uğurlu olsun! çok güzel bir duygudur bu gerçekten. zamanla izlenimlerini paylaşımlarını yazarsın ayrıca adettendir bir foto isterük :) soracağın sorular olursa biz buradayız..:king:
Teşekkür ediyorum :)
İşte benim bebek:
http://imageshack.us/a/img827/9518/fm7b.jpg
maşallah
ben eski kasanın ön panjuunu daha çok beğeniyorum.
sizde de normal hararet gösterge ortanın çok hafif üzerinde mi duruyor?
Dentist76
09 Eylül 2013, 01:14
Evet ne kadar uzun yola hatta dağa bile gitseniz ortanın bir üstündeki çizgiyi geçmiyor. Fakat eğer durur, stop ederseniz 1-2 dk içerisinde çalıştırdığınızda çok daha yukarıda görebilirsiniz. Yola çıkınca tekrar düşüyor hararet.
satoyama
09 Eylül 2013, 04:06
Evet ne kadar uzun yola hatta dağa bile gitseniz ortanın bir üstündeki çizgiyi geçmiyor. Fakat eğer durur, stop ederseniz 1-2 dk içerisinde çalıştırdığınızda çok daha yukarıda görebilirsiniz. Yola çıkınca tekrar düşüyor hararet.
ben artçılı ve oldukça yüklüyken, bursa orhangazi rampasını çıkarken, hararet kırmızıya tek çizgi kalana kadar yükseldi. :)
motor rampa yukarı gaz yediği için bende sol şeritten maşallah çekerek çıkıyorum, tabi hava 36 derece. bi baktım hararet tavan :santa:
fan açmış sorun yok tepeye varıncada hemen geri indi.
stop edince bir süre yükselmesinin sebebi
motor durunca devir daim de durduğu ve motor rüzgar almadığı için motor blogu hortumlar ve radyatördeki sular ısınıyor haliyle. bu gayet normal.
gurcano
09 Eylül 2013, 09:38
Dün ilk defa garip bir durum yaşadım. Beo'yu çalıştırıp 100 metre ilerledikten sonra sokaktaki virajı dönerken sanki bir tel yerinden çıkmış gibi arkadan tık diye bir ses geldi ve Beo virajda stop etti. Daha sonra çalıştırmak istediğimde ilk 3 denemede almadı ama sonra tekrar çalıştı ve bir daha da hiç tekrarlamadı. Ki aldığımdan beri her zaman ilk denememde start almıştır. Tekrarlamadığı için servise de götürmek gereksiz ama içime de bir kurt düştü. Benzer durumu yaşayan oldu mu hiç?
smiles
09 Eylül 2013, 12:12
[QUOTE=smiles;3149100]
maşallah
ben eski kasanın ön panjuunu daha çok beğeniyorum.
sizde de normal hararet gösterge ortanın çok hafif üzerinde mi duruyor?
Hararete pek dikkat etmemiştim ama bu sabah ortanın bir altındaydı.
Ben eskisini de en yenisini de beğeniyorum. Geçen sene yeni kasa alıyordum neredeyse, ama bu rengini Ankara'da ekim ayına kadar getiremediler bana. Kısmet bu kasayaymış :)
Dentist76
09 Eylül 2013, 12:24
Dün ilk defa garip bir durum yaşadım. Beo'yu çalıştırıp 100 metre ilerledikten sonra sokaktaki virajı dönerken sanki bir tel yerinden çıkmış gibi arkadan tık diye bir ses geldi ve Beo virajda stop etti. Daha sonra çalıştırmak istediğimde ilk 3 denemede almadı ama sonra tekrar çalıştı ve bir daha da hiç tekrarlamadı. Ki aldığımdan beri her zaman ilk denememde start almıştır. Tekrarlamadığı için servise de götürmek gereksiz ama içime de bir kurt düştü. Benzer durumu yaşayan oldu mu hiç?
Ben 2 kez yaşadım. fakat sesi duymadım. 2 kez motor stop etti.
satoyama
09 Eylül 2013, 16:13
çok enteresan ben hiç yaşamadım!
sesin onla alakası olup olmadığı da belli değil.
chetaq
10 Eylül 2013, 01:11
Dün ilk defa garip bir durum yaşadım. Beo'yu çalıştırıp 100 metre ilerledikten sonra sokaktaki virajı dönerken sanki bir tel yerinden çıkmış gibi arkadan tık diye bir ses geldi ve Beo virajda stop etti. Daha sonra çalıştırmak istediğimde ilk 3 denemede almadı ama sonra tekrar çalıştı ve bir daha da hiç tekrarlamadı. Ki aldığımdan beri her zaman ilk denememde start almıştır. Tekrarlamadığı için servise de götürmek gereksiz ama içime de bir kurt düştü. Benzer durumu yaşayan oldu mu hiç?
Ben de 3 kez yaşadım aynı durumu. İlk ikisi aynı senin anlattığın şekilde, motoru çalıştırıp yaklaşık 100 metre ilerledikten sonra oldu. Birdenbire stop etti yolun ortasında. Yerinden çıkmış tel sesi veya ona benzer bir ses duymadım ama.
3. ise; hareket halinde değil de dururken, yani motoru çalıştırmak için marşa bastığımda oldu. Çalışmadı motor, marş basıyor ama motoru çalıştırmıyordu. Yaklaşık 8-10 kere denedim yine çalışmadı. Benzin mi bitti acaba diye benzini kontrol ettim, benzin de vardı. Daha sonra ne olduysa çalıştı tekrardan. Akü ile ilgili olabilir mi acaba diye göstergeden akü değerine de baktım sonra fakat onda da bir anormallik yoktu. Anlamadım niye olduğunu. Neyse ki ondan sonra buna benzer bir olay yaşamadım.
satoyama
10 Eylül 2013, 06:07
Ben de 3 kez yaşadım aynı durumu. İlk ikisi aynı senin anlattığın şekilde, motoru çalıştırıp yaklaşık 100 metre ilerledikten sonra oldu. Birdenbire stop etti yolun ortasında. Yerinden çıkmış tel sesi veya ona benzer bir ses duymadım ama.
3. ise; hareket halinde değil de dururken, yani motoru çalıştırmak için marşa bastığımda oldu. Çalışmadı motor, marş basıyor ama motoru çalıştırmıyordu. Yaklaşık 8-10 kere denedim yine çalışmadı. Benzin mi bitti acaba diye benzini kontrol ettim, benzin de vardı. Daha sonra ne olduysa çalıştı tekrardan. Akü ile ilgili olabilir mi acaba diye göstergeden akü değerine de baktım sonra fakat onda da bir anormallik yoktu. Anlamadım niye olduğunu. Neyse ki ondan sonra buna benzer bir olay yaşamadım.
banada 2 kez marş bastığımda motor marş alır gibi yapıp bir kararsızlık la stop etti. 4. marş da gaz vererek çalıştırdım daha olmadı. kötü yerden benzin almıştım bir kaç kez. o çok etkiiyor.
Dentist76
10 Eylül 2013, 10:24
Valla ben de benzinden şüpheleniyorum.
Aynı benimkiler de ilk 100 mt'de oldu.
Bujiden şüphlendim ama bir daha yapmadı, o yüzden önemsemedim.
hkn154
11 Eylül 2013, 00:40
selamlar
arkadaşlar 2011 model 24000 de bir beo almak üzereyim
bunu gösterebileceğim güvenilir bir servis istanbulda tavsiye edebilirmisiniz avrupa yakasında.
teşekkrler şimdiden
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------
ayrıca 24000 bakımı ne kadar tutar acaba kayış ve fren balataları değişirse
satoyama
11 Eylül 2013, 02:48
selamlar
arkadaşlar 2011 model 24000 de bir beo almak üzereyim
bunu gösterebileceğim güvenilir bir servis istanbulda tavsiye edebilirmisiniz avrupa yakasında.
teşekkrler şimdiden
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:23 ----------
ayrıca 24000 bakımı ne kadar tutar acaba kayış ve fren balataları değişirse
benim tavisyem kadıköyde kadıköy motor olacaktır (yetkili servis)
terecih edersen özelden adres ve numarasını verebilirim.
ben her tülü kefilim
gitmeen önce kendisine sorarsın o sana masrafını söyler..
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO