PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

_güneyli
26 Temmuz 2013, 11:55
herkese merhabalar. geçen blogta gezinirken bu yazıya rastladım nasıl alıntı yapıldığını tam kavrayamadım ben de yazıyı olduğu kopyalayıp aşağıya yapıştırıyorum.
iş ev gidiş dönüş 70 km aradaki gezmeler hariç. aylık ortalama 2000 km yol katediyorum servise götürdüğümde merkez serviste
kadir ve abdullah ustayla konuşmuştum motor ömrü ne kadardır diye onların cevabı iyi baktığın servisi aksatmadığın, motoru başkasına kullandırtmadığın (bunun altını çizdiler) sürece yüz bini rahat görürsün demişlerdi. bu yazıyı görünce şaşırdım. bu konuda teknik bilgisi olan arkadaşlarımız varsa ve bilgi verirlerse sevinirim.

engineers adlı arkadaş tarafından paylaşılan yazı :


Arkadaşlar Dikkat burada atlanan bir husus var PS150 ve Scarabeo arasındaki en önemli fark sıkıştırma oranlarıdır
PS150 1:11 Scarabeo 1:12 dir
kompresyon oranı arttıkca motor ömrü kısalır benzinli motorlarda 12 çok büyük bir sıkıştırmadır ki bu oranı size şöle açıklayabilirim motor ömrünün önemli olmadığı yarış motoru gibi motorlarda sıkıştırma oranı 12 civarında yapılır çünkü motordan yüksek güç almak lazımdır motor ömrü çok kısada olsa önemli değildir oysa scooter gibi bir motorda motor ömrü uzun olmalıdır bu nedenle sizlere tavsiyem sıkıştırma oranları 11 i geçen motorları sadece yarış ve supersport olarak yani kısa motor ömürlü ama çok performanslı motorlar olarak değerlendirin

Örnek sıkıştırma oranları ( aynı zamanda şu anlama gelir yukarıdan aşağıya motor ömrü uzar ama motordan alınan güç de düşer )
CBR600RR 1:12,2 Super sport
Scarabeo 1:12 scooter
VFR 1200 F 1:12 Sport turing
CBF1000 1:11,2 Touring
PS150 1:11 scooter
VTX1300 1:9,2 chopper
Konu engineers tarafından (08 Mart 2012 Saat 00:47 ) değiştirilmiştir.

Dentist76
26 Temmuz 2013, 13:15
Arkadaşım nasıl 500.000 hatta 1 mln km Mercedes'e binenler varsa bunda da 100 bin de binersin 200 bin de. Motora iyi bakarsan çok olsa ileride rektefe yaptırırsın, parçası değişir biner gidersin. Ben Vespa Cosa'ya 18 sene bindim 60-70 bin km yaptım motoru hiç açılmadı. Hiç büyük bir problem yaşamadım. Şimdi Scarabeo almış olmasam daha çok uzun zaman binerdim. Nedenmi diyorum? Çünkü 1961 Vespa 150 mize 35 sene aktif olarak bindik. Motor bu tamir ettirirsin binersin. Kullanıcının önemi büyüktür.
Ata biner gibi bineceksin motora. Hırpalamadan, üzmeden, bakımını aksatmadan.
Bir bakıyorum çoğu adamın altındaki motorlar dökülüyor. Herif motora düzgün oturmayı bile bilmiyor. Arkasında artçı var, adamın ayakları yanlara sallanıyor.. Motor resmen dökülüyor, grenajları kırık, heryerine sticker yapıştırmış, motor hiç muayene görmemiş..
Yani uzun lafın kısası, motora bakarsan beraber yaşlanırsınız.

PHENOMA
26 Temmuz 2013, 18:03
Değerli arkadaşlarım geçen hafta sonu elimi gazdan çekmeden (tam gaz) otoban'dan Bolu'ya gittim geldim. düz'de 125 km sürat, yokuş aşşağı ise 150 km ye kadar çıktım.(gidon kontrolü sapıtıyor, rüzgar türbülans hesapları zayıf bir motor ki zaten city tipi bir scooter bu) üstelik henüz 65 km'de bir motor... nokta hatası yok,adamı yormaz, virajı düzgün, frenleri fren, farı far...

ağabeyler, kardeşler sekizbin liralık 180cc scooter'dan bahsediyoruz. çok fazla motorsiklet sahibi oldum ve gerçekten kapımda cbf1000/vfr800 var iken gittiğim yere espri olsun diye bir saniye düşünmeden scarabeo ile yarım günde 630km'lik yola çıkıyor isem bu işlerden bir parça'da olsun anlıyor isem, kafasında soru işareti olanlara tavsiyemdir scarabeo.

Saygılarımla Arkadaşlarım

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:49 ----------

daha geçen hafta Yunanista'nın lesvos(midilli) adası gittim. ada'da iğne atsan motorsikletten yere düşmez, heryer scarabeo 300 ve sh 300 dolu.
rahat olun lütfen, artık herşey bu Dünya'da güzel ve sağlam yapılıyor. Tofaş fabrikasında üretilen Albea'lar bugün ticaretin ve ekonomi planlaması yaparak araba alan insanların bir numaralı arabası olmuş durumda. kötü araba olsa taksici çalıştırır mı hiç ? şehirler arası karayollarında ben Turing'le mi yoksa naked lamı çıkayım yola diye plan yaparken, milleti az'da olsa tayvan malı maxı scooter'lar ile görüyorum. demekki insana güven veriyor yada ustası ve burada iki şileye gitmiş adamın tavsiye yazısı ile gaza geliyorlar... espri bir tarafa gerçekten artık her marka git gide güzel iş çıkartıyorlar (her sektör böyle) ancak birde bu işin en eskileri var; (İtalyanlar)
bir parça saygı duyulması gerekmiyor mu sizce?, yada bir İtalyan modeli ile mukaisede kalınır ise hiç mi az da olsa soru işareti olmuyor kafanızda?

satoyama
26 Temmuz 2013, 19:08
sıkıştırma oranı yüksek ama strok boyu racigler kadar kısa ve devirli değil! (diesel motorlardaki sıkıştırma oranını bir incele)

183cc DOHC olan bir motora o sıkıştıma oranı olmak zorunda ve normal. psi150 de o sıkıştırma oranı olamaz olsada zaten SOHC bir motorda olmaz hadi oldu diyelim psi150 motor ömrü çok kısalır. beo da kısacası ona göre çelik kullanılmış, farkındaysanız beollar hararetli çalışır çünkü çelik oranı çok yüksek. ve kadir ustanın bende sport city varken dediği şuydu, beo ların motoru quassar dan daha iyi..

yani kısaca psi150 ye de o sıkıştırma oranı fazla :mrgreen: dylan150 de de aynı durum vardı 20binden sonra yağ eksiltiyor 30binden sonra krank sorunu yaşıyordu neden gereksiz devirler dayanıksız motor.

motor her devirde güç veriyor maşallahı var. böyle şeyleri çok kafanıza takmayın, taksam zaten ben almazdım :mrgreen:


bakımları aksatmayın doğru yağı kullanın hiç bir sorun çıkmayacaktır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

sürekli limitlerde kullanılan hiçbir motorsikletten hayır gelmez..


ne olursa olsun..

_güneyli
28 Temmuz 2013, 14:12
cevaplarınız için teşekkür ederim.
mustafa abi aklımın karışmasının nedeni yazıyı yazan arkadaşın kullandığı nick'in engineer (mühendis) olması.
yazıyı gördükten sonra biraz google karıştırdım ve 12 sıkıştırma oranının günlük kullanıma uygun benzinli motorlar için bugünün teknolojisi ile en yüksek oran olduğu, bunun üzerindeki oranların motor ömrünün önemsenmediği yarış araçlarında kullanıldığına dair paylaşımlar gördüm.

yanlış hatırlamıyorsam sizin de scarabeo alıp doğru dürüst km yapmadan hemen satanların gerekçesinin ne olabileceğini soran bir yazınız vardı.

burada bizim forumda ve dışarıda herkes scarabeonun çok güzel ve keyifli bir motor olduğunu söylüyor. bunda şüphe yok. ancak motor hakkında detaylı teknik bilgiye ve uzun dönem kullanım sonuçlarına dair bir bilgiye ben rastlamadım.

o yüzden yazma ihtiyacı hissetmiştim. cevaplar için tekrardan teşekkür ederim.

satoyama
28 Temmuz 2013, 20:13
cevaplarınız için teşekkür ederim.
mustafa abi aklımın karışmasının nedeni yazıyı yazan arkadaşın kullandığı nick'in engineer (mühendis) olması.
yazıyı gördükten sonra biraz google karıştırdım ve 12 sıkıştırma oranının günlük kullanıma uygun benzinli motorlar için bugünün teknolojisi ile en yüksek oran olduğu, bunun üzerindeki oranların motor ömrünün önemsenmediği yarış araçlarında kullanıldığına dair paylaşımlar gördüm.

yanlış hatırlamıyorsam sizin de scarabeo alıp doğru dürüst km yapmadan hemen satanların gerekçesinin ne olabileceğini soran bir yazınız vardı.

burada bizim forumda ve dışarıda herkes scarabeonun çok güzel ve keyifli bir motor olduğunu söylüyor. bunda şüphe yok. ancak motor hakkında detaylı teknik bilgiye ve uzun dönem kullanım sonuçlarına dair bir bilgiye ben rastlamadım.

o yüzden yazma ihtiyacı hissetmiştim. cevaplar için tekrardan teşekkür ederim.

dediğim gibi her yazılana inanma, ayrıca sadece sıkıştırma oranı motor ömrü için bir kriter değildir. bir scooter ne amaçla yapılmışsa o amaçla kullanılmalıdır. forumda beo ile kuryelik yapan 40bin li km lere gelmi bir abi vardı, aslında baya kii var da onlar başka forumlarda da fazla yazmıyorlar..

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:50 ----------

180cc 30hp olsaydı o zaman beo dan bişey beklemek zaten saçma olurdu

adamlar 183cc den optimum (gerekli) olan gücü çıkartmışlar.

Dentist76
29 Temmuz 2013, 01:15
Alın size bir link. İngilizce bilenler okuyabilirler.
Mil yani 1,6km olarak yazılmış kullanımlar. Hiçbirisi de sorun yaşamamışlar.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?265015-Scarabeo-200-Life-Expectancy-How-many-miles-do-you-have

satoyama
30 Temmuz 2013, 02:16
Alın size bir link. İngilizce bilenler okuyabilirler.
Mil yani 1,6km olarak yazılmış kullanımlar. Hiçbirisi de sorun yaşamamışlar.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?265015-Scarabeo-200-Life-Expectancy-How-many-miles-do-you-have

abim benim bu scooter kendini tüm dünyada ıspatlmış bir scooter markası , zaten tıpkı vespa gibi fanları olan bir model sen kimseye bişey ispat etme herkesin çizgisi belli canım abim.

Dentist76
31 Temmuz 2013, 14:37
Selam :)
İspatlamak değil, motor ömrü konusunda araştırdım sadece .
Ve daha hiç motor öldü diyeni görmedim :)
650 km'deyim daha. Fırsat yokki binip kaçayım.
Evde hanım, çocuklar baba bizi gezdir deyince mecbur arabaya biniyoruz.
Nerde o bekarlık günleriii.. İnsan özlüyor şöyle bi kemer yapıp gelmeyi.

idinc
01 Ağustos 2013, 02:21
Yakıt İkmal Tarihi: 30.07.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Katedilen Yol: 208 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 90 km/h
Yakıt: Shell
Sonuç: 100 kilometrede 2,88 lt yakıt tüketmiş.

satoyama
01 Ağustos 2013, 06:24
beyler beo ya alarm takan oldu mu hiç ?

_güneyli
01 Ağustos 2013, 13:37
elektrik aksamina müdahale ettirmek istemedigim için ben alarmli disk kilidi almistim. 8 aydır kullanıyorum . 3 adet saat piliyle çalışıyor .yeter derecede etkili olduğunu düşünüyorum.

Dentist76
01 Ağustos 2013, 20:30
Yine benzin aldım. 147 km 6.3 lt yani 4.3 lt/100km.
Tamamı şehiriçi, hep 1-2 km'lik mesafeler.

satoyama
01 Ağustos 2013, 21:09
Yine benzin aldım. 147 km 6.3 lt yani 4.3 lt/100km.
Tamamı şehiriçi, hep 1-2 km'lik mesafeler.

abi anormal yakıyor ya bakalım bu işin içinden ne çıkacak?

Dentist76
02 Ağustos 2013, 00:07
Valla 665 km oldu iste degisen birsey yok.

idinc
02 Ağustos 2013, 14:14
Yakıt İkmal Tarihi: 02.08.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Katedilen Yol: 220 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 80 km/h
Yakıt: Shell
Sonuç: 100 kilometrede 2,72 lt yakıt tüketmiş.

Not: Scooter Scarabeo 200 ie şu sıralarda 12.000 km oldu, birkaç güne kadar yetkili servise bakıma götüreceğim.

Dentist76
02 Ağustos 2013, 20:39
Şehiriçi ile şehirlerarası ve otoban çok farkediyor demekki.

selimica
03 Ağustos 2013, 01:26
Arkadaşlar motorumu satıyorum. ilgilenen arkadaşlara ilan;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-aprilia-aprilla-scarabeo-kazasiz-temiz-servis-bakimli-132999103/detay

idinc
05 Ağustos 2013, 14:20
Yakıt İkmal Tarihi: 05.08.2013
Scooter Model: Aprilia Scarabeo 200 ie
Tüketilen Yakıt Miktarı: 6 Lt
Katedilen Yol: 208 km
Tek Sürücülü
Yol: Şehir içi + Otoban
Eco modunda kullandım
Hız: Maksimum 135 km/h
Yakıt: Shell
Sonuç: 100 kilometrede 2,885 lt yakıt tüketmiş.

Dentist76
05 Ağustos 2013, 18:02
Yokmu hiç benim gibi günde 3-4 defa 1-2 km şehiriçi gidip gelen. %100 şehiriçi kullanan?
o zaman kıyaslayabilirdim.

idinc
06 Ağustos 2013, 11:43
Merhabalar arkadaşlar,
Neşeniz bol olsun.

Sormak istediğim bir konu var, yakında Scarabeo 200 ie scooterimin 12.000 km bakımı için servise gideceğim.
İki konu aklıma takıldı zira farklı yorumlar okudum.
1. "Motul yağ" ile "Api Eni Motor Yağı Orjinal 5 W 40" yağ marka arasında kalite farkı var mı?
2. Bakımda motor yağı değişimi olacak, buna ilaveten şanzıman yağı değiştirilir mi veya değişmesi gerekir mi?

Aprilia Scarabeo 200 ie kitapçığında önerilen yağlar ise aşağıdaki gibidir:
Motor Yağı için: Castrol Power 1 4T 10W-40 SAE 10W-40, API SJ
Şanzıman Yağı için: Castrol TAF-X 75W-90 SENTETIK SAE 75W-90, API GL-4

Tecrübe ve bilgi paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.

satoyama
06 Ağustos 2013, 20:28
Merhabalar arkadaşlar,
Neşeniz bol olsun.

Sormak istediğim bir konu var, yakında Scarabeo 200 ie scooterimin 12.000 km bakımı için servise gideceğim.
İki konu aklıma takıldı zira farklı yorumlar okudum.
1. "Motul yağ" ile "Api Eni Motor Yağı Orjinal 5 W 40" yağ marka arasında kalite farkı var mı?
2. Bakımda motor yağı değişimi olacak, buna ilaveten şanzıman yağı değiştirilir mi veya değişmesi gerekir mi?

Aprilia Scarabeo 200 ie kitapçığında önerilen yağlar ise aşağıdaki gibidir:
Motor Yağı için: Castrol Power 1 4T 10W-40 SAE 10W-40, API SJ
Şanzıman Yağı için: Castrol TAF-X 75W-90 SENTETIK SAE 75W-90, API GL-4

Tecrübe ve bilgi paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.

Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.


daha önce yazmıştım önceki sayfalarda tekrar yazayım.

5w-40 bizim motorumuzun yağı değil! firma mühendis 10w-40 öneriyor.

eni kötü bir yağ değil, italyanın milli markası agip in yeni ismi yeni bir ürün köklü bir firma. 10w-40 olursa eni de olur, ben motul tercih ediyorum daha çok güveniyorum kişisel bir durum. önceki motorumunda yağı 5w-40 dı ona da motul 5w-40 power scooter değişm yapıyorduk.

gers oil yani şanzuman yağı 1000km de değişmesi gerekli benim servisim öyle yaptı. sende giç değiştirmediysen bu bakımda değiştir. kardeşim.

ben 75w-90 motul gears oil ile değiştirdim.

idinc
09 Ağustos 2013, 02:17
daha önce yazmıştım önceki sayfalarda tekrar yazayım.

5w-40 bizim motorumuzun yağı değil! firma mühendis 10w-40 öneriyor.

eni kötü bir yağ değil, italyanın milli markası agip in yeni ismi yeni bir ürün köklü bir firma. 10w-40 olursa eni de olur, ben motul tercih ediyorum daha çok güveniyorum kişisel bir durum. önceki motorumunda yağı 5w-40 dı ona da motul 5w-40 power scooter değişm yapıyorduk.

gers oil yani şanzuman yağı 1000km de değişmesi gerekli benim servisim öyle yaptı. sende giç değiştirmediysen bu bakımda değiştir. kardeşim.

ben 75w-90 motul gears oil ile değiştirdim.

Merhabalar satoyama,
Bilgilendirme için teşekkür ederim. Motor yağı için Motul 10w 40 kullandım.
Şanzıman yağını kontrol ettirdim, yağ temiz ancak onu da değiştirdiğimde 5w 40 kullanacağım.
Bu şekil yağ tercihimde performans farkı hissettim, 6000 km bakımda motor yağı olarak 5w 40 kullanılmıştı.

Scarabeo 200 ie oldukça performanslı bir scooter. Km ilerledikçe güzellikleri ve özellikleri daha yoğun hissediliyor.
Bakım aralıkları uzun sürelerde, 6000km'de bir olması çok hoş.
En yoğun bakımı ise de 12.000 km ve 24.000 km de olması yani v kayışının değişmesi söz konusu.
Fiyatları konusunda artık alternatif kayış ve fiyatlar da bulunabiliyor.

* Scarabeo 200 ie V Kayış 90 TL
363-217 GATES KAYIŞ SCARABEO 200 97-02 (sahibinden.com İlan No 133325100)

* Scarabeo 200 ie V Kayıt 208 TL
http://www.motosikletparcalari.net/Urun/APRILIA-Scarabeo-200cc-2001-2012-Uyumlu-Varyator-Kayis-pmu5186.html

Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.

satoyama
11 Ağustos 2013, 16:04
Merhabalar satoyama,
Bilgilendirme için teşekkür ederim. Motor yağı için Motul 10w 40 kullandım.
Şanzıman yağını kontrol ettirdim, yağ temiz ancak onu da değiştirdiğimde 5w 40 kullanacağım.
Bu şekil yağ tercihimde performans farkı hissettim, 6000 km bakımda motor yağı olarak 5w 40 kullanılmıştı.

Scarabeo 200 ie oldukça performanslı bir scooter. Km ilerledikçe güzellikleri ve özellikleri daha yoğun hissediliyor.
Bakım aralıkları uzun sürelerde, 6000km'de bir olması çok hoş.
En yoğun bakımı ise de 12.000 km ve 24.000 km de olması yani v kayışının değişmesi söz konusu.
Fiyatları konusunda artık alternatif kayış ve fiyatlar da bulunabiliyor.

* Scarabeo 200 ie V Kayış 90 TL
363-217 GATES KAYIŞ SCARABEO 200 97-02 (sahibinden.com İlan No 133325100)

* Scarabeo 200 ie V Kayıt 208 TL
http://www.motosikletparcalari.net/Urun/APRILIA-Scarabeo-200cc-2001-2012-Uyumlu-Varyator-Kayis-pmu5186.html

Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.

şanzuman yağı 75w-90 motul hocam

kolay gelsin.

GP500-1st
11 Ağustos 2013, 16:52
Yine benzin aldım. 147 km 6.3 lt yani 4.3 lt/100km.
Tamamı şehiriçi, hep 1-2 km'lik mesafeler.


abi anormal yakıyor ya bakalım bu işin içinden ne çıkacak?

hep 1-2 km mesafeler için bu yakıt normal..Motorun ısınması bol fren... 10-15 km lik sürüşler olsa 3.5 olacak zaten en fazla

mücahit_89
11 Ağustos 2013, 18:49
arkadaşlar motorunuzun kıymetini bilin:)

haftasonu 450 kmlik bi gezi yaptım,3. cbfini kullanan biri olarak bana,konforlu güçlü büyük motor hissini verdi yani geçiş yapıcak olsam hiç düşünmezdim:cat:

kullandığım motor babamın motoru:cat:

scooter rahatlığı scarabeo'nun zevki,çok çok düşük yakıt tüketimi(motorun gücüne hacmine göre) harika...bu motordan daha fazla birşey beklemek ayıp olur:mrgreen:

çok sevdiğim yönleri;ruzgar yokken stabil 120 ile gidebiliyorsunuz,
sizi tırlar sıkıştıramıyor istediğin zaman uzayıp gidebiliyorsun:)
yakıtı çok iyi giderken 206 kmde ışık yandı dönüşte tam 200 kmde yedeğe geçti,
giderken hızım ortalama 110km idi,bazen 130 km bile gördüm ama hava ruzgarsızdı.dönüşte hızım ortalama 100 en fazla 115 km'idi ama hava çok ruzgarlıydı...

eksi yönleri;depo çok küçük uzun yolda sıkıntı oluyor,
aşırı ruzgarda 90'ı geçince motor kolbastı oynamaya başlıyor:)
yan rüzgarlarda istemsiz savrulmalar oluyor,
12 bin bakımından sonra değişen yağ filtre kapağında sızdırmaz lastik değişmemiş ve burdan damla damla akıtmış,neyseki sanayide usta üzerine silikon gibi madde çekti bu sorunu çözdük bu servisin hatası ama can sıkıcı oldu...

vitesli motor kullanıyorum ama uzun yolda scarabeo bütün algılarımı değiştirdi çok rahat hiç yorulmuyorsunuz karşıdan gelen rüzgarda sizi yormuyor,birde uzun cam olsa bildiğin araba konforu ile yolculuk yapılır...

birazda resim:)

http://img268.imageshack.us/img268/39/uucc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/uucc.jpg/)

http://img703.imageshack.us/img703/1061/0btz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/0btz.jpg/)

http://img441.imageshack.us/img441/2739/5wgt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/5wgt.jpg/)

http://img845.imageshack.us/img845/1553/lfof.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/lfof.jpg/)

http://img845.imageshack.us/img845/7865/a5a0.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/a5a0.jpg/)

tahsins
11 Ağustos 2013, 19:29
arkadaşlar motorunuzun kıymetini bilin:)

haftasonu 450 kmlik bi gezi yaptım,3. cbfini kullanan biri olarak bana,konforlu güçlü büyük motor hissini verdi yani geçiş yapıcak olsam hiç düşünmezdim:cat:

kullandığım motor babamın motoru:cat:

scooter rahatlığı scarabeo'nun zevki,çok çok düşük yakıt tüketimi(motorun gücüne hacmine göre) harika...bu motordan daha fazla birşey beklemek ayıp olur:mrgreen:

çok sevdiğim yönleri;ruzgar yokken stabil 120 ile gidebiliyorsunuz,
sizi tırlar sıkıştıramıyor istediğin zaman uzayıp gidebiliyorsun:)
yakıtı çok iyi giderken 206 kmde ışık yandı dönüşte tam 200 kmde yedeğe geçti,
giderken hızım ortalama 110km idi,bazen 130 km bile gördüm ama hava ruzgarsızdı.dönüşte hızım ortalama 100 en fazla 115 km'idi ama hava çok ruzgarlıydı...

eksi yönleri;depo çok küçük uzun yolda sıkıntı oluyor,
aşırı ruzgarda 90'ı geçince motor kolbastı oynamaya başlıyor:)
yan rüzgarlarda istemsiz savrulmalar oluyor,
12 bin bakımından sonra değişen yağ filtre kapağında sızdırmaz lastik değişmemiş ve burdan damla damla akıtmış,neyseki sanayide usta üzerine silikon gibi madde çekti bu sorunu çözdük bu servisin hatası ama can sıkıcı oldu...

vitesli motor kullanıyorum ama uzun yolda scarabeo bütün algılarımı değiştirdi çok rahat hiç yorulmuyorsunuz karşıdan gelen rüzgarda sizi yormuyor,birde uzun cam olsa bildiğin araba konforu ile yolculuk yapılır...

birazda resim:)

http://img268.imageshack.us/img268/39/uucc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/uucc.jpg/)

http://img703.imageshack.us/img703/1061/0btz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/0btz.jpg/)

http://img441.imageshack.us/img441/2739/5wgt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/5wgt.jpg/)

http://img845.imageshack.us/img845/1553/lfof.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/lfof.jpg/)

http://img845.imageshack.us/img845/7865/a5a0.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/a5a0.jpg/)

hiçbirşey değilde şu 100legiderken bacak bacak üstüne atmaya hayran kaldım. hayallarimin skuteri skarabeyo :)

satoyama
12 Ağustos 2013, 13:05
arkadaşlar motorunuzun kıymetini bilin:)

haftasonu 450 kmlik bi gezi yaptım,3. cbfini kullanan biri olarak bana,konforlu güçlü büyük motor hissini verdi yani geçiş yapıcak olsam hiç düşünmezdim:cat:

kullandığım motor babamın motoru:cat:

scooter rahatlığı scarabeo'nun zevki,çok çok düşük yakıt tüketimi(motorun gücüne hacmine göre) harika...bu motordan daha fazla birşey beklemek ayıp olur:mrgreen:

çok sevdiğim yönleri;ruzgar yokken stabil 120 ile gidebiliyorsunuz,
sizi tırlar sıkıştıramıyor istediğin zaman uzayıp gidebiliyorsun:)
yakıtı çok iyi giderken 206 kmde ışık yandı dönüşte tam 200 kmde yedeğe geçti,
giderken hızım ortalama 110km idi,bazen 130 km bile gördüm ama hava ruzgarsızdı.dönüşte hızım ortalama 100 en fazla 115 km'idi ama hava çok ruzgarlıydı...

eksi yönleri;depo çok küçük uzun yolda sıkıntı oluyor,
aşırı ruzgarda 90'ı geçince motor kolbastı oynamaya başlıyor:)
yan rüzgarlarda istemsiz savrulmalar oluyor,
12 bin bakımından sonra değişen yağ filtre kapağında sızdırmaz lastik değişmemiş ve burdan damla damla akıtmış,neyseki sanayide usta üzerine silikon gibi madde çekti bu sorunu çözdük bu servisin hatası ama can sıkıcı oldu...

vitesli motor kullanıyorum ama uzun yolda scarabeo bütün algılarımı değiştirdi çok rahat hiç yorulmuyorsunuz karşıdan gelen rüzgarda sizi yormuyor,birde uzun cam olsa bildiğin araba konforu ile yolculuk yapılır...

birazda resim:)

http://img268.imageshack.us/img268/39/uucc.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/268/uucc.jpg/)

http://img703.imageshack.us/img703/1061/0btz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/0btz.jpg/)

http://img441.imageshack.us/img441/2739/5wgt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/5wgt.jpg/)

http://img845.imageshack.us/img845/1553/lfof.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/lfof.jpg/)

http://img845.imageshack.us/img845/7865/a5a0.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/845/a5a0.jpg/)

söylediklerinize harfiyen katılıyorum

bu yağ filtre kapağı can sıkıcı olmuş. ama ben 1000 bakımda bu kapağı özellikle söküldüğünde inceledim. "eskiden conta varmış 2012 den sonra keçe yapmışlar bu sorunu halletmişler" dedi ustam. oradaki ring keçeyi değiştirirseniz sorun kalmayacaktır.

bu arada 1000-6000-12000 bakımlarını hangi serviste yaptırdınız özelden yazabilirmisiniz?

belki yardımcı olurum..


bu hafta sonu yaptığımı erdek kamp gezisinden kareler..

http://img826.imageshack.us/img826/4622/9iho.jpg

http://img199.imageshack.us/img199/8065/nnh9.JPG


touring bike edası ile gittik geldik

güç denge yakıt inanın insanı fazlasıyla memnun ediyor.

bir otomobile yüklenecek yükü yükledim motoruma.

kimse scooterini küçümsemesin normal şartlarda fazlasıyla yetiyor..


maşallahhh hepimize..

gurcano
14 Ağustos 2013, 10:40
Dün ben de 1000 km bakımına soktum. 110.TL verdim. Biliyorum fazla ama pazarlık yapmadım. Ön diskten gelen sürtme sesinde bir değişiklik yok. Ben düzeltilir diye umuyordum. Bir zararı yok, balatalar biraz daha ömrünü doldursun, kaliteli organik olanlarla değiştiririz dediler. Balatanın organiği nasıl oluyorsa artık. İyi dedim aldım çıktım.
Yalnız her geçen gün bu motora daha çok alışıyorum. İlk aldığımda birkaç sene kullanır başka motora geçerim diyordum. Şimdi evladiyelik kullanayım, ilerde başka motor alırsam da bu kalır diyorum.

satoyama
15 Ağustos 2013, 01:29
Dün ben de 1000 km bakımına soktum. 110.TL verdim. Biliyorum fazla ama pazarlık yapmadım. Ön diskten gelen sürtme sesinde bir değişiklik yok. Ben düzeltilir diye umuyordum. Bir zararı yok, balatalar biraz daha ömrünü doldursun, kaliteli organik olanlarla değiştiririz dediler. Balatanın organiği nasıl oluyorsa artık. İyi dedim aldım çıktım.
Yalnız her geçen gün bu motora daha çok alışıyorum. İlk aldığımda birkaç sene kullanır başka motora geçerim diyordum. Şimdi evladiyelik kullanayım, ilerde başka motor alırsam da bu kalır diyorum.

hocam biraz fazla almışlar ama içinize sindiyse sorun yok.

yağ ve yağ filtresi + şanzuman yağı değişecek gerekli kontroller yapılacak (yapılması gerekenler) işçilik ücreti alınmayacak.


bursada korkunç servis ücretleri ödendiğini duymuştum bir kaç forumda başka markalarda..

NoVaRiX
16 Ağustos 2013, 16:28
beyler kararımı verdim..
nasip kısmetse nikahımda imzayı attıktan 1-2 hafta sonra ben de (hatta biz de) scarabeo ile aranıza katılmak istiyoruz..
inşallah hayırlısı olur..

Tolme
16 Ağustos 2013, 16:50
Şehiriçi ile şehirlerarası ve otoban çok farkediyor demekki.

deneme için uzun yol gitseniz aslında anlaşılır bir alanya-antalya rotası size çok rahat fikir verecektir

satoyama
16 Ağustos 2013, 18:46
beyler kararımı verdim..
nasip kısmetse nikahımda imzayı attıktan 1-2 hafta sonra ben de (hatta biz de) scarabeo ile aranıza katılmak istiyoruz..
inşallah hayırlısı olur..

isabet olur. hayırlısı olsun.


daha önce ne kullanıyorsunuz?

copycat
19 Ağustos 2013, 20:49
arkadaşlar Yardımınıza ihtiyacım var. bu fiyata böyle motor alamam dedim ve 8.200 km deki 2010 model scarabeo mu satmaktan vazgeçtim. su an icin tek zayif noktam akü. aküm hic guven vermiyor. ustam bana aku liste fiyatlarini gosterdi ki tablo icler acisi. uygun fiyata dogru duzgun bir akuyu nasil nereden temin ederiz. çok kaliteli bir marka olmasi gerekmez. mekan olarak da istanbul anadolu yakasındayim. yardimlarinizi bekliyorum arkadaslar.

kutlusca
20 Ağustos 2013, 13:17
Hocam merhaba,ben de 2013 scarabeo aldım. Uzun siperlik aldıysanız nereden ve ne kadara aldığınızı sorabilirmiyim?Teşekkürler..

satoyama
20 Ağustos 2013, 16:58
Hocam merhaba,ben de 2013 scarabeo aldım. Uzun siperlik aldıysanız nereden ve ne kadara aldığınızı sorabilirmiyim?Teşekkürler..

ön camı kast ediyorsanız

2 seçenek var

birisi givi yada kappanın satılan büyük ön camları (tavsiye ederim)

diğeri ise kendinizin yaptıracağı bir ön cam güzel yapan bir yer var

bana özel mesaj yazın ilgilenirseniz..

gurcano
20 Ağustos 2013, 18:30
Bir arkadaşımın Beo'sunda Givi'nin büyük ön camından var. O devamlı uzun yol yapıyor ve çok memnun. Biraz kullandım ama çok rahat etmedim. Kask camından başka ikinci bir cam daha giriyor görüşünüze. Ama iyi koruyor, kaskın camı açık olarak çok rahat kullanabilirsiniz. 80'in üzerine çıktığımda da mevcut camın yetersizliği hemen hissediliyor. Her ne kadar üretim öncesi mühendislik çalışmalarında belirlenen bir optimum nokta vardır ama şu an keşke orijinal camı 10cm kadar daha uzun olsaydı diye düşünüyorum.

Dentist76
21 Ağustos 2013, 16:49
Arkadaşlar pazartesi lastik basınçlarına bir bakayım dedim.
Koltuk altında 2 kişi için 2.1 ve 2.2 yazıyor. Petrol istasyonuna gittim oralarda eskiden basınç tablosu vardı ama artık yok.
Kaç PSI'ye denk geliyor bilemedim ve oradaki çalışanın ön 28 arka 30 bas demesiyle öyle de yaptım. Gördüm ki benim lastiklerde doğru dürüst hava yokmuş. ön arka ikisi de 22-23 civarındaymış. Neyse eve gelince internetten baktım ön 30 arka 32 çıkıyor bar birimini psi'ye çevirince. Bugün gidip biraz daha hava basacağım. Peki siz kaç basıyorsunuz lastiklere (michelin city grip olanlar) ?
Benim fazla yakmam belki de bu yüzdendi. Hiç kontrol etmemiştim lastikleri aldığımdan beri.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

Standard front tire inflation pressure 29 PSI (2,0 bar)
Standard rear tire inflation pressure 29 PSI (2,0 bar)

Front tire pressure with passenger 30 PSI (2,1 bar)
Rear tire pressure with passenger 32 PSI (2,2 bar)

satoyama
21 Ağustos 2013, 16:52
Arkadaşlar pazartesi lastik basınçlarına bir bakayım dedim.
Koltuk altında 2 kişi için 2.1 ve 2.2 yazıyor. Petrol istasyonuna gittim oralarda eskiden basınç tablosu vardı ama artık yok.
Kaç PSI'ye denk geliyor bilemedim ve oradaki çalışanın ön 28 arka 30 bas demesiyle öyle de yaptım. Gördüm ki benim lastiklerde doğru dürüst hava yokmuş. ön arka ikisi de 22-23 civarındaymış. Neyse eve gelince internetten baktım ön 30 arka 32 çıkıyor bar birimini psi'ye çevirince. Bugün gidip biraz daha hava basacağım. Peki siz kaç basıyorsunuz lastiklere (michelin city grip olanlar) ?
Benim fazla yakmam belki de bu yüzdendi. Hiç kontrol etmemiştim lastikleri aldığımdan beri.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:33 ----------

Standard front tire inflation pressure 29 PSI (2,0 bar)
Standard rear tire inflation pressure 29 PSI (2,0 bar)

Front tire pressure with passenger 30 PSI (2,1 bar)
Rear tire pressure with passenger 32 PSI (2,2 bar)

abi sen 1000 bakıma gittin mi? :mrgreen:


ön 30 arka 32 doğru yüklü olunca ben arkaya 36 basıyorum.

lastik havası benzine etkisi var doğru ama abartı şekilde değil.

Dentist76
21 Ağustos 2013, 17:30
840 km oldu daha.
Ben de 30-32 yapacağım işte.
Valla fark olabilir çünkü motor çok daha iyi gitmeye başladı hava basınca.
Düşünsene havası az bir bisikleti sürdüğünü..
Bakalım 4 lt/100km altına inebilecekmiyim bu sayade şehiriçi :)

smiles
21 Ağustos 2013, 18:37
Merhabalar,

2011 model Scarabeo'ma kavuşmama az kaldı yanlız, motoru aldığım gün ufak bir kaza meydana gelmiş ve resimdeki hasar oluşmuş (başka bir şehirden, motoru benim adıma bir arkadaşım aldı). Sizlerden öğrenmek istediğim, ayna yenisiyle değişmeden tamir edilir mi ve de çamurluk boyanması ne kadar tutar?

http://imageshack.us/a/img600/6687/00wh.jpg

http://imageshack.us/a/img849/7265/8utq.jpg

satoyama
22 Ağustos 2013, 04:53
Merhabalar,

2011 model Scarabeo'ma kavuşmama az kaldı yanlız, motoru aldığım gün ufak bir kaza meydana gelmiş ve resimdeki hasar oluşmuş (başka bir şehirden, motoru benim adıma bir arkadaşım aldı). Sizlerden öğrenmek istediğim, ayna yenisiyle değişmeden tamir edilir mi ve de çamurluk boyanması ne kadar tutar?

http://imageshack.us/a/img600/6687/00wh.jpg

http://imageshack.us/a/img849/7265/8utq.jpg

çamurluğa pofesyonel bir pasta cila uygulaması yaptır geçmezse boyatırsın fiyatı bilemeyiz

aynanın içini değiştirebilirsen mis gibi olur..

HEROCAN35
22 Ağustos 2013, 05:44
arkadaşlar konu açılalı 3 sene olmuş dolayısıyla 3 senede izlenimleriniz neler bu motor hiçmi arıza yapmaz be kardeşim yada ben göremedim kronik hiçmi problemi yok birde bu ayakları koydugumuz boşlugun en dar yeri kaç cm oraya takım çantamı koyabilirmiyim diye soruyorum şuan kullandıgım motor keeway outlook 150 ve aradaki boşluga takım çantam sıgmıyor bi kıyak yapıp aradaki boşlugun en dar yerini ölçüverirseniz sevinirim:)

smiles
22 Ağustos 2013, 11:20
çamurluğa pofesyonel bir pasta cila uygulaması yaptır geçmezse boyatırsın fiyatı bilemeyiz

aynanın içini değiştirebilirsen mis gibi olur..

Teşekkür ederim...

İçini değiştirtmeye çalışacağım. Verimli olmazsa, yenisi için 178 tl fiyat verdiler.

NoVaRiX
22 Ağustos 2013, 11:22
isabet olur. hayırlısı olsun.


daha önce ne kullanıyorsunuz?

Bundan önce CBF150 kullanıyordum.
Fakat sayısını hatırlayamadığım kadar çok motosikletim oldu çok şükür.
TVS Apache, GV250, YBR125, Zealsun ZS150, Kymco Agility City vs..
Ama iş gereği scooter dışındaki tarzlar bana uygun düşmüyor. (Takım elbise :jocolor: )
200-250cc bandında SYM GTS250 ve Aprilia Scarabeo 200 arasında kalmıştım.
Scooter'a bineceksem bari italyana bineyim diye düşünerek tercihimi Aprilia'dan yana kullanmayı planlıyorum.
GTS250 de enfes ama yakıt ekonomisi ve benim için çok önemli bir konu olan tekerlek boyutlarıyla ilgili olarak Aprilia 1 adım önde duruyor.

Sizin fikriniz nedir bu kıyaslamada? Onu da merak ediyorum..?

Dentist76
22 Ağustos 2013, 12:42
Bildiğim kadarıyla GTS250'nin eni baya daha fazla. Scarabeo'da trafikte, özellikle kırmızı ışıklarda araçların arasından geçerken manevra avantajın olur. Güç olarak ta Scarabeo'da DOHC motor olduğundan 19 beygir güce sahip, yani GTS250'yi aratmaz.

satoyama
22 Ağustos 2013, 17:20
Bundan önce CBF150 kullanıyordum.
Fakat sayısını hatırlayamadığım kadar çok motosikletim oldu çok şükür.
TVS Apache, GV250, YBR125, Zealsun ZS150, Kymco Agility City vs..
Ama iş gereği scooter dışındaki tarzlar bana uygun düşmüyor. (Takım elbise :jocolor: )
200-250cc bandında SYM GTS250 ve Aprilia Scarabeo 200 arasında kalmıştım.
Scooter'a bineceksem bari italyana bineyim diye düşünerek tercihimi Aprilia'dan yana kullanmayı planlıyorum.
GTS250 de enfes ama yakıt ekonomisi ve benim için çok önemli bir konu olan tekerlek boyutlarıyla ilgili olarak Aprilia 1 adım önde duruyor.

Sizin fikriniz nedir bu kıyaslamada? Onu da merak ediyorum..?

ikisi çok farklı makinalar! tek ortak yanları scooter olmaları.

ortağımın gts250 si vardı bana göre tek artısı oturuş pozisyonu rahatlığı o kadar..

scarabeo farklı bir olay ve sende mantıklı düşünmüşsün uzatmama gerek yok..

satoyama
27 Ağustos 2013, 03:56
arkadaşlar alarm takan var mı?

gurcano
27 Ağustos 2013, 17:28
Epeydir yazmayı düşündüğüm Scarabeo ile ilk 1500km sonrası izlenimlerim aşağıdadır. Daha önce vitesli kullanmış (Ninja 250R) biri olarak, daha rahat, konforlu ve artçıya uygun bir motor düşünürken tesadüf eseri karşıma Beo çıktı. Hedefim Xmax iken fiyat/performans oranı ile Beo aldım.

Sevdiklerim:
- Büyük tekerlek ve yüksek oturma pozisyonu. Özellikle kaldırımlara inip çıkmak, kısmen kötü yollarda daha güvenli kullanım sağlıyor. Araçların üstünden bakış güven veriyor.
- Gücü gayet yeterli buluyorum. Kolay sollama, kırmızı ışıktan sonra hızla uzama bana keyif veriyor.
- Frenler. Kombine fren gerçekten büyük rahatlıkmış. BEO da çok dengeli frenleme olduğunu hissediyorum.
- Ebatlar. Araçlar arası çok rahat filtreleme yapabilmek sıkışık trafikte çok önemli. Çok dar yerlerden kolaylıkla geçip manevra yapılabiliyor.
- Yakıt. Şu ana kadar neredeyse hep şehir içi ve çok kısa (10km altı) mesafelerde kullanıyorum. 3.5lt gibi bir tüketim var. Biraz daha uzun süreli ve uzun yol kullanımı ile 3'ün altına düşebileceğimi görüyorum.

Sevmediklerim:
- Yan ayak ihtiyacı hissediyorum. Devamlı sehpaya almaktan hoşlanmıyorum. Maalesef orijinalini taktırmak 300.- TL'yi bulacak.
- Korna yerini alışamadım, alışamayacağım. Çok altta kalıyor. Bence kesin bir dizayn hatası.
- Cam birazcık daha yüksek olmalı diye düşünüyorum.
- Saklama alanı yetersiz kalıyor. Arkada Top Case olmadan düşünemiyorum. Alt bagajı en azından bir kapalı kask alabilseydi keşke.
- 4'lüleri yakabilme opsiyonu güzel olurdu.

Tolme
27 Ağustos 2013, 20:39
arkadaşlar alarm takan var mı?
bu sıralar bende araştırıyorum internette 45 ile 60 tl arasında bir sürü alarm var ,otomatik çalıştırma bağlatılmadığı sürece herkes memnun ,ilk önce çinli motoruma birtane alacağım eğer güzel çıkarsa x-city e de takarım