Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Dentist76
27 Haziran 2013, 22:36
Arkadaşlar size arka göbekten bir ses geldiğini ve bunun muhtemelen disk balatalarından olduğunu söylemiştim.
bugün emin olmak için servise gittim. İyiki de gitmişim arka diski sabitleyen vidalardan birisi yalama imiş. Daha ilk aldığımda da vardı bu ses. Ve bana bunun çok tehlikeli olduğu, sürüş esnasında o vidanın çıkması halinde motorun teker kitleyebileceğini söylediler. Egsoz filan sıcak olduğundan motor serviste kaldı yarına o vidayı halledecekler.
Siz siz olun anormal şeyleri umursamamazlık etmeyin. Hayatınızı riske atmayın.
Bir de torpidoyu açıp baktığımda radyatör suyunun minimum düzeyde olduğunu gördüm, onu da doldurdular. Anahtarın ısınmasından şikayet ediyordum ya.. Anahtar-kontak mekanizması resmen 1cm filan mesafede radyatöre, ısınması gayet normal yani.
Arkadaşın açtığı konuya gelince. 22 senedir motora biniyorum ve şunu söyleyebilirim ki öyle bin km'de filan motordan birşey anlaşılmaz. Uzun zaman sonra anlarsınız neresinde ne kronik sorun olduğunu. Bir insan öyle daha rodajdaki motoru satıyorsa %100 etrafındakiler motordan soğutmuşlardır. Veya sonradan öğrenmiştir motorun Çin'de üretildiğini. Halbuki evine aldığı LCD, LED TV, bilgisayarı, elindeki Iphone'u nerede üretiliyor sanıyor ki insanlar???
Önemli olan nerede üretildiği değildir. Önemli olan kalitesinin altına kimin imzasını attığıdır !
tolga74
28 Haziran 2013, 11:39
Arkadaslar merhaba,
Detayları yazıyorum Bu konunun hepiniz tarafından ilgi çekeceğine eminim.Şimdi önce yüzeysel olarak yazıyorum sonra detaylara gireceğim.Performans konusunda bişeylerin bu kadar fazla değişeceğine inanmıyordum,Şu an motorum 16.500km de ama motorun bana bu modifiyeden sonra kattığı heycanı tarif edemem.Her an motorun üstünde olmak istiyorum.Motor resmen kişilik değiştirdi kalkışlardaki hızlanmayı tahmin edemezsiniz.Bu sabah 250 cc sym ile ışıklarda performans kıyaslaması yapmak için kalkış yaptık adam yanıma bile gelemedi.0-100km inanılmaz bir ivmelenme var göz açıp kapayıncaya kadar 100 km redeyim.Motorun eco ve sport modundan bu modifiye yapıldıktan sonra farklılık olduğunu hissettim.Öncesinde hiç bir fark yok gibiydi.Yakıt tuketimi konusunda bir sey değişeceğini çok zannetmiyorum çunku gazı aynı sekilde acıyorum.Önceden motor yerinde duruyordu şimdi ise atom karınca gibi.Motorda titreme sarsıntı diye bişey kalmadı sesi değişti.Akarma sisteminden gelen o garip ses olayı tamamen ortadan kalktı.Keşke daha önce yapsaydım diyorum şimdi.Son sürate gelince inanmayacaksınız ama dun aksam duz yolda ne rampa ne yokus sadece dümdüz yolda 140 km yaptım ama daha yukarı süratlere cıkacaktı gazı kestim.Simdi motora egzos bitubo amortisör ve performans bujileri ile ilgili çalışmaları yapıcan.Sormak istediğiniz sorular varsa sorun cevaplarım.Bu arada beniim beo sizin beoları gecer :)
ferudunata
28 Haziran 2013, 21:03
Tolga kardeş bu aldığın parçalar tek tek kaça maloldu ve nereden aldın.Benim kavramada şıkırtı yaptığı için özellikle de malossi debriyaj kiti ne kadar ve scarabeoya göre standartı nedir?
Dentist76
29 Haziran 2013, 14:15
Hala Pcx ile kıyaslama yapan varmı ki forumlarda? Dün ışıkta yanyana geldiğimizde PCX sürücüsünün benim motora bakışını bir kaydetme imkanım olsaydı herşeyi anlardınız :)
PSI150i sahibi bir arkadaş bile neler söylüyor benimki ile kıyaslarken :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:12 ----------
Ha, bir de 3 gün önce ışıkta dururken yanımda duran Mondial motorlu 2 genç "Abi klimalımı bu motor?" diye sordular :) Nerden çıkardınız deyince de radyatör hava çıkışlarını gösterdiler :)
tolga74
29 Haziran 2013, 18:35
Ferudun hemen sana fiyatları yazayım
1. Jcosta varyatör 300 tl
2. Malossi debriyaj 200 tl
3. Malossi debriyaj yayı 100 tl
4. Malossi tourq driver 200 tl
5. Pollini hava filitresi 50 tl
6. Pollini tebriyaj tası 220 tl
7. Pollini performans kayışı 220 tl
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------
tabi bir coğu az kullanılmıs ikinci el ürünler 0 alayım dersen buradan çok pahalıya alırsın o zaman e bay tavsiye ederim
KID333
02 Temmuz 2013, 16:22
Baştan ve sondan yaklaşık 20 sayfa okudum ama istediğim bilgilere ulaşamadım maalesef, şu an bütür forumu okuyamadığım için yardımcı olabilirseniz sevinirim.
sahibinden.com'da ikinci el 2009 modeller yaklasık 4000-4500 fiyat aralığında, 2009 modeller ile 2009 sonrası modelin farkı sadece karbüratörlü olması mı?
Fiyat farkı çok fazla olduğu için merak etmekteyim, bütçem 4000'i geçmeye yetmiyeceği için 2009 model alırsam ne gibi sorunlarla karşılaşabilirim?
Cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.
satoyama
05 Temmuz 2013, 20:11
Baştan ve sondan yaklaşık 20 sayfa okudum ama istediğim bilgilere ulaşamadım maalesef, şu an bütür forumu okuyamadığım için yardımcı olabilirseniz sevinirim.
sahibinden.com'da ikinci el 2009 modeller yaklasık 4000-4500 fiyat aralığında, 2009 modeller ile 2009 sonrası modelin farkı sadece karbüratörlü olması mı?
Fiyat farkı çok fazla olduğu için merak etmekteyim, bütçem 4000'i geçmeye yetmiyeceği için 2009 model alırsam ne gibi sorunlarla karşılaşabilirim?
Cevaplarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler.
en büyük ana fark karbüratörlü olması sadece sarfiyatı biraz fazla o kadar.
sport-eco modu yok
ufak tefek makyaj değişiklikleri var.
temizini bulursan alabilirsin.
like den sonra otobüs gibi gelcektir.
Dentist76
08 Temmuz 2013, 10:54
2. depo benzinimi de aldım.
302-149=153km'de 6,9 lt yakmışım.
100 km de 4,59 lt.
Sizin 3lt'lik değerler ile kıyaslayınca hala %50 fazla yakıyor motor.
Gel de anla :(
WanD
08 Temmuz 2013, 11:28
2. depo benzinimi de aldım.
302-149=153km'de 6,9 lt yakmışım.
100 km de 4,59 lt.
Sizin 3lt'lik değerler ile kıyaslayınca hala %50 fazla yakıyor motor.
Gel de anla :(
Sizin oranlar çok yüksek sanki...Sıfır bende almıştım ama bu kadar yüksek rakamları görmemiştim benim oranlar rodajda dahi 100 / 3,5 lt civarı falandı.
Dentist76
08 Temmuz 2013, 13:14
Bir fikri olan varmı neden bu kadar fazla yakıyorum?
Halbuki 2. depoda ivmelenmeleri bile çok yavaş, sürüşü sakin yapmıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
3 defa motor kalkışta stop etti. Acaba bujidemi bir sorun var?
Çok yakmasının bir sebebi olmalı.
Eski motor olsa anlardım da bu yeninin derdinden anlayamıyorum.
satoyama
08 Temmuz 2013, 13:52
Bir fikri olan varmı neden bu kadar fazla yakıyorum?
Halbuki 2. depoda ivmelenmeleri bile çok yavaş, sürüşü sakin yapmıştım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:58 ----------
3 defa motor kalkışta stop etti. Acaba bujidemi bir sorun var?
Çok yakmasının bir sebebi olmalı.
Eski motor olsa anlardım da bu yeninin derdinden anlayamıyorum.
size tavsiyem şöyle kısa mesafe (200-300km) bir yol yapın ara ara gaz açın
tekerleri elinizle kontrol edin frenler çok sıkıyor mu? ilk zaman balatalar çok sıkı oluyor ama kısa bir süre sonra gevşiyor.
benzini nereden alıyorsunuz?
bizde böyle bir durum yok istanbulda olsaydınız yardımcı olmaya çalışırdım.
bu güne kadar motorda hiç bir anormallik görmedim bu arada 2000km geçti benimki ben 1 depo ile max 250km gittim (yolda kaldım :mrgreen:)
ayrıca bujide felan sorun olmaz olamaz bir problem olsa zaten efı (!)ısığı yanar.
1000km ilk bakıma kadar motorunuz biraz kullanın. rodaj döneminde sadece ev bakkal arası aslında motorlar için pek iyi değil. minimum 40-50km gibi rakamlar için motoru çalıştırmak gerekir.
Dentist76
08 Temmuz 2013, 14:04
size tavsiyem şöyle kısa mesafe (200-300km) bir yol yapın ara ara gaz açın
tekerleri elinizle kontrol edin frenler çok sıkıyor mu? ilk zaman balatalar çok sıkı oluyor ama kısa bir süre sonra gevşiyor.
benzini nereden alıyorsunuz?
bizde böyle bir durum yok istanbulda olsaydınız yardımcı olmaya çalışırdım.
bu güne kadar motorda hiç bir anormallik görmedim bu arada 2000km geçti benimki ben 1 depo ile max 250km gittim (yolda kaldım :mrgreen:)
ayrıca bujide felan sorun olmaz olamaz bir problem olsa zaten efı (!)ısığı yanar.
1000km ilk bakıma kadar motorunuz biraz kullanın. rodaj döneminde sadece ev bakkal arası aslında motorlar için pek iyi değil. minimum 40-50km gibi rakamlar için motoru çalıştırmak gerekir.
Evet ön diskten özellikle teker dönerken balataların sürtme sesi geliyor. Henüz 300 km'de olduğumdan balatalar aşındıkça sürtünmenin azalmasını umuyorum.
Dediğiniz gibi biraz uzun yol yapınca bir bakayım diskler ısınıyormu diye.
Benzini ilk depo Shell sonraki 2 depo PO'dan aldım.
satoyama
08 Temmuz 2013, 14:13
Evet ön diskten özellikle teker dönerken balataların sürtme sesi geliyor. Henüz 300 km'de olduğumdan balatalar aşındıkça sürtünmenin azalmasını umuyorum.
Dediğiniz gibi biraz uzun yol yapınca bir bakayım diskler ısınıyormu diye.
Benzini ilk depo Shell sonraki 2 depo PO'dan aldım.
hocam mümkün olduğunda shell den devam edin :cat:
disklerin ısınıp ısınmamasından bişey anlamazsınız , boşta elinizle çevirdiğiniz zaman çok zorlanmadan dönmedi lazım.
1000km bakımından sonra değerler ne alemde olacak o zaman bakarız, bende merak ettim.
ayrıca sanırım siz motoru biraz ürkek kullanıyorsunuz, kalkışlarda gazı yedirerek kalkış yapın scooterde çok az gaz ile kalkmak her zaman zararlı oluyor. (çok acemi değilseniz)
malum oralar sıcak hararet durumu nasıl? normal seyir halinde orta çizginin çok az üstünde mi duruyor ibre?
geçen hafta sonu 650km yol yaptım maşallah diyorum.. :cat:
http://img11.imageshack.us/img11/5868/wmgh.jpg
Dentist76
08 Temmuz 2013, 15:58
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hanımla bugün konuşuyorduk ta.. Şöyle motora binip alıp başımızı bile gidemiyoruz bizim cimcimeler nedeniyle. Birisi 2 birisi 6 yaşında :)
Gün içi sürekli 1-2 km gidip geliyorum. dur kalk dur kalk..
Sürtünmeye gelince, her iki teker de zor dönüyor diyebilirim.
tahsins
08 Temmuz 2013, 16:13
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hanımla bugün konuşuyorduk ta.. Şöyle motora binip alıp başımızı bile gidemiyoruz bizim cimcimeler nedeniyle. Birisi 2 birisi 6 yaşında :)
Gün içi sürekli 1-2 km gidip geliyorum. dur kalk dur kalk..
Sürtünmeye gelince, her iki teker de zor dönüyor diyebilirim.
o çoktan aşıldı hocam. motorunuz çinli olsa 2 cimcime daha bindirirsiniz. sıkıntı yok :queen:
http://yeniresimler.ihlassondakika.com/haber/549/Bir_motosiklete_6_kisi_sigabilir_mi_n.JPG
satoyama
08 Temmuz 2013, 16:38
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Hanımla bugün konuşuyorduk ta.. Şöyle motora binip alıp başımızı bile gidemiyoruz bizim cimcimeler nedeniyle. Birisi 2 birisi 6 yaşında :)
Gün içi sürekli 1-2 km gidip geliyorum. dur kalk dur kalk..
Sürtünmeye gelince, her iki teker de zor dönüyor diyebilirim.
aga sen motoru niye aldın o zaman :mrgreen:
şaka bir yana beo yu alıp kaçıcan abi! başka yolu yok yoksa binemezsin :)
Dentist76
08 Temmuz 2013, 18:42
Gaza getirdiniz beni. Az önce hanımı bir yere bıraktım, diyor ki neden böyle eskisine göre hızlı kalkıyorsun.
Demedim tabi ben yavaş kalkıyormuşum meğer diye.
Motoru deniyorum dedim :)
Tolme
10 Temmuz 2013, 04:45
Atesleme sisteminizi kontrol edin benzin borularini kontrol edin ikisinden birinden sorun var bence
Dentist76
10 Temmuz 2013, 14:41
Atesleme sisteminizi kontrol edin benzin borularini kontrol edin ikisinden birinden sorun var bence
Biraz açıklarmısınız sayın Tolme?
Ateşleme sistemini nasıl kontrol edebilirim? Benzin hortumlarının neresine bakmam lazım?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
https://www.fuelly.com/driver/dentist76/scarabeo-200ie?fu=4655076
Buradan takip etmeye başladım. Bakalım nasıl gelişecek.
http://www.fuelly.com/driver/contes/scarabeo-200ie linkinde bir Yunanlı var. Onun da 4 lt civarından 500 km sonrası düşmüş tüketimi.
Sayın Tolme sizden de ayrıntılı anlatım bekliyor olacağım.
jerenimo09
11 Temmuz 2013, 16:37
Slm scarabeo kullnicisym yenı onnumara motor
idinc
11 Temmuz 2013, 18:53
Slm scarabeo kullnicisym yenı onnumara motor
Merhabalar Jerenimo09,
Neşen bol olsun.
Öncelikle scooterin hayırlı olsun.
Eğer sıfır almışsan, rodaj dönemine dikkat etmelisin. Oldukça ekonomik ve masrafsız bir scooterdir. Kullandıkça hem pratikliği hem de kuvveti yönüyle seni tatmin edecektir.
Bir de benim gibi bol gezi yaparsan, scooterin tadı bir başka.
http://members.modernvespa.net/idinc/uploads/sam_4348_18335.jpg
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
_güneyli
12 Temmuz 2013, 00:32
herkese merhabalar.
yoğunluktan dolayı uzun zamandır bakamıyordum. satoyama (mustafa bey) scarabeonuz hayırlı olsun.
aramıza yeni katılan arkadaşlar da hoşgeldiler.
motorumu 10 haziranda 12000 bakımına soktum. eski servisten çok memnun olmadığım için satoyomanın önerisi ile yeni bir servise götürdüm ve gayet memnun kaldım(teşekkürler satoyama). yağ, yağ filtresi, hava filtresi, şanzıman yağı, varyatör kayışı, değişti genel kontrolleri yapıldı. istanbulda olup da servis adı ve ücreti merak olursa özelden yanıtlayabilirim.
servisteki arkadaş sym evo ve scarabeonun geçen yılın en fazla satılan motorları olduğunu söyledi.
scarabeo konusunda kronik bir problemle karşılaşmadıklarını genel olarak sorunsuz bir motor olduğunu, km ilerledikçe ön camdan ses şikayeti aldıklarını söyledi. camı sabitleyen bir vidanın zamanla titreşimden yalama olduğunu anlattı.
bu arada ferco motorun istanbul servislerine gönderdiği bir yazıyı gösterdiler. sıkışık trafik ve kirli hava nedeniyle 3000-3500 km civarında motordaki yağ özelliğini kaybediyormuş bu nedenle istanbul için 3000 km de bir yağ değişimini öneriyorlar.
satoyama
12 Temmuz 2013, 02:29
herkese merhabalar.
yoğunluktan dolayı uzun zamandır bakamıyordum. satoyama (mustafa bey) scarabeonuz hayırlı olsun.
aramıza yeni katılan arkadaşlar da hoşgeldiler.
motorumu 10 haziranda 12000 bakımına soktum. eski servisten çok memnun olmadığım için satoyomanın önerisi ile yeni bir servise götürdüm ve gayet memnun kaldım(teşekkürler satoyama). yağ, yağ filtresi, hava filtresi, şanzıman yağı, varyatör kayışı, değişti genel kontrolleri yapıldı. istanbulda olup da servis adı ve ücreti merak olursa özelden yanıtlayabilirim.
servisteki arkadaş sym evo ve scarabeonun geçen yılın en fazla satılan motorları olduğunu söyledi.
scarabeo konusunda kronik bir problemle karşılaşmadıklarını genel olarak sorunsuz bir motor olduğunu, km ilerledikçe ön camdan ses şikayeti aldıklarını söyledi. camı sabitleyen bir vidanın zamanla titreşimden yalama olduğunu anlattı.
bu arada ferco motorun istanbul servislerine gönderdiği bir yazıyı gösterdiler. sıkışık trafik ve kirli hava nedeniyle 3000-3500 km civarında motordaki yağ özelliğini kaybediyormuş bu nedenle istanbul için 3000 km de bir yağ değişimini öneriyorlar.
teşekkür ederim.
kazasız belasız inşallah
beyler bende motorumu sattım
ya aprilla 200
yada xenter 150
düşünüyorum euro yüksek olduğunda dolayı 0 km almak beni aşacak sizce malum sitede ki 2 eller alınır mı az km yüksek model olanlardan bütçe 6500civarı..
bakımları beni üzer mi? en önemli konu bu
Dentist76
12 Temmuz 2013, 10:32
Arkadaşlar, orta ayak üzerindeyken arka tekeri elle çevirdiğinizde kolayca dönüyormu?
Benimki pek kolay dönmüyor.
Hani yakıtı çok yakıyorum ya, onun sebebini bulmaya çalışıyorum.
idinc
12 Temmuz 2013, 13:20
Arkadaşlar, orta ayak üzerindeyken arka tekeri elle çevirdiğinizde kolayca dönüyormu?
Benimki pek kolay dönmüyor.
Hani yakıtı çok yakıyorum ya, onun sebebini bulmaya çalışıyorum.
Merhabalar Dentist76,
Neşeniz bol olsun.
İfade ettiğin gibi yeniden kontrol ettik, orta ayak üzerine kaldırdım Scarabeo ie 200 Scooteri ve tekeri ileri-geri çevirdiğimde rahat dönüyor. Tekerleğin ağırlığı dışında zorlayıcı bir unsur hissetmedim, oldukça da rahat dönüyor.
İki hatırlatma olarak;
1- Tekerlek ileri-geri şeklinde çevirmede bir tık diyecek sürece bir boşluk var, bu da motorun özelliğinden kaynaklanıyormuş, servisteki ustanın bilgilendirmesidir.
2- Tekerlek dönerken bende orta mil ile birlikte dönüyor, başta çok şaşmıştım, ancak sorunsuz sürüyorum. Sizlerde de aynı mı acaba?
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
satoyama
12 Temmuz 2013, 15:00
beyler bende motorumu sattım
ya aprilla 200
yada xenter 150
düşünüyorum euro yüksek olduğunda dolayı 0 km almak beni aşacak sizce malum sitede ki 2 eller alınır mı az km yüksek model olanlardan bütçe 6500civarı..
bakımları beni üzer mi? en önemli konu bu
aprilianın zaten en avantajlı yanı bakımlarının 6000km bir olması, parça ve servis sıkıntısının olmaması, yamahada çok süpriz bir şekilde fransa va ispanyadan günlervce parça bekleyebilirsiniz. yamahatr zaten hali hazırda ülkemizde oturmamış bir firma biraz yalapşap gidiyor. zevk ve para olarak gerisi size kalmış. scarabeo kendini ıspatlamış bir scooter. diğeride kaliteli ama kullanmadığım bişey diyemeyeceğim. ama beo ile aynı sınıfta değil orası kesin.
Arkadaşlar, orta ayak üzerindeyken arka tekeri elle çevirdiğinizde kolayca dönüyormu?
Benimki pek kolay dönmüyor.
Hani yakıtı çok yakıyorum ya, onun sebebini bulmaya çalışıyorum.
siz bir arka balata civata sorunu yaşamıştınız sanırım! balatala 250-500km civarı rahatlamaya başlıyorlar, ilk aldığımda benimkide zor dönüyordu sonra hemen rahtladı, zaten kullanma klavuzunda "rodaj döneminde frenler sıkı olabilir aşınmasına izin verin" diyor 1000km bakıma geldiğinizde halen aynı durum varsa serviste bunu mutlaka söyleyiniz! ayrıca motorunuz başka hiçbir yerini kontrol kurcalatmayın (rutin bakım değişim hariç) servis olmazsa baltayı yerinden söküp arka tekeri eliyle çevirsin onlar bilirler.
Merhabalar Dentist76,
Neşeniz bol olsun.
İfade ettiğin gibi yeniden kontrol ettik, orta ayak üzerine kaldırdım Scarabeo ie 200 Scooteri ve tekeri ileri-geri çevirdiğimde rahat dönüyor. Tekerleğin ağırlığı dışında zorlayıcı bir unsur hissetmedim, oldukça da rahat dönüyor.
İki hatırlatma olarak;
1- Tekerlek ileri-geri şeklinde çevirmede bir tık diyecek sürece bir boşluk var, bu da motorun özelliğinden kaynaklanıyormuş, servisteki ustanın bilgilendirmesidir.
2- Tekerlek dönerken bende orta mil ile birlikte dönüyor, başta çok şaşmıştım, ancak sorunsuz sürüyorum. Sizlerde de aynı mı acaba?
Kazasız, keyifli sürüşler diliyorum.
evet normal çünkü tekeri tutan normal bir mil değil! bildiğimiz gibi arka şanzumanın aktarma mili hemde tekeri taşıyan dingil gibi düşünün. tekere gücü aktaran haliyle dönen jantın üzerine oturduğu mil! onun için onu sıkan somunda rulmanla birlikte dönüyor.
Dentist76
13 Temmuz 2013, 12:44
Yakit tuketimini olcmek icin aksam fulleyip korkuteliye geldim. Inanilmaz bir zevk bu motorla uzun yol. Tipki bisiklet ile yatar gibi virajlarda yatirabiliyorum hic korkmadan. Sikisik yerlerde aradan siyrilip gitmek harika. Burasi yayla o yuzden hep yokus yukari geldigimden Antalyaya donuste olcecegim ortalama yakit sarfiyatini. Bu fullemeden onceki mesafe 85km sarfiyat 3,3 lt yani 3,9 lt/100km sirf sehirici.
Dentist76
15 Temmuz 2013, 10:32
Evet, Antalya'ya bu sabah döndüm. yaptığım km 126.3 yakıt 4.13 lt yani sarfiyat 3.27 lt/100 km.
Demekki neymiş şehiriçi epey farkediyormuş. Hatta şunu söyleyebilirim ki, Alanya tarafına filan gidip gelsem en fazla 3lt yakardım çünkü Korkuteli yayla ve bayağı rampa tırmandım. İnişte ortalama yapmıştır tabi fakat yine de düz yolda sabit hızla gitsem çok daha düşük olurdu. Ayrıca bunun içerisinde zaten 15 km'ye yakını şehiriçi.
Kafamdaki soru işaretini sildim iyi oldu. Kesinlikle yormuyor motor yolda. Hatta rüzgar sesinden motorun sesini hiç duyamadım bile :)
Motorun sıcaklığı orta çizginin bir tık üstünde sabitti hep. Yalnız eğer durduğunuzda stop ederseniz tekrar çalıştırdığınızda radyatör durmuş olduğundan ısıyı yüksek görüyorsunuz ama bu 1-2 dk çalışınca hemen düşüyor tekrar.
Ön freni sıktığımda "jjjjjjjjjjjjj" şeklinde bir ses geliyor nedense. Varmı sizde bu ses?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------
yakıt sarfiyatımı https://www.fuelly.com/driver/dentist76/scarabeo-200ie?fu=4687477 linkinden takip edebilirsiniz.
satoyama
16 Temmuz 2013, 15:19
Evet, Antalya'ya bu sabah döndüm. yaptığım km 126.3 yakıt 4.13 lt yani sarfiyat 3.27 lt/100 km.
Demekki neymiş şehiriçi epey farkediyormuş. Hatta şunu söyleyebilirim ki, Alanya tarafına filan gidip gelsem en fazla 3lt yakardım çünkü Korkuteli yayla ve bayağı rampa tırmandım. İnişte ortalama yapmıştır tabi fakat yine de düz yolda sabit hızla gitsem çok daha düşük olurdu. Ayrıca bunun içerisinde zaten 15 km'ye yakını şehiriçi.
Kafamdaki soru işaretini sildim iyi oldu. Kesinlikle yormuyor motor yolda. Hatta rüzgar sesinden motorun sesini hiç duyamadım bile :)
Motorun sıcaklığı orta çizginin bir tık üstünde sabitti hep. Yalnız eğer durduğunuzda stop ederseniz tekrar çalıştırdığınızda radyatör durmuş olduğundan ısıyı yüksek görüyorsunuz ama bu 1-2 dk çalışınca hemen düşüyor tekrar.
Ön freni sıktığımda "jjjjjjjjjjjjj" şeklinde bir ses geliyor nedense. Varmı sizde bu ses?
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------
yakıt sarfiyatımı https://www.fuelly.com/driver/dentist76/scarabeo-200ie?fu=4687477 linkinden takip edebilirsiniz.
herşey normal... zaman geçtikçe yakıtınız 2.8-3lt arasına sabitlenecek.
frenlerden gelen o ses tüm disk frenlerden gelir :) biz istanbulun gürültüsünden duymuyoruz orası başka.
aybars35
17 Temmuz 2013, 01:34
Öncelikle Tüm Aprilia Scarabeo kullanıcılarına selam.
İlk motor tecrübemi Yamaha Bws ile yaklaşık 3000 km yaparak edindim. İlk motorum 2005 Yamaha Fazer6 ile 2011 Ocak ayından bu yana 11000 km yol katettim vazgeçemeyeceğim bir motor olarak görüyorum.
İki yılı aşkın süredir Tolme kullanıcısının motor hakkındaki görüşlerini zaman zaman okuyorum. Ağustos 2012 tarihinde Beyaz beo'm oldu Fazer6 hala duruyor iki motordan da ayrı keyif alıyorum. Haziran 2013'de ise babama gri beo aldık ikimizde çok memnunuz.
Scarabeo hakkında ufak sorunlar olsa da genel anlamıyla fiyat performans bakımından başarılı bir motorsiklet. Kalkış esnasında az gaz açarsanız mekanik bir ses ile birlikte titreşim hissediyorsunuz, sert gaz ile kalkılması gerekiyor. Yakıt tüketimi kullanıma bağlı olarak 2.8 ile 3.8 arasında değiştiğini gözlemledim. Motor gücü ve seriliğine kıyasla fren gücünün zayıf olduğunu düşünüyorum. İki motorda da frenleme zayıf olmakla birlikte, beyaz beo çalışır durumda ve hareketsizken arka freni sıktığımda fren sürekli tansiyon kaybediyor ve git gide daha fazla sıkma kuvvetine ihtiyaç duyuyor, yaklaşık 20sn kombine frene basılı tutarsam fren sonuna kadar sıkılabiliyor. Fren sisteminde hava olduğunu düşünüyorum, 1000 bakımında sorunumu dile getirdim fakat problem olmadığı belirtildi fakat gri motoru aldıktan sonra farkettim ki, gri olanda bu problem yok. Diğer kullanıcı arkadaşların kombine fren problemi var mı çok merak ediyorum, deneyip paylaşırsanız sevinirim.
İzmirde oturmama rağmen iki motoru da Çanakkaleden aldık. İkinci motor olan gri'yi Xmax 250 ile almaya gittik ve rodajı tamamlaması için 60-70 km sürati geçmedik. İnanmak zor fakat bu süratlarda Xmax 250 ile aynı yakıtı tüketti(Scarabeo 2.8, Xmax 2.9)
Işık yandıktan sonra 56 km'de yakıt bitirdim, kullanıcı arkadaşların bilgisine :)
Shad 40 topcase motora uyum sağladı, boyut olarak yeterli olduğu gibi rüzgar türbülansında değişiklik farketmedim.
Michelin lastikleri ısındıktan sonra yere sağlam basıyor, yanlış hatırlamıyorsam tolme x marka lstik taktığını, titreşimin ciddi bir oranda azaldığından sözetmişti fakat o yazılarını aramama rağmen bulamadım.
Sele altındaki çakmak girişi telefon şarjı için mükemmel bir ayrıntı, uzun yolda sele altının ısınması dezavantaj.
Motor rodajından sonra Yamaha Xmax ile çeşme'ye otobandan gittik (Xmax kullanan arkadaşım 110kg, Benim kilom 85) kalkış ve son hız olmak üzere defalarca test ettik, motordaki ekonomi ve power tuşunun sadece ilk kavrama anında ufak bir değişiklik yaptığını kalkışlardan tespit ettik. Son hız olarak yokuş aşağı 145km sürata çıktım Xmax'i Çeşme yolu boyunca 10 metreden fazla kaybetmedim. 0-60 km arası Xmax öndeyken, 60-120 arası beo önde oluyor. 120 üzerinde Xmax bir boy öne geçiyor ağırlık farkından dolayı performansları eşit kalıyor.
Motorum şu an 1800 km'de ve keyif için biniyorum, tolga74 variator sisteminde modifiye gerçekleştirmiş Jcosta marka variator almayı bende düşünüyordum fakat diğer (debriyaj vb.) modifiye işlemini düşünmemiştim İzmirde modifiye işlemini nerede yaptırabilirim bilgisi olan, yaptıran ve/veya yaptığı modifiye parçalarını satmak isteyen arkadaşlar var mı?
Tüm kullanıcılara kazasız sürüşler diliyorum, tutuşu kaybetmemek ümidiyle ;)
satoyama
17 Temmuz 2013, 03:20
Öncelikle Tüm Aprilia Scarabeo kullanıcılarına selam.
İlk motor tecrübemi Yamaha Bws ile yaklaşık 3000 km yaparak edindim. İlk motorum 2005 Yamaha Fazer6 ile 2011 Ocak ayından bu yana 11000 km yol katettim vazgeçemeyeceğim bir motor olarak görüyorum.
İki yılı aşkın süredir Tolme kullanıcısının motor hakkındaki görüşlerini zaman zaman okuyorum. Ağustos 2012 tarihinde Beyaz beo'm oldu Fazer6 hala duruyor iki motordan da ayrı keyif alıyorum. Haziran 2013'de ise babama gri beo aldık ikimizde çok memnunuz.
Scarabeo hakkında ufak sorunlar olsa da genel anlamıyla fiyat performans bakımından başarılı bir motorsiklet. Kalkış esnasında az gaz açarsanız mekanik bir ses ile birlikte titreşim hissediyorsunuz, sert gaz ile kalkılması gerekiyor. Yakıt tüketimi kullanıma bağlı olarak 2.8 ile 3.8 arasında değiştiğini gözlemledim. Motor gücü ve seriliğine kıyasla fren gücünün zayıf olduğunu düşünüyorum. İki motorda da frenleme zayıf olmakla birlikte, beyaz beo çalışır durumda ve hareketsizken arka freni sıktığımda fren sürekli tansiyon kaybediyor ve git gide daha fazla sıkma kuvvetine ihtiyaç duyuyor, yaklaşık 20sn kombine frene basılı tutarsam fren sonuna kadar sıkılabiliyor. Fren sisteminde hava olduğunu düşünüyorum, 1000 bakımında sorunumu dile getirdim fakat problem olmadığı belirtildi fakat gri motoru aldıktan sonra farkettim ki, gri olanda bu problem yok. Diğer kullanıcı arkadaşların kombine fren problemi var mı çok merak ediyorum, deneyip paylaşırsanız sevinirim.
İzmirde oturmama rağmen iki motoru da Çanakkaleden aldık. İkinci motor olan gri'yi Xmax 250 ile almaya gittik ve rodajı tamamlaması için 60-70 km sürati geçmedik. İnanmak zor fakat bu süratlarda Xmax 250 ile aynı yakıtı tüketti(Scarabeo 2.8, Xmax 2.9)
Işık yandıktan sonra 56 km'de yakıt bitirdim, kullanıcı arkadaşların bilgisine :)
Shad 40 topcase motora uyum sağladı, boyut olarak yeterli olduğu gibi rüzgar türbülansında değişiklik farketmedim.
Michelin lastikleri ısındıktan sonra yere sağlam basıyor, yanlış hatırlamıyorsam tolme x marka lstik taktığını, titreşimin ciddi bir oranda azaldığından sözetmişti fakat o yazılarını aramama rağmen bulamadım.
Sele altındaki çakmak girişi telefon şarjı için mükemmel bir ayrıntı, uzun yolda sele altının ısınması dezavantaj.
Motor rodajından sonra Yamaha Xmax ile çeşme'ye otobandan gittik (Xmax kullanan arkadaşım 110kg, Benim kilom 85) kalkış ve son hız olmak üzere defalarca test ettik, motordaki ekonomi ve power tuşunun sadece ilk kavrama anında ufak bir değişiklik yaptığını kalkışlardan tespit ettik. Son hız olarak yokuş aşağı 145km sürata çıktım Xmax'i Çeşme yolu boyunca 10 metreden fazla kaybetmedim. 0-60 km arası Xmax öndeyken, 60-120 arası beo önde oluyor. 120 üzerinde Xmax bir boy öne geçiyor ağırlık farkından dolayı performansları eşit kalıyor.
Motorum şu an 1800 km'de ve keyif için biniyorum, tolga74 variator sisteminde modifiye gerçekleştirmiş Jcosta marka variator almayı bende düşünüyordum fakat diğer (debriyaj vb.) modifiye işlemini düşünmemiştim İzmirde modifiye işlemini nerede yaptırabilirim bilgisi olan, yaptıran ve/veya yaptığı modifiye parçalarını satmak isteyen arkadaşlar var mı?
Tüm kullanıcılara kazasız sürüşler diliyorum, tutuşu kaybetmemek ümidiyle ;)
beo larda ufak tefek sıkıntılar olabiliyor. demonte bir şekilde geldiği için montajdan kaynaklı es geçilmiş bazı ayrıntılar oluyor bende ilk aldığımda arka jant gözle görülür şekilde 8 çiziyordu ertesi gün komple lastik disk jant değiştirdiler.
frenlerden çok memnunum combine fren şehir içi büyük rahatlıkmış, düşük hızlarda tek elle dengeyi bozmadan motor ön amortisöre yüklenmeden duruyor ve sizin bahsettiğiniz olayı ben farketmedim vakti olan iyi bir usta kontrol ederse sizi anlayacaktır.
bahsettiğiniz hafif titreşimli tıkırtı bende de var ama ben hiç takmıyorum çünkü önemsiz olduğunu biliyorum gazı dengeli vermek gerekiyor, yeterli verince hemen normale dönüyor, eski motoruma göre bence bu hiç birşey, 183cc bir scooterden neredeyse 250cc performansı almak bence çok çok yeterli..
bugün yakıt aldım ve bu değerleri gördüm (eco-sport karışık şehir dışı şehir içi) bu performans için benzin bu fiyattayken 125-150cc motorlar kadar yakması çok iyi hatta daha az.
250/7,2litre
http://img809.imageshack.us/img809/371/rhtw.jpg
Dentist76
19 Temmuz 2013, 02:42
Size İtalya Verona'da çektiğim fotoyu göstermişmiydim? Valla ne yalan söyleyeyim o zaman bunun Scarabeo olduğunu bile bilmiyordum. Ama motoru yenileme fikrim olduğundan epey ilgilenmiştim her gördüğüm motorla:)
http://m1307.hizliresim.com/1c/m/qgyc8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
satoyama
20 Temmuz 2013, 15:53
ya beyler alan 2000km gelmeden satıyor sice neden?
aldığı fiyatta daha pahalıya satması mı cezbediyor?
hevesini aldığı için mi?
çözmedim bu işi.
madem satacaksın niye aldın :)
Dentist76
20 Temmuz 2013, 18:46
İddiaya girerim satanın tamamına yakını çinde üretildiğini öğrendiği için satıyordur :)
Arkadaşlar çok zeki ya...
Elindeki Iphone, evindeki bilgisayar, LED TV, hatta mikrodalga fırın, mutfak eşyalarının tamamına yakını nerede üretiliyor sanıyorki? :)
Valla ben alırken 20 senedir tanıdığım, güvendiğim servisimin tavsiyesi ile belki bi 15-20 sene binmek için aldım.
Valla nereye gitsem de bir sürü beğeni ve soru ile karşılaşmaktan ne yalan söyleyeyim memnunum.
satoyama
21 Temmuz 2013, 04:18
İddiaya girerim satanın tamamına yakını çinde üretildiğini öğrendiği için satıyordur :)
Arkadaşlar çok zeki ya...
Elindeki Iphone, evindeki bilgisayar, LED TV, hatta mikrodalga fırın, mutfak eşyalarının tamamına yakını nerede üretiliyor sanıyorki? :)
Valla ben alırken 20 senedir tanıdığım, güvendiğim servisimin tavsiyesi ile belki bi 15-20 sene binmek için aldım.
Valla nereye gitsem de bir sürü beğeni ve soru ile karşılaşmaktan ne yalan söyleyeyim memnunum.
bence çin ile alakası yok volvo da artık çinde üretiliyor (malesef)
acayüp
21 Temmuz 2013, 04:23
Anaaa cın malımıymıs hayatta almam :)
Tek rakıbı mondıal desene :p
Dentist76
21 Temmuz 2013, 05:09
Bence bu yuzden satiyorlar demek istedigim.
Degilse benim icin nerede uretildigi degil kalitenin altindaki imza onemlidir!
Cinde uretilmesi hic problem degil.
Ama iste cahil icin onemli. Butun dunyada made in china yazarken Turkiyeye gelen mallarda made in p.r.c. Yaziyorlar sirf bu takintimiz yuzunden.
ferudunata
21 Temmuz 2013, 14:18
Arkadaşlar satışlara o kadar takılmayın.Bilirsiniz honda tutulan bir markadır ama sahibinden com'a bakarsanız ps 150 i veya pcx'in ikinci el satış oranı scarabeo'yu beşe katlar.Bu satışlar motorun kötülüğünden değil daha çok ayran gönüllülükten ileri gelmektedir.Gençler (kanları hızlı akar) hep daha iyisi derler.Bu şuna benzer ''arabasında son sistem clima olsun diye yüksek farklar öder ama evinde climayı bırak vantilatör bile yoktur'':)Bizim kullandığımız tarz scooterlar belli olgunluğa erişmiş fiyat-performans-az yakan gurubuna dahildir.Çünkü ben ve benim gibi düşünenler scarabeolarımızı nokta atışı yaparak aldık...:cat:
satoyama
21 Temmuz 2013, 16:52
hondanın pahalı modelleri hariç çoğu çin taiwan brezilya da üretiliyor.
önemli olan mühendislik çin iş gücü
kimse kusura bakmasın psi150 beo le yan yana gelince çok tel maşa duruyor.. sanki 3500tl lik scooter..
WanD
21 Temmuz 2013, 17:16
Zamanında sıfır Alanya bayisinden Aprilia Scarabeo 200 ie almıştım, satın alma sebebim ise İtalyan malı olmasıydı... Bayilerin ve forumdan özellikle italyan malıdır denilerek satın aldım. Alanya dan Antalya ya doğru çıkış yaptım 80 km sonra benzin alayım dedim baktım alt kısmından yağ akıyor :) Tekrar geri dönüş yaptım yağ eklendi filtresinden mi contasında mı ne sorun varmış mış mış neyse olabilir dedik... Antalya da servise götürdüm tekrardan yanlış takmışlar dedi yeniden conta takıldı yağ eklendi , dedim olabilir insanlık hali... 15 gün sonra varyatör kısmından lakırtı şeklinde ses gelmeye başladı... Tekrardan servise götürdüm ve servis ön kapak kısmını açarak made in China yazısını gösterdi bu benim için yeterli sebep oldu. neden Gilera vb model almadığımı sordu vs.
Aynı Hafta sattım ... Pişmanmıyım ? kesinlikle değilim...
Dentist76
21 Temmuz 2013, 19:38
Zamanında sıfır Alanya bayisinden Aprilia Scarabeo 200 ie almıştım, satın alma sebebim ise İtalyan malı olmasıydı... Bayilerin ve forumdan özellikle italyan malıdır denilerek satın aldım. Alanya dan Antalya ya doğru çıkış yaptım 80 km sonra benzin alayım dedim baktım alt kısmından yağ akıyor :) Tekrar geri dönüş yaptım yağ eklendi filtresinden mi contasında mı ne sorun varmış mış mış neyse olabilir dedik... Antalya da servise götürdüm tekrardan yanlış takmışlar dedi yeniden conta takıldı yağ eklendi , dedim olabilir insanlık hali... 15 gün sonra varyatör kısmından lakırtı şeklinde ses gelmeye başladı... Tekrardan servise götürdüm ve servis ön kapak kısmını açarak made in China yazısını gösterdi bu benim için yeterli sebep oldu. neden Gilera vb model almadığımı sordu vs.
Aynı Hafta sattım ... Pişmanmıyım ? kesinlikle değilim...
Ne marka telefon kullanıyorsunuz? evinizdeki televizyon hatta belki çamaşır makinesi nerede üretilmiş baktınızmı? Varsa mikrodalga fırınınız? Bu yaşadığınız sorundan Aprilia'nın kötü bir firma olduğunu mu çıkarmalıyız? Ne motor aldınız? Onunla sorun yaşamadınızmı hiç? Veya yaşamayacağınızımı sanıyorsunuz?
Antalya serviste kim o size çin malı bu diyen? Özermi, özcanmı, muratmı yoksa rızamı? Hepsini tanıyorum, bana da daha almadan söylediler çin üretimi olduğunu fakat bunun asla bir sorun olmadığını..
Eğer kaliteyle ilgili en ufak bir endişeleri olsa bana aldırmazlardı.
Cevap vermeyebilirsiniz de ama ben motorumdan çok memnunum. İnsan yapımı olduğunu kabul ederek, ve zevkle biniyorum.
Münferit bir olayda Scarabeo'dan vazgeçip aldığınız PS150i motorunuzda yaşanan kronik sorunların farkındamısınız?
satoyama
21 Temmuz 2013, 20:01
önceki italyan motorlarımla arada bir kalite farkı göremiyorum hatta bazı kısımları daha özenli ve estetik..
hiç olmazsa yağ yakmıyor :)
volvo lenovo gibi markalar çinde yapılıyor diye almayalım mı yani :)
Dentist76
21 Temmuz 2013, 22:19
Valla kendi çektiğim fotoğrafı koydum işte geçen gün.
Motorla ilgili en ufak bir şüphe olsa İtalyan polisi kullanmazdı değilmi?
Kimbilir kaç bin tane aldılar.
Ben 5 sene Vespa 150, 18 sene de Vespa Cosa kullandım. Ve üstüne Aprilia'ya biniyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
WanD arkadaşın Scarabeo'dan PS150i'ye geçince de pek yüzü gülmemiş http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=3265552 linkinden göreceğiniz gibi.
WanD
22 Temmuz 2013, 00:38
Mesajımın Linki neden sattığıma dair,
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/41619-honda-ps-150-i-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-97.html
Ben çözdüm seni macera peşindesin sen:flower: Şaka bir yana da scarabeo deme de ne dersen de yahu... Bir zamanlar (hatırlamak dahi istemediğim) Ps150 ile scarabeo arasında kalmıştım , forumdan gaz verilip gittik scarabeo aldım başıma gelmeyen kalmadı... 1 ay dolmadan satmak zorunda kaldım ve epeyce zararım olmuştu. Antalya da bulamadık ta , Alanya'ya gitmiştim satın almak için sıfır motorun yağ keçesi mi neresi patladı yolun yarısından servise döndüm tekrar yağ katıldı her taraf yağ oldu , varyatör tarafından takırtı geldi servise gittim antalya da servis direk olarak torpido gözündeki kapağı açıp şaşi numarasında yazan made in China yazısını gösterdi ve normaldir şeklinde kelime iletti. parçaları dünya para hele ki yan tarafında yazan dandirik scarabeo yazısı silerken dahi kopuyor benim elimde kaldı servise sordum sipariş veririz 1 aya gelir dedi , Alanyadan forumdan tanıştıgım bir kişi de ufak bir kaza yaptı ve servis epeyce tam hatırlayamıyorum ama 1,500 - 2000 tl civarında ücret çıkarttmış yan granejlar falan...
Yiğidi öv hakkını yeme demişler ... motosiklet hakkını veriyor çok keyifli sürüşü var , kalkışları falan çok harika ama gel gelelim italyan diye aldatılıp sonrasından Çin malı çıktığı için soğudum ve nefret ettim... her ne kadar parçalar italyan fabrika çin de muhabbetini geçelim servis dahi yaramaz diyor ben daha ne diyeyim.
sakın ama sakın güzelim motosikletini satıp scarabeo falan alma hayata küser bunalıma girersin bak :cat:
Xmax dersen eyvallah ama benim de tercihim ondan yana ve ps150 mi ilerde satmayı düşünürsem yada ikinci bir motosiklet olarak kullanmak istersem tercihim ya Sh300 yada Xmax olurdu...
---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:19 ----------
Bahsi geçen forum motosiklet.net değildir.
satoyama
22 Temmuz 2013, 02:01
Valla kendi çektiğim fotoğrafı koydum işte geçen gün.
Motorla ilgili en ufak bir şüphe olsa İtalyan polisi kullanmazdı değilmi?
Kimbilir kaç bin tane aldılar.
Ben 5 sene Vespa 150, 18 sene de Vespa Cosa kullandım. Ve üstüne Aprilia'ya biniyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
WanD arkadaşın Scarabeo'dan PS150i'ye geçince de pek yüzü gülmemiş http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=3265552 linkinden göreceğiniz gibi.
abi sen niye bişeyler ispatlama çabasındasın? :)
ben artısı eksisi ile motoru değerlendirmişim, aldığımda bende ufak bir sorun yaşadım, moral bozucuydu ama kayda değer bişey değil hemen telefi edildi. şu anda 2500km oldu istanbul gibi bir şehirde beni her yönden fazlasıyla memnun ediyor ki zaten ben arkadaşlardan test ederk aldım . her zaman diyorum beolarda malezeme kalitesi sorunu yok olsa bunu açık yüreklilikle yazar ve ilan ederim, montaj çin olduğu için montaj sorunu çıkıyor.
şu yağ filtresindeki kaçak olayını oradaki contayı kaldırarak çözmüşler, kadir usta göstererk anlattı; conta yerine keçe koyulmuş, dangoz servislerdeki dikkatsiz kapatmalar ve sıkmalardan sonra bile bir problem olmuyor. yani revizyon olmuş.
önceki aprilia scooterinde çok performanslıydı ama buna geçince performans yönünden beni hiç pişman etmedi.
(istanbul) avcılar rampasını orta şeritte artçımla 90km/h la çıkarken sollamada gaz verip (eco da) hızım 110km/h çıkıyor, sol şeriti kapatıyorsam o motor bana fazlasıyla yetiyor demektir.
ayrıca bazı konulara kafanı fazla takma, beo konusunda TOLME tolga abi en güzel istihbarattır... :wiinkk:
Dentist76
22 Temmuz 2013, 15:30
50 € daha zam gelmiş.
Scarabeo 200 i.e.
Euro Satış Fiyatı:
3.240 €
TL Satış Fiyatı:
8.195,9 TL
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:28 ----------
Şehri şıklık içinde yaşayın! İki tekerli tasarımın ikonlarından birisini tam bir güven içinde kullanın. Tamamen yeni, daha modern ve Scarabeo'nun bu kadar çok satılmasını sağlayan tüm özgün özellikleri koruyan daha kompakt tasarımı ile yeni Scarabeo. Scarabeo 200 i.e. yenilikleriyle çağın tüm ihtiyaçlarına cevap veriyor, şıklığı ve performansıyla da göz dolduruyor.
Tasarım
Bir çok yeni tasarımıyla Scarabeo şehir scooterı dizaynını yeniden şekillendiriyor. Ön tarafındaki ayaklık bölümü oldukça düzdür. Bu sayede ön tarafta sizin ve eşyalarınız için daha geniş bir alan kalıyor. Tamamen analog olan gösterge paneli rahatlıkla gidondan kontrol edilebiliyor. Scarabeo'yu bir çok motordan farklı kılan en güzel özelliklerinden biri de kötü hava koşullarında sizi uyarıyor olması. "Buz uyarıcı" alarmı sayesinde sizi buzlu bir zemine yaklaşmadan önce uyarıyor.
Teknik Detaylar
İlk kez Scarabeo'da sürücü iki farklı motor arasında seçim yapabiliyor. ECO'yu tercih ederek benzin tüketiminde %7'ye kadar tasarruf edebilir veya Sport'u tercih ederek scooterın performansını gidondan kontrol ederek arttırabilirsiniz. 200 cc hacimli Scarabeo sıvı soğutmalı ve 4 zamanlıdır. Son derece güçlü tork ile birlikte motor 9.000 rpm'de 19.0 hp performans sergiliyor. Bu verilerde gösteriyorki Scarabeo çoşkulu bir şekilde hızlanan bir scooter ama her koşulda da güvenilir.
_güneyli
22 Temmuz 2013, 18:20
Mesajımın Linki neden sattığıma dair,
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/41619-honda-ps-150-i-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-97.html
---------- Post added at 23:38 ---------- Previous post was at 23:19 ----------
Bahsi geçen forum motosiklet.net değildir.
motor gücü performansı malzeme kalitesi ve görünümü ile 250-lik grubundaki (xmax vs.) scooterları aratmayan bir motoru 125-150'lik grubundaki scooterların fiyatına çok yakın bir miktara alabiliyorsak, made in p.r.c.'yi de görmeyi kabulleneceğiz. bu sadece motosiklet için değil tüm ürün gruplarında artık bir dünya gerçeği.
bu motoru alan birçok insan (biri de ben oluyorum) fiyat-performans-fayda kriterine göre mevcut seçenekler arasında en iyisinin bu olduğuna karar vererek aldı.
sizin düşünceleriniz farklı olabilir. bu düşüncelerinizi paylaşmanız bize mutluluk verir. ama bunu insanların tercihlerini kötülemeyecek ifadelerle paylaşırsanız sevinirim.
gurcano
22 Temmuz 2013, 18:53
16 bin liram olsaydı Xmax 400 düşünürdüm, 12 bin liram olsaydı Xmax 250 alırdım sanırım. Ama bende 7.5 lira vardı, Beo aldım. Bu paraya da daha iyisi yoktu.
satoyama
23 Temmuz 2013, 01:40
ya ben şunu merak ediyorum, bu topiclerde marka sensörü mü var :silent:
misal "honda dylan falan filanmış" yazsam
honda dylan kullanıcısı birisi hemen nasıl geliyor :queen:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO