Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Yurdukoru
22 Ekim 2012, 19:49
F650GS 2006 modeli kullanıyorum 2 senedir, ondan once 26 beygir 250 cc endurom vardı honda marka. simdi sehir icinde bmw den cok memnun olmama ragmen, daha harci alem bir motora ihtiyacım var 2-3 paralık bir sey isimi gorur derken 7-8 beygirleri gorunce 50 beygirden sonra sinir hastası olurum kanısı ile biraz daha guclu modellere yoneldim, ps150vs ilk incelemelerimde avantajlı gibiydi ama 12 inch tekeri gorunce vazgectim. su an scarabeo ve xcenter arasındayım. Ankarada oldugum icin burada scoter bulmak bir dert. Anladıgım kadarı ile xcenter ın on gorunus ve farlar ve suspansiyon artısı varken, scarabeo nun koltuk altı 12v cıkıs, saklama gozu,cam, michelin lastikleri, arka fren disk ve en onemlisi 3-5 beygir fazlası var. Ayrıca camsız olmaz 380 TL daha ustune odeyecegim xcenter icin zaten alırkende biraz pahalı. Kararsızım bir de sıkıntı, burada bu motorlar yoktur on siparisle falan getirirler sagolsun bayiler... git bak bin anla gibi bir durumda yok. Bunlara ek tercihimi sekillendirecek paylasacagınız bilgiler varsa sevinirim.
Bu topic i okurken F650gs ve scarbaeo yu beraber kulllananlarda dikkatimi cekti, vakitleri varsa kıyaslama fikirlerinide almak isterim.
Selamlar
Selamlar,
Ben o iki motoru da ayrı ayrı kullananlardanım. (GS ve Beo). Öncelikle şunu belirteyim kıyaslama değil de ayrı kullanım yerlerinden bahsedeilirim. Şehir içinde kesinlikle GS pratik olmuyor. Sürekli dur kalklı ışıklı trafikli yerlerde Scarabeo hakkını veriyor. Misal,marketten pazardan aldığım öteberileri hiç vakit harcamadan ön boşlukta getirebiliyorum. 3.5-3.7 t bir yakıtı var. Kısacası şehir içinde neredeyse hiç kullanmıyorum GS'i.
İlginç gelecek ama Scarabeo GS'ten daha yüksek! (1.75 boyum ve ayağımın tabanı yere deymiyor) Hatta daha ilginci Scarabeo'yu kullanmak uzun yolda daha zor geldi bana. Bu aslında genel bir yanılgıdır, scooter kullanmak daha kolay derler ama kanımca öyle değil. Yerden bir hayli yüksek olduğu ve oturuş pozisyonunun farklılığı nedeniyle sürüşü çok daha dikkat ve tecrübe istiyor. İtiraf edeyim, tüm düşmelerim scooterda oldu. Sürüş esnasında ayaklarımızın önde olması nedeiyle GS'teki gibi hatalarınızı pek affetmiyor. Scarabeo'da yaptığım 22 bin km içinde asfaltla bir kaç kez pek yakın dostluklar kurdum...
Öte yandan enduronun uzun yolda verdiği güven, yol tutuşu, güç, sürüş zevki maalesef scooterda yok. Yakın mesafelere hala Scarabeo ile gider gelirim diye düşünüyordum ama yanılmışım, enduroya alıştıktan sonra scooter tam bir ızdırap oluyor. Virajlara bozuk yollara boş bulunup ister istemez insan endurodaymış gibi girince tehlikeli oluyor. Bu yüzden bazı ciddi kazalar atlattım. Son olarak ta şunu belirteyim, imkanınız varsa ikisini de bulundurun, ama dediğim gibi ayrı yerlerde kullanın. Sonuçta 40 ar lira vergisi var ikisinin. Son olarak, parçaları el değil can yakıyor, Allah göstermesin bir düşme anında her ne kadar sağlam bir motor da olsa, fardı sinyaldi, karenajdı kozmetik kısımlarının, Honda'dan kalır yanı yok hatta çok daha pahalı, ciddi masraflara yol açabiliyor, dikkat etmek lazım.
Umarım verdiğim bilgiler faydalı olmuştur.
Dengesiz ligi tahmin ediyordum, siz soyleyince iyice pekisti. Aslında 9000 TL ye KTM 125 duke 6 vites satılıyor, veya 4-5 paralara ybr ler falan alınıyor. hakketen ikilem. scooter mı 125 lik commitor , naked veya supermoto mu diyor insan. Bilgiler icin cok tesekkurler. Selamlar
Dengesiz ligi tahmin ediyordum, siz soyleyince iyice pekisti. Aslında 9000 TL ye KTM 125 duke 6 vites satılıyor, veya 4-5 paralara ybr ler falan alınıyor. hakketen ikilem. scooter mı 125 lik commitor , naked veya supermoto mu diyor insan. Bilgiler icin cok tesekkurler. Selamlar
büyük tekerlek scooterlerde dengesizlik diye birşey yok şuan yamaha x-city kullanıyorum daha öncede 13000km scarabeo ya bindim ikiside çok dengeli stabil cihazlar virajlarıda bir ybr gibi güvenli ve yol tutuşları çok iyi,yurdukoru abimi tanırım ve birlikte motor sürmüşlüğümüzde vardır,benim genel izlenimim kendisi bana göre daha süratli gidiyor,benim 70-80km le gittiğim yollarda o 100 ile gidebiliyor,bilindiği gibi scooterler genelde şehiriçi için düzgün yollarda kullanılmak üzere tasarlanmış aletler,bunlarla düzgün olmayan yollarda yüksek süratle gezerseniz yolla yapışma ihtimaliniz yükseliyor,çünkü bir scooterin süspansiyon sistemi bir enduro motosiklet gibi yumuşak ve büyük darbeleri emebilecek düzeyde değil ,yurdukoru abim bunu biliyor elbette ama dayanamıyor verio gazı :) bu yüzdende enduro ona daha uygun geliyor
Yurdukoru
23 Ekim 2012, 18:52
+1
Valla Tolme kardeşim durumu pek güzel özetlemiş, yerden göğe kadar tamamen haklı :)
Scarabeo bir scootera göre çok güçlü, torku hissedince insan gaza geliyor, ver coşkuyu dedirtiyor, sonra da... Aynen yapışıyorsun asfalta. İnsan gibi kullanılırsa, scooter olduğu unutulmadan binilirse sanırım eskitemezsin, üstüne scooter tanımadim.
Simdi bayide bakarken gozume duke takıldı ve sanırım scooter yerine tercihim bu olacak :)
rainman
30 Ekim 2012, 18:28
arkadaslar yeni kasalarda sele koltuk tertibatının daha rahat olduğu söyleniyor acaba 2011 modele yeni koltuktan takılamazmı
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------
neyse ben sordum servise uyuyormus yeni koltuk ama tabiki acayip bir maliyet cıktı parca cok pahalı
assfault
03 Kasım 2012, 11:39
selamlar, hoşbuldum,
2tekerin tedavisi var mı bilmiyorum ama çinden gelen ilaçlar iyileştirmiyor, hastane kapısında oyalıyor.
30una kadar bisikletle dahi 2tekerli olamayan ben kısa süre önce eskimiş k.rokkoyla başlangıçtan sonra 3bin yuroyu bu merete bayıldım.
300km sonunda ilk tecrübelerimi paylaşayım faydalanan nasiplensin. (uzun olabilir kaçan kaçsın)
sinan08
06 Kasım 2012, 00:19
bu motorun buz uyarıcısı nasıl çalışıor? enteresan bi özellik :sunny:
Tolme
06 Kasım 2012, 21:37
selamlar, hoşbuldum,
2tekerin tedavisi var mı bilmiyorum ama çinden gelen ilaçlar iyileştirmiyor, hastane kapısında oyalıyor.
30una kadar bisikletle dahi 2tekerli olamayan ben kısa süre önce eskimiş k.rokkoyla başlangıçtan sonra 3bin yuroyu bu merete bayıldım.
300km sonunda ilk tecrübelerimi paylaşayım faydalanan nasiplensin. (uzun olabilir kaçan kaçsın)
yeni motosikletiniz hayırlı olsun kazasız belasız binin,rokkodan sonra scarabeo uzay aracı gibi gelecektir,tekeriniz düz bassın
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:35 ----------
bu motorun buz uyarıcısı nasıl çalışıor? enteresan bi özellik :sunny: dış sıcaklık 3 derece ve altına indiğinde kar simgesi yanıyor ,aynı arabalardaki gibi
Yurdukoru
08 Kasım 2012, 18:34
[/COLOR] dış sıcaklık 3 derece ve altına indiğinde kar simgesi yanıyor ,aynı arabalardaki gibi
Bir de benim gibiler için sabahları çiğ uyarısı yapsalardı müthiş olurdu...:pale: Gizli buzlanma resmen, özellikle deniz kenarı çevresi maki türü bitki olan yerlerde yoğun oluşuyor, dondan daha tehlikeli! Maalesef aynı yerde 2 kere düşerek öğrenmiş oldum bu bilgiyi de.:sunny:
sinan08
09 Kasım 2012, 00:37
scarabeo ya koruma demiri yapılabiliomu
?
Tolme
09 Kasım 2012, 01:09
scarabeo ya koruma demiri yapılabiliomu
? yapılacağını sanmıyorum
PHENOMA
15 Kasım 2012, 19:33
10 DAN FAZLA FARKLI SCOOTER IM OLDU VE GERÇEKTEN ÇOK BAŞARILI BULUYORUM SCARABEO MU :joker:
Bugün bende banyosunu yaptirdim, ilk günki gibi oldu.kullandikca ne kadar isabetli bi tercih oldugunu anliyorum.kisa mesafeli ve özellikle şehir içinde on numara bana göre.
PHENOMA
16 Kasım 2012, 00:32
sayın Usas bey'in yazısına bende bir yorum yapmak isterim.
ağabeyimin r1200gs'i var ve yaklaşık 30000 km'ye yakın yol yaptım. Bir endurodan inip hangi tip'e binersem bineyim anlıkta olsa şaşırabiliyorsunuz sürüşte ve buda size tehlike yada tedirginlik yaşamanıza neden oluyor. boyum 193cm kilom 135, normal şartlarda benim gibi insanların bir scooter'da rahat edemeyeceğini ve komik gözükebileceğini düşünsemde, ben scarabeo'da çok rahat ediyorum ve mutluyum.
frenleri,virajı,dengesi,rüzgarı, dizlerimin didona olan uzaklığı... gerçekten mutluyum bu scooter'la.
xenter ise eminim ki çok iyi bir motordur hatta aralarında sadece 250cc'lik bir fark var, ben iki motor arasında kararsız kaldığım zaman oldu ama gılera runner 2012 kullandım sağa sola gitmek için çok kısa messafelerde( o da ağabeyimin) hayran oluyordum o küçücük şeyin gidişine ve kalitesine bende bu yüzden bir ailede iki tane italyan olsun diye scarabeo aldım ve geçen gün e5 göztepede bir çocuk yanımdan xenter ile şöyle bir caka sattı bende sırf merakımdan(bir daha zor denk gelir:) ) şöyle bir eco modunda basayım dedimdi en az elli kilo fark olmasına rağmen aramızda yanından durur gibi geçtim.
sayın usas ;
bilirsinizki hepimiz elimizin altında bir yerde her zaman saklı az da olsa bir güç olmasını isteriz ki motorsiklet sahipleri'nin birçoğu'nun devamlı cc artışına gitmesini hepimiz biliriz. işte bu scooter'da şehir içi ekonomik olsun ama kolay kolay sıkılmayayım derseniz aradığınız scooter bu.
bu arada vay efendim ses, vay efendim süspansiyon sert diyenleri buradan anlayamadığımı ifade ediyor, piaggio fabrikası'nın sloganını armağan ediyorum..
bir motorsiklet'te ses yoksa, onu sürende ruh yoktur
herkese saygılar
PHENOMA
16 Kasım 2012, 15:07
sayın Tolme, acaba hala bu motora sahip misiniz ?
kaç kilometrede olduğunuzu ve motor hakkında son izlenimlerinizi sormak istiyorum.
saygılar
Tolme
16 Kasım 2012, 19:50
sayın Usas bey'in yazısına bende bir yorum yapmak isterim.
ağabeyimin r1200gs'i var ve yaklaşık 30000 km'ye yakın yol yaptım. Bir endurodan inip hangi tip'e binersem bineyim anlıkta olsa şaşırabiliyorsunuz sürüşte ve buda size tehlike yada tedirginlik yaşamanıza neden oluyor. boyum 193cm kilom 135, normal şartlarda benim gibi insanların bir scooter'da rahat edemeyeceğini ve komik gözükebileceğini düşünsemde, ben scarabeo'da çok rahat ediyorum ve mutluyum.
frenleri,virajı,dengesi,rüzgarı, dizlerimin didona olan uzaklığı... gerçekten mutluyum bu scooter'la.
xenter ise eminim ki çok iyi bir motordur hatta aralarında sadece 250cc'lik bir fark var, ben iki motor arasında kararsız kaldığım zaman oldu ama gılera runner 2012 kullandım sağa sola gitmek için çok kısa messafelerde( o da ağabeyimin) hayran oluyordum o küçücük şeyin gidişine ve kalitesine bende bu yüzden bir ailede iki tane italyan olsun diye scarabeo aldım ve geçen gün e5 göztepede bir çocuk yanımdan xenter ile şöyle bir caka sattı bende sırf merakımdan(bir daha zor denk gelir:) ) şöyle bir eco modunda basayım dedimdi en az elli kilo fark olmasına rağmen aramızda yanından durur gibi geçtim.
sayın usas ;
bilirsinizki hepimiz elimizin altında bir yerde her zaman saklı az da olsa bir güç olmasını isteriz ki motorsiklet sahipleri'nin birçoğu'nun devamlı cc artışına gitmesini hepimiz biliriz. işte bu scooter'da şehir içi ekonomik olsun ama kolay kolay sıkılmayayım derseniz aradığınız scooter bu.
bu arada vay efendim ses, vay efendim süspansiyon sert diyenleri buradan anlayamadığımı ifade ediyor, piaggio fabrikası'nın sloganını armağan ediyorum..
bir motorsiklet'te ses yoksa, onu sürende ruh yoktur
herkese saygılar
bir çok bilinen markanın vitesli veya vitessiz 250cc leri bile bu motoru geçemiyor (birkaçı hariç),kendim bir çoğunu otoyolda test etmiştim :D yüksek devirde verdiği torku ve hızlanması gerçekten çok güzel ,bu arada etrafınızda x7-250 görürseniz onunlada bir deneyin derim :),bu scooteri diğer scooterlerden ayıran şey motor teknolojisidir,üstten çift egzantrik olması ve hafif kasa olması 19bg lik gücün 154kg lik bir kasayı çok rahat götürmesinden kaynaklanıyor, ben motosikletimi geçen martta istemeye istemeye sattım,sebebi eşim için artçı selesinin uzun yol için rahatsız olmasıydı,daha konforlu olan yamaha xcity 250 aldım ama scarabeo gönlümüzün motoru olarak devam ediyor,sevgiler saygılar
PHENOMA
06 Aralık 2012, 08:54
Tesekkurler sayin Tolme. Benim 2012 de hanim rahat ediyordu ama bende scarabeo mu ona verip vfr 800 aldim sadece uzun yol icin.
babatorik
09 Aralık 2012, 04:20
Herkese Selam,
Ben 2000 yılından bu yana 600 bin km yol yapmak suretiyle geçimini kuryelikten sağlayan biriyim. yarısına yakınını 99 model honda titan ile, diğerlerini ise 2005 ve 2010 model iki yamaha ybr 125 ile yaptım.
Geçen yıl bu zamanlar bir kurye arkadaşımı evde misafir ederken yaza doğru veya yazın motorları değiştirelim diye bir karar aldık. O arkadaşım honda innova kullanıyordu, daha evvel bir honda dylon 150 kullanmıştı. Scooterları araştıralım dedim. En iyi Scooterları İtalyanların yaptığı aşikar diyerek markaların sitelerini gezinmeye başladık.
Aprilia scarabeo 200 dikkatimi çekti. Teknik özellikleri bizim için biçilmiş kaftandı. Fiyatı da fena sayılmazdı. 250 lik Yamahaların 11 - 12 binlik fiyatlarının yanında. Belki de kalitesiyle onları bile döver dedik. :)Arkadaşıma dedim bu motora bir yoğunlaşalım, kullanıcılarını çevirip soralım bakalım, nedir ne değildir, memnunlar mı ? Tabi bu arada bu site ve buna benzer forumları da dolaştık biraz. Aleyhinde bizi rahatsız edecek birşey yoktu. Başka bir kurye firmasında çalışan bir arkadaşımızın da Scarabeo kullandığını duyduk, onunla konuştuk, 35 bin km civarı bir yol yapmıştı ve memnundu. Aranan kan bulundu, çin malı olmuş honda ve yamahalardan bizi kurtaracak motoru bulduk. :))
Harizanın üçüncü haftası falandı, almaya yeltendik, Bayiler "Motor yok, bekleyeceksiniz, temmuzun ilk haftası gelecek bir parti var" dediler. Tamam dedik. Temmuzun 15 inde Scarabeo ma kavuştum. Kırmızı sipariş vermiştim, Şöyle bayrak kırmızısı olsun diye hayal ederken bordo çıktı. Neyse yine fena bir renk değil ama bayrak kırmızısı şahane olurdu.
1997 de aldığım peugeot moped i saymazsak hiç otomatik vites kullanmamış, scooter tecrübesi olmayan biri için başta biraz tırsarak kullansam da üç ay içinde atlatırım diyordum ve öyle de oldu. Bayiden alıp eve gelirken bindim ilk olarak. Yani bir test sürüşüm olmadı. Ve daha ilk sürüşten itibaren " Bunca yıl kendimizi yalandan harcamışız, motor keyfi işte bu ! " dedim.
Görüntüsü pek matah değilmiş, Çin malı gibi duruyormuş, Güvenli değilmiş, vs vs sözlere ben de muhatap oldum tabi. Bunca yıl kendimizi yalandan zora sokmuşuz, Scooter ın /Scarabeonun rahatlığı varken ziyan etmişiz kendimizi. Derler ya : Anlatılmaz yaşanır !!! işte öyle. Soran herkese tavsiye ediyorum. Trafik ışıklarında yeşil yandığında uzayıp konvoya en az yüz metre fark atmanın, Yamaha ybr ile sollayamadığım araçları rahatça sollamanın, Zaman zaman sol şeridi kapatıp gitmenin keyfi bambaşka !
Temmuzun onbeşinden bu yana 17800 km yi devirdim. 5000 km civarı orijinal (!) balataları değiştirdim. (şüphem var... ) Aksatmadan 3000 km de bir yağ değiştiriyorum. Yağ filtresini birinde değiştiriyorum, birinde değiştirmiyorum. Kayış değiştirmedim henüz. İhtiyacı da yok sanırım. 130 km nin üzerine çıkmadım. (Bana göre istanbulda hız felakettir. Her an bir yamuğa maruz kalabiliriz) 120 civarını çok rahat, hiç kasmadan yapan güçlü bir motorun ve yine kuvvetli frenlerin tadı yerinde. Ön-arka mesafesi yani uzunluğu yamaha ybr ile eşit olan bu motor manevra kabiliyetinde de ondan geri kalmıyor, trafikte aralarda hayli kıvrak. Yedek parça alternatifi de cabası. Bu konuda paylaşıma açığım.
Velhasıl kelam, Scarabeo almayı düşünen varsa tavsiye ederim. Sanırım bu motorda km rekoru bizde olacak. 200 bini görürüm belkide üzerine çıkarım diyorum. Beş yıldan az kullanmam herhalde.
Herkese saygılar, selamlar. Allaha emanet olun.
GP500-1st
09 Aralık 2012, 05:12
@Babatorik
20-30-50-100 bin raporlarını bekliyoruz.
babatorik
09 Aralık 2012, 14:56
@Babatorik
20-30-50-100 bin raporlarını bekliyoruz.
Merak Etmeyin, hepsini yazacağım.
Bizi izlemeye devam edin.... :))
Arkadaşlar benim scarabeom 2300 km.de. Çok memnunum ancak geçenlerde hafif rampa bir yerde durdum. Tekrar kalkarken kayış sesi gibi ses çıktı. Gaz verdim gitmedi gazı kestim toparladı.
Velhasıl çok canım sıkıldı. Hemen Kadıköy servisini aradım , bu motorlarda normal bir durum olduğundan gibi sözler söyledi. Müsait bir zamanda bırakmamı söyledi. Ancak bakıp temizlese bile zamanla tekrar olurmuş. Sayın Babatorik siz 5000 km. Debriyaj değiştirmişsiniz sizdede böyle şikayetler oluyormuydu balataları değiştirmenizin faydası oldumu ?
babatorik
10 Aralık 2012, 23:50
Arkadaşlar benim scarabeom 2300 km.de. Çok memnunum ancak geçenlerde hafif rampa bir yerde durdum. Tekrar kalkarken kayış sesi gibi ses çıktı. Gaz verdim gitmedi gazı kestim toparladı.
Velhasıl çok canım sıkıldı. Hemen Kadıköy servisini aradım , bu motorlarda normal bir durum olduğundan gibi sözler söyledi. Müsait bir zamanda bırakmamı söyledi. Ancak bakıp temizlese bile zamanla tekrar olurmuş. Sayın Babatorik siz 5000 km. Debriyaj değiştirmişsiniz sizdede böyle şikayetler oluyormuydu balataları değiştirmenizin faydası oldumu ?
Benim değiştirdiğim fren balatalarıydı, debriyaj balatalarına henüz dokunulmadı, tahminime göre de daha epey var. Yokuşta zorlamadan istediği miktarda gazı vererek motoru rahatlatarak kalkış yapman yerinde olur.
Scooter için araştırma yaparken kullananların çoğunun bana tavsiyesi kalkışlarda çok seri kalkma diyordu. Hemen hemen sadece scooter tamiri yapan özel (yetkisiz) bir servisi olan bir arkadaşım kalkışlarda ne gaza fazla yüklenmeyi, ne de motoru zorlayacak (yani viteslideki yarım debriyaj kalkışı) şekilde hareket etmemeli yönündeydi.
Yani tam ayarında gaz vermeli. Beğenmediğin bir ses duyduğunda her ne yapıyorsan kes, yapma. Yaya trafiğinin yoğun olduğu bir yerde adım adım ilerlerken radyatörün fanı açık iken sıyırma sesi gibi algıladığım birtakım sesler duymuştum bende. Gittiğim servise sordum, başkalarına da. Hepsi anlaşmış gibi : " İtalyanların hepsi yapıyor, korkulacak bir durum yok, merak etme " dediler.
Anladığım kadarı ile bu durum için yapılabilecek birşey yok galiba. Fakat anlamadığım bu kadar teknolojik makinaların bu kısmının geliştirilmemiş olması çok garip ! ( L. COSTA ) taktıranların bu konudaki şikayetlerinde azalma oluyormu acaba veya memnunlarmı ? ( Kadıköy servisi ) Kadir usta tavsiye etmiyor, motorun ömrünün azaldığını söylüyor. Kendisine buradan ilgisi için teşekkür ederim. Yinede gerçekten scarabeodan her konuda çok memnunum.
Birde ( eco-sport ) düğmesinin bir işe yaradığından emin değilim her iki şekildede kullanmama rağmen bir fark hissetmedim.
Tolme
12 Aralık 2012, 01:47
Anladığım kadarı ile bu durum için yapılabilecek birşey yok galiba. Fakat anlamadığım bu kadar teknolojik makinaların bu kısmının geliştirilmemiş olması çok garip ! ( L. COSTA ) taktıranların bu konudaki şikayetlerinde azalma oluyormu acaba veya memnunlarmı ? ( Kadıköy servisi ) Kadir usta tavsiye etmiyor, motorun ömrünün azaldığını söylüyor. Kendisine buradan ilgisi için teşekkür ederim. Yinede gerçekten scarabeodan her konuda çok memnunum.
Birde ( eco-sport ) düğmesinin bir işe yaradığından emin değilim her iki şekildede kullanmama rağmen bir fark hissetmedim.
eco sport tuşunu en güzel şöyle test edebilirsiniz,trafiğin olmadığı bir yolda hızınızı 60 km ye sabitleyin ve ecodan sport a geçin hızınızın gaz acmamanıza rağmen 60 dan yukarı çıktığını göreceksiniz,kayış olayı bana ilginç geldi, scarabeo ile 2 kişi çok uzun yol yaptım ,dik yokuştada çok kalktım ama hiç bir zaman öyle bir ses duymadım , gazı çok sert açtınız heralde .
Sayın Tolme kardeşim dün otoyolda 60 km. hızla sizin dediğiniz gibi eco-sport düğmesini denedim hiç bir fark görmedim. Sanki birazcık İtalyan işi kandırmaca gibi geliyor bana. Her neyse kusuru
bu olsun pekde önemsemiyorum açıkçası Ancak o bahsettiğim debriyaj kavrama sesi halen devam ediyor. Bu konuyada ufak bir yorum katmak isterim tahminim debriyaj balatalarında kalite farkları var kimlerine iyi kimilerine daha vasat kalitede malzeme denk gelmesi meselesi gibi. Çünkü şöyle düşünün üreticiler devamlı aynı malzemeleri kullanmazlar farklı markaları zaman zaman kullanırlar.
Tolme
13 Aralık 2012, 22:07
Sayın Tolme kardeşim dün otoyolda 60 km. hızla sizin dediğiniz gibi eco-sport düğmesini denedim hiç bir fark görmedim. Sanki birazcık İtalyan işi kandırmaca gibi geliyor bana. Her neyse kusuru
bu olsun pekde önemsemiyorum açıkçası Ancak o bahsettiğim debriyaj kavrama sesi halen devam ediyor. Bu konuyada ufak bir yorum katmak isterim tahminim debriyaj balatalarında kalite farkları var kimlerine iyi kimilerine daha vasat kalitede malzeme denk gelmesi meselesi gibi. Çünkü şöyle düşünün üreticiler devamlı aynı malzemeleri kullanmazlar farklı markaları zaman zaman kullanırlar.
kandırmaca olacağını pek sanmam, avrupalı tüketici bu tip şeylerde bizden daha hassas ve dikkatli,topa tutarlar adamı :cherry: ,eco-sport arasında söylendiğine göre yüzde 7-8 lik bir fark yaratıyormuş,60 la giderken 64-65km sürate çıkar ,belki ondan fark edemedin 80 ile giderkende denermisin?ben kullanırken azda olsa fark ediyordu çünkü,sonuçta olsada olur olmasada ama sport ta tüketim artıyor bundan kesin eminim,debriyaj konusunda hatalı üretim denk gelmiş olabilir yetkili servise gitmenizde fayda var,avrupa yakasında maslakta merkez servis eğer anadolu yakasındaysanız kadiköy motora bir uğrayıp kontrol ettirin derim
babatorik
13 Aralık 2012, 22:43
Bu ses olayı iki gündür bende de çıktı. Gazı kah kısarak kah arttırarak yoketmeye çalışıyorum ama bir sıkıntı var galiba. servise gideceğim cumartesiyi bekliyorum.
KOÇ, bunlar hep senin işin, Lafı bile yetti, küheylanıma nazar değdi :D
Arkadaşlar 97 oktan benzin kullanmanın faydası veya zararı varmıdır acaba ?
TanImsIz
15 Aralık 2012, 20:52
Bu kavrama sesine 300 km dayanabildim. Sıfır aldığım scarabeomu sırf bu adamın içini dışına çıkartan gıcırtı sesi yüzünden sattım. Hayal kırıklığından başka bişey olmadı bende bu scarabeo.
EMEKLİ
15 Aralık 2012, 21:19
Faydası olur zararı olmaz sanırım.Çekişte ve hızlanmada belli oluyor.Şahsen ben öyle hissettim.Ben 97 oktan kullanıyorum.Servis bana 95oktan karbüratörlülere,97Oktan da enjeksiyonlu motorlarda daha verimli olur diye söylemişti.
SALVANO
20 Aralık 2012, 13:34
bence 97 oktan gereksiz şöyleki; xctiy min kullanım klavuzunda 91 oktan ve üzeri kullanılması tavsiye ediliyor 95 oktan fazlasıyla kafi. hem 97 oktan diye sattıkları benzinlerde bildiğim kadarıyla 95 oktan..
boş yere fazla para vermeye gerek yok diye düşünüyorum.
hatta 97 oktan diye sattıkları benzini daha cok tüketiyor gibime geldi. birkaç defa gözle kaş arasında 97 oktan doldurdular, oradan biliyorum. tahminimce talep olmadığından istasyon yöneticileri pompacı arkadaşlar sormadan 97 satmalarını söylüyor olmalılar..
babatorik
21 Aralık 2012, 01:27
Bence 97 oktanın motorlarımıza bir zararı var mıdır yok mudur buna anca bir makine mühendisi cevap verebilir.
Bu arada geçen akşam biraz dalgınlığıma geldi ve Avrupa yakasında bir teslimatım varken Yıldız sapağından köprü yoluna girdim ve hemen fark ettim.
tekrar Barbaros bulvarına çıkmak için kaldırıma çıkmayı denedim birkaç kez ve sonunda zor da olsa muvaffak oldum. Ancak bu muvaffakiyet hayli zor oldu
ve motoru zorladım.
Ve sonuçta dün öğle civarı motor orta sehpadaa iken arka tekerin döndüğünü gördüm. Hemen telefonla servise sordum. İşten izin alıp doğru servise gittim.
Usta iyi bir usta olduğunu bir kez daha kanıtladı. Daha sökmeden " Debriyaj balatası sıyrılmış ve yayı kırılmış" dedi. Aynen de öyle çıktı. Tası da çizmişiz.
Scarabeo kullanıcılarına tavsiyem : Motoru zorlayacak hareketlerden kaçının ve kalkışları yavaşça yapacağım diyerek kavramada zorlanmasına müsade etmeyin,
verin gazı bol keseden ! Motor şu an 19 binde ve ben kullandığım bir motorda ilk kez bu kadar erken debriyaj balatası değiştiriyorum.
Neyse sağlık olsun, her işte bir hayır vardır. Tamda arıza yapacak zamanı buldu. :) kar tatiline denk geldi.
Babatorik benimde orta sehpada iken tekerim dönmeye başladı. Daha önceleri dönmüyordu bahsettiğim debriyaj sesi duymaya başladığımdan beri oldu. Ancak kesinlikle söyleyebilirim asla zorlamadım. Normal kalkış yapıyorum. Ama bazen hafif rampada sollama yaparken karşıdan araç geliyor mecburen sağa çekilip duruyorum tekrar kalkarken bu sıyırma sesini yapıyor. Eğer böyle ise scarabeo' nun tek hastalığı debriyaj olmuş oluyor ! Benim motor henüz 5. ayında dolayısı ile garantide. Kadıköy motor Kadir Ustanın Ellerinden Öper....
sedat_57
21 Aralık 2012, 20:00
Bence 97 oktanın motorlarımıza bir zararı var mıdır yok mudur buna anca bir makine mühendisi cevap verebilir.
Bu arada geçen akşam biraz dalgınlığıma geldi ve Avrupa yakasında bir teslimatım varken Yıldız sapağından köprü yoluna girdim ve hemen fark ettim.
tekrar Barbaros bulvarına çıkmak için kaldırıma çıkmayı denedim birkaç kez ve sonunda zor da olsa muvaffak oldum. Ancak bu muvaffakiyet hayli zor oldu
ve motoru zorladım.
Ve sonuçta dün öğle civarı motor orta sehpadaa iken arka tekerin döndüğünü gördüm. Hemen telefonla servise sordum. İşten izin alıp doğru servise gittim.
Usta iyi bir usta olduğunu bir kez daha kanıtladı. Daha sökmeden " Debriyaj balatası sıyrılmış ve yayı kırılmış" dedi. Aynen de öyle çıktı. Tası da çizmişiz.
Scarabeo kullanıcılarına tavsiyem : Motoru zorlayacak hareketlerden kaçının ve kalkışları yavaşça yapacağım diyerek kavramada zorlanmasına müsade etmeyin,
verin gazı bol keseden ! Motor şu an 19 binde ve ben kullandığım bir motorda ilk kez bu kadar erken debriyaj balatası değiştiriyorum.
Neyse sağlık olsun, her işte bir hayır vardır. Tamda arıza yapacak zamanı buldu. :) kar tatiline denk geldi.
peki bu işin maliyeti ne oldu servis ne kadar fatura çıkarttı
babatorik
22 Aralık 2012, 00:32
Koç - Mustafa kardeşim,
Seninde debriyaj balatanı kontrol ettirmende yarar var, tası çizdiresiye kadar balatayı bitirme benim gibi. Orijinal balataların ya değiştirilmiş olmasından
( sıfır iken, bayii tarafından) ya da bu yılki partilerde fabrika tarafından bilerek veya bilmeyerek kalitesiz malzeme kullanıldığını düşünüyorum.
Bu sebeple parça değişmesi gerekiyorsa değiştirmen isabetli olur.
Sedat kardeşim senin soruna yani maliyete gelince, ben daha bu motoru almadan evvel alternatif parçaların peşine düşmüştüm, sorup soruşturmuştum.
orijinal balata fiyatı 275 - 280 lira civarı bir rakammış. Benim tas da çizilmiş onun fiyatını sormadım bile, tornacıda hallettim. Balatayı tutan yaylardan biri de
kırık çıktı, ona da mutlaka beş - on euro luk bir fatura çıkardı diye tahmin ediyorum. onu da sanayi de bir yaycı ile çözdüm. Ama asıl önemlisi tabi ki balata.
onu da yine çok çok hesaplı bir şekilde hallettim. Ancak iki gün işe çıkamadım. Onu da pek kayıp olarak görmüyorum, çünkü kar yağdı. Daha önce belirttiğim
gibi motorlu kuryelik yapıyorum ve motora veya benzine çalışmamak için, biraz da bir daha mı dünyaya geleceğim sanki ? diyerek rahatım için seçtim bu
scarabeo yu.
Yedek parça vs konusunda paylaşıma açığım ancak burada uluorta bunu yapmanın sakıncalı olabileceğini düşünerekten burada yazmayacağım.
Arzu eden bana e mail atabilir. ilkkarli@gmail.com
Mail atacakların buradaki nickini, ismini ve telefonunu yazmasını rica ederim.
Bu sabah 09:30 ' da motoru Kadıköy servisi Kadir ustanın dükkanına bıraktım. Bakalım debriyaj nasıl çıkacak bende merak ediyorum ? Gelişmeleri teslim alınca sizlerle paylaşacağım.
Arkadaşlar bugün öğleden sonra motoru teslim aldım. Öncelikle Kadir ustaya peşinen teşekkür ederim. Ben motoru temmuz-2012 'de Korlas'tan satın aldım. 14-09-2012 'de ilk 1000 km. bakımını
yine Korlas'ta yaptırdım. Kadir ustanın ifadesine göre 1 litre yerine 1.25 gr. fazla yağ konarak varyatör keçelerinin bozulmasına sebeb olmuş. Keçeler yağ kaçırarak debriyaj balatası ile motor kayışının yağlanmasını sağlamışlar. Buda benim bahsettiğim kayış sesini doğrulamaktadır ! Bu arada ilk 1000 km. bakımda original piaggio yağ filitresi yerine Malossi yağ filitresi takmışlar.Sonuçta
keçeleri garanti dahilinde değiştirip balata ve kayış temizlenip teslim edildi. Şuan servisten alıp 10 km. kadar kullandım bir sorun görünmüyor.
volkanabur
26 Aralık 2012, 22:59
Debriyaj keçesi arızası bendede oldu garantiden değişmişti,sebebinin fazla yağ olabileceği hiç aklıma gelmemişti.
Tolme
26 Aralık 2012, 23:26
Arkadaşlar bugün öğleden sonra motoru teslim aldım. Öncelikle Kadir ustaya peşinen teşekkür ederim. Ben motoru temmuz-2012 'de Korlas'tan satın aldım. 14-09-2012 'de ilk 1000 km. bakımını
yine Korlas'ta yaptırdım. Kadir ustanın ifadesine göre 1 litre yerine 1.25 gr. fazla yağ konarak varyatör keçelerinin bozulmasına sebeb olmuş. Keçeler yağ kaçırarak debriyaj balatası ile motor kayışının yağlanmasını sağlamışlar. Buda benim bahsettiğim kayış sesini doğrulamaktadır ! Bu arada ilk 1000 km. bakımda original piaggio yağ filitresi yerine Malossi yağ filitresi takmışlar.Sonuçta
keçeleri garanti dahilinde değiştirip balata ve kayış temizlenip teslim edildi. Şuan servisten alıp 10 km. kadar kullandım bir sorun görünmüyor.
güzel paylaşım teşekkürler,artık herkes motora konan yağa dikkat edecek ve bu tip arızalara sebebiyet vermeside engellenecektir,sizlerin paylaşım ve fikirleri ile scarabeo başlığı bir ybr başlığı gibi bu motoru alacak insanlar için ön fikir oluşturmada çok yardımcı olacak.
babatorik
27 Aralık 2012, 01:47
Her şeyin fazlası zarar diye boşa dememişler. İlk motorum honda titan dı ve onda da bu fazla yağ koymanın bedeli keçe patlaması olarak dönüyordu. Hakkı ne ise o.
Kullanıcıların hangi motor olursa olsun mutlaka kullanım klavuzunu okumasında yarar var. Her markanın anlaştığı bir yağ firması var. Birçok kişi için bu durum biraz
reklam koksa da uymak da yarar var şahsi kanaatime göre.
Ben de bu sabah servise tekrar gittim ve sanayi de yaptırdığım debriyaj balatası yaylarını değiştirip, balataları da biraz taşlattım. fazla geldiği için ayırmıyor ve
arka tekeri döndürüyordu. Yaptırdığım yaylar fazla esnekti. Orijinal ayarında veya belkide orijinal yaylar meseleyi çözdü.
Ayrıca geçenlerde uzun süredir peşinde olduğum iki şey vardı. Biri yüksek ön siperlik camı. 100 euroya givi taktırdım. İkincisi tucano urbano diz örtüsü ( kodu R049 ) idi.
Ne zaman sorsam : " Gelecek, bekliyoruz ! " diyorlardı. " Geldi, bitti ! diyorlardı. " Sonunda eski bir iş arkadaşıma yaptırdım. Biraz kaba, acemice olsa da
sorun yok, hem dizlerim ısındı hemde gidonun oradan yukarı yükselen sıcaklık yüzüme gelmek suretiyle komple sıcak sıcak dolaşıyorum İstanbulu. Isıtmalı elcik
de taktım, On numara oldu.
Millet üşürken ben pişiyorum. :)
KYMCO14
31 Aralık 2012, 11:52
2012 scarebeo 200 ünden sıkılıpta satan vara talip olabilirim.:) Şaka bir yana şu sıralar motorumu sattım. İkinciel temiz 2012 scarebeo aramaktayım. Satmak isteyen varsa özelden mesaj atabilir.
hihi
31 Aralık 2012, 13:05
2012 scarebeo 200 ünden sıkılıpta satan vara talip olabilirim.:) Şaka bir yana şu sıralar motorumu sattım. İkinciel temiz 2012 scarebeo aramaktayım. Satmak isteyen varsa özelden mesaj atabilir.
Özelden mesaj gönderdim
PEACEBALL
02 Ocak 2013, 20:47
Scarabeo yu ilk kez motosiklet kullanacak birisine tavsiye edermisiniz? 178 cm boyum var 81cmlik sele yüksekliği sıkıntı yaratır mı?
Benim boyum 1.77 ayaklarımın ucuyla duruyorum bi sıkıntım olmadı şimdiye kadar.tavsiye ederim fakat bi kaç gün trafiğin olmadığı bi yerde motorla alıştırma turları atmalısın.
_güneyli
07 Ocak 2013, 02:09
herkese merhaba ben de aranıza yeni katıldım. scarabeo yu kasım sonunda ferco motordan aldım.
öncelikle hangi scooteri alacağıma karar vermemde buradaki yorumlarıyla katkıda bulunan değerli kullanıcı arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.
scarabeodan herkes övgüyle bahsediyordu ve gerçekten de dizayn, kullanışlılık, malzeme kalitesi, büyük ebatlı tekerlekler ve fayda maliyet oranı olarak emsalleri arasındaki en seçenek bence.
ama sanırım benim şansımdan olsa gerek ufak tefek aksaklıklar da yaşamadım değil. motoru 1000 bakımı için maslak sanayide merkez motora götürdüm (ilgi ve güleryüzleri için teşekkür ederim) orada antifirizin önemli miktarda eksik olduğunu ve arka kilit civatalarından birisinin düşmek üzere olduğunu tespit edip hallettiler. motorum şu an 1750 km de bu sefer de çalıştırma esnasında yanması gereken yağ lambası yanmamaya başladı merkez motoru aradım yağ seviyesi normalse muhtemelen müşürdendir bu şekilde kullanmanızda sakınca yok müsait olduğunuz bir ara getirin dediler. ama ne olur ne olmaz diye yakın olduğu için şişlideki servise götürdüm onlarda sorunun soketten kaynaklandığını söyleyip çözdüler ama bugün aynı sorun yine başladı. artık havalar iyileşince yeniden servis yolu göründü. çin işi olur o kadar desem de ufak da bi şüphe oluşmadı değil inşllah bu kadarla kalır.
sayın peaceball benim boyum 1,73 genel olarak bir sıkıntı yaşamıyorum. ama motor cidden yüksek. yokuş yukarı ya da aşağı araçların arasından yolun enlemesine (H) manevralar yapmak zorunda kalırsanız çok dikkatli olmak gerekiyor aşağı yöne bakan ayağınız yere temas etmeyebiliyor.
ben 4-5 yıllık bisiklet 15 yıla yakın mobet-honda cub tecrübesinden sonra scarabeoyu aldım kullanırken bir sıkıntı yaşamadım. ama hiç tecrübeniz yoksa daha hafif bir motosiklet ya da scooterla başlamınızı öneririm çünkü bu scooter yanlış hatırlamıyorsam 154 kilo ve bu işlerin ters gitmesi durumunda zaptı biraz zor bir ağırlık miktarı. bir de 80 km hızdan sonra yan ve karşı çaprazdan gelen rüzgarlar yüksek yapıdan dolayı motorı önemli derecede etkiliyor. deneyimli birisi için çok sorun teşkil etmez ama deneyimsiz bir sürücüyü tedirgin edebilir.
babatorik
07 Ocak 2013, 17:55
Merhaba Güneyli,
Öncelikle hoşgeldin.
Şu vidaların, civataların gevşekliği/gevşemesi sorununa herkesin dikkatini çekmek istiyorum ben de. Motorla birlikte verilen anahtar takımının
büyük faydası var bu konuda. İhmal etmeyin, mutlaka sık sık kontrol edin. Bilhassa orta sehpa ve egzosa ait olanlar gevşemeye hayli meyilli.
Benim motorda orta sehpanın ve arka çamurluğun egzos tarafındaki vidalarından biri düşmüştü, gittiğim serviste halledildi.
Koltuk yüksekliği çok da aşırı bir yükseklik değil, ayrıca kendinizi biraz öne çekerseniz ki sert bir frende çoğunlukla istem dışı olarak zaten
öne doğru geliyorsunuz ve ayağınız yere rahatlıkla erişiyor. Son beş yıl Yamaha 125 Ybr kullandım ve ön-arka mesafesi eşit. Manevra
açısından da onu hiç aratmıyor. Sadece ilk günlerde egzosu bir - iki kez dokundurdum birkaç arabaya. Benim için tek sorun kaldırımlara
eskisi gibi çıkamamak. Ama onu da pek fazla önemsemiyorum aslında. Rüzgarlı havalarda boğaz köprülerinden geçerken nasıl sıkıntı yaşadığımızı
bilenler bilir. Bu motorla o sıkıntıyı bir nebze daha az yaşıyorum. Yani geçişte daha güvende hissediyorum. (Bir önemli ayrıntı : Rüzgarda savrulmamak
için köprülerde mümkün olan en makul yüksek hızda geçmek daha iyi. Yavaşlayan veya tamamen duran köprüyü geçemez, orada kalakalır.)
Debriyaj balatasının yayı kırılması sonucu balatanın sıyrılması ve tasın da çizilmesi dışında sürpriz bir sorun yaşamadığım ve şu an 21 bin km ye
ulaştığım scarabeomdan memnunum. Bence bu bütçeye alınabilecek en iyi scooter. Hedefim 200 bin km. çok önemli bir sorun yaşamadan
kullanabilmek. Kuryelikte kalırsam bu km. ye 5 yıl civarında erişirim hatta geçerim.
PEACEBALL
08 Ocak 2013, 01:02
herkese merhaba ben de aranıza yeni katıldım. scarabeo yu kasım sonunda ferco motordan aldım.
öncelikle hangi scooteri alacağıma karar vermemde buradaki yorumlarıyla katkıda bulunan değerli kullanıcı arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.
scarabeodan herkes övgüyle bahsediyordu ve gerçekten de dizayn, kullanışlılık, malzeme kalitesi, büyük ebatlı tekerlekler ve fayda maliyet oranı olarak emsalleri arasındaki en seçenek bence.
ama sanırım benim şansımdan olsa gerek ufak tefek aksaklıklar da yaşamadım değil. motoru 1000 bakımı için maslak sanayide merkez motora götürdüm (ilgi ve güleryüzleri için teşekkür ederim) orada antifirizin önemli miktarda eksik olduğunu ve arka kilit civatalarından birisinin düşmek üzere olduğunu tespit edip hallettiler. motorum şu an 1750 km de bu sefer de çalıştırma esnasında yanması gereken yağ lambası yanmamaya başladı merkez motoru aradım yağ seviyesi normalse muhtemelen müşürdendir bu şekilde kullanmanızda sakınca yok müsait olduğunuz bir ara getirin dediler. ama ne olur ne olmaz diye yakın olduğu için şişlideki servise götürdüm onlarda sorunun soketten kaynaklandığını söyleyip çözdüler ama bugün aynı sorun yine başladı. artık havalar iyileşince yeniden servis yolu göründü. çin işi olur o kadar desem de ufak da bi şüphe oluşmadı değil inşllah bu kadarla kalır.
sayın peaceball benim boyum 1,73 genel olarak bir sıkıntı yaşamıyorum. ama motor cidden yüksek. yokuş yukarı ya da aşağı araçların arasından yolun enlemesine (H) manevralar yapmak zorunda kalırsanız çok dikkatli olmak gerekiyor aşağı yöne bakan ayağınız yere temas etmeyebiliyor.
ben 4-5 yıllık bisiklet 15 yıla yakın mobet-honda cub tecrübesinden sonra scarabeoyu aldım kullanırken bir sıkıntı yaşamadım. ama hiç tecrübeniz yoksa daha hafif bir motosiklet ya da scooterla başlamınızı öneririm çünkü bu scooter yanlış hatırlamıyorsam 154 kilo ve bu işlerin ters gitmesi durumunda zaptı biraz zor bir ağırlık miktarı. bir de 80 km hızdan sonra yan ve karşı çaprazdan gelen rüzgarlar yüksek yapıdan dolayı motorı önemli derecede etkiliyor. deneyimli birisi için çok sorun teşkil etmez ama deneyimsiz bir sürücüyü tedirgin edebilir.
Sayın Güneyli, uyarıları ve önerileriniz için çok teşekkür ederim. Bir konuda daha önerinizi almak isterim. Yeni motosiklete başlayacak birisinin bir süre acemiğini atması için communuter tarzi bir motormu yoksa scooter mı daha uygundur (hakimiyet, sürüş kolaylı vb için) Yeni scarabeonuzu güle güle kullanmanızı dilerim.
Bu civata olayından bahsetmeniz iyi oldu.yarın bi kontrol ediyim.peaceball, başlangıç olarak bende güneyli arkadaşımıza katılıyorum.bende uzun yıllardır commuter ve scooter kullandım.scarabeo ağırlık olarak yeni başlayan biri için bi sonraki model olmalıdır.küçük cc ve hafif bi commuter yada scooterla başlamak daha iyi olur bence.yinede karar sizin.scarabeo hakkaten sınıfında en iyisi diyebilirim.
bu civata gevşeme olayı sanırım bütün scooterlerde oluyor, benim yamaha x-city nin 7000 bakımında usta bütün vidaları kontrol etti ve neredeyse hepsi gevşek çıktı hatta bir kaçı neredeyse düşme aşamasına gelmiş ,fren kaliperleri bile gevşek çıkmıştı,japon çin fark etmiyor bu işte, her bakımda kontrol ettirmekte fayda var
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO