PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aprilia Aprillia Scarabeo 200ie Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

sasuke
04 Aralık 2011, 09:42
Herkese selamlar...7800 k.m.'ye geldim...bakım ve kazadan sonraki mecburi tamir hariç motor kaya gibi...fakat kaza yaptıktan sonra verdiğim servis nerdeyse beni motordan soğutma aşamasına getirdi, neyse ki yoğun baskı trafiğiyle savaşı ben kazandım...servisin ismini versem yasak mı değil mi bilmiyorum ama kuruçeşme taraflarında olan bir motor satıcısı-servisi...allah kimseyi oraya düşürmesin...yasak değilse isminide vermek isterim...adamlar sadece parça değiştirecek ama onu bile zar-zor becerdiler...neyseki ordan motoru aldıktan sonra merkez motor'a götürdüm ve engin abiler motoru bakımıyla beraber aynı ilk gün aldığım kıvama getirdiler...kuruçeşmedeki servisin uzmanlık alanı sadece ayna takmakla sınırlıydı sanırım=) kaskonun değerini yaptığım kazadan sonra net olarak anladım...sol tarafa yatan motorumda; sol ayna, ön çamurluk, farın olduğu bölge, gidon, arka çantanın takıldığı parça, ayağımızı koyduğumuz siyah sert plastik, sol elcik, fren kolu ve siperlik orjinal parçalarıyla değiştirildi...farın olduğu kısmı eksper temin etti, diğer parçaların fiyatı toplam olarak 1.700 liraya denk geldi...farın olduğu parçayı eksper temin etmese, sanırım hasarın maddi boyutu 2.400 lira olacaktı ve bu hasar sadece saydığım parçalardan kaynaklanıyor...tekrarlamak gerekirse, motor kaza ve bakım harici çivi gibi olarak yoluna devam ediyor...benzin ışığım 180 km'de yanmaya başlıyor...sanırım 210 km'de tam olarak biter gibi düşünmekle beraber, ışık yanar yanmaz alıyorum...sürekli eco modda kullanıyorum ama eve dönerken büyük bir trafikle mücadele ediyorum...sanırım bunun etkisi benzin tüketiminde oldukça etkili...ve sormak istediğim, ben motorumu açık alanda bırakıyorum...sabah 5.50 gibi kullanmaya başlıyorum ama ısıtmadan binip gidiyorum...acaba kısa süre ısıtmam gerekli midir...

feliçita
04 Aralık 2011, 11:50
sabah kalkar kalkmaz koşabilir misin?aynen bu öyle bişey...motoru ısıt 3 dakika o da 180 saniye yapar..bu kadar basit..

Yurdukoru
04 Aralık 2011, 17:05
Herkese selamlar...7800 k.m.'ye geldim...bakım ve kazadan sonraki mecburi tamir hariç motor kaya gibi...fakat kaza yaptıktan sonra verdiğim servis nerdeyse beni motordan soğutma aşamasına getirdi, neyse ki yoğun baskı trafiğiyle savaşı ben kazandım...servisin ismini versem yasak mı değil mi bilmiyorum ama kuruçeşme taraflarında olan bir motor satıcısı-servisi...allah kimseyi oraya düşürmesin...yasak değilse isminide vermek isterim...adamlar sadece parça değiştirecek ama onu bile zar-zor becerdiler...neyseki ordan motoru aldıktan sonra merkez motor'a götürdüm ve engin abiler motoru bakımıyla beraber aynı ilk gün aldığım kıvama getirdiler...kuruçeşmedeki servisin uzmanlık alanı sadece ayna takmakla sınırlıydı sanırım=) kaskonun değerini yaptığım kazadan sonra net olarak anladım...sol tarafa yatan motorumda; sol ayna, ön çamurluk, farın olduğu bölge, gidon, arka çantanın takıldığı parça, ayağımızı koyduğumuz siyah sert plastik, sol elcik, fren kolu ve siperlik orjinal parçalarıyla değiştirildi...farın olduğu kısmı eksper temin etti, diğer parçaların fiyatı toplam olarak 1.700 liraya denk geldi...farın olduğu parçayı eksper temin etmese, sanırım hasarın maddi boyutu 2.400 lira olacaktı ve bu hasar sadece saydığım parçalardan kaynaklanıyor...tekrarlamak gerekirse, motor kaza ve bakım harici çivi gibi olarak yoluna devam ediyor...benzin ışığım 180 km'de yanmaya başlıyor...sanırım 210 km'de tam olarak biter gibi düşünmekle beraber, ışık yanar yanmaz alıyorum...sürekli eco modda kullanıyorum ama eve dönerken büyük bir trafikle mücadele ediyorum...sanırım bunun etkisi benzin tüketiminde oldukça etkili...ve sormak istediğim, ben motorumu açık alanda bırakıyorum...sabah 5.50 gibi kullanmaya başlıyorum ama ısıtmadan binip gidiyorum...acaba kısa süre ısıtmam gerekli midir...

Geçmiş olsun gerçekten can sıkıcı ve üzücü bir durum yaşamışsınız. Benzeri bir durum benim başıma geldi de ucuz atlattım. (Ucuz dediğim 600 lira) Parçaları borusanla yarışıyor, hatta 2 misli pahalı. Öte yandan çok sağlam, kaya gibi bir motor. Ciddi bir kaza yapmadıkça arıza çıkarmıyor. Kötü yol şartları nedemiyle (Yoldaki mazot artığı ve gelişgüzel açılmış çukurlar) nedeniyle 2 kere motoru devirdim, başka bir motor olsa pert olurdu. Bunda ise sadece çamurluk ve ön far çizildi. Kaya gibi sağlam motosiklet yapmışlar. Bir de yedek parça hesaplı olsa tadından yenmeyecek...

Bulunduğum yer sebebiyle servis konusunda ''yetkisiz servis''i tercih ediyorum. Sözde yetkili servisin sağdan soldan toplama, sıfır eğitimli, beceriksiz elemanlarının altında kobay olarak kullanılmasını hazmedemediğim için. İyi bir usta bulup ona baktırın derim.

Tolme
06 Aralık 2011, 03:33
Herkese selamlar...7800 k.m.'ye geldim...bakım ve kazadan sonraki mecburi tamir hariç motor kaya gibi...fakat kaza yaptıktan sonra verdiğim servis nerdeyse beni motordan soğutma aşamasına getirdi, neyse ki yoğun baskı trafiğiyle savaşı ben kazandım...servisin ismini versem yasak mı değil mi bilmiyorum ama kuruçeşme taraflarında olan bir motor satıcısı-servisi...allah kimseyi oraya düşürmesin...yasak değilse isminide vermek isterim...adamlar sadece parça değiştirecek ama onu bile zar-zor becerdiler...neyseki ordan motoru aldıktan sonra merkez motor'a götürdüm ve engin abiler motoru bakımıyla beraber aynı ilk gün aldığım kıvama getirdiler...kuruçeşmedeki servisin uzmanlık alanı sadece ayna takmakla sınırlıydı sanırım=) kaskonun değerini yaptığım kazadan sonra net olarak anladım...sol tarafa yatan motorumda; sol ayna, ön çamurluk, farın olduğu bölge, gidon, arka çantanın takıldığı parça, ayağımızı koyduğumuz siyah sert plastik, sol elcik, fren kolu ve siperlik orjinal parçalarıyla değiştirildi...farın olduğu kısmı eksper temin etti, diğer parçaların fiyatı toplam olarak 1.700 liraya denk geldi...farın olduğu parçayı eksper temin etmese, sanırım hasarın maddi boyutu 2.400 lira olacaktı ve bu hasar sadece saydığım parçalardan kaynaklanıyor...tekrarlamak gerekirse, motor kaza ve bakım harici çivi gibi olarak yoluna devam ediyor...benzin ışığım 180 km'de yanmaya başlıyor...sanırım 210 km'de tam olarak biter gibi düşünmekle beraber, ışık yanar yanmaz alıyorum...sürekli eco modda kullanıyorum ama eve dönerken büyük bir trafikle mücadele ediyorum...sanırım bunun etkisi benzin tüketiminde oldukça etkili...ve sormak istediğim, ben motorumu açık alanda bırakıyorum...sabah 5.50 gibi kullanmaya başlıyorum ama ısıtmadan binip gidiyorum...acaba kısa süre ısıtmam gerekli midir...


kötü başlayan bir hikaye mutlu sonla bitmiş,şanslısınızki merkez servis engin beyi bulmuşsunuz,kendisi ve ustaları işinin ehli ve dürüst bir servis olmakla birlikte bütün piaggio grubunu en iyi şekilde bilen ve onarabilen servistir (bana göre).motorlarımız gerçekten sorunsuz ve dayanıklı ,tek üzen yanı ise parça fiyatlarının yüksekliği ama bu da tahminimce seneye daha iyi konumlara gelecek,geçen yıl rekor denecek sayıda scarabeo200 satıldı ve 2012 de bunun üzerinde satışı olacağını düşünüyorum ,elbette bir motorun piyasada çoğalması servis bakım ve parça maliyetlerininde düşmesine sebeb olacaktır,anlıyacağınız motorun satışı ne kadar çok olursa distribütor firmada okadar fazla parçasını getirecek ve fiyatlarınıda daha ehvenleştirecektir şeklinde düşünüyorum.

proman
22 Aralık 2011, 02:04
Epeydir yazmadan okuyordum. Şimdilik Scarabeo nun 2 ad. kusuru kesinleşti. 1.ci zaten kronik ön disk sesi. Hiç kimse nedenini ve giderilmesini bilmiyor maalesef. 2.ci ise didonun zamanla ağırlaşması ve tam sağ ve solda sıkışması. Zaten Ferco konu ile ilgili servislere yazı da göndermiş. Neyse, bugün servise götürdüm, bana söylenen... önden çarpmalarda darbenin azaltılması için şasenin ince malzemeden özellikle yapıldığı falandı!!! yani en ufak çukurda demekki ayarlar bozulacak. Yorum yapmak istemiyorum can sıkıcı bir konu zira. Tespit ettikçe yazacağım ama genelde memnunum onu da yazmış olayım. Son bir not; bizim sucu yeni çıkan Honda sku lardan almış, o da benim scarabeo kadar yakıyo, hava atiim dedim rezil oldum :)))

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

Sevgili Tolme Egenin harika kırlarında dolaşıp-dolaşıp resimleri koyuyorsunuz, walla acaip kıskanıyorum. Keyifli sürüşler. Bu arada Buralar (Kadıköy-ist) soğumaya devam ediyor ama motor aktif. Hesapta motorcuyum ya :) motoru kaldırmıyorum... da romatizmadan akşam kıvranıyorum.

rottice
23 Aralık 2011, 02:29
Romatizma kötü valla.

GP500-1st
23 Aralık 2011, 03:17
Bu arada gözüken liste fiyatı(3090 Avro) 2011 ler için 2860 Avroya indirilmiş.

Amaç heralde hem kışın hem duran satışları cazip hale getirmek hemde makyajlı 2012 ler için stokları eritmek.

Piaggio carnabynin ise üretimi keske durmasaydı. Gerçi İtalyada 125 lik versiyon satışta 200 lük kalkmış. 200cc karburatörlü Carnaby de herkez yakıttan şikayetçiydi. 100km/4.5 litre civarı s.içi tüketimi vardı aynı motoru paylaşan VXR200 Runner gibi. Scarebeo nun motoru Carnabyde olup 200ie diye cıksa iyi alternatif olurdu

Tolme
23 Aralık 2011, 22:38
Epeydir yazmadan okuyordum. Şimdilik Scarabeo nun 2 ad. kusuru kesinleşti. 1.ci zaten kronik ön disk sesi. Hiç kimse nedenini ve giderilmesini bilmiyor maalesef. 2.ci ise didonun zamanla ağırlaşması ve tam sağ ve solda sıkışması. Zaten Ferco konu ile ilgili servislere yazı da göndermiş. Neyse, bugün servise götürdüm, bana söylenen... önden çarpmalarda darbenin azaltılması için şasenin ince malzemeden özellikle yapıldığı falandı!!! yani en ufak çukurda demekki ayarlar bozulacak. Yorum yapmak istemiyorum can sıkıcı bir konu zira. Tespit ettikçe yazacağım ama genelde memnunum onu da yazmış olayım. Son bir not; bizim sucu yeni çıkan Honda sku lardan almış, o da benim scarabeo kadar yakıyo, hava atiim dedim rezil oldum :)))

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

Sevgili Tolme Egenin harika kırlarında dolaşıp-dolaşıp resimleri koyuyorsunuz, walla acaip kıskanıyorum. Keyifli sürüşler. Bu arada Buralar (Kadıköy-ist) soğumaya devam ediyor ama motor aktif. Hesapta motorcuyum ya :) motoru kaldırmıyorum... da romatizmadan akşam kıvranıyorum.

disk sesi problemini başkasından duydum ama gidon ile ilgili birşikayet duymadım bende ikiside yok Allaha şükür :) bu sıralar artık bende gezemiyorum havalar çok soğudu ve yağışlı,ayrıca böbreklerde kum çıktı bir süredir tedavi görüyorum o yüzden gezme olayını bir sürelik erteledik

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------


Bu arada gözüken liste fiyatı(3090 Avro) 2011 ler için 2860 Avroya indirilmiş.

Amaç heralde hem kışın hem duran satışları cazip hale getirmek hemde makyajlı 2012 ler için stokları eritmek.

Piaggio carnabynin ise üretimi keske durmasaydı. Gerçi İtalyada 125 lik versiyon satışta 200 lük kalkmış. 200cc karburatörlü Carnaby de herkez yakıttan şikayetçiydi. 100km/4.5 litre civarı s.içi tüketimi vardı aynı motoru paylaşan VXR200 Runner gibi. Scarebeo nun motoru Carnabyde olup 200ie diye cıksa iyi alternatif olurdu

evet haklısın yeni kasa geleceği için ferco elinde son kalanlarıda ufak bir indirimle cazip şekilde satıyor,2012 modeli tahminimce zamlı gelir gibi geliyor :) bu arada scarabeo nun 300 veya 500lüğü gelecekmi onuda fuarda göreceğiz,bu arada gönlündeki motoru zaten yaptılar carnaby 300 cruiser :)

http://img850.imageshack.us/img850/6780/krmzsper.jpg

sasuke
24 Aralık 2011, 10:33
Geçmiş olsun gerçekten can sıkıcı ve üzücü bir durum yaşamışsınız. Benzeri bir durum benim başıma geldi de ucuz atlattım. (Ucuz dediğim 600 lira) Parçaları borusanla yarışıyor, hatta 2 misli pahalı. Öte yandan çok sağlam, kaya gibi bir motor. Ciddi bir kaza yapmadıkça arıza çıkarmıyor. Kötü yol şartları nedemiyle (Yoldaki mazot artığı ve gelişgüzel açılmış çukurlar) nedeniyle 2 kere motoru devirdim, başka bir motor olsa pert olurdu. Bunda ise sadece çamurluk ve ön far çizildi. Kaya gibi sağlam motosiklet yapmışlar. Bir de yedek parça hesaplı olsa tadından yenmeyecek...

Bulunduğum yer sebebiyle servis konusunda ''yetkisiz servis''i tercih ediyorum. Sözde yetkili servisin sağdan soldan toplama, sıfır eğitimli, beceriksiz elemanlarının altında kobay olarak kullanılmasını hazmedemediğim için. İyi bir usta bulup ona baktırın derim.

çok teşekkür ederim, şimdi motorumla mutlu mesut olarak yaşamaya devam ediyoruz=) dediğiniz gibi parçaları çok pahalı ama bir o kadar da dayanıklı gibi geliyor bana, sadece üstünden çıkan lastikleri hariç, her şeyi dört dörtlük bence, sağımda solumda motoru olan arkadaşlarımda aynı şeyi söylemekte...yolların kötü olması sanırım en büyük sorun olsa gerek...işten eve 13 km gidiyorum, 130 tane çukura giriyorum...her gün bu çukurların yeri değişiyor ve gittiğim yol, belki istanbul'un en işler yollarından biri=) servis olarak bundan sonra ya engin abiler ya da ferco motordan şaşmayacağım, ikiside evime çok yakın ya büyük ihtmalle engin abiler ağır basacak ve size de çok geçmiş olsun, umarım motorunuzla bir daha asla kaza yapmazsınız, umarım kimseler yapmaz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:10 ----------


kötü başlayan bir hikaye mutlu sonla bitmiş,şanslısınızki merkez servis engin beyi bulmuşsunuz,kendisi ve ustaları işinin ehli ve dürüst bir servis olmakla birlikte bütün piaggio grubunu en iyi şekilde bilen ve onarabilen servistir (bana göre).motorlarımız gerçekten sorunsuz ve dayanıklı ,tek üzen yanı ise parça fiyatlarının yüksekliği ama bu da tahminimce seneye daha iyi konumlara gelecek,geçen yıl rekor denecek sayıda scarabeo200 satıldı ve 2012 de bunun üzerinde satışı olacağını düşünüyorum ,elbette bir motorun piyasada çoğalması servis bakım ve parça maliyetlerininde düşmesine sebeb olacaktır,anlıyacağınız motorun satışı ne kadar çok olursa distribütor firmada okadar fazla parçasını getirecek ve fiyatlarınıda daha ehvenleştirecektir şeklinde düşünüyorum.

çok teşekkür ederim...engin abiler motorumu ilk aldığım güne döndürdüler...sanki bayiden yeni almışım gibi havalara girdim=) kasko yaptırdığım için parçaların pahalı olması sorununa sosyetik bir açıdan yaklaşıyorum dermişim, tabii şaka bu=) motoru aldığımda dayım, d.günüme denk geldiği için yaptırmış kaskoyu, sanırım yapacağı en büyük kıyağı yaptı bana=) yoksa motor kadar parayı, parçaya verecektim ve bu çok üzücü olurdu...ama bence ne kadar çok satarlarsa parçaları o kadar pahalıya satarlar gibi düşünüyorum...umarım sizin dediğiniz gibi olur ve böbrekler için çok geçmiş olsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:14 ----------


Epeydir yazmadan okuyordum. Şimdilik Scarabeo nun 2 ad. kusuru kesinleşti. 1.ci zaten kronik ön disk sesi. Hiç kimse nedenini ve giderilmesini bilmiyor maalesef. 2.ci ise didonun zamanla ağırlaşması ve tam sağ ve solda sıkışması. Zaten Ferco konu ile ilgili servislere yazı da göndermiş. Neyse, bugün servise götürdüm, bana söylenen... önden çarpmalarda darbenin azaltılması için şasenin ince malzemeden özellikle yapıldığı falandı!!! yani en ufak çukurda demekki ayarlar bozulacak. Yorum yapmak istemiyorum can sıkıcı bir konu zira. Tespit ettikçe yazacağım ama genelde memnunum onu da yazmış olayım. Son bir not; bizim sucu yeni çıkan Honda sku lardan almış, o da benim scarabeo kadar yakıyo, hava atiim dedim rezil oldum :)))

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------

Sevgili Tolme Egenin harika kırlarında dolaşıp-dolaşıp resimleri koyuyorsunuz, walla acaip kıskanıyorum. Keyifli sürüşler. Bu arada Buralar (Kadıköy-ist) soğumaya devam ediyor ama motor aktif. Hesapta motorcuyum ya :) motoru kaldırmıyorum... da romatizmadan akşam kıvranıyorum.

sanırım bir çukur rekortmeni olara her hangi bir bozulmanın olmadığına garanti verebilirim=) yani sabah işe giderken girdiğim çukurlar ki istemeden gidiğim çukurlar gayet etkili çukurlar ama motorda şu ana kadar bir dengesizlik tespit etmedim ama aynı sizin ön diskinizden gelen ses, benim arka diskimden ya dsa başka bir yerinden geliyor...pek üstünde durmadım, sadece hareket etme aşamasında ve yavaş hızlanmalarda ortaya çıkıyor ve kayboluyor...bu da benim için pek sorun teşkil etmiyor, bunun dışında sanırım bi'de ilk kalkışlardadaki seriliği bakımdan sonraki 1500-2000 km arasında yavaş yavaş kayboluyor ve yeni bakımda tekrar eski günlerine dönüyor...bunun gibi teknik işlere pek aklım ermediği için üstünde yorum yapamayacağım ama durumlar budur=) romatizma için de geçmiş olsun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:19 ----------


sabah kalkar kalkmaz koşabilir misin?aynen bu öyle bişey...motoru ısıt 3 dakika o da 180 saniye yapar..bu kadar basit..

bu kesim emri her sabah uyguladığımı belirtmek isterim=) hem motorun saatiyle, hem de içimden sayarak tamamen uyguluyorum, çok saolun!=) bâzen motora kıyak olsun diye 190'ları görüyorum ve yolculuğuma başlıyorum=)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:22 ----------

Ayrıca bir çılgınlık yapıp,dün akşam istanbul'un bu havasında karadeniz kıyımız olan kilyos'a doğru gittim ve geldim...yağmur inanılmazdı, rüzgarın nerden estiği belli değildi...ortalama hızım 60 gibiydi derken bazen 100'lere çıktım...o çıkmalarda bir kaç kez çok sert rüzgarı, gerek yandan, gerekse önümden yedim ama motorun gidişatında pek bi'şey olmadı...çok hafif olarak rotadan çıkma eğilimi gösterdiysede kontrolü sağlamak çok kolay oldu...sanırım ilk lastikleri olsa, gittiğim yolu dönemezdim...mont olarak prohell diye bir markanın montunu aldım...diğerleri çok pahalıydı ve bende 140 liraya bu montu aldım ve o yağmurda bir damla su almadı içine fakat pantolonu aynı başarıyı gösteremedi...şu an kuruma aşamasında kendisi=) mont ise bir kahraman olarak odamın en güzel yerinde duruyor...tabii kurutulmaya mecbur yerleri kurutulduktan sonra asıldı en güzel yere=) ve yağmurda kullanımın motora bir zararı var mıdır acaba...eco mod, sport mod yazan yerden, uzun ve kısa farı yakan yerden içeri su gitmesi bir sorun olur mu acaba ki dün akşam gitmemesine olanak yoktu...

proman
26 Aralık 2011, 03:35
Tolme, geçmiş olsun. Kumun taşa dönmemesi için bol su. Ben de yapısal olarak var, sürekli olduğu için sürekli su içiyorum :)))

cant
27 Aralık 2011, 02:43
Merhaba,
Bendeekibe katildim, ilk Bmw F650 sonra Honda XL700v ile gecen yillaardan sonra cumartesi gece siyah bi scarabeo aldim ve ilk surusu ciseleyen kar altinda koroni ve paladium arasinda yaptim. Ilk izlenimlerim soyle;
Sol elcikte debriyaj yok, cok tehlikeli yav yalandan bisey bile koysalarmis iyi olurmus.
Viraja sert girdim diye debriyaji sikmayin o debriyaj degil, debriyaj yok hakketten.
Cok rahat suruluyor, cok hizli hizlaniyor, koltugu ve durusunuz cok rahat.
Kaldirimlara cikmak icin yeterince yuksek, menavrasi coook kolay, Transalp ile girmedigim yerlere girdim ilk gecesinden ama bu sakat biraz fazla kolay gorundugunden gereksiz risk aliniyor.Depo hemen doluyor, tek ayakla ve elle orta sehpaya kalkiyor. Guzel gorunuyor, hanim da begendi, tamam yani:-)

250 kiloluk aleti gunde 10 km surmekten, parkta curutmekten, aldigim benzinden sIkIlip buna gectim ve daha ilk surusumde harbiden cok eglendim...
Yanliz su lastik gerekli sanirim, gerci yol islakti ben de boyua arka freni sItigimdan zaten yan yan gidiyordum ama biraz fazla gezniyor ozellikle arkasi. Metzeler yakinlarda alan varsa, bilgi veirse sevinirim. Herkese selamlar gezilerd gorusuruz umarim

rottice
27 Aralık 2011, 04:04
Sıfır mı aldınız ? Yoksa ikinci el olan siyah motorumu aldınız ? Lastik olarak ben hemen city grip ile değiştirdim. Her zeminde çok güvenli.

GP500-1st
27 Aralık 2011, 05:23
@Tolme

Gönlümdeki motoru yaptılar ama gönlümü yapmadılar:) OTV hala 300cc ye geçen üretime göre uyarlanmadı...

Bide bu 300cc ye geçiş Avrupada bi kanun zorunluluğundan oldu sanırım. O yüzden SYM de 263 cc Piaggio da 278cc ortalam 22-23 beygir makinalar 250cc lerden çokda farklı değil.

Honda ve kymcoda ise 28.5hp - 30hp gibi rakamlar gayet iyi:cat: 200 lük deyip 180cc 19 beygire tamamda 300 diyip 22 beygir pek insanın içini açmıyor:P

cant
27 Aralık 2011, 15:05
0 aldim, Buz motoya gidip bakacagim artik ellerindeki en taze lastik hangisi ise ondan yapacagim.

rottice
27 Aralık 2011, 17:17
Aynı yerden aldım lastikleri, city grip kesinlikle tavsiye ederim. Geçen sağnak yağmur ve biraz karlı havada bindim, sorunsuz.

Tolme
28 Aralık 2011, 01:31
Tolme, geçmiş olsun. Kumun taşa dönmemesi için bol su. Ben de yapısal olarak var, sürekli olduğu için sürekli su içiyorum :)))

iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim,tavisyenize uyuyorum bol bol su içiyorum ,umarım biran önce iyileşirimde motoruma kavuşurum tekrar :) ama havalarda gerçekten çok soğuk gündüz 7-8 dereceyi geçmiyor ,gece 0 derecelerde geziniyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:16 ----------


Merhaba,
Bendeekibe katildim, ilk Bmw F650 sonra Honda XL700v ile gecen yillaardan sonra cumartesi gece siyah bi scarabeo aldim ve ilk surusu ciseleyen kar altinda koroni ve paladium arasinda yaptim. Ilk izlenimlerim soyle;
Sol elcikte debriyaj yok, cok tehlikeli yav yalandan bisey bile koysalarmis iyi olurmus.
Viraja sert girdim diye debriyaji sikmayin o debriyaj degil, debriyaj yok hakketten.
Cok rahat suruluyor, cok hizli hizlaniyor, koltugu ve durusunuz cok rahat.
Kaldirimlara cikmak icin yeterince yuksek, menavrasi coook kolay, Transalp ile girmedigim yerlere girdim ilk gecesinden ama bu sakat biraz fazla kolay gorundugunden gereksiz risk aliniyor.Depo hemen doluyor, tek ayakla ve elle orta sehpaya kalkiyor. Guzel gorunuyor, hanim da begendi, tamam yani:-)

250 kiloluk aleti gunde 10 km surmekten, parkta curutmekten, aldigim benzinden sIkIlip buna gectim ve daha ilk surusumde harbiden cok eglendim...
Yanliz su lastik gerekli sanirim, gerci yol islakti ben de boyua arka freni sItigimdan zaten yan yan gidiyordum ama biraz fazla gezniyor ozellikle arkasi. Metzeler yakinlarda alan varsa, bilgi veirse sevinirim. Herkese selamlar gezilerd gorusuruz umarim

öncelikle hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binin motorunuza ,scarabeo kontrolü çok kolay, çabuk hızlanan büyük jantları ile insana jeep kullanıyormuş hissi veren ,şehir içinde insana oh be dünya varmış dedirten,şehirler arasında da sizi kurda kuşa kamyoncuya minibüscüye yem etmeyen,cep herkülü dediğimiz tür bir cihaz,kullandıkça onu daha seveceğinize eminim,ben lastiklerimi metzeller feel free ile değiştirdim çokta memnunum,karşılaştırmalarımızda city gripten daha yumuşak ve daha iyi yol tutuşu olduğuna kanaat getirdik ama arada çokta büyük farklar yok,aramıza hoşgeldiniz eğer motorunuzun resimleri varsa bizlerlede paylaşırsanız mutlu oluruz,tekeriniz düz bassın

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:22 ----------


@Tolme

Gönlümdeki motoru yaptılar ama gönlümü yapmadılar:) OTV hala 300cc ye geçen üretime göre uyarlanmadı...

Bide bu 300cc ye geçiş Avrupada bi kanun zorunluluğundan oldu sanırım. O yüzden SYM de 263 cc Piaggio da 278cc ortalam 22-23 beygir makinalar 250cc lerden çokda farklı değil.

Honda ve kymcoda ise 28.5hp - 30hp gibi rakamlar gayet iyi:cat: 200 lük deyip 180cc 19 beygire tamamda 300 diyip 22 beygir pek insanın içini açmıyor:P

dostum birisinin maliye bakanına motorda ötv indiriminin 500cc segmentine kadar çekilmesi gerektiğini ve satışların patlaması sonucu devletin daha fazla ötv ve mtv toplayacağını anlatması gerekir ama bunu motosiklet sektörünün liderleri nedense başaramıyorlar,bahsettiğin düşük beygir gücü 300cc diye lanse edilen bu motorların aslında 270cc olmasından kaynaklanıyor ki ,bu eksik piaggionun satışlarının honda ve kymco karşısında bu sebebten çuvallaması sebeb olmuş ve firma hatasını anlayıp 2012 den itibaren bu modelleri 270cc den 330 cc ye çevirip beygir gücünü 29-30 lara çıkararak bu segmentteki açığını kapatacağa benziyor,hatta firma beverly 350 nin tanıtımı yaptı,artık sorun ötv kaldı,belki birileri sesimizi duyar :D

GP500-1st
28 Aralık 2011, 02:10
Benim geçen sene ötvnin geri çekilmesiyle bu fuardada 300cc olarak türkiyeye gelen motorlar için düzenlemenin güncelleneceğine inancım tamdı ama bu otodaki 2000 ve üstü hacimler için gelen aşırı vergilerden sonra pek ümidim kalmadı.

Bide senin dediğin gibi 500cc veya 650 cc altı motorları %18 den vergilendirme olayı hiçbir zaman olmıcak gibi. Daha fazla motor satılır orası doğruda Türkiyede İnsanlar otoların yaktığı benzine alıştırılıp yüksek kazanç elde eden devlet motosikletin yaygınlaşmasını istemiyor. Kendi kurduğu düzeni kendi eliyle yıkması olasılık dışı.

cant
28 Aralık 2011, 02:18
Alinca test icin biraz fazla enduroladigimdan les gibi oldu, hafta sonu yikatip oyle fotolayayim. Bakalim metzeler bulabilecekmiyim yeni dod numarali, bide canta lazim sirt dayamali filan bakacagim, kiziltoprakta vardir herhal. Ayar oldum ama hava enteresan soguk ya, sabah ise motorla gececektim yuregim kaldirmadi. Yazik yatiyo alet, antfriz fabrika cikisi var dediler neyse... Hatun kisi adini "Luigi" takti, su arabalar filmindeki italyan servis aracina istinaden, cuk oturdu ya cok guldum. Dediginiz gibi cep herkulu iste :-)

rottice
28 Aralık 2011, 13:12
Her nekadar kendi fikirleriniz üstün gelse de, çanta olarak givi E370 tavsiye ederim. Facebook aprilia sayfasında resimler var. Takip ederseniz bir fikir sahibi olabilirsiniz.

cant
28 Aralık 2011, 15:25
Bakiyorum ilk firsatta, tesekkurler.

sasuke
29 Aralık 2011, 19:25
Motorunuz hayırlı olsun cant ve ben evden çıkarken hava 1 dereceyi gösteriyor günlerdir...3-4 dakika ısıtıp kullanmaya başlıyorum ve soğuk, uyku denilen durumu tamamen alıp götürüyor...işyerime ulaştığımda çivi gibi oluyorum, teşekkürler scarabeo:P

williamwallace
29 Aralık 2011, 22:15
Arkadaşlar uzun zamandır yaptığım araştırmalarım sonucunda bende aranıza katılmış bulunmaktayım.Makyajlı kasanın gelecek olması (şahsi fikrim makyajlı kasanınözelikle ön kısmının çok başarısız olduğudur) güncel kasanın fiyatlarını ciddi şekilde aşağı çekmiştir.Ben 7000 tl peşine plaka dahil almış bulunmaktayım renk olarak beyaz tercih ettim iki kere vergi ödememek adına ruhsatın ve motorun teslimini 2012 nin ilk günleri yapılmasını özelikle rica ettim.

Bu fiyata bu araç gerçekten çok ama çok mantıklı hele ki artık 250 cc motorların özelikle italyan grubunda üretilmeyecek olması 300 cc nın fiyat fazlalılığı nednei le 200 cc motorların değerini önümüzdeki günlerde daha da artıracak.

Bu arada bende givi e37 aldım gri olan üst değişebilen kapağı sanayide 20 tl ye beyaza boyattım ki inanılmaz oldu motorun ustunde görmedim ama en mantıklı buyukluk bencede 37 lt.Sizler motorunuzu kaça aldınız paylaşırsanız sevinirim...

rottice
29 Aralık 2011, 23:28
7400 e aldım. Sanırım Temmuz falandı. Çanta olarak E37 takılı.

Tolme
31 Aralık 2011, 14:34
Arkadaşlar uzun zamandır yaptığım araştırmalarım sonucunda bende aranıza katılmış bulunmaktayım.Makyajlı kasanın gelecek olması (şahsi fikrim makyajlı kasanınözelikle ön kısmının çok başarısız olduğudur) güncel kasanın fiyatlarını ciddi şekilde aşağı çekmiştir.Ben 7000 tl peşine plaka dahil almış bulunmaktayım renk olarak beyaz tercih ettim iki kere vergi ödememek adına ruhsatın ve motorun teslimini 2012 nin ilk günleri yapılmasını özelikle rica ettim.

Bu fiyata bu araç gerçekten çok ama çok mantıklı hele ki artık 250 cc motorların özelikle italyan grubunda üretilmeyecek olması 300 cc nın fiyat fazlalılığı nednei le 200 cc motorların değerini önümüzdeki günlerde daha da artıracak.

Bu arada bende givi e37 aldım gri olan üst değişebilen kapağı sanayide 20 tl ye beyaza boyattım ki inanılmaz oldu motorun ustunde görmedim ama en mantıklı buyukluk bencede 37 lt.Sizler motorunuzu kaça aldınız paylaşırsanız sevinirim...


aramıza hoşgeldiniz ,motorunuzu kazasız belasız kullanmak nasip olsun,siz bizlere göre çok uygun fiyatlı almışsınız,renk olarak beyaz mı aldınız? scarabeoların değerlerinin 2012 de dahada artacağına eminim çünkü bu motoru alıpta memnun olmayan yok gibi ,hayırlısı olsun tekrar

williamwallace
31 Aralık 2011, 17:00
Teşekkürler herkese honda beat ile basladım bu seevdaya ilk sene 6000 km yol yaptıktan sonra yaz sonu sattım cbf 600 e geçtim ancak bu karar için erken olduğunu anlayıp yaklasık 2000 km sonra x8 400 e geçtim bu motor ile de 8000 km yaptım 2010 sezon sonunda onu sattım amacım transalpe gecmekti ancak bebeğimiz dünyaya gelince projeleri maddi anlamda ertelemek zorunda kaldım bu arada dylan alayım ayağım yerden kesilsin boşta kalmayayımdiye dylan aldım ama kucuk geldi yetmedi bende baktım bakıstırdım ve kadıköy motor kadir ustanın da tavsiyesi ile scarebeo ya geçtim sezon sonu olması ve makyajlı kasa gelecek olması fiyatların aşağı çekilmesine neden oldu.Bu arad fiyatını ısrarla 3090 da tutan fercoyu anlamıyorum fercodan alan diğer satıcılar fiyatı gayte ciddi indiriken ferco dan indirim alamadım bende 7000 peşine beyaz scarebeo yu baska bir bayiden aldım bu ara geçen ay romadaydım ilginç tespitlerim oldu paylaşayım burdan...

Bizdeki gibi bmw ler hd ler ducatiler yok 3 gün kaldım luks sınıftan tek bir motor gördüm oda 1200 gs di yer gök sh 300 honda acayip tutuluyor 1000 motor gördüysem 700 tanesi honda 100 tanesi kymco ve sym 100 tanesipiaggio 100 taneside aprilladır x9 hıc görmedim beverly 3 5 tane gördüm onlarda eski kasalar bizim almak için yanıp tutuştuğumuz son beverly lerı kullanan yok ne bileyim mp3 hiç görmedim ama her yer scooter her yer motor bu çok garip geldi ...

Bu vesile ile yeni yılın herkese güzelikler getirmesini gelen yılın eskisini aratmamasını diliyorum...

volkanabur
31 Aralık 2011, 19:38
motorunuz hayırlı olsun çok doğru ve mantıklı bir seçim yapmışınız.

NoVaRiX
01 Ocak 2012, 13:09
Bizdeki gibi bmw ler hd ler ducatiler yok 3 gün kaldım luks sınıftan tek bir motor gördüm oda 1200 gs di yer gök sh 300 honda acayip tutuluyor 1000 motor gördüysem 700 tanesi honda 100 tanesi kymco ve sym 100 tanesipiaggio 100 taneside aprilladır x9 hıc görmedim beverly 3 5 tane gördüm onlarda eski kasalar bizim almak için yanıp tutuştuğumuz son beverly lerı kullanan yok ne bileyim mp3 hiç görmedim ama her yer scooter her yer motor bu çok garip geldi ...

Buyrun, Roma'dan bir kare.. :)

http://img390.yukle.tc/images/1158nnnnfffggds.jpg

Tolme
02 Ocak 2012, 21:19
Buyrun, Roma'dan bir kare.. :)

http://img390.yukle.tc/images/1158nnnnfffggds.jpg

Türkiyede büyük motorlar ne yazıkki amacı dışında kullanılıyor,bizde erkekliği delikanlılığı motosikletinin cc hacmi ile karşılaştıran çok kişi olduğu için ,adam büyük motora binince çok saygı görceğini herkesten üstün olacağını sanıyor,scootermi oda ne ıyyy kesseler binmem diyen dangalakların olduğu bir ülkede caka satmak için binlerce liranın şehiriçinde veya hafta sonu 70-80km yerlere gitmek için 1000-1500cc lik motorlara vermesi de bu yüzden bence normal,avrupalı ise amaca göre motosiklet alıyor,adam şehiriçinde dolaşcaksa scootere biniyor veya düşük cc li commuter alıyor,uzun yola gitcekse daha yüksek cc li enduro veya paneuropan türü motorlara yöneliyor,tahminimce italyada caddelerinde dışarıdan gelen turistler hariç kimse 1200gs ile dolaşmaya çalışmıyordur :king:

merkezkale
02 Ocak 2012, 22:37
Scarabeo 200ie motorumda kullandığım akrapovic egzosumu satıyorum. Sahibindene de ilan koyacağım. Egzoz beverly 300, sportcity 250 ile de uyumludur. Fİyat 750 lira.

Siz sormadan ben söyşeyeyim çizik yok, pırıl pırıl.

NoVaRiX
03 Ocak 2012, 02:12
Türkiyede büyük motorlar ne yazıkki amacı dışında kullanılıyor,bizde erkekliği delikanlılığı motosikletinin cc hacmi ile karşılaştıran çok kişi olduğu için ,adam büyük motora binince çok saygı görceğini herkesten üstün olacağını sanıyor,scootermi oda ne ıyyy kesseler binmem diyen dangalakların olduğu bir ülkede caka satmak için binlerce liranın şehiriçinde veya hafta sonu 70-80km yerlere gitmek için 1000-1500cc lik motorlara vermesi de bu yüzden bence normal,avrupalı ise amaca göre motosiklet alıyor,adam şehiriçinde dolaşcaksa scootere biniyor veya düşük cc li commuter alıyor,uzun yola gitcekse daha yüksek cc li enduro veya paneuropan türü motorlara yöneliyor,tahminimce italyada caddelerinde dışarıdan gelen turistler hariç kimse 1200gs ile dolaşmaya çalışmıyordur :king:

Kesinlikle haklısınız. Türkiye'de hemen her konuda olduğu gibi motosikletlerde de "güç gösterisi" yapılıyor. Supersport'a binip kask takmayan adama "neden kask kullanmıyorsun?" dediğinizde cevabı "o zaman motoru benim kullandığımı nasıl anlayacaklar" oluyorsa bu ülkenin BATI medeniyetine ulaşması için daha onlarca fırın ekmek yemesi gerektiği çok net ortaya çıkıyordur. Bunlar münferit olaylarda değil; çoğunluk böyle. Pitbull'u ile egolarını tatmin edenlermi dersiniz, Jipe binince adam olduğunu sananlarmı dersiniz, doğru dürüst karnını doyuracak parası olmadığı halde iphone ile gezenlermi dersiniz... Yüzlerce - binlerce örnek var.

Birde bu şekilde gerçekler dillendirildiğinde bizim gibi düşünenleri batı budalası diye yaftalarlar. Birazdan buradada çıkabilir pek "medeni" ülkemin çok "medeni" insanları..

GP500-1st
03 Ocak 2012, 03:21
İtalyanlar okadar kompleksiz ki motor konusunda işini ne görücekse onu alıyorlar. Burda cub motra benziyo diye pek tutulmayan Piaggio liberty 125-150'ler orda en çok satan en beğenilen scooter şehir içinde. Çünkü adam bulunduğu şehirde bütün işlerini bu motorla halledebildiği gibi büyük tekerlekler ve yeterli gücü olduğu için commuter gibi de kullanabiliyor.

Adamların alım gücü de gayet yerinde ama

Scarabeo 200/125

Honda SH125/150

Kymco AgilityCity125/200 - People'lar

SYM hd200 evo Peugottaki ortak üretim ikizi

Suzuki sixteen 125/150

Gibi 16'' cantlı modeller gayet iddialı satış rakamlarına sahip.

Aslında Türkiyede de böyle bir kültür oluşabilirdi tıpkı Yunanistan'daki gibi ama kimse kimseye güvenmiyor yollarda. Herkez kapıda yatırsada hiç keyif almasa bile 4 tekerli bir kafes almış veya peşinde.

bende İstanbulda korkumdan anca 5000 km gezebildem 1 sezonda. Yoksa 11.000-12.000 lik istek vardı içimde. Motor üzerindeyken korkuyu tam atamıyorum bir türlü:)

Herkeze kazasız belasız sürüşler...

Tolme
04 Ocak 2012, 02:31
İtalyanlar okadar kompleksiz ki motor konusunda işini ne görücekse onu alıyorlar. Burda cub motra benziyo diye pek tutulmayan Piaggio liberty 125-150'ler orda en çok satan en beğenilen scooter şehir içinde. Çünkü adam bulunduğu şehirde bütün işlerini bu motorla halledebildiği gibi büyük tekerlekler ve yeterli gücü olduğu için commuter gibi de kullanabiliyor.

Adamların alım gücü de gayet yerinde ama

Scarabeo 200/125

Honda SH125/150

Kymco AgilityCity125/200 - People'lar

SYM hd200 evo Peugottaki ortak üretim ikizi

Suzuki sixteen 125/150

Gibi 16'' cantlı modeller gayet iddialı satış rakamlarına sahip.

Aslında Türkiyede de böyle bir kültür oluşabilirdi tıpkı Yunanistan'daki gibi ama kimse kimseye güvenmiyor yollarda. Herkez kapıda yatırsada hiç keyif almasa bile 4 tekerli bir kafes almış veya peşinde.

bende İstanbulda korkumdan anca 5000 km gezebildem 1 sezonda. Yoksa 11.000-12.000 lik istek vardı içimde. Motor üzerindeyken korkuyu tam atamıyorum bir türlü:)

Herkeze kazasız belasız sürüşler...

çok haklısın ortalık kasap dolu ,hele ticariler iyice azıtmış durumda,Allah cümlemizi korusun ,bende bu sene 6000km gezebildim yol trafik korkusu ve hava şartları bu sene çok etkiledi

NoVaRiX
05 Ocak 2012, 00:59
Peki dostlar, boyu şöyle 1.90 falan olan var mı aranızda? Rahat edebiliyormusunuz Scarabeo 200ie'nin üzerinde?

Tolme
05 Ocak 2012, 01:47
Peki dostlar, boyu şöyle 1.90 falan olan var mı aranızda? Rahat edebiliyormusunuz Scarabeo 200ie'nin üzerinde?
benim boy 1.76 ayaklarım yarım basıyor yere ,ve siperlik rüzgarı kaskımın üstüne atıyor,1.90 boyda ayaklar yere tam basar oturuş ve sürüş pozisyonun bize göre daha dik ve rahat olur,tek dezavantajın siperlik kısa kalacağı için kaska rüzgar alırsın ama gögsünü korur

williamwallace
05 Ocak 2012, 21:24
Arkadaşlar bu gün itibarı ile motorumu teslim aldım fatihten kadıköye kadar yaklasık 20 km kullandım kısa bir fikir paylaşayım.Öncelikle beklediğimden daha iyi bir performans buldum gercekten atak bir motor kalkıslarda olsun ara hızlanmalarda olsun isteksiz davranmayan bir motor.Tam şehiriçi ve yakın çevre gezi motoru 100 km ye kadar sıkıntı yapmadan şehirdışına çıkabiliriz daha uzaklara gitme niyeti varsa ki benim yok silverwing tarzı bi motor almak lazım ki ben şehirdışları için daha büyük bmw gs 800 yada transalp tercih ederimdim....

İlk iş kornasını değiştireceğim cılız bir kornası var daha dıkkat cekici bir sey takmak lazım kısın cok sık kullanmayacağım ama bir arada lastiklerle ilgilenmek lazım diye tavsiyeler okumustum..

NoVaRiX
05 Ocak 2012, 22:45
benim boy 1.76 ayaklarım yarım basıyor yere ,ve siperlik rüzgarı kaskımın üstüne atıyor,1.90 boyda ayaklar yere tam basar oturuş ve sürüş pozisyonun bize göre daha dik ve rahat olur,tek dezavantajın siperlik kısa kalacağı için kaska rüzgar alırsın ama gögsünü korur

Eyvallah hocam. Bunu yazmanız gerçekten çok iyi oldu.
Alternatiflerim arasına ekledim an itibariyle bu makineyide.

Tolme
06 Ocak 2012, 00:10
Arkadaşlar bu gün itibarı ile motorumu teslim aldım fatihten kadıköye kadar yaklasık 20 km kullandım kısa bir fikir paylaşayım.Öncelikle beklediğimden daha iyi bir performans buldum gercekten atak bir motor kalkıslarda olsun ara hızlanmalarda olsun isteksiz davranmayan bir motor.Tam şehiriçi ve yakın çevre gezi motoru 100 km ye kadar sıkıntı yapmadan şehirdışına çıkabiliriz daha uzaklara gitme niyeti varsa ki benim yok silverwing tarzı bi motor almak lazım ki ben şehirdışları için daha büyük bmw gs 800 yada transalp tercih ederimdim....

İlk iş kornasını değiştireceğim cılız bir kornası var daha dıkkat cekici bir sey takmak lazım kısın cok sık kullanmayacağım ama bir arada lastiklerle ilgilenmek lazım diye tavsiyeler okumustum..

scarabeo ailesine hoşgeldiniz , motorunuz hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız binin,bu motorun performansına birşey diyen zaten ya daha önce hiç 150-250cc segmentinde motosiklete binmemiştir veya da çok parası vardır kendisine fantazi arıyordur :D scarabeo tek kişide neredeyse 250cc lik bir motorun performansını veriyor,100km nin üzerindeki yollarada hiç korkmadan gidebilirsiniz, ben izmir antalyayı eşimle birlikte 2 defa gittim geldim,benzin bitene kadar hiç durmadığım oldu ,elbette bir silwerwing kadar rahat bir selesi yok ama çok kötüde değil,korna vasat derecede istenirse daha kuvvetli birşey ile değiştirilebilir ama şunuda eklemek isterim yamaha xmax kornasından daha iyi :D ,birde sizi çok sevinderecek özelliği düşük yakıt tüketimi olacak,haydi hayırlısı fotoları bekliyoruz

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:08 ----------


Eyvallah hocam. Bunu yazmanız gerçekten çok iyi oldu.
Alternatiflerim arasına ekledim an itibariyle bu makineyide.

rica ederim aklınıza takılan birşey olursa sorunuz,bildiklerimi sizlerle en doğru şekilde paylaşmaya çalışacağım

williamwallace
06 Ocak 2012, 00:58
Oncelikle tesekkurler daha iyileri sizin olsun...bahsettigim giviyi taktirayim oyle cekeyim fotolari 100 cc de 150 cc de 400 cc de scooter kullanan biri olarak sehirici icin bicilmis kaftan diyebilirim bu arada tolme sizi takdir edyorum izmir antalya hangi motorla gidersen git uzun sayilacak bir yok

rottice
06 Ocak 2012, 15:25
Lastikleri, eğer motorunuza ve canınıza kıymet veriyorsanız hemen bu mesajı okuduktan sonra değiştirin. Önümüzde bir kış ve bir yağmurlu bahar ayları var.

williamwallace
06 Ocak 2012, 19:01
Bu arada motorumuzun ismini nerden geldiğini bilmeyen varsa kısaca yazayım :)

Scarab bir böcek ismi aslında ülkemizde (b) ok böceği olarak bilinir :) Eski mısırlılar gündoğumuyla birlikte topraktaki gübreleri kartopu gibi itekleye itekleye yuvarlaya yuvarlaya kocaman bi top haline getirip yuvasına götüren bu böceği , güneşin doğmasına yardım ediyor sanarak kutsal saymışlar, mumyalama sırasında ölünün kalbini çıkardıklarında yerine bu böcekten koymuşlar, mezarlara koruyucu tılsım olarak scarab şeklinde mücevherler, takılar koymuşlardır.Scarabeonun amblemine dikkatle bakarsanız siyah bir böcek olduğunu göreceksiniz :)

merkezkale
06 Ocak 2012, 19:17
Tucano Urbano r049 scarabeo diz örtüsü kullanan var mı?
Memnun kalmayıp satmak isteyen varsa talibim.
Toplu olarak yurtdışından getirelim diyen bir arkadaş varsa bana uyar.

NoVaRiX
06 Ocak 2012, 22:44
Arkadaşlar, bayağ bir araştırdım. Bu makinenin sanırım tek handikapı yağ tıpasındaki contanın ne yaparsanız yapın parçalanıyor oluşu. Bu da beraberinde yağ damlamaları ve hatta bazen yağın akmasını getiriyormuş.

Bu konuda sıkıntı yaşayan varmı aranızda?..

rottice
06 Ocak 2012, 22:50
Sıfır aldığımın ertesi günü olmuştu. Hemen açıp değiştirdiler şuanda 2000km deyim en ufak sorun yok.

Diz örtüsü yurtdışında ne kadar ?

NoVaRiX
06 Ocak 2012, 22:58
Sıfır aldığımın ertesi günü olmuştu. Hemen açıp değiştirdiler şuanda 2000km deyim en ufak sorun yok.

Diz örtüsü yurtdışında ne kadar ?

Conta değiştikten sonra yağ değişimi yapıldımı peki?
Çünkü o contanın her yağ değişiminde değişmesi gerekiyormuş.
Aksi taktirde sıkıntı oluyor diyorlar kullanıcılar.

rottice
06 Ocak 2012, 23:22
Motor 5km iken conta değişti, ilk yağı özel bir yağ o yüzden boşaltırmadım.1000km bakımında tekrar yağ ve conta değişti.

hihi
06 Ocak 2012, 23:32
yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun.scarabeom 6600 km oldu ve şu ana kadar çok memnunum.tek sorunum olan disk sesi 6000 bakımında balataların değişmesiyle beraber son buldu.almayı düşünüp kararsız kalan arkadaşlara önerim hiç düşünmesinler.şimdi sıra lastik değişiminde ama bikaç sorum olacak lastik değiştiren arkadaşlara.bizim buralarda öyle motosiklet lastiğini değiştirebilecek kalitede esnaf ve ekipman yok.evet araç lastiğini değiştiren çok lastikçi olmasına rağmen benim korkum yenisini takarken jantı çizme ihtimalleri.en yakın servis 125 km mesafede.bu havalarda gitmem zor.görünen o ki lastiğimi kendim değiştirmem gerekecek.nasıl yapacağıma dair fikir verecek arkadaşlara minnettar olurum.herkese keyifli sürüşler...

merkezkale
06 Ocak 2012, 23:43
Sıfır aldığımın ertesi günü olmuştu. Hemen açıp değiştirdiler şuanda 2000km deyim en ufak sorun yok.

Diz örtüsü yurtdışında ne kadar ?

hocam ben ebay italyada 65-70 euro ya buldum. italyada adrese 8-10 euroya kargoluyorlar. trye de 45 euroya DHL ile kargoluyorlar.

valla parası umrumda değil kargolattıracağım ama DHL ile gelirse kesin ümrüğe takılır.

Posta ile göndersin diye 2 satıcıyla konuştum onların posta organizasyonunun reputasyonu da bizimkisi gibi kaybolur diye vermek istemiyorlar.

Burada ortaya şöyle bir sonuç çıkıyor

1-italyaya gidip gelen birisi ile getirtmek
2-italyada yaşayan birisine kargolattırıp ondan posta kargoya verdirtmek.
vs

yani bilmiyorum nasıl olur. ben tucano kullanıyordum mp3 400ümde muhteşem birşey anlatamam kesinlikle tavsiye ediyorum

---------- Post added at 23:41 ---------- Previous post was at 23:37 ----------


yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun.scarabeom 6600 km oldu ve şu ana kadar çok memnunum.tek sorunum olan disk sesi 6000 bakımında balataların değişmesiyle beraber son buldu.almayı düşünüp kararsız kalan arkadaşlara önerim hiç düşünmesinler.şimdi sıra lastik değişiminde ama bikaç sorum olacak lastik değiştiren arkadaşlara.bizim buralarda öyle motosiklet lastiğini değiştirebilecek kalitede esnaf ve ekipman yok.evet araç lastiğini değiştiren çok lastikçi olmasına rağmen benim korkum yenisini takarken jantı çizme ihtimalleri.en yakın servis 125 km mesafede.bu havalarda gitmem zor.görünen o ki lastiğimi kendim değiştirmem gerekecek.nasıl yapacağıma dair fikir verecek arkadaşlara minnettar olurum.herkese keyifli sürüşler...

lastiği lapaştan metzeler aldım. istanbulda honda servisi ali ustada değiştirdim. toplamda 300 liraya mal oldu.

takım taklavat varsa yaparsınız. zahmetli olan arka teker. amortisor egzoz fren kaliperi sökülecek önde ise fren kaliper ve galiba hız müşürü.

balans yaptırmak m,mkün mü bilmiyorum oto lastikçilerinde.

---------- Post added at 23:43 ---------- Previous post was at 23:41 ----------


Motor 5km iken conta değişti, ilk yağı özel bir yağ o yüzden boşaltırmadım.1000km bakımında tekrar yağ ve conta değişti.

yağ değişimi 12000-24000 diye gidiyor bilginize. 3000-6000 km bir değiştirmek zorunda değilsiniz. baı servisler aksini söylüyorlar

NoVaRiX
07 Ocak 2012, 00:13
yağ değişimi 12000-24000 diye gidiyor bilginize. 3000-6000 km bir değiştirmek zorunda değilsiniz. baı servisler aksini söylüyorlar

Nasıl yani? Makinenin yağını 12000km (onikibin)'de bir mi değiştiriyorsunuz?

merkezkale
07 Ocak 2012, 00:31
Nasıl yani? Makinenin yağını 12000km (onikibin)'de bir mi değiştiriyorsunuz?

Benim scarabeo 1300 kmde henüz yağ değiştirmedim ama ilk 1000 km yağı değiştikten sonra 12000 km yağ değişimi yapmayacağım.

Tolme
07 Ocak 2012, 00:54
Arkadaşlar, bayağ bir araştırdım. Bu makinenin sanırım tek handikapı yağ tıpasındaki contanın ne yaparsanız yapın parçalanıyor oluşu. Bu da beraberinde yağ damlamaları ve hatta bazen yağın akmasını getiriyormuş.

Bu konuda sıkıntı yaşayan varmı aranızda?..

bana göre scarabeo nun yağ kapağında değil sorun,sorunun sebebi yağ filitresinin kendisi
http://www.bikepartsuk.com/images/ww/parts/380925.jpg
filitrenin ucundaki siyah plastik çok sert ve yeni oldugundan takarken arka kapağın kasılmasına ve sıkarken yerinede doğru olarak oturmasına engel oluyor,bizim usta buna çözüm buldu, o siyah uç çıkabiliyor,bizde eski filitredeki yumuşak biraz ezilmiş olanı çıkarıp yeninin ucuna takıyoruz,kapakta şak yerine oturuyor,güzelce sıktıktan sonrada kaçıran damlatanda olmuyor .

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------


yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun.scarabeom 6600 km oldu ve şu ana kadar çok memnunum.tek sorunum olan disk sesi 6000 bakımında balataların değişmesiyle beraber son buldu.almayı düşünüp kararsız kalan arkadaşlara önerim hiç düşünmesinler.şimdi sıra lastik değişiminde ama bikaç sorum olacak lastik değiştiren arkadaşlara.bizim buralarda öyle motosiklet lastiğini değiştirebilecek kalitede esnaf ve ekipman yok.evet araç lastiğini değiştiren çok lastikçi olmasına rağmen benim korkum yenisini takarken jantı çizme ihtimalleri.en yakın servis 125 km mesafede.bu havalarda gitmem zor.görünen o ki lastiğimi kendim değiştirmem gerekecek.nasıl yapacağıma dair fikir verecek arkadaşlara minnettar olurum.herkese keyifli sürüşler...

ben lastikleri değiştirirlerken izledim özellikle arka lastiğin sökülmesi iyi alet edavatınız yoksa mümkün değil ,egzoz ve arka amortisöre kadar sökülüyor şahsen ufak tefek tamir işine elim yatkındır ve malzememde var ama seyrettikten sonra beni çok aşacak birşey olduguna kanaat getirdim,iyi bir motosiklet ustasına söktürüp taktırmak gerekir,eğer etrafınızda öyle biri yoksa havalar düzelene kadar bekleyin derim

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------


Benim scarabeo 1300 kmde henüz yağ değiştirmedim ama ilk 1000 km yağı değiştikten sonra 12000 km yağ değişimi yapmayacağım.

dostum yanlış bilgilendirme almışsın sanırım,çünkü ferco nun bakım kitapçığına göre 6000km de bir yağ ve filitre değişimi var,hatta ferco en son açıklamasında yoğun ve zor şartlarda kullanımlarda 3000 de bir bile değiştirilebileceği yönünde tavsiyesi var,kitapçığa göre 1000-6000-12000-18000-24000 şeklinde bakım aralıkları belirtilmiş bunların geçirilmesi durumunda motorunuzun garanti şartlarına uymadığından garanti dışı kalması söz konusu olabilir aman dikkat edelim

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:52 ----------


Nasıl yani? Makinenin yağını 12000km (onikibin)'de bir mi değiştiriyorsunuz?

hayır 6000km de bir değişim olacak kullanıcı klavuzlarına bakarsanız sizlerde görebilirsiniz