PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motora Racing ile başlamak



InTheDarknes
10 Temmuz 2010, 13:06
Merhabalar. Öncelikle kendimi tanıtayım, ben Akdeniz üniversitesi 2. sınıf öğrencisi 19 yaşında bir gencim. Normalde İstanbulda ikamet ediyorum fakat üniversitem yüzünden 2 senedir ediyorum ve kısmetse 2 sene daha Antalyada ikamet edeceğim. Kesinlikle hız tutkum yok, bu tarz şeylerden korkum olmamasına karşın hiçbir zaman deli deli şeyler yapmamışımdır. Hayatta herşeyin farkında olup, en az risk ile korkular olmadan yaşamayı tercih etmişimdir. Hepimiz biliriz ki ecel almak istediğinde alır. Biz en fazla eşşeğimizi sağlam kazığa bağlayabiliriz.

Serseri kılıklı, dikkatsiz, vurdum duymaz gençlerden olmadığımı anladığınızı umarak sıkıcı konuşmayı bırakıyorum, sadede geliyorum;

Ben bir motorsiklet hayranıyım. Ezelden beri havalı şeyleri sevmişimdir. Kişiliğimden gelen bu özellik herşeyime yansır. Hep göz önünde olmayı severim, hava atmak yanlış olduğundan ve terbiyesizlik olarak gördüğümden bu egomu havalı şeyler kullanarak bastırıyorum. Anlayışlı olmanızı bekliyorum çünkü bu insanin kişiliği bunu bastırmanın bir yolu yok. Hava atmaksızın ilgi çekmek istiyorum.
Bu özelliğim motorsiklette de ne yazikki karşımda, SS motorlara ilgiliyim. Bu tutkumun nelere yol acabileceğinin ve ne kadar ciddi birşey olduğunun farkındayım. Daha önce hiç motor tecrübem yok, araba tecrübem biraz var ama deneyimli sürücü değilim. Daha önce uzun yıllar bisiklet kullandım fakat motorun bisikletle, özellikle racingin bisikletten çok farklı olduğunun farkındayım.
Motora racing ile başlamanın çok mantıklı olmadığınında farkındayım ama böyle başlamış hatta yzf R6 ile başlamış üniversite arkadaşım var. Çok az bir scooter tecrübesi vardı, racing aldı hatta 3 ay kadar ehliyetsiz kullandı. 600cc motor aldı ve kazasız 1 yıldır sürüyor. Banada aynısını tavsiye ediyor herkes abartıyor fln diyor. Fakat ben abartı olmadığının, sen basmazsan bişey olmaz sözünün gerçek olmadını biliyorum. Yinede içimden racing harici bir motorla başlamak gelmiyor.

Ben kafamda şöyle planlıyorum, önce ehliyetimi alıp, sonra racing motor eğitimini alıp daha sonra motora Yamaha yzf r125 veya megelli 125 SS ile başlamayı düşünüyorum. Motordan önce kask,mont, pantolon, çizme ve eldivenleri almayı planlıyorum.

Bir diğer sorumda, motor giysileri, özellikle pantolon çok rahatsız eder mi? Bunları güvenli bir şekilde motorda bırakmanın bir yolu var mı? Örneğin pantolon altına bir pantolon daha giyip motordan indikten sonra o pantolonu çıkartıp bir yere kaldırmak gibi.

Yazım yanlışlarım ve motor hakkındaki eksiklerimden kaynaklanan yanlışlarımın lütfen kusuruna bakmayın. Saygısızlık etmek yada çok bilmişlik taslamış olmak istemem.

Cevaplarınızı bekliyorum. :)

hell_rideRR
10 Temmuz 2010, 13:15
cbr 125 i al bir kaç ay sür ondan sonra geç bir kaç ay geç alırsın makinanı ama daha sağlıklı geçmiş olursun kıyafet konusunda ne gerek var giy eşortmanını kask mont tamam yada tulum al

COQ
10 Temmuz 2010, 14:13
Ulem bu sorulara cevap vermekten bikiyoz.
Sonra bir adam geliyor.
Boyle duzgun cumleler kuruyor.
Kiyamiyoz, yine yaziyoz.:)


Mesele racingle baslamak degil yegen.
Mesele;
kullanabilecegin bir urun satin almak.
Mesele;
satin aldigin urunun sana sagladigi olanaklardan sonuna kadar faydalanabilmek.

Bizim milletin boyle bir huyu var.
Ornegin cep telefonu alir.
O cep telefonunu sadece mesaj atmak ve telefon etmek için kullanacaktir.
Sadece bu iki islemi yapan bir telefon alsa, cebinden üç-bes kurus bisey çikacak ve hem kendisi, hem memleket tasarruf edecektir.
Ama o gider, televizyonu, radyosu, interneti,gps ve bilumum bok püsürü olan bir telefon alir
Ilk aldiginda mutludur;
Arkadaslarina, telefonunun ne kadar çok fonksiyonlu oldugunu gostermek için firsat kollar.
Sonra herkes o telefondan alir ve sms muhabbetine geri donulur.:)

Ne oldu simdi.
Milli servet, asla kullanilmayacak bir cihaza verildi.

Simdi elestiriyoruz ama, insaniz.
Ozentilerimiz var.
Her insanin istedigi seye sahip olma hakki var.

O zaman isteklerimize en tehlikesiz yoldan ulasmanin yollarini deneyecegiz.
Bir cep telefonunun hayati tehlikesi pek yoktur ama motosikletin var.:wiinkk:

O zaman adim adim gidecegiz ki bu alete uzun yillar binebilelim ve bundan zevk alalim.
Bunun yollarini da defalarca yazdik.
Forumda mutlaka seni yonlendirecek bilgilere ulasabilirsin.

:wiinkk:

InTheDarknes
10 Temmuz 2010, 14:20
Cevabınız için teşekkürler :) bende aynen sizinle aynı görüşteyim. Herkes kendi kullanımına göre satın alım tercihi yapmalı. Bende zaten bu yüzden motorumu 600cc yada 1000cc ye yükseltmeyi hiç düşünmüyorum. Hız tutkum yok. Zaten racing görünüşü ile beni cezbediyor yoksa bu kadar tehlikeli birşeyi istemezdim, motor tutkum için scooter tercih ederdim. Düşük hızlarda da motordan gayet zevk alınabileceğine inanıyorum.

sysroot
10 Temmuz 2010, 14:28
Şöyle birşey eklemek istiyorum ;
Az tecrübeyle racinge başlayan arkadaşlarım oldu diyorsun inanırım , kazasız kullandıklarınada inanırım şöyle birşey var ama ; her insan farklı özelliklerde yaratılır kimi soğukkanlı kimi panik kiminin mükemmel kulağı kiminin mükemmel sesi , kimi topçu olur vs. vs. bu arkadaşların motor kullanmasalar bile motora bir yatkınlık vardır kısa sürede hakim olmuşlardır , peki sen motora kısa sürede hakim olabilirmisin ?

Cevabı nasıl öğrenebilirsin deneyerek değil mi ? Peki denemeye değer mi ?

InTheDarknes
10 Temmuz 2010, 14:44
eğitimi aldıktan sonra bir yerinden başlamak gerekiyor, eğitimin ardından biraz boş yol deneyimi edinerek başlamayı düşünüyorum. 125cc ile de başlanmaz mı? Eğitimi aldıktan sonra.

qenc_motorcu
10 Temmuz 2010, 14:52
125 cc ile başlanmaz mı hiç başlamak için en uygun motosiklet.

erdalım
10 Temmuz 2010, 14:57
[QUOTE=InTheDarknes;2103039]eğitimi aldıktan sonra bir yerinden başlamak gerekiyor, eğitimin ardından biraz boş yol deneyimi edinerek başlamayı düşünüyorum. 125cc ile de başlanmaz mı? Eğitimi aldıktan sonra.[/QUOTE


güzel kardeşim 125cc bir motorla başla ama mutlaka profosyonel birisinden motosiklet eğitimi al bu eğitim arkadaş eş dost mahalle arası turlarla değil bu işin eğitimini veren kişiler tarafından birebir eğitim al daha sonra 600cc kendiliğinden gelir unutmaki motor hata affetmez araba gibi değil kaporta sürücüsüdür

BayBilir2007
10 Temmuz 2010, 15:00
Bursa dayım az evvel geniş alanda yamaha nin 125 lik Racing i deneyen iki kişi gördüm.adam 5000 kilometre de almış tam 7000 Lira bence yamaha gerçekten bu fiyatsa 2.el al

InTheDarknes
10 Temmuz 2010, 15:12
evet bende 2. eli 7 milyar civarı gördüm. Eğitimide eş dosttan değil, Racing motor eğitimiyle uğraşan bir kurumdan alacağım. Bunu ehliyetten sonra yapmayı düşünüyorum. Ehliyette ztn deneyim alırım biraz daha sonra racing motor eğitimi alarak bunu pekiştirmek daha sonra 125cc bir racing motor alarak başlamak istiyorum. Yamaha yzf r125 ile Migelli 125ss arasında kaldım. bu arada 600cc geçmeyi düşünmüyorum. En fazla 250 cc yaparım oda çok ileriki dönemde :)

İyi diyorsunuz değil mi, doğru yol yani :)

erdalım
10 Temmuz 2010, 15:19
evet bende 2. eli 7 milyar civarı gördüm. Eğitimide eş dosttan değil, Racing motor eğitimiyle uğraşan bir kurumdan alacağım. Bunu ehliyetten sonra yapmayı düşünüyorum. Ehliyette ztn deneyim alırım biraz daha sonra racing motor eğitimi alarak bunu pekiştirmek daha sonra 125cc bir racing motor alarak başlamak istiyorum. Yamaha yzf r125 ile Migelli 125ss arasında kaldım. bu arada 600cc geçmeyi düşünmüyorum. En fazla 250 cc yaparım oda çok ileriki dönemde :)

İyi diyorsunuz değil mi, doğru yol yani :)


yolun doğru yol honda cbr125 bu motoruda bir araştır en azından uzun yıllar sorunsuz binersin kazasız belasız hayırlı bin motora herhangi birşey için destek lazım olursa foruma yazmaktan çekinme bin defa sor bir defa yap kusursuz olsun

adrenalin59
10 Temmuz 2010, 15:25
125 cc al hem dağa basit hemde gerek kullanma olsun gerek vites alışkanlığı olsun alışmış olursun zorluk çekmessin araya motor koyma para durumunda yeterliyse dağa sonra 600 cc ye geç önemli olan bence hız falan deyil tecrübedirr sen kendi motorunda tecrübeni kazan 600 cc ye geç bende böyle yapıcam kime sorsan böyle söyleycektir zaten

InTheDarknes
10 Temmuz 2010, 15:31
yolun doğru yol honda cbr125 bu motoruda bir araştır en azından uzun yıllar sorunsuz binersin kazasız belasız hayırlı bin motora herhangi birşey için destek lazım olursa foruma yazmaktan çekinme bin defa sor bir defa yap kusursuz olsun

Teşekkürler :)

myagdi
10 Temmuz 2010, 15:42
ss tarzı motor kullanmak istiyorsan, elbette aynı tarz 125 cc bir motosikletle başlamak iyi bir seçim olur.
kullanım amacını tekrar düşünmeni tavsiye ederim. hızlanması, virajı, frenajı iyidir ss'in de, pek rahat değildir, bozuk yola gelmez, çanta takılmaz.
honda cbr125'i de seçeneklerin arasına almanı öneririm. daha uygun fiyatlara ikinci el bulabileceğini tahmin ediyorum. sonuçta ilk motorun olacak, her ne kadar aksini iddia etsen de bir süre sonra değiştirmek isteyeceksin.

InTheDarknes
10 Temmuz 2010, 15:49
ss tarzı motor kullanmak istiyorsan, elbette aynı tarz 125 cc bir motosikletle başlamak iyi bir seçim olur.
kullanım amacını tekrar düşünmeni tavsiye ederim. hızlanması, virajı, frenajı iyidir ss'in de, pek rahat değildir, bozuk yola gelmez, çanta takılmaz.
honda cbr125'i de seçeneklerin arasına almanı öneririm. daha uygun fiyatlara ikinci el bulabileceğini tahmin ediyorum. sonuçta ilk motorun olacak, her ne kadar aksini iddia etsen de bir süre sonra değiştirmek isteyeceksin.

tecrübenize saygı duyuyorum. Değiştirmek istemem umarım çünkü güç arttıkça risk artıyor :) Diğer yandan racing bazı yönlerden dediğiniz gibi özellikşe çanta olarak uyumsuz kalıyor bnm kullanım amacıma ama dediğim gibi denemek istiyorum racingi, hevesim geçince belki başka türe geçerim ama ilk olarak racing bu kesin :) Diğer yönden CBR 125 fiyat/performans olarak en iyi başlangıç racing i olarak gözüküyor. Bende ciddi ciddi ilgilenmeye başladım. Lakin Antalya çok yağış alan bir bölge, CBR 125 inde tekerleri yamaha ve migelliye göre ufak, bu beni korkutuyor. Birde CBR daha önce gördüm hatta üzerinde fotoğrafımda var :) her kullananda övüyor ama ben üzerinde deve gibi kalıyorum, 192 boy 89 kiloyum, motorda biraz etli olsun istiyorum.

Deli Çerkes
10 Temmuz 2010, 18:26
Araba ile yoğun trafikte sürüş tecrübeniz varsa, yolda mevcut yol durumu ile araçların manevralarına bakarak yolda 2-5 saniye sonra olacakları görüp , gerekli durumda kaçış manevralarını nereye ve nasıl yapabileceğinizi hesaplayabiliyorsanız ve Profesyonel eğitimcilerden ders alacaksanız ve bunlar içinde en önemli olan unsur kask ve korumalı kıyafetlerinizi eksizsiz tedarik edecekseniz , 250 cc lik bir model ilede başlanabilinir.Hatta belki uzun bir süre model ve CC yükselme ihtiyacı bile duymayabilirsiniz.

Eş dost tanıdıkdan ders almak risklidir. Tanıdık size ne biliyorsa onu öğretir ( doğru zannettiği yanlışları da ), öğretme tekniklerini bilinmiyorsa, belki en hayati bilgileri- teknikleri vermeyi unutabilir. Deneye yanıla ( ki motordaki karşılığı düşe kalkadır ) kendi kendinize öğrenmekte, uzun zahmetli acılı ve masraflı bir süreçtir.Eğer imkanınız varsa profesyonelden ders almak her zaman lehinize olacaktır.

Tarkan1981
10 Temmuz 2010, 18:30
Araba ile yoğun trafikte sürüş tecrübeniz varsa, yolda mevcut yol durumu ile araçların manevralarına bakarak yolda 2-5 saniye sonra olacakları görüp , gerekli durumda kaçış manevralarını nereye ve nasıl yapabileceğinizi hesaplayabiliyorsanız ve Profesyonel eğitimcilerden ders alacaksanız ve bunlar içinde en önemli olan unsur kask ve korumalı kıyafetlerinizi eksizsiz tedarik edecekseniz , 250 cc lik bir model ilede başlanabilinir.Hatta belki uzun bir süre model ve CC yükselme ihtiyacı bile duymayabilirsiniz.

Eş dost tanıdıkdan ders almak risklidir. Tanıdık size ne biliyorsa onu öğretir ( doğru zannettiği yanlışları da ), öğretme tekniklerini bilinmiyorsa, belki en hayati bilgileri- teknikleri vermeyi unutabilir. Deneye yanıla ( ki motordaki karşılığı düşe kalkadır ) kendi kendinize öğrenmekte, uzun zahmetli acılı ve masraflı bir süreçtir.Eğer imkanınız varsa profesyonelden ders almak her zaman lehinize olacaktır.

+ 1 diyorum bende

zeda3000
10 Temmuz 2010, 19:40
Oncelikle bu ise ayiridiniz butce ile baslamali. Bugun 600cc gorunumunde sahane 125 cc race motorlar var. Bu motorlari rahatlikla kullanabilirsiniz. Antalya zaten motorcu icin ideal bir sehir cunku her yerde motor var ve halk motorcu ile ayni asfalti paylasmaya hayli alisik. Ki aslinda Kas, Kemer, Demre gibi yerlerde arabadan cok motorlu var yolda.

Bu motorla 1 sene kadar tecrube ettikten sonra istediginiz motoru alirsiniz zaten o zaman bakis acinizda degisir.

Guvenlik ekipmanlarini simdiden iyi alin, onlar hep sizinle kalacak. Iyi bir guvenlik ekipmanin kullanim omru 5 seneye varabilir.

InTheDarknes
10 Temmuz 2010, 21:25
Araba ile yoğun trafikte sürüş tecrübeniz varsa, yolda mevcut yol durumu ile araçların manevralarına bakarak yolda 2-5 saniye sonra olacakları görüp , gerekli durumda kaçış manevralarını nereye ve nasıl yapabileceğinizi hesaplayabiliyorsanız ve Profesyonel eğitimcilerden ders alacaksanız ve bunlar içinde en önemli olan unsur kask ve korumalı kıyafetlerinizi eksizsiz tedarik edecekseniz , 250 cc lik bir model ilede başlanabilinir.Hatta belki uzun bir süre model ve CC yükselme ihtiyacı bile duymayabilirsiniz.

Eş dost tanıdıkdan ders almak risklidir. Tanıdık size ne biliyorsa onu öğretir ( doğru zannettiği yanlışları da ), öğretme tekniklerini bilinmiyorsa, belki en hayati bilgileri- teknikleri vermeyi unutabilir. Deneye yanıla ( ki motordaki karşılığı düşe kalkadır ) kendi kendinize öğrenmekte, uzun zahmetli acılı ve masraflı bir süreçtir.Eğer imkanınız varsa profesyonelden ders almak her zaman lehinize olacaktır.
Size katılıyorum kesinlikle, bu yüzden eğitimi düzgün alacağım. 250 cclik düşünmüyorum şimdilik ama zaten eğitim sonrası eğitimi veren kişide, eğitimdeki performansınıza göre size tavsiyede bulunabiliyormuş. Arkadaşın dediği 600cc görünümündeki 125cc motorların beni oldukça tatmin edeceğine inanıyorum.

Bütün cevaplar ve önemli tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim :)

bugay
10 Temmuz 2010, 21:59
eğer eğitim de alacaksanız hyosung gt 250 r daha iyi bir seçim olacaktır ve değiştirmeden daha uzun süre kullanacaksınız büyük ihtimalle. Şunu da unutmayın güç yalnızca hız demek değildir elinizin altında ufak bi fazladan güç bulunması trafikte rahat ettirecektir. Ben cbr 125 ile 100 - 110 giderken ani bi sollamaya çıkamıyorum ha çok gerekli değilse arkadan sıkıştıranlar oluyo kaçmakta da zorlanıyorum. Tabi ki 600 lük demiyorum ama uzun süre değiştirmeyi düşünmüyorsanız 125 az gibi, ben ilk aydan sonra daha büyük motor istemeye başladım heralde bu sene idare ederim cbr'la seneye değiştiririm diye düşünüyorum.

MotoGT
10 Temmuz 2010, 22:06
benimde motorum cbr 125 yetersiz kaldığı kısım evet hemen hızlanmıyor sollamalarda yavaş kalıyor banada yetersiz gelmeye başladı. Sollama derken kurallara uygun bir şekilde sollama tabiki.

Velox
10 Temmuz 2010, 23:24
Söylenecek hemen herşey söylenmiş fakat birkaç şey de ben eklemek isterim. Söylendiği gibi, trafik deneyimi, özel eğitim ve koruyucu kıyafet çok önemli. Yaşınız nedeniyle uzun süre otomobil kullanmadığınızı ve bu nedenle trafik deneyiminizin, varsa bile, fazla olmadığını varsayıyorum. Eğer trafik deneyiminiz olsaydı, eğitim almak koşuluyla 500 cc-50 bg sınırında bir motor alabilirsiniz derdim. Bu durumda karar sizin ama çok dikkat edin.

Motorsiklet kazaları konusunda yapılmış en kapsamlı çalışma olan Hurt raporuna göre, deneyim konusunda kazaya en açık olanlar 0-6 ay deneyimi olanlar. Daha sonra deneyim arttıkça bu oran düşüyor. Buraya dikkat, kaza oranı birkaç dilim sonra hemen tekrar artıyor ve neredeyse acemiler seviyesine çıkıyor (daha sonra deneyimle birlikte yine düşüyür tabi). Alınacak ders: hiçbir zaman ben oldum dememeli. Öğrendim diyerek fazla kendine güven gelenler daha fazla risk altında. Unutmayın, yurtdışında sürekli motorsiklete binen motorsikletli polisleri bile altı ayda bir sürüş testi ve derse tabi tutuyorlar.

Bir diğer bulguda küçük hacimli motorlar ile ilgili. Küçük hacimli motorlar daha fazla kazaya karışıyor. Bunlar sayıca fazla diye düşünmeyin, istatistikler sayısal oranına kıyasla hazırlanmış. Mesela toplam motorların yüzde 20'si 125 cc ise, kazaların yüzde 25'inde bunlar var (tam rakamlar ezberimde değil, uydurdum ama resim böyle). 250 cc'lik bir motor bile gazı açarsanız, deneyimi az olan biri için çok tehlikeli hızlara çıkabilir. Motor hacmine çok takmayın ama bu dikkate almayın da demek değil. Tam tersine çok dikkate alın. Allah korusun bisikletten bile düşünce neler olabileceğini unutmayın ki, bisiklette hızınız ortalam 15 km.

Hepinize kazasız günler dilerim.

InTheDarknes
14 Temmuz 2010, 15:58
Söylenecek hemen herşey söylenmiş fakat birkaç şey de ben eklemek isterim. Söylendiği gibi, trafik deneyimi, özel eğitim ve koruyucu kıyafet çok önemli. Yaşınız nedeniyle uzun süre otomobil kullanmadığınızı ve bu nedenle trafik deneyiminizin, varsa bile, fazla olmadığını varsayıyorum. Eğer trafik deneyiminiz olsaydı, eğitim almak koşuluyla 500 cc-50 bg sınırında bir motor alabilirsiniz derdim. Bu durumda karar sizin ama çok dikkat edin.

Motorsiklet kazaları konusunda yapılmış en kapsamlı çalışma olan Hurt raporuna göre, deneyim konusunda kazaya en açık olanlar 0-6 ay deneyimi olanlar. Daha sonra deneyim arttıkça bu oran düşüyor. Buraya dikkat, kaza oranı birkaç dilim sonra hemen tekrar artıyor ve neredeyse acemiler seviyesine çıkıyor (daha sonra deneyimle birlikte yine düşüyür tabi). Alınacak ders: hiçbir zaman ben oldum dememeli. Öğrendim diyerek fazla kendine güven gelenler daha fazla risk altında. Unutmayın, yurtdışında sürekli motorsiklete binen motorsikletli polisleri bile altı ayda bir sürüş testi ve derse tabi tutuyorlar.

Bir diğer bulguda küçük hacimli motorlar ile ilgili. Küçük hacimli motorlar daha fazla kazaya karışıyor. Bunlar sayıca fazla diye düşünmeyin, istatistikler sayısal oranına kıyasla hazırlanmış. Mesela toplam motorların yüzde 20'si 125 cc ise, kazaların yüzde 25'inde bunlar var (tam rakamlar ezberimde değil, uydurdum ama resim böyle). 250 cc'lik bir motor bile gazı açarsanız, deneyimi az olan biri için çok tehlikeli hızlara çıkabilir. Motor hacmine çok takmayın ama bu dikkate almayın da demek değil. Tam tersine çok dikkate alın. Allah korusun bisikletten bile düşünce neler olabileceğini unutmayın ki, bisiklette hızınız ortalam 15 km.

Hepinize kazasız günler dilerim.

Tüm uyarılarınız için çok teşekkür ederim :) Artık deneyimlerimi ileride sizinle paylaşacağım :)

BayBilir2007
14 Temmuz 2010, 22:58
Almadiysaniz eger Kawasaki veya Hyosung un 250cc Racing modelini al.sonuçta 125 cc sana bir süre sonra yetmez veya uzun yola gidecek olursun 125cc ile o yol bitmez araştır 250cc al uzun zaman değiştirmez sin

zeynelkoc
31 Temmuz 2010, 15:17
bende 26 yaşındayım yıllardır bastırdığım motor tutkum var fakat motor sürmeyi hiç bilmiyorum. çok profesyonel olarak araba sürüyorum 8 yıllık istanbul şöförlüğüm var :)
bu aralar niyetimi bozdum ve fireblade 1000r almayı planlıyorum. düşe kalka öğreneceğim artık ama nasıl olacak bilmiyorum :) kafamda çok soru var bakalım nasıl çözecez hepsini

Velox
01 Ağustos 2010, 19:48
bende 26 yaşındayım yıllardır bastırdığım motor tutkum var fakat motor sürmeyi hiç bilmiyorum. çok profesyonel olarak araba sürüyorum 8 yıllık istanbul şöförlüğüm var :)
bu aralar niyetimi bozdum ve fireblade 1000r almayı planlıyorum. düşe kalka öğreneceğim artık ama nasıl olacak bilmiyorum :) kafamda çok soru var bakalım nasıl çözecez hepsini

Zeynelkoc - saka yaptigini dusunerek ciddi cevap vermiyorum. Motorsiklete CBR 1000 ile baslanmaz, bitilir...

Tolga Can
03 Ağustos 2010, 12:05
Hiç motor kullanmamışsın. Bence kullan ama CBR 1000 değil.
Küçük bir motorla düşüp kalkarsan daha iyi olur. CBR bence düşmez çakılır. ;)
Sevgilerimle.

_bold_
03 Ağustos 2010, 12:53
Çin malı düşünürsen skyjet i tavsiye ederim hemde senin için kolay bi motor olur:rendeer:

Tolga Can
04 Ağustos 2010, 15:17
Skyjet gerçekten çok güzel, sanırım sahibinden.com da idi.
Alanyada yada antalya ikisinden biri 2,000 TL'ye sıfır sayılabilecek motor vardı.
Hatta motoru ordan almayı ve getirmeyi planlıyordum. nasip olmadı.