Orijinalini görmek için tıklayınız : ester yağın esprisi nedir ?
mustanoglu
07 Temmuz 2010, 15:47
minerali duyduk sentetilk - yarı sentetik tamam vs . peki ya bu ester yağlar ne oluyor ? haa bi de double ester var
minerali duyduk sentetilk - yarı sentetik tamam vs . peki ya bu ester yağlar ne oluyor ? haa bi de double ester var
Lise de bir sene biyoloji gormustuk.:)
Onda da hep uyuyordum.
Ve bu olay yaklasik 25 sene onceydi.
Simdi hala bana guveniyorsan, benim bildigim ester yag diye bisey yok, yag esteri var.
Biseyler bolunup parçalanip yag esteri olusturuyordu yanlis hatirlamiyorsam.:P
Kolestrolle falan ilgili biseydi.
Biyoloji hocam bunlari okusa hislenir aglardi herhalde.:cherry:
mustanoglu
07 Temmuz 2010, 16:08
Lise de bir sene biyoloji gormustuk.:)
Onda da hep uyuyordum.
Ve bu olay yaklasik 25 sene onceydi.
Simdi hala bana guveniyorsan, benim bildigim ester yag diye bisey yok, yag esteri var.
Biseyler bolunup parçalanip yag esteri olusturuyordu yanlis hatirlamiyorsam.:P
Kolestrolle falan ilgili biseydi.
Biyoloji hocam bunlari okusa hislenir aglardi herhalde.:cherry:
mantıklı .
AydoganX
07 Temmuz 2010, 16:29
Benim bildiğim Motul markasının kulandığı bir yağ teknolojisi.
Örnek verecek olursak, castrol motosiklet yağları için "TriZone" diye bir teknoloji kullanıyormuş.
Motulda bu ester olayını kullanıyor heralde. Geçen yağ değişiminde Motul kullandım benimde oradan aklımda kalmıştı.
Farklı bir teknik izahatı vardır mutlaka, bende merak ettim, cevapları beklemedeyim.
Ek bilgi : Wikipedi Ester (http://tr.wikipedia.org/wiki/Ester)
http://i591.photobucket.com/albums/ss360/AydoganX/Motul5100/IMG_2896.jpg
canantas
07 Temmuz 2010, 16:40
Ester bazlı sentetik yağlar, yüksek ve düşük sıcaklık uygulamaları için
geliştirilmişlerdir.
Sıcaklık, bir yağın performansını, kullanım süresini ve
kimyasal yapısının durumunu belirleyen en önemli faktördür ve dikkat edilmez ise istenmeyen olumsuzluklara neden olabilir.
Bu olumsuzluklar;
yağların buharlaşıp hava hatlarına sızması suretiyle eksiltme yapması,
yağın servis ömrünün tamamlamadan yağ asidi oluşturması nedeniyle gömlek-sekman aşınmalarına sebebiyet vermesi şeklinde ortaya çıkabilmektedir..
Ester bazlı yağların sıcaklık dayanımlarının çok yüksek olması
nedeniyle, emsal ürünlere nazaran yağ eksilmesi çok az gerçekleşir. Yağ servis ömrü
süresince eksilmelere bağlı ilavelere çoğunlukla gerek duyulmaz. Bu özellik %30 oranında yağ kullanım tasarrufu sağlar.
Ester bazlı sentetik yağlar deterjan türevi kimyasal bileşimlerdir. Karbon atığı ve
çamuru oluşturmazlar. Daha önce oluşmuş karbon atıkları varsa onları da zamanla
temizleyerek motorun soğutma verimini artırır. Daha iyi soğuyan motor, daha fazla güç üretir, tam performans gösterir ve yakıt tasarrufu sağlar.
Düşük ve yüksek sıcaklıklarda viskozitesini koruyabildiği için yaz-kış şartlarına göre yağ değişimine gerek kalmaz.
Mümkün mertebe sadeleştirerek anlatmaya çalıştım :)
draggy
07 Temmuz 2010, 16:47
İlginç bir bilgi, katkı maddesi olarak kullanılıyor herhalde...
KaPTaNHaSaN
07 Temmuz 2010, 16:47
Ester bazlı sentetik yağlar, yüksek ve düşük sıcaklık uygulamaları için
geliştirilmişlerdir.
Sıcaklık, bir yağın performansını, kullanım süresini ve
kimyasal yapısının durumunu belirleyen en önemli faktördür ve dikkat edilmez ise istenmeyen olumsuzluklara neden olabilir.
Bu olumsuzluklar;
yağların buharlaşıp hava hatlarına sızması suretiyle eksiltme yapması,
yağın servis ömrünün tamamlamadan yağ asidi oluşturması nedeniyle gömlek-sekman aşınmalarına sebebiyet vermesi şeklinde ortaya çıkabilmektedir..
Ester bazlı yağların sıcaklık dayanımlarının çok yüksek olması
nedeniyle, emsal ürünlere nazaran yağ eksilmesi çok az gerçekleşir. Yağ servis ömrü
süresince eksilmelere bağlı ilavelere çoğunlukla gerek duyulmaz. Bu özellik %30 oranında yağ kullanım tasarrufu sağlar.
Ester bazlı sentetik yağlar deterjan türevi kimyasal bileşimlerdir. Karbon atığı ve
çamuru oluşturmazlar. Daha önce oluşmuş karbon atıkları varsa onları da zamanla
temizleyerek motorun soğutma verimini artırır. Daha iyi soğuyan motor, daha fazla güç üretir, tam performans gösterir ve yakıt tasarrufu sağlar.
Düşük ve yüksek sıcaklıklarda viskozitesini koruyabildiği için yaz-kış şartlarına göre yağ değişimine gerek kalmaz.
Mümkün mertebe sadeleştirerek anlatmaya çalıştım :)
demekki yağın esterlisi makbulmuş
draggy
07 Temmuz 2010, 16:56
Vallada üretiliyormuş hemde motul ve ipone tarafından :) Amma velakin biraz tuzlu :D
http://www.motoek.com/IPONE-Stroke4-0W40-4-zamanli-ester-bazli-full-sentetik-yaris-motor-yagi-4L,PR-2307.html
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-motosiklet-motul-5100-10w40-4t-4-lt-ester-yag/detay
Stroke4 (0W40), yarışlarda ve yüksek hızlardaki zorlu kullanım şartlarında bile optimum motor performansını garanti eden, 4 zamanlı motosikletler için geliştirilmiş ester bazlı tam sentetik motor yağıdır.
Avantajları:
• SAE 0W düşük sıcaklık seviyesi sayesinde soğuk havalarda kolay çalıştırma, mükemmel koruma ve yağlama
• Motorun ısınma sürecini iyileştirme
• Ekstra güç
• SAE 40 yüksek sıcaklık seviyesi sayesinde çok yüksek ısılarda bile mükemmel koruma ve performans
• Yarış makinaları için formülize edilmiş özel debriyaj ve şanzıman katkıları ile üst düzey kullanım kolaylığı, yüksek performans
• Mükemmel ıslak kavrama/tutunma özelliği
• Oluşan yağ film tabakasının mukavemetini ve yük taşıma kapasitesini arttıran EP (Extreme Pressure - Aşırı Basınç) katkı maddeleri
Onaylar ve Şartnameler (Standartlar):
• IPONE RACING DEVELOPMENT
Kullanım alanları:
• Yarış
• Cadde
• Off-Road
Stroke4, sahip olduğu performans eklentileri ile motorunuzun daha az yağ yakmasını ve daha az aşınmasını sağlayacak. Motorunuzdaki hissedilir güç artışına ve elde ettiğiniz performansa inanamayacaksınız.
Dünyanın en zorlu motosiklet yarışları olarak kabul edilen Dakar Rallisi'nde ve Le Mans 24 Dünya Dayanıklılık Şampiyonası'nda sayısız birincilikleri bulunan bu motor yağı, yarışlarda bir numaralı tercihiniz olacak.
mustanoglu
07 Temmuz 2010, 17:13
Ester bazlı sentetik yağlar, yüksek ve düşük sıcaklık uygulamaları için
geliştirilmişlerdir.
Sıcaklık, bir yağın performansını, kullanım süresini ve
kimyasal yapısının durumunu belirleyen en önemli faktördür ve dikkat edilmez ise istenmeyen olumsuzluklara neden olabilir.
Bu olumsuzluklar;
yağların buharlaşıp hava hatlarına sızması suretiyle eksiltme yapması,
yağın servis ömrünün tamamlamadan yağ asidi oluşturması nedeniyle gömlek-sekman aşınmalarına sebebiyet vermesi şeklinde ortaya çıkabilmektedir..
Ester bazlı yağların sıcaklık dayanımlarının çok yüksek olması
nedeniyle, emsal ürünlere nazaran yağ eksilmesi çok az gerçekleşir. Yağ servis ömrü
süresince eksilmelere bağlı ilavelere çoğunlukla gerek duyulmaz. Bu özellik %30 oranında yağ kullanım tasarrufu sağlar.
Ester bazlı sentetik yağlar deterjan türevi kimyasal bileşimlerdir. Karbon atığı ve
çamuru oluşturmazlar. Daha önce oluşmuş karbon atıkları varsa onları da zamanla
temizleyerek motorun soğutma verimini artırır. Daha iyi soğuyan motor, daha fazla güç üretir, tam performans gösterir ve yakıt tasarrufu sağlar.
Düşük ve yüksek sıcaklıklarda viskozitesini koruyabildiği için yaz-kış şartlarına göre yağ değişimine gerek kalmaz.
Mümkün mertebe sadeleştirerek anlatmaya çalıştım :)
bilgi için teşekkürler . demekki bundan sonra ya alırkan üzerinde tam sentetiğin heman yanında ester yazısını da arayacağız .
bilgi için teşekkürler . demekki bundan sonra ya alırkan üzerinde tam sentetiğin heman yanında ester yazısını da arayacağız .
Aslinda pek oyle degil hocam.
Motosikletinizin kullanma klavuzunda yazan yag hangisi ise onu kullanmak gerekiyor.
Yari sentetikse, yari sentetik.
Sentetikse, sentetik.
Ureticiler, motosikletinizin ozelligine gore en uygun yag hangisi ise onu oneriyorlar.
Bu isin teknik açiklamasini bir arkadas yapmisti ama kimbilir nerelerde bu forum kalabaliginda.
:)
canantas
07 Temmuz 2010, 18:45
İlginç bir bilgi, katkı maddesi olarak kullanılıyor herhalde...
Katkı maddesi olarak kullanılmıyor. Kimyada "esterleşme" adı verilen bir reaksiyon var ve bu reaksiyon sonucu ester molekükülleri oluşur. Dolayısı ile ester yağ, içerisinde ester molekülleri bulunan yağ demektir.
Muhtemelen de bu ester molekülleri yağın dayanımını ve özelliklerini iyileştiriyor.
Konu aslında tam bir Kimya Mühendisini ilgi alanına giriyor.
Aslinda pek oyle degil hocam.
Motosikletinizin kullanma klavuzunda yazan yag hangisi ise onu kullanmak gerekiyor.
Yari sentetikse, yari sentetik.
Sentetikse, sentetik.
Ureticiler, motosikletinizin ozelligine gore en uygun yag hangisi ise onu oneriyorlar.
Bu isin teknik açiklamasini bir arkadas yapmisti ama kimbilir nerelerde bu forum kalabaliginda.
:)
Dediğinize kısmen katılıyorum, kısmen de katılmıyorum.
Üreticinin önerdiği yağı kullanmak konusunda hemfikirim. Fakat üreticiler yağ önerirken, viskozite endeksini (SAE standardına göre ya da 10W40- sanırım VDE standardı) belirtir. Yağın markası, molekül yapısı vesaire ile ilgili bir detay vermez.
Üreticinin önerdiği viskozite endeksi sabit tutarak, farklı teknolojiler ile geliştirilmiş yağları kullanabiliriz.
Mineral yağlar (petrol hammaddesinden direkt olarak üretilen) zaten araçlarda kullanılmıyor artık.
Genelde sentetik ve yarı sentetik yağlar öneriliyor. Sentetik yağ, viskozite, temizleme, ısı taşıma gibi özellikleri üretici tarafından belirlenen ve bu özelliklere göre imal edilmiş (katkı ilavesi yapılmış, esterleşme, polimerleşme reaksiyonlarına sokulmuş) yağlardır.
Üretici 10W-40 tam sentetik yağ önerdiyse, bu yağın "ester" ibareli olanını almaktan bir zarar gelmeyecektir.
Temel olarak, yağın kalitesini belirleyen unsurlar bellidir.
1- Sıcaklığa karşı göstereceği akışkanlık (yani viskozite değişimi)
2- Kullanım ömrü (yani yağın sıcaklığın etkisi sonucunda özelliklerini yitirme süresi).
Eğer yağ üreticisi, yağın özelliklerini farklı sıcaklıklarda gerektiği gibi tutmayı başarbilecek bir yağ üretebildiyse, bence gönül rahatlığı ile o yağı kullanabiliriz.
Mesela, benim motor için önerilen 10W-40 yağının esterlisini kullanmak bir sıkıntı doğurmayacaktır kesinlikle.
McWarnaly
07 Temmuz 2010, 21:48
ben motul 5100 10-40 ester kullaniyorum cok memnunum.sozlukte bakmistim guzel kokulu bi cicek yaziyordu,hakkatende cok guzel kokuyor.yani insanin ustune suruyup suruyup gezese geliyor.
AydoganX
07 Temmuz 2010, 22:35
Katkı maddesi olarak kullanılmıyor. Kimyada "esterleşme" adı verilen bir reaksiyon var ve bu reaksiyon sonucu ester molekükülleri oluşur. Dolayısı ile ester yağ, içerisinde ester molekülleri bulunan yağ demektir.
Muhtemelen de bu ester molekülleri yağın dayanımını ve özelliklerini iyileştiriyor.
Konu aslında tam bir Kimya Mühendisini ilgi alanına giriyor.
Dediğinize kısmen katılıyorum, kısmen de katılmıyorum.
Üreticinin önerdiği yağı kullanmak konusunda hemfikirim. Fakat üreticiler yağ önerirken, viskozite endeksini (SAE standardına göre ya da 10W40- sanırım VDE standardı) belirtir. Yağın markası, molekül yapısı vesaire ile ilgili bir detay vermez.
Üreticinin önerdiği viskozite endeksi sabit tutarak, farklı teknolojiler ile geliştirilmiş yağları kullanabiliriz.
Mineral yağlar (petrol hammaddesinden direkt olarak üretilen) zaten araçlarda kullanılmıyor artık.
Genelde sentetik ve yarı sentetik yağlar öneriliyor. Sentetik yağ, viskozite, temizleme, ısı taşıma gibi özellikleri üretici tarafından belirlenen ve bu özelliklere göre imal edilmiş (katkı ilavesi yapılmış, esterleşme, polimerleşme reaksiyonlarına sokulmuş) yağlardır.
Üretici 10W-40 tam sentetik yağ önerdiyse, bu yağın "ester" ibareli olanını almaktan bir zarar gelmeyecektir.
Temel olarak, yağın kalitesini belirleyen unsurlar bellidir.
1- Sıcaklığa karşı göstereceği akışkanlık (yani viskozite değişimi)
2- Kullanım ömrü (yani yağın sıcaklığın etkisi sonucunda özelliklerini yitirme süresi).
Eğer yağ üreticisi, yağın özelliklerini farklı sıcaklıklarda gerektiği gibi tutmayı başarbilecek bir yağ üretebildiyse, bence gönül rahatlığı ile o yağı kullanabiliriz.
Mesela, benim motor için önerilen 10W-40 yağının esterlisini kullanmak bir sıkıntı doğurmayacaktır kesinlikle.
@canantas
Çok değerli bilgiler veriyorsun, emeğine sağlık, teşekkürler...
timoti
07 Temmuz 2010, 23:17
canantas değerli bilgileriniz için teşekkür ederim. Fiyatı biraz tuzluymuş değer mi ki? Gerçi motoruma harcadığım her kuruşa değer beee. :) Neyse yağ değiştireli fazla olmadı zamanı gelince bir daha düşünürüm.
canantas
08 Temmuz 2010, 00:30
Rica ederim arkadaşlar :)
Bilgi paylaşıldıkça değerlenir...
acoskun
08 Temmuz 2010, 00:38
Canan Hocam,
Güzel paylaşımınız için teşekkür ederim, bizde faydalanmış olduk. Senin teknik bilginden kısmet olurda emekli olup gelince Uçmakdere yolunda çok istifade edeceğim...
canantas
08 Temmuz 2010, 00:42
Ne demek Ayhan Hocam. Siz gelin yeter ki, yapacak çok şey var buradaaa...
motorhocası
08 Temmuz 2010, 00:44
Esterin motor yağına katıldığında ne gibi işlevleri olduğu belirtilmiş.
www.sigma.yildiz.edu.tr/2010-2-7-tam.pdf
caner_54
08 Temmuz 2010, 01:26
canan hocam şow yapmışın bilgiler için tesekkür ederim :)
mustanoglu
08 Temmuz 2010, 01:31
o kadar motorcu arasında cevabın bir bayandan gelmesi beni fevkaladenin fevkinde etkiledi :rendeer:
canantas
08 Temmuz 2010, 01:33
Sizi fevkaladenin fevkinin de fevkinde şoka uğratmak istemezdim ama ben bayan değilim :)
mustanoglu
08 Temmuz 2010, 01:37
Sizi fevkaladenin fevkinin de fevkinde şoka uğratmak istemezdim ama ben bayan değilim :)
Allahıma binlerece şükürler olsun :mrgreen:
bu arada mavi woswos un güzelmiş
canantas
08 Temmuz 2010, 01:40
Vosvosu nereden gördünüz? :)
mustanoglu
08 Temmuz 2010, 01:44
Vosvosu nereden gördünüz? :)
bana mail adresini söyle sana kim olduğunu söyliyim
bi proğram var adresi yazıyorsun .
-üye olduğun bütün siteler
-adresinin yazdığı her internet sayfası
-bütün resimler vs. vs. vs.
tek tıkla elinin altında
canantas
08 Temmuz 2010, 01:46
Çok tehlikeli bir programmış yaaa bu :)
Desene her hareketimiz takip altında...
Bu arada bu programın adı neee? :)
motorhocası
08 Temmuz 2010, 03:05
Vosvosu nereden gördünüz? :)
Sende de mi var mavi vosvos, 1973 1303 mü bende de var:silent:
canantas
08 Temmuz 2010, 08:46
Ne güzel, burada da vosseverlerle karşılaşmak.
Ben de 1974 1200 düz cam var.
motorhocası
08 Temmuz 2010, 13:18
Motorcu adam boxör motorlu tosbaya biner.:mrgreen:
canantas
08 Temmuz 2010, 13:26
Hatta bakımını da yapar, kromajını da parlatır!
Hanıma da sadece binmek kalır :)
belderia 250
18 Mayıs 2014, 20:56
arladaşlar ester deyip geçmeyin
turbolu bir motor yaptım herkez 1 gün sonra motun yanıcagını söylediler pistonların silindir ve segmanların eriyeceğini en az 10 kişi söyledi
inatla yaptım yurdısındaki sitelerden araştırdım motora double esterli 10w60 motul yağ koydum birde yağ soğutucu taktım ne bir yanma nede bir erime oldu bu kadar insanın söylediği gerçekleşmediyse ben bunu bu double esterli yağa bağlıyorum
Carbondioxid
18 Mayıs 2014, 21:28
arladaşlar ester deyip geçmeyin
turbolu bir motor yaptım herkez 1 gün sonra motun yanıcagını söylediler pistonların silindir ve segmanların eriyeceğini en az 10 kişi söyledi
inatla yaptım yurdısındaki sitelerden araştırdım motora double esterli 10w60 motul yağ koydum birde yağ soğutucu taktım ne bir yanma nede bir erime oldu bu kadar insanın söylediği gerçekleşmediyse ben bunu bu double esterli yağa bağlıyorum
Yapmış olduğunuz çalışmayı detaylı şekilde anlatırmısınız? mümkünse foto/video teşekkürler.
cenkito
18 Mayıs 2014, 21:34
Yapmış olduğunuz çalışmayı detaylı şekilde anlatırmısınız? mümkünse foto/video teşekkürler.
bende meraklardayım
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO