leee
04 Temmuz 2010, 01:15
merhaba arkadaşlar
Yeni aldığım motorla yağını kontrol etmeden uzun yola çıktım. Motorum uzun yolda yağsız kaldığından giderken aniden gaz kesti ve stop etti. Ardından bir süre bekleyince çalıştı. Fakat sesi sanki kamyon sesi gibi müthiş gürültülü zangırtılı bir ses. Motorun sübob ayarı ile oynadım egzosa baktım bir türlü ses gitmedi. Daha sonra piston ve sekmanları açıp bakınca sekmanın biriinin kaynadığını ve sesin burdan geldiğini gördüm.
Motorda pistonu çıkartmak oldukça zor olduğu için sipral taşla keserek çıkardım.
Sonrasın yeni piston ve gömleğin montajını yaptım. Motoru tekrar çalıştırdım ve ses gitti. Çalışma sesi oldukça güzeldi. Performansıda iyiydi tabi pek zorlamıyordum.
Fakat sonra egzosdan ilk çalıştırmada beyaz bir duman gördüm biraz süre geçince koyboluyordu. Ustalar sekman kurum bağlamalı alışmalı sonra keser dediler bende km yapmaya devam ettim.
Uzun yola 500 km sonra çıktım ve bir ara yağı kontrol ettiğimde yağ nerdeyse bitmiş hemen yağ alıp koydum. Sonra forumlardan bunun sibob keçelerinden olduğunu okudum. Hemen sibob keçelerini değiştirdim. Bu değişim esnasında motorun silindirini ve pistonunu gördüğümde yine çizikler ve yağla birlik kurumun silindirin üst boşluğuna oradanda egzos sübabına bulaştığını bu metalle karşık kurumun silindirin bir kısımında boydan boya çizdiğini gördüm. Sanki böyle dökülmüş gibi pistonun üzerinde kurum vardı.
Değişim sonunda birşey değişmedi. Motor yine yağ eksiltiyor ve duman atmaya devam ediyor.
Bende eski silindiri rektefiye edip yeni piston ve sekmanlarla montajı yapmak istiyorum. Bu kez talaşlardan korunarak bu işi halledecem bu yağ yakma olayı kesilecek mi bekliyorum
BU hafta tekrar işlere devam edicem.
Fikri olan arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
Yeni aldığım motorla yağını kontrol etmeden uzun yola çıktım. Motorum uzun yolda yağsız kaldığından giderken aniden gaz kesti ve stop etti. Ardından bir süre bekleyince çalıştı. Fakat sesi sanki kamyon sesi gibi müthiş gürültülü zangırtılı bir ses. Motorun sübob ayarı ile oynadım egzosa baktım bir türlü ses gitmedi. Daha sonra piston ve sekmanları açıp bakınca sekmanın biriinin kaynadığını ve sesin burdan geldiğini gördüm.
Motorda pistonu çıkartmak oldukça zor olduğu için sipral taşla keserek çıkardım.
Sonrasın yeni piston ve gömleğin montajını yaptım. Motoru tekrar çalıştırdım ve ses gitti. Çalışma sesi oldukça güzeldi. Performansıda iyiydi tabi pek zorlamıyordum.
Fakat sonra egzosdan ilk çalıştırmada beyaz bir duman gördüm biraz süre geçince koyboluyordu. Ustalar sekman kurum bağlamalı alışmalı sonra keser dediler bende km yapmaya devam ettim.
Uzun yola 500 km sonra çıktım ve bir ara yağı kontrol ettiğimde yağ nerdeyse bitmiş hemen yağ alıp koydum. Sonra forumlardan bunun sibob keçelerinden olduğunu okudum. Hemen sibob keçelerini değiştirdim. Bu değişim esnasında motorun silindirini ve pistonunu gördüğümde yine çizikler ve yağla birlik kurumun silindirin üst boşluğuna oradanda egzos sübabına bulaştığını bu metalle karşık kurumun silindirin bir kısımında boydan boya çizdiğini gördüm. Sanki böyle dökülmüş gibi pistonun üzerinde kurum vardı.
Değişim sonunda birşey değişmedi. Motor yine yağ eksiltiyor ve duman atmaya devam ediyor.
Bende eski silindiri rektefiye edip yeni piston ve sekmanlarla montajı yapmak istiyorum. Bu kez talaşlardan korunarak bu işi halledecem bu yağ yakma olayı kesilecek mi bekliyorum
BU hafta tekrar işlere devam edicem.
Fikri olan arkadaşların fikirlerini bekliyorum.