Orijinalini görmek için tıklayınız : Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
adem80
07 Aralık 2012, 07:22
yanlız 150 cc pistonu krank kaldırmaz benden söylemesi. Max 135 cc rektefe ile. Bak buraya yazıyorum 150 cc yaptırırsan kitler yada krank kırar. Büyük masraf açar. Komple motor yaptırırsın. O yağ buhar olmamıştır. Niye bizimki 3 bin km de 50 gr bile buhar etmiyor? Rektefe ile biraz büyük piston attır. Max 135 cc olsun. Elektriğinide yükselt tamamdır. Karburatör memesinide oynama. Gene pişman olursun. Bak maxi demedi deme sonra.
tahsins
07 Aralık 2012, 08:49
şimdi yapılacak işlemleri sıralayalım;
1. Tahsin ustanın dediği parçaya kör tıpa takılacak çift taraflı.
2. benim dediğim motorun üst kapağının sağındaki boru yani katalitik konvertöre de kör tıpa takılacak.
3. hava filtresinin ucundaki L parça çıkarılacak.
4. bu işlemlerden sonra 15 dişli takılacak.
başka aklına birşey gelen varsa yazsın.
1. madde iptal maxi. ben hava filtresini takmayı unutmuşum test yaparken. ondan son hız 10-15km hatta daha fazla artmış. yağ havalandırması imiş o boru. ama şerefsiz hava filtre kutusuna yağ vermiş. devamlı kesicide gittik ondan sanırım.
2. madde konvertör ısıyla çalıştığından eksozun içinde oluyor bildiğim. sen hangi borudan bahsediyosun.?
15 dişliden performans almak için motorun gitmesi lazım anladığım.
şöyle bişey lazım bize.
www.motogiyim.com/main/product_detail.asp?pro_ID=129&sub_cat_ID=0&cat_ID=70
maxi97
07 Aralık 2012, 09:12
1. madde iptal maxi. ben hava filtresini takmayı unutmuşum test yaparken. ondan son hız 10-15km hatta daha fazla artmış. yağ havalandırması imiş o boru. ama şerefsiz hava filtre kutusuna yağ vermiş. devamlı kesicide gittik ondan sanırım.
2. madde konvertör ısıyla çalıştığından eksozun içinde oluyor bildiğim. sen hangi borudan bahsediyosun.?
15 dişliden performans almak için motorun gitmesi lazım anladığım.
şöyle bişey lazım bize.
www.motogiyim.com/main/product_detail.asp?pro_ID=129&sub_cat_ID=0&cat_ID=70
demek kaliteli filtre taksak verim alacağız; ben bizim filtrenin ne kadar hava geçirdiğine bakmak için üfledim; bi de evde bmw e30lar için bi hava filtrem vardı; arada resmen 2 kat hava geçirgenliği var.
Adem abi o parçaya katalitik konvertör dedi. motosikletin motorunun üst kapağının yani subapların yanı işte. motorun sağ tarafındaki kısımda bi demir boru hava filtresine mi nereye gidiyor onu diyorum. esdlerde orası kapatılmış.
deponun altındaki siyah parçanın altına bakın bi demir boru var:
http://www.motorcycleshdwallpaper.com/wp-content/uploads/images/56406-yamaha-ybr-125-motorcycle-wallpapers-2005-accident-lawyers_531x331.jpg
eski kasalarda orada hiç bir şey yok:
http://ilan.elookat.com/ilan-fotgraf-2179859.htm
http://img505.imageshack.us/img505/9207/01052007393ys5.jpg
anlaşılmıştır sanırım.
egzozda bi farklılık yok. hava filtresinden subapların oraya temiz hava gönderiliyor ki çıkışta co2 azalsın ve euro 3 normu alsın. ilk fırsatta orayı kapattıracağım. başka bi fark göremiyorum.
performans cdi işine ne diyorsunuz? 10 güne elimde olur sonrasını konuşuruz.
Uğur
07 Aralık 2012, 11:18
Beyler iyi güzel hız istiyorsunuz ama bunun ileride zararı çok olur bence.
Motosikletin limitleri belli.
Maxi ben sen kadar bilgili değilim teknik anlamda ama, zc'yi bi arkadaş aldı,2000 km'de yokuş aşağı 125 yaptırmış,piston,silindir ne varsa mahvoldu.
Sıfır motora rektife yaptılar sonra.
Yani ekmek belli,çıkacak köfte belli.
Demem o ki,motor aksamında değişiklik yapılmadıkça +10-15 km'lik hız artışlarının bi getirisi olmayacak.
Zaten bence 125-150 cc arasındaki 8-12 hp arası tüm commuterlar 100 km'den sonra sapıtıyorlar.
Güvenli sürüş kalmıyor.
Yine de siz daha iyi bilirsiniz.
maxi97
07 Aralık 2012, 11:43
Beyler iyi güzel hız istiyorsunuz ama bunun ileride zararı çok olur bence.
Motosikletin limitleri belli.
Maxi ben sen kadar bilgili değilim teknik anlamda ama, zc'yi bi arkadaş aldı,2000 km'de yokuş aşağı 125 yaptırmış,piston,silindir ne varsa mahvoldu.
Sıfır motora rektife yaptılar sonra.
Yani ekmek belli,çıkacak köfte belli.
Demem o ki,motor aksamında değişiklik yapılmadıkça +10-15 km'lik hız artışlarının bi getirisi olmayacak.
Zaten bence 125-150 cc arasındaki 8-12 hp arası tüm commuterlar 100 km'den sonra sapıtıyorlar.
Güvenli sürüş kalmıyor.
Yine de siz daha iyi bilirsiniz.
uğur beni bilirsin, o kadar hız tutkum yok. alacağım en büyük motosiklet honda nc 700.
benim derdim yokuşta hız düşmesi.
bi keresinde Elazığ'a geçerken 3. vites 55 kmye kadar düştüm lanet ettim.
yokuşta hızım düşmeyecek kadar güç artışı olsun bana yeter.
bakarsın ön dişliyi değişmem bile.
katalitik konvertör borusunu 2 kör tıpayla tıkayacağım.
ayın 15inde de ybr için performans cdi ve ateşleme bobini siparişi de veriyorum.
Uğur
07 Aralık 2012, 12:05
Biliyorum maxi,sende haklısın.
İnsallah çabalarınız sonuçsuz kalmaz.
tahsins
07 Aralık 2012, 12:11
Beyler iyi güzel hız istiyorsunuz ama bunun ileride zararı çok olur bence.
Motosikletin limitleri belli.
Maxi ben sen kadar bilgili değilim teknik anlamda ama, zc'yi bi arkadaş aldı,2000 km'de yokuş aşağı 125 yaptırmış,piston,silindir ne varsa mahvoldu.
Sıfır motora rektife yaptılar sonra.
Yani ekmek belli,çıkacak köfte belli.
Demem o ki,motor aksamında değişiklik yapılmadıkça +10-15 km'lik hız artışlarının bi getirisi olmayacak.
Zaten bence 125-150 cc arasındaki 8-12 hp arası tüm commuterlar 100 km'den sonra sapıtıyorlar.
Güvenli sürüş kalmıyor.
Yine de siz daha iyi bilirsiniz.
benim istediğim hız 100-110.
ki ybr motoru bunu çok rahat yapabilecek kapasitede.
düzde
1. vites 40 ok
2. vites 60 ok
3.vites 80 ok
4.vites 100 ?? aha bunu yemiyor. 8000 devirde 90-95kmde kalıyor motor.
5.vites desen yok gibi. uzun yol için yapılmış. ekonomi modunda.
7-8 saniyede 80e çıkabilen bi motor. bence 100-110 sabit gidebilir.
ben bi performans hava filtresini bide ön dişli deneyeceğim. bide şu katalitik konvertör iptalini soruşturacağım.
belki eksoz değişirim bide.
zaten limitlerinde bi motor. anca motoru yoran şeylerin iptaliyle performansı bi nebze artar. düzde 110 bu motorun hakkıdır.
tahsins
07 Aralık 2012, 12:14
maxi şu cdi olayının sonuçlarınıda bizimle paylaş lütfen.
merakla bekliyoruz seni :)
Uğur
07 Aralık 2012, 12:18
Tahsin abi gider tabi,neden gitmesin.
Ama bence biraz daha km yap.
Bi de uzun yolda cidden motor çok fark ediyor.
Ben çinli scooter ile Değirmendere-Sakarya-Değirmendere-İznik-Değirmendere istikametine 300 km yapmıştım,ara ara dinlenmişti motor.
160 km'si de artçılıydı.
300. km'lerde motor yağ gibi gitmeye başlamıştı.
Gittikçe gidiyordu.:)
Bence zamana ihtiyaç var abi.
tahsins
07 Aralık 2012, 12:31
ah be uğur depo ağzına kadar dolu. motor desen 1200km de en hırçın döneminde.
ama şu havaya bak :(
sabahın 6 sından beri bekliyorum şu yağmur dinsin diye. mübarek yağdıkça yağıyor.
Uğur
07 Aralık 2012, 12:35
Sorma abi,bu havaları hiç sevmiyorum.
Yazın inşallah tadını çıkarırsın abi bol bol.
Motor çok yer keşfettiriyor insana :)
rapsy_09
07 Aralık 2012, 18:35
Merhaba arkadaşlar.Keyifler nasıl?
adem80
07 Aralık 2012, 21:32
Merhaba arkadaşlar.Keyifler nasıl?
iyidir meriç havalar hep yağmurlu. Motor çamur içinde. Yıkasamda 10 dk sonra aynı oluyor. Bu arada fat280 fatihten haber varmı? Teslim oldumu askerliğe?
rapsy_09
07 Aralık 2012, 21:51
10 aralıkta belli olacaktı nereye gideceği.12 sindede teslim olacaktı.Haberleşirsek yazarım buraya
adem80
07 Aralık 2012, 22:38
tamam ben bi arayayım kertayı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:26 ----------
aradım görüştüm herkese selamı var fatihin. Pazartesi nereye gideceği belli olacakmış, salı akşamı yola çıkıp çarşamba teslim olacakmış.
egelim 43
08 Aralık 2012, 01:21
benim istediğim hız 100-110.
ki ybr motoru bunu çok rahat yapabilecek kapasitede.
düzde
1. vites 40 ok
2. vites 60 ok
3.vites 80 ok
4.vites 100 ?? aha bunu yemiyor. 8000 devirde 90-95kmde kalıyor motor.
5.vites desen yok gibi. uzun yol için yapılmış. ekonomi modunda.
7-8 saniyede 80e çıkabilen bi motor. bence 100-110 sabit gidebilir.
ben bi performans hava filtresini bide ön dişli deneyeceğim. bide şu katalitik konvertör iptalini soruşturacağım.
belki eksoz değişirim bide.
zaten limitlerinde bi motor. anca motoru yoran şeylerin iptaliyle performansı bi nebze artar. düzde 110 bu motorun hakkıdır.
Tahsin benim motor 19470 km de yani tam olarak açılmış ve alışmış
1. vites 40-(zorlarsan 50-55)
2. vites 60-(65-70)
3.vites 80-(85-90)
4.vites 90(100-105)
5.vites 90-(100-110)
eğer tekrar 4 e çeker kesiciye kadar uzatır sonra 5 yaparsan (115)
5. vites6000 rp-m 80 km 6500 rpm-90 km 7500 rpm devirde 100 km ile sabit gidiyor :cat:
Yani demem o ki hele bi motorun 10binli kmlere gelsin bu hızlara zaten kendiliğinden çıkacaktır unutmaki
yürümeyi yeni öğrenmiş bebeği hemen koşturmaya çalışmamalısın düşer sakatlanır mazallah :bounce:
adem80
08 Aralık 2012, 01:57
ahmet abi bugünlerde hiç pas verdiğin yok. Tokatlıcam muhabbetinemi kızdın yoksa? Takılıyoz yahu. Muhabbet olsun. :rendeer: havalar soğukmu? Kar yağdımı?
egelim 43
08 Aralık 2012, 02:06
Yok efem pas vermediğimi nerden çıkardın sadece sen 6 pas a girmiyorsun o kadar yoksa ben şahsi oynamam yani :P tokatlıcaksan yeterki sen tokatla efem senin canın sağolsun zaten motorun ardına yazdırcam "baba yorgun" deye :) havalar ayaza çekmeye başladı artık yavaş yavaş karla karışık yağmur var ama kar yağmadı henüz :farao:
adem80
08 Aralık 2012, 02:12
ne tokatlaması abi bu aralar tın tın sürüyorum. Yerler yaş. Yaşta korkarım ben basmam. Yol dümdüz ve boş olsa bile max 60-80 yaparım. Zaten seni tokatlamak değil maksat. Muhabbet olsun.:)
tahsins
08 Aralık 2012, 11:19
demekki karter havalandırmasını kapatmak iyi bişey değilmiş.
bu sabah yokuş çıkarken motordan tırrrrrrrr diye ses gelmeye başladı ve stop etti. bastım marşa çalıştı. ama tırrrrrrr sesi devam ediyor.
neyse ev yakın gittim hemen. bide baktım motorun altı komple yağ içinde. yağ kalmamış. bir litre kadar yağ koydum. gene kaçırıyor.
hemen servise götürdüm. gene alttan yağ damlatıyodu. koyduğum yağıda atmış motor.
bakalım uğrayacağım akşama. patlattık motoru herhal :)
egelim 43
08 Aralık 2012, 11:42
Geçmiş olsun :pr:
maxi97
08 Aralık 2012, 12:35
yanlız 150 cc pistonu krank kaldırmaz benden söylemesi. Max 135 cc rektefe ile. Bak buraya yazıyorum 150 cc yaptırırsan kitler yada krank kırar. Büyük masraf açar. Komple motor yaptırırsın. O yağ buhar olmamıştır. Niye bizimki 3 bin km de 50 gr bile buhar etmiyor? Rektefe ile biraz büyük piston attır. Max 135 cc olsun. Elektriğinide yükselt tamamdır. Karburatör memesinide oynama. Gene pişman olursun. Bak maxi demedi deme sonra.
abi yağlama yetersiz diye kitliyor. ben yağ radyatörü koyacağım. kafadan 2 litre yağ dolaşacak. ayrıca hem girişe hem çıkışa hararet müşürü, musluk ve yağ tıpası da koyacağım. sıcaklığı takip edip fazla zorlamazsam sıkıntı olmaz. zaten 5-6 bin devir civarı sürüyorum.
---------- Post added at 12:35 ---------- Previous post was at 12:32 ----------
demekki karter havalandırmasını kapatmak iyi bişey değilmiş.
bu sabah yokuş çıkarken motordan tırrrrrrrr diye ses gelmeye başladı ve stop etti. bastım marşa çalıştı. ama tırrrrrrr sesi devam ediyor.
neyse ev yakın gittim hemen. bide baktım motorun altı komple yağ içinde. yağ kalmamış. bir litre kadar yağ koydum. gene kaçırıyor.
hemen servise götürdüm. gene alttan yağ damlatıyodu. koyduğum yağıda atmış motor.
bakalım uğrayacağım akşama. patlattık motoru herhal :)
contalar değişir sanırım... çok geçmiş olsun :(.
fat280
08 Aralık 2012, 13:57
herkese slm arkadaşlar internet yok evde nerde bulursam artık anca öğle girerim pazartyesi size haber edeceğim i,nş. nere çıkarsa askerlik
demekki karter havalandırmasını kapatmak iyi bişey değilmiş.
bu sabah yokuş çıkarken motordan tırrrrrrrr diye ses gelmeye başladı ve stop etti. bastım marşa çalıştı. ama tırrrrrrr sesi devam ediyor.
neyse ev yakın gittim hemen. bide baktım motorun altı komple yağ içinde. yağ kalmamış. bir litre kadar yağ koydum. gene kaçırıyor.
hemen servise götürdüm. gene alttan yağ damlatıyodu. koyduğum yağıda atmış motor.
bakalım uğrayacağım akşama. patlattık motoru herhal :)
tahsin geçmiş olsun sana demiştim kapatma orjinalini yap motorun hava alan yeri o delik sen onu kapatınca bu sefer motor başka yerden kendine hava alcak yer aradı ve contaları patrlattı büyük ihtimal altdan geliyorsa işin baya zor gibi allah yardımcın olsun motorun suçu yok bunda suç senin şimdiden deyem
adem80
08 Aralık 2012, 14:02
tahsin geçmiş olsun. Ama o yüzdende olsa küçük ihtimal, büyük ihtimal başka sebeblerde olabilir. Neden olmuş öğrenince bi yaz bakam.
Maxi bugüne kadar 150 cc ye çıkartıp randıman alan birini görmedim hiç.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------
herkese slm arkadaşlar internet yok evde nerde bulursam artık anca öğle girerim pazartyesi size haber edeceğim i,nş. nere çıkarsa askerlik
tahsin geçmiş olsun sana demiştim kapatma orjinalini yap motorun hava alan yeri o delik sen onu kapatınca bu sefer motor başka yerden kendine hava alcak yer aradı ve contaları patrlattı büyük ihtimal altdan geliyorsa işin baya zor gibi allah yardımcın olsun motorun suçu yok bunda suç senin şimdiden deyem
hoşgeldin fatih :rendeer: ben bile merak ediyom fatih askere nere gitçek acaba? Bu taraflara çıkarsa yanındayım fırsat buldukça.
fat280
08 Aralık 2012, 14:19
tahsin geçmiş olsun. Ama o yüzdende olsa küçük ihtimal, büyük ihtimal başka sebeblerde olabilir. Neden olmuş öğrenince bi yaz bakam.
Maxi bugüne kadar 150 cc ye çıkartıp randıman alan birini görmedim hiç.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:59 ----------
hoşgeldin fatih :rendeer: ben bile merak ediyom fatih askere nere gitçek acaba? Bu taraflara çıkarsa yanındayım fırsat buldukça.
inş. abi muğla tarafları çıkarsa beklerim her daim hafta sonu izinlerinde :)
tahsins
08 Aralık 2012, 14:44
keçe patlatmış. 1-2 gündür yağ sızdırıyodu. bu sabah koyverdi.
10tl keçe parası ve 20 tl yağ parasıyla yırttık bakalım.
ya karter havalandırmasını kapattığımdan
ya devamlı kesiciye sokarak gittiğimden
yada koruma demirine muşamba gerdiğimde.(ortası açık muşamba,hava alsın diye)
neyse ucuz yırttık. gene son gaz devam :)
salcano_7946
08 Aralık 2012, 14:45
Tahsin benim motor 19470 km de yani tam olarak açılmış ve alışmış
1. vites 40-(zorlarsan 50-55)
2. vites 60-(65-70)
3.vites 80-(85-90)
4.vites 90(100-105)
5.vites 90-(100-110)
eğer tekrar 4 e çeker kesiciye kadar uzatır sonra 5 yaparsan (115)
5. vites6000 rp-m 80 km 6500 rpm-90 km 7500 rpm devirde 100 km ile sabit gidiyor :cat:
Yani demem o ki hele bi motorun 10binli kmlere gelsin bu hızlara zaten kendiliğinden çıkacaktır unutmaki
yürümeyi yeni öğrenmiş bebeği hemen koşturmaya çalışmamalısın düşer sakatlanır mazallah :bounce: ahmet abımın yazdıklarına katılıyor ve şu özlü sözü yınelıyorum....TEŞBİHTE HATA OLMAZ....
emRRe79
08 Aralık 2012, 16:33
benim motor hiç acılmadı 6000 km oldu hala aynı agır agır
tahsins
08 Aralık 2012, 17:30
az önce motoru servisten aldım. yağ kaçağı giderilmiş.
ama taktaktaktak vurma sesi halen devam ediyor.
herhangi bir duman atma ve yağ kaçağı yok.
servisin demesi "piston yatağa vuruyor" yada piston biyerlere vuruyor oldu.siboplar sağlammış.
"biraz gez eğer ses kesilmezse garantiden motor inip dağıtılacak" dendi.
uzun zamandır yağ eksiliyordu. demek keçeden sızdırıyomuş. bugün motor yağsız kalınca yolda bıraktı.
5 km servise gidinceye kadar koyduğum 1litre yağı keçeden kaçırıp motor yağsız çalıştı .
ilginç olan usta kendi wolfununda şanzıman keçesini yağ kaçağı nedeniyle değişmiş. oda devamlı dipgaz giden biri.
anlıyacağınız keçeden kaynaklı bir arıza. benim motoru sıkıştırmamda bu olayı tetiklemiş.
rapsy_09
08 Aralık 2012, 17:51
tahsin abi bu keçe neredeki keçe onu çözemedim.Bu kadar düşük km de böyle sorunlar yaşamanı acayip karşılıyorum.Kaç defa dedim salcano oynamaya gelmiyor orjinal hali ile bineceksin kurçalarsan sıkıntı çıkarır :) :)
egelim 43
08 Aralık 2012, 18:48
2004 kapak takmak yerine üstündekini iptal etsen olmaz mı abi?
CG serisinde iptal edeni çok gördüm abi.şöyle birşey yapabilirsin silindirde metal bağlantı yeri varya ondan 1 tane alırsın ucunu kestirir kaynakla kapattırırsın.Üstündekini söküp onu takarsın.Diğer yerlerdeki bağlantılarınıda o boyutta hortum alıp ısıtıp yağıştırırsın.Orjinallerini çıkarıp kör bağlantıları takarsın denersin :)
abi ole pek birşey gelmez gibi geliyor.Gel dediğim gibi kör tıpa ile kapat geç
abi oynucagin 2 - 3 hortum dene ne olacak o kadar çok kafaya takma test edersn begenmezsen orjinale çevirirsin
15 dişli iyidir abi.Sana bir tiyo daha verim.Bu hava filtresinin takılı kutu varya o koltuğun altından bir yerden hava alıyor.Orada L şeklinde bir parça var Onu sök :) Daha iyi hava alır motorun.
tahsin abi bu keçe neredeki keçe onu çözemedim.Bu kadar düşük km de böyle sorunlar yaşamanı acayip karşılıyorum.Kaç defa dedim salcano oynamaya gelmiyor orjinal hali ile bineceksin kurçalarsan sıkıntı çıkarır :) :)
Tabi tabi :P:cherry::queen:
rapsy_09
08 Aralık 2012, 19:05
Ahmet abi vallaha hep nasıl yapılacağı ile ilgili yazdığım yerleri almışsın.Arkadaşlara bilgi vermek için yazdım.Aralarda yazdıklarımı atlamıssın.Tahsin abi iptal ettiğinde demiştim abi yanlış yerle oynadın diye :) Şimdi oynanacak sey var oynanmıcak şey var demi :)Bende biraz oynadım motorla ne inkar edeyim 15 dişli takılı daha iyi hava alsın diye hava filtresinin oradaki parçayıda söktüm (bunu fatih söylemişti kendi motorundada yapmıs)
egelim 43
08 Aralık 2012, 19:21
:queen::P övünmek gibi olmasın cımbız kullanmakta üstüme yoktur Meriç aynı Türk medyası gibiyimdir :wiinkk::cherry:
rapsy_09
08 Aralık 2012, 19:25
Aynen abi fark ettim :) :) Bende o zaman açıklama yapıyorum.Motor tamircileri ile herhangi bir bağlantım yok komisyonda almıyorum "Sadece arkadaşız" :cherry: :cherry:
tahsins
08 Aralık 2012, 21:32
garantiden yapılacak bu taktak sesi.
ilginç olan motorun performansı aynı. gene 90 gidiyor. duman atma falan yok. hızlanması aynı.
okadar yağsız gezen motor sadece bir taktak sesiyle kurtardıysa bence gayet sağlamdır :)
ha bide sanayide eksozcu tanıdık bir abimiz vardı. bugün yanına uğradım.
abi dedim katalitik konverterü iptal edicez. oda getir eksozu hemen iptal ederiz sıkıntı yok dedi.
pazartesi götüreceğim eksozu.
çarşamba günüde motoru indirip parçalayacağız. bakalım piston nereye vuruyor ?
salcano_7946
08 Aralık 2012, 21:49
boylece tahsınde 1 ayda motor ındırten salcanocu olarak tarıhe gecıyor arkadaslar.tahsın 4 ocakta duguncuyuz kardesım.kayıncomun dugunu var.m.ali paşada buyur beklerım.
adem80
08 Aralık 2012, 22:40
tahsin krank kolu boşluk yapmıştır.yada ekzantrik dişlisi-zinciri gurubunda bi sıkıntı vardır. Bunlardan olabilir o ses. Sökülmüşken segman takımında yenilenecek. Zaten yenilenmezse o motoru yapan usta, usta değildir.
tahsins
08 Aralık 2012, 23:26
aynen adem
bizim burda bir tane daha salco servisi varmış. az önce ona götürdüm motoru. vay be adamlar bu saatte açık. neyse
usta motoru görür görmez "ekzantrik piyano krank ve birkaç şey değişecek" dedi.
en az 3 günlük işi varmış.
fat280
09 Aralık 2012, 00:35
aynen adem
bizim burda bir tane daha salco servisi varmış. az önce ona götürdüm motoru. vay be adamlar bu saatte açık. neyse
usta motoru görür görmez "ekzantrik piyano krank ve birkaç şey değişecek" dedi.
en az 3 günlük işi varmış.
tekraradan geçmiş olsun sana tavsiyem garantiden değiştirelim yapalım dedilerse bence vakit kaybetmeden yaptır motorunu ve bir daha oynama :)
tahsins
09 Aralık 2012, 09:17
banada dün gittiğim servis "valvoline koyma o yağı yakar, git magnatec araba yağı koy, hiçbişey olmaz" dedi.
sabah baktım, hakkaten motor yağ eksiltmiş. yağı koyalı 300km oldu daha.
bunu diyen yamaha , salcano , kymco yetkili servisinde çalışan eskiden beri tanıdığım bir usta.
fatih bu yazımı 3 aralıkta yazmışım. yani ben motoru yemeden 5 gün önce.
motor ben o boruyu kapatmadanda fazlasıyla yağ eksiltiyordu zaten.
ben koyduğum valvoline marka yağ kalitesiz dedim. ve sonraki gün castrol power1 yağ koydum.
buda 4 aralıktaki yazım.
vay arkadaş 100ler 135ler nası gidiyor bu sizin wolfler.
ben 25tl verdim, gittim castrol 10-40 power1 koydum. motorda hiçbişey değişmedi. gene 95te kalakalıyor.
kilomdan sanırım.:( yağları aldırsam. gene 100 kiloya düşeriz.. off off
bide bu motorda ister 10tllik yağ koy ister 25tllik yağ koy son hız adına hiçbişey değişmiyor. onu anladım.
5-6-7 aralıktada magnatec var diye yağı kontrol etmedim. ama yağ kokusundan rahatsız oldum.
buda 7 aralıktaki yazım.
merhabalar
deneme amaçlı karterden hava filtresine giden hortumu çıkarttım. hava filtresi ve karterdeki çıkışları kör tıpa ile kapattım. 20-30km kadar motoru sıkıştırarak gezdim.
sonraki kullanımlarımda motordan yağ kokusu gelince hemen boruyu geri taktım. ama yağ kokusu halen var.
neyi bozmuş olabilirim. ?
saygılar
yani motor keçeden yağ kaçırdığı için 3 gün boyunca yağsız gezdi.
8 aralıktada yağsızlıktan motor hararet yapıp stop etti. ve taktaktak vurma sesi yapmaya başladı.
benim hatam castrol power1 koyduktan sonra hergün yağı kontrol etmemem. 1000km de motor yağ kaçırabileceğini akıl edemedim.
görüldüğü gibi fabrikasyon keçeden kaynaklı yağ kaçağına bağlı motoru yememle sonuçlanan bir motor arızası.
egelim 43
09 Aralık 2012, 13:30
İnş. serviste senle aynı fikirde olurda garantiden yapılır arıza geçmiş olsun tekrar
adem80
09 Aralık 2012, 13:48
hava geceden beri aralıksız yağmurlu. Motor dışarda yatıyor, ben içerde :pr:
egelim 43
09 Aralık 2012, 14:05
Hava pırıl pırıl güneşli :) (fakat ayaz) :farao: gazlamaya devam :cat:
maxi97
09 Aralık 2012, 15:03
garantiden yapılacak bu taktak sesi.
ilginç olan motorun performansı aynı. gene 90 gidiyor. duman atma falan yok. hızlanması aynı.
okadar yağsız gezen motor sadece bir taktak sesiyle kurtardıysa bence gayet sağlamdır :)
ha bide sanayide eksozcu tanıdık bir abimiz vardı. bugün yanına uğradım.
abi dedim katalitik konverterü iptal edicez. oda getir eksozu hemen iptal ederiz sıkıntı yok dedi.
pazartesi götüreceğim eksozu.
çarşamba günüde motoru indirip parçalayacağız. bakalım piston nereye vuruyor ?
abi resimli videolu ayrıntılı mesaj isteriz.
tahsins
09 Aralık 2012, 15:17
İnş. serviste senle aynı fikirde olurda garantiden yapılır arıza geçmiş olsun tekrar
inşallah abi
yapılmasada bu rolantideki taktak sesiyle bile şahane gidiyo su motorum.
sabah bi çıktım gezmeye. 80km gezmişim. indiğimde de bindiğim gibiydim.
güzelce yıkattım. zincirini yağladım.
günlerce yağsız gezen motorum arızası giderilip yağı konunca bile eskisi gibi gidiyorsa harbi sağlamdır. keşke hergün yağına baksaydım.
neyse cana bişey gelnesin.
burdada hava şahane. rüzgar var ama.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
abi resimli videolu ayrıntılı mesaj isteriz.
maxi eksozu sökecektim. ama hava güzel dışarda. biraz dolanayım. akşam eksozu sökerim. yarın eksozcudayım.
işim olmazsa başında durup video resim çekerim.
performans artar ama egsoz muayenesinde sorun çıkar dedi. sesde artış olmaz dedi. görecez bakalım.
neyseki bize muayene yok şimdilik.
drtayfun
09 Aralık 2012, 16:06
Egzos işi şüpheli galiba, motor çıkış basıncını düşürüp bazı arızalara sebep verebilir diyorlardı.
tahsins
09 Aralık 2012, 18:04
Egzos işi şüpheli galiba, motor çıkış basıncını düşürüp bazı arızalara sebep verebilir diyorlardı.
evet. hava ayarı isteyecek. yaptıracağım artık.
90 sabit gidebiliyorum.
hedef düzde 110 :)
adem80
09 Aralık 2012, 21:06
benimki artçıyla düzde sabit 105 km. İyi kaçıyor iyi.
tahsins
09 Aralık 2012, 22:09
eksozu söktüm. hepi topu 3 civata tutuyomuş. koruma demirini çıkarmadan çıkmadı eksoz.
adem direk 105 e mi çıkıyo ? yoksa yavaş yavaşmı. benimki direk 85 yapıyo. yavaş yavaş 90 a çıkıyor. yokuş aşağı 100 gidiyo.
adem80
09 Aralık 2012, 23:01
nası yokuş aşa 100 diyo? Düzde demiyomu? Zank diye 105 e çıkmıyo tabi. Hız arttıkça ivleme azalıyor. Ben artcımla düzde 100-110 arası.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO