PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 [81] 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315

F54
06 Aralık 2012, 00:40
adem seni bekliyorum her daim ama acele et sana 5 yıl zaman veriyorum o zaman a kadar geldin geldin gelmedin ybr yi satarım zaten:queen:

adem80
06 Aralık 2012, 00:46
uçakla gelsem olmamı? :santa: dostum benim sen geç yeterki beni. Ama beni elalemin diline maskara yaptın :queen: ahmet abi dalga geçip duruyor. Ahmet abiyide tokatlayayımda aklı başına gelsin. :queen: ahmet abiye cübbe giydirip motorumu okutacam bu arada. Gör bak sen sonra :queen:

F54
06 Aralık 2012, 00:56
ya adem aslında sen kendi kendine ettin yok beni 125cc geçemez gibi çok iddalı laflar ettin kendin ettin kendin buldun amet aga yı tokatla sonra da bu yarış işlerini bırak benim le yarışırsan gene maskara ederim seni:P

egelim 43
06 Aralık 2012, 01:15
ahmet abi simdi okudum yazıları show yapmıssın gene tebrıkler.ademcım teklıf verırken bıraz daha secıcı ol lutfen ne o oyle uflermısın felan...allah korusun ufleyıverırler sonersın......f54 nerelerde sahı ahmet abının demıslıgı alıversın ademın gazını hemde bodrumlara gıtmeden aha burdan yazsa yeter...
Eyvallah kardeşim sağol :rendeer:


ahada 200 olmuş :santa: şans herzaman adama gülmeyebilir. :)
Şans her zaman adama gülmeyebilir ama ADEME hiç gülmeyebilir bazen Adem :wiinkk:


sabah 3-5 derece arasıydı hava 7 gibi. Çalıştırıyom stop ediyo. İlk defa jikle kullandım. Arada işe yarıyo yani.
Ulen birde bize hava atıyodun değilmi jikle ne işe yarıyor tarhana çorbasıda yapıyormu deye bizim buralarda hava 3-5 derecelerdeyken jikleye gerek duymuyordu bizim motor senin motor bitmiş Adem yakında temmuzdada jiklesiz çalışmaz o alet :queen:

ya adem aslında sen kendi kendine ettin yok beni 125cc geçemez gibi çok iddalı laflar ettin kendin ettin kendin buldun amet aga yı tokatla sonra da bu yarış işlerini bırak benim le yarışırsan gene maskara ederim seni:P
Oluuuuuurrrrr tabi beyim tokat oğlanı var ya burda :jocolor: ulem şarapçı İzmit içinde benden yediğin tokadı unutuveriyon herhalda sen :bounce:

adem80
06 Aralık 2012, 01:17
dedimya fatih çekirge bi zıplar 2 zıplar 3 cüde kendi maskara olur. Senden sonra kimseyle kapışmadım kayınço hariç. Gene geçemedin rampada. Doğru demişim yani. Sen dua et benim ehtiyarın en son zamanlarına denk geldin. Yat kalk dua et. :)

egelim 43
06 Aralık 2012, 05:57
Bu gün ortalık sessiz :farao: ayazlar ve yağışlar başladı artık buralarda kış halimi paylaşayımda tatlı su moturcusu arkideşlerin canına değsin bari :P
http://img203.imageshack.us/img203/1921/grnt0177.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/203/grnt0177.jpg/)

küçük çocuklar gördümü korkuyor yeminlen :pr:

adem80
06 Aralık 2012, 06:17
robocob ahmet abi. İçinde senmi varsın? :)

egelim 43
06 Aralık 2012, 06:21
Hayallerim,aşkım,ve ben varız Adem :P

tahsins
06 Aralık 2012, 15:43
motordan hava filtresine giden hava geri dönüş borusunu iptal ettim. sonuç 85 te tıkandığım yolda 95 gördüm. ciddi artış var.
bide eksozdaki konvertoru iptal ettirirsem düzde 105 görürüm rahat.

http://img805.imageshack.us/img805/7442/img20121206130948.jpg (http://img805.imageshack.us/i/img20121206130948.jpg/)

F54
06 Aralık 2012, 15:59
dedimya fatih çekirge bi zıplar 2 zıplar 3 cüde kendi maskara olur. Senden sonra kimseyle kapışmadım kayınço hariç. Gene geçemedin rampada. Doğru demişim yani. Sen dua et benim ehtiyarın en son zamanlarına denk geldin. Yat kalk dua et. :)
Adem sen ne dersen de seni geçerim tombalak hiç fark etmez hava da Kara'da veririm tokat ı

fat280
06 Aralık 2012, 16:26
s.a. hayırlı günler arkadaşlar internet cafeden bir girem dedim ne yapıp durursunuz bakalım :)


motordan hava filtresine giden hava geri dönüş borusunu iptal ettim. sonuç 85 te tıkandığım yolda 95 gördüm. ciddi artış var.
bide eksozdaki konvertoru iptal ettirirsem düzde 105 görürüm rahat.

http://img805.imageshack.us/img805/7442/img20121206130948.jpg (http://img805.imageshack.us/i/img20121206130948.jpg/)

motordan gelen hava alan deliği kapatmışsınız görünen bence bu sizin için sıkıntılı bir durum motora aşırı basınç yaptırmış olursunuz bence o delikleri açıp orjinal yapın ilerde başınız ağrırsa motor kötü demeyin benden demesi

adem80
06 Aralık 2012, 16:28
Tahsin yanlış boruyu iptal etmişsin. :queen: o yağ taşıntı borusu. Pek işe yaramaz yani. Geri dönüşumü iptal etmek denemek lazım.

tahsins
06 Aralık 2012, 16:29
işte benim istediğim hızlanma budur.
tabi motoru 140cc ye yükseltip sağlam ön dişli büyütmüşler. 120ye kadar direk çıkıyor. 120 dede 5e atıyor.
120yle giderken vizörü falan kapattığına göre o hızlardada gayet stabil.
http://www.youtube.com/watch?v=ejhq9K77ve0&sns=em

rapsy_09
06 Aralık 2012, 16:42
motordan hava filtresine giden hava geri dönüş borusunu iptal ettim. sonuç 85 te tıkandığım yolda 95 gördüm. ciddi artış var.
bide eksozdaki konvertoru iptal ettirirsem düzde 105 görürüm rahat.

http://img805.imageshack.us/img805/7442/img20121206130948.jpg (http://img805.imageshack.us/i/img20121206130948.jpg/)

Tahsin abi anladığım kadarı ile yanlış boruyu iptal etmişsin.Öyle üstükörü baktım ancak hava filtresi ile alakası yoktu.Bu karbüratör manifotunda bir bağlantı var birde bujinin üstünde bir bağlantı var gördüğüm kadarı ile.

tahsins
06 Aralık 2012, 16:52
@fatih
hava alma girişini kapatsam, değil 95 basmak motoru bile çalıştıramam. ben hava almanın altındaki geri dönüşü kapattım.
@adem
motor yağı hava filtresine niye göndersin ?
benim iptal ettiğim hortumdan sıcak hava geçiyor. yani motorun egsoz gazını tekrar yakmasını sağlıyor. arabalarda egr deniyor buna. egr iptali arabalarda modifiyecilerin ilk yaptığı şeydir.

videoda koydum. hava filtre kutusundaki iptal ettiğim sıcak egsoz gazı giriş yuvasını itinayla parmakla gösteriyorum.

http://www.youtube.com/watch?v=PVGQvKs6QiA&feature=g-crec-u

rapsy_09
06 Aralık 2012, 17:05
Sen biliyorsun tahsin abi sonuçta motor seninde oranın geri dönüşümle alakası olmaması lazım.Orada egzoz gazı ne arasın? Motor çalışırken yağ çubugunu çıkar oradan hava ile karışık yağ çıkacaktır.O hortum bu havanın sıkışıp contalara zarar vermesini engellemek için konulmuş olablir.

tahsins
06 Aralık 2012, 17:34
meriç şöyle diyim. motoru çalıştır. ısıt. stop et.
hava filtresi kapağını sök . hava filtresini çıkart. gene çalıştır motoru.
şimde filtre kutusunun sağ tarafında bir büyük delik var, karburatore giden. motora hava akışını sağlıyor. parmağınla bak vakum yapacak.

bu deliğin altında bide küçük bi delik var. motorun üstünden gelen bir boru. buna parmağını koy. sıcak hava geldiğini göreceksin. işte bu egr borusu. bunu iptal edersen motor daha soğuk ve oksijenli hava ile çalışacağından verim artacaktır.
malum 1 birim soğuk havada 1birim sıcak havaya göre daha fazla oksijen vardır.
hatta arabalarda intercooler denen sistem bu iş için vardır. egr den gelen sıcak havayı soğutarak motora daha zengin oksijen vermeye intercooler deniyor.
bu yüzden motosiklette egr iptali daha fazla performans veriyor.

rapsy_09
06 Aralık 2012, 17:41
Dediğin şeyse mantıklı performans sağlar ne kadar soğuk ve temiz hava o kadar iyi yanma demek.EGR egzoz gazını tekrar yanmak için gönderen bir sistem bildiğim kadarı ile.Yanmamış egzoz gazının yağ karterinde ne işi var beni düşündüren kısım o.

tahsins
06 Aralık 2012, 17:50
hava filtresi kutusuna püfür püfür sıcak egsoz gazı üflüyor o boru meriç. videoda parmağımı koyduğum yer.
iptalden önce 4. vites 85 geçmezken iptalden sonra ibreyi 95e direk dayıyor.
dişli değişeceğim. kesin 4. vites 100-105 görürüm. oda bana yetecektir.

rapsy_09
06 Aralık 2012, 18:42
Yanmamış egzoz gazının yağ karterinde ne işi var beni düşündüren kısım o.

Abi yazdığıma dikkat et.Performans artabilirde sorum farklı.

tahsins
06 Aralık 2012, 20:09
bilmiyorum meriç.
yağmur yağmasa kurcalıyacam biraz da.
hele bi yağmur dinsinde.

maxi97
06 Aralık 2012, 21:05
Tahsin usta dediğini ben de yapayım. Şimdi telefondan pek anlamadım gece resimleri iyice incelerim.

Peki üst kapakta bi boru yukarı gidiyor, o ne? Metal boru. Esdlerde orasi kapatılmış. Sağ tarafta üst kapakta.

adem80
06 Aralık 2012, 21:43
maxi katalik konvektör o. İptali hp yükseltiyomu yükseltmiyomu denemek lazım.

rapsy_09
06 Aralık 2012, 22:06
Farklı bir durum hp artışı olacaksa hepimiz iptal edek :)

adem80
06 Aralık 2012, 22:15
ya çok yakarsa meriç? :silent:

rapsy_09
06 Aralık 2012, 22:19
çok yakarsa karbüratörle çözeriz onu sıkıntı değil adem abi.Max yakacağı 3.5 - 3.6 lt civarı.Motor stabil 100 gitcek olursa oda o kadar önemli değil.Şu hali ile 15 dişliyle 90 la stabil gitmek mümkün.

tahsins
06 Aralık 2012, 22:24
ya emin değilim değişik kokuda bi hava yolluyo hava filtresine. egsoz gazı gibi ama soğuk. egsoz değil gibi. pis bi koku.

ama neden motora geri döndürülüyor bu hava ?
gaz versem bile borudan gelen hava değişmiyor. oda garip.

acaba yağ karter soğutucu gibi bişeymi ?
bu arada ben hava filtresini takmayı unutmuşum test yaparken.
85 yerine 95 gitmesi filtredende olabilir emin değilim.

tahsins
06 Aralık 2012, 22:26
maxi katalik konvektör o. İptali hp yükseltiyomu yükseltmiyomu denemek lazım.

konvertör genelde eksoz sisteminin içinde olan bişey arabalarda. motorlarda tam emin değilim.

rapsy_09
06 Aralık 2012, 22:27
ya emin değilim değişik kokuda bi hava yolluyo hava filtresine. egsoz gazı gibi ama soğuk. egsoz değil gibi. pis bi koku.

ama neden motora geri döndürülüyor bu hava ?
gaz versem bile borudan gelen hava değişmiyor. oda garip.

acaba yağ karter soğutucu gibi bişeymi ?
bu arada ben hava filtresini takmayı unutmuşum test yaparken.
85 yerine 95 gitmesi filtredende olabilir emin değilim.

Filtre açıkken daha iyi hava aldığından daha iyi gider motor normal olarak.O boru benim dediğim gibi birşey olabilir.Motoru çalıştır yağ cubuğunu çek oradan bir hava geldiğini göreceksin.Bu havanın sıkışıp bir yerden patlak vermemesi için havalandırma konulmus olabilir.Kokusuda yağ kokusu olabilir.

maxi97
06 Aralık 2012, 22:37
Ben bu iki şeyi de yapacağım. 4 tane kör tipaya bakar.

adem80
06 Aralık 2012, 22:38
çok yakarsa karbüratörle çözeriz onu sıkıntı değil adem abi.Max yakacağı 3.5 - 3.6 lt civarı.Motor stabil 100 gitcek olursa oda o kadar önemli değil.Şu hali ile 15 dişliyle 90 la stabil gitmek mümkün.

harbi sizin motorlar stabil düzde 100 gitmiyomu? Ben artçımla 105 km civarı gidebiliyorum. Hertürlü kanıtlarımda. Ya benim motor iyi açılmış, yada sizinkilerde problem var.

rapsy_09
06 Aralık 2012, 22:46
abi düzde gidiyor o kadarda öldürme.ama rampayı 100 le çıkamıyor :)

tahsins
06 Aralık 2012, 22:47
dişli büyük sende adem. kilometre yapmış alışmış açılmış en verimli zamanında motorun. 4. vites 8000 devirde kalıyor benim wolf.
115kg beni taşıyor. ön camda kesiyor hızı. yağmurda kesiyor.


adem sen 105 görmek için vitesleri kaç devirde atıyosun ? dipgazmı ? nekadar gaz açıyosun ?

rapsy_09
06 Aralık 2012, 22:49
dişli büyük sende adem. kilometre yapmış alışmış açılmış en verimli zamanında motorun. 4. vites 8000 devirde kalıyor benim wolf.
115kg beni taşıyor. ön camda kesiyor hızı. yağmurda kesiyor.


adem sen 105 görmek için vitesleri kaç devirde atıyosun ? dipgazmı ? nekadar gaz açıyosun ?

adem abinin motorda 15 dişli var zaten.Bizim motora max takabilceğimiz dişli 16.Onuda motor yemez :) :)

adem80
06 Aralık 2012, 23:02
abi düzde gidiyor o kadarda öldürme.ama rampayı 100 le çıkamıyor :)

naptın hacı sen? Adamların motor düzde görmüyor 100 ü, rampa yukarı nasıl görecek? :santa: en aşa 200-250 cc motor lazım rampada 100 görebilmek için.

adem80
06 Aralık 2012, 23:05
dişli büyük sende adem. kilometre yapmış alışmış açılmış en verimli zamanında motorun. 4. vites 8000 devirde kalıyor benim wolf.
115kg beni taşıyor. ön camda kesiyor hızı. yağmurda kesiyor.


adem sen 105 görmek için vitesleri kaç devirde atıyosun ? dipgazmı ? nekadar gaz açıyosun ?

diyelimki dümdüz yolda 4 cü viteste 70 e geldim, 5 e attım gazladım rahat çıkar 105 e. Yani 4 te zorlayıp, 100 e çıkıp 5 e sallamıyorum. Zaten düşük viteslerde zorlamıyorum. Fatih nerdeyse türkiye turu yapmış, iyi açılmış uzun yolda.

rapsy_09
06 Aralık 2012, 23:07
:) :) abi 6500 devir en iyi torku verdiği devir.şimdi 16 dişliye çevirsek birazda güçü arttırsak belki olabilir.15 dişli ile 86-87 km hızla gidiyor 6500 devirde. Bir ihtimal işte.

adem80
06 Aralık 2012, 23:10
16 dişli rampalarda çok zorlar motoru ve kalkışlarda.15 iyidir.

rapsy_09
06 Aralık 2012, 23:14
Aynen abi.15 le duruyor zaten şuanda.Satarsak iyisinden bir gs500 alacaz :) o zaman çıkarım istediğim süratle rampayı

tahsins
06 Aralık 2012, 23:23
vaaay dişliler 15 , keyifler yerinde hee.
ben burda kesiciden kesiciye sokayım motor 100 görsün diye.
ilk fırsat bende takacağım 15 dişliyi.
motor biraz yüksek devirlere alışsında..

adem80
06 Aralık 2012, 23:24
büyük motor fazla hız, fazla tehlike, cebe zarar, keyfine diyecek yok. Al veya alma demem ama fena yahu. Ben olsam basmadan duramam. En azından egelim ahmet abinin Yanına gider, bi ziyaret, çay molası, sonra iyi bi tokat :queen: atar dönerdim. Ahmet abi sen çok yaşa emi? Gelirsem yanına uçan tabutla gelicem. ::exclaim:

rapsy_09
06 Aralık 2012, 23:31
vaaay dişliler 15 , keyifler yerinde hee.
ben burda kesiciden kesiciye sokayım motor 100 görsün diye.
ilk fırsat bende takacağım 15 dişliyi.
motor biraz yüksek devirlere alışsında..

15 dişli iyidir abi.Sana bir tiyo daha verim.Bu hava filtresinin takılı kutu varya o koltuğun altından bir yerden hava alıyor.Orada L şeklinde bir parça var Onu sök :) Daha iyi hava alır motorun.

egelim 43
07 Aralık 2012, 02:15
Vay arkadaş kış geldi havalar soğudu motorlara binipte gezip dolaşamıyosunuz tabi yazın olduğu gibi işsizlikten motorların sağını solunu kurcalamaya vermişsiniz kendinizi :) kurcalayın bakalım sessizce köşemden takip etcem sizi sonuç ne olacak merak ediyorum :bounce:

adem80
07 Aralık 2012, 02:23
benim dürtmeme gerek yok abi. Benimki zaten hızlı.

drtayfun
07 Aralık 2012, 02:49
hava filtresi kutusuna püfür püfür sıcak egsoz gazı üflüyor o boru meriç. videoda parmağımı koyduğum yer.
iptalden önce 4. vites 85 geçmezken iptalden sonra ibreyi 95e direk dayıyor.
dişli değişeceğim. kesin 4. vites 100-105 görürüm. oda bana yetecektir.

sanırım yakıt sarfıyatını da arttırır

egelim 43
07 Aralık 2012, 02:51
O kesin zaten :)

drtayfun
07 Aralık 2012, 03:00
boşver o zaman,fazla kurcalamak iyi değil,hızlı gitmek isteyen 250 lik alsın.

egelim 43
07 Aralık 2012, 03:25
Türkçede yazıyorum ama anlayan yokki :pr:

maxi97
07 Aralık 2012, 05:47
şimdi yapılacak işlemleri sıralayalım;

1. Tahsin ustanın dediği parçaya kör tıpa takılacak çift taraflı.

2. benim dediğim motorun üst kapağının sağındaki boru yani katalitik konvertöre de kör tıpa takılacak.

3. hava filtresinin ucundaki L parça çıkarılacak.

4. bu işlemlerden sonra 15 dişli takılacak.

başka aklına birşey gelen varsa yazsın.

maxi97
07 Aralık 2012, 06:02
meriç şöyle diyim. motoru çalıştır. ısıt. stop et.
hava filtresi kapağını sök . hava filtresini çıkart. gene çalıştır motoru.
şimde filtre kutusunun sağ tarafında bir büyük delik var, karburatore giden. motora hava akışını sağlıyor. parmağınla bak vakum yapacak.

bu deliğin altında bide küçük bi delik var. motorun üstünden gelen bir boru. buna parmağını koy. sıcak hava geldiğini göreceksin. işte bu egr borusu. bunu iptal edersen motor daha soğuk ve oksijenli hava ile çalışacağından verim artacaktır.
malum 1 birim soğuk havada 1birim sıcak havaya göre daha fazla oksijen vardır.
hatta arabalarda intercooler denen sistem bu iş için vardır. egr den gelen sıcak havayı soğutarak motora daha zengin oksijen vermeye intercooler deniyor.
bu yüzden motosiklette egr iptali daha fazla performans veriyor.

abi o hortum motorun tam olarak neresinden geliyor?

eğer karterden geliyorsa karter havalandırması o.

buharlaşan yağı oradan atıyor diye biliyorum.

bir de 145 yapan ybrye hasta oldum yokuşa geldi 125e indi :D

benim motor böyle gitse ömür boyu ybryi değişmem valla.

bu bakımı 3000 kmde yaptım. yağ biraz eksik çıktı.

usta "bakımı geçirmişsin yağ buharlaşmış, egzozunu kontrol ettim duman falan atmıyor" dedi.

tabi benim motorun "bitme"si ihtimali de var.

eğer benim motor sizlere ömür ise ybryi 150 cc yapıp yağ tıpalarından ek boruyla yağ radyatörü koyacağım.

bu arada çok önemli bir konu:

ybr için performans cdi, aynı şekil ateşlemem bobini ve kablın buji kablosu ve buji piposu satan bir yer buldum bana 100 tl fiyat verdi. eğer yanında statör ve konjüktörü de onun dediği parçalarla değişirsem yüzde 25-30 güç artışı olurmuş. 5. viteste devirlenmiyor çünkü ateşleme yetmiyor dedi. bir de eğer motoruna rektifiye yapılmışsa silindiri delebilir dedi. karbüratör memesini de büyütürsen daha iyi performans alırsın dedi.

bu ay maaşı aldığımda 100 tl muayeneye 100 tl de bu parçalara gidecek.

eğer benim motor da bitmişse 150 cc siparişini de veririm. yanında diğer malzemeleri de isterim, 15 dişli büyük karbüartör memesi falan.

bulduğum usta çok mantıklı açıklamalar yapıyor. komple modifiye edelim dersem tüm parçaları gönderecek bilgiye sahip gibi geldi.

zaten anasını satiyim motoru değişemiyorum, bari olan hızlansın.

bir de yukarıda yazdığım 4 işlem de yapılırsa benim motur da o videodaki ybr gibi gider :queen:

Adem abi bu konuyu konuşmuştuk hatırlarsan, ybr için olanını uzun uğraştan sonra buldum işte.