PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kaza Nasıl Gelir ...? Tüm Motorcular Okusun Lütfen



Sayfa : [1] 2

RAZOR1903
07 Haziran 2010, 03:12
Eğer kaza yapmaktan yana korkunuz varsa lütfen dikkatle okuyunuz!

konu, " kaza anı "
dikkatli bir sürücü için kaza geliyorum der. bu bakımdan aynı kazayı iki farklı şekilde ele alalım.

motosikletli ana yoldan dümdüz ilerlemektedir. bir otomobil yan yoldan bir anda çıkar ve motosikletliye tam yandan çarpar. motosikleti motordan fırlayarak 4 metre uzağa düşer. korumaları sayesinde birşey olmamıştır ve tesadüfen iyidir.

bakalım suçlu kim. öncelikle, yan yoldan çıkıp çarptığı için otomobil sürücüsü %100 suçludur diyebiliriz. tabiki bu düz mantık ve yaptırımsal yasalar çevresinde böyle
halbuki doğa yasaları gereği motosikletli %90 suçludur. neden mi?
1 - kendi aracının ve tecrübesinin yetmediği bir yolda ve hızda ilerlemektedir.
aksi olsa, yan yol bağlantısı gördüğü yolda ister istemez ters yöne yaklaşır, hızını düşürür ve bağlantı girişini kontrollü şekilde geçerdi.
halbuki amatör motosiklet kullanıcısı, anayol hakkı benim diyerek, ana yol süratinde ilerlemektedir. bütün araç kullanıcılarının kesinlikle kurallara uyacağını peşinen varsaymaktadır. araç kullanıcıları kurallara uysalar bile, fren hidrolik hortumunun delinmesi gibi teknik problemler bile çıkabilir. bir şekilde kuralsızlık olduğunda yasalar diğerini suçlasa bile ölüm riski olan motosiklet kullanıcısı iken, yasaların ne dediği birşey değiştirmez. siz öldükten sonra çarpan 20 yıl yatsa da ailenizin üzüntüsünü azaltmaz.
2 - motosiklet kullanıcısı reflekslerine ve soğuk kanlılığına hakim değildir.
bu durum birinci dereceden motosiklet kazası sebebidir!
öncelikle, kullandığınız motosiklet aşırı refleks gerektirmeyen bir cruiser tipi motosiklet olsa bile, kaza anında en iyi koruyucu meleğiniz reflekslerinizdir.
bu bakımdan müsait yollarda ve zamanlarda reflekslerinizin yeterince geliştiğinden emin olunuz. trafiksiz ortamda freni kilitlediğiniz için düşmeniz kontrollü olacağı için size bir zarar vermeyecektir. eğer denemeler sırasında motosikletinize de güvenlik tedbirleri alırsanız düşmenin hiç bir zararı olmayacaktır ( düşme takozları yada demirleri bağlanabilir rahatça. geçici demirler bulunamasa bile kolayca yaptırılabiliyor )
ancak, bir çok kullanıcı için " öf be ne saçma bişey kalkıp haftada bir 2 saat fren mi çalışılır? ben frenlerime hakimim!? " cümlesi karşınıza pat diye bir araba çıktığında asıl anlamını bulur.

bütün bunların yanında, gerçek kaza sebebi her zaman "panik" unsurudur.
çünkü, yukarıdaki kaza örneğimizde otomobil basitçe yan yoldan çıkmış ve motosiklete çarpmıştır.
çünkü motosikletli muhtemelen aracı görünce istem dışı olarak fren yapmıştır. korku, onu en tereddüt ettiği şeyden korunmaya iter. yani yüksek süratte çarpışmadan. panik anında en sık yapılan hata fren yapmaktır. ancak panikleyen insan karar veremez!
karar mekanizması köşeye sıkışan insanı koruması için beynin refleks sistemi vardır. otomatik devreye girer. daha önceden şartlandığı üzere, "tehlike anında fren sık" komutu üzerine yoğunlaşır.
bu durumda iki şekilde kendinizi kaza anında panik etkilerden koruyabilirsiniz.
1 - panik olmaktan kurtulabilirsiniz. psikolojik destek yada iyi bir motosiklet eğitimi bunu sağlayabilir.
2 - en klasik amatör kullanıcı hatasından, yani debriyaj + fren kullanımından kaçınarak zamanla bu alışkanlıktan kurtulmak en iyi refleks geliştirme yöntemidir.
unutmamak gerekirki, motosikleti dengede tutan şey motor gücüdür.
arka tekerdeki motor gücü kesildiğinde motosikleti dengede tutan güç de kesilmiş olur. normal şartlarda arka tekerde çekme gücü varken, size ihtiyac duymadan dengede kalabilen motosiklet, tekerdeki güç kesildiğinde tamamen sizin yeteneklerinizle dengede kalır!
bu sebepten, debriyaj kullanımını sadece durma anında ve vites geçişlerinde kullanmaya alışmak en iyi refleks geliştirme şeklidir.
gerçekte debriyaj, motorun ilk hareketini alabilmesi için motor ile hareket sisteminin yumuşak bir geçişle birbirine bağlanması, vites değişimlerinde aktarma organlarındaki hassas parçaların zarar görmemesi ve motor durma anına kadar yavaşladığında, motorun stop etmemesi için tasarlanmış bir parçadır.
gerçekte motor gücünü açarsanız aracınız hızlanır. motor gücünü kapatırsanız aracınız yavaşlar. son viteste bile olsanız, bulunduğunuz vites aracı sıfır hızı ile o vitesin izin verdiği maksimum hız arasında ayarlamanızı sağlar. bu sayede gaz kolu ile kolayca frenleme yada hızlanma yapabilirsiniz!
eğer debriyajı kullanırsanız, motosikleti yavaşlatmak için motor gücünü kullanamazsınız. dahası motor gücü kesildiği için motosiklet " kendi kendine denge " sisteminden çıkar ve bütün yük size kalır. üstüne fren yaparsanız tekerlerin dönme dengesi bozulur ve daha dengesiz hale gelir.
yavaşlama işini debriyaj + frenle uygulayan birisi, yavaşlama için bu işleme odaklandığı için ani bir panik durumunda istem dışı olarak bunu uygular.
halbuki yukarıdaki kaza örneğimizde motosikleti kişi hızlanarak araçtan kurtulabilir, yada motosikleti daha zıt yöne kaydırarak çarpmadan kurtulabilir yada en minimuma indirebilirdi.


unutmayın ki kaza riskini azaltmanın yolu motosiklete daha az binmek yada daha sakin bir motosiklet almak kesinlikle değildir!

istatistikleri incelerseniz, sakin kullanıcılar ile agresif kullanıcılar arasında kaza oranında bir fark olmadığı sonucu ile karşılaşırsınız.
sakin kullanıcılar özellikle panik olmaya daha müsaittirler. çünkü çoğu sakin kullanıcı sakin kullandığı için kaza riskinin az olduğuna odaklanır ve kaza geliyorum derken beklemediği bir durumla karşılaştığı için kolayca paniğe kapılır.
agresif kullanıcılar, aşırı dikkatsiz kullanmaya meyillidir. ve kazanın geliyorum dediği durumları farkedemezler.
aklı başında bir kullanıcı, ister agresif olsun ister sakin bir sürücü olsun şunu bilir ki

her geçmekte olduğun yeşil ışıkta, her yaklaştığın virajda, her yaklaştığın araçta, sana yaklaşmakta olan her araçta, her kavşakta,

her an her yerde düşmeniz yada kaza yapmanız için sürekli, her an bir ihtimal etrafınızdadır. siz ne kadar sakin kullanırsanız kullanın tepenize bir ufo düşebilir. böyle durumlarda nasıl fren yapacağını, yada nasıl gazlayacağını, düşecekse nasıl düşeceğini bilen ve bunu o sırada düşünebilecek kadar sakin kalabilen birisi olmalısınız.

yeşil ışıktan geçerken yeşil sizin olsa bile yinede yavaşlayıp diğer şeridi kontrol etmeyi,
viraj ve kavşaklara yaklaşırken ileriyi mutlaka kontrol etmeyi, eğer ilerisini göremiyorsak olası bir durumda manevra yapabilecek bir sürate indiğinizden emin olmayı, otomobilleri sollarken sizi görmüyor olabileceklerini, solladığınız kişinin görebiliyorsanız ( aynadan mesela ) surat davranışından sonraki hamlesini tahmin etmeyi ve yön değiştiren tekerlerine göz atmayı, arkanızdan size yaklaşan araçları sürekli kontrol ederek "makaslaya makaslaya gelen bir aracın sizin orda bulunduğunuzu göremeyebileceğini yada umursamayabileceğini " sürekli hesaba katarsanız zaten kaza başınıza geldiyse vardır bir hayır. bütün bunları sürekli kontrol etmek ve uygulamak elbetteki oldukça zahmetli. ama bunu bir çeşit bilgisayar oyunu ve her başarılı viraj atlatmanızı da bir bonus olarak görebilirsiniz .

bir de forumlarda en çok karşılaştığım kaza tiplerinden bir iki örnek vermek istiyorum.

" önümdeki adamın aniden yan yola girmek için yavaşlaması yüzünden adama çarptım "

forumdakilerin tepkisi de, " vay hayvan herif. zaten motorluları hiçe sayıyorlar "
iyi de, eğer önündeki aniden yavaşladığında sen ona çarptıysan, demekki aşırı yakın takip ediyordun. adamın arabası aniden bozulabilir de, yada lastiği patlayabilir. yada önüne başka birşey çıkabilir ve ani fren yapabilir. bu durumda sen ondan kolayca kaçamıyor ve çarpıyorsan, bu durumu kontrol edemiyorsan, forumdaki " vay hayvan herif zaten motorluları hiçe sayıyorlar" yorumunu yapan da, kazayı yapan da motosiklet ruhuna ve estetiğine yakışmıyor diyorum.

" virajda aniden karşıma çıkan kumun üstünden geçip düştüm "

virajda aniden önüne kum çıktığına göre, ilerisini görmediğin bir virajda olması gerekenden çok daha süratliymişsin demektir derim. aksi halde uygun süratte olsaydın virajın eğimi içinde motosikleti çok rahat düzeltebilir, kumdan rahatça geçer ve viraja devam ederdin.
ilerisini gördüğün bir virajda zaten önüne " aniden " bir kum çıkmayacağı gibi, ilerden sana yaklaşmakta olan kumu görüp ona göre tam kum üstünden geçerken uygun süratte olmanın ve kumun üstünden düz geçmenin bir yolunu bulmak gayet kolay olurdu.

" ben şeridimde giderken biri gelip yandan bana çarptı."

motosikletten büyük araçlar kütlelerinden dolayı zor diye manevra yapamazlar.
eğer bir araç bilinçli olarak gelip sana yandan çarpmıyorsa, yandan gelip sana çarpabilmesi için seninle aynı süratte olması gerekir. bu durumda ya birşeyden kaçıyordur, ya da atraksiyon yapıyordur. dolayısı ile kendinizle aynı süratte bir aracın yanında seyretmeyiniz. bunu kuş beyinli kuşlar bile yapar ( yanlış anlaşılmasın )
kuşlar havada yan yana asla uçmazlar. V düzeni denilen düzende uçarlar. ola ki ani bir rüzgarda kuşun biri yana savrulursa diğerine çarpmasın diye.
trafikte V düzenini diğer araçlar farketmese bile koruyun.
" aynalarınız olduğunu hatırlarsanız gelip size arkadan çarpmazlar. "
aynadan size yaklaşan araçları takip edin. zaten tehlikeli manevra yapabilecek araçları kolayca farkedersiniz. onlar size yaklaşırken ve geçerken yapabileceklerini göz önünde bulundurarak bunun gibi kaza ihtimallerinden kolayca kaçınabilirsiniz.
özellikle otobanda en çok olan kaza tipi ( istanbul için ) emniyet şeridinde giden motosikletliye aniden emniyet şeridine çıkan bir aracın çarpmasıdır.
her motosiklet kullanıcısı bu durumda araç kullanıcısını suçlamak ister.. her ne kadar araç kullanıcısı kontrolsüz şekilde çıktığı için suçlu olsa da, hem mantıken hem de yasalarca motosiklet kullanıcısı suçludur. çünkü
1- emniyet şeridi ciddi kazaya sebebiyet verecek süratlere çıkılması kesinlikle saçma ve yasak olan bir alandır.
2 - emniyet şeridinde, acil durum araçları ( polis, itfaiye, ambulans vs. ) dışında seyredilmesi yasak olan bir şerittir!. dolayısı ile bu şeride çıkmayı düşünen birisi, bu şeritten bir aracın gelmesini beklemez!?
3 - acil durum araçları gelmekte olduklarını sirenle haber verirler!. dolayısı ile emniyet şeridine çıkmakta olan bir adam, ambulans yada polis sireni duymakta olsaydı zaten ilk aklına gelecek olan bu aracın emniyet şeridinden gelmekte olduğu olurdu. bu sebeptendir ki, şeridin boş olacağını varsayar! ( aslında düşünmezler de...işte... )
4 - emniyet şeridine aniden çıkan araca bodoslama dalıp kafa üstü uçtuysanız ve hala yaşıyorsanız, öncelikle zaten şanslısınız. ama çok kötü bir motosiklet kullanıcısısınız. çünkü en basit kuralları bile uygulamıyor olduğunuz fikri oluşuyor. duran araçların yanından süratli geçmek ciddi tehlikelidir. koşan adama duran biri çelme takmaya kalkarsa adam zıplayıp kurtulabilir. ama motosikletler henüz zıplayamıyor.

RAZOR1903
09 Haziran 2010, 08:07
bi teşekürü çok görmeyin arkadaşlar

DOOM46
09 Haziran 2010, 09:20
gerçekten çok faydalı bilgiler paylaşım için çok teşekkür ederiz. çuvaldızı önce kendimize batırmalıyız sanırım :cat:

timoti
09 Haziran 2010, 09:39
bana hırsızın hiç mi suçu yok dedirtti arada fakat faydalı bir yazı olmuş. sonuçta dikkat etmesi gerekenler bizleriz çünkü en çok zararı bizler görüyoruz.

SPARK78
09 Haziran 2010, 09:39
ıse gelır gelmez okudum emegıne saglık cok bılgılendırıcı
ayrıca yazdıklarına aynen katılıyorum

unsaloc
09 Haziran 2010, 09:46
Her zaman savunduğum bir şeydir.İyi araç sürücüsü yolu ve çevreyi iyi okuyabilen , etrafındakilerle ilgili senaryolar yazıp gerçekleşmesi halinde neler yapabileceğini düşünen sürücüdür.Bir araca çok yaklaşmışsam birden aklıma o aracın sürücüsünün kalp krizi geçirip aracının kontrolünü kaybetmesi halinde başıma neler gelebileceğini düşünürüm.Bunu düşünmek bile beni araca çok yaklaşmış olduğum konusunda uyarır. Ufo düşebilir evt ciddi ciddi ufo düşebilir UFO ingilizcede tanımlayan uçan cisim kelimelerinin kısaltılmışıdır , sizin üzerine veya önünüzde seyreden aracın üzerine uçan değilde tanımlanamayan düşen bir cisim konabilir (UFO) :) Otomobilimle seyir halindeyken aracımın ön camına resmen işkembe gibi birşey düştü. Yüksek süratte görüşüm sıfıra indi , yolu bildiğim için paniklemeden doğrultumu değiştirmeden yavaşça yavaşladım ve durdum. Önünüzde sağınızda solunuzda seyreden araç sürücü böylesi bir işkembe durumunda benim kadar soğuk kanlı olmayabilir.

Çevreyi okumak hayat kurtarır ;) Tüm bunları bir kez daha hatırlattığınız için teşekkür ederim :)

grognard
09 Haziran 2010, 10:02
Otomobilimle seyir halindeyken aracımın ön camına resmen işkembe gibi birşey düştü.

:cyclopsan::sas::

nasıl işkembe kitlendim sabah sabah...:queen:

motoseyyah
09 Haziran 2010, 10:54
Öncelikle paylaşım için teşekkürler...
Her zaman söylemişimdir,motosikletle yola çıktığımız zaman daima savunma halinde olmalı ve bu durumu tüm yolculuk süresince unutmamalıyız.Efendim bana yeşil yanıyordu,o tali yoldan çıktı,ben şeridimde gidiyordum,öncelik benimdi,yolumda giderken yandan çarptı, aniden durdu,sinyal vermedi ,yan yattı çamura battı vs. vs. vs.....Bütün bunlar (eğer ölmemişsek) kazadan sonra söyleyeceğimiz şeyler olarak kalacaktır.Bin defa haklı olsak ve o kazaya maruz kalsak arkamızdan ağlayanları susturabilirmiyiz yada acısını azaltabilirmiyiz.

hercul3367
09 Haziran 2010, 11:23
güzel ve eğitici bir konuya değinmişsiniz .
teşekkürler.

yigido_
09 Haziran 2010, 11:37
Otomobilimle seyir halindeyken aracımın ön camına resmen işkembe gibi birşey düştü.

koptum valla ya ney dı o yaa :queen:

emrello
09 Haziran 2010, 12:56
Yazı için çok teşekkürler! :cat:


bana hırsızın hiç mi suçu yok dedirtti arada fakat faydalı bir yazı olmuş. sonuçta dikkat etmesi gerekenler bizleriz çünkü en çok zararı bizler görüyoruz.

Ben her tehlike atlatmamda mutlaka kendime sorarım: "benim burada suçum neydi?"

Kırmızı ışıkta dururken arkadan gelip çarpıyorlarsa bile düşünmek lazım "benim bu kazadaki rolüm ne oldu?" diye. (Yeterince görünür müydüm? Riskli bir mahallede olduğumun farkında mıydım? Riskli bir kavşakta olduğumun farkında mıydım? Riskli bir şeritte mi duruyordum? Arkadaki trafiği yeterince kontrol ettim mi? Kaçma şansım var mıydı? Darbe esnasında en az risk alacak pozisyonda mıydım?...)

Olayı eşelediğiniz zaman çoğunlukla riski azaltabilecek unsurlara ulaşıyorsunuz.

Benim fikrime göre motosiklet sürücüsü her kazada "benim hatamdı" fikriyle yola çıkmalıdır. Olay %100 karşı tarafın suçu olabilir ama biz sonuçta kendimizi geliştirmiş oluruz. İğneyi kendimize batıralım önce.

alfawings
11 Haziran 2010, 15:11
Çok güzel bilgiler içeren fevkalade bir yazı. Razor arkadaşımızı kutlarım. Okurken keyif aldım. Bir nokta var ki oda debriyajı belli bir hıza düştükten sonra hala çekmezseniz bu sefer motor kompresyonu ile hız kesmenin tersine motor gücü frene karşı çalışan bir faktör haline gelir.

cesur509
11 Haziran 2010, 15:51
Çok güzel bi paylaşım olmuş, teşekkür ederim bizi bilgilendirdiğiniz için:cat: Bu konuda çok haklısınız yolda giderken araçların bizi görmediğini ve en kötü seneryoya kendimizi alıştırmalıyız ve ona göre dikkatli kullanmalıyız:bounce:

cdcleaner
11 Haziran 2010, 15:59
Emeğine sağlık doğru söze "Yazıya" nedenir. Motorsiklet kullanan herkesin bir defa daha dikkatlice okuması gerekli yazı.

pre_lude
11 Haziran 2010, 16:12
keyifli bir yazıydı teşekkürederim

beykurt
11 Haziran 2010, 17:34
ellerine sağlık

Şeyh Şamil
11 Haziran 2010, 18:54
''razor1903'' her motor kullanıcısını ilgilendiren bir yazı..
Yazına, yorumları ile renk katan üyeler'de objektif , özeleştiri
düzeyi yüksek ve mantıklı yorumlar yapmışlar..

Paylaşım için teşekkür..:cat:

commanchero
13 Haziran 2010, 12:45
Elinize sağlık uğraşıp yazmışsınız oldukça faydalı bilgiler ve tespitler teşekkürler.

KBC
13 Haziran 2010, 13:45
çok faydalı bilgiler çok teşekkür ederim ,
kırmızı ışıkta bana arkadan araba çarptı , teyzemin oğlu 25 yıllık motor sürücüsü (racing) ona bu durumu anlattığımda nerde duruyodun die sordu bende sol şeritte şeridin ortasında dedim :)) oda öyle ortada durursan kabak gibi carpar tabi dedi :)) zaten fobi oldu nerdeyse arkama bakarak gidiyorum :P bana söylediği ya en solda (kaldırıma yakın) yada en sağda ( kaldırıma yakın) durucaksın dedi , bende şimdi o şekilde bekliyorum ışıklarda falan. hatam kabak gibi ortada durmakmış :) :queen:
tekrar teşekkürler... :cat::rendeer:

serhatarman
13 Haziran 2010, 14:11
paylaşım ıcın cok tesekkurler.elıne saglık

tataris35
13 Haziran 2010, 14:21
Verdiğiniz değerli (hayat kurtaracak) bilgiler ve zaman ayırıp bizimle paylaştığınız için teşekkürler.
Aslında hayatı , yaşamayı seven her motorsiklet kullanıcısı dostumun yapmayı öğrenmesi gereken ilk şey defansif kullanım olmalıdır. Bu da sürekli uyanık olmayı , tehlikeyi sezebilmek için yolu okumayı ve önce kendini sağlama almayı gerektirir ;)

erdalım
18 Haziran 2010, 11:42
klavyene sağlık aydınlatıcı bir yazı olmuş teşekkürler:)

oguzhan6161
18 Haziran 2010, 12:08
yazıyı ilk gördüğümde yutkundum :mrgreen:
ama okurken canım sıkılmadı ve çok yararlı bilgiler aldım arkadaşım. Bilgilendirdiğin için çok teşekkürler.

KurtÇobanı
18 Haziran 2010, 12:31
yasaların ne dediği birşey değiştirmez. siz öldükten sonra çarpan 20 yıl yatsa da ailenizin üzüntüsünü azaltmaz.

Eline koluna sağlık arkadaşım emeğin için teşekkür ederim, yazından alıntıntı yaptığım bölüm bana göre en önemli olanı ve bunu asla unutmamak gerekir diye düşünüyorum,yol benim düşüncesi bana göre yanlış ve bu yanlışı yapmamaya özen gösterelim hepinize kazasız sürüşler

yunuskocak
18 Haziran 2010, 12:44
Bu faydalı bilgiler için teşekkürler...Motosiklete her binişten önce okumalı..

yetkin
20 Haziran 2010, 19:09
eline saglık guzel bilgiler

bilinque
20 Haziran 2010, 21:31
ellerine sağlık

murat_190
20 Haziran 2010, 23:27
acemiyim biraz hafif eğimli yolda ilerlerken çakılı gördüm tamam dedim yerdeyim ve konteynıra daldım :) Allahtan koruyucu filan tamdı da yoksa perişandık.

Lancelot
21 Haziran 2010, 02:57
Sürekli ve sürekli söylediğimiz şeyler. Hatırlatma için teşekkürler

Rospa - The Royal Society for the Prevention of Accidents in motosiklet sürüş tekniklerinde olmazsa olmazları. İngilizcesi yeten arkadaşlar bunu bir incelesin.

http://www.rospa.com/roadsafety/adviceandinformation/motorcycling/default.aspx

sbtoker
21 Haziran 2010, 10:50
Güzel yazmışın. Oldukça düşünülmüş. Tam eğitim almamışın ama birçok eğitim alan kişi kadar yazmışsın. Çok doğru konulara değinmişsin. Kalemine sağlık.

ferguson
21 Haziran 2010, 12:31
paylaşım için teşekkürler. haklı olmak sağ kalmamıza yardımcı olamayabilir ve trafikte başkalarının yapması yada yapmaması gerekenler konusunda hiç bir tasarrufumuz olamamasına karşın kendi eylemlerimizin tamamını yönetebiliriz.

gorkemuls
21 Haziran 2010, 12:58
paylaşım mükemmel herkes okumalı.. ;) motor freni özellikle çok önemli, önce debriyaja basılırsa motor kendini boşlar ve salar.. mesela benim motorum 170 kilo benle beraber 255 kilo.. bu durumda boş seyir halinde olan 255 kiloluk bir cisim, kampana veya diskler nekadar etkili olur.??

jedRR
24 Haziran 2010, 16:15
Bu işin ustalığının olmadığını bir daha hatırlatan yazı.

diablo5506
04 Temmuz 2010, 16:05
teşekkürler gerçekten çok yararlı bilgiler özellikle benim gibi genç ve tecrübesizler için

daparadoks
10 Ekim 2010, 00:45
kesinlikle okunması gerek teşekkürler

volkanix
10 Ekim 2010, 01:00
teşekkürler yazı için
hepsini okudum

Osman44
10 Ekim 2010, 01:09
ya ama bu trafikde motorluları asfalt yolunda degilde yaya yolundaymış gibi muamele yapıyolar hiç taktıkları yok

argunes
10 Ekim 2010, 01:09
Çok güzel bir yazı, tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler.

bassy_bolu
10 Ekim 2010, 18:45
değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim..
ben motor kullanırken devamlı düşünürüm..birde surdan bir arac fırlıyormuymus nasıl kaçarım bu araba aniden frene bi asılıyormuymus nasıl vurmadan kurtulurum gibi..
yine bi gün motorla 60 70 km gibi ilerlerden bir yan yol gördüm.. birden surdan bir arac fırlıyormus vurmadan nasıl kaçarım diye düşündüm ve o an ordan bir araç fırladı...frene basmıs olsaydım vurucaktım ve o an düşündüğüm gibi yolun en soluna kaçarak 4 5 cm gibi bir farkla kurtuldum..
motoru sizin ne kadar iyi kullandıgınız önemlidir ama trafikteki diğer araçlarında ne kadar iyi kullandıgıda en az onun kadar önemlidir..herseyi planlamalısınız..

tubejh
10 Ekim 2010, 19:29
teşekkürederim:D

efsars
10 Ekim 2010, 20:19
güzel paylaşım hepsinide yaşadım tecrübe ettim zaten ; )

gevheri
10 Ekim 2010, 21:13
ellerinize sağlık...

motor-kolig
15 Ekim 2010, 16:40
RAZOR1903 bir teşekkürü çok mu göreceğiz beşiktaşlı arkadaşım teşekkürler

yunuskocak
15 Ekim 2010, 17:18
Çok çok doğru bir yazı..Teşekkürler. Tümüne katılıyorum. Bu yüzden motosiklet kazalarının %90nın önüne geçilebileceğini düşünüyorum..

yusufbrs
15 Ekim 2010, 17:45
paylaştığın bilgi için tsk ederim :cat:

özgürcocuk
19 Ekim 2010, 23:51
ellerine saglık cok faydalı şeyler yazmısın arkadışım

fz6_fazer
20 Ekim 2010, 00:06
Güzel bır paylasım olmus elıne saglık

hayal@155
20 Aralık 2010, 20:54
eline sağlık çook faydalı ilgiler edindik bu yazı sayesinde.Ben de belediyenin hiç bir uyarı işareti koymadan açmış oduğu yol yapım çukuruna düştüm bileğim kırıldı.Söyliyceğim şu ki trafikte herşey biz motorcuların aleyhine hata yapma lüksümüz olmamasının yanında başkalarının hatalarını da kanalize etmek zorundayız...

Okan Sinan Ocan
21 Aralık 2010, 01:56
Sevgili Dostum ,

Yazdıklarına genel olarak katılmak ile beraber "debriyaj" konusunda tamamen hatalı olduğunuzu söylemek zorundayım. Motoru dengede tutan motor gücü değil tekerleklerin dönmesi sonucu ortaya çıkan jiroskopik güçtür. Debriyaja basarak motorun dengesini bozmaz , bilakis bazı durumlarda (örneğin aquaplanning v.b.) motorun tekrar dengesini bulmasına yardımcı olursunuz.
Şu anda motosiklet kullanım tekniklerinde ağırlıklı olan iki ekolden biri olan Avrupa ekolü fren anında debriyajı çekmemizi , Japon ekolü ise tam tersine sadece durma anına yakın debriyajı çekmemizi önerirler , her ikiside yanlış değildir sadece farklı ekollerdir.

Saygılar

Grado
21 Aralık 2010, 05:31
Benimde dikkatimi debriyaj konusu çekmişti ve kendi tecrübemi yazmak isterim, 30bin km kadar 125 cc kullanmıştım ve orada her zaman frenlemede debriyajı kullanırdım ve bu alışkanlık oldu,

600cc de ise panik ve kilitleme noktasına yakın frenlemelerde (yamaha fazer) bir kaç kez başıma gelen şey kollarımın üzerine yığılmadan dolayı gaz kolunun istem dışı 4-5bin devire kadar açıldığı oldu, ve buda debriyaja basmadan yapılan panik frenin durma mesafesi açısından benim için oldukça zararlı olduğudur.