PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Suzuki GSF 1200 Bandit S Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 [2] 3 4 5

Gökhan
05 Ekim 2011, 16:40
Bende sinyallerini degiştirecegim ama sonradan takılan birçok sinyal hızlı çalışmalarına neden oluyor. Aynı ampul degerine sahip sinyaller bulmak lazım.

Gökhan
09 Ekim 2011, 16:21
Merhaba arkadaşlar. Motosikletin yumuşak süspansiyonların biraz şikayetçiyim. Ön çatalın yagının degişme zamanı gelmiş sanırım bu nedenle agresif frenlemede biraz fazla dalma yapıyor . Çatalın yagını degiştirdikten sonra bu durum ne derece düzelir bilimiyorum. Bekledigim kadar bir iyileşme olursa arka süspansiyonuda biraz sertleştirip virajlarda ve frenlemelerde daha iyi sonuç almayı bekliyorum. Bu konuda sizlerinde görüşlerini almak isterim.

Bu arada km sayacında tripmetreyi reset tuşuyla sıfırlamıyormuyuz yahu. Resete basıyorum sıfırlanmıyor? Saat ayarlarınıda aynı şekilde degiştiremiyorum?

jesse
09 Ekim 2011, 16:30
Sat sen o motoru Gökhan bozuk o :)))

Gökhan
09 Ekim 2011, 22:10
Yok bozuk degil sadace reset duşuna 3 sn kadar basmak gerekiyormuş:P Ben 2sn. civarı basılı tutmuştum. Sonuç olarak tripmetreleri sıfırlamayı ögrendim saatide ögrendik. İkiside saglam :)

Dogan88
31 Ekim 2011, 01:18
gökhan elde ettiğin yakıt değerlerin neler detaylı olarak yazarmısın?

Gökhan
31 Ekim 2011, 02:13
normal kullanım (5. vites 120 km civarı) 5.5 lt performanslı kullanım 6.5 lt civarı. Hatta 5.5lt dedigim degerde dahi ara ara performanslı kullanım oldu.

Bu arada motosiklet buraya gelmeden önce senkron ayarları vs. yapıldı. Bundan sönce şehir içinde sıkışık trafikte 10 lt'yi gördügü oluyormuş. Kısaca alınacak bandit 1200'ün ayarlarının iyi yapıldıgından emin olmak gerekiyor. Yoksa ufaktan bir yakıt istasyonu açmak gerekebilir.:)

Dogan88
31 Ekim 2011, 21:07
motoru değiştireceğim zaman kendime bir hedef belirlemem lazım. ona göre para biriktirip motorumu satıp alıyorum :). 2007-2008 1200 mü alayım diyorum. 2008-2009 fazer S2 ABS mi alayım diyorum. gezmeyi severim belimi bükmücek bir motor ama gaza asıldıgımdada hiç hayır demicek bir motor lazım. kararsız kaldım walla :)

Gökhan
31 Ekim 2011, 22:03
Dogan sana şukadar deyim Yol=Bandit 1200S . Öyleki evdeki kanepede uzun süre kalınca bel agrısı yapıyor ama bu motor yapmıyor:mrgreen:

Güç konusunda ise şunları diyebilirim. Motosikleti ilk aldıgımda bi noktadan sonra motosikletin üstünde durmakta zorlanıyordum ve bunu rüzgara baglamıştım. Geçenlerde servis manueline baktım max tork 6900 devirde 91 nm. 1-2 gün önce denemek için 7000 devirin üstüne çıktım Özelliklede camın altına gizlendigim halde yine artçı koltuguna yapıştırdı. Olay rüzgar degil torkmuş ki 7000 devirin üstünde gaz açarkende agresif bir şekilde gaz açmıyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------

Bu arada bukadar güç gerekli mi? Bana göre degil. Amacın ss'lerle kapışmak degilse bandit 600'de pekala iş görür. Ben 1200 alırken istedigim fiyatlara 600 bulabilseydim alacaktım. Hatta 600 alma niyetiyle arayışa başlamıştım.

1200 aldım ama yinede sürüşün çogu 120 km civarında. 1200 almanın tek avantajı hangi viteste olduguna bakmadan düşük devirlerde dahi gaz açabiliyorsun.:) Bunun haricinde benim içim pek bir avantaj saglamıyor. Zaten şase ve diger birçok aksam 600 ile aynı. Motosikletin kıvrak ve hafif olması için 600'lerle ayın şaseyi kullanmışlar.

Dogan88
31 Ekim 2011, 22:31
torku görünce gerçekten ürktüm. benim motor 60 nm tork o bile ürkütüyor ki bu 91 nm tork tahmin etmek istemiyorum. ben motorda tek kişi 6. vites 30-40 kmye düşüp yine sadece gaz açarak 200lere cıkabiliyorum. durum benm motorda boyleyken bunda herhalde 5 . viteste kalkış yaparız :). yuksek güç istememin nedeyi yolda akışının rahatlıgı.

merak ettiğim konu benim motorum son hızı 236 gördüm. yarsam 240 ı geçmez. senin motorda durum nedir? insan arada sırada basmakta istiyor acıkcası. gerçi sormak istediğim tonla soru var bu motorla ilgili ama abez kaçar sormayım en iyisi :)

Lucas
31 Ekim 2011, 22:34
Birileri de bu konudan cikmaz oldu :p
Tekerin düz bassin hep paşam, sen en iyilerine layıksın der, ter ederim bu konuyu :)

Gökhan
31 Ekim 2011, 22:58
Sagol lucas. Daha iyileri senin olsun. Hatta daha iyileriyle şöyle bir dogu karadeniz yap:) Vazgeçtim iyisi kötü fark etmez bi dogu karadeniz yap sen:cherry:

Dogan kadran 260 1-2 defa denemek için uygun yolda yüksek hızlara çıktım ondada 255'i gördüm(9500 devirdeydi) ve hala tırmanıyordu .Redline 11.000 devirde. İzledigim videolarda 270-280 yapıyodu. Yani rahat kadranı deviriyor.

Dogan88
01 Kasım 2011, 00:20
Sagol lucas. Daha iyileri senin olsun. Hatta daha iyileriyle şöyle bir dogu karadeniz yap:) Vazgeçtim iyisi kötü fark etmez bi dogu karadeniz yap sen:cherry:

Dogan kadran 260 1-2 defa denemek için uygun yolda yüksek hızlara çıktım ondada 255'i gördüm(9500 devirdeydi) ve hala tırmanıyordu .Redline 11.000 devirde. İzledigim videolarda 270-280 yapıyodu. Yani rahat kadranı deviriyor.

gayet yeterli bir sürat, bak şmdi aklımı çeldi 1200lük :)) yenileri dijital gösterge net hızıda yazar :) Gökhan kazasız belasız ne diyeyim guzel motormuş.bir sorum daha kaldı. 1.vites redline'a girdiğinde hızı ne kadarda oluyor. çok merak ettiğim konulardandır. fazer 102 yapıyor benm motor 83 falan.

Okan Sinan Ocan
01 Kasım 2011, 00:28
gayet yeterli bir sürat, bak şmdi aklımı çeldi 1200lük :)) yenileri dijital gösterge net hızıda yazar :) Gökhan kazasız belasız ne diyeyim guzel motormuş.bir sorum daha kaldı. 1.vites redline'a girdiğinde hızı ne kadarda oluyor. çok merak ettiğim konulardandır. fazer 102 yapıyor benm motor 83 falan.

1.vites redline a bakabilecek kadar hiç fırsat vermez bu makina ama 2. vites kesiciye 185 de girer onu gayet iyi biliyorum ve bu özelliğini çoook özlüyorum (benim şimdi kullandığım kamyon kırması bu sürati anca 3. viteste zar zor görüyor). :))))

Gökhan
01 Kasım 2011, 00:28
Dogan 1. viteste bırak redline i hatırladıgım kadarıyla 6000 deviri dahi görmedim. düşük viteslerde motosikleti okadar zorlamıyorum :) ama bak şunu gördüm. 4. viteste 10.000 devirde 250 km civarı...

Düşük viteslerde redline görecek cesareti kendimde bulamıyorum.:)

Okan Sinan Ocan
01 Kasım 2011, 00:33
Dogan 1. viteste bırak redline i hatırladıgım kadarıyla 6000 deviri dahi görmedim. düşük viteslerde motosikleti okadar zorlamıyorum :) ama bak şunu gördüm. 4. viteste 10.000 devirde 250 km civarı...

Düşük viteslerde redline görecek cesareti kendimde bulamıyorum.:)

İlk aldığımda 2500 de vites değiştiriyordum o bile çok agresif hissettiriyordu :)

Dogan88
01 Kasım 2011, 00:44
bende 1. vites zorlamıyorum fakat ilk aldığım zamanlarda 1-2 kere kaç yaptığını deniyorum o kadar. merak etmiştim.
merak ettim nasıl bir motordur bu:) bir gün deneme fırsatı bulursam, o heyecanımı paylaşırım burda artık:)

yeni kasasıyla eski mercekli kasanın görünüş dışında beygir, tork vs farkı var mı?

Dogan88
05 Kasım 2011, 01:02
yeni kasasıyla eski mercekli kasanın görünüş dışında beygir, tork vs farkı var mı?

diye sordum yok mu bilgisi olan?

Gökhan
06 Kasım 2011, 16:19
GSF 1200 S Bandit 2001
http://www.suzukicycles.org/photos/suzuki-history/2001/2001_GSF1200S_Bandit_sl_600.jpg
Overall Length: 2,070 mm (81.5 in)
Overall Width: 765 mm (30.1 in)
Overall Height: 1,220 mm (48.0 in)
Seat Height: 790 mm (31.1 in)
Wheelbase: 1,430 mm (56.3 in)
Ground Clearance: 130 mm (5.1 in)
Dry Weight: 220 kg (484 lbs)
Engine type: Air and oil-cooled 1,157 cc inline-4, DOHC, 16 valves. 98 hp (72 kW)/ 8,500 rpm, 91.7 Nm/ 6,500 rpm.




GSF 1200 S Bandit 2006
http://www.suzukicycles.org/photos/GSF-Bandit/GSF1200S-Bandit/2006_GSF1200S_blk_500.jpg
Overall Length: 2,130 mm (83.9 in)
Overall Width: 790 mm (31.1 in)
Overall Height: 1,235 mm (48.6 in)
Seat Height: 785-805 mm (30.9-31.7 in)
Wheelbase: 1,480 mm (58.3 in)
Ground Clearance: 130 mm (5.1 in)
Dry Weight: 215 kg (474 lbs)
Engine type: Air and oil-cooled 1,157 cc inline-4, DOHC, 16 valves. 98 hp
(72 kW)/ 8,500 rpm, 91,7 Nm/ 6,500 rpm.


Görüldügü gibi motorların hp ve tork bakımından bir farkı yok. Dijital gösterge ve kafa grenajının farklı olmasından başka 2006 da motor enjeksiyonlanmış,2006 lar önceki versiyona göre 5 kg daha hafif, hım başka başka motosikletin boyutlarında da hafif degişiklikler olmuş. Birde 2006'larda opsiyonel ABS var.

Kısaca kayda deger degişiklik enjeksiyon sistemi ve opsiyonel olarak sunulan ABS var. Ki bana göre enjeksiyon sistemi öyle büyük bir + degil. Enjeksiyon sisteminde karbüratörlüde oldugu gibi gaz hassasiyeti olmuyor.Yakıt olayında ise ayarları iyi yapılmış bir 2006 öncesi bandit 1200s normal kullanımda (5. vites 120 km) yakıt tüketimi 5.5 civarı geziyor. 2006 ve sonrası ne tüketir bilmiyorum. 2006'nın en büyük avantajı opsiyonel olarak sunulan ABS. Sırf bunun için alacagımız yeni kasada ABS varsa alınır. Onun haricinde yeni kasa ile eski kasa arasında pek fark yok.

Dogan88
06 Kasım 2011, 21:32
gökhan enjeksiyonlu olduguna eminmisin ben resimde karbüratör görüyorum ve internette gördüğün kadarıyla 2008 e kadar karbüratörlü. zaten ondan sonrasıda türkiyeye gelmedi. keske enjeksiyonlu olsa o zman almak için fikrim tamamen 1200 den yana olur :)

Gökhan
06 Kasım 2011, 23:53
Pardon bikez sitesinin azizligine ugradık:) Bunların 1250 olanlarında enjeksiyon uygulanmıştı. Onlarda 2007'de üretime girmiş. Aslında buda biraz 2006'da kasayı degiştirip 2007'de de aynı kasaya enjeksiyon uygulanmasından dolayı karıştı.

Dışardan bakıldıgında 2006 ile 2007 arasındaki tek fark motor blogunun rengi gibi. 2006'da siyah iken 2007 de metalik gri olmuş. Tabi blogun tasarımıda degişmiş, birazdaha kibarlaşmış :)

2007 Bandit 1250S
http://img262.imageshack.us/img262/6606/suzukigsfbandit1250s200gy0.jpg

Potenza
06 Kasım 2011, 23:58
Fotoğraftaki iki motorunda motorları aynıdır arkadaşlar.İki Bandit kullandım,birisi 2005 650S ti,diğeri de 2006 1200S ti.650S i 1 sene,1200S i ise 5 sene kullandım.

Enjeksiyonlu modeller,Türkiye ye gelmedi hiç.2007 Şubat ayında çıktı enjeksiyonlu bu modeller.1250 cc olarak üretildi.Kasa ise tamamen aynıdır.Neden derseniz,ben 2006 1200S e 2007 1250 nin yan çanta ve arka çanta demirlerini takmıştım.
Tekrar hatırlatma yapim yeni Banditçi arkadaşlara,kıdemli bir Banditçi olarak;
www.bikebandit.com
www.justbandits.com

Gibi sitelerden bir çok parçasını getirebilirsiniz.Benim elimde 1200S için karburatör seti(büyük iğneli,dynojet stage1) ve debriyaj merkezi (yedek) mevcut bu arada.

Tüketimde uzun yolda yada aynı tempo ile kullanmada hiçbir fark yoktu belki belki 0.2 yada 0.3 lt/100 km kadar enjeksiyonlu az yakıodu.Hatta Bike dergisinde bunun testi de yapılmıştı.Enjeksiyonlunun iyi yanı,soğuk havadaki ilk marş,ısınana kadar daha sağlıklı bir çalışma gibi faktörler idi.

Gökhan
07 Kasım 2011, 00:42
selam Potenza.1200S kullandıgını yazmışsın. Bunlardaki titreşim hakkında bilgin var mı?

Benim 1200S'de haffiten bir titreşim var. Bizim 1200S'ler için normal bir titreşim mi bilmiyorum ama sonuç olarak var. Senkron ayarları yeni yapıldı,servise subap ayarları soruldu gerek yok denildi.Gidon bilyaları diyecegim ama durdugu yerde de 4000 devire kadar gaz verince titreşim farkediliyor. Benim aklıma motor koruma demirleri geldi ama bilmiyorum. Daha önce Fazer ve GSR kullananların bazıları koruma demirinden dolayı titreşim sorunu yaşamıştı.Senin ve bilgisi olan diger arkadaşların konu hakkında düşüncelerini almak isterim...

Dogan88
07 Kasım 2011, 00:46
gökhan potenzanın dediğine katılıyorum. geçen 3lü çantalı 2008 model 1200 vardı oda karbüratörlüydü. enjeksiyonlu olarak ne yeni kasa 650 bandit geldi, nede bu gelmiş. türkiye için büyük bir kayıp fakat durum böyle.

esasında bir yanım bu banditler hava soğutmalı ve karbüratörlü olarak ve sağlamlığıyla ün yapmış. böylede kalması guzel fakat keşke yeni kasalarıda seçenek olarak gelseydi.

bu arada benm bandittede 4-5 bin devirlerde titreşim oluo bana normal gelio. her motorun belli bir titreşimi ürettiği devir vardır diye biliyorum. kimisi az kimisi fazla hissettirir.

Gökhan
07 Kasım 2011, 01:21
Dogan üstte yazmıştım zaten sanırım gözden kaçtı. 1250 ler enjeksiyonlu modeller. Ki onlarda evet ülkemize gelmedi.

Bu arada titreşim konusunda her modelin belli devirde digerlerine göre daha fazla titreşim yaptıgını biliyorum fakat bendeki biraz fazla gibi geldi bilmiyorum. Örnegin 130 km lik bir sürüş sonrası parmak uçlarında hafiften uyuşma yapabiliyor. 1200S için bu durum nekadar normal kullanıcılarında fikrini almak lazım.

Bu arada Potenza'nın linklerini ekledigi sitelerin ülkemize gönderimi var mı, bilgisi olan ?

Potenza
07 Kasım 2011, 17:34
Değerli arkadaşlarım,

justbandits.com dan ben bir çok parçayı getirmiştim,yalnız önce üye olmanız lazım,bir ingiliz sitesi,çünkü Banditler bu ülkede çok popüler.Parça geliyor ama bazen gecikebiliyor.Hugger dediğimiz,arka zincir muhafazasını(karbon görünümlü) getirmiştim,puig ön cam,daha bir kaç parça daha.Ama www.ebay.de nin arama motoruna GSF1200S yazarsanız çok daha fazla seçenek çıkar karşınıza.Almanyadan arka ledli stop grubu,zincir vs. getirmiştim.Yalnız şunu da söyleyeyim,ebay den alışveriş yaparken satıcının gönderi listesinde Türkiye var mı yok mu bakın.Bazı satıcılar göndermiyor,ama bir çoğu gönderiyor.

Bu arada Gökhan,bahsetmiş olduğun titreşim nasıl bir şey tarif etmen mümkün mü?Açıkçası hani tam teşhis için yakından görmek gerek,duymak gerek.
Fakat benimkisi 4200-4500 devirlerde sanki rezonans yaparcasına bir titreşime giriyordu.Sonrasında geçiyordu.Motordan gelen bir titreşim ise,eğer senkron ayarların düzgünse,bir miktar titreşim var normal.
Eğer çok rahatsız eden birşeyler varsa,ki dediğim gibi en iyi teşhis motor üzerinde yapılan teşhistir.İstersen birde ön aks bilyası ve sonrasında boyun bilyasına bir baktır.Bu arada bilemiyorum lastiklerin balansı ne durumda?
Tüm bu yazdıklarım sadece ekran başından olduğu için bir kısmı havada kalabilir,tekrar söylemekte fayda görüyorum.
Herkese kazasız sürüşler dilerim.

Gökhan
07 Kasım 2011, 18:20
Potenza söyledigim olay hareket halindeykende oluyor durdugu yerde de. Gidon bilyası başta olmak üzere yürüyen aksamla ilgili şüphe duyulacak çok nokta var var durdugu yerde de titreşim yapması diger seçenekleri eliyor gibi. Aslında benim sürüş gelnede 5. viteste 120-130 km aralıgında oluyor buda 4000-4500 devir aralıgı yapıyor. Senin dedigin gibi bu devir aralıgında titreşim yapıyorsa benim uzun yolculuklarda hafiften parmak uçlarının karıncalanmasının açıklıyor. Ya aslında öyle sürüşte rahatsız eden bir durum degil ama 4 silindir olması nedeniyle birazdaha titreşimsiz bekliyordum. Bilmiyorum belkide normal hali budur. Bi ara dikkat ediyim bakalım hangi devri aralıgında titreşim var.

bu arada önceki sayfalarda da bazı bandit 1200 kullanıcıları titreşimden bahsetmiş,onlarda da benzer durum olmuş. Sanırım bu motosikletin karakteri bu . Bende genelde titreşimin oldugu devir aralıgında kullandıgımdan normalden daha fazla dikkatimi çekmiş olabilir. Bu arada bandite motor koruma demiri taktıran oldumu? Açıkcası ondanda şüpheleniyorum?

Potenza
07 Kasım 2011, 22:09
Gökhan benim Banditte motor koruma vardı,Givi marka.Hatta bu titreşimden ötürü,koruma demirinin motora bağlandığı sağ taraftaki kulağında titreşime bağlı çatlama oldu ve koruma demirini kaynağa götürdük.Sonra 3 ay kadar sonra tekrar aynı noktadan çatladı,yenisi ile değiştirdim koruma demirini ki bu arada o motoru hiç düşürmediğimi söylemek isterim sana.Ne dururken ne de seyir esnasında.Aslında İst. da olsan sana önereceğim ve Bandit i iyi tanıyan ustalar var ama.

Dogan88
07 Kasım 2011, 22:46
Engine type: Air and oil-cooled 1,157 cc inline-4, DOHC, 16 valves. 98 hp (72 kW)/ 8,500 rpm, 91.7 Nm/ 6,500 rpm.
Overall Length: 2,130 mm (83.9 in)
Overall Width: 790 mm (31.1 in)
Overall Height: 1,235 mm (48.6 in)
Seat Height: 785-805 mm (30.9-31.7 in)
Wheelbase: 1,480 mm (58.3 in)
Ground Clearance: 130 mm (5.1 in)
Dry Weight: 215 kg (474 lbs)
Engine type: Air and oil-cooled 1,157 cc inline-4, DOHC, 16 valves. 98 hp
(72 kW)/ 8,500 rpm, 91,7 Nm/ 6,500 rpm.

gökhan bişey dikkatimi çekti. yukarıda verdiğin bilgilerde torku verdiği deviri 6500 olarak yazmışın fakat ilk sayfadaki arkadas aynen soyle yazmıs
Power: 98.00 HP (71.5 kW)) @ 8500 RPM
Torque: 91.00 Nm (9.3 kgf-m or 67.1 ft.lbs) @ 4500 RPM
şimdi hangisi doğru :)

Okan Sinan Ocan
07 Kasım 2011, 23:37
Potenza söyledigim olay hareket halindeykende oluyor durdugu yerde de. Gidon bilyası başta olmak üzere yürüyen aksamla ilgili şüphe duyulacak çok nokta var var durdugu yerde de titreşim yapması diger seçenekleri eliyor gibi. Aslında benim sürüş gelnede 5. viteste 120-130 km aralıgında oluyor buda 4000-4500 devir aralıgı yapıyor. Senin dedigin gibi bu devir aralıgında titreşim yapıyorsa benim uzun yolculuklarda hafiften parmak uçlarının karıncalanmasının açıklıyor. Ya aslında öyle sürüşte rahatsız eden bir durum degil ama 4 silindir olması nedeniyle birazdaha titreşimsiz bekliyordum. Bilmiyorum belkide normal hali budur. Bi ara dikkat ediyim bakalım hangi devri aralıgında titreşim var.

bu arada önceki sayfalarda da bazı bandit 1200 kullanıcıları titreşimden bahsetmiş,onlarda da benzer durum olmuş. Sanırım bu motosikletin karakteri bu . Bende genelde titreşimin oldugu devir aralıgında kullandıgımdan normalden daha fazla dikkatimi çekmiş olabilir. Bu arada bandite motor koruma demiri taktıran oldumu? Açıkcası ondanda şüpheleniyorum?

Benim Banditimde koruma demiri vardı Gökhan koruma demirinde kılcal çatlak yok ise (benim başıma gelmişti basit bir kaynak işlemi ile giderildi) ses yapmaz , aynı titreşim problemi bendede vardı hatta bu nedenle kafa grenajımı komple söküp bütün birleşim noktalarını yumuşak malzeme ile (bant şeklinde olanlardan) kaplamış ve en azından grenajlardan gelen sesi kesmiştim ama bunun ellerimdeki uyuşmaya faydası olmadı , daha sonra eğitim aldığımda motorda oturma tekniğimi değiştirdim ve ellerimdeki uyuşma problemi kendiliğinden kayboldu .

Sevgiler

Gökhan
08 Kasım 2011, 02:30
gökhan bişey dikkatimi çekti. yukarıda verdiğin bilgilerde torku verdiği deviri 6500 olarak yazmışın fakat ilk sayfadaki arkadas aynen soyle yazmıs
Power: 98.00 HP (71.5 kW)) @ 8500 RPM
Torque: 91.00 Nm (9.3 kgf-m or 67.1 ft.lbs) @ 4500 RPM
şimdi hangisi doğru :)

O ayrıntı benim dikkatimi haftlar önce çekti. Bende bu sayfadaki yazıdan dolayı max tork 4500 diye biliyordum ama nette birçok site 6500 demiş. Servis manuelini kurcaladım ordada göremedim. Bide sen bak istersen;

http://img819.imageshack.us/img819/6536/adszjq.png (http://www*****ibd.com/doc/36047175/2001-Suzuki-Bandit-1200-Service-Manual)

Bu arada eski kasa bandit 1200'lerin max torku 4500 devirde. Belki onla karışmıştır.

http://www.motomanga.com/index.php?topic=1650.0



Benim Banditimde koruma demiri vardı Gökhan koruma demirinde kılcal çatlak yok ise (benim başıma gelmişti basit bir kaynak işlemi ile giderildi) ses yapmaz , aynı titreşim problemi bendede vardı hatta bu nedenle kafa grenajımı komple söküp bütün birleşim noktalarını yumuşak malzeme ile (bant şeklinde olanlardan) kaplamış ve en azından grenajlardan gelen sesi kesmiştim ama bunun ellerimdeki uyuşmaya faydası olmadı , daha sonra eğitim aldığımda motorda oturma tekniğimi değiştirdim ve ellerimdeki uyuşma problemi kendiliğinden kayboldu .

Sevgiler

Hay çok yaşa bendede aynı durum var. Durdugu yerde devir saatini 4000 civarına çektigimde kafa grenajından ufak bir zırıldı geliyor. Aslında beni rahatsız eden daha dogrusu tedirgin eden buydu. Yoksa titreşimden öyle bir rahatsızlıgım yok. Bende uygun bir zamanda kafa grenajını söküp camı degiştirmeyi düşünüyorum bu arada motosiklet otobüste gelirken sol sakalın deponun oraya baglandıgı nokta baskı görmüş sakal depodan 1-2 cm kadar dışa dogru açılmış onu düzeltmeyi düşünüyordum. Senin söyledigin şu baglantı noktlarındaki yumuşak mazlemeyide uygulasam fena olmayacak. Bu arada o yumuşak malzeme hakkında biraz bilgi verirmisin tam ismi, nerden temin edebiliriz vs..

Gökhan
25 Kasım 2011, 14:06
Arkadaşlar motosiklette yoshimura uzun tüp egzoz ve girişinde biraz kaçırıyor.Onu yaptırmayı düşünüyorum hazır yaptırırken içinin elyafınıda degiştirmeyi düşünüyorum fakat biryandanda kararsızlık var. Bu motosikleti uzun km'ler boyunca kullanmayı düşünüyorum ve bilindigi gibi subap'lar başta olmak üzere motorun saglıgıgı için performans egzozları pek tavsiye edilmiyor. Size göre uzun tüp performans egzozu motosikletin saglıgını ne derece etkiler?

Açıkcası motorla cadde de piyasa yapmak gibi bir alışkanlıgım yok. Bu nedenle uygun fiyata orjinal egzozunu bulabilirsem orjinalini takmayı düşünüyorum.Amaç daha saglıklı bir motorla uzun km'ler yapmak. Fakat orjinal egzozun fiyatları çok uçuk.Öyleki birçok performans egzozundan daha pahalıya geliyor. 2. el temiz birşey ise hiç görmedim
http://www.bikebandit.com/2001-suzuki-gsf1200s-bandit-s/o/m6129#sch243595
burdaki fiyatı 900 $ e bi 200-300 $ da kargosu tutsa off off :)

Siz ne dersiniz orjinal egzozu bulup onca masrafın altına gireyim mi yoksa bu egzozu yaptırıp devam edeyim mi ?

Okan Sinan Ocan
25 Kasım 2011, 14:13
Hay çok yaşa bendede aynı durum var. Durdugu yerde devir saatini 4000 civarına çektigimde kafa grenajından ufak bir zırıldı geliyor. Aslında beni rahatsız eden daha dogrusu tedirgin eden buydu. Yoksa titreşimden öyle bir rahatsızlıgım yok. Bende uygun bir zamanda kafa grenajını söküp camı degiştirmeyi düşünüyorum bu arada motosiklet otobüste gelirken sol sakalın deponun oraya baglandıgı nokta baskı görmüş sakal depodan 1-2 cm kadar dışa dogru açılmış onu düzeltmeyi düşünüyordum. Senin söyledigin şu baglantı noktlarındaki yumuşak mazlemeyide uygulasam fena olmayacak. Bu arada o yumuşak malzeme hakkında biraz bilgi verirmisin tam ismi, nerden temin edebiliriz vs..

Mesajı geç gördüm kusura bakma , yapı marketlerde (koçtaş , tekzen v.b.) kolayca bulabileceğin bir bant bu 3M veya Scotch markaları kaliteli , tektarafı yapışkanlı ince keçe bant şeklinde.

Gökhan
25 Kasım 2011, 14:27
Okan birde üstte mesajım var ama :)

Okan Sinan Ocan
25 Kasım 2011, 15:14
Okan birde üstte mesajım var ama :)

Sevgili Gökhan 22 senedir hiçbir motoruna orijinal egsozu dışında egsoz takmamış bir adamım ben ne diyebilirimki , ayrıca Haydutun orijinal egsozu gerçekten nefistir :)

Gökhan
25 Kasım 2011, 15:25
O zaman orjinal egsoz arayışına başlamak lazım.:pale: Tr'de,yurt dışında sıfır veya temiz 2. el orjinal egsoz gören duyan bilen varsa yukardaki gibi fiyatı 900$ olmadıgı sürece bilgi verirse sevinirim. :)

Okan Sinan Ocan
25 Kasım 2011, 16:10
O zaman orjinal egsoz arayışına başlamak lazım.:pale: Tr'de,yurt dışında sıfır veya temiz 2. el orjinal egsoz gören duyan bilen varsa yukardaki gibi fiyatı 900$ olmadıgı sürece bilgi verirse sevinirim. :)

Sevgili Gökhan,

www.ebay.de adresinde 150 Euro civarında ikinci elleri var Almancası olan birisini bulursan azami 250 euro ya tamamını maledebilirsin...

Dogan88
26 Kasım 2011, 00:48
bende orjinal kullanıyordum, geçen hafta tb kısa tüp karbon egzos aldım taktım. susturucusuz gerçekten rahatsız ediyor fakat insanlar özellikle ağır vasıta araçlar farkediyor abicim... daha az tehlikeye giriyorum. hee motor sağlığı derseniz egzosla çok az ilişkisi vardır yada yoktur. egzos var diye gaza asılırsak tabiki ömrü kısalacaktır. ama düzgün kullanımda tabiki oyle kayda değer bir zararı olmaz. heleki üstüne susturucusunu takarsan hem ses hemde geri basınc yukselceği için orjinal egzoslu haline yaklasır. Biz napıyoruz, egzos takıyoruz hurra otobana canını cıkartıyoruz yağına suyuna bakmıyoruz, boşta kesiciye sokuyoruz tabiki ömrü biter. ben kitapcığında 6 binde bir yağ değiştirin diyor ben 4 binde bir bana göre en iyi yağ olan ipone ile filtreyle beraber değiştiriyorum. boşta hiçbir zaman gaz vermiyorum verenleride bu konuda motora ne kadar zararlı olduğunu anlatıyorum. tabiki bunlar sadece benim düşüncem katılırsınız katılmazsınız...

Gökhan
05 Aralık 2011, 01:42
30 dk. önce az kalsın saglam bir ceza yiyordum. Radara yakalandın diye durdurdular sonra baktık bi yanlışlık olmuş daha sonrada durduran memur bu seferde motorun tek ampulü patlak diye ceza yazmaya kalktı:mrgreen:

İki saat kısa yanıkken soldakinin uzun yanıkken her ikisinin yandıgını izah etmeye çalıştım hatta uygulamalı olarak defalarca gösterdim. Biraz mırın kırın etsede fena potkırdıgının farkına vardı. Akşam akşam iyi güldüm:)

Okan Sinan Ocan
05 Aralık 2011, 01:55
30 dk. önce az kalsın saglam bir ceza yiyordum. Radara yakalandın diye durdurdular sonra baktık bi yanlışlık olmuş daha sonrada durduran memur bu seferde motorun tek ampulü patlak diye ceza yazmaya kalktı:mrgreen:

İki saat kısa yanıkken soldakinin uzun yanıkken her ikisinin yandıgını izah etmeye çalıştım hatta uygulamalı olarak defalarca gösterdim. Biraz mırın kırın etsede fena potkırdıgının farkına vardı. Akşam akşam iyi güldüm:)

Sende hiç politik değilmişsin be Gökhancım niye eziyorsunki adamcağızı , "Amirim iyi farketmişsiniz ben hemen şu petrolden bi çift devreli ampul alıp değiştiririm" diyip sıyrılacaktın :)

Gökhan
05 Aralık 2011, 02:02
Yaa aslında uzun zamandır aklımda. İki farda nasıl olsa mercek, ikisini paralel baglayıp iki mercegede bi-xenon yapsam akü, satatör, konjektör üçlemine zarar verir mi? Normal xenon düşünmüyorum çünkü sellektör yaparken sorun oluyor bu nedenle bi xenon düşünüyorum ama paralel baglayıncada tesisatın kaldıracagını düşünmüyorum. Siz ne dersiniz elektrik tesisati ve elemanları(akü,konjektör,statör) 2 bi xenon farı aynı anda saglıklı bir şekilde beslemeye uygun mu?

Okan Sinan Ocan
05 Aralık 2011, 02:07
Yaa aslında uzun zamandır aklımda. İki farda nasıl olsa mercek, ikisini paralel baglayıp iki mercegede bi-xenon yapsam akü, satatör, konjektör üçlemine zarar verir mi? Normal xenon düşünmüyorum çünkü sellektör yaparken sorun oluyor bu nedenle bi xenon düşünüyorum ama paralel baglayıncada tesisatın kaldıracagını düşünmüyorum. Siz ne dersiniz elektrik tesisati ve elemanları(akü,konjektör,statör) 2 bi xenon farı aynı anda saglıklı bir şekilde beslemeye uygun mu?

Ben Haydutun orijinal farlarından çok memnundum bu nedenle hiç araştırmadım bu konuyu.

Gökhan
05 Aralık 2011, 02:12
Aslında bende uzunlarından çok memnunum gezilerde öndeki arkadaş için solladıgı araca sellektör yapıyorum, onun sellektöründen daha etkili oluyor:mrgreen: ama kısalar zayıf gibi. Gerçi zayıftan öte sanırım yükseklik ayarının yapılması gerekiyor.

Dogan88
05 Aralık 2011, 14:16
Yaa aslında uzun zamandır aklımda. İki farda nasıl olsa mercek, ikisini paralel baglayıp iki mercegede bi-xenon yapsam akü, satatör, konjektör üçlemine zarar verir mi? Normal xenon düşünmüyorum çünkü sellektör yaparken sorun oluyor bu nedenle bi xenon düşünüyorum ama paralel baglayıncada tesisatın kaldıracagını düşünmüyorum. Siz ne dersiniz elektrik tesisati ve elemanları(akü,konjektör,statör) 2 bi xenon farı aynı anda saglıklı bir şekilde beslemeye uygun mu?

bixenon olayı xenonla alakalı olmayıp mercekle alakalıdır. yani motorun üstündeki mercekleri söküp bixenon mercek takman lazım. içine yine istersen ds1 istersen h7 ampulu uydurup takabilirsin. tabiki bixenon'un sellektör tepkisini başka hiçbir aydınlatma veremez. uygulayabilirsen harika olcagına eminim. yinede http://www.xenonmercek.com/ sitedeki ahmet arkadasla bir görüş elin yatkın değilse sana yardımcı olacaktır.

Gökhan
05 Aralık 2011, 15:01
Aynı mercegi kullanmak için söylememiştim. Mercek girişi için farın içine kesme zahmetinden kurtuldugum için demiştim ama bi xenon için aynı yuvayı kullanabilirmiyiz bilimyorum.Yukarda yazdıgım gibi önceligim 1200S 'in elektrik tesisatı ve elemanlarının iki bi xenonu aynı anda saglıklı bir şekilde besleyebilecek mi buna net bir cevap bulmak lazım. Zira bırakın iki bi xenonu aynı anda beslemeyi tek ampulü dahi beslerken könjektörde aküde sorun yaşayanlar oldu.Uygun olmayan ampul ve balans çeşitleri istenmeyen durumlara yol açabiliyor. Bu nedenle motosikletlere bi xenon montajı ve işin teknik kısmı konusunda bilgili ve tecrübeli biriyleriyle konuşmak lazım. Bu arada linkteki site arabalara yönelik sanırım ?

Dogan88
05 Aralık 2011, 17:09
gökhan bey öncelikle sitedeki arkadaş arabalar yapıyor genelde modifiyeyi fakat bende cbf 150 olduğu zmanda yaptırmıştım hatta buyur sitesine fotoları eklemiş http://www.xenonmercek.com/modifiyeler2009_17.html

gayette profesyonel olmuştu. senin olayına gelince bixenon merceklerin boyları H7 merceklerle aynı boyda. sende sadece üstündeki H7 mercekler farı açıp sökülcek içine http://www.xenonmercek.com/xhella_b2s_1.html bu mercekler takılcak. ahmet bey bu konuda tecrübeli ve uydurma işini büyük ustalıkla yapıcaktır. bu saatten sonra senin yapcağın iş esasında bana göre çok basit. bak resimlerde görüyorsundur merceklerden 2 tane kablo cıkıyor. artı ve eksi olarak. 2 tane bixenon mercek takıcagın için 2 tane eksi 2 tane artı olucak. bunların eksilerini bağlıcan artılarını baklıcan tek kablo yapıcan ve sendeki uzun H7 ampulune gelen sokete monte edicen. şimdi uzunların tamam olcak. selektör yapınca 2 mercekteki perdede çalışcak. sonraki adımlar merceklere xenon montajı. bndada aynı sekilde 2 tane ampul oldugu için 2 tane eksi ve artı uç olcak. bunlarıda eksiyi eksiyle artıyı artıyla birleştirip 2 tane uç yapıcan ve kısa H7 ampulune gelen sokete bağlıcan. olay bundan ibaret. hee sorun yaşarmıyım dersen ben cbfte nokta kadar sorun yaşamamıştım. Banditte ise orjinal sarı H7 ampuller 55w olarak çalışır. yani kısa ampul 55w- uzun ampulde 55w. takcağın xenon 35 watt :). devamlı ikisi yanıcağı için 35+35 70 watt akım çekicektir. şu anda orjinalde uzunu açınca kısa sönüyormu bilmiyorum fakat eğer sönmüyorda 55+55 110 wata dayanan tesisat 70 wattı hissetmez bile :). hee uzunu yakınca kısa sönüyor dersen 55 watt her durumda akım çekiyor. aradaki 15 watt akımda extra yük emin ol haydutun tesisatına zarar vermez. yalnız bilmediğim sey bixenonun bobinlerinin kaç watt akım çektiği. bu sadece selektör yaptıgında bobinler devreye gircek. o küçük bobinlerin ciddi bir akım cektiğini hiç sanmıyorum. bilgiler umarım işine yarar.

Gökhan
05 Aralık 2011, 18:50
Sagol dogan emin ol işime yarayacak.Bu arada uzunları yaktıgımda her ikiside yanıyor evet.

Rizede olmam nedeniyle ahmet beyin ustalıgından pratikte yararlanamasamda enazından mercek balans ve ampulleri alırken onunda düşüncelerini alırım.

Dogan88
05 Aralık 2011, 23:44
bnde izmirdeyim farı yollamıştım, istersen sende farı yollayabilirsin o montajını yapıp yollucaktır, Uzunu açında kısa sönmüyorsa tesisatına nokta kadar yük binmiyecektir. hatta şu andan daha rahat çalışacaktır.

Gökhan
06 Aralık 2011, 00:30
Tamamdır bakımlardan sonra kendisiyle irtibata geçerim.Sagol

Dogan88
06 Aralık 2011, 01:03
yalnız bixenon yaparsan ikili olarak senin selektöründen korkulur. yıldırım falan düştü sanırız :D

Gökhan
06 Aralık 2011, 01:34
Evet bende onun için bi-xenon düşünüyorum zaten. :P Şaka bir yana bizim mercekli farları olan banditlerin aydınlatmaları gerçekten çok iyi ama caanım ülkemin sürücüleri karşısında o iki mercek dahi yetersiz kalabiliyor. Birde yagmurlu havalarda hatta yagmuru geçtim yol önceden ıslanmış olsa dahi gece görüşü ciddi boyutta kayboluyor. Kısaca olay caddede piyasa yapmaktan çok güvenlikle ilgili. Zaten bi-xenon alırsam yagmurlu havalarda görüşü arttırmak için olabildigince normal homojen ampulün o sarı ışıgına yakın birşey düşünüyorum.