PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eksoz neden çatlar



RunemagicK
19 Şubat 2010, 22:25
Eksozum vida yerinden 2.kez çatladı bugün, daha önceki 4-5 ay önce olmuştu. Zatlarda hep olurmu bilmiyorum, hiç duymadım ama benimki sürekli çatlıyor, kaynak yaptırıyorum mecburen.
Sebebi ne olabilir bunun, hiçbiryere vurmadımda, geçen gün motor sıcakken yıkamacıda su tutturmuştum, ondan olabilirmi acaba?

Birde klasik bir soru soriyim, aküm düzgün şarj olmuyor bi türlü, sabahları motoru çalıştırmakta güçlük çekiyorum haliyle, bunun sebebi nedir? konjektörmüdür acaba

mach1
20 Şubat 2010, 03:11
Egzoz sıcakken hayatta su tutulmaz %90 ondandır nedeni egzozun o kısmı en azından 250C oluyor su deydiği an...

Birkannn
20 Şubat 2010, 03:20
Evet sicakken su filan geldiyse olabilir

RunemagicK
20 Şubat 2010, 04:07
çatlayan yer belkide en az su gelen yerdir, hiç aklım almadı gerçekten. peki şarj konusunda bilginiz varmı acaba

remzi_39
20 Şubat 2010, 05:01
Ozaman yagmurdada catlamasi gerekli...
Bence sebebi bu olamaz..

ozgurakman
20 Şubat 2010, 11:24
titreşim, ucuz işçilik, kötü malzeme, korozyona karşı önlem alınmayışı, v.b. gibi şeyler egsozu çatlatır, aküyü boşaltır:cherry:

AydoganX
20 Şubat 2010, 11:39
Egsoz manifoldları yağmurda kullanımda sürekli ön tekerin sıçrattığı suyla temas halinde oluyor.

Eğer bu sebepten çatlayacaksa yağmurda kullanılan tüm motorların egsoz manifoldları çatlardı.

Bence ilk montaj esnasında normalinden fazla sıkılmış egsoz vidaları yüzünden yoldaki herhangi bir çukura vs. sert girince çatlamıştır. Daha sonrada ne kadar kaynak atılırsa atılsın, orijinalindeki dayanıklılığı kalmamıştır.

storm150_mmk
20 Şubat 2010, 11:39
akü yuksek ihtimal konjektörden .alışmıyordur. herhangi bi elektrikçide kontejtörünü ölçtür.

GKN
20 Şubat 2010, 13:05
Zatların egzozları fabrikasyon problemli, çatlama kulaktan kopma ve iç dağılma sorunları sık sık görülür. Sana tavsiyem civata verinin arkasından bi parça ekleyerek kaynak yaptırman.
Şarj ile ilgili ise; eğerki gösterge tablonda sol taraftaki şarj göstergesinde düz yolda ortalama süratlerde gidergen çubuk üst seviyede ise rolantide aşırı düşmeler yaşıyo ise..
Yada sabah yola çıkarken düşük gösteriyo ise akün son yolculuğuna çıkmış demektir. Yanigöstergedeki şarj kısmından şarj sisteminde sorun olup olmadığıını anlayabilirsin ..

osmaniyeli
20 Şubat 2010, 13:14
kıskanç bir eksoz olabilir seninkisi::blusssh:


benim eksoz da 1-2 defa kırıldı. sebebi titreşimdi bendekinin. bir de eksoz askıları eksozu iyi tutmalı

FEROTEP.EKO
20 Şubat 2010, 13:20
150 zat'ta yok tüm çin motorunda mazeme zayıf olması titreme olması eksoz ve cıvataları kopmasını ve gevşemesine ve sebep olur :pr:

RunemagicK
20 Şubat 2010, 16:32
Zatların egzozları fabrikasyon problemli, çatlama kulaktan kopma ve iç dağılma sorunları sık sık görülür. Sana tavsiyem civata verinin arkasından bi parça ekleyerek kaynak yaptırman.
Şarj ile ilgili ise; eğerki gösterge tablonda sol taraftaki şarj göstergesinde düz yolda ortalama süratlerde gidergen çubuk üst seviyede ise rolantide aşırı düşmeler yaşıyo ise..
Yada sabah yola çıkarken düşük gösteriyo ise akün son yolculuğuna çıkmış demektir. Yanigöstergedeki şarj kısmından şarj sisteminde sorun olup olmadığıını anlayabilirsin ..

akü daha yeni yahu, 3 aylık filan ve aldığım günden beri aynı
asıl sorunun başlangıcı şöyle oldu. ampullerim sürekli patlıyordu ama ististasız her sefer tek marşta çalışıyodu, sorun yüksek voltajdı sanırım, ustaya götürdüm sargıyı değiştirdi ve aküyü değiştirmemi söyledi, aküyüde değiştirdim bosch aldım ama o günden beri bu dediğim durum oluyor işte

huska
20 Şubat 2010, 17:08
akü daha yeni yahu, 3 aylık filan ve aldığım günden beri aynı
asıl sorunun başlangıcı şöyle oldu. ampullerim sürekli patlıyordu ama ististasız her sefer tek marşta çalışıyodu, sorun yüksek voltajdı sanırım, ustaya götürdüm sargıyı değiştirdi ve aküyü değiştirmemi söyledi, aküyüde değiştirdim bosch aldım ama o günden beri bu dediğim durum oluyor işte

usta senın sorunun konjektör.bozuk oldugu ıcın akuyu dengesız beslıyor.elektrıkcıde olctur?egzosunda en kolayı kalıtelı olanları var ondan taktır ben 20000kmdır kullanıyorum egzos hala taş gıbı.yalnız yaptırırken egzosun arkasına kucuk bi lama attırki tıtresımden etkılenmesın.