Orijinalini görmek için tıklayınız : Karbüratörümün Cinsi Nedir?
mertyagci
14 Şubat 2010, 14:26
Merhaba arkadaşlar.Karbüratörümü değiştirmek istiyorum çünkü kar büratörümden son zamanlarda istediğim verimi alamıyorum.Karbüratörü www.rialli.com dan satın alacağım.Fakat 2 farklı model bulunuyor,Telli ve Elli model olmak üzere iki farklı karbüratör modeli var.Benim karbüratörüm acaba telli mi?,elli mi? bunu açığa kavuşturabilecek bana yardımcı olacak bir arkadaş arıyorum.
http://img153.imageshack.us/img153/6003/140220101145.jpg (http://img153.imageshack.us/i/140220101145.jpg/)
http://img41.imageshack.us/img41/8067/140220101146.jpg (http://img41.imageshack.us/i/140220101146.jpg/)
http://img251.imageshack.us/img251/5128/140220101147.jpg (http://img251.imageshack.us/i/140220101147.jpg/)
aggressive
14 Şubat 2010, 15:29
telli ve elden diye bahsedilen jigle nin tel kontrollu yada direk el ile açılıp kapatılanı olmalı
motorhocası
14 Şubat 2010, 16:06
Manifolda bağlanan esnek lastik yırtılmış,hava alır,çekişten düşer.
Hazır sökmüşken karbüratör memelerini ve ayar civatalarını yuvalarıyla beraber benzinle temizlemek gerekir.
mertyagci
14 Şubat 2010, 16:41
Motor hocası çok doğru söylüyorsun karbüratörümün hava aldığı doğru fakat karbüratöde bir sorun var.Karbüratörün motorla bağlama vidalarını skınca karbüratör kendini kasıyor ve gaz telini kilitliyor.Bu durum nadirde olsa bir çok motorda olan bir sorunmuş yani sordum soruşturdum.Kesinlikle karbüratörünü değiştir dediler.Zaten senin dediğin o esnek lastiğide yedek parçacıdan satın aldım artık yeni karbüratörümle birlikte monte edeceğim.Fakat telli mi elli mi alacağım onu çözemedim.
motorhocası
14 Şubat 2010, 17:04
Gaz telini kilitliyor ve gazı direk yükseltiyorsa,relanti ayarını düşürün. Kirli durumdaki relanti ayarı ile, temizlendikten sonra karbüratörün devir yükseltmesine neden olabilir. Bence gerek yok değiştirmenize,jigle telli diye belirttiği gidondan kumandalı jigledir.
mertyagci
14 Şubat 2010, 17:06
Rölanti ayar vidasıyla bir alakası yokki vidaları gevşetince gaz düzeliyor karbüratörün mekanizması bozulmuş sanki.Bu arada yani şimdi resimden görüldüğü gibi benim karbüratör elli mi tellimi bendeki jigle gidonda bulunuyor ve bir tel yardımıyla işlev görüyor.
ozgurakman
14 Şubat 2010, 17:10
eğer bahsedilen jikle ise, telliye gerek yok bence. çünkü takılı kalabilir. ama elli de öyle bir problem olmaz. mesela ybr de elli.
zaferkarizma
14 Şubat 2010, 19:42
elli alman daha iyi olur ama modeline uygun olmalı yoksa bi işe yaramaz elinde patlar aralarında fazla fark yok zaten birini elinde gideondan digerinide elini karburatörün oraya sokup yukarıya kaldırarak acarsın
kashmar54
14 Şubat 2010, 19:46
senin jikle gidondan kontrollüyse elli oluyor
_OLD_
14 Şubat 2010, 21:15
Resimdeki karbüratörün jiklesi tel ile kontrol edilen model.Telli tip almalısınız.
Yenisini takarken buradaki resimlerinde yardımı olur.
Kolaygelsin.
http://bowlsla.viewbook.com/pc20inst#1
racer2000
14 Şubat 2010, 21:54
benım motorunda cıkle tellı ve dıreksıyondan kontrollu...ben telını söktum attım elımı sokuyom malum yere cıkleyı cekıp verıyom marsın gözune :mrgreen::mrgreen:
piranha dört
14 Şubat 2010, 23:15
Merak ettigim bişey var:Karbüratörün metal.Gaz telin çelik halat sarımlı.yani vidayı çokta sıksan karbüratörün şeklini degiştiremez, karbüratöre yeni delikler açıp yanda taksan gaz telin esnek oldugundan gaz kelebeginde sorunsuz çalışacaktır.Resimlerde göründügü üzere mika benzeri siyah contan patlak,gaz telinin ucu fişek kapagına tam geçmemiş.Bence gaz telin de yada fişeginde bir sorun var.Tabi burdan böyle görünüyor.Vidayı fazla sıkmak butür parcalarda(hareketli yada sızdırmazlıgını vida sıkma ile degiştirmeyecek)vidayı yalama yapmaktan öte gitmeyecek diye düşünüyorum.Ve ekliyorum:Hareketli tek parça var fişek ve altında ignesi.memeler ve kanallar açık ve uygun degerlerde ise bu tür karbüratör kolay kolay arıza vermez.Kolay gelsin.
_OLD_
15 Şubat 2010, 02:12
Merak ettigim bişey var:Karbüratörün metal.Gaz telin çelik halat sarımlı.yani vidayı çokta sıksan karbüratörün şeklini degiştiremez, karbüratöre yeni delikler açıp yanda taksan gaz telin esnek oldugundan gaz kelebeginde sorunsuz çalışacaktır.Resimlerde göründügü üzere mika benzeri siyah contan patlak,gaz telinin ucu fişek kapagına tam geçmemiş.Bence gaz telin de yada fişeginde bir sorun var.Tabi burdan böyle görünüyor.Vidayı fazla sıkmak butür parcalarda(hareketli yada sızdırmazlıgını vida sıkma ile degiştirmeyecek)vidayı yalama yapmaktan öte gitmeyecek diye düşünüyorum.Ve ekliyorum:Hareketli tek parça var fişek ve altında ignesi.memeler ve kanallar açık ve uygun degerlerde ise bu tür karbüratör kolay kolay arıza vermez.Kolay gelsin.
Değerli kardeşim,
Resimde görülen tel ve kol gaz verme için değil.Bunlar Jikle mekaniği ve teli.Bu karbüratörde gaz teli yuvarlak kısmın üzerinden giriyor.Resim linkine bakarsan iyi olur.
piranha dört
15 Şubat 2010, 10:20
_OLD_ :Bende onoktayı belirttim aslında yani üstdeki.Gaz fişegini yukarı çeken telin üstden girdigi yer.
mertyagci
15 Şubat 2010, 13:05
Arkadaşlar jikle teli varya ilk resimdeki jiklne telinin tam solundaki bir somun var o somunlar her iki taraftada var o somunları sıkınca gaz teli sıkışıyor somunları gevşetincede normalde dönüyor fakat somunların gevşek durması karbüratöre hava aldırtıyor.Karbüratör neden o somunlar yüzünden kendini kasıyor onu anlamadım.
kashmar54
15 Şubat 2010, 18:52
senin jikle gidondan kontrollüyse elli oluyor
Telli yerine elli yazmışım pardon yeni fark ettim:rendeer:
piranha dört
23 Şubat 2010, 21:42
Mertyagci dedigin o iki somun anladıgım kadarı ile karbürotörünü emme manifolduna sabitleyen saplamalara taktıgın somun ise;sıktıgında fişegi kasıyorsa :salut: karbüratörün ya kırık ya gönyesi kayık yada esnek.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO