PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Eksantrik zinciri nasıl sökülür Yardım?



aegeanxtr
08 Şubat 2010, 02:36
Selam arkadaşlar 150 cc scooterımın eksantrik zinciri uzamış değişmesi gerekiyo. Ben şimdi bu zinciri nasıl söküp yenisiyle değiştirebilirim komple gövdeyi yarmakmı gerekli yoksa bunun baklalardan sökülme gibi bir tekniği varmı ?

draggy
08 Şubat 2010, 02:43
Selam arkadaşlar 150 cc scooterımın eksantrik zinciri uzamış değişmesi gerekiyo. Ben şimdi bu zinciri nasıl söküp yenisiyle değiştirebilirim komple gövdeyi yarmakmı gerekli yoksa bunun baklalardan sökülme gibi bir tekniği varmı ?

Vitesli motorla çalışma mantığı aynı ise komple açılacak..

bygrm
08 Şubat 2010, 02:53
Selam arkadaşlar 150 cc scooterımın eksantrik zinciri uzamış değişmesi gerekiyo. Ben şimdi bu zinciri nasıl söküp yenisiyle değiştirebilirim komple gövdeyi yarmakmı gerekli yoksa bunun baklalardan sökülme gibi bir tekniği varmı ?

bunu sorduğuna göre yapamassın mümkünatı yok senteleri ayarlayamassın sübapların hangi açıda bakıcaklarını bilemessinn emin ellerde ustalarda yapılması gerekir.. eğer egzantirik zinciri 2 diş atlarsa sübapları pistona çakar üst kapağıda dağıtırsın...:cat: bunu sen yapma bisiklet zinciri değiştirmeye benzemezz egzantirik değiştirmek , Ustalık ister.. !!!
http://i224.photobucket.com/albums/dd255/korhankursat/vfr800engcut02.jpg
burada açıkça gözüküyor egzantirik zinciri.. v motor olsada egzantirik zincirnin çalışma prensibi aynıdır.. 2 tırtık kaymasından ne tip bir zaman hatası olucağını siz tahmin edin..!!! bu bir usta işidir..!!

aegeanxtr
08 Şubat 2010, 05:31
bunu sorduğuna göre yapamassın mümkünatı yok senteleri ayarlayamassın sübapların hangi açıda bakıcaklarını bilemessinn emin ellerde ustalarda yapılması gerekir.. eğer egzantirik zinciri 2 diş atlarsa sübapları pistona çakar üst kapağıda dağıtırsın...:cat: bunu sen yapma bisiklet zinciri değiştirmeye benzemezz egzantirik değiştirmek , Ustalık ister.. !!!
http://i224.photobucket.com/albums/dd255/korhankursat/vfr800engcut02.jpg
burada açıkça gözüküyor egzantirik zinciri.. v motor olsada egzantirik zincirnin çalışma prensibi aynıdır.. 2 tırtık kaymasından ne tip bir zaman hatası olucağını siz tahmin edin..!!! bu bir usta işidir..!!

Selam Sente,avans ayarı,subap ayarı bunlardan yana sıkıntım yok bunların hepsini kendim yaparım. Eksantrik dişlisinin konumu piston üst ölü nokta vs. bunları iyi bilirim bugüne kadarda hepsini kendim yaptım. Ben sadece eksantrik zincirinin gövdeyi ayırmadan değiştirilip değiştirilemeyeceğini sordum.

mustafa20
08 Şubat 2010, 10:33
arkadaşım aynı bisiklet zinciri söküp takar gibi çıkarıp değiştirebilirsin eksantrik zincirini
eline bi çivi ve bi çekiç alıp eski zinciri herhangi biryerinden sök.
eski zincirin ucuna yeni zinciri bağlayıp eski zinciri sökeken yeni zinciri tak mış olursun
zincirin krakn üzerindeki dişliye oturmasına dikkat et
kolay gelsin

ARBETUS
08 Şubat 2010, 12:31
aslında motoru komple açmaya gerek yok. Ustanda egzantrik zincişri sökme aparatı varsa
normal zincir sökme işlemiyle aynı mantıkta yapılabilir. Benim ustamda bu alet mevcut. Motoru komple indirmeye gerek kalmıyor. Velo moto da 8-10 liraya falan satılıyor bu aparat. Sente ayarlarıyla alakalı tüm işaretlemeler Krank milinin üstünde mevcut. İki tane tapa var bir büyük biride küçük. büyüğe krangı çevirecek anahtarı takıyorsun. diğerindede işaretler ve çizgiler var. Üst ölü noktayı gösteren.

aSuBaYaH
08 Şubat 2010, 12:40
off gözüküyor gazı aldı sökmeye gitti bence:P

huska
08 Şubat 2010, 13:04
dün gaz kelebek ayarını soruyordun bugun ekzantrık zıncırını degıstırıorsun 3 gun önce segman atmıstın motordan anladıgını zannedıorum ama bu sorular motordan anlamayan işi bılmıyen bırının sorcagı soru deıl gercekten motoru sıfırdan mı topluyorsun yoksa harbıden bılmeden ezbere mıllete soru sorarak insanların bılgilerını sınadıgını dusunmeye basladım

aegeanxtr
09 Şubat 2010, 02:44
dün gaz kelebek ayarını soruyordun bugun ekzantrık zıncırını degıstırıorsun 3 gun önce segman atmıstın motordan anladıgını zannedıorum ama bu sorular motordan anlamayan işi bılmıyen bırının sorcagı soru deıl gercekten motoru sıfırdan mı topluyorsun yoksa harbıden bılmeden ezbere mıllete soru sorarak insanların bılgilerını sınadıgını dusunmeye basladım

Ne alakası var kardeşim ben niye insanların bilgilerini sınayayım dün kelebek ayarını sordum bugün eksantrik zincirini sorarım bilmediğim konularda yada aklıma takılan şeyleri burada bilen insanlara sormam yardım istemem suçmu. Şimdi bi eksantrik zincirinin daha basit bir değiştirme yönteminin olup olmadığını sormam motordan anlamadığım anlamınamı geliyo yoksa bende bilirim komple gövdeyi yarıp değiştirmeyi. Daha önce bu zinciri değiştirdim komple gövdeyi ayırarak tabiki sende bilirsin ki motordan anlıyosan bu çok zahmetli bir iş niye böyle yaptım çünkü sanayide bi ustaya sormuştum o zincirin gövdeyi ayırmadan değiştirilemeyeceğini söylemişti demekki arkadaşların dediğine göre değiştirilebiliyomuş. Motoru sıfırdan toplamıyorum kusurlu olan parçaları değiştiriyorum motor yağ yakıyodu komple silindir değiştirdim eksantrik zincirinin değişmesi gerektiğini düşündüğüm için şimdide onu değiştirmek istiyorum çünkü hayatım bir zincire bağlı olsun istemem 80 km/s hızla giderken o zincirin kopup yada yerinden çıkıp krank miline dolandığını düşünürsek hiçte hoş olmayan sonuçlar yaşanabilir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:35 ----------


off gözüküyor gazı aldı sökmeye gitti bence:P

Ben öyle gaz almam merak etme bi iş yapacaksam iyice araştırıp ince eleyip sık dokuyarak yaparım. Off gözükmem normaldir çünkü sürekli bilgisayar başında duracak değilim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:37 ----------


arkadaşım aynı bisiklet zinciri söküp takar gibi çıkarıp değiştirebilirsin eksantrik zincirini
eline bi çivi ve bi çekiç alıp eski zinciri herhangi biryerinden sök.
eski zincirin ucuna yeni zinciri bağlayıp eski zinciri sökeken yeni zinciri tak mış olursun
zincirin krakn üzerindeki dişliye oturmasına dikkat et
kolay gelsin

Cevap ve bilgi için teşekkürler. :cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:43 ----------


aslında motoru komple açmaya gerek yok. Ustanda egzantrik zincişri sökme aparatı varsa
normal zincir sökme işlemiyle aynı mantıkta yapılabilir. Benim ustamda bu alet mevcut. Motoru komple indirmeye gerek kalmıyor. Velo moto da 8-10 liraya falan satılıyor bu aparat. Sente ayarlarıyla alakalı tüm işaretlemeler Krank milinin üstünde mevcut. İki tane tapa var bir büyük biride küçük. büyüğe krangı çevirecek anahtarı takıyorsun. diğerindede işaretler ve çizgiler var. Üst ölü noktayı gösteren.

Cevap ve bilgi için teşekkürler. :cat: