PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Salcano Elden Geçirilecek: ....Geçiiiiir.



ceyhun__22
13 Ocak 2010, 14:17
Selamün aleyküm Motosiklet.net sakin ve sakineleri.Abilerim, ablalarım, kardeşlerim.

2009 model, gözüm kadar olmasa da gayet iyi baktığım bir adet Salcano panther 100(sonradan 110) sahibiyim.Ama motor bu zamanlar ilk kışını gördüğünden midir nedir biraz mutasyona uğradı.Sizlere yapılması gerekenlerle ilgili birkaç sorum olacak.
1.Yüksek devirde Vites attıktan sonra sıradaki vitesi ilk bir saniye kaçırabiliyor (bence anormal) -debriyaj değişmeli mi yoksa sıkılabilir ayarlanabilir bişey mi)
-maliyeti nedir? -son hızı da düşürüyor kanımca .90 geçemiyorum.
2.Arka fren balatası sanırım bitti, gere gere yer kalmadı ve eskiden daha iyiydi.
-Maliyeti nedir ? -bir de bu cupların tamamındaki ilk frende gelen tak sesi bundan mı?
3.Motordan subap sesi de geliyor. Çekişte falan sıkıntı yok ancak rolantide dikiş makinası gibi şık lıyor.Bilmeyen birisi için kesinlikle sorun değildir ama ben duyuyorum.Motor 8 000'de -subap ayarını da kurcalatmalı mıyım? -maliyet?
4.Yağ değişimi de yapmayı düşünüyorum iyice su oldu içindeki marka olarak hiçbir bilgim yok daha önce hiç altında yağ gezdiren bi motorum olmamıştı -Ne önerirsiniz_ (gözünü sevdiğim mobylettesi :) )

fazla bile oldu ama şimdilik sorularım, sorunlarım bu kadar.Engin bilgilerinize dayanarak gerisini sizlere bırakıyorum.Şimdiden teşekkürler.

yürekçe
13 Ocak 2010, 14:43
Selamün aleyküm Motosiklet.net sakin ve sakineleri.Abilerim, ablalarım, kardeşlerim.

2009 model, gözüm kadar olmasa da gayet iyi baktığım bir adet Salcano panther 100(sonradan 110) sahibiyim.Ama motor bu zamanlar ilk kışını gördüğünden midir nedir biraz mutasyona uğradı.Sizlere yapılması gerekenlerle ilgili birkaç sorum olacak.
1.Yüksek devirde Vites attıktan sonra sıradaki vitesi ilk bir saniye kaçırabiliyor (bence anormal) -debriyaj değişmeli mi yoksa sıkılabilir ayarlanabilir bişey mi)
-maliyeti nedir? -son hızı da düşürüyor kanımca .90 geçemiyorum.

CEVAP : %80 ihtimal debriyaj balatasıdır diyorum... hele ki gazı açtıktan sonra bir süre zınlayıp sonra birden atağa kalkıyorsa kesinlikel balata derim... 25-40 tl arasıdır...

2.Arka fren balatası sanırım bitti, gere gere yer kalmadı ve eskiden daha iyiydi.
-Maliyeti nedir ? -bir de bu cupların tamamındaki ilk frende gelen tak sesi bundan mı?

cevap: benim for fusinun ön çifti 35 tl orjinal idi... :P

3.Motordan subap sesi de geliyor. Çekişte falan sıkıntı yok ancak rolantide dikiş makinası gibi şık lıyor.Bilmeyen birisi için kesinlikle sorun değildir ama ben duyuyorum.Motor 8 000'de -subap ayarını da kurcalatmalı mıyım? -maliyet?

cevap : subap ayarını değiştirsne ne olacak ki, bir süre sonra tekrarlayacak... eğer üst kafa açılmadan yapılabiliyorsa yaptır ama bence sorun ince yağ kullanılmış. sen yağı değiştir, 10/40 sanırım seninki, kullan. bence birşey kalmaz :)
4.Yağ değişimi de yapmayı düşünüyorum iyice su oldu içindeki marka olarak hiçbir bilgim yok daha önce hiç altında yağ gezdiren bi motorum olmamıştı -Ne önerirsiniz_ (gözünü sevdiğim mobylettesi :) )

cevap : shell advance kullanmanı tavsiye edebilirim, castroll da güzeldir..

fazla bile oldu ama şimdilik sorularım, sorunlarım bu kadar.Engin bilgilerinize dayanarak gerisini sizlere bırakıyorum.Şimdiden teşekkürler.

yani senin sorunun, yağ, debriyaj ve fren balataları....
maximum 100tl ye tüm bakımların gerçekleşmiş olur...

immortalboss
13 Ocak 2010, 14:45
Dostum dediklerinin içinden şöyle başlayayım.8000 km'deki bir motosiklette dediğin parçaların hepsinin aşınması normal.Ben de cup kullanıyorum.Ancak frene bastığımda tak diye bir ses gelmiyor sanırım senin frenden kaynaklanıyor.Vitesi kaçırması sanırım debriyaj bittiği yada aşındığı için.Subap ayarına gelince güzel bir usta bul bir de o dinlesin derim.Gerekiyorsa yaptır.Yağ değişimine gelince asla ucuza kaçma! Ben 10-40 castrol kullanıyorum.Adam bana 20-50 motor yağı koy diyor.:mrgreen:Ama kullanılması gereken 10-40 ya da 15-50 diye biliyorum.Ben izmirden 18 liraya almıştım 1 lt.Diğerlerinin maliyeti hakkında birşey bilmiyorum.Kolay gelsin.

ceyhun__22
13 Ocak 2010, 22:20
bu debriyajın işçiliği para o zamansa yahu.

HercuL
13 Ocak 2010, 23:25
yürekce hocam gerekeni söylemiş motoruna göre masrafı cıkar seninkide dediği gibi 100 ü geçmes :cat:

ceyhun__22
15 Ocak 2010, 00:18
bu yağ olayında hala biriki öneri daha gelse diye bekliyorum.Biliyorum bunun çok başlığı açıldı sitede ama dediğim gibi markayı geçtim numarasını dahi bilmem.Ben bir 90 numara bilirim onu da balya makinasının içine koyarız.20-50 bilirim kamyon şanzımanına mı ne koyulur.mobilette 2T yazan her yağ benim için ideal di.
Castrol ün ismini duyuyorum sürekli sitede.Güzel de 10-40w var 15-45w var bu da bi önemli olay ne yapacaz?

ceyhun__22
16 Ocak 2010, 00:36
yarın yapıyorum herşeyi.Castrol alıyorum 10-40 w.

mogli
16 Ocak 2010, 00:45
Bana kalsa yağa boşuna para verme. Çok yüklenmiyorsan orta halli ucuz bir 20-50 koy. Sonuçta sport makine değil uçuk devirlere çıkmıyorsundur. Düşünsene toplamda yağa 300 lira fazla vereceksin diyelim, bu motor ömrünü ne kadar uzatacak? Onun yerine ucuz yağ koy hadi olsun olsun 5000 erken gitsin motorun. O kadar zaman yağa vereceğin paranın yarısıyla motoru sıfırlat. Sonuçta parça fiyatları uygun bir motor. Ben param olmadığı zamanlarda eski motoruma 20 50 koyuyordum yaklaşık 20 000 de hiçbir derdi yok.


Frenden gelen tak sesi de; kampananın göbeğinin frene bastığında dönmesini engelleyen bir kol vardır. Onun vidası gevşediyse oradan geliyor olabilir. Boşluğunu al sık biraz.


Ha bunlar benim görüşlerim, belirttim ama hiçbir mesuliyet kabul etmem. :)

ozgurakman
16 Ocak 2010, 00:59
Bana kalsa yağa boşuna para verme. Çok yüklenmiyorsan orta halli ucuz bir 20-50 koy. Sonuçta sport makine değil uçuk devirlere çıkmıyorsundur. Düşünsene toplamda yağa 300 lira fazla vereceksin diyelim, bu motor ömrünü ne kadar uzatacak? Onun yerine ucuz yağ koy hadi olsun olsun 5000 erken gitsin motorun. O kadar zaman yağa vereceğin paranın yarısıyla motoru sıfırlat. Sonuçta parça fiyatları uygun bir motor. Ben param olmadığı zamanlarda eski motoruma 20 50 koyuyordum yaklaşık 20 000 de hiçbir derdi yok.


Frenden gelen tak sesi de; kampananın göbeğinin frene bastığında dönmesini engelleyen bir kol vardır. Onun vidası gevşediyse oradan geliyor olabilir. Boşluğunu al sık biraz.


Ha bunlar benim görüşlerim, belirttim ama hiçbir mesuliyet kabul etmem. :)

ne 300 lirası. 1 lt. castrol yarı sentetik 10w 40 yağ alacak. o da 20 lira.:queen::queen::queen:

ceyhun__22
16 Ocak 2010, 01:09
ne 300 lirası. 1 lt. castrol yarı sentetik 10w 40 yağ alacak. o da 20 lira.:queen::queen::queen:

yok o totalde demek istemiş:queen: motor ömrünce yani:cat:

mogli
16 Ocak 2010, 01:47
Litresi 20 lira. Yani 40 000 de motor yese , her binde yağ değiştirdiğini varsayarsak 20x40=800 lira.

Şimdi bunun yerine 6-7 liralık yağ koyduğunu varsayarsak, tamam hadi 6-7 olmasın kaliteli olsun yine 10 liralık yağ koysa ve motor ömrü yarıya inse ( ki kesinlikle inmez o kadar)

40 kere yağ değiştirse 40x10=400 eder. Kalan 400 de motoru yenilemeye yeter de artar.

Ki adım kadar eminim motoru çok sıkıştırmazsan hiçbir fark olmuyor. Sonuçta 20-50 ile 10-40 aynı tip buji ile ateşlemeli makinalar için üretiliyor. Kullanma klavuzuna bakarsan orada da ayrıntılı bir biçimde anlatılıyor. Eğer çok soğuk havalarda kullanmıyorsan gönül rahatlığıyla kullan 20-50. Hatta ELF in 20-50 bir yağı var adını tam bilmiyorum Formula... gibi birşey 4 litresi 27 lira gibi birşey sanırım.

immortalboss
16 Ocak 2010, 12:19
Tercih senin dostum;) Öneriler bu kadar sanırım.:) Ama ben castrol derim.He biraz cebini gıdıklar ama:) Motosikleti yaptırdıktan sonra burada paylaşırsan ne kadar tuttu,ne sorun varmış seviniriz.Kolay gelsin. . .

crazyrider
16 Ocak 2010, 12:54
yagı walvolıne 10-40 koy yazın 15-50 kısın 10-40 koyulur dıger masraflar gelınce motorcuya gıdersen yag desımı ıcın 30 debrıyaj balatalrı ıcın 60 balatalar ıcın 20 tl nı alır balataları ve yagı kendın degıstırebılırsın aslında zor bısey degıl :cat:

ceyhun__22
17 Ocak 2010, 00:46
Bugun eski bir araç tamircisi usta ile beraber(emekli şuan tanıdığım) yağ almaya gittik.Castrol eskisi gibi değil falan diye duymuş.Baktım millet de hep shell diyor, shell satıyor.Servisten 15 tl ye shell advence 15w-50 yağ altım. Fren balatası da bi çin malı 10 liraya bir de honda kinetik için üretilmiş hindistan malı vardı 15 e onu aldım.Yarın takıcam.Debriyajın kaçırmasını da adam yağa bağladı.Koy yağı düzelcek dedi.Gereksiz ama yarın resimleri eklerim :) teşekkürler

ethemm76
17 Ocak 2010, 01:29
Bugun eski bir araç tamircisi usta ile beraber(emekli şuan tanıdığım) yağ almaya gittik.Castrol eskisi gibi değil falan diye duymuş.Baktım millet de hep shell diyor, shell satıyor.Servisten 15 tl ye shell advence 15w-50 yağ altım. Fren balatası da bi çin malı 10 liraya bir de honda kinetik için üretilmiş hindistan malı vardı 15 e onu aldım.Yarın takıcam.Debriyajın kaçırmasını da adam yağa bağladı.Koy yağı düzelcek dedi.Gereksiz ama yarın resimleri eklerim :) teşekkürler

Yaw Shell advance aldın ok de. Advance sx mi, yoksa vsx mi, sx sarı etiketlidir ve madeni yağdır. Yarı sentetik dahi değildir. Eğer vsx ise yani beyaz etiketli ise tam sentetiktir. Umarım beyaz etiketli ve tam sentetik olanını almışsındır. Ben Edirne iklimi ve şu mevsim için Shel Advance VSX 10w-40 ı almanı önerirdim. Kış şartlarına 15-50 ağır gelebilir. İlk çalıştırma, motoru ısıtma 10-40 a göre biraz daha zahmetli olabilir. Yazında mart nisandan sonra 15w-50 Advance VSX le devam edebilirsin. Castrol 10-40 yarı senttik ama bu Advancenin vsx serisi 10-40 tam 15w-50 de tam sentetiktir. Eğer aldığın 15w-50 yağı henüz kullanmadıysan bence Shell Advance VSX 10w-40 la değiştirmeni öneririm.

moto-x
17 Ocak 2010, 01:52
cup motorlarda sağ kapakta bi 15 lokma nın açacağı somun var onu gevşet içindeki vidayı düz tornavida ile çevirerek debriyaj ayarı yap

ceyhun__22
17 Ocak 2010, 11:22
cup motorlarda sağ kapakta bi 15 lokma nın açacağı somun var onu gevşet içindeki vidayı düz tornavida ile çevirerek debriyaj ayarı yap

bakayım varsa onu da yapalım.1-2 saat içinde icraat başlıcak

crazyrider
17 Ocak 2010, 12:48
15-50 yag almıssın arkadasım kışın 15-50 yag koyulmaz agır gelır kendın bılırsın soylememız gerekenı soyledık sana kolay gelsın:bounce: