PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Xenon alacağım dayanamıyorum. . .



Sayfa : [1] 2

immortalboss
08 Ocak 2010, 20:40
Arkadaşlar bugün bir crypton da xenon gördüm uzun-kısa.O kadar güzel görünüyordu ki. . .Aydınlatmaya gelince benim motosikletimin beyaz ampülü var.Kısalar çok güzel ama uzunları yaktığımda görüntü kayboluyor desem yeri.Servise gittim ve sordum.Bana ince balans uzun-kısa japon malı xenon için 150 lira fiyat verdi. . .Şimdi ben bu xenon olayına kafayı takmış birisi olarak sizlere sorularımı sorayım.Kimi arkadaşlar diyor ki aküyü bitiyormuş. . .Kimisi diyor ki elektrik tesisatını yakıyormuş. . .Kimisi diyor ki xenon ısındı mı kapanıyormuş. . .Servise sordum direk cevap bu.''Tak yauvvvv.Motur değil mi bu. . .:queen:''Arkadaşlar inanın şimdi cryptonlu arkadaşı bulabilecek olsam çıkacağım sokağa soracağım.Ama bulamam.Ben xenon olayıyla kafayı sıyırmış durumdayım.Eğer bir sorun oluyorsa takmayacağım ama olmuyorsa da gerçekten motosikletimde bulunmasını isterim. . .:cat:

Volkan Serezli
08 Ocak 2010, 21:00
xenonun özelliği zaten ısısıdır o ısıyla beraber beyez ışık ortaya çıkar xd
bnce çin mallarına taktırtma yada amperi yuksek bi akü al
direk kutp başlarından kablo çek
en sağlıklısı bu bence
ama kablo kalın bi kablo olsun...

mustafa20
08 Ocak 2010, 23:02
merhaba arkadaşım
bende kn 150 var ve tek devre xenon taktım 6 aydır kullanıyorum
uzun yolda ve yüksek devirde bi sorun yok
ama uzun süre 3000 devir gibi bi hızla 5 dakikadan sonra sönüyor yani akünün şarjını bitiriyor.
benim kullandığım çin malı
aklına takılan bişey olursa telefon edebilirsin
544 494 4552
mustafa erdoğan denizli

CBR700F
08 Ocak 2010, 23:23
Eskiden xenon farmı vardı ahh ahh

bugay
08 Ocak 2010, 23:34
madem bu kadar akü şarj harcıyor yakıt tüketimine etkisi nedir acaba?

Volkan Serezli
09 Ocak 2010, 00:34
madem bu kadar akü şarj harcıyor yakıt tüketimine etkisi nedir acaba?

çokta fazla diildir...

KaPTaNHaSaN
09 Ocak 2010, 10:32
madem bu kadar akü şarj harcıyor yakıt tüketimine etkisi nedir acaba?
yakıta etkisi yok elektirik parası çok gelir..:pr:




1 ay oldu bende de uzun kısa zenon var cbf 150 de. 150 ye taltırdım ince balans.. daha bir zararını görmedim.

TanImsIz
09 Ocak 2010, 10:37
xenon normal ampülden daha az akü harcıyor. Alacaksanızda 8000k öneririm, motosiklette en güzel duran renk bu (kristal mavi)

babaçi
09 Ocak 2010, 11:08
xenon normal ampülden daha az akü harcıyor. Alacaksanızda 8000k öneririm, motosiklette en güzel duran renk bu (kristal mavi)

özkan hoş durması açısından dediğin doğrudur,5500k ise aydınlatmada en üst noktayı yakalıyor.

immortalboss
09 Ocak 2010, 19:08
xenon normal ampülden daha az akü harcıyor. Alacaksanızda 8000k öneririm, motosiklette en güzel duran renk bu (kristal mavi)

Arkadaşlar ben bu olayı anlamadım.Şimdi xenon normalden daha az elektrik harcıyorsa akü nasıl bitiyor.Bir yerde bir sorun var.:) Beyaz ampülden kurtulalım diyorum ama kimse dinlemiyor.Nette buldum tek ampül+balans 120 lira.Markası da mtec:wiinkk:.Ama kafamı karıştırdınız.:) Şimdi çin malından uzak duruyoruz.O konuda hem fikiriz.Ama bu akü bitirme ve kablo konusu canımı sıkıyor.Yok mu başka bilgisi olan. . .

_OLD_
09 Ocak 2010, 19:21
Şimdiye kadar gördüğüm xenon kitler hep 35 watt.Motosikletin far ampulü 35 watt ise herhangi bir değişiklik,ilave bir şey gerekmez.Ampul 18 watt ise kablo,akü röle gibi değişiklik ve ilave gerekir.Yeterli şarj sağlanamıyacağı içinde akü zaman içinde boşalır.
Bu link'tek açıklamalar faydalı olabilir:
http://www.teknocomelektronik.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=21&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=54

osmaniyeli
09 Ocak 2010, 19:59
Eskiden xenon farmı vardı ahh ahh

:cherry:nekadar eski

Mustafa abi bilir 1983 yılında elo elektronik adlı dergide xenon taşınabilir lamba vardı bir sayısında.

immortalboss
09 Ocak 2010, 20:04
Mustafa abi dediğin linke tıkladım.Bir güzel okudum.Yarın gidip motosikletimin ampülüne bakacağım.Yalnız bir sorun var.Motosikletimin ampülünün üstünde h4,h7 vs. yazar mı? Bunu nasıl anlayacağız.Motosikletim 125 cc cup.Almak istediğim ürün de bu. . .
http://www.sahibinden.com/motosiklet_icin_ozel_xenon-08WQQaXQQ19016755WQQpXQQdisplayitem

CİHAN
09 Ocak 2010, 20:20
fark görüntüsü
xenon alacaklar kaliteyi ucuza alamazsınız, haberiniz ola.
ben kuzenle beraber set aldım 300 tl kişi başına 150 tuttu ankca gelin görün yolun aydınlıgını.
görmeden paçaları sıvamayın alın xenon.

http://img171.imageshack.us/img171/5930/15082009651small.jpg (http://img171.imageshack.us/i/15082009651small.jpg/)http://img171.imageshack.us/img171/15082009651small.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img171/15082009651small.jpg/1/)

Mehmet-07
09 Ocak 2010, 20:30
bu linkte ki ampül tipi S2 diye geçer genelde bunlar bulunur motosikletlerde
http://www.rialli.com/static/images/productimage-picture-far-ampulu-12v-3535-ms1002180346.jpg
Buda h4 ampül dedikleri Arkası 3 tırnaklı
http://www.h4bulb.com/images/H4bulb.jpg

_OLD_
09 Ocak 2010, 20:32
Ampul tipi üzerinde yazmaz.Seninki mutemelen 35+35 Watt armut şekilli ampuldur.Tek farda uzun+kısa olması gerektiğinden h4 uzun+kısa xenon alman gerekir.H1,H3,H7 ampuller tek tırnaklı,H4 üç tırnaklıdır.H4 set pahalıdır.Senin beğendiğin H1 veya H7 dir.Bunlar tek flamanlı ampul gibi olduklarından farın içinde özel düzenek yoksa sadece uzun huzme için kullanılır.Böyle bir ampul takılırsa farı kısaymış gibi aşağı eğmek gerekir ve selektör yapılamaz.
Ampul tipleri buradan bakabilirsin ama en iyisi oto parçacısında görmektir.
http://www.karatayotomotiv.com.tr/?mod=cat&cat_id=6

Mehmet-07
09 Ocak 2010, 20:35
burda bir honda CBF150 de görmüştüm xenon. Nerde ve kaça yaptırdıgını ögrenip gidip sordum. 8000k uzun kısa hüzmeli montaj hariç 135 tl markası ne bilmiyorum ama onu sormayı unutmuşum.:cherry: Burdaki suzuki AN 125HK lerin cogunda görüyorum xenon. onlara olurda bizimkilere mi olmaz :mrgreen: olur elbet. verdigin linkteki ampüle baktım alırsan sonucu buraya yazda bizde faydalanalım.bende xenon yapmayı düşünüyorum

immortalboss
09 Ocak 2010, 21:11
http://www.rialli.com/static/images/...1002180346.jpg
ARkadaşlar benim motosikletimdeki ampulün aynısı bu. . .Ama gerçekten anlamadım.Bakın özellikleri söyleyeyim.Benim motosikletim 35 watt ampul.Alacağım xenon da 35 watt.Alacağım xenon da sorun olur mu?Bu arada yorum yazan herkese teşekkürler. . .

Mehmet-07
09 Ocak 2010, 21:21
http://www.rialli.com/static/images/...1002180346.jpg
ARkadaşlar benim motosikletimdeki ampulün aynısı bu. . .Ama gerçekten anlamadım.Bakın özellikleri söyleyeyim.Benim motosikletim 35 watt ampul.Alacağım xenon da 35 watt.Alacağım xenon da sorun olur mu?Bu arada yorum yazan herkese teşekkürler. . .

Link ölü Birdaha yayınlarmısın

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:21 ----------


bu linkte ki ampül tipi S2 diye geçer genelde bunlar bulunur motosikletlerde
http://www.rialli.com/static/images/productimage-picture-far-ampulu-12v-3535-ms1002180346.jpg
Buda h4 ampül dedikleri Arkası 3 tırnaklı
http://www.h4bulb.com/images/H4bulb.jpg

Bunlardan Birimi :D

mstf_gnc
09 Ocak 2010, 22:04
fark görüntüsü
xenon alacaklar kaliteyi ucuza alamazsınız, haberiniz ola.
ben kuzenle beraber set aldım 300 tl kişi başına 150 tuttu ankca gelin görün yolun aydınlıgını.
görmeden paçaları sıvamayın alın xenon.

http://img171.imageshack.us/img171/5930/15082009651small.jpg (http://img171.imageshack.us/i/15082009651small.jpg/)http://img171.imageshack.us/img171/15082009651small.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img171/15082009651small.jpg/1/)

abi süper yaa cbf 150 alırsam bende takıcam kesinnnnn

mondial50tt
09 Ocak 2010, 22:23
bende ki s2 ampul honda activa ya takacağım da şu akü bitirme meselesinden bi türlü cesaret edemedim

immortalboss
09 Ocak 2010, 22:49
Link ölü Birdaha yayınlarmısın

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:21 ----------



Bunlardan Birimi :D

Evet şu ampulün olduğu link.ARkadaşlar 35 watt alsak ta sorun yaşarmıyız xenon da?

mondial50tt
09 Ocak 2010, 22:56
s2 mi h4 mü

immortalboss
09 Ocak 2010, 23:02
s2 dostum.Keşke motosikletcime gittiğimde markasını sorsaydım sattıığı xenonun.150 lira montaj dahil japon malı demişti.

Özer
09 Ocak 2010, 23:02
özkan hoş durması açısından dediğin doğrudur,5500k ise aydınlatmada en üst noktayı yakalıyor.

Bence de görünüş değil,performans daha önemli.
4000-4500cal güneş ışığına en yakı olandır dolayısıyla mükemmel bir görüş aranıryorsa bu ısı değerleri tercih edilmelidir ancak rahatsız etmek isteyenler tabi olarak çok daha yüksek ısı dereceli ampulü tercih edecektir ama unutmayalım,
Yanlış ışık gözleri çok daha erken yorduğundan kaza hata ve kaza olasılıkları daha yüksek.

Dipnot: 125-150cc motosikletlerin aküleri xenaon farları desteklemez!! yolda kalırsınız akü boşalınca.

mondial50tt
09 Ocak 2010, 23:07
bende ki de s2 kardeş, verdin mi siparişi

immortalboss
09 Ocak 2010, 23:14
Vermedim kardeşim forumu takip ediyorum. . .Yine vazgeçebilirim.Korkuyorum bu akü sorunundan.Motosikletimdeki beyaz ampülü çıkaracağım ama.Çünkü hiç aydınlatmıyor!

Mehmet-07
10 Ocak 2010, 02:37
Evet şu ampulün olduğu link.ARkadaşlar 35 watt alsak ta sorun yaşarmıyız xenon da?


---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:36 ----------

[/COLOR]
Vermedim kardeşim forumu takip ediyorum. . .Yine vazgeçebilirim.Korkuyorum bu akü sorunundan.Motosikletimdeki beyaz ampülü çıkaracağım ama.Çünkü hiç aydınlatmıyor!

Akü en Az 7 amper Olması Lazım diye biliyorum.. Seninki Akç Amper?

Beyaz Ampülü h4 tipi 35/35 şeffaf ampül ile degiştir.Beyaz ışık Yagmurlu havalarda Berbat. Normal Işık Yere sarı rengini verdigi için daha iyi gösterir çakma xenona göre.

Arjantinli69
10 Ocak 2010, 04:18
Vermedim kardeşim forumu takip ediyorum. . .Yine vazgeçebilirim.Korkuyorum bu akü sorunundan.Motosikletimdeki beyaz ampülü çıkaracağım ama.Çünkü hiç aydınlatmıyor!

şimdi olay aslında gayet basit. zenon kitler ilk çalışma anında balans fazla amper çeker aküye ,tesisata varsa lamba anahtarına yüklenme genelde burdan kaynaklanıyor.ama h7 (35 watt ) genelde motosikletlerin çogunda kullandıgı zenonları kullanmak için eksradan,bobini yeniden sardırarak veya uygun olanıyla değiştirerek + konjektörde ona göre değişecek,tesisat ilave güçlendirme istiyorsa yaptırıyorsunuz ve sorunsuzca kullanıyorsunuz,bununda ortalama maliyeti 230-250 tl civarı.yoksa genelde ilerleyen zamanlarda sorun çıkartıyor akü konjektör,tesisat. 70-80 tl vererek zenon almakla olmuyor genelde iş :)

Mehmet-07
10 Ocak 2010, 04:23
Ozaman Normal h4 lere talim ::153::

immortalboss
10 Ocak 2010, 11:27
Of xenon offf.Mustinin sigara içen adamını koymak istiyorum foruma.Yarın sabah gidip konuşacağım motosikletcimle. . .Arkadaşlar yağmurda motosiklet kullanmıyorum.Sadece yazları. . .O yüzden kaliteli bir beyaz ampülde olur ama benim ki gibi olmasın:( Uzunları yaktım mı hiçbirşey yok ortada.Kısa farlarda da çok az bir yer aydınlatıyor. . .

Dogan88
10 Ocak 2010, 13:57
arkadaslar bendede çin malı motor var ve 2 yıldır kullandıgım akümün üstüne xenon taktım ve ne akü bitmesi ne kablo erimesi hiçbir sorunla karşılaşmadım. bu tür sorunları yaşayan arkadaslar mutlaka vardır ki bu iddaalar ortaya atılmıstır ama benim için bunlar asılsızdır :) eğer izmirde olan varsa montaj konusunda yardımcı olurum. kendi motorumunda montajını kendim yapmıstım :).

http://i1001.hizliresim.com/2010/1/10/2412.jpg
http://i1001.hizliresim.com/2010/1/10/2439.jpg

_OLD_
10 Ocak 2010, 15:32
Xenon farlarlarla ilgili bazı notlar:
Xenon far : Genellikle kısa far olarak kullanılan Xenon farlarda ışık dağılımının düzgün ve keskin olması için mercekli elipsoidal projektörler kullanılır. Az da olsa reflektör tabanlı Xenon far kullanan üreticiler de bulunmaktadır.

Kullanılan projektör/reflektör Xenon ampulünün optiğine göre tasarlanmıştır.

Xenon ampulun uzun ısınma süresi nedeni ile uzun farda halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.

Bi-Xenon far : Xenon fardan farkı, uzun far ışığını da Xenon ampulden üretebilmesidir.

Elipsodial projektörün önündeki hareketli siper küçük bir motor ile yukarı-aşağı hareket ettirilerek kısa-uzun far geçişi sağlanır.

Sadece kısa far açıkken Bi-Xenon özelliği çalışır, kısa far kapalıyken sellektör yapılabilmesi için ayrı bir halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.

Altı çizgili satırda anlatılmak istenen :Farın şekli,yansıtıcı ayna şekli xenon far ampulüne uygun olmalıdır.Çoğunluk motorsiklet (özellikle scooter'ların) farları S2 tip armut ampule göre ayarlı olduğundan,bu tip çanağa xenon ampul takıldığında ışığı toplama özelliği değişeceği için önünüzü istenilen şekilde aydınlatmaz.Sadece karşıdan baktığınızda parlak mavimsi bir ışık görürsünüz.
Diğer notlarında dikkate alınması,özellikle farlar kapalı iken selektör yapabilme,
yararlı olur.

Emrah.ark
10 Ocak 2010, 15:46
Xenon farlar hakkında pek bi bilgim yok..
Benim merak ettiğim konu şu yardımcı olabilicek varsa makbule geçer..
Benim Çin malı bi scooter'ım var..
18+18 wat h4 ampul vardı orjinalinde beyazlarla değiştirdim ben gene 18 wat.
Pek iç açıcı aydınlattıqını söyliyemem ve gece görmem zorlaşıyo..Gözümle ilgili problemim var..
Ben 18 watt yerine 35 watt takmak istiyorum..Direk taksam bi zararı olurmu?
Takmak için değişiklik yapmak gerekiyor ise ne yapmam lazım vs vs..
Şimdiden Teşekkür Ediyorum.

_OLD_
10 Ocak 2010, 16:48
Xenon farlar hakkında pek bi bilgim yok..
Benim merak ettiğim konu şu yardımcı olabilicek varsa makbule geçer..
Benim Çin malı bi scooter'ım var..
18+18 wat h4 ampul vardı orjinalinde beyazlarla değiştirdim ben gene 18 wat.
Pek iç açıcı aydınlattıqını söyliyemem ve gece görmem zorlaşıyo..Gözümle ilgili problemim var..
Ben 18 watt yerine 35 watt takmak istiyorum..Direk taksam bi zararı olurmu?
Takmak için değişiklik yapmak gerekiyor ise ne yapmam lazım vs vs..
Şimdiden Teşekkür Ediyorum.

18 watt ampül 1,5 amper akım çeker 12 voltta,35 watt ise 3 amper.Yük iki katı artıyor.Kabloların,far anahtarının,alternatörün,akünün bu yükü kaldırıp kaldıramıyacağını görmeden,ölçme yapmadan olur demek yanlış olur.

Emrah.ark
10 Ocak 2010, 17:08
18 watt ampül 1,5 amper akım çeker 12 voltta,35 watt ise 3 amper.Yük iki katı artıyor.Kabloların,far anahtarının,alternatörün,akünün bu yükü kaldırıp kaldıramıyacağını görmeden,ölçme yapmadan olur demek yanlış olur.

Cevabınız için teşekkür ederim..Yalnız 35 watt ı kaldırcağını sanmıyorum..Nedeni ise şuanda bile motor çalışır vaziyetteyken gaza bastıqımda benzin ibresi+akü göstergesinde yükselme oluyo..Akü normal ama benzin Neden oluyo anlamış değilim.Birde dediğiniz gibi farlardan 2 katına çıkarsa aküye zarar gibime geliyor.En iyisi bi elektirikçiye gidip kontrol ettiriyim..Gerekli parçaları değiştirdikten sonra olur herhalde..Farlara bi çözüm bulmam lazım yoksa akşam motora binmem çok tehlike arz ediyor..

can_sen
10 Ocak 2010, 17:44
dostum aynı motoru bende kullanıyorum. bence bizim motosiklette elektrik aksamı baya bir kötü. o yüzden sarı ışıklı orjinal ampulle yola devam. yada aküyü değiştirip, kaliteli bir akü üzerine xenon düşünülebilir. öyle olsa bile, merceksiz xenon'dan yeterli performans alamazsınız.

ayrıca bazı arkadaşlar 8000 k xenon önermişler. arabamda farlarda ve sislerde 8000k kullanma hatasında bulundum. Kimseye önermiyorum. Beyaz ışıktan farkı yok. 4300k kullanın. aydınlatma neymiş o zaman görürsünüz :) ama dediğim gibi, bende de soru işaretleri bırakıyor bu Çin malı scooterların elektrik aksamı ile oynamak. o yüzden kesinlikle tavsiye etmiyorum...

tr100a
10 Ocak 2010, 19:56
arkadaşım bende cub a yapıcak oldum ve araştırdım araştırmam kendi motorum üzerine şimdi fara giden elektirik tesisatı ayrı direk aküden gitmiyor bu tesisatın taşıyacağı akım yaklaşık 3amper ancak aküden giderse (akü bitinceye kadar) geçici olarak 5-6 amper olabilir bu xenon için gerkli çünkü xenon ilk devreye girdiğinde iki kat fazla akım çekiyor bu nedenle bazı arkadaşların aküsü bitip sorun yaşıyorlar xenonda mercek uygulaması yapmassan ışık dağılır karşıdaki aracı rahatsız eder ve (muayenede onay alamassın bir kaç yerde okuduğumun yalancısıyım) mercek ışığin tamamı yere yansıtır büyük firmalar volvo-mersedez ve diğerleri 4300c xenon kullanıyor en iyi görüş bu değerde oluyor 6000c den yukarı ışığın rengi açık maviden mora doğru (12000c) gidiyor geceleri ve sisli havalarda 5500-6000 kelvinden yukarı değerlerde görüş açın sıfıra düşüyor benim cub ın farı dikdörtgen 8x12cm olduhundan ve ampül tipi uygun olmadığı için grenaj içindeki mesafe kısa 11cm mercek boyu 13cm bende yamahanın reflektörsüz (desensiz) yuvarlak farını alıp grenajı yuvarlak fara uygun ve grenaj içindeki mesafeyi merceğe uygun olarak ayarlayıp kalıp cıkartıp fiberden yaptım bu hafta sonunda yuvarlak farlı olarak kullanacaz kısmetse daha sonra mercek uygulaması yapıp bixenon a (uzun-kısa) gececez inşallah şimdi ısıda yüksek oluyormuş plastik aksamı eritip eritmeyeceğini ileride beraber görecez tesisattaki problemleri geçen akımı ölçüp nerden nasıl kaynaklandığını ileriki zamanlarda başlık açıp yazıcam oradan okuyabilrsiniz yaptığım grenaj resimlerinide ileride paylaşırım bakalım beğenecekmisiniz

immortalboss
10 Ocak 2010, 21:37
Dostum sen ne yaptın yaaa.Buradan devam edelim. . .Ya ben sadece aydınlatma iyi olsun diyorum.Merceksiz çok mu kötü olur bilmiyorum.Yarın gidip konuşacağım. . .Şöyle söyleyeyim beyaz ampül kullanacaksanız kesinlikle kaliteli birşey alın. . .Ben olmazsa sarı ampulüme döneceğim. . .

Özer
10 Ocak 2010, 23:31
Xenon farlarlarla ilgili bazı notlar:
Xenon far : Genellikle kısa far olarak kullanılan Xenon farlarda ışık dağılımının düzgün ve keskin olması için mercekli elipsoidal projektörler kullanılır. Az da olsa reflektör tabanlı Xenon far kullanan üreticiler de bulunmaktadır.

Kullanılan projektör/reflektör Xenon ampulünün optiğine göre tasarlanmıştır.

Xenon ampulun uzun ısınma süresi nedeni ile uzun farda halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.

Bi-Xenon far : Xenon fardan farkı, uzun far ışığını da Xenon ampulden üretebilmesidir.

Elipsodial projektörün önündeki hareketli siper küçük bir motor ile yukarı-aşağı hareket ettirilerek kısa-uzun far geçişi sağlanır.

Sadece kısa far açıkken Bi-Xenon özelliği çalışır, kısa far kapalıyken sellektör yapılabilmesi için ayrı bir halojen far reflektörü ve ampulü kullanılmaktadır.

Altı çizgili satırda anlatılmak istenen :Farın şekli,yansıtıcı ayna şekli xenon far ampulüne uygun olmalıdır.Çoğunluk motorsiklet (özellikle scooter'ların) farları S2 tip armut ampule göre ayarlı olduğundan,bu tip çanağa xenon ampul takıldığında ışığı toplama özelliği değişeceği için önünüzü istenilen şekilde aydınlatmaz.Sadece karşıdan baktığınızda parlak mavimsi bir ışık görürsünüz.
Diğer notlarında dikkate alınması,özellikle farlar kapalı iken selektör yapabilme,
yararlı olur.


Değerli Old,
Yorumlarını ve aktardığın bilgileri fırsat oldukça isteyerek takip ediyorum. İzleninim, birçoğunu yaşamış ama her şeyden önce yorumların araştırma ve doğru bilgi aktarma çabasını gösteriyor.
Xenon far ile ilgi bu yorumun benim belli bir müddet sonra yapmayı düşündüğüm yorum du...
Bir çok Xenon aydınlatma sistemi ile donatılmış araç malesef Xenon'un desteklemesi gerektiği mercekten yoksun.Dolayısı ile sürücüye yolu aydınlatmış olsa da,karşı trafikten gelenler için ÇOK ciddi bir tehdit çünkü, görmeyi nerdeyse sıfır denecek düzeye indirmekte.Ön'de giden aracın sürücüsü ise dikiz aynası nedeni ile kör olmakta, bu da başka bir tehdir.
Bazı üreticler merceksiz aynalı yansıtıcı kullanıyor ancak ayna standart değil.

Buradan tüm Xenon aydınlatma sistemi uygulamayı düşünen arkadaşlara bu vesile ile tekrar seslenmek istiyorum.İlk sayfada Xenon farını öğen arkadaşımızın fotoğrafına tekrar bakmanızı istiyorum çünkü vurgulamaya çalıştığım ciddi sorunu açıkça ortaya sermekte.

Fotodaki motosikletlerin Xenon farları mercekli elipsoid projektör tip olmadığından dar bir ışık hüzmesi yerine kontrosüz saçılmış bir ışık kaynağından öteye gidememekte..işte bu tip bir ışık kaynağı sürücüsü hariç tüm trafik bireyleri için tehlikeli birer unsur olmakta.:cat:

Xenon takmadan önce dezavanyajlarını da göz önünde bulundurmak gerek.Ben de taka bililrim, en alasını hemde ancak motosikletimin far düzeneği Xenon'a uygun değil.

immortalboss
10 Ocak 2010, 23:41
Arkadaşlar sanırım bizim xenon işi yaş oldu.:)Çünkü motosikletin üzerinde fazla değişiklik yapmak istemiyorum.Kesip bozma işleri olmayacak kesinlikle.Arkadaşlar jawacı abimiz alarm satıyordu.Onda hala daha varsa bu ürünü alacağım.Bugün söküp baktım.(Motosikletimin 2008 modelinde alarm+uzaktan çalıştırma vardı benimkinde yok.)Soketler hazır.Sadece maddiyatı düşürme açısından yapılmış bir uygulama olarak sökmüşler alarm ve uzaktan çalıştırmayı.Gerçekten güzel bir ürüne benziyordu.Eğer varsa 30 lira ayırabilirim.:)

Mehmet-07
11 Ocak 2010, 00:07
Xenonu akşam motorun servisinde bir ybr125 te gördüm. adam far açıkken marşa bastı rolantide 30 sn kadar calışana kadar farın gücü bi düştü bi yükseldi aynı far acıkken sinyal yakıyonda farlarda göz kırpar gibi oluyor ya işte aynı öyle.Ustaya sordum bu niye böyle yapıyor diye aküden kaynaklnır biraz çalışınca kendini toparlar dedi.Peki bu fara zararlı degilmi dedim bir zararı olmaz dedi.
Normal ampülünü H4 yaparsan sonucu yazarsan sevinirim. Bende h4 yaptırmayı düşünüyorum.
Alarm konusuna gelince 30 tlye zaten motosiklet aksesuarcılarında satıyolar jawacı abiye ulaşamazsan

can_sen
11 Ocak 2010, 00:39
aslında hummalı bir çalışma ile olmayacak iş değil. çıkmacılardan iki(kendi motorum için 2 tane lazım, normalde 1 sanırım) adet mercek(ki en ucuzu ladanın bir araba modelinde var) ve gerekli kablolar. eğer motosikletimizin aküsü yetersizse, yetecek bir akü de alınmalıdır. bundan sonra elimiz yatkınsa kendimiz bişiler yapabiliriz. yok, sizde benim gibi beceriksizseniz, sanayide bir fiberciye kalıp yaptırıp, elektrikçiye tesisatını çektirebilirsiniz. tabi bunların hepsi vakite ve nakite bakıyor. ben ikisini de ayarladığım bir zaman bu projeye atılabilirim. Eğer atılırsam, detaylı fotoları yollarım. herkese selamlar :)

Özer
11 Ocak 2010, 09:36
aslında hummalı bir çalışma ile olmayacak iş değil. çıkmacılardan iki(kendi motorum için 2 tane lazım, normalde 1 sanırım) adet mercek(ki en ucuzu ladanın bir araba modelinde var) ve gerekli kablolar. eğer motosikletimizin aküsü yetersizse, yetecek bir akü de alınmalıdır. bundan sonra elimiz yatkınsa kendimiz bişiler yapabiliriz. yok, sizde benim gibi beceriksizseniz, sanayide bir fiberciye kalıp yaptırıp, elektrikçiye tesisatını çektirebilirsiniz. tabi bunların hepsi vakite ve nakite bakıyor. ben ikisini de ayarladığım bir zaman bu projeye atılabilirim. Eğer atılırsam, detaylı fotoları yollarım. herkese selamlar :)

Peki aküyü büyüttün hadi 15A diyelim..peki Statör ne olacak? kaç Watt güç üretiyor? peki Aküyü uygun Voltaj da şarj etmesi gereken konjektör bu işi yapa bilecek mi?

Öncelikle ürettiğin enerjiyi kontrol et.,daha sonra da konjektörü:bounce:

Sadece ''hummalı'' bir çalışma ve akü değişimi ile olmuyor bazı işler.

can_sen
11 Ocak 2010, 10:52
Peki aküyü büyüttün hadi 15A diyelim..peki Statör ne olacak? kaç Watt güç üretiyor? peki Aküyü uygun Voltaj da şarj etmesi gereken konjektör bu işi yapa bilecek mi?

Öncelikle ürettiğin enerjiyi kontrol et.,daha sonra da konjektörü:bounce:

Sadece ''hummalı'' bir çalışma ve akü değişimi ile olmuyor bazı işler.

"hummalı" çalışma ile olmaz denen çok şey oluyor sen merak etme :wiinkk:

c@n
11 Ocak 2010, 11:08
japon malı xenon tr de yok denicek kadar azdır

gerçek japon malı xenon çift fiatı 530 dolar

tr de satılan butun xenonlar çin malıdır Mtech dahil

Mtech in kutusunda dikkatlice okursanız tecnology by japon yazar yani made in japon değil

immortalboss
11 Ocak 2010, 18:01
Arkadaşlar bgün gittim konuştum.Japon malı değil kore malıymış ürünler.3 tane crypton ve bir tane modenasa takılmış.Henüz sorun yok.Linki veriyorum.Linkteki yazıları türkçe tercüme edebilen varsa sevinirim.:rendeer:İyi forumlar.
http://www.hidlightsusa.com/product.asp?id=M-X5-8k-H4-KIT

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:12 ----------

Arkadaşlar diyelim ki xenon alamadık.Benim farım gibi odaklanma sorunu olmayan bildiğiniz kaliteli(gerçekten kaliteli) beyaz ampül var mı? Armut ampülümün yerine takabileceğim beyaz ampül istiyorum. mtec vs.35 watt olacak.Kullanan varsa yorumlarını da ekleyebilirse sevirinirim.

OGLUMVE BEN
11 Ocak 2010, 19:05
Şimdiye kadar gördüğüm xenon kitler hep 35 watt.Motosikletin far ampulü 35 watt ise herhangi bir değişiklik,ilave bir şey gerekmez.Ampul 18 watt ise kablo,akü röle gibi değişiklik ve ilave gerekir.Yeterli şarj sağlanamıyacağı içinde akü zaman içinde boşalır.
Bu link'tek açıklamalar faydalı olabilir:
http://www.teknocomelektronik.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=21&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=54

iyiki varsın abi tejrube başka bişe:rendeer::rendeer:

tr100a
17 Ocak 2010, 13:05
arkadaşım bende cub a yapıcak oldum ve araştırdım araştırmam kendi motorum üzerine şimdi fara giden elektirik tesisatı ayrı direk aküden gitmiyor bu tesisatın taşıyacağı akım yaklaşık 3amper ancak aküden giderse (akü bitinceye kadar) geçici olarak 5-6 amper olabilir bu xenon için gerkli çünkü xenon ilk devreye girdiğinde iki kat fazla akım çekiyor bu nedenle bazı arkadaşların aküsü bitip sorun yaşıyorlar xenonda mercek uygulaması yapmassan ışık dağılır karşıdaki aracı rahatsız eder ve (muayenede onay alamassın bir kaç yerde okuduğumun yalancısıyım) mercek ışığin tamamı yere yansıtır büyük firmalar volvo-mersedez ve diğerleri 4300c xenon kullanıyor en iyi görüş bu değerde oluyor 6000c den yukarı ışığın rengi açık maviden mora doğru (12000c) gidiyor geceleri ve sisli havalarda 5500-6000 kelvinden yukarı değerlerde görüş açın sıfıra düşüyor benim cub ın farı dikdörtgen 8x12cm olduhundan ve ampül tipi uygun olmadığı için grenaj içindeki mesafe kısa 11cm mercek boyu 13cm bende yamahanın reflektörsüz (desensiz) yuvarlak farını alıp grenajı yuvarlak fara uygun ve grenaj içindeki mesafeyi merceğe uygun olarak ayarlayıp kalıp cıkartıp fiberden yaptım bu hafta sonunda yuvarlak farlı olarak kullanacaz kısmetse daha sonra mercek uygulaması yapıp bixenon a (uzun-kısa) gececez inşallah şimdi ısıda yüksek oluyormuş plastik aksamı eritip eritmeyeceğini ileride beraber görecez tesisattaki problemleri geçen akımı ölçüp nerden nasıl kaynaklandığını ileriki zamanlarda başlık açıp yazıcam oradan okuyabilrsiniz yaptığım grenaj resimlerinide ileride paylaşırım bakalım beğenecekmisiniz

geçenlerde bu yazıyı yazmıştım araştırınca elektrik sisteminin kaldırmadığı motorlar ve problemleri gidermek elektrikçi arkadaşların uyguladığı teknikleri aktarma gereği duydum


problem yaşanan motorlarda çift girişli konjektör adaptasyonuyla problem çözülüyor bu motorlarda konjektör tek giriş ve altarnetörden aydınlatmaya giden tesisat farklı relantide düşük akım ürettiğinden iğtiyacı karşılayamıyor fara giden akımı akımı konjektöre verip orjinal konjektördeki girişi iptal edip yeni konan konjektörün diğer ucuna girip tek cıkış elde ederek akümülatöre bağlayarak fara buradan tesisat çekerek problem haloluyor (aküsü 4A olan motorlar) ilerde gerek duyulursa dağa büyük akü konabilir

mevlutgs
17 Ocak 2010, 14:11
peki abilerim birşey soracağım en baba en kaliteli xenon markası hangisidir?