Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Mikrop
28 Ağustos 2010, 01:40
Ergin saol teşekkür ederim prensipte anlaştık, kredi olayı var arkadaşın aksilik çıkmazsa salı çarşamba gibi vermiş olucam.
4 silindirli enjeksiyonlu bir makine bakıyorum bunlar içinde de en yakın olduğum iki model fazer ve 600 F var bakalım bütçeyi çok aşmadan istediğimiz gibi bir motor bulabilecekmiyiz.
Crixus
28 Ağustos 2010, 01:50
10 TL ile 54 km gidiyorum... Sabit hızda ve otobanda
bundan eminmisin benim africa o kadar yakiyo tabi fazla zorlamazsam...bi arkadasimda var er6 dedigine gore bastigi halde 160-170 olcturdum ona 300 km ve 43 tl demsti bana.bende o yuzden er6 dusunmeye baslamistim
ER6iNbay
28 Ağustos 2010, 11:51
bundan eminmisin benim africa o kadar yakiyo tabi fazla zorlamazsam...bi arkadasimda var er6 dedigine gore bastigi halde 160-170 olcturdum ona 300 km ve 43 tl demsti bana.bende o yuzden er6 dusunmeye baslamistim
o arkadaş biraz abartmış, 160 170 gibi hızlarda 300 km yol almanız biraz zor, benim aracımla aldığım max km 345 km idi, oda 90 100 120 arası hızlarda gidip gelme sonucu oluşmuştu. yani biraz o rakam zor, çünkü o hızlarda 200 220 km de ışık yakarartı aynı hızla devam ederseniz en fazla 20 km daha gidebilirsiniz.
ketchup
29 Ağustos 2010, 01:14
Arkadaşlar foruma çok sık giremediğim için başlığı takip etmekte zorlanıyorum. yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun. Demin Koromako ile mesajlaşırken dile getirdiğim bi konuyu burada da paylaşmak istiyorum. Motoru en az iki sene daha kullanmaya karar verdim. Bu nedenle keyfime göre biraz yüklemek istiyorum.
Ancak internetten parçalara baktığımda bizim motor için hep son susturucu görüyorum. Hiç komple egzoz yok. Aklımda motor için Son susturucu, hava filtresi ve bunların motorla uyumlu çalışmasını sağlamak için power commander almak var. Ancak konuştuğum ustalardaki klasik tutum (derbi gpr için de aynı tavırı gösterirlerdi) "nıck.. değmez. buna bi son susturucu yapsan kafi" şeklinde. Şimdi motorun hiçbiyerine dokunmadan son susturucuyu değiştirmek ne denli sağlıklı olur? Bence faydadan çok zararı olacaktır.
Hiç modifikasyona yöneleniniz oldu mu? Fikirlerinizi alabilir miyim? Motor tam bir allrounder. Gücü de son derece tatmin edici ama insan biraz özelleştirmek istiyor işte.
mukt1000
30 Ağustos 2010, 04:07
Arkadaslar, yeni baslayanlarin sordugu sorulardan gina geliyor biliyorum ama gene de sormak istiyorum..
Henuz bir kac bin km 125 cc motor tecrubesi olan birine (mesela CBR 125) er6F yada N onerir misiniz. Tabii ki 125'den 600cc'ye gecmek tehlikeli ancak er6F/N spordan cok touring motorlar oldugu icin (ve CBR 600 yada GSX-R gibi olum makinalari olmadigi icin) boyle bir seye niyetlendim. Yanlis yolda miyim, kullananlar olarak ne diyorsunuz?
ketchup
30 Ağustos 2010, 10:05
Selamlar. Yanlış yolda olup olmadığın aslında senin sürüş karakterine bağlı. İlk motoru CBR600 olan arkadaşım kazasız belasız kullandı. Gerçi kendisi çok iyi bir şöfördü ve yolu iyi okuyordu ama ilk motoruydu sonuçta. Delilik de yapmıyordu.
Eğer motoru aldığında, gaz açtığında yaşadığın G kuvveti çok hoşuna giderse ve olur olmadık yerde gaz açmaya, son hız denemeye kalkarsan 1, 2, 3 derken mutlaka bigün biyerde patlarsın (Allah korusun). Küçük motordan büyük motora geçtiğinde şöyle bir ruh haline gireceksin büyük ihtimalle "CBR125 ile geçemediğim bütün motorları geçicem! Bene artistik yapan bütün o C sınıfı arabaları tokatlicam!" genelde çoğumuzdaki iç ses bu oluyor =) 600cc SuperSport'lara göre daha toleranslı bir motor olsa da yine de çok fazla hata kaldırmıyor. Yani motoru ilk aldığında yüksek hızlarda ya da ani hızlanmalarda vereceği tepkileri bilmiyor olacaksın. Ya da panik frende bu kiloda ve güçte bir motorun vereceği tepkiyi bilmiyor olacaksın. Bu tip problemlerin olacak.
Bu nedenle eğer "ben binlerce km bu motoru tıntın kullanabilirim. Çok fazla gaza gelmeden sadece ara sıra otobanda boş yolda gaz açarım" diyebiliyosan bence al. Ama Allah aşkına çok dikkatli kullan. Burada üzülmemiz için illa hayatını kaybetmen gerekmiyor. Sakatlanman veya motoru pert etmen de çok üzücü olur. Aman dikkat.
Bu arada dün 400km yol yaptım. Topcase ile hızlı giderken bütün konforum kaçtığı için (160tan sonra kafa sallamaya başlıyor gibime geliyo) herşeyi sırt çantama doldurdum. o nedenle sırtım çok ağrıdı. Ama sırtımda ağır çanta olmasa eminim aynı gün bi 400 daha giderdim =) not: giderken çok gazladım ve 100km/5.5lt yaktı. dönüşte 110-120 ara sıra da kökleyerek geldim 5lt yaktı.
bu arada tekrarlayayım:
Arkadaşlar foruma çok sık giremediğim için başlığı takip etmekte zorlanıyorum. yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun. Demin Koromako ile mesajlaşırken dile getirdiğim bi konuyu burada da paylaşmak istiyorum. Motoru en az iki sene daha kullanmaya karar verdim. Bu nedenle keyfime göre biraz yüklemek istiyorum.
Ancak internetten parçalara baktığımda bizim motor için hep son susturucu görüyorum. Hiç komple egzoz yok. Aklımda motor için Son susturucu, hava filtresi ve bunların motorla uyumlu çalışmasını sağlamak için power commander almak var. Ancak konuştuğum ustalardaki klasik tutum (derbi gpr için de aynı tavırı gösterirlerdi) "nıck.. değmez. buna bi son susturucu yapsan kafi" şeklinde. Şimdi motorun hiçbiyerine dokunmadan son susturucuyu değiştirmek ne denli sağlıklı olur? Bence faydadan çok zararı olacaktır.
Hiç modifikasyona yöneleniniz oldu mu? Fikirlerinizi alabilir miyim? Motor tam bir allrounder. Gücü de son derece tatmin edici ama insan biraz özelleştirmek istiyor işte.
koromako
30 Ağustos 2010, 13:43
Ketchup arkadaşıma katılıyorum. Geçenlerde bir arkadaşıma Suzuki intruder m800 cruiser motor aldık. Bir hafta scooterla gezindikten sonra suzukiyle gezmeye başladı. İlk motoru ve ilk vitesli motoru ve 800 cc!! Ama olur olmaz gazlamıyor, yavaş yavaş gidiyor. Bu nedenle bu tamamen senin aklı başında kullanmana bağlı. Motor kışkırtıcı, gazla diye kışkırtıyor seni ama gaza gelmiyceksin olur olmaz. Bu şekilde sürersen bence hiç bir sorun olmaz
cakalaz
30 Ağustos 2010, 19:16
Benim motoru galiba forrap'a sattım :)
tutku1982
30 Ağustos 2010, 22:58
slm arkadaslar 5000 km bakım yaklastı avruba yakasında tavsıye edebılcegınız yetkılı servıs varmı???saygılar
ketchup
31 Ağustos 2010, 00:56
slm arkadaslar 5000 km bakım yaklastı avruba yakasında tavsıye edebılcegınız yetkılı servıs varmı???saygılar
Merhaba,
Ben motoru İstanbul'da Maslak Sanayi Sitesindeki Yamaha servisine götürüyorum. Süleyman Memnun'a. Genelde internette herkes kötü olduğunu söylüyor ama ben oldukça memnunum. Kawasaki'nin de yetkili servisi oldukları için oraya götürüyorum. Gereksiz yere parça ittirmeye kalkmıyorlar. Motorla acaip ilgileniyorlar ve benim hayatımda temizlemediğim kadar (debriyaj ve fren manetlerinin millerine kadar) temizliyorlar. Fiyatları çok ucuz değilse de kesinlikle uçuk değil ve her kuruşunu helal ettiriyor.
Evet modifikasyondan bahsedecek yok mu? Komple egzoz araştırmış olan, hava filtresi ve power commander gibi uygulamaları denemiş veya araştırmış olan birileri? =)
scuderia06
31 Ağustos 2010, 01:10
Merhaba,
Ben motoru İstanbul'da Maslak Sanayi Sitesindeki Yamaha servisine götürüyorum. Süleyman Memnun'a. Genelde internette herkes kötü olduğunu söylüyor ama ben oldukça memnunum. Kawasaki'nin de yetkili servisi oldukları için oraya götürüyorum. Gereksiz yere parça ittirmeye kalkmıyorlar. Motorla acaip ilgileniyorlar ve benim hayatımda temizlemediğim kadar (debriyaj ve fren manetlerinin millerine kadar) temizliyorlar. Fiyatları çok ucuz değilse de kesinlikle uçuk değil ve her kuruşunu helal ettiriyor.
Evet modifikasyondan bahsedecek yok mu? Komple egzoz araştırmış olan, hava filtresi ve power commander gibi uygulamaları denemiş veya araştırmış olan birileri? =)
selam ketchup er 6 f sahıbı olmasam bıle ılgılenen bırı olarak cok guzel yabancı sıteler buldum orda yarıs kanerajları renk degısımlerı power commander uygulamaları felan her sey var ıngılızce n varsa cok faydalı olur ayrıca her turlu parcayı bulabılıyorsun ben er 6 f kadar dunyada cok tutulan baska motor gormedım hele elamnın bırı 3 yılda 60 bın km yapmıs tık yok perıyodık bakımları ve lastık degısımlerı dısında ınsallah bende motorumu satıp para bırıktırıp sıfır beyaz renk er 6 f almak cok ısterım
mukt1000
31 Ağustos 2010, 01:19
@ketchup, @koromako: Tavsiyeleriniz icin tesekkur ederim arkadaslar. Nolur nolmaz ben CBR 125'le bir muddet daha takilmaya karar verdim (en az 3-5 bin km daha), dediginiz gibi 600luk makine ne kadar yumusak olursa olsun hata affetmez.
Bir musibet bin nasihatten iyidir.. Daha bugun bir gaflete dustum az daha bir otobusun altinda kaliyordum, Allah muhafaza 600'luk bir motor olsaydi altimda verdigim gazla girerdim bir yere.
kench
31 Ağustos 2010, 01:47
Arkadaşlar foruma çok sık giremediğim için başlığı takip etmekte zorlanıyorum. yeni motor alan arkadaşlara hayırlı olsun. Demin Koromako ile mesajlaşırken dile getirdiğim bi konuyu burada da paylaşmak istiyorum. Motoru en az iki sene daha kullanmaya karar verdim. Bu nedenle keyfime göre biraz yüklemek istiyorum.
Ancak internetten parçalara baktığımda bizim motor için hep son susturucu görüyorum. Hiç komple egzoz yok. Aklımda motor için Son susturucu, hava filtresi ve bunların motorla uyumlu çalışmasını sağlamak için power commander almak var. Ancak konuştuğum ustalardaki klasik tutum (derbi gpr için de aynı tavırı gösterirlerdi) "nıck.. değmez. buna bi son susturucu yapsan kafi" şeklinde. Şimdi motorun hiçbiyerine dokunmadan son susturucuyu değiştirmek ne denli sağlıklı olur? Bence faydadan çok zararı olacaktır.
Hiç modifikasyona yöneleniniz oldu mu? Fikirlerinizi alabilir miyim? Motor tam bir allrounder. Gücü de son derece tatmin edici ama insan biraz özelleştirmek istiyor işte.
LeoVince'in ER-6'lar için hem slip-on hem de full sistemleri mevcut. Hatta Youtube'da full sistemin montaj ve dynotest denemelerini içeren uzunca bir video var. Ninja 650R, LeoVince şeklinde aratırsan bulursun.
Power Commander III'ün de ER-6 için olanı var. Hatta LeoVince full sistem için download edip yükleyebileceğin hazır fuel map'ler de var. Dynotest masrafından da yırtabilirsin böylelikle.
Ben trafikte farkedilmek adına faydalı olur diye bu yaz başında LeoVince slip-on taktırdım. Amaç araçların sizi farketmesiyse gerçekten işe yarıyor. Fakat ben satılığa çıkardım çünkü sesi bana çok aşırı geliyor o yüzden severek kullanamıyorum. Power Commander kullanmadığım için de 3000-3500 devir arası torkta düşme oluyor. Gerçi sadece 1. ve birazda 2. viteste sabit 3000 devirde giderseniz hissediliyor. Ama kusursuz kullanım için Power Commander gerekir diye düşünüyorum.
acun0
31 Ağustos 2010, 11:22
dün 2010 model gsr 600 ile drag denemesinde bulunduk. motorumuz 2008 model er 6 n ABS li sonuç 2km kalkışta 3kez denedik ilk er 6 en önde ikincisinde gsr üçüncüsünde yan yana bir sonuç
ketchup
31 Ağustos 2010, 18:35
scuderia06 çok teşekkür ederim. hernevi link çok makbule geçer =)
kench sen de çok saol. leo vince tipini çok sevmediğim için çok bakmamıştım ama şimdi bakıyorum da fena değiller. Biraz o yönde araştırayım. bir de bu konuda beni cesaretlendirecek usta olsa keşke.. hepsi "boşver hacı uğraşılmaz onunla" diyor. bi tanesi de "tamam al komple egzozu, getir power commanderı, ben ayarlarım. bi de hava filtresi yaparız" demedi. işinin ehli, chip tuningten anlayan bi usta lazım sanırım bana.
scuderia06
31 Ağustos 2010, 19:46
http://www.blueridgeperformance.net/brpaftermarketbodywork.html er 6 fciler icin güzel bir site
Otoburkaplan
02 Eylül 2010, 13:04
Arkadaşlar Selamlar,
F modelini GV650 ile takas düşünen varsa özelden konuşalım..
motorhead
03 Eylül 2010, 13:16
slm arkadaslar 5000 km bakım yaklastı avruba yakasında tavsıye edebılcegınız yetkılı servıs varmı???saygılar
Avrupa yakasında tavsiye edebileceğim yok ama tavsiye etmeyeceğim var. Suleymman Memnun Maslak oto sanayi...
Z-Moto'yu arayın, mümkünse Burak Usta ile konuşun.
M.Turgay
04 Eylül 2010, 01:13
Merhaba arkadaşlar.Ben de aranıza yeni katıldım.
2010 model ER6-n sahibiyim.Henüz rodaj evresinde olan motorumun yarın ilk bakımını (800km) yaptırmaya gideceğim.
Daytona'yı düşünüyorum.Bilgisi olan var mı bu servisle ilgili?
ER6iNbay
04 Eylül 2010, 10:59
scuderia06 çok teşekkür ederim. hernevi link çok makbule geçer =)
kench sen de çok saol. leo vince tipini çok sevmediğim için çok bakmamıştım ama şimdi bakıyorum da fena değiller. Biraz o yönde araştırayım. bir de bu konuda beni cesaretlendirecek usta olsa keşke.. hepsi "boşver hacı uğraşılmaz onunla" diyor. bi tanesi de "tamam al komple egzozu, getir power commanderı, ben ayarlarım. bi de hava filtresi yaparız" demedi. işinin ehli, chip tuningten anlayan bi usta lazım sanırım bana.
ketchup selam, eksoz istiyosun galiba...sana tavsiye edeceğim site budur...
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Exhausts.html
burda nerdeyse tüm modellerin dyno testleri de dahil her türlü bilgisine ulaşabilirsin...
benim şahsi favorim aratadır :)
http://homepages.slingshot.co.nz/~shanetp/Exhausts_files/image014.jpg
not : bu egzostları takınca birazda olsun aracın sürüşünde değişiklik olucaktır. neden diye sorarsanız, nerdeyse 10 kiloluk egzosu çıkarıp yerine çok daha hafif bir ünite takıcaksınız, buda aracın ağırlık merkezini biraz daha yukarı çekicektir diye düşünüyorum. tabi bizim gibi sürücüler bunun ne kadarını fark eder o da tartışılır.
ketchup
04 Eylül 2010, 19:51
Er6inbay çok teşekkür ederim. Şimdi bu değerlerle karşılaştırınca "ben bunca yıldır yanlış mı biliyorum acaba" diye düşünmeye başladım. Komple sistem modellerle, sadece son susturucu modeller arasında çok bi güç farkı olmuyor galiba? öyleyse komple sisteme iki kat fiyat vermenin tek farkı ağırlık avantajı mı acaba?
biteme
05 Eylül 2010, 00:37
son 10 gündür biraz devirli kullanıyorum ve yağım baya düşmüş.
yağ göstergesi full doluydu bugun baktim ki alttaki cizginin oraya gelmiş.
park yerimde falan damlama bilmemne yok kaçak yok.
yakmış sanırım ama bu kadarı normalmidir ?
yeni yağ aldım üstüne ekleyeceğim ama bu durum normalmidir ?
M.Turgay
05 Eylül 2010, 00:58
Yağ olarak ne kullanıyorsun? 10w-40 mı?
biteme
05 Eylül 2010, 01:00
evet costrol power 1 4t 10-40
M.Turgay
05 Eylül 2010, 01:07
damlatma falan yoksa yağ yakıyordur diyeceğim ama eksoz gazına falan dikkat ettin mi?
gazın renginde falan dikkatini çeken bişey oldu mu?
biteme
05 Eylül 2010, 01:10
hyr gayet normal siyah duman falanda atmiyor. çekiş normal hatta gayet başarılı : )
M.Turgay
05 Eylül 2010, 01:13
Üzerine ekleme yap ve iyi gözlemle bence.
Tekrar eksiltme yaparsa iyi bir ustaya göster bence :cat:
biteme
05 Eylül 2010, 01:23
forumda böyle bi yazı buldum.
Benim motorda ve çiftimin motorunda oluyor. İkimizinki de ER6. Ben 1500 km de yarım litre yağ eksilttiğini biliyorum. Yakmıyor ama sanırım basınçtan dolayı buharlaşıyor.
Zaten en fazla 2000 de bir yağ ve filtreyi değiştirdiğim için bana dert olmuyor. Bence siz de sık aralıklarla değiştirin.
M.Turgay
05 Eylül 2010, 01:28
ER6 lara has bir durum mu bilemiyorum ama benimki henüz 800km de :mrgreen:
Bugün daha ilk bakımını yaptırdım.Yağ ve yağ filtresi değişti.
2000 km de bir yağ değiştirmek pek normal gibi gözükmedi bana.En az 5000km gitmesi lazım.
biteme
05 Eylül 2010, 01:45
seninkinin yakmaması normal çünkü rodaj da şu an sienin motorun sen devirli kullanmıyosundur. ben 8 binlerde dğeiştiriyorum bviteslerimi son 10 gündür : )
yakıyosa ondan yakıyodur ama bu kadar yakması normalmi 10 günde ibrenin en üstünden en altina inmis.
motorhead
05 Eylül 2010, 01:50
Bende de 2006 er6f var. 2000-3000 km de 1 litre yağ ya yakıyor ya da buhar oluyor gidiyor. Kronik arıza mı nedir anlamadım. Ama sanırım er6 ların hepsinde var bu sorun en azından 2006 larda. Ben 5000 er km bakımları gelmeden yağ ekliyorum.
Aklıma gelmişken şöyle bir sorum var. Motor ısınıp fan açtıktan sonra durduğumda hala fan çalışmaya devam ederken kontağı kapatınca fan duruyor. Soğutmaya devam etmiyor. Bu durum normal mi? Mesela arkadaşta er-5 var, kontağı kapatınca fan soğutmaya devam ediyor.
biteme
05 Eylül 2010, 01:58
bendede 2006 er6n var benimkide kontagi kapatinca duruyor.
motorhead
05 Eylül 2010, 02:09
bendede 2006 er6n var benimkide kontagi kapatinca duruyor.
o zaman sorun yok eyvallah. bende haftaya z-moto ya bakıma götürüceğim motoru. Sorun var da fatura şişer diye tırsmıştım. Normali böyleymiş.
Ama başka bir yerde şöyle bi sorun var. bilmiyorum kimsenin başına geldi mi... Mesela kontağı açıyorum arka plaka ışıgı ve stop yanmıyor. Ama ön freni sıkınca kırmızı yanıyor. kontağı yağladım biraz baya düzeldi. Sonra tekrar başladı. Sonradan farkettim ki kontağı OFF konumundan ON konumuna geçirirken biraz bastırarak geçirirsem sorun çıkarmıyor. Arka tüm ışıklar geliyor. Zaten karanlık ortamda baktığım zaman kontak açıkken arka ışıklar çalşır durumdayken kontakla biraz oynuyorum(bastırıp çekip bastırıp az yukarı çekiyorum.) ve arkadaki ışıklar böyle bi titriyor. Şu an çok bi sorun yok ama artık her kontağı açtığımda arkayı kontrol etmek zorunda kalıyorum acaba yanmadı mı diye? Bakalım bakıma gidince göstereceğiz.
biteme
05 Eylül 2010, 02:16
motorun kaç km de servis ne tutacak burdan bizleride bilgilendirirsen sevinirim. z-moto korkusunu yenmek istiyorum : )
motorhead
05 Eylül 2010, 02:29
motorun kaç km de servis ne tutacak burdan bizleride bilgilendirirsen sevinirim. z-moto korkusunu yenmek istiyorum : )
şu an 33000 küsürlerde. 23000 den beri bende makina bundan önce Suleyman memnun da bakım yaptırmak zorunda kaldım. işi cumartesi ye bıraktım bakımı geçmiş sayılırdı. pazar günü uzun yol yapacagımız için burak ustadan cumartesi açık olan servislerin numarlarını aldım, Suleyman Memnun a gittim. Servis kalitesi adına pek bir şey yok açıkcası. Bana servis formu(!) diye excel formatında doküm verdiler, hatta yazıcıları çalışmadı onu da veremediler sağolsunlar mail attılar. şöyle ki:
http://img706.imageshack.us/img706/9910/servis.jpg
Z-moto dan sonra bilgi veririm.
M.Turgay
05 Eylül 2010, 02:32
Bugün 800km bakımı için yağ+yağ filtresi değişikliği yapıldı.
Daytona'da 140TL verdim.(işçilik dahil)
Hamama giren terler dedim kendi kendime, sonra düşündüm daha bu ilk bakım, 5000km de neler olacak bakalım :silent:
biteme
05 Eylül 2010, 02:41
ben yağımı kendim değiştiriyorum. her değişimde filtrede değiştiriyorum. gayet basit iş. şimdi bujileirmide kendim değiştireceğim hatta hava filtresinide. basit bunlar.
ama sizde şu an garanti kapsamında olduğu için ampul bile değiştiremezsiniz kötü yanı bu aslında.
Di Daktır46
05 Eylül 2010, 12:02
sizin motorlar ucuz etin yahnisi olmasın sakın..er6 da yağ yakma sorunu olmaz hatta kawanın en sorunsuz motoru er6 şuan fan olayına gelincede hatırladığım kadarı ile kontağı kapatınca doğal olarak fan duruyor..ben her zaman castrol kullanırım filtre ile birlikte 1.9 yazar yağı koyarım 3000km sonra boşaltırım gene aynı miktar çıkıyor yağ yağması falan yok ama motorla takla falan atarsanız belki tahliyeden dışarı atar.........
adanalı01
05 Eylül 2010, 17:01
sizin motorlar ucuz etin yahnisi olmasın sakın..er6 da yağ yakma sorunu olmaz hatta kawanın en sorunsuz motoru er6 şuan fan olayına gelincede hatırladığım kadarı ile kontağı kapatınca doğal olarak fan duruyor..ben her zaman castrol kullanırım filtre ile birlikte 1.9 yazar yağı koyarım 3000km sonra boşaltırım gene aynı miktar çıkıyor yağ yağması falan yok ama motorla takla falan atarsanız belki tahliyeden dışarı atar.........
iyi günler kardeşim bende bumotora merak sardım acaba bu motor hakkında bana bilgi verir misin kullanıcıynışsın zaten aslında fazer ile ern6f ile kararsısız ım fazere ii dyen de var kötü diyen frnlri biraz zayıf miş fazeerin aslında gönlümde kawa var ama öyle bir bilgi sahibi degilim sadece kawa nın 2slndir fazern de4 oldunu biliyorum acaba saglamlık konusunda sürüş zevki olsun güvenlik,ikiciel hangi kararsızım lütfen yarlarınızı bekliyorum.....
ER6iNbay
05 Eylül 2010, 17:24
Er6inbay çok teşekkür ederim. Şimdi bu değerlerle karşılaştırınca "ben bunca yıldır yanlış mı biliyorum acaba" diye düşünmeye başladım. Komple sistem modellerle, sadece son susturucu modeller arasında çok bi güç farkı olmuyor galiba? öyleyse komple sisteme iki kat fiyat vermenin tek farkı ağırlık avantajı mı acaba?
komple sistemde ağırlık avantajı yok bence, çünkü er6 larda tek susturucu var, içinde katalitik falan hepsi tek kutuda, o yüzden zaten onu değiştirince bütün ağırlığı almış oluyorsun. başka da birşeye gerek olmaz...
biteme
05 Eylül 2010, 18:31
sizin motorlar ucuz etin yahnisi olmasın sakın..er6 da yağ yakma sorunu olmaz hatta kawanın en sorunsuz motoru er6 şuan fan olayına gelincede hatırladığım kadarı ile kontağı kapatınca doğal olarak fan duruyor..ben her zaman castrol kullanırım filtre ile birlikte 1.9 yazar yağı koyarım 3000km sonra boşaltırım gene aynı miktar çıkıyor yağ yağması falan yok ama motorla takla falan atarsanız belki tahliyeden dışarı atar.........
ucuz etin yahnisi ne demek yahu : ) çin yapımımı bizimkiler : )
forumda en az 10 kişi yağ yakma problemi olduğunu söylemiş.
bence bu tamamen kullanım tarzı ile ilgili bir sorun. benimki son 10 günde oldu ve son 10 gün gerçekten 8 binden aşşada vites değiştirmedim. bundan kaynaklandığını düşünüyorum.
sonerates
05 Eylül 2010, 21:39
er6n de motor da bugun bı sorunla karsılastım bılgısı olan varsa yardımcı olursa sevınırım. Motor marş yapıyor ama calısmıyor benzın ve bı cok duzenı saglam durumda arkadsın yardımıyla ıtekledık o seklde calıstı ama ondan sonra tekrar aynı sorunla karsılastım bu sefer o taktık de bı ıse yaramadı :s hepınıze sımdıden tesekkurler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:14 ----------
ucuz etin yahnisi ne demek yahu : ) çin yapımımı bizimkiler : )
forumda en az 10 kişi yağ yakma problemi olduğunu söylemiş.
bence bu tamamen kullanım tarzı ile ilgili bir sorun. benimki son 10 günde oldu ve son 10 gün gerçekten 8 binden aşşada vites değiştirmedim. bundan kaynaklandığını düşünüyorum.
er6n de yag ıle eksıltme problemı bıraz var oda motoru serı ve hızlı kullandıgımızdan kaynaklanıyor 4 bn 5 bın vıtes degısımı yap yagında oynama olmaz ama ben 10 bını gordugum anlar oluor buda ona sebebdır ck zorladıgınızda yag kokusu gelır zaten motordan cok hafıf bı seklde
cakalaz
05 Eylül 2010, 22:15
ER6 larda; Yağ yakma sorunu yok zaten.
Yalnız; yüksek devirlerde seri kullanımlarda hafif yağ azaltması oluyor...
1 değil 2 değil; onlarca insan belirtiyor bunu.
scuderia06
06 Eylül 2010, 00:12
bu sohbeti anlamıs degılım yag yakmak ayrı bir sey yag eksıltmek ayrı bırsey bunu anlamak lazım ayrıca yag yakmak bır sorundur ama yag eksıltmek degıl cok buyuk olculerde olmamak kaydıyla her motor yag eksıltebılır
biteme
06 Eylül 2010, 00:32
benimkisi yakmıyor sanırım eksiltiyorda olabilir. yani egzost umdan siyah duman atmiyr. herhangi bi eksilme belirtisi yok hic bi yerde yag yok. tertemiz heryeri. ama bugun kontrol ettim yarim litre yag eksilmisti. tam yarim litre doldurdum. bakalım çok devirli kullanmicam bakalim ondanmiymis.
hombre
06 Eylül 2010, 15:24
son 10 gündür biraz devirli kullanıyorum ve yağım baya düşmüş.
yağ göstergesi full doluydu bugun baktim ki alttaki cizginin oraya gelmiş.
park yerimde falan damlama bilmemne yok kaçak yok.
yakmış sanırım ama bu kadarı normalmidir ?
yeni yağ aldım üstüne ekleyeceğim ama bu durum normalmidir ?
bende de aynı durum oldu, park yerinde sızdırmayabilir ama devirli kullanınca sızdırıyordur, motorun sağına soluna bakın bir tarafı daha kirli ise çok az miktarda yağ sızdırıyor olabilir. Ben uzun ramalar sonucu devridaimin oradaki contalardan kaçırdığını tespit ettim, hala yaptıramadım haftada 10 günde 1 ekliyerek devam ediyorum.
motorhead
06 Eylül 2010, 17:32
motorun kaç km de servis ne tutacak burdan bizleride bilgilendirirsen sevinirim. z-moto korkusunu yenmek istiyorum : )
Arkadaş bugün götürdü Z-Moto'ya, Burak Usta epey ilgilenmiş zaten.
15/50 yağ - 2 litre : 20x2= 40 TL
yağ filtresi : 30 TL
İşçilik : 50 TL
-------------------
Toplam : 120 TL
Ama dediğim gibi Z-Moto da hakkaten sağına soluna ayar çekmişler. Öyle yağ, yağ filtresi değiştirip göndermiyorlar.
Di Daktır46
07 Eylül 2010, 21:22
iyi günler kardeşim bende bumotora merak sardım acaba bu motor hakkında bana bilgi verir misin kullanıcıynışsın zaten aslında fazer ile ern6f ile kararsısız ım fazere ii dyen de var kötü diyen frnlri biraz zayıf miş fazeerin aslında gönlümde kawa var ama öyle bir bilgi sahibi degilim sadece kawa nın 2slndir fazern de4 oldunu biliyorum acaba saglamlık konusunda sürüş zevki olsun güvenlik,ikiciel hangi kararsızım lütfen yarlarınızı bekliyorum.....
fazerde güzel makina ben er6 yı kullanım rahatlığı selesi en önemliside yakıtı iyi olduğu için tercih ettim hız olarak ortalama fazer240- 260 km bi hızı var er6 nın ise 210-230km arası hızı var bence fazla fark yok artı bakım maliyetleri er6nın konforu süper çok rahat şuan için söylüyorum er6 fazerden data güzel duruyor fiyatta uygun...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:17 ----------
ucuz etin yahnisi ne demek yahu : ) çin yapımımı bizimkiler : )
forumda en az 10 kişi yağ yakma problemi olduğunu söylemiş.
bence bu tamamen kullanım tarzı ile ilgili bir sorun. benimki son 10 günde oldu ve son 10 gün gerçekten 8 binden aşşada vites değiştirmedim. bundan kaynaklandığını düşünüyorum.
honda falan gibi ucuz motor değilki bunlar yağ yaksın kitaba göre harfiyen uyguladım ne yağ yaktı ne problem max 217 km hızlarıda gördüm ne koku vardı ne bi problem hatta yeni kasa er6 alıcam fazer falan hikayemiş...
of_lee
08 Eylül 2010, 14:41
fazerde güzel makina ben er6 yı kullanım rahatlığı selesi en önemliside yakıtı iyi olduğu için tercih ettim hız olarak ortalama fazer240- 260 km bi hızı var er6 nın ise 210-230km arası hızı var bence fazla fark yok artı bakım maliyetleri er6nın konforu süper çok rahat şuan için söylüyorum er6 fazerden data güzel duruyor fiyatta uygun...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:17 ----------
honda falan gibi ucuz motor değilki bunlar yağ yaksın kitaba göre harfiyen uyguladım ne yağ yaktı ne problem max 217 km hızlarıda gördüm ne koku vardı ne bi problem hatta yeni kasa er6 alıcam fazer falan hikayemiş...
Bende er6 f bakıyorum.Ancak er6 bakmamın sebebi yakıtının ekonomik olmasından dolayıdır.Eğer bu motor yakıt olarak fazera yakın olsaydı asla almayı düşünmezdim bile.Çünkü performans olarak bu iki motor KIYASLANAMAZ!!!Görüntüsü kişinin zevklerine göre değişir tabiki.
230 km ile 260 km arasında çok fazla fark olmayabilir ama ivmelenme olayı karşılaştırılamaz bile.Bu da gayet normal biri 2 silindir biri 4 silindir.
Bu arada er6 f ler hoşuma gidiyor.uygun fiyata temiz makine bulursam alacağım inşallah.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:38 ----------
[QUOTE=biteme;2145368]benimkisi yakmıyor sanırım eksiltiyorda olabilir. yani egzost umdan siyah duman atmiyr. herhangi bi eksilme belirtisi yok hic bi yerde yag yok. tertemiz heryeri. ama bugun kontrol ettim yarim litre yag eksilmisti. tam yarim litre doldurdum. bakalım çok devirli kullanmicam bakalim ondanmiymis.[/QUOT
Yağ eksiltmenin bu kadar fazla olmaması gerekir.Tüm er6 f lerde var mı bu sorun?
vlad1462
08 Eylül 2010, 15:35
er-6 motorları yağ eksiltiyor. kullanım tarzı ve özellikle ilk kullanıcının rodajını nasıl yaptığıyla alakalı olarak erken yada biraz daha geç yağ yakmaya başlayabilir. sıfır km olara alacak arkadaşlar rodajına çok dikkat etmeleri gerekiyor. 50.000 km gibi km lere gelindiğinde yağ yakması normal karşılanıyormuş ama kullanım tarzı ne kadar agresifleşir ve hor kullanmak gibi tabir edeceğimiz şekilde kullanırsa bu yağ yakma sorunu daha alt km lerde başlıyormuş. motor yağ yaktığı zaman normalde egzozdan duman atarak kendini belli eder fakat bu motorlar belli etmiyor. zaten başkada eksilebileceği bi yer yok. tahliyeden atsa zaten okadar yüksek yağ eksiltme durumunda arka tekerleğe yağ bulaştırır, motorun arka tarafları yağ ile dolar ve kendini belli eder. malesef yağ yakma sorunu er-6 larda mevcut ve sorunun giderilmesi gayet masraflı oluyor.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO