PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Er6-F / Er6-N Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 [104] 105

BlackBaron
25 Ocak 2023, 01:35
Vakit ayırıp cevapladığınız için teşekkür ederim. Geçenlerde söylediğim gibi ustama bıraktım ve sonrasında aldığımda bahsettiğim soğutma sıvısı akışı ve debriyaj kapağı tarafından olan nokta nokta motor yağı atışı bitmişti. Ne yapıldığını bilmiyorum kendisi yoğun olduğu için sağ olsun konuşamadık. Ama motoru güzelce yıkadıktan sonra şimdi de silindir kapağı tarafından sızıntı fark ettim... Suya benziyor. Bu kez bir başka tanıdığım ustama götüreceğim. En azından contaları orijinali ile değişecek ve inşallah ek bir ikiden fazla masraf çıkarmaz diyorum.

Kazasız sürüşler,

praetorian
25 Ocak 2023, 13:54
Siyah grenaj altın renkli (sarımtrak da denebilir) şasi olan model, blok aklımda değil ama o zaman aralığındaydı baktığım.
Honda NX4 Falcon'dan geçmiştim gsr'a. aslında o kadar güçlü bir motor istemiyordum ve absli bir model istiyordum o zaman bile ama olduramadık.
Sonra annem kandırdı, yüksek lisans yap motoru sat araba al vs. bi anda paketlendik.
13 sene olmuş.
Evet bu blok belli ki bir hayli sorunluymuş ilk dönemde:) o zaman o kmler yoktu, ehonomi de coh iyiydi yeni işe başlayıp az biraz birikimle (ünide çalışıp) alabilmiştim gsr'ı. zaten 20 bin kmde motor ölüyordu o ekonomi döneminde ahahah.
Şimdi bajaj majaj bişiler bakayım diyorum, fiyata bakıyorum elim gitmiyor.

satmayın, olana sahip çıkın :)

hasmet
25 Ocak 2023, 14:56
Biraz yapılma şekline de bağlı sanırım.
Mutlaka farkediyor ama sasenin bukumleri ve cirkin kaynaklari aynen ortada...

Bir Ducati muhendisi roportajda bahsettiydi, modern naked yapmak acaip zor diye. Radyatorunden borularina, kablolara, tellere, hidrolik sistemine, saseye, motora, egzosa kadar bir suru parcayi saklamadan, ortalikta ve estetik bir pakette sunma acaip zor dediydi... Dusununce hak veriyor insan.

Mesela Harley'in VROD serisinde de sase ortada. Lakin herifler sase guzel gozuksun diye "hydroforming" denen bir teknik kullaniyorlar. Sase uretildikten sonra bir kaliba sokup asiri yuksek basincta su veriyorlar icine (santimetre kare basina 2.5 ton!) Asagidaki video da 6:30'a bakin:

https://www.veoh.com/watch/v198949022F6aZHz4

Elektrik kablolari da sasenin icinden geciyor.

Bu noktada CF-moto dahil bir cok Cinlinin kullandigi "plastikle gizleme" metoduna dikkat edin. Cinliler kadar bariz olmasa da Kawasaki de malesef uyguluyor bu metodu bazi modellerinde. Honda da "backbone" tarzi sase kullaniyor bazi modellerinde, cunku sase depo ve selenin altinda kaldigi icin disaridan gozukmuyor; ama tipik "double cradle"dan daha agir ve oynak bir sase tipi bu. Ideal olan gidon basi ve arka salincak mafsalinin en kisa ve direk sekilde baglanmasi.

Velhasil tipi duzgun ve fonksiyonel naked yapmak kolay ve ucuz bir sey degilmis. Plastigin arkasina gizlemek coook daha kolay.

BlackBaron
20 Mart 2023, 00:03
Merhaba,

36000 km'deki 2011 model motorumun bakımı için orijinal yağ filtresi aldım. Kılavuzunda NGK CR9EIA-9 yazıyor bundan da iki tane alacağım. Yağ için Motul 7100'ün 10w-40'ı mı tavsiyenizdir? Bu arada daha önce yazdığım bir mesajda soğutma sıvısı kaçağından bahsetmiştim. Şimdi yine benzer bir durum var ama bu kez yağ olabilir yani söktüreceğim. Son bir aydır ortalama 1000 km'dir, çoğunlukla gazı kapatacak olduğum zamanlarda arada bir tekleme yapıyor ama bu nedenle stop etme ile de karşılaşmadım. Conta yanmış olacağından şüpheleniyorum doğal olarak. Gidişinde, motor kompresyonunda anormallik şu an yok. Durum hakkında fikirleriniz olursa beklerim.

Kazasız sürüşler herkese.

Atincozkan
20 Mart 2023, 00:41
Conta harici,bujin yenimi ve subap ayarina baktirdinmi.bunlar rolanti yada gaz ayarlarini bozabilir

tommygun
20 Mart 2023, 02:52
Motul 7100 10-40 kullanan çok arkadaşımız var, memnunlar. Buji ve yağ filtresi seçiminiz de uygun. Yağ kaçağı varsa ve nereden geldiği belli değilse en iyi yöntem bence karenajları söküp bloğu komple yıkamak ve de 10-15 km sürüp yeniden karenajları söküp kaçak var mı yok mu diye bakmak. Ben de devirdaim keçesinin orada nokta kadar conta çatlağından dolayı 30 küsür bin km yere yağ damlata damlata sürdüm. Keçeyi yenileyince yağ kaçağı bitmişti. Belki sizin durum da öyle basit bir sıkıntıdan kaynaklıdır.

BlackBaron
20 Mart 2023, 10:06
Conta harici,bujin yenimi ve subap ayarina baktirdinmi.bunlar rolanti yada gaz ayarlarini bozabilir

Başkan buji benim de aklıma gelmişti... Biraz da aklım kalmasın zaten 36000'e gelmiş, değişeyim sağlam olsun mantığı ile buji alacağım ama sorduğun kalan ayrıntı hakkında bilgim yok. 34500'de satın aldım. Ustama götüreyim durumu anlatırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------


Motul 7100 10-40 kullanan çok arkadaşımız var, memnunlar. Buji ve yağ filtresi seçiminiz de uygun. Yağ kaçağı varsa ve nereden geldiği belli değilse en iyi yöntem bence karenajları söküp bloğu komple yıkamak ve de 10-15 km sürüp yeniden karenajları söküp kaçak var mı yok mu diye bakmak. Ben de devirdaim keçesinin orada nokta kadar conta çatlağından dolayı 30 küsür bin km yere yağ damlata damlata sürdüm. Keçeyi yenileyince yağ kaçağı bitmişti. Belki sizin durum da öyle basit bir sıkıntıdan kaynaklıdır.


Teşekkür ederim zaman ayırıp cevap yazdın; sendekinin çözümünün basit olmasına sevindim hocam. İnşallah bu da öyledir.

Atincozkan
20 Mart 2023, 11:39
42binde yapiliyo senin subap ayari zamani gelmis ama bilen birine yaptir

BlackBaron
27 Mart 2023, 18:18
Merhaba,

Öncelikle bahsettiğim yağ kaçağının silindir kapağından değil de alternatör kapağından olduğu söylendi ve tabi onun contası değişilmiş; su serpilmiş oldu yani. 10-15 km takılmadan etmeden, yani titreşimi azalmış şekilde çok pürüzsüz bir gidişi vardı motorun. Sonra yağ sızıntısının dar bir alandan tekrarlamaya başladığını fark ettim ve arada yaptığı tekleme de geri gelmeye başladı. Kullanılan conta kesme conta. Sizce bundan mı kaynaklanıyordur? İşten vakit bulduğum bir iki gün daha kısa-orta mesafe kullanıp motorun durumuna bakacağım ve devam ederse orijinal yedek parça olan alternatör kapak contasını alıp takayım diyorum, nasıl olur...

Haricen bahsettiğim conta değişim zamanı 2L Motul 7100 10w 40, orijinal yağ filtresi ve 2 ad. NGK CR9EIA-9 ile bakımı da yapıldı motorun. Bir de önceki sahibinden motorun yanında aldığım ER-6 için üretilmiş Akrapovic tüpü taktık. Sesi bana en azından vitesli bir motosikletin egzozunun bu gibi olması gerektiğini kabul ettirdi diyeyim. Skuterde durum bence farklı olabilir. Egzozun ucunda sökülebilir susturucusu yok. Bu haliyle şehirdışında kulak tıkacı kullanmak sağlık açısından zorunlu. Özellikle yüksek devirli ve sert kullanılırsa, trafik memurları da konuya duyarsız kalmayacaktır. :thumleft:

Kazasız sürüşler,

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------

@Atincozkan hocam subap ayarı konusunu sormamıştım. Onu da sorarım bir sonraki gittiğimde çünkü sızan yağ pıhtılaşıp da yeri zaten kapatmayacak... Motorun 10-15 km kadar dediğim gibi çok güzelleşmiş pürüzsüz titreşimsiz bir gidişi vardı. Tabi sızıntının tekrarlayıp tekrarlamadığına 2 km yol gitsem de durunca bakıyordum sonuç 15 km sonra hafifinden ama aynı sızıntı.

tommygun
27 Mart 2023, 18:23
Alternatör kapağınızda kılcal çatlak ya da kaynak gibi işlem var mı? Conta değişiminde kapak uygun torkla sıkılmamış da olabilir, conta değişiminde kapak kenarlarını da mutlaka temizlemek gerekiyor. Benim ustam kesme conta altına bir de sıvı conta sürmüştü, ne derece sağlıklı bilemem. Tekleme konusunun çözümünü bilmiyorum, benden daha tecrübeliler daha doğrusunu söyleyecektir. Sabit gaz esnasında tekleme gibi mi yaşadığınız?

Bizim motorlar şimli subap kullanıyor, öyle zart zurt ayar gerektiren bir durum değil.

BlackBaron
12 Nisan 2023, 23:30
Alternatör kapağınızda kılcal çatlak ya da kaynak gibi işlem var mı? Conta değişiminde kapak uygun torkla sıkılmamış da olabilir, conta değişiminde kapak kenarlarını da mutlaka temizlemek gerekiyor. Benim ustam kesme conta altına bir de sıvı conta sürmüştü, ne derece sağlıklı bilemem. Tekleme konusunun çözümünü bilmiyorum, benden daha tecrübeliler daha doğrusunu söyleyecektir. Sabit gaz esnasında tekleme gibi mi yaşadığınız?

Bizim motorlar şimli subap kullanıyor, öyle zart zurt ayar gerektiren bir durum değil.


Hocam mantıklı açıklaması olabilecek her şeyi yazmışsınız ki yerinizde olsam benim de aklımdan bunlar geçerdi. Orijinal contayı yedek parça işi yapan arkadaşım vasıtasıyla temin edemedim; yetkili servisten bakacağım. Geçmeyecekmiş gibi geliyor ya, hayırlısı.

Bu arada, yolunuz bizim şehir merkezine düşerse ve ben meşgul değilsem mutlaka beklerim. :) :bestmt:

Kazasız sürüşler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------

Sabit gaz esnasında da eğer 3000rpm gibi alt devirlerdeysem, kasıntı-kararsız gidişi hissediliyor. Vites küçülteceksem mesela, gazı bıraktığımda bazen stop edecek gibi tekleyip kendine geliyor.

elessartt
13 Nisan 2023, 08:20
İlla orijinal almanıza gerek yok, sanayide contacılara götürürseniz aynısını kesip verirler. Ebay,aliexpress gibi sitelerde dahi bulunuyor. Çok spesifik malzemeyle yapılan birşey değil sonuçta klasik kilingirik conta.

https://tr.aliexpress.com/item/1005002994955680.html

tommygun
13 Nisan 2023, 17:44
Ben de sanayide conta kestirmiş olup da Z-Moto'ya minnet etmemiş olanlardanım. 3000 devir ve altı evet motor biraz öksürüyor, fan açıyor, bir şeyler yapıyor, biraz daha devirli kullanmak daha sağlıklı. Buarada bizim bu motorların buji pipoları çok kolay gevreyebiliyor, çatlayabiliyor. Buji pipoları kontrolü yapmanızı da tavsiye ederim.

BlackBaron
14 Nisan 2023, 20:59
İlla orijinal almanıza gerek yok, sanayide contacılara götürürseniz aynısını kesip verirler. Ebay,aliexpress gibi sitelerde dahi bulunuyor. Çok spesifik malzemeyle yapılan birşey değil sonuçta klasik kilingirik conta.

https://tr.aliexpress.com/item/1005002994955680.html

Keşke işe yarasaydı. Üzerinde zaten o tür conta var hocam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------


Ben de sanayide conta kestirmiş olup da Z-Moto'ya minnet etmemiş olanlardanım. 3000 devir ve altı evet motor biraz öksürüyor, fan açıyor, bir şeyler yapıyor, biraz daha devirli kullanmak daha sağlıklı. Buarada bizim bu motorların buji pipoları çok kolay gevreyebiliyor, çatlayabiliyor. Buji pipoları kontrolü yapmanızı da tavsiye ederim.


Anlaşıldı. Gittiğimde buji pipolarını da söyleyeceğim hocam. İnşallah budur da çözülür. Şu anki çalışmasının pek normal olduğunu sanmıyorum. Çünkü dediğim gibi motora bakım yapıldıktan sonraki ilk 15-20km çok başka pürüzsüz bir gidişi vardı. Bahsettiğim pürüzsüzlük gücün daha fazla olması gibi bir şey değil; sanki piston çalışma zamanlamasının daha optimumlaşmış olması gibi veya ateşleme sistemi ile ilgili. Bujileri kılavuzda yazan kodlu NGK lazer iridyumlardan kullandım. Durumu yine yazarım.

Kazasız sürüşler.

tommygun
12 Ağustos 2023, 17:45
Değerli arkadaşlar 5 haftalık dinlenme ve iyileşme döneminin ardından bugün ilk defa yol yapmalara başladım. E5 üzerinden Şarköy'e gidip köfte yedikten sonra geri dönerek bir 400 km sürmüş oldum. Sağ el bileğim tam anlamıyla iyileşmediği için sağa kontra verirken ya da gazla oynadığımda bileğim hala ağrıyor, bu nedenle Uçmakdere gibi yorucu bir güzergahı kullanmadım. 5 hafta içinde de motorumda küçük bir iki değişiklik yaptım. Orijinal kısa tur camını çıkarıp daha büyük ve açılı bir tur camı kullanmaya başladım, orijinal metal pegleri çıkarıp üzeri lastikli yeni pegler taktım ve ayağa vuran titreşimi azalttım. Elciklerin üzerine de sünger kılıf geçirdim ama sünger kılıf beklentimi karşılamadı. Yaz başından beri sürekli hararet ışığım yanıyordu, radyatörümü söktürüp ilaçla temizlettim, kanalları iğneyle teker teker düzelttirip içindeki yılların pisliğini söktürdüm, soğutma sıvısını yenilettim. Bugünden bana anı olarak kalan 1-2 resmi buraya ekleyeyim. Herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum, 5 hafta geçmek bilmedi. Motosikletimi sürmeyi çok özlemişim.

https://i.hizliresim.com/8fwni7i.jpg (https://hizliresim.com/8fwni7i)

https://i.hizliresim.com/9xj5y9b.jpg (https://hizliresim.com/9xj5y9b)

Cyan
12 Ağustos 2023, 18:15
Haydi geçmiş olsun, nice kilometreler dilerim.

zileliorhan
12 Ağustos 2023, 18:58
Allah tekrar kaza geçirmeyi nasip etmesin.
Kazasız sürüşler, tekerin düz bassın

iskampavya
12 Ağustos 2023, 20:56
Siyah uzun tur camı yakışmış motora, sahalara hoş döndün tommygun hocam, tekrar gelmiş geçmiş olsun.

Motoseverrr
12 Ağustos 2023, 21:27
Yeniden pistlere çıkman sevindirdi abi, kazasız belasız sürüşlerin olsun.

espresso
14 Ağustos 2023, 13:41
Siyah uzun tur camı yakışmış motora, sahalara hoş döndün tommygun hocam, tekrar gelmiş geçmiş olsun.

Ben de önceki camına göre daha güzel gördüm bu camı.

tommygun
14 Ağustos 2023, 14:04
Ben de önceki camına göre daha güzel gördüm bu camı.

Abi cam yamuk çıktı :) atölyelerine atladığımının Çinlileri yamuk üretim yapmışlar. Aynı camı kullanan bir başka Er6f resmi gördüm, onunki de yamuk :)

espresso
14 Ağustos 2023, 14:30
Abi cam yamuk çıktı :) atölyelerine atladığımının Çinlileri yamuk üretim yapmışlar. Aynı camı kullanan bir başka Er6f resmi gördüm, onunki de yamuk :)

Fotoda yamuk olduğu belli olmuyor. Kullanım açısında sorun değilse bununla devam et bence. Ama benim cam yamuk olsa o yamukluk gözüme takılır, takıntı yaparım, yola bile bakamam gıcık olurum.

tommygun
25 Ağustos 2023, 23:07
Değerli arkadaşlar benzin zamlarına inat "eehhh yeter ulan" diyerek bugün bir manyaklık yapalım dedik. İş amaçlı İzmir'de bir toplantım vardı ve motorla gideyim istedim. Sabah 5:00'da başlayan yolculuğum gece 22:00'de eve sağ salim dönerek noktalandı. Gidişim 5 saat, dönüşüm 6 saat sürdü. Otoban kullanımıyla yine sorunsuz bir şekilde 1000 km.yi aştım. Bizim ihtiyarın bacakları birbirine dolanmıştı, açtık o bacakları. 120-140 km hız aralığında sürdüm, giderken rüzgar arkamdan esiyordu ve yaklaşık 4,5 lt/100 km gibi bir yakıt tüketimim oldu. Dönerken rüzgar önden esiyordu, İzmir'den çıktıktan sonraki ilk 100 km gerçekten çok yoruldum ve bunaldım, yine de devam kararı vererek gaz açtım. Aynı hız aralığında yakıt tüketiminde 5 lt/100 km.yi gördüm hatta çok az da geçmiş olabilirim. Bugün gurme gezisi yapamadık, köfte, kanat, çöp şiş yiyemedik, artık bir dahaki sefere..

Bugün işim gücüm harici notlarım şu şekildedir;

1) İzmir'in kızları çok güzel.
2) 54 plakalı araba sürücülerinin büyük bir kısmı nerede hızlanıp nerede yavaşlayacaklarını şaşırıyorlar.
3) 41 plakalı araba sürücülerinin hemen hemen hepsi 2 şerit arasına sığamamak konusunda ısrarcılar.
4) Ülkemizde otomobil yarışları gelişirse bu tamamen 16 plakalı araba sürücülerinin yarış merakından kaynaklı olacaktır.
5) İzmir'in kızları çok güzel.

https://i.hizliresim.com/seoibvf.jpg (https://hizliresim.com/seoibvf)

https://i.hizliresim.com/se4honz.jpg (https://hizliresim.com/se4honz)

Cyan
26 Ağustos 2023, 09:37
Şu 1.000km üzerine ayağının tozuyla bugün de bir 400 yapacaksın; helâl olsun.

Bu arada İzmir'in kızları özel gerçekten de; sadece güzellik değil olay, hayata yaklaşımları ve tutumları da farklı, onları güzel yapan bir de bu husus var. Bizim burada alıştığımızın dışında kalıyorlar.

iskampavya
26 Ağustos 2023, 09:44
Günaydın Kaan hocam, ihtiyar demeyelim de yaşını başını almış olgun delikanlıya da, sana da nazar değmesin..
Evet izmir'in kızları güzel :) 41 ve 54 plaka konusunda sonuna kadar haklısın durum burada da aynı :)

tommygun
30 Ağustos 2023, 19:37
20.Aralık.2022'de aldığım Road 4'ler ile 30.Ağustos.2023 itibariyle 18.500 km yapmışım. Lastikler yavaş yavaş saçmalamaya başladı. Yaz sonu en az 8.500 TL bir tarafımıza kaçmış gibi görünüyor.

Cyan
30 Ağustos 2023, 20:11
20.Aralık.2022'de aldığım Road 4'ler ile 30.Ağustos.2023 itibariyle 18.500 km yapmışım. Lastikler yavaş yavaş saçmalamaya başladı. Yaz sonu en az 8.500 TL bir tarafımıza kaçmış gibi görünüyor.

Ayda 2300-2400km, süper.

tommygun
30 Ağustos 2023, 20:14
Ayda 2300-2400km, süper.

9.Temmuz'dan sonra verdiğim mecburi 4-5 hafta arayı düşünürsek fena performans değil. Yine de arayı kapatmak için her fırsatı değerlendireceğim.

tecrube0
30 Ağustos 2023, 21:29
Değerli arkadaşlar benzin zamlarına inat "eehhh yeter ulan" diyerek bugün bir manyaklık yapalım dedik. İş amaçlı İzmir'de bir toplantım vardı ve motorla gideyim istedim. Sabah 5:00'da başlayan yolculuğum gece 22:00'de eve sağ salim dönerek noktalandı. Gidişim 5 saat, dönüşüm 6 saat sürdü. Otoban kullanımıyla yine sorunsuz bir şekilde 1000 km.yi aştım. Bizim ihtiyarın bacakları birbirine dolanmıştı, açtık o bacakları. 120-140 km hız aralığında sürdüm, giderken rüzgar arkamdan esiyordu ve yaklaşık 4,5 lt/100 km gibi bir yakıt tüketimim oldu. Dönerken rüzgar önden esiyordu, İzmir'den çıktıktan sonraki ilk 100 km gerçekten çok yoruldum ve bunaldım, yine de devam kararı vererek gaz açtım. Aynı hız aralığında yakıt tüketiminde 5 lt/100 km.yi gördüm hatta çok az da geçmiş olabilirim. Bugün gurme gezisi yapamadık, köfte, kanat, çöp şiş yiyemedik, artık bir dahaki sefere..

Bugün işim gücüm harici notlarım şu şekildedir;

1) İzmir'in kızları çok güzel.
2) 54 plakalı araba sürücülerinin büyük bir kısmı nerede hızlanıp nerede yavaşlayacaklarını şaşırıyorlar.
3) 41 plakalı araba sürücülerinin hemen hemen hepsi 2 şerit arasına sığamamak konusunda ısrarcılar.
4) Ülkemizde otomobil yarışları gelişirse bu tamamen 16 plakalı araba sürücülerinin yarış merakından kaynaklı olacaktır.
5) İzmir'in kızları çok güzel.

https://i.hizliresim.com/seoibvf.jpg (https://hizliresim.com/seoibvf)

https://i.hizliresim.com/se4honz.jpg (https://hizliresim.com/se4honz)

45 Plaka ile hiç karşılaşmamış olman mümkün değil :)

iskampavya
30 Ağustos 2023, 21:34
20.Aralık.2022'de aldığım Road 4'ler ile 30.Ağustos.2023 itibariyle 18.500 km yapmışım. Lastikler yavaş yavaş saçmalamaya başladı. Yaz sonu en az 8.500 TL bir tarafımıza kaçmış gibi görünüyor.

Bu sabah Oğlum ile birlikte sabah İzmir'e yola çıktık, birkaç saat orada gezdik tozduk, dönüşe kulağını çınlattım biz 500km sürünce yorulduk diyoruz tommygun tek marşta 800, 1000km yol yapıyor nazarlar değmesin dedim kendi kendime.

tommygun
31 Ağustos 2023, 16:43
Bu sabah Oğlum ile birlikte sabah İzmir'e yola çıktık, birkaç saat orada gezdik tozduk, dönüşe kulağını çınlattım biz 500km sürünce yorulduk diyoruz tommygun tek marşta 800, 1000km yol yapıyor nazarlar değmesin dedim kendi kendime.

Ben antrenmanlıyım, siz de vakit bulsanız sürekli uzun yollar yapsanız siz de alışırsınız. Gerçi sürmekten konfor sele bile kütük gibi olmuş, toto ağrıtıyordu. Gittim yeni konfor sele aldım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------


45 Plaka ile hiç karşılaşmamış olman mümkün değil :)

Bu sefer gördüğüm 45 plakalılar gerçekten güzel sürüyorlardı. Utandım onlar hakkında olumsuz yorum yapmaya.

MrJ
31 Ağustos 2023, 19:27
https://youtube.com/shorts/qYybJuNgE5s?si=4OwlyczJCGL5wjmc

tommygun
31 Ağustos 2023, 20:35
https://youtube.com/shorts/qYybJuNgE5s?si=4OwlyczJCGL5wjmc

Açık konuşmak gerekirse ben, benim motorun vitesinden şikayetçiyim.

Motoru aldığımda vites kolu siyaha boyalıydı, o boyayı söktükten sonra zamanla pas yaptı. Pası temizliyorum ama yeniden oluşuyor. Bir de vites kolunun plastiği hafiften parçalanmış gibiydi ve ayakkabının üstüne zarar veriyordu, gittim cg plastiği taktım, sorunu giderdim.

Çok şükür 114.000 km.de boşu bulamama, vites geçmeme, sahte boş vites vs yaşamıyorum ama bunun da nedeni sanırım yağ değişim periyotlarını atlamayıp motora uygun, iyi bir yağ kullanmam.

MrJ
01 Eylül 2023, 03:06
he konuyu görünce birde youtube'da önüme düştü diye attım kawasakide motor hiç haraket etmiyorsa ilk seferde 1'den yukarı tamda çekilse pedal direk boşa geçiyor. Diğer motorlarda biraz fazla itince 2'ye geçiyor.

bilek nasıl oldu iyileştimi bu arada.

tommygun
01 Eylül 2023, 07:03
he konuyu görünce birde youtube'da önüme düştü diye attım kawasakide motor hiç haraket etmiyorsa ilk seferde 1'den yukarı tamda çekilse pedal direk boşa geçiyor. Diğer motorlarda biraz fazla itince 2'ye geçiyor.

bilek nasıl oldu iyileştimi bu arada.

Çok şükür toparladım, bileğimde çok çok az bir sıkıntı kaldı, o da bugün yarın geçer diye umuyorum.

birhatacet
04 Mart 2024, 20:49
2006 er6n için ters teleskobik maşa hangi modelden çıkma takılabilir

tommygun
04 Mart 2024, 20:58
Sürüş anlamında ters teleskobik maşayla devasa bir fark yaşamayacaksınız, aynı kasaya sahip 2008 modelini kullanıyorum ve it gibi kullanmama rağmen sıkıntı yaşadığımı hatırlamıyorum. Orijinal ön amortisörlerinizin yağını, keçesini değiştirdiğinizde size fayda sağlayacaktır. Amortisörleriniz kazalıysa ve orijinal bulamıyorsanız muadil olarak Mt25 ya da Mt07 ön amortisörlerini kullanabilirsiniz.

Ön amortisörden ziyade önceliğiniz yağ seviyesi kontrolü olursa çok daha iyi olur.

birhatacet
04 Mart 2024, 21:06
forumda yol tutuşunu ve fren performansını çok etkilediği yazıyordu fakat yıllardır er6 kullanıcısının yorumunu almak daha iyi geldi teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------

keçesi 2-3 ay önce değişti fakat 2 hafta önce haftasonu çıkardığımda ufaktan bi yağ sızması vardı bezle temizledim ve daha da akmadı er6n imi ömürlük kullanmak istediğim için güzel parçalar takmak istiyorum

tommygun
04 Mart 2024, 21:20
forumda yol tutuşunu ve fren performansını çok etkilediği yazıyordu fakat yıllardır er6 kullanıcısının yorumunu almak daha iyi geldi teşekkür ederim

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:04 ----------

keçesi 2-3 ay önce değişti fakat 2 hafta önce haftasonu çıkardığımda ufaktan bi yağ sızması vardı bezle temizledim ve daha da akmadı er6n imi ömürlük kullanmak istediğim için güzel parçalar takmak istiyorum

Hayırlısı olsun, amortisörde kıl kadar eğrilik, çizik bile olsa ya da sıkıntılı bir tümsekten çok sert geçtiğinizde bile yağ kaçırması olası. Tabi ki karar sizin ama bugün motorunuza ters maşa sıfır sistem uygulamanız en az 30.000 TL. 18 senelik motor için bu yatırımı yapmaya değer mi bu sorunun cevabını siz daha iyi değerlendirirsiniz. Bizim orijinal amortisörlerimiz bakımlı olduğu sürece, iyi de bir lastik kullanıyorsanız emin olun sizi yarı yolda bırakmayacaktır.

tommygun
07 Nisan 2024, 19:37
Bu sabah Amasra'ya gidip dönmek için sabah 5'e alarm kurup kalktım. Havanın yağmurlu olduğunu görünce ettiğim gün yüzü görmemiş küfürlerin haddi hesabı yoktu. Dedim "neyse bunda da bir hayır vardır" kaldım evde ama içim içimi yiyor, 10:30 gibi iyice darlandım ve yağmuru sallamayıp çıktım dışarı. Büyükçekmece'den tam Avcılar Denizköşkler'e gelirken baktım motorda bir gundilik var, sabit gazda itme çekme yapıyor, motor hızlanmıyor ve aşırı derecede ısınıyor, dedim "herhalde ya buji pipoları gevredi ya bujilere su kaçtı birşey oldu" çünkü motor tek silindir gibi çalışmaya başladı ve titreşim inanılmaz arttı. Florya sapağı öncesi Opet'e kendimi zor attım, bir 20 dk mola verdim, sonrasında motoru çalıştırdım ve sorun devam ediyordu, dedim "Bayram öncesi Pazar Pazar motoru elime aldım" Ustamı aradım ne yapabiliriz diye, bana motoru boşa almamı ve imansızca devir yükseltip gaz vermemi söyledi. Bir 5 dk ara ara uyguladım, sonra dönüş için yola koyuldum, sıkıntım geçti, düzeldi ama yarın garanti olsun içim rahat etsin diye yine de ustama gidip pipoları ve bujileri kontrol ettireceğim.

Cyan
07 Nisan 2024, 20:42
Bu sabah Amasra'ya gidip dönmek için sabah 5'e alarm kurup kalktım. Havanın yağmurlu olduğunu görünce ettiğim gün yüzü görmemiş küfürlerin haddi hesabı yoktu. Dedim "neyse bunda da bir hayır vardır" kaldım evde ama içim içimi yiyor, 10:30 gibi iyice darlandım ve yağmuru sallamayıp çıktım dışarı. Büyükçekmece'den tam Avcılar Denizköşkler'e gelirken baktım motorda bir gundilik var, sabit gazda itme çekme yapıyor, motor hızlanmıyor ve aşırı derecede ısınıyor, dedim "herhalde ya buji pipoları gevredi ya bujilere su kaçtı birşey oldu" çünkü motor tek silindir gibi çalışmaya başladı ve titreşim inanılmaz arttı. Florya sapağı öncesi Opet'e kendimi zor attım, bir 20 dk mola verdim, sonrasında motoru çalıştırdım ve sorun devam ediyordu, dedim "Bayram öncesi Pazar Pazar motoru elime aldım" Ustamı aradım ne yapabiliriz diye, bana motoru boşa almamı ve imansızca devir yükseltip gaz vermemi söyledi. Bir 5 dk ara ara uyguladım, sonra dönüş için yola koyuldum, sıkıntım geçti, düzeldi ama yarın garanti olsun içim rahat etsin diye yine de ustama gidip pipoları ve bujileri kontrol ettireceğim.

Geçmiş olsun, umarım tahmin ettiğin gibi basit bir sorundur.

tommygun
07 Nisan 2024, 20:45
Geçmiş olsun, umarım tahmin ettiğin gibi basit bir sorundur.

Dönüşte sorun düzeldiği için bence basit gibi ama yine de pipolar ve bujileri yenilesem çok sağlıklı olacak.

byns
29 Nisan 2024, 14:57
hocam kawasaki er6f alacağım da.exper için istanbul içi anadolu yakası usta önerisi alabilir miyim?(avrupa yakası da olur)

tommygun
29 Nisan 2024, 15:53
hocam kawasaki er6f alacağım da.exper için istanbul içi anadolu yakası usta önerisi alabilir miyim?(avrupa yakası da olur)

Şimdiden hayırlı olsun. Youtube'da bolca videoları olan bir arkadaş var, Analiz moto eksper diye, bu arkadaşın videoları bana güven verdi. Yeri Ümraniye'de https://g.co/kgs/wjJdZt7

Benim kendi ustama da gidebilirsin, yıllardır sök tak iyice hakim Er6F'e. Daha önce de ekspertiz için şehir dışından gelen bir arkadaşı yönlendirmiştim, o da memnun kaldı. Merdivenköy'de Medical Park Hastanesi arkasında Yakup Motor, ustamın adı Yakup Çiçek, buraya gidersen de selamımı söyle https://g.co/kgs/9YrFxe3

tommygun
04 Eylül 2024, 22:11
18 Temmuz'da motorumla Aydın'da yolda kalmamdan dolayı 1,5 aydır neredeyse motorsuzdum. Yaz sezonunu 1,5 ay motor sürmeyerek geçirdim. Motorumun sıkıntısı normal marş alması ama debriyajı çektiğimde devir düşüp stop etmesi, bir şekil motoru yürütsem bile 50 metre sonra yeniden stop etmeseydi. Aydın'da motoru emanet ettiğim usta 2 haftanın sonunda buji, buji piposu ve yakıt pompa motorunun değişmesi gerektiğini söyledi. Ben de 2 hafta sonunda Aydın'da motoru teslim alıp İzmir'e getirdim. Buji ve pompa motorunu ülke içinden bulup sipariş ettim, buji piposu Türkiye'de yoktu ve Amazon üzerinden yurtdışından getirttim (yan sanayi) , sonrasında hazır el değmişken hava filtresi ve soğutma sıvısını da yenileyeyim dedim ve tüm malzemelerle birlikte İzmir'de tecrübe ve işçiliğine güvendiğim ama çok yoğun olan bir ustaya teslim ettim. O da anca 2 haftada bu değişimleri yapabildi ve bugün motorumu teslim aldım. Velhasıl Buji pipoları (990 TL) , Bujiler (1146,88 TL) , Hava filtresi (494,40 TL) , benzin pompası motoru (1156,09 TL) , Soğutma sıvısı (405 TL) değişti. ustaya 2500 TL işçilik ödeyerek 9.192 TL'ye şimdilik sorunumu çözdüm. Yarın İzmir'den İstanbul'a motorla gidiyorum, uzun yolda anlayacağım düzelmiş mi yoksa sıkıntı başka yerde mi diye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------


18 Temmuz'da motorumla Aydın'da yolda kalmamdan dolayı 1,5 aydır neredeyse motorsuzdum. Yaz sezonunu 1,5 ay motor sürmeyerek geçirdim. Motorumun sıkıntısı normal marş alması ama debriyajı çektiğimde devir düşüp stop etmesi, bir şekil motoru yürütsem bile 50 metre sonra yeniden stop etmeseydi. Aydın'da motoru emanet ettiğim usta 2 haftanın sonunda buji, buji piposu ve yakıt pompa motorunun değişmesi gerektiğini söyledi. Ben de 2 hafta sonunda Aydın'da motoru teslim alıp İzmir'e getirdim. Buji ve pompa motorunu ülke içinden bulup sipariş ettim, buji piposu Türkiye'de yoktu ve Amazon üzerinden yurtdışından getirttim (yan sanayi) , sonrasında hazır el değmişken hava filtresi ve soğutma sıvısını da yenileyeyim dedim ve tüm malzemelerle birlikte İzmir'de tecrübe ve işçiliğine güvendiğim ama çok yoğun olan bir ustaya teslim ettim. O da anca 2 haftada bu değişimleri yapabildi ve bugün motorumu teslim aldım. Velhasıl Buji pipoları (990 TL) , Bujiler (1146,88 TL) , Hava filtresi (494,40 TL) , benzin pompası motoru (1156,09 TL) , Soğutma sıvısı (405 TL) değişti. ustaya 2500 TL işçilik ödeyerek 9.192 TL'ye şimdilik sorunumu çözdüm. Yarın İzmir'den İstanbul'a motorla gidiyorum, uzun yolda anlayacağım düzelmiş mi yoksa sıkıntı başka yerde mi diye.

Yanlış hesaplamışım, işçilik dahil 6.692 TL harcamışım :)

Motoseverrr
04 Eylül 2024, 22:13
18 Temmuz'da motorumla Aydın'da yolda kalmamdan dolayı 1,5 aydır neredeyse motorsuzdum. Yaz sezonunu 1,5 ay motor sürmeyerek geçirdim. Motorumun sıkıntısı normal marş alması ama debriyajı çektiğimde devir düşüp stop etmesi, bir şekil motoru yürütsem bile 50 metre sonra yeniden stop etmeseydi. Aydın'da motoru emanet ettiğim usta 2 haftanın sonunda buji, buji piposu ve yakıt pompa motorunun değişmesi gerektiğini söyledi. Ben de 2 hafta sonunda Aydın'da motoru teslim alıp İzmir'e getirdim. Buji ve pompa motorunu ülke içinden bulup sipariş ettim, buji piposu Türkiye'de yoktu ve Amazon üzerinden yurtdışından getirttim (yan sanayi) , sonrasında hazır el değmişken hava filtresi ve soğutma sıvısını da yenileyeyim dedim ve tüm malzemelerle birlikte İzmir'de tecrübe ve işçiliğine güvendiğim ama çok yoğun olan bir ustaya teslim ettim. O da anca 2 haftada bu değişimleri yapabildi ve bugün motorumu teslim aldım. Velhasıl Buji pipoları (990 TL) , Bujiler (1146,88 TL) , Hava filtresi (494,40 TL) , benzin pompası motoru (1156,09 TL) , Soğutma sıvısı (405 TL) değişti. ustaya 2500 TL işçilik ödeyerek 9.192 TL'ye şimdilik sorunumu çözdüm. Yarın İzmir'den İstanbul'a motorla gidiyorum, uzun yolda anlayacağım düzelmiş mi yoksa sıkıntı başka yerde mi diye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------



Yanlış hesaplamışım, işçilik dahil 6.692 TL harcamışım :)

Hadi gözün aydın abi, Rabbim daha can sıkıcı şeyler vermesin.

tommygun
04 Eylül 2024, 22:15
Hadi gözün aydın abi, Rabbim daha can sıkıcı şeyler vermesin.

Deplasmandayım, şu başıma gelen İstanbul'da başıma gelse yurt dışı siparişiyle beraber 1 hafta 10 günlük işti ama Ege'yi tanımaya çalışıyorum, buralar benim oralardan farklı.

Cyan
04 Eylül 2024, 22:55
Geçmiş olsun @tommygun. Sorunsuz varırsın İstanbul'a inşallah.

Motoseverrr
04 Eylül 2024, 22:55
Deplasmandayım, şu başıma gelen İstanbul'da başıma gelse yurt dışı siparişiyle beraber 1 hafta 10 günlük işti ama Ege'yi tanımaya çalışıyorum, buralar benim oralardan farklı.

Gayet normal abi ya, insanın alışık olmadığı yerler olunca yapamıyor kimi şeyleri. Oradaki ustalardan memnun kalabildin mi abi?

tommygun
04 Eylül 2024, 22:57
Geçmiş olsun @tommygun. Sorunsuz varırsın İstanbul'a inşallah.

Varamazsam da motorun ırzına geçeceğim, doggy style yapacağım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------


Gayet normal abi ya, insanın alışık olmadığı yerler olunca yapamıyor kimi şeyleri. Oradaki ustalardan memnun kalabildin mi abi?

Ustaların esnaflığı ve kabiliyeti iyi ama çok yoğunlar. Malzemeler zaten benden, bu işlem en fazla 1-2 gün sürmeliydi.