Orijinalini görmek için tıklayınız : 2006 fazer ve kask ile ilgili yardımınızı rica ediyorum
angorstatik
24 Aralık 2009, 21:06
herkese selam,
fazerımı alalı da daha 15 gun ya oldu ya olmadı. dunden beri hava kullanmaya elverişli oldugundan kullanıyorum. çoğunuz benden çok çok fazla tecrübelisiniz. benimde ufak tefek bir kaç problem/sıkıntı vs. var yardımcı olabilirseniz sevinirim.
2006 model fazer kullanıyorum. 12000 km de aldım. bugun soyle birsey farkettim. motorun sol tarafından tuhaf bir şıkırtı sesi geliyor. debriyaj kolunu çektiğimde ise bu şıkırtı nispeten bayağı bir azalıyor. bu neden kaynaklı olabilir? büyük bir problem mi, yoksa normal midir?
motorun sağ tarafından da baldırıma dogru acayip bir sıcaklık geliyor. ( bugun motoru 8-9 bin devir arasında yaklasık 1 saat kullandım ) bu sıcaklık normal mi? yoksa acaba bir problem mi var?
kask olarak x-lite x601 serisini kullanıyorum. kask kafama gayet güzel oturuyor. yanaklarım dışarı çıkacak gibi oluyor neredeyse ve bu beni rahatsız etmiyor. dün 170-180 km gibi hıza çıkınca kask ile kafam arasında sanki bir hava boşluğu oluştu. bir arkadasıma sordum bana da oluyor aynısı, çene bagını daha sıkı bagla dedi. onu da denedim bu sefer de kask sanki kafamdan çıkacakmış gibi yukarı dogru gitmeye başladı. motorun üstüne, rüzgarlığın altına yatınca bu sorun nispeten azalıyor fakat tamamen kaybolmuyor. bu tip problem sizlerde yasıyormusunuz yoksa ben de veya kaskımda mi bir tuhaflık var acaba.
özellikle şu şıkırtı sesine kafayı çok taktım. debriyajın çok sert olma problemim var bir de.. bazı yerlerde debriyaj telinin değişmesi ile bu problemin kalkacağı, teli yağlamanın ise sadece geçici bir çözüm olduğu yazılı..
yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
hep ek olarak diyorum ama bu son... anadolu yakasında düzgün, güvenilir, yetkili servis (yamaha fazer) nereyi tavsiye edersiniz?
yardımcı olmanız dileği ile..
sevgi-saygı-hoşgörü
zeda3000
24 Aralık 2009, 21:12
Debriyaj tasi ile alakali bir sorun olabilir. Ama bu sekilde yorum cok zor. Isi manifolttan geliyor olabilir.
trendy83
24 Aralık 2009, 21:15
aslında bu işi iyi bilen insanların yorum yapması taraftarıyım ama az tecrübeli olarak acaba debriyaj balatası tam ayırma işlemini yapmaması geliyor benim aklıma.Kask olayındada varsa çevrende başka motoru olan oların kaskıyla bir dene yada touring camı alabilirsin abi bu en son çaren alsın çünkü bunu aldığında bu sorundan eser kalmaz ben beykozdayım denemek için kaskımıda veririm sana ls2 large beden kaskım var.Servis olarakda ben beykozda olmama rağmen maslakdaki REDLİNE a giderim ve asla şaşmam.Oradaki usta ve servis sahibi ahmet abi çok başarılı birisi dükkana gidince aldığı kupaları şöyle bi saymıştım yaklaşık 25-30 tane falandı.Ayrıca ben yamaha fabrikasında çalışıyordum 2 ay kadar önce fabrikanın tüm işlerinide ahmet abi yapıyor.(7 sene çalıştım ve başkasınıda görmedim orada)inşallah yardımcı olabilmişimdir.Eğer servise gitmeyi düşünürsen kavacıkta buluşur beraberde gideriz benimde gitmem lazım bu ara.
Shrieker
24 Aralık 2009, 21:19
Kaskla ilgili soruna cevap verecek kadar bilgim var, dilim döndüğünce anlatayım, diğer soruları konunun ehli olan arkadaşlara havale ediyorum :)
Kaskın x-lite'ın giriş seviye kaskı. Yaşadığın hadise ise gavurların "lift" diye adlandırdıkları "kaskın yüksek hızlarda kendini bir kanat gibi yukarı çekme" eğilimi. Biraz açalım. Bir kaskın kalitesini etkileyen faktörler, rahatlığı, hafifliği, havalandırması vs. ve bir de tabii ki aerodinamisi. Bağzı kask üreticileri çıldırdıkları için değil, gerçekten kask üzerinde çok fazla emek ve zaman (ar&ge olarak da tanımlanabilir) harcadıkları için o meblağları talep ediyorlar. Dikkat ettiysen o kaskların çok artis duran şekilleri, ve arkalarında da genelde kocaman bir "spoiler"ları vardır. İşte bu sebebten dolayı. "X-lite 601'in aerodinamisi o hızlar için uygun değil" denebilir.
Arkadaşının da dediği gibi kayışı iyice sıkmak, kaskın altına balaklava giymek veya şu rüzgar sesini kesmek için satılan çene altı parçayı almak yardımcı olabilir. Olmayabilir de.
Bu arada bir hatırlatma yapmakta fayda görüyorum. Kaskınla o kadar fazla türbülans tecrübe ediyorsan, büyük ihtimalle yüksek oranda rüzgar sesine de maruz kalıyorsun. Birkaç sene sonra duymak (veya hala şimdiki kadar iyi duymak) istiyorsan, kulak tıkacı kullan. Bu sitedeki "ben bilinçliyim" diyen motorcuların %99'unun atladığı bir konu. Şimdiki motorcu nesilin, çocuklarıyla arasında derin bir iletişim problemi olacak, demedi demeyin :) (Bu arada ben kullan at tipi 3m 1100-1110 kullanıyorum, memnunum).
angorstatik
24 Aralık 2009, 21:43
aslında bu işi iyi bilen insanların yorum yapması taraftarıyım ama az tecrübeli olarak acaba debriyaj balatası tam ayırma işlemini yapmaması geliyor benim aklıma.Kask olayındada varsa çevrende başka motoru olan oların kaskıyla bir dene yada touring camı alabilirsin abi bu en son çaren alsın çünkü bunu aldığında bu sorundan eser kalmaz ben beykozdayım denemek için kaskımıda veririm sana ls2 large beden kaskım var.Servis olarakda ben beykozda olmama rağmen maslakdaki REDLİNE a giderim ve asla şaşmam.Oradaki usta ve servis sahibi ahmet abi çok başarılı birisi dükkana gidince aldığı kupaları şöyle bi saymıştım yaklaşık 25-30 tane falandı.Ayrıca ben yamaha fabrikasında çalışıyordum 2 ay kadar önce fabrikanın tüm işlerinide ahmet abi yapıyor.(7 sene çalıştım ve başkasınıda görmedim orada)inşallah yardımcı olabilmişimdir.Eğer servise gitmeyi düşünürsen kavacıkta buluşur beraberde gideriz benimde gitmem lazım bu ara.
trendy alakana çok teşekkür ederim. anadolu yakasında düzgün bir yer bulamazsak mecbur o tarafa gideceğiz o zaman. süleyman memnun usta artık eskisi kadar ilgili değil, çok büyüdü ilgilenemiyor demişlerdi. kask olarak shark marka denemiştim kendi kaskım haricinde onda da aynı terane oluyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:38 ----------
Kaskla ilgili soruna cevap verecek kadar bilgim var, dilim döndüğünce anlatayım, diğer soruları konunun ehli olan arkadaşlara havale ediyorum :)
Kaskın x-lite'ın giriş seviye kaskı. Yaşadığın hadise ise gavurların "lift" diye adlandırdıkları "kaskın yüksek hızlarda kendini bir kanat gibi yukarı çekme" eğilimi. Biraz açalım. Bir kaskın kalitesini etkileyen faktörler, rahatlığı, hafifliği, havalandırması vs. ve bir de tabii ki aerodinamisi. Bağzı kask üreticileri çıldırdıkları için değil, gerçekten kask üzerinde çok fazla emek ve zaman (ar&ge olarak da tanımlanabilir) harcadıkları için o meblağları talep ediyorlar. Dikkat ettiysen o kaskların çok artis duran şekilleri, ve arkalarında da genelde kocaman bir "spoiler"ları vardır. İşte bu sebebten dolayı. "X-lite 601'in aerodinamisi o hızlar için uygun değil" denebilir.
Arkadaşının da dediği gibi kayışı iyice sıkmak, kaskın altına balaklava giymek veya şu rüzgar sesini kesmek için satılan çene altı parçayı almak yardımcı olabilir. Olmayabilir de.
Bu arada bir hatırlatma yapmakta fayda görüyorum. Kaskınla o kadar fazla türbülans tecrübe ediyorsan, büyük ihtimalle yüksek oranda rüzgar sesine de maruz kalıyorsun. Birkaç sene sonra duymak (veya hala şimdiki kadar iyi duymak) istiyorsan, kulak tıkacı kullan. Bu sitedeki "ben bilinçliyim" diyen motorcuların %99'unun atladığı bir konu. Şimdiki motorcu nesilin, çocuklarıyla arasında derin bir iletişim problemi olacak, demedi demeyin :) (Bu arada ben kullan at tipi 3m 1100-1110 kullanıyorum, memnunum).
Shrieker tesekkurler.. kask için dediklerin mantıklı geliyor. shoei denemek gerek belki bir de.. arkadasimda vardi. bir rica edip deneyeceğiz artık. rüzgar sesine gelince malesef dediğin doğru. nefret ettiğim bir ses ama bir çözüm bulamadım. shark marka kask denedim aynı hikaye onda da oluyor. kulak tıkacı konusu mantıklı geliyor ama dışarda ki diğer sesleri duymakta zorlanır, bir tehlike atlatırım diye korkuyorum açıkçası. bu kulak tıkacı dediğin şey motorsiklet mağazalarında satılıyor fakat saçma sapan para istediler (yemin ederim motomaxta 50 .tl istediler kulak tıkacı için) sen nereden aldın bu tıkacları Shrieker. eczanelerde satılan su da kullanılan tıkaclardan mı kullanıyorsun? cehaletimi mazur gör, bilmediğim için soruyorum..
trendy83
24 Aralık 2009, 22:23
süleyman memnuna allah düşürmesin ama asla gitmem ona
AydoganX
24 Aralık 2009, 22:34
Bende kulak tıkacı olarak eczanelerde 2 liraya satılan ve silikon malzemeden yapılan ürünlerden kullanıyorum ve şimdiye kadar kullanmadığım için kendime çoook kızıyorum.
Kulak tıkacı bir motosiklet sürücüsü için ayrılmaz bir ekipman olmalı...
Tehlike anına dışarıdaki sesleri duyabilirmiyim diye endişe etme, gayet net yinede duyulabiliyor.
Camları kapalı bir araba gibi düşün, dışardan konuşan kişinin sesi yinede duyuluyor yani.
Shrieker
24 Aralık 2009, 23:16
Kulak tıkacını iş güvenliği malzemeleri satan dükkanlarda bulabilirsiniz. Eczanelerde de bulabilirsiniz ama daha pahalı oluyor.
Benim 3M 1100 (ipsiz) ve 1110(ipli) ürününü aldığım yer burası :İstanbul Ticaret
İçerenköy Yolu Keyap Çarşı No:38Yukarı Dudullu Ümraniye, Yukarı Dudullu Ümraniye İstanbul
Telefon 0216 527 73 56, Faks 0216 499 25 23
Malesef yeri biraz sapa. Telefon edip sorarsanız tarif ederler. Ben bir çiftini kdv dahil 54 kuruş gibi bir fiyattan aldım gibi hatırlıyorum. Aynı şekilde karaköy'de tünel'in girişinin olduğu sokakta da 3M malzemeleri satan bir yer var (adını hatırlayamadım). Oradan da tedarik edilebilir, ama belli bir sayının altında satış yapıyorlar mı bilmiyorum.
Bunlar haricinde bir de yıkanıp tekrar kullanılabilen cinste kulak tıkaçları var. Ancak kullan at tipi modellerin yarısı kadar bile kesmiyorlar sesi. Ses kontrolü konusunda bildiğim en kask Schubert. Bu konuda bir namı var. Etrafınızda ödünç alıp deneyebileceğiniz biri varsa bu şansı kullanın mutlaka. Ancak kasklarda ses hadisesi çok karışık bir konu. Giydiğiniz ceketten, motorunuzdaki ön camın şekline, hatta hakim rüzgar yönüne göre bile gürültülü/sessiz olabiliyor kask.
vukuat
25 Aralık 2009, 00:41
bir zamanlar benım zx6r da oldu bu ses olayı tıkırtıkır dıye ses gelıyodu derıyaja bastıgımda seskesılıyodu benım tahmınım senın kındede aynı sorun var debrıyaj tam ayıurmadıgı ıcın yanı yaylarında gevseme yaptıgı ıcın yapıyo bu sesı ıyı bı usta veya servıse gostermenı dılerım
mach1
26 Aralık 2009, 03:50
Şıkırtı şanzuman bilyasından veya tasından geliyor olabilir.Bende x-601 fireball kullanıyorum o kadar yapması normal çünkü karsıdan 180km/h lik rüzgar geliyor böyle yüksek hızlara cıkıldığında kafayı koruma camına sokarsak hem daha hızlı gitmiş olursun hemde aerodinamik bozulmaz.Galba fazla rüzgar sesinde hem fikiriz:)
ennginn
26 Aralık 2009, 11:02
Aşagıdaki yetkili servis bana göre çok alakalıdır. 3 yıl fazer kullandığımda devamlı gittim.
Gidersen isa ustaya selam söyle
Engin
Yıldız Ticaret Ümraniye Showrom ve Servis
Adres Namık Kemal Mah.Sütçü Cad.Tekselvi Sk.No:8
Ümraniye / İSTANBUL
Telefon +90 216 523 37 37 - +90 216 523 62 62
Fax +90 216 523 66 06
Selka
26 Aralık 2009, 11:33
170-180 km lerde kaskın aşağıdan yukarı itilmesi normal. Fazer yapı itibari ile naked ten daha ziyade sport diyebilirim. O sebeble o süratlerde motora biraz daha yatılması gerekir diye düşünüyorum. Yanaklarınızın dışarı doğru çıkması kaskınızın tam oturduğuna işaret.. Bence burada sorun yok!
lagax
26 Aralık 2009, 12:21
170 180 ile giderken kaskın o tepkileri vermesi normal.kasksız bir deneyinde rüzgar neymiş deyin.aynı sorun bende de var.(z 750-agv kask).tamam profesyonel kask değiller ama oturuş pozisyonları oldukça dik olan bu motorlarda böyle sonuçlar doğması normal.yatarak gitmek en iyisi.şıkırtı için ise debriyaj açılacak başka seçenek yok.kronik bir problem değilse(piaggioların debriyaj sesi gibi)duymadan açmadan çözmek mümkün değil.o zaman çıkar bilya mı tas mı plakalar mı...sıcaklık da normal.ürtilen ısıyı bir yerden atması lazım.tam karenaj olmadığı için de doğru yerden kanalize olmuyor ısı.kışın iyi de yazın testislere dikkat.saygılar sevgiler...
angorstatik
26 Aralık 2009, 18:18
170 180 ile giderken kaskın o tepkileri vermesi normal.kasksız bir deneyinde rüzgar neymiş deyin.aynı sorun bende de var.(z 750-agv kask).tamam profesyonel kask değiller ama oturuş pozisyonları oldukça dik olan bu motorlarda böyle sonuçlar doğması normal.yatarak gitmek en iyisi.şıkırtı için ise debriyaj açılacak başka seçenek yok.kronik bir problem değilse(piaggioların debriyaj sesi gibi)duymadan açmadan çözmek mümkün değil.o zaman çıkar bilya mı tas mı plakalar mı...sıcaklık da normal.ürtilen ısıyı bir yerden atması lazım.tam karenaj olmadığı için de doğru yerden kanalize olmuyor ısı.kışın iyi de yazın testislere dikkat.saygılar sevgiler...
hepinize çok teşekkürler.
şıkırtı sesi normalmiş. başka bir siteye daha uyeyim orada güzel bir cevap geldi.
YAMAHATURKIYE.ORG SITESINDEN ALINTIDIR:Debriyaj tası üzerinde çalışan bilya ses yapıyor ama arıza verecek bir durum değil bir çok motorda bu sesi duyarsın.
kaskı herhalde değiştiricez. kullanılacak kask değilmiş, veya beni tatmin etmedi. shoei deneyeceğim. bir arkadasımda vardı, bir deneyip test edeyim, bilgi veririm.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:17 ----------
Aşagıdaki yetkili servis bana göre çok alakalıdır. 3 yıl fazer kullandığımda devamlı gittim.
Gidersen isa ustaya selam söyle
Engin
Yıldız Ticaret Ümraniye Showrom ve Servis
Adres Namık Kemal Mah.Sütçü Cad.Tekselvi Sk.No:8
Ümraniye / İSTANBUL
Telefon +90 216 523 37 37 - +90 216 523 62 62
Fax +90 216 523 66 06
engin harikasın,
işyerimin dibi oralar. çok çok teşekkürler. selamını iletirim..
mach1
27 Aralık 2009, 03:16
hepinize çok teşekkürler.
şıkırtı sesi normalmiş. başka bir siteye daha uyeyim orada güzel bir cevap geldi.
YAMAHATURKIYE.ORG SITESINDEN ALINTIDIR:Debriyaj tası üzerinde çalışan bilya ses yapıyor ama arıza verecek bir durum değil bir çok motorda bu sesi duyarsın.
kaskı herhalde değiştiricez. kullanılacak kask değilmiş, veya beni tatmin etmedi. shoei deneyeceğim. bir arkadasımda vardı, bir deneyip test edeyim, bilgi veririm.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:18 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:17 ----------
engin harikasın,
işyerimin dibi oralar. çok çok teşekkürler. selamını iletirim..
Ben demiştim:cat:Çok debriyaja basılı tutarsan olur mümkün olduğunca kırmızı ışıklarda boşta bekle 1 e takıp debriyajda bekleme:cat:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO