PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 30.000 km sonrasının avantaj ve dezavantajı



ek39
19 Aralık 2009, 20:24
selam herkese, ikinci el bir Honda cbf 500 almayı düşünüyorum,bir motor buldum,resimlerinden gördüğüm kadarıyla ve sahibinin yazdıklarına göre bakımları zamanında yapılmış, kazası,bir problemi yok.2006 model bu motorun km si 31.000 e yaklaşmış. Sizce bu motorun kmsi ileriki zamanlar için bir dezavntaj teşkil eder mi? böyle bir makinayı almak ne derece mantıklı olur? fikir ve tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ediyorum...teşekkürler şimdiden...

mete_han
19 Aralık 2009, 21:19
birader bana şasi nosunu pmden yaz...bakımlar yapılmışmı diye sordurayım...pazartesi sabahına sana pmden atarım...bi sıkıntısı varsa sistemden bakarız...(tabi kazası varsa eleman parçayı servisten alıp kendi taktırmamışsa vs...)

537 335 22 33 numaram...

ek39
20 Aralık 2009, 02:33
şasi no sunu bilemiyorum şu anda,yarın büyük ihtimal bakmaya gideceğim, o esnada not ederim,diyelimki problemsiz bi makina( tabi bir servise gösterdikten sonra),bu durumda km çok dikkate almasak olmaz mı?yada yakın gelecekte başımıza iş açar mı?

ufuktan
20 Aralık 2009, 03:06
hiçbir şey olmaz

bana göre km si fazla ancak bakımlı makina .. düşük km li bakımsız ve uzun süre yatmış makinadan üstündür ...

mete_han
20 Aralık 2009, 03:31
30.000 km nedir ki bunu söylermisin...benim çin menşeili kıçıkırık cbf 150 im bile 47.000 kmde 3 yıl oldu...Türk motorculuğu işte bu noktada...30.000 km gözümüzü korkutabiliyor...bu motorlar Avrupada yüzbinlerce mil deviriyor...biz 1 yılda gözden düşürüyoruz makinaları...tek korkun parça fiyatları olsun...

tubejh
20 Aralık 2009, 04:02
Ben de bu konuyu çok merak ediyorum 1600 araba ile 600cc motor aynı fiyata ama 1600 araba uzun yıllar dayanım binlerce kilometre yapıyor ama motorlarda 30.000 km sorunlu görünüyor tabi arabalar yüksek devir çevirmiyor ama yani bu üreticiler 1600 arabanın içine klima abs gibi pahalı herşey varken bu motorlar neden daha kısa ömür cfb 150 motorunun 60.000 sonra tükendini okudum nasıl olay yani bir motor bu kadar yıpanırmı?

MFM
20 Aralık 2009, 04:20
abi bence arabada 60 binde yıpranır kullanımdan kullanıma değişir bakımları aksatılmamış temiz kullanılmış gereksiz zorlanmamış (düşük veye yüksek devirde) bi motor sorun çıkartmaz diye düşünüyorm tabi bilgi tecrübe sahibi üstatlar daha ayrıntılı anlatıcaklardır. ss ler veya diğer motorlar hakkında pek bilgi sahibi değilim ama cruiser ların çin malı olmayanları tabi 100 bini devirdiğini temiz bakılırsa duydum sorunsuz bi şekilde

soner_kep
20 Aralık 2009, 04:34
yaw bende böyle bi topik açacaktım ama işte topik kirrliligi yapmayayım biz neden 30 bini geçince böyle diyoruz gerçektende 30 bini geçince bu motorlarda sorunmu çıkıyor ..yada bizmi büyütüyoz..arkadaş demişki 60 binde bitiyo lan nasıl iş yaw şimdi benim 2006 shadow şuan 6 binde ee 60 bine gelince napcam atacammı yaw nasıl iş anlamadım...bu konuda bilgisi olan varsa bi paylaşşın

yigido_
20 Aralık 2009, 04:43
bakımlarından emın olun her motor omurluk olabılır :cat:

MFM
20 Aralık 2009, 04:53
yaw bende böyle bi topik açacaktım ama işte topik kirrliligi yapmayayım biz neden 30 bini geçince böyle diyoruz gerçektende 30 bini geçince bu motorlarda sorunmu çıkıyor ..yada bizmi büyütüyoz..arkadaş demişki 60 binde bitiyo lan nasıl iş yaw şimdi benim 2006 shadow şuan 6 binde ee 60 bine gelince napcam atacammı yaw nasıl iş anlamadım...bu konuda bilgisi olan varsa bi paylaşşın


abi bakımını yapıyosan aksatmıyosan ve motoru yıpratmadan kullanıyosan honda shadow 100 bini görür diye düşünüyorum shadow kullananlar hatta 2 shadow eskiten arkadaşlar abiler var burda kendilerini direk tanımıyorum ama yazılarını okuduğum takip ettiğim kişiler bu konuda bilgilendirirlerse seviniriz.

soner_kep
20 Aralık 2009, 05:04
abi bakımını yapıyosan aksatmıyosan ve motoru yıpratmadan kullanıyosan honda shadow 100 bini görür diye düşünüyorum shadow kullananlar hatta 2 shadow eskiten arkadaşlar abiler var burda kendilerini direk tanımıyorum ama yazılarını okuduğum takip ettiğim kişiler bu konuda bilgilendirirlerse seviniriz.

yaw tabi bende biliyorum bu 2 ci shadowum ama km pek önemli degil diye düşününüyorum ..mesela şimdi bi transalp almayı düşünüyorum ama çiddi kullananlar 30 bini geçmesin diyolar enduroda anlamadım gitti

dreamdark
20 Aralık 2009, 09:56
Bize fazla görünen kilometrelerdeki makinalar, yurtdışında yüzbinlerce kilometre yol yapıyor. Maalesef ülkemizde motorlar üzerine bu tip yanlış bir önyargı var.
Sürekli kaliteli yağ ile zamanında yağ değişimleri yapılmışsa, değişmesi gereken parçalar ve sarf malzemeleri zamanında değişmişse, gerekli periyodik bakımlar yapılmışsa; iyi bakılmış bir motor için kilometrenin pek bir önemi yok bence.

Misal, benim makina şu anda 28 bin küsür kilometrede ve 8 binden beri 2 senedir bende.
Değişim zamanı geldiğinde Michelin 2CT lastikler takıldı,
Her 4 bin kilometrede bir yağ+filtre değişimi yapıldı,
Orjinal filtre ömrünü tamamladığında K&N hava filtresi takıldı,
Diske zarar vermemesi için bitmeye yakın fren balataları zamanında değiştirildi,
Çoğu kullanıcı gerek bile duymazken, komple amortisör hidrolikleri ve fren hidrolikleri bile değişti,
Önümüzdeki ay içinde de zincir+dişli(D.I.D) setini değiştireceğim,
İridium buji takacağım.

Tüm bunlarla bu motor, yağ değişimleri hariç en az 30 bin kilometre masrafsız ve sorunsuz gidecek diye tahmin ediyorum. Kullandığım malzemelerin de asla kalitesizini seçmem çünkü üzerinde can taşıyor bu makina.

Bu şekilde titiz bir kullanıcıdan alınmış güvendiğim bir makinayı, düşük kilometredeki bakımsız ve hor kullanılmış bir makinaya kesinlikle gözüm kapalı tercih ederim.
Dediğim gibi, bu kilometreler bu Japon mühendislik harikaları için hiçbir şey değil.

Seko
20 Aralık 2009, 13:02
30000 km olmasının bakımları düzgün yapılmışsa sana bir zararı olmaz da satarken motor 50000'lere gelmişse satmakta sıkıntı çekebilirsin. Bir de sor bakalım hangi yağı kulanmışlar ? Millet iyi yağ diye motorlarına Castrol Magnatec falan koyuyor. Yeri gelmişken söyleyeyim :

Arkadaşlar, motosiklete motosiklet yağı konur. Otomobil yağı aynı korumayı sağlayamaz. Motorunuza Jaso MA standartını desteklemeyen yağ koymayın (ki otomobil yağlarının hiçbiri desteklemez). Ben koyuyorum birşey olmuyor demeyin, sizde olmaz ama bir sonraki sahibinde olur. İşte sık sık sorulan "Falanca motor 100.000 km tık dememiş, diğeri 30.000'de segman değiştirmiş, neden acaba ?" sorusunun cevaplarından biri budur.

lagax
20 Aralık 2009, 13:23
selamlar herkese.motor ömrünün kmden çok kullanım tarzı ve bakımlarının zamanında yapılıp yapılmadığıyla alakalı olduğunu düşünüyorum.azgın teke misali ortalama 10binde seyreden bi motorla ,5-6bin civarı seyredip arasıra sıkan bi motorla ömürlari aynı olmayacaktır.iç parçaların ömrünü devir verir.ancak devir sayısını uzun sürelerde hesaplamak olanaksız olduğundan ortalama olarak km motor ömrünün göstergesidir.dolayısıyla 30 binde motor bitirmiş birirnin yanına düzgün kullanan biriyseniz 100bin km yazısıyla çıkabilirsiniz.49 bindeki banditimi kardeşime emanet ettim.hala emsallerinin canını yakmakta.kimin nasıl kullandığını tabi ki bilinmez ama ikinci elde bildik bir motor iyidir.yağını motor yağı,suyunu motor suyu(bunu salladım)egsozunu motor egsozu,filtreni motor egsozu olarak seçersen plakanla yarışmazsan 30 binde motor alınır.100+ rahatlıkla yapılır.(hava güzel 2 saatlik bi z 750 seansı yapılır)cemaate saygılar

mertka
20 Aralık 2009, 15:11
usta o makina için 30.000 km fazla bir km sayılmaz bence :)