PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kompresör hakkında yardımınıza ihtiyacım var :(



1545214566
09 Aralık 2009, 18:25
Merhaba herkese iyi günler. Yarın veya 2 gün sonra kompresör alacağım ama bütçem 150 TL 1 yıl sonra kısmetse araba alacağız. Yani motosikletin kayış bölmesindeki kasnağı söksün, motosikletin ve arabanın tekerini söksün. Bu güçte olsun istiyorum. İstanbul içi yer tavsiyelerinizi bekliyorum ve özellikleri ne olmalıdır? 170 -180 TL ye çıkabilirim belki. :)

Herkese teşekkürler. Daha önce konu açmıştım ama öğrenci adamım belli olmuyor para uçup gidiyor. :mrgreen:

Bu özellikte kompresör buldum 149 TL Acaba işimi görür mü? :bounce:
-----------------
24 LT DEPO

2HP-220 VOLT

8 BAR

190 LT/DK.

24 KG AĞIRLIK

panic adak
09 Aralık 2009, 18:28
dostum o yazdığın özelliklerde kompresör o dediklerini kesinlikle yapmaz.
2hp lik kompresörle boya atana kadar canım çıktı ikide bir hava bitiyor sen tekerlek sökmekten falan bahsetmişsin bence hayal.

1545214566
09 Aralık 2009, 18:36
dostum o yazdığın özelliklerde kompresör o dediklerini kesinlikle yapmaz.
2hp lik kompresörle boya atana kadar canım çıktı ikide bir hava bitiyor sen tekerlek sökmekten falan bahsetmişsin bence hayal.

Usta emin misin? :pale:

Arkadaşım yeter demişti bende heveslendim birikmiş 150 - 160 TL param var. Olur sanıyordum bende. :salut: Acaba özelliği ne kadar olması lazım? :silent:

panic adak
09 Aralık 2009, 18:55
dostum lastikçi arkadaşımıza geçen sene dükkan açarken araştırmıştık ve 500bar basınçlık bir kompresör aldık. ancak o bu makinayı sadece sökme takma değil lastiği janttan ayıran makinalar içinde kullanıyor ama senin bahsettiğin 8 bar basınç kesinlikle yetmez bu iş için. ancak hatırladığım kadarı ile sökme işlemini yapan tabancanın altında 25\200bar diye bir ibare vardı bu tabancanın çalışma basıncı buradan hareketle 8 barlık bir kompresörün olsa bile lastiği sökmek için uygun tabanca bulamayabilirsin.

1545214566
09 Aralık 2009, 18:59
dostum lastikçi arkadaşımıza geçen sene dükkan açarken araştırmıştık ve 500bar basınçlık bir kompresör aldık. ancak o bu makinayı sadece sökme takma değil lastiği janttan ayıran makinalar içinde kullanıyor ama senin bahsettiğin 8 bar basınç kesinlikle yetmez bu iş için. ancak hatırladığım kadarı ile sökme işlemini yapan tabancanın altında 25\200bar diye bir ibare vardı bu tabancanın çalışma basıncı buradan hareketle 8 barlık bir kompresörün olsa bile lastiği sökmek için uygun tabanca bulamayabilirsin.

Lastik derken zaten sadece kayış sökme işlemi için demiştim. Gücü birde ön tekerin vidasını çıkarsın falan.. Demek ki kısmet değilmiş. Onlara param yetmez durumumuz sıkışık + o kadar param yok. :P Motosiklet tamiri için hangi parçaları alabilirim? :silent: Kayış değiştirme falan.. Mesela kaliteli lokma seti ne kadardır? Cırcır falan.. :cat:

iptaluyelik02
09 Aralık 2009, 19:04
Kaç tane motosiklet sökmeyi düşünüyorsun?

1545214566
09 Aralık 2009, 19:10
Kaç tane motosiklet sökmeyi düşünüyorsun?

150 Zat motosikletim var. Öğrenci olduğum için para yetiştiremiyorum. Kendim alıp bir köşede dursun, boş zamanlarımda kendim yaparım diyorum. Kayışı kontrol ettirmeye bile 15 TL istiyorlar. Sadece kendi motosikletim için. :)

iptaluyelik02
09 Aralık 2009, 19:13
150 Zat motosikletim var. Öğrenci olduğum için para yetiştiremiyorum. Kendim alıp bir köşede dursun, boş zamanlarımda kendim yaparım diyorum. Kayışı kontrol ettirmeye bile 15 TL istiyorlar. Sadece kendi motosikletim için. :)
bunca sene kompresörle civata sökmedim,ihtiyaç hissetmedim.
Bi tane motor için kompresör alınmaz.
Sökmek zor geliyorsa bir süre sonra motorculuk da zor gelir.
En iyisi güzel bir anahtar takımı al keyfine bak.

ceyhun__22
09 Aralık 2009, 19:14
8 bar basınc tırın içindeki hava tabancası kadardır düşün.Bi defasında traktorun lastik havasını tamamlamaya çalıştık.Traktörün lastik değil tır şişicekti :) onun için düşün şişirme bile zor 8 bara anca araba filan şişirirsn tork anahtarı zor.

1545214566
09 Aralık 2009, 19:16
8 bar basınc tırın içindeki hava tabancası kadardır düşün.Bi defasında traktorun lastik havasını tamamlamaya çalıştık.Traktörün lastik değil tır şişicekti :) onun için düşün şişirme bile zor 8 bara anca araba filan şişirirsn tork anahtarı zor.

Arkadaş kurbanı olacaktım az kalsın. :cyclopsan

--------

@savaskayan

Peki hangi markaları tercih etmeliyim? İzeltaş diyordu babam ama çok pahalıdır diye düşünüyorum. :pale:

iptaluyelik02
09 Aralık 2009, 19:20
Arkadaş kurbanı olacaktım az kalsın. :cyclopsan

--------

@savaskayan

Peki hangi markaları tercih etmeliyim? İzeltaş diyordu babam ama çok pahalıdır diye düşünüyorum. :pale:
İzeltaş profesyonellere yöneliktir,
Sen herhangi bir anahtarı yılda 5-6 kez kullanacaksın zaten.
İzeltaş'a gerek yok.
Muhtemelen motoruna bakım yapan usta bile izeltaş almamıştır
Ben sıradan çin malı takımları hem otomobil hem de motor için kullanıyorum.
Bozulursa da arkasından ağlamam:)

1545214566
09 Aralık 2009, 19:34
İzeltaş profesyonellere yöneliktir,
Sen herhangi bir anahtarı yılda 5-6 kez kullanacaksın zaten.
İzeltaş'a gerek yok.
Muhtemelen motoruna bakım yapan usta bile izeltaş almamıştır
Ben sıradan çin malı takımları hem otomobil hem de motor için kullanıyorum.
Bozulursa da arkasından ağlamam:)

Fiyatları tam olarak ne kadar? Ve ne kadar süre dayanıyor? :mrgreen: 2,3 kullanımda bozulmasın yeter. :P

mach1
09 Aralık 2009, 20:13
Fiyatları tam olarak ne kadar? Ve ne kadar süre dayanıyor? :mrgreen: 2,3 kullanımda bozulmasın yeter. :P

Motorun bütün bakımlarlarını kendim yapıyorum(Varyötör hariç)Benim daha lokma takımım yok:)İyi bir anahtar ve lokma takımı aşağı yukarı bütün işlerini halleder:)

tr100a
09 Aralık 2009, 20:30
bar hakkında yorum yapan arkadaşlar bilmiyorsanız yazmayın bar basınc birimidir havanın hacmi önemlidir dakikada kaç litre hava.... dolayısıyle ben fabrikada havalı el aletlerinde 6 bar kullanıyorum bütün havalı el aletleri 6 barda calışır fakat hacmen yeterli havayı basmayabilir yukarıda yazmışın 190lt dakika diye şimdi bir int. sitesine gir havalı el aleti bak dakikada kaç litre hava gerekiyor veya telefonla satıcıya sor dakikada kaç litre hava lazım diye

denizcimuzaffer
09 Aralık 2009, 20:57
Merhaba Arkadaş,

Öncelikle neden havalı somun sökme sistemi kullanmak istediğini gerçekten anlamadım:silent: Birçok orta boy tamiranede bile halen bu aletleri kullanma ihtiyacı yoktur? Günde yüzlerce somun sökmek-takmak durumunda kalınsa anlarım belki.

Basınçlı hava ile çalışan ve Heavy duty diye tabir edilmeyen aletlerin çalışma basınçları 6-12 bar civarlarındadır. ancak ortalama kalitede bir somun tabancası yaklaşık 300 TL civarındadır.

motosiklet veya otomobil gibi makinelerde (ve sanayide kullanılan devasa boyutlardaki makinelerde bile..) tüm somunlar insan gücü ile sökülebilecek Tork lara sahiptir. bu yüzden bu sistemi neden istediğini anlasam belki yardımcı olabilirim:)

MaxiBoost
09 Aralık 2009, 21:12
yemin ediyorum böyle birşey yok ,
neden herkes bilmeden konuşup duruyorki ?

daha bar ne demek ,,, psi ne demek ,,
bu basınç birimleri kadar önemli olan " flow " ne demek bilmeden neden konuşup duruyorsunuz ?

8 bar ı beğenmiyorsunuz ,
biri çıkıp 500 bar kompresör aldık diyor !!
dalgamı geçiyorsunuz birader siz ? 500 bar ne demek haberiniz varmı sizin ??

koskoca yüzlerce kişi çalışan dev gibi binlerce alanda kurulu fabrikalarda ortak hava hattındaki hava basıncı kaç bar haberiniz varmı sizin ?? 6 bar civarı ..
en fazla belki taş çatlasın 8 bar - hadi 10 bar olsun .
boş boş konuşup durmayın , bilmiyorsanız susmasını bilin .

bir forumda bir sorunun 25 tane cevabı olabilirmi yahu ?
bilende bilmeyende birşey söylerse olur elbet .


8 barı beğenmeyenler ,
bir otomobil lastik basıncı kaç bar biliyormusunuz ?
2.2 bar
bizim ülkede PSI birimi kullanılır genelde ,
yani onun karşılığıda 32 PSI dır ,
bakın cümle içinde kullanayım :
kaç hava bastın rüstem usta? .. 32 abi ..
işte bu 32 PSI dır ve 2.2 bar yapar .


şimdi burada önemli olan basınç kadar o basıncı verecek olan kompresörün gücü, yani havayı saniyedeki itme kuvvetidir .

bu da kompresörlerde HP, yani beygir gücü olarak ifade edilir ,
bu kompresör ne kadar güçlü hava üfleyebiliyor ???
(tabi hp ,birim olarak flow değeri demek değildir)
ama direk kompresörün gücünü verir, kompresörün motoru ne kadar yüksek güçlü ise
o kadar çok kuvvetli hava üfleyebilir.


siz düşük güçlü bir kompresör ile normal bir aracın lastiğini şişirebilirsiniz ,
çünkü araba en fazla olsun 1.5 ton olsun ,
ama aynı kompresör 18 ton ağırlığındaki kamyonun lastiğini nasıl şişirsin ?

kamyon için hem güçlü bir kompresöre ihtiyaç vardır,
hemde havasının çabuk bitmemesi için DAHA BÜYÜK HAVA haznesi olan bir kompresöre ihtiyaç vardır,yoksa 2 saatte şişmez lastik.




gelelim asıl mevzuya ...
2hp lik bir kompresör hava tabancası için yeterli olabilirmi ?

bu safhada önemli olan şey basınçtan öte ,havanın depolandığı yerin büyüklüğüdür ,
hani kompresörlerde bir hava haznesi vardır ya işte o .

diyelim kompresör çalıştı pır pır pır komple hava haznesi doldu ve kompresör tıssss stop etti.
işte biz hava tabancasını çalıştırdığımız zaman bu depolanmış hava bize yetecekmi ?? mesele bu .
bence yetmeyecek ,,çünkü hava tabancaları çok hava tüketir ama işin doğrusu bir denemekte fayda var ,
hava bitince , kompresör o depoyu bir daha doldurana kadar ne kadar süre geçecek ?

yetmeyebilir evet ama herkesin yazdığı gibi ,onun 200 katı büyüklüğünde kompresör alınmasına gerek yok,
oto sanayide millet yıllardır 6 - 8 barlık kompresörleri kullanır,
şimdi hacimlerini bilemiyorum, biraz atmasyon olacak ama hava hazneleri kabaca 2 tane 19litrelik su damacanası kadardır ,
yani olsun olsun 40- 50 litre ile adam koca oto servisini çekip çevirir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:04 ----------

.
.
üstelik bu iş için kompresöre gerek yok ,
herkese tavsiye ederim bunu
http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/63521-scooter-icin-varyator-sokme-aparati-buyrun.html

tr100a
09 Aralık 2009, 21:16
yemin ediyorum böyle birşey yok ,
neden herkes bilmeden konuşup duruyorki ?

daha bar ne demek ,,, psi ne demek ,,
bu basınç birimleri kadar önemli olan " flow " ne demek bilmeden neden konuşup duruyorsunuz ?

8 bar ı beğenmiyorsunuz ,
biri çıkıp 500 bar kompresör aldık diyor !!
dalgamı geçiyorsunuz birader siz ? 500 bar ne demek haberiniz varmı sizin ??

koskoca yüzlerce kişi çalışan dev gibi binlerce alanda kurulu fabrikalarda ortak hava hattındaki hava basıncı kaç bar haberiniz varmı sizin ?? 6 bar civarı ..
en fazla belki taş çatlasın 8 bar - hadi 10 bar olsun .
boş boş konuşup durmayın , bilmiyorsanız susmasını bilin .

bir forumda bir sorunun 25 tane cevabı olabilirmi yahu ?
bilende bilmeyende birşey söylerse olur elbet .


8 barı beğenmeyenler ,
bir otomobil lastik basıncı kaç bar biliyormusunuz ?
2.2 bar
bizim ülkede PSI birimi kullanılır genelde ,
yani onun karşılığıda 32 PSI dır ,
bakın cümle içinde kullanayım :
kaç hava bastın rüstem usta? .. 32 abi ..
işte bu 32 PSI dır ve 2.2 bar yapar .


şimdi burada önemli olan basınç kadar o basıncı verecek olan kompresörün gücü, yani havayı saniyedeki itme kuvvetidir .

bu da kompresörlerde HP, yani beygir gücü olarak ifade edilir ,
bu kompresör ne kadar güçlü hava üfleyebiliyor ???
(tabi hp ,birim olarak flow değeri demek değildir)
ama direk kompresörün gücünü verir, kompresörün motoru ne kadar yüksek güçlü ise
o kadar çok kuvvetli hava üfleyebilir.


siz düşük güçlü bir kompresör ile normal bir aracın lastiğini şişirebilirsiniz ,
çünkü araba en fazla olsun 1.5 ton olsun ,
ama aynı kompresör 18 ton ağırlığındaki kamyonun lastiğini nasıl şişirsin ?

kamyon için hem güçlü bir kompresöre ihtiyaç vardır,
hemde havasının çabuk bitmemesi için DAHA BÜYÜK HAVA haznesi olan bir kompresöre ihtiyaç vardır,yoksa 2 saatte şişmez lastik.




gelelim asıl mevzuya ...
2hp lik bir kompresör hava tabancası için yeterli olabilirmi ?

bu safhada önemli olan şey basınçtan öte ,havanın depolandığı yerin büyüklüğüdür ,
hani kompresörlerde bir hava haznesi vardır ya işte o .

diyelim kompresör çalıştı pır pır pır komple hava haznesi doldu ve kompresör tıssss stop etti.
işte biz hava tabancasını çalıştırdığımız zaman bu depolanmış hava bize yetecekmi ?? mesele bu .
bence yetmeyecek ,,çünkü hava tabancaları çok hava tüketir ama işin doğrusu bir denemekte fayda var ,
hava bitince , kompresör o depoyu bir daha doldurana kadar ne kadar süre geçecek ?

yetmeyebilir evet ama herkesin yazdığı gibi ,onun 200 katı büyüklüğünde kompresör alınmasına gerek yok,
oto sanayide millet yıllardır 6 - 8 barlık kompresörleri kullanır,
şimdi hacimlerini bilemiyorum, biraz atmasyon olacak ama hava hazneleri kabaca 2 tane 19litrelik su damacanası kadardır ,
yani olsun olsun 40- 50 litre ile adam koca oto servisini çekip çevirir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:04 ----------

.
.
üstelik bu iş için kompresöre gerek yok ,
herkese tavsiye ederim bunu
http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/63521-scooter-icin-varyator-sokme-aparati-buyrun.html

teşekkürler doğru bilgiler için ben uzun uzun yazmak istemedim aslında yazmakta zor geldi ama baktım bilmeyenlerde atıp tutuyor açıklama yapma ihtiyacı doğdu

_OLD_
09 Aralık 2009, 22:43
MaxiBoost Nickli Üyeden Alıntı :
yemin ediyorum böyle birşey yok ,
neden herkes bilmeden konuşup duruyorki ?

Sakin ol kardeşim.Sayın yönetim bu konuyla ilgileniyor.Tabir ağır kaçar diyenlerde olabilir,"Akıl yaşta değil baştadır" diyende.Fakat,görüldüğü gibi herkes usta oldu tavsiyede bulunuyor.

MaxiBoost
09 Aralık 2009, 23:06
MaxiBoost Nickli Üyeden Alıntı :
yemin ediyorum böyle birşey yok ,
neden herkes bilmeden konuşup duruyorki ?

Sakin ol kardeşim.Sayın yönetim bu konuyla ilgileniyor.Tabir ağır kaçar diyenlerde olabilir,"Akıl yaşta değil baştadır" diyende.Fakat,görüldüğü gibi herkes usta oldu tavsiyede bulunuyor.

abicim, gerçekten yönetimin bu konuda farkında olduğunu duymak beni sevindirdi.

çünkü bakıyorum 2004 yılı ve daha eski yazılmış teknik konulara,
o kadar sağlam bilgiler veren o kadar usta insanlar varki,

ama şimdi kimse kalmamış, neden acaba ?

birisi çıkıp diyorki ;
efendim ben motoru bıraktım 3 ay kullanmadım motor bozuldu !
sizde böyle yapmayın, haydaaaa

biri diyorki ,ben yağ değiştirdim motor bozuldu, yağ değiştirmeyin ,haydaaa

biri bir soru soruyor ,
altında aynı sorunun 30 tane farklı cevabı var
eee, kim inanacak bu foruma?

kimi teknik değil, hayal aleminde yaşıyor

burası eğer türkiyenin en büyük motosiklet forumu ise böyle olmaması lazım ,

en kısa sürede toparlanması dileğiyle.

mach1
09 Aralık 2009, 23:08
abicim, gerçekten yönetimin bu konuda farkında olduğunu duymak beni sevindirdi.

çünkü bakıyorum 2004 yılı ve daha eski yazılmış teknik konulara,
o kadar sağlam bilgiler veren o kadar usta insanlar varki,

ama şimdi kimse kalmamış, neden acaba ?

birisi çıkıp diyorki ;
efendim ben motoru bıraktım 3 ay kullanmadım motor bozuldu !
sizde böyle yapmayın, haydaaaa

biri diyorki ,ben yağ değiştirdim motor bozuldu, yağ değiştirmeyin ,haydaaa

biri bir soru soruyor ,
altında aynı sorunun 30 tane farklı cevabı var
eee, kim inanacak bu foruma?

kimi teknik değil, hayal aleminde yaşıyor

burası eğer türkiyenin en büyük motosiklet forumu ise böyle olmaması lazım ,

en kısa sürede toparlanması dileğiyle.

Katılıyorum:cat:

secretplay
09 Aralık 2009, 23:11
dostum o yazdığın özelliklerde kompresör o dediklerini kesinlikle yapmaz.
2hp lik kompresörle boya atana kadar canım çıktı ikide bir hava bitiyor sen tekerlek sökmekten falan bahsetmişsin bence hayal.

evet dostum doğru söylüyorsun ben marketçiyim 2hp lik kompresörle deniz yatağı şişiriyorum onu bile şişirirken zırt diye bitip çalışmaya başlıyor bide iğrenç bi ses çıkarıyor gerçekten işini görmez

Nipp10
10 Aralık 2009, 01:51
8 bar basınc tırın içindeki hava tabancası kadardır düşün.Bi defasında traktorun lastik havasını tamamlamaya çalıştık.Traktörün lastik değil tır şişicekti :) onun için düşün şişirme bile zor 8 bara anca araba filan şişirirsn tork anahtarı zor.

Hacu sen nettin.:mrgreen: 8 bar ne demek bilir misin sen? Motorun otomobilin lastik basıncı ortalama 2.5 bar civarıdır ve 25-30 PSI dir. Ayrıca genelde lastik ebatları büyüdükçe basınç düşer. Traktör arka lasiğindeki basınç 1.5 bar civarıdır misal.:bounce:

On7_li
10 Aralık 2009, 02:04
Güzel bir garajın olur, hobi olarak motorlu araç modifiye edersin o zaman anlarım kompresör ihtiyacını ama sirf çin malı bir scooter ın kayışını değiştirmek, ileride alacağınız arabanın jantlarını sökmek için kompresör almak ilginç doğrusu.

serdarmert
10 Aralık 2009, 02:10
PEki çin malı scooter kayışını değiştirmek için hangi takımlara ihtiyaç vardır... ?

_OLD_
10 Aralık 2009, 18:08
Normal aletlerin yanında diskleri tutmak için bu iki alete ihtiyaç vardır.
http://i405.photobucket.com/albums/pp132/mnz53/Ayarlar/zelAlet.jpg

buradan belki daha büyük görülebilir.
http://i405.photobucket.com/albums/pp132/mnz53/Ayarlar/th_zelAlet.jpg (http://s405.photobucket.com/albums/pp132/mnz53/Ayarlar/?action=view&current=zelAlet.jpg)

racer2000
10 Aralık 2009, 18:19
bende 8 bar lık elektirkli kompresör var....motorumu bayramda boyadım ama boya yaparken hava yetistiremiyordu...yetistiriyordu gene ama daha iyi boya için bekleye bekleye yaptım...
basınc ayarını kendin ayarlayabiliyorsun..temsili bi resim gönderiyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:17 ----------

http://img130.imageshack.us/img130/3077/kompresorhavakompresoru.th.jpg (http://img130.imageshack.us/i/kompresorhavakompresoru.jpg/)
aha bunun kırmızı renklisi markasıda İNTRO yazıyo üstünde

serdarmert
10 Aralık 2009, 18:43
bende 8 bar lık elektirkli kompresör var....motorumu bayramda boyadım ama boya yaparken hava yetistiremiyordu...yetistiriyordu gene ama daha iyi boya için bekleye bekleye yaptım...
basınc ayarını kendin ayarlayabiliyorsun..temsili bi resim gönderiyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:17 ----------

http://img130.imageshack.us/img130/3077/kompresorhavakompresoru.th.jpg (http://img130.imageshack.us/i/kompresorhavakompresoru.jpg/)
aha bunun kırmızı renklisi markasıda İNTRO yazıyo üstünde

Fırat,

Bigün geleyimde senin yerine. Bana scooter arka tekerini sökmeyi filan göster.
Senin kompresörde tabanca takınca hızlı sökme işini yapar mı?

Bide kayış değiştirmeyi....

1545214566
10 Aralık 2009, 19:30
bende 8 bar lık elektirkli kompresör var....motorumu bayramda boyadım ama boya yaparken hava yetistiremiyordu...yetistiriyordu gene ama daha iyi boya için bekleye bekleye yaptım...
basınc ayarını kendin ayarlayabiliyorsun..temsili bi resim gönderiyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:17 ----------

http://img130.imageshack.us/img130/3077/kompresorhavakompresoru.th.jpg (http://img130.imageshack.us/i/kompresorhavakompresoru.jpg/)
aha bunun kırmızı renklisi markasıda İNTRO yazıyo üstünde

Deposunu peki biraz büyük alsak? Gücü yeter mi yani? :) 25 Litre hava alıyor bu alacağım. 50 Litreliklere bakarım olmazsa. Arada ne kadar oynar ki? 20 - 30 Lirayı geçmez umarım. :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:43 ----------

Yardımcı olursanı sevinirim. :) Kompresörü sadece kayış için almıyorum. Diğer ihtiyaçlarımıda gidersin. :)

mogli
10 Aralık 2009, 19:54
yemin ediyorum böyle birşey yok ,
neden herkes bilmeden konuşup duruyorki ?

daha bar ne demek ,,, psi ne demek ,,
bu basınç birimleri kadar önemli olan " flow " ne demek bilmeden neden konuşup duruyorsunuz ?

8 bar ı beğenmiyorsunuz ,
biri çıkıp 500 bar kompresör aldık diyor !!
dalgamı geçiyorsunuz birader siz ? 500 bar ne demek haberiniz varmı sizin ??

koskoca yüzlerce kişi çalışan dev gibi binlerce alanda kurulu fabrikalarda ortak hava hattındaki hava basıncı kaç bar haberiniz varmı sizin ?? 6 bar civarı ..
en fazla belki taş çatlasın 8 bar - hadi 10 bar olsun .
boş boş konuşup durmayın , bilmiyorsanız susmasını bilin .

bir forumda bir sorunun 25 tane cevabı olabilirmi yahu ?
bilende bilmeyende birşey söylerse olur elbet .


8 barı beğenmeyenler ,
bir otomobil lastik basıncı kaç bar biliyormusunuz ?
2.2 bar
bizim ülkede PSI birimi kullanılır genelde ,
yani onun karşılığıda 32 PSI dır ,
bakın cümle içinde kullanayım :
kaç hava bastın rüstem usta? .. 32 abi ..
işte bu 32 PSI dır ve 2.2 bar yapar .


şimdi burada önemli olan basınç kadar o basıncı verecek olan kompresörün gücü, yani havayı saniyedeki itme kuvvetidir .

bu da kompresörlerde HP, yani beygir gücü olarak ifade edilir ,
bu kompresör ne kadar güçlü hava üfleyebiliyor ???
(tabi hp ,birim olarak flow değeri demek değildir)
ama direk kompresörün gücünü verir, kompresörün motoru ne kadar yüksek güçlü ise
o kadar çok kuvvetli hava üfleyebilir.


siz düşük güçlü bir kompresör ile normal bir aracın lastiğini şişirebilirsiniz ,
çünkü araba en fazla olsun 1.5 ton olsun ,
ama aynı kompresör 18 ton ağırlığındaki kamyonun lastiğini nasıl şişirsin ?

kamyon için hem güçlü bir kompresöre ihtiyaç vardır,
hemde havasının çabuk bitmemesi için DAHA BÜYÜK HAVA haznesi olan bir kompresöre ihtiyaç vardır,yoksa 2 saatte şişmez lastik.




gelelim asıl mevzuya ...
2hp lik bir kompresör hava tabancası için yeterli olabilirmi ?

bu safhada önemli olan şey basınçtan öte ,havanın depolandığı yerin büyüklüğüdür ,
hani kompresörlerde bir hava haznesi vardır ya işte o .

diyelim kompresör çalıştı pır pır pır komple hava haznesi doldu ve kompresör tıssss stop etti.
işte biz hava tabancasını çalıştırdığımız zaman bu depolanmış hava bize yetecekmi ?? mesele bu .
bence yetmeyecek ,,çünkü hava tabancaları çok hava tüketir ama işin doğrusu bir denemekte fayda var ,
hava bitince , kompresör o depoyu bir daha doldurana kadar ne kadar süre geçecek ?

yetmeyebilir evet ama herkesin yazdığı gibi ,onun 200 katı büyüklüğünde kompresör alınmasına gerek yok,
oto sanayide millet yıllardır 6 - 8 barlık kompresörleri kullanır,
şimdi hacimlerini bilemiyorum, biraz atmasyon olacak ama hava hazneleri kabaca 2 tane 19litrelik su damacanası kadardır ,
yani olsun olsun 40- 50 litre ile adam koca oto servisini çekip çevirir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:04 ----------

.
.
üstelik bu iş için kompresöre gerek yok ,
herkese tavsiye ederim bunu
http://www.motosiklet.net/forum/mt-kendin-yap-%5Bdiy-do-it-yourself%5D/63521-scooter-icin-varyator-sokme-aparati-buyrun.html




Ben yazsam mı diye düşünürke bunu okuyunca sevindim gerçekten... Burada işini bilenler de var diye...

Ufacık bir örnek;

Benim çalıştığım fabrikada pnömatik dolum makinaları kullanılıyor dakikada 30 adet aerosol kutusu dolduruluyor ortalama ve kompresör 100 litre civarında sanırım gücü de 8 bg yanılmıyorsam. Bu bir fabrika hatırlatırım.



Bence alacağın tabanca işini görür, dene ama mutlaka almadan. alabiliyorsan 40-50 litrelik birşey al ama daha önemlisi bütçen kısıtlıysa tabancasını nasıl alacaksın o da aşağı yukarı aynı para bence de en mantıklısı güzel bir alet çantası toplamak o paraya. :cat:

1545214566
10 Aralık 2009, 20:28
Ben yazsam mı diye düşünürke bunu okuyunca sevindim gerçekten... Burada işini bilenler de var diye...

Ufacık bir örnek;

Benim çalıştığım fabrikada pnömatik dolum makinaları kullanılıyor dakikada 30 adet aerosol kutusu dolduruluyor ortalama ve kompresör 100 litre civarında sanırım gücü de 8 bg yanılmıyorsam. Bu bir fabrika hatırlatırım.



Bence alacağın tabanca işini görür, dene ama mutlaka almadan. alabiliyorsan 40-50 litrelik birşey al ama daha önemlisi bütçen kısıtlıysa tabancasını nasıl alacaksın o da aşağı yukarı aynı para bence de en mantıklısı güzel bir alet çantası toplamak o paraya. :cat:


Kompresör sadece tabanca ile işime yaramayacak. Daha bir çok şey için alıyorum aslında. :mrgreen: Önerileriniz için teşekkür ederim. Karaköye gideceğim yarın arkadaşımla İnşallah uygun birşey bulurum. :wiinkk:

racer2000
10 Aralık 2009, 20:50
Fırat,

Bigün geleyimde senin yerine. Bana scooter arka tekerini sökmeyi filan göster.
Senin kompresörde tabanca takınca hızlı sökme işini yapar mı?

Bide kayış değiştirmeyi....
abi gel simdi istersen...bende sadece boya yapmak icin gerekili aparat var...
o tak tak tak diye söken cihazdan yok...ama lokma takımı falan var...getir sökelim değistirelim...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:48 ----------


Deposunu peki biraz büyük alsak? Gücü yeter mi yani? :) 25 Litre hava alıyor bu alacağım. 50 Litreliklere bakarım olmazsa. Arada ne kadar oynar ki? 20 - 30 Lirayı geçmez umarım. :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:30 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:43 ----------

Yardımcı olursanı sevinirim. :) Kompresörü sadece kayış için almıyorum. Diğer ihtiyaçlarımıda gidersin. :)
valla ona bisey diyemem...
benim patron almıs koymus is yerine...ben kullanıyorum iste...

1545214566
10 Aralık 2009, 21:31
abi gel simdi istersen...bende sadece boya yapmak icin gerekili aparat var...
o tak tak tak diye söken cihazdan yok...ama lokma takımı falan var...getir sökelim değistirelim...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:48 ----------


valla ona bisey diyemem...
benim patron almıs koymus is yerine...ben kullanıyorum iste...

Teşekkürler. Peki çok ses çıkarıyor mu? :queen:

racer2000
10 Aralık 2009, 23:44
Teşekkürler. Peki çok ses çıkarıyor mu? :queen:
burda çalissin 1 km öteye git dinle halay cek :P:queen:

1545214566
11 Aralık 2009, 22:23
burda çalissin 1 km öteye git dinle halay cek :P:queen:

Bugün bu soğukta okul çıkışı araştırdım çok üşüdüm... :salut: 130 TL ye buldum ve almadım bir bit yeniği var diye. Yarın gidip alacağım. :cat: 2 GB 8 BAR acaba işimi görür mü? :P

Ahmet Erşen
11 Aralık 2009, 22:39
Bugün bu soğukta okul çıkışı araştırdım çok üşüdüm... :salut: 130 TL ye buldum ve almadım bir bit yeniği var diye. Yarın gidip alacağım. :cat: 2 GB 8 BAR acaba işimi görür mü? :P



Bende de 150 ZAT var..Sen komprosöre para verme ..Amacın varyatör kapağını çıkarıp ön , arka varyatör değiştirip veya kayış takmaksa , sen sitedeki 150 ZAT formuna gir 231 inci sayıfayı aç ,benim orada resimli varyatör sökümü ile ilgili resimli anlatımım var .Onları bir oku ve resimleri incele .Yardım almak istediğin bir konu olursa özelime atıver. Cevaplamaya çalışayım...Komprosörden daha önemli varyatörleri sökebilmen için aparat gerekli..Onunla ilgili bilgileri de orada bulabilirsin ,,

Kolay gelsin..

lazair
11 Aralık 2009, 22:47
??????????????

1545214566
12 Aralık 2009, 14:23
Hava litresinin yetmemesinden korkuyorum kompresörün. Orada inceledim biraz ufak gibi geldi sanki. :(

yürekçe
12 Aralık 2009, 15:43
adamlar iki saat doğru bilgi aktarımı için yırtınmış ama sen hala düz ovada yolunu şaşırmış haldesin...
kısacası kardeşim, ne halin varsa gör ( değerini bil, kolay kolay hiçkimseye söylemem bunu )

1545214566
12 Aralık 2009, 16:16
adamlar iki saat doğru bilgi aktarımı için yırtınmış ama sen hala düz ovada yolunu şaşırmış haldesin...
kısacası kardeşim, ne halin varsa gör ( değerini bil, kolay kolay hiçkimseye söylemem bunu )

İnsan öğrenci olunca kafası böyle karışıyor. :pale: Oradaki adama sordum evet olur dedi. Yani o malı ben satmak istesem, birazda kurnaz biri olsam bende olur derdim. Yarın perşembe pazarına gidip araştıracağım, uygun bir fiyata alacağım. Herkese teşekkürler. :wiinkk:

Ahmet Erşen
12 Aralık 2009, 16:29
İnsan öğrenci olunca kafası böyle karışıyor. :pale: Oradaki adama sordum evet olur dedi. Yani o malı ben satmak istesem, birazda kurnaz biri olsam bende olur derdim. Yarın perşembe pazarına gidip araştıracağım, uygun bir fiyata alacağım. Herkese teşekkürler. :wiinkk:


Hem öğrenciyim diyorsun, hem maddi durumum kısıtlı diyorsun , en son alınabilecek bir aleti almaya çalışıyorsun....Önce şunu düşün ..Vereceğin para , yapmak istediğin işi karşılayacakmı.Verdiğin para o işe değecekmi ?
Sen şu yapmak istediğin işi tam bir anlat , paran boşa gitmesin . Sana yardımcı olmaya çalışayım...

yürekçe
12 Aralık 2009, 16:37
Hem öğrenciyim diyorsun, hem maddi durumum kısıtlı diyorsun , en son alınabilecek bir aleti almaya çalışıyorsun....Önce şunu düşün ..Vereceğin para , yapmak istediğin işi karşılayacakmı.Verdiğin para o işe değecekmi ?
Sen şu yapmak istediğin işi tam bir anlat , paran boşa gitmesin . Sana yardımcı olmaya çalışayım...

ABİCİM, ARKADAŞIN CANI SIKILMIŞ, BİR DE GARAJI VAR. öğrenci olunca ders filan da boşa vakit harcaması olduğundan düşünmüş, taşınmış ve demiş ki 1 motorum var, arada bir orasını burasını kurcalayım, boyayıp durayım, sanayideki ustalar bu işi bilmiyor haaa birde gelecek sene(!) mutlaka ama mutlaka araba alayım ve arabanın lastiği otoyolda dahi patlasa eve kadar gidip o kompresörü bir koşu alıp gelivereyim lastiği değiştirivereyim ve pek çok şey yapabileyim, NASA ve TÜBİTAK danışmanlığı yapayım ama bunun için birinci şart 150 tl lik bir kompresör alayım... eğer ki 180 tl olursa bunu da verebirim...

diyor kanımca :bounce:

ama demiyor ki, lan ben bu motora daha ne kadar binerim, ailemin maddi durumu iyi olsa 20-30 tl ile uğraşmazdım, ben babama bir sorayım , bu ay kirayı vermiş mi? elektrik su olayları ne alemde, anneme/babama hoş bir hediye alayım, olmadı motorun lastikleri ölmüş, kış geldi yakacak parasına yardımcı olayım da babam nefes alsın.... yok, kompresör alınca her şey feraha kavuşacak....

:pr::pr::pr:

panic adak
12 Aralık 2009, 17:31
dostum lastikçi arkadaşımıza geçen sene dükkan açarken araştırmıştık ve 500bar basınçlık bir kompresör aldık. ancak o bu makinayı sadece sökme takma değil lastiği janttan ayıran makinalar içinde kullanıyor ama senin bahsettiğin 8 bar basınç kesinlikle yetmez bu iş için. ancak hatırladığım kadarı ile sökme işlemini yapan tabancanın altında 25\200bar diye bir ibare vardı bu tabancanın çalışma basıncı buradan hareketle 8 barlık bir kompresörün olsa bile lastiği sökmek için uygun tabanca bulamayabilirsin.

arakdaşlar bu gün lastikçi arakdaşımızın dükkanına gittim ve kopresörü inceledim kopresör 500bar değil 500lt hacimli imiş. bu hatam için özür. ancak kullandığı tabancanın altındakini doğru hatırlamışım 25\250bar yazıyor o kısmı bende anlamadım, kompresör ise 18 bar basınç üretiyor çift silindirli.

1545214566
12 Aralık 2009, 23:10
ABİCİM, ARKADAŞIN CANI SIKILMIŞ, BİR DE GARAJI VAR. öğrenci olunca ders filan da boşa vakit harcaması olduğundan düşünmüş, taşınmış ve demiş ki 1 motorum var, arada bir orasını burasını kurcalayım, boyayıp durayım, sanayideki ustalar bu işi bilmiyor haaa birde gelecek sene(!) mutlaka ama mutlaka araba alayım ve arabanın lastiği otoyolda dahi patlasa eve kadar gidip o kompresörü bir koşu alıp gelivereyim lastiği değiştirivereyim ve pek çok şey yapabileyim, NASA ve TÜBİTAK danışmanlığı yapayım ama bunun için birinci şart 150 tl lik bir kompresör alayım... eğer ki 180 tl olursa bunu da verebirim...

diyor kanımca :bounce:

ama demiyor ki, lan ben bu motora daha ne kadar binerim, ailemin maddi durumu iyi olsa 20-30 tl ile uğraşmazdım, ben babama bir sorayım , bu ay kirayı vermiş mi? elektrik su olayları ne alemde, anneme/babama hoş bir hediye alayım, olmadı motorun lastikleri ölmüş, kış geldi yakacak parasına yardımcı olayım da babam nefes alsın.... yok, kompresör alınca her şey feraha kavuşacak....

:pr::pr::pr:

Yazının 2,3 kelimesini okudum senin gibi birine yorum bile yapmak istemedim.
İnsanların yaşantısını bilmeden konuşamazsın. Bu kadar diyorum. Ailemle aramda olan ilişkileri bilmeden konuşamazsın.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:06 ----------

Ahmet abi alıpta pişman olmayacağım bir kompresör bakmak istedim. Bir marka buldum onun 50 litreliğini alacağım taksitle falan.. Teşekkür ederim.

Ahmet Erşen
13 Aralık 2009, 16:23
[/COLOR]Ahmet abi alıpta pişman olmayacağım bir kompresör bakmak istedim. Bir marka buldum onun 50 litreliğini alacağım taksitle falan.. Teşekkür ederim.

Hayırlı olsun ..Güle güle kullan ..

1545214566
14 Aralık 2009, 18:58
Hayırlı olsun ..Güle güle kullan ..

Teşekkür Ederim Ahmet Abi. :)

tr100a
14 Aralık 2009, 19:21
evet iyi bir seçim hayırlı olsun alırsan işini görür ben kendime büyüktüpü bozup12kg lık aygaz yanına buzdolabı motoru koydum evde ufaktan işimi görüyor