Orijinalini görmek için tıklayınız : Salcano İle Yağmurda Gezme ve Motor hayırlı işler.
ceyhun__22
06 Aralık 2009, 00:27
Selamün Aleykum motosiklet.net üyeleri.Bu akşam geçen hafta aldığım salcano panther 100 cc cup ile iki kişi edirne den bir köyüne yolculuk yaptm.Biraz sıkıştırdm ama ne verdiysem onu da gitti.Burda sorun yok ancak dönüşte de aynı şekilde gelmeme rağmen yaklaşık 15 km kadarını yağmurda gittim.Yine bi sorun yok.Geldim halamların evine 1 saat oturdum.Bir de cıktım motor sanki az once bıraktığım motor değil.Marş kendini paralıyo çalışmıyo.Dururken de yağmu yemedi evin onunde.Denedim denedim en sonunda güüüüüm diye bi patlama:queen:
Vaz caydım bıraktım. Şimdi ne oldu bu motora boğdum mu su mu kaçtı ne anlayamadm.Yarın sabah yanına gidince çalışırsa cok pis sövecem:bounce:
tombo
06 Aralık 2009, 00:30
buji patlamış olmasın,benim başıma bi kaç kez geldi çalışmayıpta basarken marşa
ceyhun__22
06 Aralık 2009, 00:32
yok gümleme eksozdan dı. arkaya doğru bi nos çekti :) buji yerinde ve buji başını cıkardım çakıyo
immortalboss
06 Aralık 2009, 00:50
Durun hemen bir atayım.Çok gaz vermekten motor benzini yakamamış ve ateşleyip egsozdan pat diye ses çıkarmış olabilir mi?Şaka bir yana geçmiş olsun arkadaşım.Motosiklete yağmurda binmeyi sevmiyorum zaten iyice soğuyorum böyle okuyunca. . .
ceyhun__22
06 Aralık 2009, 00:54
vallahi ne bileyim normalde marş huyu hiç gaz vermeden çalışmaktır.TIK TIK deyince vermeye başlarım bizim lada gibi kibrittir. ama bilmiyorum cok benzin biriktiyse de niye birikti. souk deil bişey deil cikle ile de denedim yok yok. ne oluyo buna yahu
Nipp10
06 Aralık 2009, 01:11
Buji sudan kısa devre oluyordur. en ufak bir kopuklukta* gümm:mrgreen:
*suyun oluşturduğu kısa devrenin son bulması. @immortalboss olabilir.
ceyhun__22
06 Aralık 2009, 01:13
kısa devre son buldu diyelim. biriken de gümledi , daha niye çalışmadı_? hoş tırstım bn de pek zorlamadm patlayınca ama :) şimdi yarın sabah hiçbişey yokmuş gibi çalışacak mı bu
canercamalan
06 Aralık 2009, 01:14
aleykümselam valla sorununa çözüm bilmiyorum ama geçmişolsun ;)
racer2000
06 Aralık 2009, 17:11
kısa devre olacağını sanmıyorum...ben motorumu devamlı su pompasıyla yıkarım...yıkadiğim yerlerini görseniz hayret edersiniz...oralar yıkanır mi diye...
olsa benimkisi olurdu...
cup lar vurdurulur mu...
yada baska bi aküyle takviye yapın....benzini yakması kolaylasır...ısıkları yakmadığınz sürece hiç bi sıkıntı olmaz takviyede...
Ramazan Can
06 Aralık 2009, 17:25
bujisinde sorun olduğunu zannediyorum.........
askon
06 Aralık 2009, 18:37
sen sabahı bekleme gıt calıştır bak calışacaktır
egelim 43
06 Aralık 2009, 18:43
kısa devre olacağını sanmıyorum...ben motorumu devamlı su pompasıyla yıkarım...yıkadiğim yerlerini görseniz hayret edersiniz...oralar yıkanır mi diye...
olsa benimkisi olurdu...
cuplar vurdurulurmu...
yada baska bi aküyle takviye yapın....benzini yakması kolaylasır...ısıkları yakmadığınz sürece hiç bi sıkıntı olmaz takviyede...
Evet vitese bastığınız anda ayağınız çekmezseniz debriyaj sıkmışsınız gibi gider ayağınızı kaldırdığınız andada debriyajı bırakmış gibi kompresöre biner motor fakat 2. yada 3. viteste yapmak lazım:cat:
yürekçe
06 Aralık 2009, 19:55
sen sabahı bekleme gıt calıştır bak calışacaktır
yeterince dinlenmiştir değil mi?
aklıma gelen şunlar
1- motor aşırı ısındı ve bujinin ateşleme ısınma aralığı kısaldı, aynı zamanda yüklendiğin benzin tam olarak yanamadı ve karbüratörün ayarı da tam olmadığı için boğuldu. şu zaman aralığında benzin süzülmüş, motor soğumuştur. çalışabilir
2- sen içerdeyken biri gaz koluyla oynadı ve motor boğuldu. babamın başına hep aynı işi açan bendim küçükken. ordan bilyom :cherry:
racer2000
06 Aralık 2009, 20:56
Evet vitese bastığınız anda ayağınız çekmezseniz debriyaj sıkmışsınız gibi gider ayağınızı kaldırdığınız andada debriyajı bırakmış gibi kompresöre biner motor fakat 2. yada 3. viteste yapmak lazım:cat:
aynı sey 350 jawadad var...vites koluna basılı tutunca debriyaj pozisyonunda oluyor...ve hangi vites old fark etmez...
ozaman kardes sen bide vurdurmayı dene...
ceyhun__22
06 Aralık 2009, 22:24
ARKADAŞLAR SORUN ÇÖZÜLDÜ
yine dediğim gibi oldu sabah gittim dükkana (arabaynan :) ) bindim az bişey nazlanarak tık çalıştı . ancak hala yolunda olmayan bişeyler vardı stop etme gaz yememe gibi.
Yaptığım uzun yoldan dolayı Şişme veya karburator ayarsızlığı olma ihtimali sıfır.Çünkü motor tık demeden iki kişi ile iki defa edirne-istanbul yaptı hiçbirşey olmadı.
Sadede dönelim ben kıllandım ve ön tekerin arkasındaki hava filtresini açtım .Sünger sırf su idi.Ve hava filtresi kabı da su içindeydi.
Hava filtresini Alta tahliye eden boru körtıpalı hortumun ucunu da bir açtım en az bir su bardağı su da ordan geldi.Şuan motor yine merco. ayarında .Hepinize teşekkürler.Cup kullanıcılarının da kulağına küpe olsun, aklında bulunsun tüm bunlar.
egelim 43
08 Aralık 2009, 02:04
ARKADAŞLAR SORUN ÇÖZÜLDÜ
yine dediğim gibi oldu sabah gittim dükkana (arabaynan :) ) bindim az bişey nazlanarak tık çalıştı . ancak hala yolunda olmayan bişeyler vardı stop etme gaz yememe gibi.
Yaptığım uzun yoldan dolayı Şişme veya karburator ayarsızlığı olma ihtimali sıfır.Çünkü motor tık demeden iki kişi ile iki defa edirne-istanbul yaptı hiçbirşey olmadı.
Sadede dönelim ben kıllandım ve ön tekerin arkasındaki hava filtresini açtım .Sünger sırf su idi.Ve hava filtresi kabı da su içindeydi.
Hava filtresini Alta tahliye eden boru körtıpalı hortumun ucunu da bir açtım en az bir su bardağı su da ordan geldi.Şuan motor yine merco. ayarında .Hepinize teşekkürler.Cup kullanıcılarının da kulağına küpe olsun, aklında bulunsun tüm bunlar.
Hava filtresinin konumu çok yanlış yerde bence :pr: en çok su gelebilcek yerde:silent: sorunun çözüldüğüne ve motorundan tekrar keyif aldığına sevindim gözün aydın:bounce:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:03 ----------
aynı sey 350 jawadad var...vites koluna basılı tutunca debriyaj pozisyonunda oluyor...ve hangi vites old fark etmez...
ozaman kardes sen bide vurdurmayı dene...
3. viteste dememdeki amaç motorun aniden komprasyon yapıp tekerleğin kilitlenmemesi açısından:bounce:
Mehmet-07
08 Aralık 2009, 02:31
valla motoru aldım alalı hava filitresine hic baktırmadım. motor 9500 de. geçen gün ögleden akşama kadar sagnak yagmur yedi hic bişey yok tıkır tıkır çalışıyor.
ceyhun__22
12 Aralık 2009, 01:40
Selamun aleykum .M.T. milleti ... Ya lanet olsun ben bu motoru ıslak ıslak yakacam birgün.
Arkadaş takımı cok pis gaza getirir ve ceyhun karla karışık yağmurda maç izlemeye motorla evden 5km mesafe bi yere gider.Buraya kadar hiç sıkıntı yok.
Lanet olsun bir çıktık mekandan gene geçen haftanın replay ı oynuyor.:)
Marşı bitirdim artık yok .Çaaat çat patlamalar bıraktım olduğu yere geldm.Ne olacak bunun sonu motorcuya ne var diye götüreyim bilmem ki...böyle böyle oldu yap abi desem cok pis gazlar.Şurda arıza var diyeceğim ne olabilir ki_?
benim kafama takılan tek 1 şey var .http://www.kanuni.com.tr/Content/modeller/elite100/galeri/4.jpg
Şu kanuni yazısının ortasındaki kapak bende yok.Hatta motorun devirini ordan görebiliyorum.:)
Sağda solda da bobinler var.Acaba o bobinler ıslanıyor da ondan mı boyle oluyo?
Nipp10
12 Aralık 2009, 01:53
Selamun aleykum .M.T. milleti ... Ya lanet olsun ben bu motoru ıslak ıslak yakacam birgün.
Arkadaş takımı cok pis gaza getirir ve ceyhun karla karışık yağmurda maç izlemeye motorla evden 5km mesafe bi yere gider.Buraya kadar hiç sıkıntı yok.
Lanet olsun bir çıktık mekandan gene geçen haftanın replay ı oynuyor.:)
Marşı bitirdim artık yok .Çaaat çat patlamalar bıraktım olduğu yere geldm.Ne olacak bunun sonu motorcuya ne var diye götüreyim bilmem ki...böyle böyle oldu yap abi desem cok pis gazlar.Şurda arıza var diyeceğim ne olabilir ki_?
benim kafama takılan tek 1 şey var .http://www.kanuni.com.tr/Content/modeller/elite100/galeri/4.jpg
Şu kanuni yazısının ortasındaki kapak bende yok.Hatta motorun devirini ordan görebiliyorum.:)
Sağda solda da bobinler var.Acaba o bobinler ıslanıyor da ondan mı boyle oluyo?
Hemen orayı kapat:salut:
ceyhun__22
15 Aralık 2009, 01:35
Arkadaşlar sorun bir kez daha çözüldü :)
Sorunun bobinlerin ıslanması ile alakası yokmuş.Bir oto elektrikçisine 5 lira sıkışmış.Motor elimde ben tabanvay gittik çıkardık:) Şaka bi yana buji kablosunun başı ıslanınca içindeki kablo dışarıya ark yapıyordu. Yani motorun içine değil. Bu yüzden yağmurda 1 2 saat kalınca yalan oluyomuş.Usta da plastik kapak da taksam aynısı olur hesabına yattı. Ve ucuna kablo pabucu ile uçluk yaptı.Haftasonu karda bile gezdim tık yok :)
Ancak şimdi de soğuklardan mıdır nedir düşük devirlerde motorun tepkisi zayıf ve düşük devirde biraz keyifsiz sonra toparlanıyo hızlandıkça? hava ayarı falan mı çekmek lazım?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO