PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : buji, tambur fren, dublex lastik



fthinky
04 Aralık 2009, 22:09
benimde bi kaç sorum olacak

motosikletim kanuni caracal, arka fren tambur, yeni yeni seyir halinde iken arka freni biraz kuvvetlice sıktığımda 'gııcck' diye gürültülü bir ses çıkıyor, acaba arka frenin balataları mı bitmiştir? (tamburun balatası olur mu?)

Ngk ne demek?
iridyum platinum gibi bujiler var, bunlar benim 200cclik motosikletimin performansını nasıl etkiler?
motosiklet bujileri standart boyutlarda mı? Mesela burdan (http://www.motoliz.com/index.php?p=list&k_id=399&kn=Buji)
aldığım herhangi bir buji uyar mı benim motora.. hangi bujiyi tavsiye edersiniz..

Motosikletimde orjinal lastikleri var daha yeni... forumda duyduğuma göre dublex değilmiş.. sıkıntı yapar mı?
:rendeer:

.Mhmt.
04 Aralık 2009, 22:16
benimde bi kaç sorum olacak

motosikletim kanuni caracal, arka fren tambur, yeni yeni seyir halinde iken arka freni biraz kuvvetlice sıktığımda 'gııcck' diye gürültülü bir ses çıkıyor, acaba arka frenin balataları mı bitmiştir? (tamburun balatası olur mu?)

Ngk ne demek?
iridyum platinum gibi bujiler var, bunlar benim 200cclik motosikletimin performansını nasıl etkiler?
motosiklet bujileri standart boyutlarda mı? Mesela burdan (http://www.motoliz.com/index.php?p=list&k_id=399&kn=Buji)
aldığım herhangi bir buji uyar mı benim motora.. hangi bujiyi tavsiye edersiniz..

Motosikletimde orjinal lastikleri var daha yeni... forumda duyduğuma göre dublex değilmiş.. sıkıntı yapar mı?
:rendeer:

Tabikide tamburların balatası var ama bitmişmidir onu ben bilemem :)
Ngk da bujinin markası oluyor
Birde her motorun bujisi aynı değil diye biliyorum :)

purenake
04 Aralık 2009, 22:32
Dublex diye bir lastik yok zaten :) Doğrusu "Tubeless" ama türkçeye nasıl dublex olarak kazandırılmış lastikçilere sormak lazım :)

immortalboss
04 Aralık 2009, 22:54
Dublex diye bir lastik yok zaten :) Doğrusu "Tubeless" ama türkçeye nasıl dublex olarak kazandırılmış lastikçilere sormak lazım :)

Evet tubeless içsiz demektir.Yani şamrelsiz manasında.Ben de şamrelli lastik kullanıyorum.Hatta arkadaşımla uzun yola giderken birtane ön birtane arka şamrelden alıyoruz.Yolda patladımı at eskiyi tak yeniyi bas pompayla havayı.Devam et.:) Bir sorun teşkil etmedi.Bujiyi ise kalite bir marka almanı tavsiye ederim.:)

mach1
05 Aralık 2009, 12:29
benimde bi kaç sorum olacak

motosikletim kanuni caracal, arka fren tambur, yeni yeni seyir halinde iken arka freni biraz kuvvetlice sıktığımda 'gııcck' diye gürültülü bir ses çıkıyor, acaba arka frenin balataları mı bitmiştir? (tamburun balatası olur mu?)

Ngk ne demek?
iridyum platinum gibi bujiler var, bunlar benim 200cclik motosikletimin performansını nasıl etkiler?
motosiklet bujileri standart boyutlarda mı? Mesela burdan (http://www.motoliz.com/index.php?p=list&k_id=399&kn=Buji)
aldığım herhangi bir buji uyar mı benim motora.. hangi bujiyi tavsiye edersiniz..

Motosikletimde orjinal lastikleri var daha yeni... forumda duyduğuma göre dublex değilmiş.. sıkıntı yapar mı?
:rendeer:
Tamburun balatasını hemen değiştiri yoksa tamburu çizer belki tam bitmemiştir ama sertleşmiş olabilir.Buji olarak sana iridiumu öneriyorum sana yeterli olur:)

caner22
05 Aralık 2009, 12:49
iridyum bujude senin motor un bir fark göstermez.

tubless lastik tabiki daha iyidir hiç olmadı yolda bırakmaz.

ngk buji markasıdır.tavsiye edilir:cat:

egelim 43
05 Aralık 2009, 12:53
Balatan bitmese bile temizlenecek olabilir eskiyen balatadan kaynaklanan tozlarda ses yapabilir. Lastiğinin tubelees olmaması yolda patladığı zaman eğer tekerleği söküp onarıp tekrar yerine takamıyorsan sana sıkıntı yaratabilir.Tubelees lastik ise kolaylıkla patlamadığı için daha iyidir.:cat:

Nexagon
05 Aralık 2009, 13:01
caracal'ın lastiği dubleks yani çift katlı, yani şambiralli lastikdir.

tubeless değildir. (tublıs diye okunur)

egelim 43
05 Aralık 2009, 13:20
caracal'ın lastiği dubleks yani çift katlı, yani şambiralli lastikdir.

tubeless değildir. (tublıs diye okunur)

:cat: evet doğru fakat dubleks değil tube tiptir:bounce:

_OLD_
05 Aralık 2009, 14:44
Sevgili kardeşlerim;
Yabancı dillerden uydurup Türkçe'ye katılmış kelimeler gerçek manasını yansıtmayan şekilde kullanılıyor.Bunları bırakıp,otomobil ve motosiklet lastikleri için İÇLİ veya İÇSİZ kelimelerini kullansak.Bu arada yabancı dildeki isimleri alırken İçsiz lastik için İngilizce'yi (TUBELESS),İç lastikli için de Fransızca'yı (chambre à air)seçmişiz nedense.Bırakalım bu özenti kelimeleri,ne dersiniz?

Reşit
05 Aralık 2009, 15:32
Sevgili kardeşlerim;
Yabancı dillerden uydurup Türkçe'ye katılmış kelimeler gerçek manasını yansıtmayan şekilde kullanılıyor.Bunları bırakıp,otomobil ve motosiklet lastikleri için İÇLİ veya İÇSİZ kelimelerini kullansak.Bu arada yabancı dildeki isimleri alırken İçsiz lastik için İngilizce'yi (TUBELESS),İç lastikli için de Fransızca'yı (chambre à air)seçmişiz nedense.Bırakalım bu özenti kelimeleri,ne dersiniz?

+1 :cat: :cat: :rendeer:

egelim 43
05 Aralık 2009, 15:46
Sevgili kardeşlerim;
Yabancı dillerden uydurup Türkçe'ye katılmış kelimeler gerçek manasını yansıtmayan şekilde kullanılıyor.Bunları bırakıp,otomobil ve motosiklet lastikleri için İÇLİ veya İÇSİZ kelimelerini kullansak.Bu arada yabancı dildeki isimleri alırken İçsiz lastik için İngilizce'yi (TUBELESS),İç lastikli için de Fransızca'yı (chambre à air)seçmişiz nedense.Bırakalım bu özenti kelimeleri,ne dersiniz?

:cat: çok iyi olur derim ve düzeltirim caracalın lastikleri içli tiptir:)

immortalboss
05 Aralık 2009, 16:29
Sevgili kardeşlerim;
Yabancı dillerden uydurup Türkçe'ye katılmış kelimeler gerçek manasını yansıtmayan şekilde kullanılıyor.Bunları bırakıp,otomobil ve motosiklet lastikleri için İÇLİ veya İÇSİZ kelimelerini kullansak.Bu arada yabancı dildeki isimleri alırken İçsiz lastik için İngilizce'yi (TUBELESS),İç lastikli için de Fransızca'yı (chambre à air)seçmişiz nedense.Bırakalım bu özenti kelimeleri,ne dersiniz?

Kesinlikle katılıyorum.Bu heryerde yanlış telaffuz edilen bir kelime zaten.Ben şambrelli lastik kullanıyorum.:)

t.madde
05 Aralık 2009, 17:06
Evet tubeless içsiz demektir.Yani şamrelsiz manasında.Ben de şamrelli lastik kullanıyorum.Hatta arkadaşımla uzun yola giderken birtane ön birtane arka şamrelden alıyoruz.Yolda patladımı at eskiyi tak yeniyi bas pompayla havayı.Devam et.:) Bir sorun teşkil etmedi.Bujiyi ise kalite bir marka almanı tavsiye ederim.:)

tubeless değil dubleks :cat: ngk buji markası dikkat et piyasada çakma ngk buji çok bosch buji de en az ngk'a kadar iyi buji....kazasız belasız

fthinky
05 Aralık 2009, 18:09
yardımlarınız için çok teşekkür ederim.. balatalara tazyikli su sıktırayım, gene düzelmezse ustaya götüreceğim artık, balata bitmiş demek, halbuki bakımdan geleli 600 km oldu. ön frenin balatayı değiştirdiler, arka fren daha gider demişlerdi..

motor bujilerinin boyutları standart mı.. internetten aldığım bir buji benim motora uymayabilir mi? performansında bir değişiklik olur mu?(kanuni caracal için)

Süvarİ
05 Aralık 2009, 18:52
sanırım caracal da dublex diye geçen terim çift anlamında kullanılmış içli demek istemişler ( abs markalı disk fren injection markalı karbüratörler varken dublex diye içli lastik neden olmasın :D)

egelim 43
06 Aralık 2009, 18:28
yardımlarınız için çok teşekkür ederim.. balatalara tazyikli su sıktırayım, gene düzelmezse ustaya götüreceğim artık, balata bitmiş demek, halbuki bakımdan geleli 600 km oldu. ön frenin balatayı değiştirdiler, arka fren daha gider demişlerdi..

motor bujilerinin boyutları standart mı.. internetten aldığım bir buji benim motora uymayabilir mi? performansında bir değişiklik olur mu?(kanuni caracal için)

Tecrübesizsen netten değilde reelden göre göre almanı tavsiye ederim teknik sarf malzemelerini:cat: