PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : CBR 125 Yağ kaçırması ?



HercuL
01 Aralık 2009, 14:58
başlık saçma oldu biraz sorun şu yağ tahliye hortumundan gezip dolaştıktan sonra motoru dükkana koyuyorum günde bir veya iki defa damlama yapıyor nedeni nedir ? yağının değişme zamanımı gelmiştir ?

yunuskocak
01 Aralık 2009, 15:38
Muhtemelen yağ karterinin altındaki tapadan kaçırıyordur, gevşemiş olabilir, orada sızıntıyı önleyen alüminyum bir pul vardır. Onu da değiştirerek tekrar sıkarsan sorun hallolacaktır. (SIkma olayında çok dikkatli ol. Abartırsan karterdeki dişliler yalama olur. Yeteri kadar sıkman lazım) Yağ değişimi genelde 3000 km de bir veya 6-7 ayda bir yapılır. Zamanı geldiysen aradan bu işlemleri de çıkart...

HercuL
01 Aralık 2009, 16:55
hortumun ucundaki karter oluyor bu sanırım çünki tahliye hortumundna çıkıyor yağ

yunuskocak
01 Aralık 2009, 17:37
Tahliye hortumu zaten motorda birikmiş pislikleri arada bir dışarı atmaya yarar. Ama her parkettiğinde oradan yağ damlatıyorsa bu normal midir bilemiycem...

immortalboss
01 Aralık 2009, 18:35
Motorun yağı fazla ise ordan da atıyor olabilir mi? Ben motosikletimin yağını değiştirdiğimde 800 ml'den fazla koydu tamirci şu anda yağ seviyesi normal:)Akan yağ artık akmıyor;)

06bluedragger
01 Aralık 2009, 18:39
karterde buharlaşan yağı dışarı atan bi hortum var su gibi bişey akıyorsa benim motordada var normaldir..

mach1
01 Aralık 2009, 22:53
başlık saçma oldu biraz sorun şu yağ tahliye hortumundan gezip dolaştıktan sonra motoru dükkana koyuyorum günde bir veya iki defa damlama yapıyor nedeni nedir ? yağının değişme zamanımı gelmiştir ?

Normaldir ordan dışarıya yağ buharı cıkar yağ buharı genleşince yağ olarak gei dönüyor:cat:

mevlutgs
14 Aralık 2009, 19:25
evet bendende geliyordu bi aralar 2 ay geldi yani ama şuan son 2 haftadır gelmiyor

batuhanaslan
20 Ağustos 2019, 01:13
Hooort
Arkadaşlar benim cbr 125 in altında bi hortum gibi bişi var ordan siyah yağ gibi bişi geliyo galiba. Sağ alt sakal hep yağlı iç kısmı leş gibi normal mi bu

oldcockroach
20 Ağustos 2019, 07:46
Sakalın yağ olması normal yağı boşaltan evinsiz sakalı sökmeye üşendiğinden yağ boşaltılırken yağ az çok sakala sızıyor.3 tane hortum var 1 tanesi tapa ile kapalıdır içine bak yağ dolu ise çıkart yağı boşalt diğer 2 si motor havalandırması oralardan yağ gelmemesi lazım normalde.Ayrıca zinciri yağladığın da yağ oralardan sızar dikkatli bakın.

batuhanaslan
20 Ağustos 2019, 07:58
Sakalın yağ olması normal yağı boşaltan evinsiz sakalı sökmeye üşendiğinden yağ boşaltılırken yağ az çok sakala sızıyor.3 tane hortum var 1 tanesi tapa ile kapalıdır içine bak yağ dolu ise çıkart yağı boşalt diğer 2 si motor havalandırması oralardan yağ gelmemesi lazım normalde.Ayrıca zinciri yağladığın da yağ oralardan sızar dikkatli bakın.

Günaydiin. Yok ben temizledikten sonra oluyo yağ. Bide o kücük boru motordan çıkıyo sağ tarafından

oldcockroach
20 Ağustos 2019, 09:37
Karter havalandırması o yağ sıcak ile buharlaşınca gazlaşamayan kısmı oradan dışarı atılır. Yağ çok konulduysa ve motor aşırı ısınırsa oradan nispeten fazla yağ gelir.Ben kendi motorumu kontrol ettiğimde oradan yağ gelmiyordu ama uzun yola gittiğimde bir daha bakayım.Şu anda yağlı gibi durmuyor. Motorunda hangi yağı kullanıyorsun ? Belki yağdan yağa da fark ediyor olabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------

Ayrıca bu sıkıntılarını cbr 125 kısmına yazsana hem konu aktif kalır hemde millete faydası olur

batuhanaslan
20 Ağustos 2019, 10:39
Karter havalandırması o yağ sıcak ile buharlaşınca gazlaşamayan kısmı oradan dışarı atılır. Yağ çok konulduysa ve motor aşırı ısınırsa oradan nispeten fazla yağ gelir.Ben kendi motorumu kontrol ettiğimde oradan yağ gelmiyordu ama uzun yola gittiğimde bir daha bakayım.Şu anda yağlı gibi durmuyor. Motorunda hangi yağı kullanıyorsun ? Belki yağdan yağa da fark ediyor olabilir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:11 ----------

Ayrıca bu sıkıntılarını cbr 125 kısmına yazsana hem konu aktif kalır hemde millete faydası olur

Motul 5100 10/40 kullanıyorum yağı da yeni değiştirdi usta, orjinal servisine sordum dedi ki motor sıkışınca çok ısınınca şanzımanın ordan yağ buharı atar tamir edilecek bisi yok dedi, sanayideki adam su pompası yağ kaçiriyo olabilir contadan dedi, yağ damlatma kesinlikle yok sadece nemlenme terleme gibi bişi var oda buhardan olur. Haci abi ayrica orda cevap alamam diye yazmadım konu başlığı benimkiyle uyuyo diye buraya yazdim bilemedim