PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kanuni Tiger 250 de aku problemi yardimci olur musunuz ?



Genovar
30 Kasım 2009, 01:13
Herkesin bayrami mubarek olsun.
tiger 250 motorumu 0 aldim suan 1600 km'de. aldiktan 1 ay gibi kisa bir surede akude problem cikti marsa basiyorum akunun voltaji motoru calistirmaya yetmiyo. ustayla baktik aku kaynamis sismis fln, usta konjektorun voltajina ben baktim dedi normal dedi(salladi buyuk bir ihtimal)...sonra yeni bi aku aldim taktim 1 bucuk ay sonra bu akude kaynadi gitti simdi motor yatiyo....forumda arastirdim, arkadaslar bu probleme konjektor sebep oluyodur diyolar...fakat kesin cozumu kimse net olarak belirtmemis...ne yapmaliyim konjektoru degistirmem lazim ama kanuninin orjinal konjektoru pahaliymis...bana en ucuzundan bir cozum yolu onerir misiniz ? tesekkurler...

osmanba
30 Kasım 2009, 01:42
Tiger motosikleti 5 yıl kullandım. Bahsettiğim sorun ile bende karşılaştım. Birkaç defa konjektör değişilmesine rağmen sorun giderilmedi gibi geldi. Çünkü aküyü 2 ayda bir kontrol ettiğimde sürekli suyunun azaldığını görürdüm. Bu da konjektör ve statörun ürettiği elektriğin orantılı çalışmadığı anlamına gelir. Ben Saf su ilavesi yaptıktan sonra aküyü şarja takardım. Ve böylece aküm sıfırlanmaz daima diri olurdu.
Bana yakın ikamet ediyor iseniz tam teşekküllü hobi atölyem ücretsiz emrinizde..

BiLaL_22
30 Kasım 2009, 02:16
ya bende de öle sorun var benim farımda sönük yanıyor + normal aküden çekilen kilometre ısıkları olsun korna olsun firen lambası sönük ve düşük çalısıyor Cup motoru var calıstırmadan far yanmaz calıstırınca gaz verince gene çok düşük şekilde yanıyor bir ustayada götüremedm durumum uygun olmadıqı için ne yapıcaqımıda bilmiorum elimde hemen param olsa hemen gidicem yaptırıcam ama ....

Genovar
30 Kasım 2009, 02:34
eyvallah osmanba, benim motorda bu bakimsiz akulerden varya ondan var simdi, onlara su eklenebiliyo mu ? benim konjektor akuye fazla voltaj yollayip akuyu kaynatiyo heralde yaani bu problem konjektor degistirmeden hallolur mu ?

osmanba
30 Kasım 2009, 14:15
kuru tip aküler çok makbul birşey değil. Suzuz tabir edilen kuru tip aküler sadece üzerine yüklenen elektrik akımını geçici olarak depolar. Tabi ki bu depolama işlemi imalat aşamasında kullanılan malzemenin kalitesi ilede doğrudan orantılıdır. Asalında bu aküler marş motorları devresi gibi sistemlerde çok fazla randıman vermez.
Sulu akuler ise içerisinde bululan asıt ve kurşun, bakır elemanlar vasıtası ile durdukça kendiliğinden elektrik akımı ürettiği gibi ayrıca üzerine yüklenecek olan akımı da depoladiği için daima çok daha performanslı olurlar. Sizin yapacağınız ya mevcüt aküyü sağlam şarz ettirmeniz veya yerine sulu sistam akü almanız.
Benim bildiğim Tiger lerde fabrıka çıkışı kuru tip aku var..

Genovar
30 Kasım 2009, 15:55
sulu aku alicaz da konjektoru fln da degistirmek gerekmez mi ?

sey_47
30 Kasım 2009, 15:59
hocam sen kuru akü mü kullanıyorsun motosikletinde
kuru akü araçlarda olmaz sarsıntıdan çok zarar görür benim bildiğim...

Genovar
30 Kasım 2009, 16:06
yok yaa bende sulu ama bakimsiz olanlardan var

DOGAN MOTOR
30 Kasım 2009, 16:07
konjektörün şarj edip etmediğini bir elektrikçiye ölçtür derim.değerleri 14.2 ile 14.6 arasında olmalıdır aşağı olursa şarş yapmaz, yukarı olursa çok fazla şarj eder ve aküyü şişirir ve sonucu allah göstermesin kötü olabilir.bu değerler içinde bir değer çıkmıyorsa sorun konjektördedir.bana soket sayısını söyle konjektörün sana fiyatını söyleyim.bende önceden kanuni servisliği vardı.fabrikanın yedek parça fiyatları yüksekti ve müşteriyle papaz oluyorduk bende bıraktım.dışardan alıyorum şimdi orjinal parçasını ve 1e 3 farklı şimdiki fiyatları

Genovar
30 Kasım 2009, 16:40
tesekkurler dogan motor, simdi baktim konjektore 3 sari kablo 1 kirmizi 1 siyah 1 yesil kablo giriyo, toplam 6 kablo giriyo. arkasinda da gn250 yaziyodu...soket sayisinin ne oldugunu bilmiyorum kusura bakma

özcan1980
30 Kasım 2009, 16:51
Gelişmeleri takip ediyorum.
Ben de de yüksek devirde kullanırken ampul patlatma derdi var.Bi de 3 günden fazla motoru çalıştırmazsam bi daha çalışmıyo,vurdurarak çalıştırıyorum.Akü zayıflıyor hemen.

osmanba
30 Kasım 2009, 17:11
doğan motorun dediği gibi motosikletin alternatöründen gelen elektrığı ölçtürün değerler 14,2 ile 14,6 arasında ise sorun yok demektir. Konjektör çıkışları normal ise bunu da değişmek gerekmez. Yeni alacağınız akü 12 volt 9 amper veya 12 amper olabilirse daha iyi olur. Fakat yeni motosikletlerde akünün hacmi büyütülmeye elverişli mi bilemiyorum.(Akü amperi arttıkca hacım büyür)

racer2000
30 Kasım 2009, 23:01
eyvallah osmanba, benim motorda bu bakimsiz akulerden varya ondan var simdi, onlara su eklenebiliyo mu ? benim konjektor akuye fazla voltaj yollayip akuyu kaynatiyo heralde yaani bu problem konjektor degistirmeden hallolur mu ?
konjektör değistirecekseniz...piyasada 20 ytl tofas konjektörleri var...resimdekinin aynısı ben aldım hem suzuki gs500 umde daha sonrada jawamda kullandim...hiç bi sorun yasamadım...3 kırmızı kablo sonradan kendi bağlanır...ben kendim lehimledim onları...konjektör yatay olarak 2 parçadır alt tarafı eksi(-)
üst tarafı artı(+) oır diger 3 kabloda startörden gelen kablolara bağlanır...sırası fark etmez...
startörden gelen 3 kabloyu kırmızılara bağla....üstteki 2 delik hangisi old fark etmez birini akünün + kutuba bağla...alt taraftan 1 deliğede - kutubu bağla...sorunun hallolmustur...
http://img692.imageshack.us/img692/815/dsc00430r.th.jpg (http://img692.imageshack.us/i/dsc00430r.jpg/)

Genovar
01 Aralık 2009, 14:03
tesekkurler racer2000 zaman ayirdigin ve bilgiler icin

STEWARD26
24 Mart 2013, 23:39
Bu sıkıntı bendede var ne yapacağımı bilmiyorum.Acaba sorun konjektördemi statördemi?

tr_select
25 Mart 2013, 02:53
Adamlar yazmış ya soruna neden olacak şeyleri....