Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorlarda titreşim Sorunu ve Çözüm Önerileri?..?
serdarmert
25 Kasım 2009, 18:28
Özellikle düşük cc li motorlarda titreşimin nedenleri nelerdir..?
Bu titreşim sorunu nasıl çözülür..?
ibocan33
25 Kasım 2009, 18:37
ybr 125 te bu sorun yok
serdarmert
25 Kasım 2009, 18:41
ybr 125 te bu sorun yok
Adamlar çözmüş ondada ben burada bilen arkadaşlarla fikir alışverşinde bulunalım diye açtım konuyu.. Adamlar bak sen bu konuda kafa yorma diye sorunu çözmüşler. Sende hiç kafanı yormuyorsun.. Halbuki alsaydın mondial KT veya 150 Kn o zaman kafa yorar gelişirdin..:cat:
ibocan33
25 Kasım 2009, 18:49
Adamlar çözmüş ondada ben burada bilen arkadaşlarla fikir alışverşinde bulunalım diye açtım konuyu.. Adamlar bak sen bu konuda kafa yorma diye sorunu çözmüşler. Sende hiç kafanı yormuyorsun.. Halbuki alsaydın mondial KT veya 150 Kn o zaman kafa yorar gelişirdin..:cat::) onlarada bindim zamanında nasıl titrediklerini biliyorum ybr konusunda okumuştum yanış hatırlamıyorsam balansör adında bir parçaydı titreşimi üzerine alan
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/15186-titresim-engelliyici-krank-balansor-sistemini-jinluna-uyarlama.html
bak burdada işe yarar birşeyler var gibi
immortalboss
25 Kasım 2009, 19:11
Tek silindirli olmaları büyük bir eksi kazandırıyor onlara ama bir arkadaş bayağı iddaalıydı cnc tezgahında bu sarsıntıyı yok edebileceğine.Ama ben istemiyorum yaa.:)Acıyıp basmıyoruz motosikletlerde.Vibrasyon yok diye motosikleti rahat sanıp sıkıştırırız sonra.:)
racer2000
25 Kasım 2009, 20:50
motordaki titresimin sebebide ekzantrikler...
bağzı motorların subapları ekzantrik zinciri ile çalısır...
bağzılarında ekzantrik mili ve zinciri yoktur itici vardır...
ekzantrikli motorlar iticililere göre daha az titrer...
yani motorda titresimi sevmiyorsanız ( kimse sevmiyorda) subap sistemi ekzantrikli olanı tercih edin...
örnek: suanki motorum racer 200 iticili.... zayıflamak için birebir...helede yüksek devirde...
biraz olsun titresimi azaltmak için motor bloğunun saseye bağlantı yerline plastik conta takabilirsiniz...
06bluedragger
25 Kasım 2009, 22:08
bak kardeşim motor bloğunun şasiye bağlandığı saplamalar arasına şambriyel yani iç lastikten koy bir nevi conta gibi dursun yada kopya çekmek için pul al onun boyutlarında kes şasi ile motor bloğu arasına pul koyar gibi o kestiğin parçaları koy sorun baya düzelecektir..
sorun yeterli derecede düzelmediyse başka çözümler bulalım..
davids
25 Kasım 2009, 22:49
Özellikle düşük cc li motorlarda titreşimin nedenleri nelerdir..?
Bu titreşim sorunu nasıl çözülür..?
al bir japon bak titreme oluyor mu :cherry::cherry: yinemi sen diyosun dimi :P
serdarmert
25 Kasım 2009, 23:09
al bir japon bak titreme oluyor mu :cherry::cherry: yinemi sen diyosun dimi :P
Belkide şu an alamayacağımdan bastırılmış yibirus 125 sendromu oluşmuş...
coolsoul
25 Kasım 2009, 23:11
al bir japon bak titreme oluyor mu :cherry::cherry: yinemi sen diyosun dimi :P
tabiki herkesin gönlünde yatan japon makineleri ama malesef hemen isteyince olmuyor. bendede çin malı war titreşimde war. yaşasın çin:P
motorhocası
25 Kasım 2009, 23:17
V motor harici neredeyse tüm Çinliler titreşimlidir. Bu titreşim sorununu çözmek için krank milindeki denge ağırlıklarının ve sübap mekanizmasının sil baştan yeniden imali gerekir ki, değmez.
y.infernal
25 Kasım 2009, 23:27
Üç kuruş para eden motorda tabiki titreşim olacak diğer motorlar neden pahalı sanıyorsunuz bırakında fark olsun.
serdarmert
25 Kasım 2009, 23:29
V motor harici neredeyse tüm Çinliler titreşimlidir. Bu titreşim sorununu çözmek için krank milindeki denge ağırlıklarının ve sübap mekanizmasının sil baştan yeniden imali gerekir ki, değmez.
Dizayn hatası var.. Demek ki bu sorunu çözmek maliyet getiriyor öyle mi?
Teknoloji mi yoksa maliyet açısından mı çinliler böyle titreşimli yapıyor.. Yoksa onların piyasası titreşimli motormu talep ediyor..???
Hocam V motor nedir..?
moto-x
25 Kasım 2009, 23:55
motorun kaportanın tüm vidalarını sık büyük oranda düzelme görürsün ama bu tek silindir makinalarda herzamamn biraz kalır
motorhocası
26 Kasım 2009, 00:15
Dizayn hatası var.. Demek ki bu sorunu çözmek maliyet getiriyor öyle mi?
Teknoloji mi yoksa maliyet açısından mı çinliler böyle titreşimli yapıyor.. Yoksa onların piyasası titreşimli motormu talep ediyor..???
Hocam V motor nedir..?
Cruiser model var Bisan roadstar mesela V-2 silindir yapısı ile krank dengelemesini silindir dengelemesiyle pekiştrir,sarsıntıyı azaltır.
Teknoloji zaten maliyet demek, neden titreşim istesin ,masaj aleti değil ki bu:cherry:
racer2000
26 Kasım 2009, 00:34
silindir sayısı çoğaldikça titresimde artar...
bide silindir sayıları esıt olacak...
mesela 3 silindirli motorda 2 silindirliye göre daha cok titresim vardır...
sıralı 2 silindir( yan yana 2 silindir...4 silindir
v2 motor silindirler bildiğin v harfi gibi...v harfinin alt kösesi krank mili...
her halde anladın abi...
bide v 4 vardı yanlıs hatırlamıyorsam hondanın...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:24 ----------
ekzantrikli sistemler daha cok maliyet gerektirir...çinlilerde en ucuz yoldan isi bitirmek istedikleri icin genel olrak bütün motorların sübap sistemini hep iticili yapmıslar ve titresimin sebebide itici old için...bilmem anlatabildim mi...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:26 ----------
http://img265.imageshack.us/img265/4183/moto13ja2.th.jpg (http://img265.imageshack.us/i/moto13ja2.jpg/)
http://img263.imageshack.us/img263/2057/w12cutaway.th.jpg (http://img263.imageshack.us/i/w12cutaway.jpg/)
biraz abarattık silindir sayısını ama v12 motor iste :cherry:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:31 ----------
yatık silindirli ,boxer silindirli,yıldiz silindirli,sıralı,v baska yok sanırım...
motorhocası
26 Kasım 2009, 00:43
@racer2000:cat:+ Rotary
Osbourne
26 Kasım 2009, 01:04
Bir noktada yanılıyorsunuz, titreşim sadece çin grubu motorlara has bir durum değildir..
Harley indeki titreşim nedeniyle motosikletini satan insan tanıyorum..Bilhassa Harley lerde titreşim çok fazladır mesela..Honda Shadow'da ha keza öyle bir motordur..
Belirli bir devirde insanı rahatsız edecek kadar titreşim her motorda olur..Çin menşeilerde ise titreşim çok düşük devirlerde de olsa meydana gelebiliyor..Sorun olanda bu zaten..
Çözüm önerileride verilmiş zaten..
Çinlilerdeki bu kadar çok titreşimin nedeni de motosikletin imalatı sırasında bilgisayarlı çizim/kesim tekniklerinden minimum düzeyde yararlanılmasıdır..
Örneğin memleketimizdeki hiçbir Çin'li motosiklette rüzgar türbini testi yapılmamış..Memleketimizdeki diyorum çünkü Türkiye'ye getirilmeyen pek çok üst segmentte motosiklet de üretiliyor Çin'de..
serdarmert
26 Kasım 2009, 13:41
Dişlileri büyütmek titreşimi bir nebze olsun etkiler mi arkadaşlar...
Bilenler bilmeyenlere anlatsın...
halitcix
26 Kasım 2009, 14:29
ybr de yok çünkü balancer diye bır sıstem var yok dedıysek de az var ama bız daha çok mondıal uag tiplerın de kı makınaların ön dişlisini bır diş daha buyutuyoz eskısı gıbı olmuyor ama idare eder ....
serdarmert
26 Kasım 2009, 14:34
ybr de yok çünkü balancer diye bır sıstem var yok dedıysek de az var ama bız daha çok mondıal uag tiplerın de kı makınaların ön dişlisini bır diş daha buyutuyoz eskısı gıbı olmuyor ama idare eder ....
Biz derken...
tüm motorlarda ön dişliyi 1 diş büyütünce başarı sağlanır mı??
halitcix
26 Kasım 2009, 14:56
kısmen yani azltırsın. kalkar iken seri olmaz eskısı gıbı yani 5. viteste de fazla yemez ama motor sündük çe süner ha bire gaz ister
serdarmert
13 Ocak 2010, 18:13
ybr de yok çünkü balancer diye bır sıstem var yok dedıysek de az var ama bız daha çok mondıal uag tiplerın de kı makınaların ön dişlisini bır diş daha buyutuyoz eskısı gıbı olmuyor ama idare eder ....
Titreşim yarıyarıya azalır mı yani.. Bu şekilde....
Motorun üzerine oturup boşta 5000 devire kadar çıkınca KT lerde çok acaip titreşim hissediliyor.. Uag yi bilmem.. Ancak bu şekilde titreşim testi yapabilirmiyiz...:bounce:
sularseller
13 Ocak 2010, 18:39
125 kt de çok fazla var bu titreşim öyle böyle değil yanlız.Benim scooterda aynı km lerde daha az eğer KM si doğruysa 100-110 dan sonra başlıyor zıplamaya.Zaten daha fazlada gitmiyor eheh.
_UnReaL_
13 Ocak 2010, 18:53
Eski motorum APache var iken seyrantepede bir ustamla oturduk düşündük. Vibrasyon motordan geliyor ancak bir çözüm düşündük motor direk şaseye bağlı, ancak araya takoz motor kulağı gibi bir aparat koyarak bu vibrasyonu şaseye etkisini azaltmayı düşündük. Ancak motor 2009 idi kıyamadım bir türlü :))
erdemed
14 Ocak 2010, 12:45
bende 125cc lingyun marka cin var scooter. degıssık bır motor on arka dısk fren cıft gazlı amortısor falan var en ufak bır tıtresım yok hele hele motor 100-110 km den sonra sankı altımda yokmus gıbı valla
bende sasırıyorum ama bazen korkuyorum valla bu motorda bı garıplık altımdan dagılıp gıtmesın dıye ama ınanın cok memnunum motordan
motorun sılındır pıston karburator gıbı parcalarını degıstırdık 150cc yaptık seramık sılındır taktık karburator ıyısını taktık tıtresımın T sı yok anlayacanız
serdarmert
14 Ocak 2010, 12:52
bende 125cc lingyun marka cin var scooter. degıssık bır motor on arka dısk fren cıft gazlı amortısor falan var en ufak bır tıtresım yok hele hele motor 100-110 km den sonra sankı altımda yokmus gıbı valla
bende sasırıyorum ama bazen korkuyorum valla bu motorda bı garıplık altımdan dagılıp gıtmesın dıye ama ınanın cok memnunum motordan
motorun sılındır pıston karburator gıbı parcalarını degıstırdık 150cc yaptık seramık sılındır taktık karburator ıyısını taktık tıtresımın T sı yok anlayacanız
Scooterlarda pek olmaz zaten.. Ama dikkat gerçi onlarda gösterge fazla gösterir ama dikkat et o kadar hız yapma uzun süre..
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO