Orijinalini görmek için tıklayınız : Kışın kullanılmayan motorlara neler yapılacak??
serdarmert
18 Kasım 2009, 20:17
Kış aylarında motoru yatıracağım.. Neler yapmam gerekir??
RunemagicK
18 Kasım 2009, 20:35
aslında kiralanabilir. mesela bmwsini kışın kullanmayan biri bana kiralasa ne güzel olur(:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:35 ----------
tabi sen başka bi olaydan bahsetmişsin. aküsünü sök bi kere, o banko. ama yinede yaz gelince çalışma garantisi yok
serdarmert
18 Kasım 2009, 20:39
başka bişey yapmak gerekmez değil mi??
motorhocası
18 Kasım 2009, 20:40
Teknik kısımda arama yapmalısın her türlü detay verilmiş. Ben bulamadım.:silent:
mach1
18 Kasım 2009, 20:41
Kış aylarında motoru yatıracağım.. Neler yapmam gerekir??
Aküyü sök,benzini boşalt içine WD-40 sıkıp bırak,motor yağını değiştir(En ucuz yağdan koy yazın yine değişecek),lastik havalarını indir,Müşürlerin oraya wd 40 sur,yağmur almayan yerde dursun.Aküyü eve çıkar takcağın zaman şarj et tak:cat:
motorhocası
18 Kasım 2009, 20:44
Lastiklerin altına takoz koyup, su geçirmez nefes alabilir branda ile örtün...
ilhan YAZICI
18 Kasım 2009, 20:48
2 haftada bir 10 dk çalıştırırsın hiç bişey olmaz :cat:
_OLD_
18 Kasım 2009, 20:58
Lastiklerin altına takoz koyup, su geçirmez nefes alabilir branda ile örtün...
Tekerleklerin neresine takoz konulmasını öneriyorsunuz?Biraz daha açarmısınız?Sebep nedir?
racer2000
18 Kasım 2009, 21:00
yaw motoru yatırmayın bosuna...verin bana ben yaz gelene kadara kullanırım.:P..gözüm gibi bakarım motorunuza....:wiinkk:
:queen:
ufuktan
18 Kasım 2009, 21:07
motorunu yıka kurut , aküyü sök , paslanabilecek yerleri ve zincirini zincir spreyin ile yağla , depoyu ağzına kadar dolu bırak ( depoyu yağlarsan tekrar nasıl temizleyecen ) , orta sehbaya kaldır ön tekerin altına tahta koy ki beton ile lastik direkt temas edip lastiğin bozulmasın, brandanı ört ........... bitti bu kadar :)
Galiba forumda bu konu mevcuttu ama yine de yazalim.
Eger motosikletinizi yikayacaksaniz, iyice kurutmaya ozen gosterin.
Akunuzu çikartin ve oda sicakliginda saklayabileceginiz bir yere koyun.
Motosikletinizi orta sehpaya alin. Eger motosikletinizde orta sehpa yoksa, iki tekerin yerle temasini engelleyecek motosiklet sehpalarindan yararlanabilirsiniz. Ya da uygun çozumler uretebilirsiniz.Tekerlekler bir yere temas etmezse iyi olur.
Zincirinizi guzelce temizleyip yaglayin.
Deponuzu agzina kadar doldurun.
Yagi bosaltin. Kullanacaginiz zaman yeni yag koyun.
Egsoz deligi,on hava kanal delikleri,karenaj bosluklari gibi yerleri bezle kapatin,buralara ozellikle orumcekler dadaniyor.
Mumkunse, uzerini biranda ile kapatin.
motorhocası
18 Kasım 2009, 21:29
Tekerleklerin neresine takoz konulmasını öneriyorsunuz?Biraz daha açarmısınız?Sebep nedir?
Tekerleklerin altına konur tabi ki:silent: Amaç motosiklete nemin ulaşmasını engelleyip paslanmayı en aza indirmek.
Levsy
18 Kasım 2009, 21:32
Tekerleklerin altına konur tabi ki:silent: Amaç motosiklete nemin ulaşmasını engelleyip paslanmayı en aza indirmek.
Lastiklerin çok uzun süre yere temas edip deformasyon veya nemden kaynaklanacak diğer sorunların engellenmesi için konur diye biliyorum. Ama bunu hiç yapmadım, bunun yerine ön tekerleği arada bir çevirerek yere başka noktasının temas etmesini sağladım.
Osbourne
18 Kasım 2009, 21:47
Galiba forumda bu konu mevcuttu ama yine de yazalim.
Eger motosikletinizi yikayacaksaniz, iyice kurutmaya ozen gosterin.
Akunuzu çikartin ve oda sicakliginda saklayabileceginiz bir yere koyun.
Motosikletinizi orta sehpaya alin. Eger motosikletinizde orta sehpa yoksa, iki tekerin yerle temasini engelleyecek motosiklet sehpalarindan yararlanabilirsiniz. Ya da uygun çozumler uretebilirsiniz.Tekerlekler bir yere temas etmezse iyi olur.
Zincirinizi guzelce temizleyip yaglayin.
Deponuzu agzina kadar doldurun.
Yagi bosaltin. Kullanacaginiz zaman yeni yag koyun.
Egsoz deligi,on hava kanal delikleri,karenaj bosluklari gibi yerleri bezle kapatin,buralara ozellikle orumcekler dadaniyor.
Mumkunse, uzerini biranda ile kapatin.
Lastikleri arap sabunu ya da vazelinle ince bir katman halinde kaplayın.
Ağzına kadar doldruduğunuz benzin deposundaki benzini de ilk çalıştırmada değiştirin.
Levsy
18 Kasım 2009, 21:59
Sökülüp oda sıcaklığında saklanan akünün de bir adaptöre benzeyen şu şarj aletine bağlanmasını tavsiye ederim.
http://www.motomaxonlineshop.com/pictures/AL300pro300.jpg
Oda sıcaklığında da olsa akünün uzun süre beklemesi sorunlara yol açabiliyor.
Ben bundan aldım, ilk defa bu kış kullanacağım. Yolların buzlanmasını bekliyorum motoru kaldırmak için.
Sökülüp oda sıcaklığında saklanan akünün de bir adaptöre benzeyen şu şarj aletine bağlanmasını tavsiye ederim.
http://www.motomaxonlineshop.com/pictures/AL300pro300.jpg
Oda sıcaklığında da olsa akünün uzun süre beklemesi sorunlara yol açabiliyor.
Ben bundan aldım, ilk defa bu kış kullanacağım. Yolların buzlanmasını bekliyorum motoru kaldırmak için.
Levsy,
akuyu sarja baglamak gerekir ama bu alet dogru bir seçim mi bilmiyorum.
Bu cihazlar iki çesit.
Bir çesidi surekli sarj ediyor.
Bunlari tavsiye etmem.
Bir de aku doldugunda sarji kesen çesidi var.
Alacaksaniz onlardan alin.
raven71
18 Kasım 2009, 22:14
2 haftada bir 10 dk çalıştırırsın hiç bişey olmaz :cat:
:cat::cat::cat:
Levsy
18 Kasım 2009, 22:14
Levsy,
akuyu sarja baglamak gerekir ama bu alet dogru bir seçim mi bilmiyorum.
Bu cihazlar iki çesit.
Bir çesidi surekli sarj ediyor.
Bunlari tavsiye etmem.
Bir de aku doldugunda sarji kesen çesidi var.
Alacaksaniz onlardan alin.
Evet coq, bu aynen dediğin gibi akü dolduğunda şaıjı kesen türden. Tabii ki diğer büyük cihazlar gibi değil ancak tamamen boş aküyü yaklaşık 40 saatte doldurabilen bir cihaz. Bence kenarda bekleyen akü için ideal sayılır.
24 saat bağlı tutulabiliyor yani aküye.
motorhocası
18 Kasım 2009, 22:18
Bu şarj adaptörleri yavaş şarj akımıyla sülfatlaşmış,tamamen bitmiş aküleri şarj ederken çok düşük akımla plakalardaki sülfatlaşmayı temizlemek için üretilmiş ve 50 saatlik şarj süresi var. Ben aldım şarj ediyor ama 8 senelik aküyü de kurtaramıyor.
Levsy
18 Kasım 2009, 22:19
Bu şarj adaptörleri yavaş şarj akımıyla sülfatlaşmış,tamamen bitmiş aküleri şarj ederken çok düşük akımla plakalardaki sülfatlaşmayı temizlemek için üretilmiş ve 50 saatlik şarj süresi var. Ben aldım şarj ediyor ama 8 senelik aküyü de kurtaramıyor.
8 senelik aküyü teneşir paklar zaten artık.
motorhocası
18 Kasım 2009, 22:22
8 senelik aküyü teneşir paklar zaten artık.
Arabada anfi ile kullanılmıştı(45Ah), yani daha da uzun ömrü vardı(Fransız yapmış:P)
Levsy
18 Kasım 2009, 22:27
(Fransız yapmış:P)
Yapmış abi adamlar :P
motorhocası
18 Kasım 2009, 22:29
Yapmış abi adamlar :P
Onlar yapar biz bozarız bu hep böyle gelmiş hep de böyle gidecek,enayi bunlar:P
mogli
18 Kasım 2009, 22:32
Bence de arkadaların dediği gibi arada bir iki tur atıp yarım saat falan dolanırsan hiçbirşey olma ama bunun dışında da yine temizlik yağlama ve aküyü sökme işlemleri gerekebilir. Bir de en önemlilerinden deponun musluğunu kapat ve karbüratördeki benzin bitene kadar çalıştır motoru.
Levsy
18 Kasım 2009, 22:35
Bir de en önemlilerinden deponun musluğunu kapat ve karbüratördeki benzin bitene kadar çalıştır motoru.
Ahhaa, işte bunu hepimiz atlamışız.
Bu işlemi yapmazsak ve benzin musluğunu da kapatmazsak karbüratörde su birikir. Gerçi gene çaresi var, karbüratördeki tahliye vidasını açıp biraz benzin akıtırız ama bu kimsenin aklına gelmez genelde.
Ahhaa, işte bunu hepimiz atlamışız.
Bu işlemi yapmazsak ve benzin musluğunu da kapatmazsak karbüratörde su birikir. Gerçi gene çaresi var, karbüratördeki tahliye vidasını açıp biraz benzin akıtırız ama bu kimsenin aklına gelmez genelde.
Aklimiza gelmez, çunku benim benzin musluguna sahip, son motorum 20 sene onceydi.
Herhalde bir 10 senedir de karburatorlu motora binmedim.:)
Forumlarin guzelligi burda iste.
Bizim aklimiza gelmeyen baskasinin hergun yasadigi sey olabiliyor.:cat:
ps: Motor hocasi.
8 senelik akumu olur yahu!!!:cherry:
2 senedir abicim bunlarin omru.
Yani sana gore ölmemis bile olsa, atip yenisini alacaksin.
Yoksa motorun diger elektrik aksamlarina zarar verebilirsin.
Levsy
18 Kasım 2009, 22:54
Forumlarin guzelligi burda iste.
Bizim aklimiza gelmeyen baskasinin hergun yasadigi sey olabiliyor.:cat:
Yaşasın paylaşımcı ruh ::xrock:: Savaşma, paylaş.
kurubuz
18 Kasım 2009, 23:04
2 haftada bir 10 dk çalıştırırsın hiç bişey olmaz :cat:
Aynen ben de öyle yapıyorum. Arkadaşların anlattığı zahmetlere girmenin hiç gereği yok. Ama kaliteli bir branda edinmeni öneririm. Moturunu sudan tozdan kediden ve kem gözlerden korur.
Levsy
18 Kasım 2009, 23:08
2 haftada bir rölantide çalıştırmak yerine hiç çalıştırmamak daha iyidir. Yani tüüüm bu anlatılanlar, yazılanlar, çizilenler boşa mı şimdi? :)
serdarmert
18 Kasım 2009, 23:09
Depoyu neden tam doldurup karbüratördeki benzini boşaltıyoruz anlamadım.. Benzin depoda kalsa ne olur.. Benim motor scooter karbüratördeki benzini nasıl boşaltırım..? bilmiyorum....
motorhocası
19 Kasım 2009, 00:42
Depoyu neden tam doldurup karbüratördeki benzini boşaltıyoruz anlamadım.. Benzin depoda kalsa ne olur.. Benim motor scooter karbüratördeki benzini nasıl boşaltırım..? bilmiyorum....
Karbüratördeki benzin boşaltılmaz her kim demişse hatalı bir davranış, benzin kapış diyaframını ve plastik aksamını besler, özellikle benzin kullanmayan LPG'li araçlarda karbüratör kuru çalışıp contalarından ve diyaframlarında çatlamar gözükür. Kısaca benzinin yağlayıcı ve koruyucu özelliği vardır,karbüratörü korur. Karbüratör benzini boşaltılmaz. Altındaki tahliye civatasının görevi pisliği almaktır.
Depoyu neden tam doldurup karbüratördeki benzini boşaltıyoruz anlamadım.. Benzin depoda kalsa ne olur.. Benim motor scooter karbüratördeki benzini nasıl boşaltırım..? bilmiyorum....
Buharlasir.
Buharlasmayi onlemek için agzina kadar dolduruyoruz.
_OLD_
19 Kasım 2009, 01:01
Tekerleklerin altına konur tabi ki:silent: Amaç motosiklete nemin ulaşmasını engelleyip paslanmayı en aza indirmek.
Bu öneriyi orta sehpası olanlar için yapıyor iseniz tekerin biri zaten havada kalacağından 1 cm.lik el büyüklüğünde bir tahta veya benzeri sunta gibi bir parça yeter.Takoz denince ben en azından 5cmX5cm 15-25 santim uzunluğunda bir şey düşünüyorum.Bu ölçülerde takozları koyabilirmiyiz.Koyarsak orta sehpa yere değermi?Orta sehpası olmayan motor sahipleri için ne öneriyorsunuz?
Ayrıca nem yılan gibi yerden tekerleklere mi tırmanıyor.O zaman kireç de sürelim böcekde gelmez.
motorhocası
19 Kasım 2009, 01:07
Bu öneriyi orta sehpası olanlar için yapıyor iseniz tekerin biri zaten havada kalacağından 1 cm.lik el büyüklüğünde bir tahta veya benzeri sunta gibi bir parça yeter.Takoz denince ben en azından 5cmX5cm 15-25 santim uzunluğunda bir şey düşünüyorum.Bu ölçülerde takozları koyabilirmiyiz.Koyarsak orta sehpa yere değermi?Orta sehpası olmayan motor sahipleri için ne öneriyorsunuz?
Doğru söylüyorsunuz takoz yanlış tabir, tabii ki orta sehpaya almak şart, yoksa da seyyar orta sehpalar var arka teker miline bağlanıyor. Amaç lastikle de irtibatı kesip motosikletin aşağıdan nem almasını engellemek.
ufuktan
19 Kasım 2009, 01:11
Bu öneriyi orta sehpası olanlar için yapıyor iseniz tekerin biri zaten havada kalacağından 1 cm.lik el büyüklüğünde bir tahta veya benzeri sunta gibi bir parça yeter.Takoz denince ben en azından 5cmX5cm 15-25 santim uzunluğunda bir şey düşünüyorum.Bu ölçülerde takozları koyabilirmiyiz.Koyarsak orta sehpa yere değermi?Orta sehpası olmayan motor sahipleri için ne öneriyorsunuz?
uzun bir tahtada iş görür , tahta üzerinde motor sehbaya alınır böylelikle , orta sehba temas mesafesi sorunu yaşanmaz ... orta sehba olmayan motorlar arka ve ön teker için kaldırma sehbası kullanabilir ..... oda yoksa yan ayaklık pozisyonunda bahsettiğiniz şekilde 2 küçük tahta ile lastik teması kesililebilir , zaman zaman tekerlek çevrilirse problem olmaz ...
yağı boşaltmaya gerek yok , yağ değişimi yapmayada gerek yok .... ben karbüratörüde boşaltmıyorum , benzin musluğunu bile kapatmıyorum , benzin hemen 1-2 ayda öyle uçup gitmez , sezonu açınca zaten genel bakımda karbüratör temizliği vs yapıldığı için hiçbir sıkıntı olmaz ...
Kelleci
19 Kasım 2009, 01:17
kar yağmadığı sürece motora binmeye devam edeceğim...
_OLD_
19 Kasım 2009, 01:27
Doğru söylüyorsunuz takoz yanlış tabir, tabii ki orta sehpaya almak şart, yoksa da seyyar orta sehpalar var arka teker miline bağlanıyor. Amaç lastikle de irtibatı kesip motosikletin aşağıdan nem almasını engellemek.
Değerli kardeşim,
Polemik olsun diye yazmadığımı anladığına sevindim.Daha dikkatli yazmak gerektiğini vurgulamak için bunları yazdım.Fazla tecrübesi olmayan kardeşlerimize öneride bulunurken kısaca nedenlerinide açıklarsak doğru bilgilendirmiş oluruz.Lastikleri yerden yükseltin derken altına bir şey koyarak değil motoru uygun yerlerinden besleyip yükselterek lastiklerin yere değmesini önlemek gerekir.Neden:Uzun süre aynı yere basan lastiğin orası iz yapar.Sonra sürüşte zıplamaya başlar.Ayrıca,etraftan duyduklarımızla,doğruluğu denenmemiş,sonucu görülmemiş varsayımları başkarına önermek yanlış olur.
Misal,ben sizin önerinizle iki takoz alıp EN 500 motorumun tekerleklerinin altına koymaya çalışırken düşürüp bacağımı veya kolu kırsam ne olacaktı.
Depoyu doldurun benzinle diyor bazı arkadaşlar,neden,buharlaşma yaparmış.
Evet,tam doluda olsa yine buharlaşma yapar.Buharlaşma için her deponun kapağında veya yakın bir yerinde tahliye deliği veya hortumu vardır.Deponun doldurulmasın önerenler bunların da kapatılması gerektiğini söylemiyorlar.
Nem= havada bulunan su buharı,dolayısıyla ortamın her yerinde olur.Sadece yerde olamaz.
motorhocası
19 Kasım 2009, 01:39
Nem= havada bulunan su buharı,dolayısıyla ortamın her yerinde olur.Sadece yerde olamaz.
Üstad, eksik bulmaya çalışırsak burada boşu boşuna vakit kaybı olur, benim tam cümlemi okumadan bana taşlama yapmayın, orada bir branda ve takoz dedim yani komple dış ortamdan yalıtmayı belirttim, ama doğru tabir konusunda siz haklısınız. Saygılarımla.
serdarmert
19 Kasım 2009, 09:18
Daha önce bir kaç kış bu önlemleri aldıktan sonra motoru yatırmış ve sezon açıldığında tekrar motoru açıp çalıştırıp kontağını gezmiş birileri varmıdır..?
serdarmert
20 Kasım 2009, 17:15
Evet.. Gördüğümüz gibi aslında en önemli konuda tam bilgisi olan çok az sayıda motorsever var gözüküyor..... Ben sadece aküyü çıkarıp motoru örteceğim o kadar...Ama bellide olmaz belkide motoru hiç yatırmam...
Levsy
20 Kasım 2009, 17:23
Daha önce bir kaç kış bu önlemleri aldıktan sonra motoru yatırmış ve sezon açıldığında tekrar motoru açıp çalıştırıp kontağını gezmiş birileri varmıdır..?
Ben benzin deposunu ve karbüratördeki benzini tamamen boşaltıp depoyu 1 gün ağzını açık bırakarak kuruttum. Yağı değiştirdim, aküyü içeriye aldım. Brandasınıda örttüm motora tamamdır. Bu sene farklı olarak aküyü şarjda tutacağım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:21 ----------
Evet.. Gördüğümüz gibi aslında en önemli konuda tam bilgisi olan çok az sayıda motorsever var gözüküyor..... Ben sadece aküyü çıkarıp motoru örteceğim o kadar...Ama bellide olmaz belkide motoru hiç yatırmam...
Motoru yatırmam haftada bir olsun kulanırım diyorsan zaten en iyisi bu.
The Dude
20 Kasım 2009, 17:39
haftada bir inip motoru çalıştırın, biraz turlayın.
Terapist
20 Kasım 2009, 18:19
Çoğu motosiklet kullanıcısı kış geldiğinde, motosikletine özel hiç bir şey yapmadan, bulabiliyorsa kapalı bir garaja park edip ya da evinin önünde üzerini bir örtüyle kapatıp tekrar havaların ısınmasını beklemeye başlamaktadır. Kimileriyse motosikletini belirli aralıklarla şöyle bir 5-10 dakikalığına olduğu yerde çalıştırarak -kesinlikle iyi niyetli olarak- ona kış boyunca gerekli ilgiyi gösterdiğini düşünmektedir. Oysa yapılması gerekenler zor olmamakla birlikte bu kadar basit de değildir. Bu yazıda, motosikletinizi kullanmayacağınız dönemlerde dış şartların aşındırıcı etkilerinden korumak, dolayısıyla da bir sonraki sezona sorunsuz başlayabilmek için yapılması gerekenleri bulacaksınız. Bütün bunlar aynı zamanda motosikletinizin ömürünü de uzatacaktır. Motosikletinizi en az 6 hafta kullanmayacaksanız burada anlatılanları uygulamanızı tavsiye ederiz.Yapılması gereken işler yapılış sırasına göre anlatılmıştır. 1, 2, 3 ve 4. adımlar motor açısından en kritik olanlarıdır. Herhangi bir adım için, motosiklet üreticisinin kullanıcı el kitabında belirttiği başka bir tavsiyesi varsa onu uygulamanız daha doğru olacaktır. 1 seneden daha uzun süreli parklar için bu yazıda anlatılan koruyucu önlemler yeterli olmayabilir. 6 haftadan daha kısa süreli parklar için, eğer motosikletin duracağı mekandaki sıcaklık 0 derecenin altına düşüyorsa sadece aküyü söküp oda sıcaklığındaki bir ortamda saklamak en doğrusudur.Kış parkı için depodaki benzinin tamamen boşaltılması gerekeceği için, son günlerde depodaki benzini mümkün olduğunca tüketmek hem gereksiz bir israfı önler hem de depo boşaltma işini kolaylaştırır.
1.PARK YERİ ve GEREKLİ MALZEME:
_ Herşeyden önce motosikletinizi park edeceğiniz yeri belirleyin ve lazım olacak alet, edavat ve malzemeyi temin edin.Aşırı sıcak veya aşırı soğuk olmayan, gelen geçenin çarpmayacağı, zemini düzgün, kimyasal maddelerin duman ve buharlarından ve çalışan elektrik motorlarından uzak bir saklama yeri belirleyin.Kimyasal madde buharları ve elektrik motorlarının ürettiği ozon, motosikletinizin lastik ve kauçuk parçalarına zarar verir. Alışveriş listesi: Yeterli miktarda uygun özellikte motor yağı(*) Yeni bir yağ filtresi > Gerekli temizlik maddeleri ve boyalı yüzeyler için koruyucu cila(vax) WD40 veya benzeri nem ve pas giderici koruyucu sprey (*) Dikkat: Park süresi 3 aydan daha uzun sürecekse, gelecek sezon başında bu yağı değiştirmeniz gerekeceğinden, uygun özellikteki en ucuz yağı satın alabilirsiniz..
2. SON BİR SÜRÜŞ:
_ Uzun bir süre sesini duyamayacağınız motosikletinizle son bir tura ne dersiniz? Aslında bu son tur, yağ değişimi için motorun normal çalışma sıcaklığına ulaşmasını sağlayacağından (ki bu en az 20 dakikalık bir tur demektir) biraz da şart.
Dikkat: Yakıt sistemiyle ilgili 4. maddeyi okuyun. Depoda benzin bırakacaksanız turu bitirmeden önce mutlaka depoyu tam doldurun.
3. YAĞ DEĞİŞİMİ:
_ Motosikletinizi kış boyunca korumak ve kalıcı hasarlara engel olmak adına yapacağınız en önemli iş motor yağını değiştirmektir. Motor ve dolayısıyla da motor yağı henüz sıcakken (*) motor yağını ve yağ filtresini değiştirin. Karteri kesinlikle normalden fazla doldurmayın.Yağ değişimi bitince motoru en az 20 dakika çalıştırarak yeni yağın motorun her noktasına yayılmasını sağlayın.(*) Önemli: Yağ değişimini sadece motor sıcakken yapın. Son turunuzdan döndükten sonra motor soğuduysa, motoru ısıtmak için kısa bir süre çalıştırmak motor blokunun içinde su yoğunlaşmasına sebep olacaktır.Kışın motosikletlerin kısa süreli çalıştırılması da işte bu yüzden çok zararlıdır.
4. YAKIT SİSTEMİNİ ve BENZİN DEPOSUNU BOŞALTMA:
_ Motosikleti kış için bırakacağınız yere getirdikten sonra, motor çalışır vaziyette olmak şartıyla benzin musluğunu "OFF" yani "KAPALI" pozisyona getirip motosiklet kendi kendine stop edinceye kadar bekleyin. Bu şekilde, karbüratörde ve yakıt borularında benzin kalmamış olur.Benzin musluğu kapalıyken depoyu söküp içindeki benzini tamamen boşaltın. Daha sonra içinin tüm yüzeylerine WD40 ya da benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Spreyin uzatma ucu bu işlemi daha kolay ve etkili yapmanızı sağlar. Bu tip bir spreyiniz yoksa veya deponun şekli buna uygun değilse, bir kahve fincanı kadar motor yağını deponun içine boşaltıp, depoyu bu yağla mümkün olabildiğince çok çalkalayın. Amaç deponun iç yüzeylerinin hava ile temasını keserek paslanmayı önlemektir.(*)
(*) Önemli: Depoyu yarım dolu olarak bırakmayın. Benzinde bulunan su zamanla deponun iç yüzeyinde yoğunlaşarak paslanmaya neden olur.Depoda benzin bırakmanın tek koşulu, deponun ağzına kadar dolu olmasıdır.Tabii bunu sağlamak için son turunuzu bitirmeden önce, motosikletinizin deposunu kış boyu park edeceğiniz yere en yakın benzincide tam doldurtmanız gerekmektedir.Gelecek sezon da bu beklemiş benzini tamamen boşaltıp deponuza taze benzin koymanız gerekir.
5. SEHPAYA ALMA:
_ Varsa motosikletinizi orta sehpası üzerine kaldırınız. Eğer sadece yan ayak mevcutsa bir sonraki adıma geçin. Kış boyunca lastiklere biraz özen göstererek olası sorunları engelleyebilirsiniz.
6. SİLİNDİRLERİ YAĞLAMA:
_ Bujilere ulaşmanız için gereken parçaları ve buji kablolarını söküp bujilerin etrafını temizledikten sonra bujileri sökün.Silindirlerin içlerine WD40 veya benzeri bir paslanmayı önleyici ve koruyucu sprey sıkın. Bu tip bir spreyiniz yoksa her bir silindire bir çay kaşığı dolusu kadar -daha fazla değil- motor yağı koyun. Bujileri elinizle vidalayın. Silindir iç yüzeylerinin piston hareketiyle tamamen yağla kaplanabilmesi için motosikleti en yüksek vitese alıp arka tekerleği yaklaşık 10 tur kadar elinizle döndürün. Eğer orta sehpa olmadığı için bu mümkün değilse, kontağı "ON" konumuna getirip vites boştayken marş düğmesine en çok 2 saniye süreyle basıp bırakın. Şimdi bujileri anahtarla sıkıp buji kablolarını takın. Vitesi boşta bırakın.
7. GİRİŞ VE ÇIKIŞLARI KAPAMA:
_ Egsoz susturucuları yeterince soğuduğunda -ancak motor hala ılıkken- içlerine bir miktar WD40 sıkıp ağızlarını lastik balon ya da benzeri lastik torbalarla sıkıca kapatın. Aynı şekilde hava filtresi girişlerini ve hava filtresi kutusu drenaj hortumu ağzını da sıkıca kapatın. Böylece motor blokunun iç kısımlarının havayla tüm teması kesilmiş olur.
8. YAKIT SİSTEMİ SON KONTROL:
_ Karbüratörlerin benzin haznelerinde kalmış olabilecek son benzini de karbüratör drenajlarından boşaltın. Benzin deposu vanasının "OFF" yani "KAPALI" konumda durduğundan emin olun.
9. AKÜ:
_ Aküyü söküp oda sıcaklığında bir ortamda şarjlı durumda muhafaza edin. Şarj cihazınız yoksa akü voltajını ayda bir ölçüp gerekiyorsa bir serviste şarj ettirin.
10. YIKAMA, YAĞLAMA:
_ Motosikletin üzerindeki her türlü yol kirini ve pisliği temizleyin. Basınçlı su kesinlikle kullanmayın. Yıkama işleminden sonra her tarafını kurulayıp boyalı yüzeylere koruyucu cila (vax) sürün.
11. METAL KISIMLARIN KORUNMASI (*):
(*) Dikkat: Burada anlatılan işlemi yaparken spreyle püskürteceğiniz veya süreceğiniz maddelerin fren disklerine, fren balatalarına ve lastiklere bulaşmasına izin vermeyin. Böyle bir hata yaparsanız fren disk ve balatalarını derhal fren temizleyicisiyle temizleyin.Motosikletin zincirini zincir yağıyla, metal kısımlarını da WD40 veya benzeri bir pas önleyici ve koruyucu spreyle spreyleyin. Boyalı ve narin yüzeylere sprey bulaşması halinde bunları temizleyin.
12. KİLİTLEME:
_ Motosikleti dışarıda bırakacaksanız sağlam bir kilitle sağlam bir yere bağlayın.
13. ÖRTÜ:
_"Uzun Süreli Parktan Sonra Motosikleti Çalıştırma" listesinin bir kopyasını gidonun veya gösterge tablosunun üzerine (ya da göreceğinizden emin olduğunuz bir yere) selobantla yapıştırın. Motosikletin hiçbir yerinde yıkamadan dolayı nem kalmadığından emin olun. Eğer motosiklet kışı dışarıda geçirecekse üzerini "soluyabilen" bir motosiklet örtüsüyle kapatın. Bu özelliği olmayan bir örtü terleme yapacağı -ve bu da paslanmaya sebep olabileceği- için motosiklet 2-3 haftada bir açılıp havalandırılmalıdır. Bir fırtınada uçup gitmemesi için örtünün alt kısmının lastikli veya iple büzdürülen türden olmasına dikkat edin. Bu aynı zamanda kediler için de bir önlem oluşturur; zira kediler üstü örtülü motosiklet selelerinde uyumayı çok severler.
KIŞIN YAPILACAKLAR ve YAPILMAYACAKLAR:
_ İçinizden yükselecek isteğe hakim olun ve kışın motosikletinizi kesinlikle ÇALIŞTIRMAYIN. Kısa süreli ve düşük devirlerde çalıştırma, motorun içinde su buharı ve motor yağında çeşitli asidik yan ürünlerin oluşmasına sebep olacaktır. (2. ve 3. maddelere tekrar göz atın.) Kış, eğer elinizden de geliyorsa, motosikletinizin periyodik bakımlarını ve çeşitli tamir işlerini yapmak için ideal bir fırsattır. Kullanıcı kitapçığını baştan sona okuyup ihmal ettiğiniz bakım ve kontrolleri yapın. Bakım zamanı yaklaşmış olanları gelecek sezonu beklemeden tamamlayın. Mesela; Gaz ve debriyaj tellerini yağlayın. Zincir gerginliğini kontrol edin. Fren disklerini ve balatalarını kontrol edin. > Fren hidroliğini değiştirin. Hava filtresini temizleyin veya değiştirin. Tüm vida ve civataların sıkılıklarını kontrol edin. Lastikleri gözden geçirip düzensiz aşınmaları ve yarık, kesik gibi tahribatları kontrol edin. Arka çatal ve gidon yataklarını kontrol edin. Hareketli noktaları ve amortisörleri yağlayın. Eğer yeterli bilgi ve deneyiminiz varsa ve bakım zamanları gelmiş veya yaklaşmışsa şu işleri de aradan çıkartabilirsiniz: Ön amortisör yağını değiştirin. Motosiklet su soğutmalıysa soğutma suyunu değiştirin. Sübap ayarlarını yapın. (4 zamanlılar için) Motosikletinizin orta sehpası olmadığı için lastikleri yere basıyorsa 1-1,5 ayda bir lastik hava basınçlarını kontrol edin ve mümkünse -lastiklerin sürekli yere basan bölgeleri bombe yapmasın diye- motosikleti biraz ileri veya geri alın. Lastiklerin havasını normalden 5-6 psi daha şişkin tutmak da koruyucu olabilir. Motosiklet örtünüz "soluyabilen" bir malzemeden değilse, örtüyü 3 haftada bir açıp motosikleti havalandırın. Paslanmış veya paslanmaya yüz tutmuş noktaları (Dikkat: Fren diskleri hariç!) çok ince metal zımparasıyla, metalin en alt katmanına ulaşıncaya dek zımparalayıp, önce astar, ardından da aynı renk boya ile boyayın. Ancak bu işlemi boyanın kuruyabileceği sıcaklıktaki bir ortamda yapın.
UZUN SÜRELİ PARKTAN SONRA MOTOSİKLETİ ÇALIŞTIRMA
Başlamadan önce bir miktar yeni benzin satın alın.
Motosikletinizi serbest bırakın! Örtüyü açıp varsa kilitleri sökün.
Lastik hava basınçlarını kontrol edin.
Eğer bıraktıysanız deponuzdaki benzini tamamen boşaltın ve az miktar yeni benzinle çalkalayın.
Aküyü, şarjı tam dolu olarak yerine monte edin.
Motosikletinizin üzerindeki metal koruyucu (WD40 gibi) maddeleri temizlemek için yıkayın.
Hava filtresi girişi ve drenajıyla egsoza kapattığınız lastik torbaları çıkartın.
Benzin deposuna yeterince yeni satın aldığınız benzinden koyup depo valfini "ON" yani "AÇIK" konuma çevirin.
Motosikletinizi çalıştırın ve en az 20 dakika (ya da varsa soğutma fanı iki defa devreye girecek kadar uzun) süreyle çalışır vaziyette bırakın.
Kış uykusu 3 aydan daha uzun sürdüyse, motoru stop ettikten sonra, henüz sıcakken bir kez daha yağ değişimi yapmanız gerekiyor. Motosikletinize değer veriyorsanız atlamamanız gereken en önemli noktalardan biri budur. Zaten bunun için ucuz bir motor yağı kullanmamış mıydık?
Yağ değişimini tamamladıktan sonra motoru birkaç dakika rölantide çalıştırıp yeni yağın tüm motor blokunda devridaim yapmasını sağlayın.
En yakın benzinciye gidip deponuzu doldururken bundan sonraki ilk birkaç depo dolumunda, benzine önerilen miktarlarda karbüratör ve yakıt sistemi temizleyicisi ilave edin.
Alıntıdır
serdarmert
20 Kasım 2009, 21:51
Hocam, eline sağlık çok akademik ve detaylı bir yazı bulmuşsun, uğraşmışsın sağolasın.
Ancak bunları yapana kadar zaten kış geçmez mi??
Şaka bir tarafa bunlar bana abartılı geldi.. Pratik ve daha önce uygulaması olan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa çok yararlı olur..
mmucit
30 Kasım 2009, 06:02
Aklimiza gelmez, çunku benim benzin musluguna sahip, son motorum 20 sene onceydi.
Herhalde bir 10 senedir de karburatorlu motora binmedim.:)
Forumlarin guzelligi burda iste.
Bizim aklimiza gelmeyen baskasinin hergun yasadigi sey olabiliyor.:cat:
ps: Motor hocasi.
8 senelik akumu olur yahu!!!:cherry:
2 senedir abicim bunlarin omru.
Yani sana gore ölmemis bile olsa, atip yenisini alacaksin.
Yoksa motorun diger elektrik aksamlarina zarar verebilirsin.
Hocam şu dediğine katılmıyorum. Belki bunların ömrü 2 senedir ama biz iyi bir bakımla çok daha uzun kullanabiliriz. Dahası eski akü elektrik aksamına zarar vermez, veremez. Çok çok motor çalışmaz, dersin o zaman akü ayvayı yemiş, o kadar yani. Ama akünün suyu bitmiştir, ona karışmam. Çünki susuz akü sorun çıkartabilir ama ne tip sorun çıkartabilirm, bilemem.
Az önce ustaya sordum aküyü çıkarma haftada bir motoru çalıştır ve kesinlikle yakıt bırakma diyor içinde zaten benim motorun yag değişim zamanıda geldi aynı yağla bırak çıkarınca yağı değiştiririz diyor ben kime inanacağımı bilmiyorum açıkçası siz ne dersiniz
nasıl bir yol çizeyim?
eftelya
30 Kasım 2009, 17:18
bana verebilirsin ben kullanırım :cherry: hii
serdarmert
30 Kasım 2009, 17:22
Sadece aküyü çıkar... Başka bişey yapma... Bu deneysel bir tecrübedir...
:wiinkk:
bana verebilirsin ben kullanırım :cherry: hii
sen bunu herkese dıyosun galıba bı ara demıstın sanırım forumda gezerken rastlamıstım :cat: tuttum senı :wiinkk:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:22 ----------
Sadece aküyü çıkar... Başka bişey yapma... Bu deneysel bir tecrübedir...
motoru cıkarttıgımda yagı zaten degıstırıcem de bıde yakıtıdamı degıstıreyım akununde calısmama olasılıgı var onu napıcaz?
eftelya
30 Kasım 2009, 17:24
efett :pale: motosikletim yok benim :salut: hüü
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO