PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : yardımınıza ihtiyacım var jawa 250cc konjektör bağlantı sorunu lütfen yardım



ucakteknik
17 Kasım 2009, 15:08
selam forumda yaptığım araştırmamda jawa 250 cc şarj sorunu ile ilgili bir konuya raslamadım ben motorumu yeni topladım yalnız ca orjinal olmayan konjektör de pıroplem var bağlantısını yapamadım sanırım banunla ilgili olarak bir şema varmı yada bilen varmı bana yardımcı olursanınz sevinirim teşekkirler

ucakteknik
17 Kasım 2009, 18:54
arkadaşlar cevaplarınızı bekliyorum,teşekkürler

motorhocası
17 Kasım 2009, 18:56
Kaç tane soket var k:silent:i, d+ akü girişiydi gerisini unuttum:P

ucakteknik
17 Kasım 2009, 19:05
3 soket olarak var. birtanede konjektörün dışında vidayla sıkıştırlmış şase kablosu var toplam 4 tane

motorhocası
17 Kasım 2009, 19:07
Konjektördeki çıkışı (+ ve -)'yi dinamonun aynı uçlarına bağlayacaksınız.:cat:

ucakteknik
17 Kasım 2009, 19:13
konjektörün + ucu belli değil şase nin yanındaki soket olabimi
diğer 2 soketi nereye bağlamam gerekir

motorhocası
17 Kasım 2009, 19:15
konjektörün + ucu belli değil şase nin yanındaki soket olabimi
diğer 2 soketi nereye bağlamam gerekir

Oralarda kırmızı bir uç olacak:mrgreen: yada lamba ile bak, aküden gelen ucu bulmalısın.

ucakteknik
17 Kasım 2009, 19:22
hocam şimdi ortadaki 2 kablo kırmızı en sağdaki beyaz ensoldakide şase
şimdi ben şaseyle yanıdaki kırmızı kabloyu akü ye bağlasam olurmu diğerlerinide dınamoya bağlasam olurmu

motorhocası
17 Kasım 2009, 19:27
hocam şimdi ortadaki 2 kablo kırmızı en sağdaki beyaz ensoldakide şase
şimdi ben şaseyle yanıdaki kırmızı kabloyu akü ye bağlasam olurmu diğerlerinide dınamoya bağlasam olurmu

1.Şase motor şasesine bağlanacak.

2.Kırmızı aküden gelen bir kablo olacak onu konjektörün D+ ucuna bağlıyorsun,

3. Konjektör den dinamoya çıkış uçlarını da bulmak lazım:silent:

Benden bu kadar.:)

ucakteknik
17 Kasım 2009, 19:32
tamm hocam bukadar yardımın için tekkürler aklına gelen birşey olrsa ben buradayım saoolasın:rendeer:

motorhocası
17 Kasım 2009, 19:33
tamm hocam bukadar yardımın için tekkürler aklına gelen birşey olrsa ben buradayım saoolasın:rendeer:

Rica ederim ,biz de bi ok:P bilmiyoz ya.:cat:

driver600f
17 Kasım 2009, 19:39
öncelikle arızayı takip etmen gerekli konjektörde olduğu kanısına nasıl vardın ve eski konjektöre ne oldu arızayı ararken dinamodan başla öncelikle dinamonun acv çıkardığına emin ol sonra konjektörde ara dinamo çıkışını voltmetre ile ölçmelisin elinde voltmetre yoksa en basitinden bir ampül bağla motora gaz verdikçe parlaklığın artması lazım ama ampülün 24 v olması lazım dinamonun çıkışı stabilize (sabitlenmiş) olmadığından ampülü kesebilir eğer dinamo voltaj çıkarıyorsa konjektör bağlantılarına geçeriz

ucakteknik
17 Kasım 2009, 19:49
hocam şimdi ben bu motoru yeni aldım ojinal konjektör yoktu ve motor 2 senedir çalışmıyomuş motoru götürmek bende 12vol akü bağladım çaşıştırdım 60 km yol yaptım konjektör bozuşmuş olabirmi diyede düşündüm

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:46 ----------


öncelikle arızayı takip etmen gerekli konjektörde olduğu kanısına nasıl vardın ve eski konjektöre ne oldu arızayı ararken dinamodan başla öncelikle dinamonun acv çıkardığına emin ol sonra konjektörde ara dinamo çıkışını voltmetre ile ölçmelisin elinde voltmetre yoksa en basitinden bir ampül bağla motora gaz verdikçe parlaklığın artması lazım ama ampülün 24 v olması lazım dinamonun çıkışı stabilize (sabitlenmiş) olmadığından ampülü kesebilir eğer dinamo voltaj çıkarıyorsa konjektör bağlantılarına geçeriz

dediğiniz gibi ilk önce dınamoyu kontrol edicem ondansonra cevap yazarım teşekkürler

driver600f
17 Kasım 2009, 19:50
tabiki konjektörde bozulmuş olabilir ama ilk önce dinamo çıkışını bi kontrol etki boşa kürek çekmeyelim

ucakteknik
17 Kasım 2009, 19:54
hocam son birşey daha dinamonun çıkışı altarnatif akımdı öyledimi bildiniz varmı

driver600f
17 Kasım 2009, 20:09
aynen dostum alternatif akım bu arada ben hoca felanda değilim sana sadece yardım etmeye çalışan bi elektrik elektronik teknisyeniyim :)

_OLD_
17 Kasım 2009, 20:18
Dinamodan DC volt çıkar.Alternatörlerden AC cıkar ve diyot grubu DC ye çevirir.Motorun kaç senesinin imalatı? 1979 yılına kadar olanlar 6 volttur.Konjektörleri mekaniktir.

ucakteknik
17 Kasım 2009, 23:57
herkese teşkkür ederim bağlantıyı yaptım çok güzel şarj ediyor sorun kalmadım iyi paylaşımlar