PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Chooper üzerine...Chopper ve Türkiyede chopper



zekai
14 Kasım 2009, 02:04
http://img263.imageshack.us/img263/3117/chopper1.jpg (http://img263.imageshack.us/i/chopper1.jpg/) http://img263.imageshack.us/img263/chopper1.jpg/1/w1024.png (http://g.imageshack.us/img263/chopper1.jpg/1/)

Alçak motosiklet olarak bilinen bu motosikletler chopper olarak sınıflandırılırlar.Chopper motosikletler aslında cruiser motosikletlerin kişinin isteğine göre düzenlenmesi sonucu ortaya çıkan bir motosiklettir.Chopper motosikletlerin tarihi oldukça eskilere dayanmaktadır.savaş sonrası evlerine dönüş yolunda olan kişilerin motosikletlerini daha hafif ve olduğundan biraz daha hızlı yapmak istemeleri sonucu ortaya çıkan yepyeni bir sınıftır.Chopper kelimesi ise kesmek kırpmak biçmek anlamına gelmektedir.Ayrıca bir helikopterin peranesinin çıkardığı chop chop chop sesininde ilham kaynağı lduğu söylenenler arasındadır.Her chooper kendi sınıfında tektir ve bir başka eşi benzeri yoktur.Tamamen kişiye özeldir.Sadece motor kısmı hariç.Motor aksamı ve tekerleğe aktarma Dünya üzerindeki her chopper motosiklette aynıdır.Bu yönden bakarsanız aslında chopper motosikletlerin dünyada eşi benzeri olmadığı söylenemez ve birçoğunda kullanılan aksesuarlar aslında aynıdır.
Örneğin aynalar çoğu yaprak şeklinde yada malta hacı şeklinde ayna kullanırlar.
Chopperlar üzerinde yaklaşık 256 adet parça kişiye özel olarak dizayn edilebilmektedir.Hız amacı gütmeyen sadece gezi amaçlı motosikletlerdir.

Peki Türkiyede chopper.?
Chopper aslında Türkiye haricinde birçok ülkede kişilerin kendi evlerinin garajında bile yapabildikleri basit bir motosiklet halini almıştır.Fakat Türkiyede chopper kullanmak bi chopper sahibi olmak gerçekten büyük paralara mal olmaktadır.Türkiyede şu an şiye özel motosiklet yani Custom Motorcycle yada Custom chopper üretimi yapan bir firma var Türkiyede ki en ucuz chopper motosiklet kişiye yaklaşık olarak 35 milyar gibi bir paraya mal olmaktadır.Fakat Türkiyede bu zevki tadabilecek Alt sınıftan bir motosiklet tutkunu vatandaş yoktur.Sadece gerçekten A segment müşteriye hitap edebilecek bir firmadır.
Peki ya Alt segmentten motorcular ne yapmalıdır.?
Ayrıca ülkemizde bunu kişiler kendileri bile üretse trafiğe çıkmak için bir dünya savaş vermesi gerekir.Gerçi Bir kişi yapıp diğerlerine rakip çıkmaya kalksa Türkiyede herhalde 10-15 gün sonra kafasını keserler....
Bu arada hidrojenle çalışan arabayı yapan 4 üniversiteli Türk arkadaşın ne olduğunuda merak etmiyor değilim....Çocukları sadece 1 defa televizyonda izledim...Umarım kötü birşey yapmamışlardır diyecem ama akaryakıt üzerinden trilyonlarca lira kaldıran ağaların bu olay biraz zoruna gitmiştir sanırım....
Makine mühendisleri odası,Emniyet,Patent firmaları bunlardan sadece birkaçı...
Aslında Türkiyede de chopper motosikletin yaygınlaşmasını çok isterim her evde bir chopper gibi fakat diğer yönden düşündüğümde ise bu motosikletlerin altı gerçekten çok alçak...Türkiyemin yollarında gitmeye kalktığınızda varın olacakları siz düşünün.? :queen:
Aslında Güzel Türkiyemin bozuk yollarında isterdimki % 100 Yerli malı yurdun malı bir motosikletimiz olsaydı....Öyle birkaç firma var kendilerini Türk malı sanan buradan onlara sesleniyorum....heeeeeyyyyyyy motosikletleriniz motor kısmı nerede üretiliyor.?
Şase kısımları nerede üretiliyor.?
Jantları lastikleri farı sinyali daha doğrusu baştan aşağı nerede üretilip geliyor...
iki vida takmakla bir etiket yapıştırmakla isminin Türkçe yada Türk olmasıyla Yerli üretim motosiklet olunmaz.....
Neyse umarım kısmet olurda bir gün motoruda dahil Türkiyede üretilen bütün patentlerinin üzerinde Made in Turkey yazan Motosikletlerimiz olur....
Sizce bu bir hayal midir arkadaşlar.?
Yazı eleştirilere fikirlere tamamen açıktır arkadaşlar...İstediğinizi yazabilirsiniz....
Oh be rahatladım.... :queen::queen::queen::queen::queen::queen:

bobber
14 Kasım 2009, 02:56
Bire bir katılıyorum. Canım ülkemde, hiçbişey yapmayalım, yapamayalım diye, adına bürokrasi denilen bir yığın engel var. İnternette aratın, virago chopper yazın, shadow chopper yazın, regal raptor chopper yazın, keeway chopper yazın, ne yazarsanız yazın. Karşınıza, yukarıda da söylendiği üzere bizim ancak 30-35 bin liraya sahip olabileceğimiz aletleri, bizim ancak hayal edebileceğimiz değişiklikleri evlerinde yaptıklarını göreceksiniz, sadece amerika avrupada değil, uzak doğu ülkelerinde de çıkacak karşınıza.

Hell ride filmini izlemişsinizdir, final sahnesine dikkat edin, ne diyor Carradine; "motor sektörü çok büyük bir sektör, motor kardeşliği, sürücü kardeşliği, çete kardeşliği, ve daha bir sürü saçmalık" vs. vs. vs. "ve bu sektörün sışında kalamazdım" (aşağı yukarı yazıyorum).

adamların tek derdi; para, para, para. Senin ne alabildiğinle, fikirlerinle, kişiliğinle ilgilenmiyorlar, chopper kardeşliğini bağıran amerikan malı chopper sahibi birinin yanına çin motoruyla gidin bakalım ne muamele görüyorsunuz.

traş hocam bunlar. yemesinler kimseyi.

zekai
14 Kasım 2009, 12:15
Başka söyleyecek sözü olan yok mu.?

rockydrummer
14 Kasım 2009, 22:43
güzel ülkemizin bom bozuk yollarında çokda alcak olmayan ape hanger lı bir chopper ile sürmeye çalışırken kırmız ışıkta yanımda duran bir kuryenin salya sümük içten kahkaha atıp " kusra bakma kardeş..ilk defa görüyorum böyle gidon hahaha " demesi benim düşüncemi sanırım az çok tahmin ettiriyordur...

özellikle birde kendini "türk firması sanan" mevzusuna katılıyorum... ben yerli chopper vs mevzusunda değilim gerçe...sadece kendi kültürümüzü nasıl biliyosak, başka kültürlerdende az çok haberimiz olsun, saygılı falan olmasını bilelim.. konu çok farklı yerlere kaycak şimdi..ben kesiyorum burada =)...

davids
15 Kasım 2009, 11:32
şöyle türkiye yollarına göre,dağ taş arazi vız gelecek,gerçekten kaliteli bir enduro istedim tamamen türk yapımı.

zekai
15 Kasım 2009, 11:54
bi gün gerçekten olacak arkadaşlar...enduromuzda olacak chooperimizde racingimizde...

MkD
15 Kasım 2009, 17:23
türkiyede vida sıkanların kazandıkları paraları ileride birlestirdikleri parçaları yapmaya harcamalarını umuyorum

zekai
15 Kasım 2009, 19:09
Bende öyle ümit ediyorum MkD...

Nexagon
15 Kasım 2009, 21:47
arkadaşlar biraz da hükümetten daha da doğrusu genlerimizden kaynaklanıyor.

bakın özellikle ruslar pahalı da olsa kendi üretimlerini tercih ediyorlar ama bizim hükümet; "yurtdışında daha ucuz ordan getirmek daha mantıklı" diyor ve de sanayimiz gelişmiyor, işte Atatürk bunun önüne geçmek için bir dünya yatırım yaptı, yaptırdı ama özellikle özal döneminden sonra esnaf zihniyeti devlete egemen olduğu için birtürlü gelişemiyoruz ve birkaç yılda kendini amorti edecek fabrikaları kuramıyoruz.

hacettepe'de otomotiv mühendisliği okuyan arkadaşım var, açıkcası çok sevinmiştim bölümün açılmasına ama meğerse mercedes destek atmış da öyle açılmış bölüm, yani öğrenciler mercedes tarafından istihdam edilecek.

keza "devrim" isimli iki arabamızın başına gelenleri de biliyorsunuzdur.

velhasıl bu ülkede sanayiinin gelişmesi maalesef istenmiyor, işte Ecevit gbi, Atatürk gibi adam lazım ki ülke kalkınsın.

çok şükür, tübitak, aselsan vs. bazı atılımlar yapıyorlar ama onların mühendisleri de "intihar ediyor"

MkD
15 Kasım 2009, 22:36
evet devrim arabaları yapıldıgında dışarıdan daha ucuza alırız nasıl olsa diyerekden üretimden vazgecilmis

zekai
15 Kasım 2009, 23:06
Birde şu soru geliyor aklıma...Şimdi diyelimki .türkün birisi çıktı yaptı izinlerini aldı firmasını kurdu üretti sürdü piyasaya.Acaba içimizden kaç kişi lan suzuki varken yamaha honda kawasaki varken kim alır bunu diye düşünürmü...???
Belki türkün yaptığı ondan daha iyidir ama malum markalar artık içimize o kadar işlemiş ki....Korkarım yapılsa bile gözü görmez çoğu motorcunun japondan başkasını...
Haksızmıyım acaba.?

MkD
15 Kasım 2009, 23:30
birazda öyle tabi
üstünlüğünü kabul ettirecek şekilde yapılsada ne biliyim güçse güç sağlamlıksa sağlam olsa o zamanda zaten sıfırdan yapıldıgından pahalı oluyordu üzerine birde bunlar eklenince motor el yakar alınmaz hale gelir satış olmayınca firma iş yapamaz zarar eder
tüketicide kaliteli oldugunu görsede verecegi paradan daha ucuza gene aynı kalitedeki baska bir makineyi alabilir
zor ama yapılabilir belkide şimdiki markalarda zamanında zorluklar çekdiki bugünlere geldiler

devlet işlerinde kullanılan motosikletler üretim yapan yerli firmanın motorlarıyla degiştirilse devlet biraz cok para harcar ama hem türk malı motosiklete destek cıkar hemde zaten satısdan aldıgı vergıydı suydu buydu zamanla zarar diye birsey söz konusu olmaz

polis ekiplerine yunuslara fln bmw alıyoruz yerli bir firma yapsada o alınsa birazda sivil halkdan alan olursa az az satış olur kullanıcı kitlesi yavasda olsa büyür
gecen forumda konu vardı harley verilmiş 2 tane polis ekiplerine adamlar polislerin altını harleyle bir düzseler tamam içleri rahatlıyacak

TranQ
16 Kasım 2009, 03:25
Bence Türkler ne kadar üretmek istede dışardan müdahale olur... Ayrıca milletimiz çalışmayı bir şeyler ortaya çıkarmayı ne yazık ki seven bir ülke değil.. Bundan dolayıdır ki işsizlik çok...

Chopper motosikletleri bende çok severim ve almaya kalkışsam maddi durumum yetmez :)

Ayrıca 250 parçası değişebileceği söylenmiş herkes kendi garajında yapabilir denmiş bu kadar kolay bir şeyse neden Türkiye de bir üretim fabrikası kurulmuyor... Gerçi motoru değil de insanımızı değiştirmek lazım... Hem Türkiye de üretilmiş olsa dahi o üretim fabrikası da elimizden gider... Çünkü elimizde olanları da maalesef sahip çıkmıyoruz


Galiba ben konu dışına çıktım:( Eğer yanlış bir şey yazdıysam özür diliyorum...

kocc
16 Kasım 2009, 05:18
Türk mallari taaa ezelden beri dünyada bir ucuz çin mali gibi ayni seviyede tutuluyor mesela BEKO avrupada yaygin , Türkiyede iyi marki görülürken avrupada ise ucuz çin mallarindan bile dandik görülmekte . Gerçekten Türk mallari maalesef kaliteli yapilmiyor belki çin mallarindan daha iyi olabilir ama dünyaya açildigimizda ne dogru dürüst reklam yapildi nede kaliteli birseyler üretildi , kendimizi ucuz gösterdik bu maskeyle yola çiktik simdi o maskeyi çikarabilmek için çoook para lazim hepsinden daha iyisini yapip büyük kampanyalar , reklamlar yapilmalidir buda 1 yada 2 trilyona yapilacak birsey degil . Türkiyenin herseye yeniden baslanmasi lazim bu riskide kimse göze almiyor bu yüzden Türkiye kendi üretiminden korkuyor ve çekiniyor . Örnegin TTchoppers Istanbulda açildi adamlar American chopper OCC gibi nerdeyese ayni seviyede yapmaktalar motorlari Harley davidsondan getirtiyorlar diger gövdeyi tamamen kendileri yapiyor ama gelin görünki avrupada bir defa televizyonda Discovery channel'de çikmis 15 dakika sürmüs bu kadar ama chopper gazetelerinde yada dergilerinde hiç çikmadi görmedim .

Neyse belki ilerde bir zengin Türk babayigit biri çikarda Türk mallarinin yüzünü AK eder böylelikle chopperini'de bineriz arabasinida,,, sanayimiz güçlenir INSALLAH . (Hayali bile güzel)..

Saygilar...

byfever
17 Kasım 2009, 00:00
alacaksanız ben yapayım bundan hatta aynısından daha ucuzundan ilk bi kaç sefer kalkiteyi tutturamam ama daha sonra harleye kafa tutarım.

kanucan
21 Kasım 2009, 12:11
bi gün gerçekten olacak arkadaşlar...enduromuzda olacak chooperimizde racingimizde...

chopperımız var zaten TT CUSTOM CHOPPERS çok harika makinalar üretiyolar ve amerikan choppers'ı devirmiş durumda:cat:

zekai
22 Kasım 2009, 20:35
sen tt custom dediğin adamların ürettikleri motosikletin Türk malı olduğunu mu sanıyorsun.????:farao::mrgreen::silent:

MFM
05 Aralık 2009, 03:54
baya zaman geçmiş ama okuyunca yazıyım dedim belki tepki göstericeksiniz ama Türkiyede motor üretilse ben almam şahsen... neden diyceksiniz harley çizme aldım 10 gün önce 2006 dan beri yeşil üretiyormuş Türkiye de iyi güzel bi dünya para verdik alırken su geçirmez dimi diye sordum çokta beğenerek aldım bana tabiki geçirmez bu harley dedi... ilk yağmurlu havada çorabım sırılsıklam :S:S söylenicek söz yok 4 yıl yerli olmayan harley çizme kallanımından sonra ve hala kullanılıyor su geçirme olayı kesinlikle yok ama bizim yerli üretimde daha 6. gün telefon açtım bana verilen cevap beyfendi hiç bir harley çizmenin su geçirmezlik garantisi yoktur... ne dedim neeeeee pardon acaba bu yerli olduğu için olabilirmi? hayır dedi hiç bir harleyin yoktur.... paramın iadesini istiyorum yeşilden bidaha terlik bile almam dedim kapadım :S bi çizmeyi böyle üreten üreticiler motoru nasıl üretir düşünün.... :S yolta tekerleği çıkar firenler patlar havaya falan uçar maazallah :S

zekai
17 Aralık 2009, 18:19
oda senin kararın MFM.....bizler alışmışız tabi illa american malı olacak vs vs diye.....harley denen markanın geçmişini nasıl başladığını karşılaştığı sorunları araştırdın mı.?bu güne nasıl gelindiğini.?

MFM
18 Aralık 2009, 00:49
oda senin kararın MFM.....bizler alışmışız tabi illa american malı olacak vs vs diye.....harley denen markanın geçmişini nasıl başladığını karşılaştığı sorunları araştırdın mı.?bu güne nasıl gelindiğini.?

evet az çok baktım kaç yılında başlamışlar ne için motor üretmişler nasıl üretmişler nereye vermişler vs tamam da şimdi şöyle bişey var abi sakın yanlış anlaşılmasın ben amerikancı veya batıcı değilim ne varsa onlarda var vs diyen özenti birisi değilim ben kaliteciyim. benim dikkat çekmek istediğim şey tamamıyla bizim ülkemizde kaliteye önem verilmemesi ve biz bu ürünlere para veriyorz ve kalitelisini alma hakkına sahibiz... ülkemizde üretilsin harley kalitesinde bi chopper almassam ozaman gel yüzüme tükür :) ya hadi onun kalitesini geçtim ya %70 inide razıyım ama gel görki bizim firmalarımız daha adamların çizmelerini üretemiyor... tamamıyla benim fikrim ben böyle düşünüyorum ve tepkimide ancak böyle gösterebilirim.

ARBETUS
18 Aralık 2009, 10:02
Güzel ülkemde, imkanlarım dahilinde kendi bobberımı yapmaya çalışan birisi olarak şunları söyleyebilirim; Gerçekten insanlar bilmem nereleriyle gülüyorlar. Ape Hanger Gidonum var yorumlar basit "kolların ağrımıyor mu? Ağrısa takar mıyım kardeşim? "Bu bana göre değil" Zaten sana al demedik ki! "Orijinali daha güzeldi" Bla Bla Bla. Ama aynı adam açsın discovery channel ı baksın ordan chopper builder'a "Adamlar yapmış be!" Benim gibi birşeyler yapmaya çalışan adamlar var elbet. ama bürokrasi kişilerin ön yargısı insnaları ebgelliyor. Hala devrima rabalarındaki zihniyet hakim toplumda. Yerli malıysa dandiktir. Biz yapamayız biz edemeyiz. Bugün TT custom avrupanın en büyük Custom atölyesine en geniş custom kadrosuna sahip bir atöye. Tamam şu anda fiyatları pahalı. belki tek olduğu li yıllard aBu ülkede %için böyle. SAdece bu da değil. 60 lı 70 li yıllarda %100 yerli Jawa motosikletler üretiliyordu. şimdiki gibi sadece montaj değil üstelik bloğuna Kadar burada dökülüyorlardı. Şu anda bile KTM in aluminyum motor blokları bu ülkede üretiliyor. Ama her zaman olduğu gibi, Hi bir başarı cezasız kalmaz bu ülkede...

MFM
18 Aralık 2009, 21:58
dostum nasıl anlaşılıyo yazdıklarım bilmiyorum ama bak bende gider gidonumu değiştirim ki yapıcam bunları egsozumu vs herşeyimi yaptırırım sorun bi değil kişinin kendi zevkine göre yaptığı şeylerde tabiki sınır yoktur istediğini yaptırırsın istersen gider alırsın yapılmışını sana kalmış ama işin ticari boyutu bizim ülkemizde farklı bu bi gerçek kimse hayır öyle değil demesin eğer diyosanız da bana kanıtlaryın beni inandırın düşüncelerinize örnek gösterin adamlar kaliteli yapıyor biz kalitesiz yapıyorz daha çok para kazanamak için bu yüzden mercedes 0403 otobüsleri 2000 yılından sonra her yolculuktan sonra vidaları gevşedi vs biz yapmış olmak için yapıyorz amannn yapıyımda vakit geçsin.. yada salla ben mi binicem sanki... bu bi gerçek bu mantık düzelmediği sürece yerli mal almam kimse kusurabakmasın. gider çinli alırım ama yerli almam.

_alp_
31 Mart 2010, 15:31
baya zaman geçmiş ama okuyunca yazıyım dedim belki tepki göstericeksiniz ama Türkiyede motor üretilse ben almam şahsen... neden diyceksiniz harley çizme aldım 10 gün önce 2006 dan beri yeşil üretiyormuş Türkiye de iyi güzel bi dünya para verdik alırken su geçirmez dimi diye sordum çokta beğenerek aldım bana tabiki geçirmez bu harley dedi... ilk yağmurlu havada çorabım sırılsıklam :S:S söylenicek söz yok 4 yıl yerli olmayan harley çizme kallanımından sonra ve hala kullanılıyor su geçirme olayı kesinlikle yok ama bizim yerli üretimde daha 6. gün telefon açtım bana verilen cevap beyfendi hiç bir harley çizmenin su geçirmezlik garantisi yoktur... ne dedim neeeeee pardon acaba bu yerli olduğu için olabilirmi? hayır dedi hiç bir harleyin yoktur.... paramın iadesini istiyorum yeşilden bidaha terlik bile almam dedim kapadım :S bi çizmeyi böyle üreten üreticiler motoru nasıl üretir düşünün.... :S yolta tekerleği çıkar firenler patlar havaya falan uçar maazallah :S

Dostum genelleme yapmak cok da dogru degil... Ben bundan 2 yil once YDS'nin yunuslar icin yaptigi motosiklet botundan aldim... kac kere siddetli yagis altinda giydim, corabim damla islanmadi... hala da ilk gunku gibi saglam ve rahat... bir kere motoru yatirdim, sadece surtunmeden bagciklari yirtildi... ayni zamanlarda motobot diye bir bot cikmisti... yaklasik ayni fiyata... o da "yerli mali"ydi ama su gecirmez diye alanlarin elinde patladi... istenirse cok kaliteli yerli uretim yapmak mumkun... yeter ki "ucuza mal ediyim, satabildigimi satip, koseyi doneyim" zihniyeti olmasin...

geronimo0680
22 Ekim 2010, 10:35
kar amacı gütmeyen planlı bir ekonomik sistemde kaliteliyi ucuza üretmek mümkündür.

Nexagon
22 Ekim 2010, 19:40
kar amacı gütmeyen planlı bir ekonomik sistemde kaliteliyi ucuza üretmek mümkündür.

refah devleti dönemlerinden bahsediyorsun, obama ile bir dönem ona benzer birşeylere geçilmesi konuşulmuştu ama yattı o sistem.

Khutuck
23 Ekim 2010, 00:08
sen tt custom dediğin adamların ürettikleri motosikletin Türk malı olduğunu mu sanıyorsun.????:farao::mrgreen::silent:

Mühendislik - Yerli
Şasi - Yerli
Elektronik aksam - Yerli
Aktarma - Yabancı
Motor - Yabancı

a) Giydiğim gömlek Rusya'da yetişen pamuktan Kazakistan'da dokunan kumaşla Pakistan'daki fabrikada Türk firması tarafından yapılmışsa nerenin malı olur?

b) Dünyanın herhangi bir yerinde en ufak civatasına dek her parçası o ülkede üretilmiş bir araç olduğunu zannediyor musunuz? Çin malı motorların bile çoğunun elektronik parçaları Tayvan'da, lastikleri Malezya'da, alüminyum parçaları Hindistan'da üretiliyor.

%100 yerli malı dediğimiz şey 1970'lerden itibaren bitti, küreselleşme oyunu kazandı. Türkiye'de motosiklet üreten çıksa "Türk işçilerini sömürüyorlar" dersiniz bu sefer :P


kar amacı gütmeyen planlı bir ekonomik sistemde kaliteliyi ucuza üretmek mümkündür.

Yaşasın komünizm diyorsun yani :cherry:

bobber
23 Ekim 2010, 00:53
Mühendislik - Yerli
Şasi - Yerli
Elektronik aksam - Yerli
Aktarma - Yabancı
Motor - Yabancı

a) Giydiğim gömlek Rusya'da yetişen pamuktan Kazakistan'da dokunan kumaşla Pakistan'daki fabrikada Türk firması tarafından yapılmışsa nerenin malı olur?

b) Dünyanın herhangi bir yerinde en ufak civatasına dek her parçası o ülkede üretilmiş bir araç olduğunu zannediyor musunuz? Çin malı motorların bile çoğunun elektronik parçaları Tayvan'da, lastikleri Malezya'da, alüminyum parçaları Hindistan'da üretiliyor.

%100 yerli malı dediğimiz şey 1970'lerden itibaren bitti, küreselleşme oyunu kazandı. Türkiye'de motosiklet üreten çıksa "Türk işçilerini sömürüyorlar" dersiniz bu sefer :P



Yaşasın komünizm diyorsun yani :cherry:

Aslına bakarsanız sadece mühendislik yerli. O da ithal firmaların kataloglarından seçebildikleri kadar yerli.

Daha önce yazılmıştı. Adamlar boru bükme makinasını yeni aldılar. Gidondan tutun, arka plakalığa kadar hepsi hazır malzeme. Onlara sadece müşterinin seçtiklerini bir araya getirmek kalıyor. Yani hazır malzemelerden komposizyon.

Nerden biliyorsun diyebilirsiniz. İçerden bilenleri biliyorum dostum.

Nexagon
23 Ekim 2010, 13:29
küreselleşme var haklısınız ve de bunun gereği olarak tüm ülkeler farklı parçaları en ucuza mal olacak şekilde ürettiriyor bakın ürettiriyor diyorum, mesela harley de dediğiniz gibi farklı ülkelerden gelen parçalardan toplanmış olabilir ama sonuç olarak abd kendi fabrikasını kurup ürettiriyor, zekai'nin demek istediği bizim hiç motor aksamı üretememeiz ki ben de ona bu noktada katılıyorum, kendimiz herşeyi üretmeden kapitalist sisteme müdahil olup yeni dünyanın gereksinimi bu demek çok saçma, bahçeden elma toplayamayıp kapitalizm gereği pazardan elma almaya benziyor bu, imkanın varsa yapacaksın yoksa yaratcaksın ondan sonra küresel sistemle ilişkiye gireceksin.

draggy
23 Ekim 2010, 13:38
Türkiye de üretilir üretilmesine de, maliyetleri kurtarmadığı için bu şekilde. elin çinlisi günde 2 dolara çalışıyor (az değil mi ama kendi ülkesinde bu paranın alım gücü yüksek). Birde talep olacak, sen yüksek maliyetle üretirsen doalyısı ile pahalıya satacaksın, ülkenin alım gücü yoksa, ihracat ta yapamadıktan sonra kimse bu işe giremez. Tek umudum custom işleri yapan firmaların çoğalması..