Orijinalini görmek için tıklayınız : boya ustaları bi yardım erin bakem
racer2000
13 Kasım 2009, 09:58
mrb arkadaslar
bugun okadar cok mutluyumki en sonunda 5. motorumun rusat satısını hallettim...kendi plakam kendi ruhsatımla aranızdayum...artık hir yere korkmadan giripi cıkabılırm...yalniz söyle bi sorun bi önceki topik imdede dediğim gibi motorun rengi eski ruhsatta repsol ama kayıtlarda kırmızı yazıyordu biraz uğrastıdar ve suan yeni ruhsatımda KIRIMIZI...
ama motor suan turuncu...
bunu hafta sonu kırmızıya boyayacağım...
izlemem gereken yol nasil...
hava kompresöru var...zımpara boya falanda alıcam...
veyada baska neler almam lazım...
ve islem sırası nasıl olacak....bi yardım ederseniz cok sevinirim...
simdiden herkese tskler...allah kimseye kaza bela vermesin...:rendeer:
boyadan anlayan arkadaslarım
korkut 250
13 Kasım 2009, 09:59
Hayırlı olsun.:rendeer:Sadece boya ustaları mı yardım etsin.:P
racer2000
13 Kasım 2009, 10:03
Hayırlı olsun.:rendeer:Sadece boya ustaları mı yardım etsin.:P
eyvallah abicim....boyadan anlayan arkadaslar...:)
yürekçe
13 Kasım 2009, 10:11
bu işi serhad arkadaşltan öğrenebilirsin ancak... adam motorunu defalarca boyadı ve değiştirdi... evet, onu bul ve yardım iste. kendi başına da iş açma. iyi bir zımpara, macun, antipas, grenaj boya( fırın boya), şase eletrostatik boya olacak...
yaklaşık 750 tl ye boyatırsın. 350-400 malzeme tutar ;)
ben araştırmıştım zamanında...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:06 ----------
aslında şu motorun resmini bir koysan da fikir yürütsek. mesela blki şase sabit kalır, sadece grenajdaki turuncu kısımlara reklamcılardan kırmızı film yapıştırabilir, çok daha az fiyata bu işi halledebilirsin. ileride boya iyice bozulunca o zaman boyatırsın...
ben olsam böyle yapardım :)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:08 ----------
google dan arattırdım da her tarfı turuncuymuş... boyatacaksın mecburen :(
aSuBaYaH
13 Kasım 2009, 10:18
yürekçe,
arkadaş kendi boya yapacakmış,
hava kompresörüne ve tabancasına sahip olduğuna göre boya atmayı biliyorsunuzdur.
racer2000
13 Kasım 2009, 10:32
http://img697.imageshack.us/img697/8008/dsc00406.th.jpg (http://img697.imageshack.us/i/dsc00406.jpg/)
http://img291.imageshack.us/img291/2295/dsc00407z.th.jpg (http://img291.imageshack.us/i/dsc00407z.jpg/)
http://img682.imageshack.us/img682/8603/dsc00408.th.jpg (http://img682.imageshack.us/i/dsc00408.jpg/)
resimler bunlar...arka kuyruk grenajını kendim boyamıstım kompresörle....yalan yanlıs bi zımpara attım..üstünede 2 kat siyah boya atmıstım...parlak değilde mat siyah duruyor...hosumada gitti yani...suan komple kırmızı yapmak zorundayım...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:28 ----------
bu işi serhad arkadaşltan öğrenebilirsin ancak... adam motorunu defalarca boyadı ve değiştirdi... evet, onu bul ve yardım iste. kendi başına da iş açma. iyi bir zımpara, macun, antipas, grenaj boya( fırın boya), şase eletrostatik boya olacak...
yaklaşık 750 tl ye boyatırsın. 350-400 malzeme tutar ;)
ben araştırmıştım zamanında...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:06 ----------
aslında şu motorun resmini bir koysan da fikir yürütsek. mesela blki şase sabit kalır, sadece grenajdaki turuncu kısımlara reklamcılardan kırmızı film yapıştırabilir, çok daha az fiyata bu işi halledebilirsin. ileride boya iyice bozulunca o zaman boyatırsın...
ben olsam böyle yapardım :)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:08 ----------
google dan arattırdım da her tarfı turuncuymuş... boyatacaksın mecburen :(
motorun öh grenajda catlaklar vardı va çok kötu duruyordu....bende tabelacı ( reklamcı) da aynen dediginiz gibi turuncu film ile kapattırdım süper...suandada komple kırmızı yaptırsam olabilir...
bide abicim 400-500 boyaya verene kadar full grenaj 340 ytl...almak daha mantıklı...
ben kendim yapıcam...
yürekçe
13 Kasım 2009, 11:08
HALISIN AMA BEN KOMPLE BOYA İÇİN O FİYATI VERDİM. ancak elinden geliyorsa kendin yap. hem daha zevkli olur hem de gönlüne göre olur. elimden gelen konusunda ise yardıma hazırım :)
racer2000
13 Kasım 2009, 11:17
HALISIN AMA BEN KOMPLE BOYA İÇİN O FİYATI VERDİM. ancak elinden geliyorsa kendin yap. hem daha zevkli olur hem de gönlüne göre olur. elimden gelen konusunda ise yardıma hazırım :)
tskelr abi...
bi arkadasım dediki: önce zımpara sonra 2 kat boya..sonra tekrar zımpara bidaha boya...üstüne pasta cila atacaksın dedi...bu kadar uzun mu ya...
benim bildigim...
güzel bi zımpara...üstüne 2 kat boya...bide pasta cila...bumudur?
zeda3000
13 Kasım 2009, 11:23
Ok kendin boyamak istiyorsan sorun yok . Tabiki yaparsin
Oncelikle tum boyanacak parcalar sokulecek.
Maskelenmis yada sterilligine cok inandigin hic bir yerden hava almayan bir oda da boyanacak (Dikkat oda batar ona gore yeri sec)
Sakina gunes altinda acik havada bu isi yapma.. Taze boya dalganir yada ucusan tozlar boya ya yapisir.
Su zimparsi 1000 lik olur diye dusunuyorum. Tum parcalari zimparaliyorsun ve uzerindeki vernikten arindirip boyaya kadar ulasiyorsun. Eline hafif puruzlu gelmeli yuzey.
Daha sonra rengi gri olan astar boya atiyorsun. Cunku altindaki baska renk. Pigmentler rengi bozar.
Astar boya tek kat kapattiktan sonra. Kurumasini bekliyorsun. (Yarim gun yeterli)
Daha sonra ilk kat kirmizi boyani atiyorsun. Tam kemiklesme 24 saatir fakat sen katmanlari 1 saat ara ile atabilirisin. Elinle hafifce dokun kuru ise bir kat daha at. Ama asla oynatma elinele tutma ve bastirma. 3-4 kat boya sonrasi. 24 saatlik kuruma ya birakiyorsun kendi halinde. Unutma boya 25 cm uzaktan zik zak el hareketi ile yumusak bir bicimde atilir. Sabit bir yere tutma yoksa boya orda birikir ve akar.
Boyayi atarken gozunle dikket et. Eger hizli hareket edersen boya boyle puturlu gorunur. Elinin hizini boyanin yuzeyde parlamasina gore ayarlayacaksin. Boyanin doldurmasi lazim.
24 saatlik kuruma yuzeyinden sonra .Yuzeyleri incele. Kabarcik akinti varmi bak. Eger var ise 2000 zimpara ile orayi su yardimi ile hafifce zimparala. Hatalari duzelt.
Arka yuzeylere bir kat normal kabaca boya at sadece kirmizi gorunsun yeter.
Verniklemede ise. Vernigi ayni boya gibi yuzeye kat kat atiyorsun. 1 saat ara ile 3-4 kat vernik atabilirisin. Daha fazla istiyorsan daha fazla da olur. Tum kuruma yine 24 saat.
Sonra beyaz pasta alacaksin ve tum yuzeyleri mavi araba bezi ile silerek parlatacaksin.
Ihtiyacin olan malzemeler.
1- Oto boyacisindan hazirlatigin boya. Bir kap Motor icin dersen miktarini belirler.
2- Komprosor
3- Tiner
4- Zimpara 1000-2000-600 su zimparalari
5- Eldiven ve maske
6- Zimparayi dogru yapman icin zimpara takozu
7- Boyanmasini istemedigin yuzeyler icin maskeleme bantlari.Ve naylon az miktarda.
8- Vernik
9- Pasta
10- Araba bezi mavi renk
11- Sabir :)
Eger yuzeyde etiket veya cizik var ise o zaman macun ve zimpara yapman lazim.Boya asla o yuzeyleri kapatmaz etiketler alttan siritir cizik ise icine gocuk seklinde belirginlik verir.
Kolay gelsin.
tigermbz
13 Kasım 2009, 11:28
en ince zımparayı alacaksın (enaz 5 tane)numarasını hatırlamıyorum
sulu zımpara yapacaksın,
zımparalarken ara ara su dökeceksin ya da bir sünger alıp bir kovanın içine daldır zımparaladığın yere sık
iyice kazıyacaksın boyayı
sonra boyayı vuracaksın
ergün1968
13 Kasım 2009, 11:28
Arkadaşım önce bütün boyanacak kısımları söküyorsun,güzelcene yıkayıp yağdan kirden arındırıyorsun.Sonra 240 no sulu zımpara yapıyorsun.2 k astar atıyorsun kuruduktan sonra 800 no ile yine zımpara,yüzey pürüssüz ise boya zamanı gelmiştir,yok hatalar var ise bir kat daha astar yine zımpara.Bunları yap devamını anlatırım yapmayacaksan boşuna yazmayayım.Ben toplam astar boya vernik zımpara süzgeç v.s 100 tl gibi bir paraya bitirdim işi.
racer2000
13 Kasım 2009, 11:48
Ok kendin boyamak istiyorsan sorun yok . Tabiki yaparsin
Oncelikle tum boyanacak parcalar sokulecek.
Maskelenmis yada sterilligine cok inandigin hic bir yerden hava almayan bir oda da boyanacak (Dikkat oda batar ona gore yeri sec)
Sakina gunes altinda acik havada bu isi yapma.. Taze boya dalganir yada ucusan tozlar boya ya yapisir.
Su zimparsi 1000 lik olur diye dusunuyorum. Tum parcalari zimparaliyorsun ve uzerindeki vernikten arindirip boyaya kadar ulasiyorsun. Eline hafif puruzlu gelmeli yuzey.
Daha sonra rengi gri olan astar boya atiyorsun. Cunku altindaki baska renk. Pigmentler rengi bozar.
Astar boya tek kat kapattiktan sonra. Kurumasini bekliyorsun. (Yarim gun yeterli)
Daha sonra ilk kat kirmizi boyani atiyorsun. Tam kemiklesme 24 saatir fakat sen katmanlari 1 saat ara ile atabilirisin. Elinle hafifce dokun kuru ise bir kat daha at. Ama asla oynatma elinele tutma ve bastirma. 3-4 kat boya sonrasi. 24 saatlik kuruma ya birakiyorsun kendi halinde. Unutma boya 25 cm uzaktan zik zak el hareketi ile yumusak bir bicimde atilir. Sabit bir yere tutma yoksa boya orda birikir ve akar.
Boyayi atarken gozunle dikket et. Eger hizli hareket edersen boya boyle puturlu gorunur. Elinin hizini boyanin yuzeyde parlamasina gore ayarlayacaksin. Boyanin doldurmasi lazim.
24 saatlik kuruma yuzeyinden sonra .Yuzeyleri incele. Kabarcik akinti varmi bak. Eger var ise 2000 zimpara ile orayi su yardimi ile hafifce zimparala. Hatalari duzelt.
Arka yuzeylere bir kat normal kabaca boya at sadece kirmizi gorunsun yeter.
Verniklemede ise. Vernigi ayni boya gibi yuzeye kat kat atiyorsun. 1 saat ara ile 3-4 kat vernik atabilirisin. Daha fazla istiyorsan daha fazla da olur. Tum kuruma yine 24 saat.
Sonra beyaz pasta alacaksin ve tum yuzeyleri mavi araba bezi ile silerek parlatacaksin.
Ihtiyacin olan malzemeler.
1- Oto boyacisindan hazirlatigin boya. Bir kap Motor icin dersen miktarini belirler.
2- Komprosor
3- Tiner
4- Zimpara 1000-2000-600 su zimparalari
5- Eldiven ve maske
6- Zimparayi dogru yapman icin zimpara takozu
7- Boyanmasini istemedigin yuzeyler icin maskeleme bantlari.Ve naylon az miktarda.
8- Vernik
9- Pasta
10- Araba bezi mavi renk
11- Sabir :)
Eger yuzeyde etiket veya cizik var ise o zaman macun ve zimpara yapman lazim.Boya asla o yuzeyleri kapatmaz etiketler alttan siritir cizik ise icine gocuk seklinde belirginlik verir.
Kolay gelsin.
çok tskler abi...ihtiyacım olan bu iste...
etiketleri önceden sökup üstüne kendi renginde boya attım..turuncu ve siyah yerler...araba bezi dediğin microfiber bez....ondanda var...
tekrar tekrar tskler abi..:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:29 ----------
Arkadaşım önce bütün boyanacak kısımları söküyorsun,güzelcene yıkayıp yağdan kirden arındırıyorsun.Sonra 240 no sulu zımpara yapıyorsun.2 k astar atıyorsun kuruduktan sonra 800 no ile yine zımpara,yüzey pürüssüz ise boya zamanı gelmiştir,yok hatalar var ise bir kat daha astar yine zımpara.Bunları yap devamını anlatırım yapmayacaksan boşuna yazmayayım.Ben toplam astar boya vernik zımpara süzgeç v.s 100 tl gibi bir paraya bitirdim işi.
tsk ler
bu resim her seyi anlatıyor sanrım
http://img262.imageshack.us/img262/2898/44934947.th.jpg (http://img262.imageshack.us/i/44934947.jpg/)
Bartu35
13 Kasım 2009, 12:10
valla ben benim scooterı aldım sprey boya boyadım cokta güzel oldu ama boyarken uzaktan sık yakından sıkarsan akıyor sonra zımparalaman gerekir oda cok büyük işkence :P boya istemedigin yerleri gazeteyle falan kapa ben öyle yaptım
racer2000
13 Kasım 2009, 13:25
valla ben benim scooterı aldım sprey boya boyadım cokta güzel oldu ama boyarken uzaktan sık yakından sıkarsan akıyor sonra zımparalaman gerekir oda cok büyük işkence :P boya istemedigin yerleri gazeteyle falan kapa ben öyle yaptım
valla kanki benimde aklımda sprey boya var..4 tane sprey boya alip hiç zımpara yapmadan daya ğitsin boyayı...ilk motorum gara cavamı öyle yapmistim...6 tare siyah spreyle her tarafını boyamistim :P:P
aynen su zımpara ısındende oldum olası nefret ederim...bisikletin samyel patladığında bile zımpara yapmam direk yapıstırırdım...:queen::queen:
tr100a
13 Kasım 2009, 13:40
Arkadaşım önce bütün boyanacak kısımları söküyorsun,güzelcene yıkayıp yağdan kirden arındırıyorsun.Sonra 240 no sulu zımpara yapıyorsun.2 k astar atıyorsun kuruduktan sonra 800 no ile yine zımpara,yüzey pürüssüz ise boya zamanı gelmiştir,yok hatalar var ise bir kat daha astar yine zımpara.Bunları yap devamını anlatırım yapmayacaksan boşuna yazmayayım.Ben toplam astar boya vernik zımpara süzgeç v.s 100 tl gibi bir paraya bitirdim işi.
bu arkadaş işi biliyor tam ben yazacaktım böyle yap
serkanADH13
13 Kasım 2009, 13:44
ilk önce motoru güzelce yıkayacaksın,
sonrasında parçalarını sökeceksin ve düz yüzey olan kısımlı parcaları önce KEÇE ile keçeleyeceksin,
keçe, temiz parçaların boyanacağı zaman bir nevi zımpara vazıfesını sağlayan malzemedir
iyice üzerindeki vernikten kurtaracaksın grenajları,
800 zımpara ile sulu zımpara yapacaksın,
yanına bır kova al,
ve zımparayı batır batır ıslak kullan,
su zımparasını vurdukça temiz olan yer ıslatığın zaman yağ gibi kayar ve pürüssüz olur doğru yaptın ise,
kırık veya çatlak olan kısımlara içeriden yapabilir isen fiber yaparak sağlamlaştırabılırsın,
dış kısımdan yaparsan zımparalaman gereken yerler daha zorlaşacaktır iyi düşün,
zımparaladıkça ufak tefek delikler elıne gelecektır,
oralara macun çekmelısın,
ve macunuda çekerken cetvel düzlüğü olan bır parca ile yapmalısın ki zımparalanacak yer az olsun.
sanırım zimrapa işlemini anladın,(inş anlatabilmişimdir)
boyacıya gidiyorsun ve 4+1 ASTAR BOYA alıyorsun.
kiloluk sanırım onlar,
astar atıyorsun,
çok ınce delıklerı kapatabılme özelliği vardır bu astarın,
sonrasında yıne 800 su zımparası ile tekrardan zımparalıyorsun her parçayı.
fakat eskısı kadar aşırı zımparalamıyorsun,
bu son işlem çünki,
ve sadece ıslandıktan sonra yağ gibi kayacak kıvama getireceksin,
bundan sonrası boyaya kalıyor,
boya işlemlerini bildiğini düşünüyorum,
kompresör ve tabancan olduguna göre.
aklına takılan başka bişiylerolursa yardımcı olmaya çalışırım,
eğer malzemeleri sorarsan.
Zımparaya Gerekli Malzemeler.
grenajının ne kadar sorunlu olduguna dair bir fikrim yok ama,
1 adet keçe (ilk bunu kullanırsın vernikleri çıkartmana yardımcı olur,zımpara işini yarıya indirir.)
5 adet 400, 5 adette 800 kum su zımparası,(önce bıraz kalın olan 400 sonrasında daha ince olan 800 zımparalar kullanılır,)
1 çelık macun (sanırım yarımlık olmalı)
Boya İçin Gerekenler
2 adet süzgeç,
senın ustalıgına bağlı olarak tabiki boyan.
yarm veya 1 kılo,ister hazır ister yaptır.
4+1 astar boya,
vernik,tiner,sertleştirici,
bunları boyacıya sor ona göre sana tavsıye eder zaten,
(mısal 1 kg boyaya şu kadar şundan katılır diye.)
gerekebılır belkı dıye,
1 kağıt bant,
aklıma gelenler şimdilik bunlar...
racer2000
13 Kasım 2009, 14:08
ilk önce motoru güzelce yıkayacaksın,
sonrasında parçalarını sökeceksin ve düz yüzey olan kısımlı parcaları önce KEÇE ile keçeleyeceksin,
keçe, temiz parçaların boyanacağı zaman bir nevi zımpara vazıfesını sağlayan malzemedir
iyice üzerindeki vernikten kurtaracaksın grenajları,
800 zımpara ile sulu zımpara yapacaksın,
yanına bır kova al,
ve zımparayı batır batır ıslak kullan,
su zımparasını vurdukça temiz olan yer ıslatığın zaman yağ gibi kayar ve pürüssüz olur doğru yaptın ise,
kırık veya çatlak olan kısımlara içeriden yapabilir isen fiber yaparak sağlamlaştırabılırsın,
dış kısımdan yaparsan zımparalaman gereken yerler daha zorlaşacaktır iyi düşün,
zımparaladıkça ufak tefek delikler elıne gelecektır,
oralara macun çekmelısın,
ve macunuda çekerken cetvel düzlüğü olan bır parca ile yapmalısın ki zımparalanacak yer az olsun.
sanırım zimrapa işlemini anladın,(inş anlatabilmişimdir)
boyacıya gidiyorsun ve 4+1 ASTAR BOYA alıyorsun.
kiloluk sanırım onlar,
astar atıyorsun,
çok ınce delıklerı kapatabılme özelliği vardır bu astarın,
sonrasında yıne 800 su zımparası ile tekrardan zımparalıyorsun her parçayı.
fakat eskısı kadar aşırı zımparalamıyorsun,
bu son işlem çünki,
ve sadece ıslandıktan sonra yağ gibi kayacak kıvama getireceksin,
bundan sonrası boyaya kalıyor,
boya işlemlerini bildiğini düşünüyorum,
kompresör ve tabancan olduguna göre.
aklına takılan başka bişiylerolursa yardımcı olmaya çalışırım,
eğer malzemeleri sorarsan.
Zımparaya Gerekli Malzemeler.
grenajının ne kadar sorunlu olduguna dair bir fikrim yok ama,
1 adet keçe (ilk bunu kullanırsın vernikleri çıkartmana yardımcı olur,zımpara işini yarıya indirir.)
5 adet 400, 5 adette 800 kum su zımparası,(önce bıraz kalın olan 400 sonrasında daha ince olan 800 zımparalar kullanılır,)
1 çelık macun (sanırım yarımlık olmalı)
Boya İçin Gerekenler
2 adet süzgeç,
senın ustalıgına bağlı olarak tabiki boyan.
yarm veya 1 kılo,ister hazır ister yaptır.
4+1 astar boya,
vernik,tiner,sertleştirici,
bunları boyacıya sor ona göre sana tavsıye eder zaten,
(mısal 1 kg boyaya şu kadar şundan katılır diye.)
gerekebılır belkı dıye,
1 kağıt bant,
aklıma gelenler şimdilik bunlar...
tamamdır abicim cok ama cok tesekkür ederim...önumuzdeki haftaya kıpkırmızı racerla buralardayım....
keceyide boyacıda bulurum sanırım...
benim bildiğim ayakkabı kecesi var ama...:P
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:06 ----------
bide bizde elektrikli zımpara var...onla yapsam...yada jet tasinin ucuna zimpara taksam..gerekli butun malzeme patronumda var....sadece tek eksek kapalı alan...
serkanADH13
13 Kasım 2009, 18:11
aman diyeyim sakın deneme jet taşı zımpara ile,
grenajı delersin anlamassın bıle nasıl oldugunu,
hemen sarar plastıgı,
ben kuyruğu keserken kaba yerleri zımpara yapayım dedım jet'le,
hemen çekıyor kendini jet,
plastık erıyor ve zımparaya sarıyor.
sen elle devam..
kolay gelsin...
racer2000
13 Kasım 2009, 19:59
aman diyeyim sakın deneme jet taşı zımpara ile,
grenajı delersin anlamassın bıle nasıl oldugunu,
hemen sarar plastıgı,
ben kuyruğu keserken kaba yerleri zımpara yapayım dedım jet'le,
hemen çekıyor kendini jet,
plastık erıyor ve zımparaya sarıyor.
sen elle devam..
kolay gelsin...
anladım abi...biliyorum o sarma isini:cherry:...benimde basıma cok geldi....
senn08
01 Ocak 2010, 22:32
Arkadaşlar benim bu konuyla alakam yok ama , paylaştığınız bilgiler ileride mutlaka işime yarıyacaktır. Sabırla ve özenle yazdığınız bilgiler için çok teşekkürler .
Bir baska arkadasda sormustu cevap vermisitm :
http://www.motosiklet.net/forum/1899997-post27.html
Yine bir arkadas sormustu burda zimparayi detayli anlattim:
http://www.motosiklet.net/forum/1773587-post5.html
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO