Orijinalini görmek için tıklayınız : egzantrik hakkında
enes_007
08 Kasım 2009, 23:56
egzantrik(doğrumu yazdım emin değilim:) egzantrik'in görevi nedir arakadaşlar.ne işe yarar.sıkı olursa ne olur.
vincero34
09 Kasım 2009, 00:01
egzantirik körevi aktarım yapmaktır alttan üste aktarım yapar cok önemli parçalardan biridir sıkı coksıkı oldugunda motoru kasar takıldıgında egzantirik gergiside takıldıgında1 veya 2 mlim gibi bir esneme olmasılazım tabi motoru bir veya 2 tur cevirim ara ara bakılarak yoksa cok sıkıdır motor basık çalışır
SmirnouF
09 Kasım 2009, 00:03
ekzantrik 4 zamanlı motorlarda emiş ve tahliye siboplarının uygun zamanda açılıp kapanmasını sağlayan parçaların toplamı(eksantrik dişlisi,ekzantril mili , eksantrik zinciri vb.) .sıkıdan kastın eksantrik değil sibop ayarı sanırım . sıkı yaparsan motorunun performansı bir süre düşer .Ama zamanla alışır yerine yine .
enes_007
09 Kasım 2009, 00:04
benm silindirim-üst kapak-piton değişti.bunlar takılırken egzantrik oynanıyormu
SmirnouF
09 Kasım 2009, 00:07
benm silindirim-üst kapak-piton değişti.bunlar takılırken egzantrik oynanıyormu
kesinlikle !!
enes_007
09 Kasım 2009, 00:20
benm motr 125 cc ama 150 cc üst kapağı var.ya üst kapaktan yada bu egzantrikten dolayı performans kaybı var.eskisi gibi uzamıyor.motor yüksek devirde çlısıyo ama gitmiyor.şöyle açıklıyım. 2.viteste suan 50 ye gilince kesiliyo başlıyı nananana kesiciye..ama önceden 60-65 e kdr uzardı.
SmirnouF
09 Kasım 2009, 00:25
benm motr 125 cc ama 150 cc üst kapağı var.ya üst kapaktan yada bu egzantrikten dolayı performans kaybı var.eskisi gibi uzamıyor.motor yüksek devirde çlısıyo ama gitmiyor.şöyle açıklıyım. 2.viteste suan 50 ye gilince kesiliyo başlıyı nananana kesiciye..ama önceden 60-65 e kdr uzardı.
motoru ne zaman yaptırdın , silindir üst kapak ve piston değişti demişsin , bu parçalar birbirine alışana kadar tabiiki performans düşük olcak , alıştıkça performansta eski halina gelir. Ayrıca bildiğim kadarıyla (bundan tam emin değilim :P) Siboplar yerlerinden sökülüp yeniden yerine takıldığında sibop ayarları biraz daha sıkı yapılır ve bu'da performansı düşürür ...
enes_007
09 Kasım 2009, 00:27
ustam motr gitmiycem demiyor erken kesiciye giriyor .5viteste motr kesiciyemi girer yahu:D
enes_007
09 Kasım 2009, 13:25
bu ayar nasıl yapılıyor peki
Syanur
09 Kasım 2009, 14:50
bu ayar nasıl yapılıyor peki
Bu ayar öyle böyle bi ayar değildir. Burdan anlatılmaz. Bileni de bulman kolay olmaz. Ustalar "ben biliyom yapıyom" der ama çoğu da beceremez. Ve senin gibi millet ortada kalır, ne oldu bu motora diye. Çünkü egzantrik in sorunu da çeşitlidir. Zincir sorunlu(sıkı-gevşek) olabilir, zincire bağlı dişliler doğru konumda bağlanmış olmayabilir, ve bunlara bağlı subap ayarları da doğru yapımamış olabilir..bilir de bilir...Sorunu bile anlamak ustalık gerektirir, ayarını yapabilmek daha da ustalık gerektirir. Kısacası epey karışıktır.
Ama egzantrikten önce benim aklıma bişey takıldı. 125 lik motorda 150 lik kapak var dedin. Neden o kapağı kullanmışlar? Bu kapak/başlık silindir içindeki basıncı doğrudan etkiler. Ve 125lik yerine 150 lik(daha geniş veya derin) bir kapak takılması belirgin bi basınç kaybı yaşatır normal şartlarda. Sonuç olarak tam da senin anlattığın şeyler olur.(erken kesici den kastını, 2. viteste en faz 65 yerine 50 yapabiliyosun olarak anladım) Ama o başlığı takmalarında özel bi sebep varsa bilemiycem, sen önce bunu bi öğrenmeye çalış.Neden 150 lik??
Kolay gelsin
enes_007
09 Kasım 2009, 18:25
Bu ayar öyle böyle bi ayar değildir. Burdan anlatılmaz. Bileni de bulman kolay olmaz. Ustalar "ben biliyom yapıyom" der ama çoğu da beceremez. Ve senin gibi millet ortada kalır, ne oldu bu motora diye. Çünkü egzantrik in sorunu da çeşitlidir. Zincir sorunlu(sıkı-gevşek) olabilir, zincire bağlı dişliler doğru konumda bağlanmış olmayabilir, ve bunlara bağlı subap ayarları da doğru yapımamış olabilir..bilir de bilir...Sorunu bile anlamak ustalık gerektirir, ayarını yapabilmek daha da ustalık gerektirir. Kısacası epey karışıktır.
Ama egzantrikten önce benim aklıma bişey takıldı. 125 lik motorda 150 lik kapak var dedin. Neden o kapağı kullanmışlar? Bu kapak/başlık silindir içindeki basıncı doğrudan etkiler. Ve 125lik yerine 150 lik(daha geniş veya derin) bir kapak takılması belirgin bi basınç kaybı yaşatır normal şartlarda. Sonuç olarak tam da senin anlattığın şeyler olur.(erken kesici den kastını, 2. viteste en faz 65 yerine 50 yapabiliyosun olarak anladım) Ama o başlığı takmalarında özel bi sebep varsa bilemiycem, sen önce bunu bi öğrenmeye çalış.Neden 150 lik??
Kolay gelsin
çok sağolasın.150 kapağın taklıması mal parçacı yüzünden.evet doğru anladın dost.2 viteste 65 yapardı şimdi ise 50 de takılıyor .basınçtanm dolayımı sizce.üst kapağı orj takarsam bu sorun ortadan kalkarmı.
mach1
10 Kasım 2009, 00:03
çok sağolasın.150 kapağın taklıması mal parçacı yüzünden.evet doğru anladın dost.2 viteste 65 yapardı şimdi ise 50 de takılıyor .basınçtanm dolayımı sizce.üst kapağı orj takarsam bu sorun ortadan kalkarmı.
Ben birinci konunda açıklamıştım:cat:Üst kapağı taşlattır basıncta artış olcak:cat:
motorhocası
10 Kasım 2009, 00:10
125 cc lik motora 150cc'liğin kapağını takarsan sıkıştırma oranın düşer ,yanma yavaş olur, işi bilen bir motorcuya danışıp silindir kapağından taşlanmak ile çok az bir talaş aldırmanla eski haline yakın olur.
enes_007
10 Kasım 2009, 00:30
tamm yaptırayım ozman peki im yapar buı işi maliyeti nekadrdır ortalama
motorhocası
10 Kasım 2009, 00:35
Sanayide tanıdığın varsa 10 Tl:)
haktan motor
10 Kasım 2009, 02:07
enes kardeş eksentriğin görevi sibopları zamanında açıp kapamaktır.dört zamanlı bir motorda emme sıkıştırma iş ve eksoz olarak dört zaman vardır.birinci zaman emme zamanıdır emme sibobu açılır silindire yakıt ve hava karışımı girer.ikinci zamanda piston üst ölü noktaya çıkarken sıkıştırma yapar.piston üst ölü noktadayken buji ateşler yanmanın etkisiyle bir basınç oluşur.pistonu aşağıya doğru basar bu iş zamanıdır piston üst ölü noktaya geldiğinde eksoz sibobu açılır yanmış gazları dışarı atar.buda eksoz zamanıdır.siboplar sıkı olursa erken açar gücü tamamlamaz gevşek olursa geç açar.ikisindede motor randımansız olur.sibobun uzama payına göre sibop ayarı yapılması gerekir.
kokohami45
11 Kasım 2009, 13:08
boşuna orjinal demiyolar sen bence orjinalini kullan...
Syanur
11 Kasım 2009, 13:23
tamm yaptırayım ozman peki im yapar buı işi maliyeti nekadrdır ortalama
Hocam nasıl taşlattırılır bilemiyorum ama ucuz da olsa bu işi iyi yapan daha doğrusu mal olmayan birisini bulman gerekcek. Şöyle söyliyim, eğer pahalı değilse git orjinal yada en azından yan sanayi de olsa 125 lik bir kapak taktır. Sonra "ya taşlattım ama yinede eskisi gibi tam olmadı, acaba iyi taşlıyamadılar mı??" derdine düşmezsin bence. Seni düşündüğümden yani, şimdi git sanayiye bi adam bul. Adam diycek ki "ooo ayıp ettin gel yaparız 2 dakkada", ama kimse anlamıycak adamın tam olarak ne yaptığından...Felan filan. Yine başa sarma yani.
Ayrıca yüksek performans motorlarda bırak farklı cc den bir kapak kullanmayı, kapağın iç tarafındaki geometrisinden tut da içindeki katman sayısına kadar çok titiz davranıyorlar. Yani adam orjinal kapaktan memnun kalmıyor ve gidip modifiyeli kapak taktırıyor kısacası. Ve o modifiyeli kapaklar da hiç kolay üretilmiyor...Bu da epey geniş bir konu. Bu yüzdendir ki taşlamanın(tam olarak bilmesem de ne olduğunu tahmin edebiliyorum) eskisini yerini tutabileceğinden emin değilim.
Tekrar kolay gelsin
enes_007
11 Kasım 2009, 18:09
ya üst kapağı değiştiriyim ozman yan sanyi 45 lira orj 70 lira
_OLD_
11 Kasım 2009, 20:50
ya üst kapağı değiştiriyim ozman yan sanyi 45 lira orj 70 lira
Senden bir ricam var.Yan sanayi dediğinle orijinal denilen arasında ne farklar olduğunu inceleyip yazarmısın.Ben yan sanayi denilince Üretici fabrika dışında daha küçük bir iş yerinde üretilmiş bir ürünü anlarım.Ama günümüzde pek çok üretici her şeyi ben yapmaya uğraşmayayım,işleri böleyim diye bazı parçaları dışarı yaptırıyor.Çorlu'da Almanya Mersedes'e parça yapan fabrika biliyorum.
Şimdi Çin malı olan silindir kapağını Kanuni bayisinden alınca mı orijinal oluyor veya Tayfun Aktaş'dan veya Sirkeci'den alınca yan sanayi oluyor.Çin malının yan sanayisini yine Çin'lilermi yapıyor?Çok merak ettim.Lütfen,karşılaştırma sonuçlarını yazarmısın.
mach1
11 Kasım 2009, 23:12
Senden bir ricam var.Yan sanayi dediğinle orijinal denilen arasında ne farklar olduğunu inceleyip yazarmısın.Ben yan sanayi denilince Üretici fabrika dışında daha küçük bir iş yerinde üretilmiş bir ürünü anlarım.Ama günümüzde pek çok üretici her şeyi ben yapmaya uğraşmayayım,işleri böleyim diye bazı parçaları dışarı yaptırıyor.Çorlu'da Almanya Mersedes'e parça yapan fabrika biliyorum.
Şimdi Çin malı olan silindir kapağını Kanuni bayisinden alınca mı orijinal oluyor veya Tayfun Aktaş'dan veya Sirkeci'den alınca yan sanayi oluyor.Çin malının yan sanayisini yine Çin'lilermi yapıyor?Çok merak ettim.Lütfen,karşılaştırma sonuçlarını yazarmısın.
Çinli motosikletler aşağı yukarı hepsinde aynı üst kapağı kullanıyorlar(scooterlar hariç).Üst kapak çok aşınan bi parça olmadığı için orjinalini arama.Performans Üst kapaklarında subaplar daha geniş ve ona göre subap yayı takıyorlar birde performans egzantiriği takınca tam oluyor:cat:
Nipp10
11 Kasım 2009, 23:20
kesinlikle !!
Hayır. Karteri dağıtana kadar bozulmuyor. Senin motorun da iticili. Yani alttan eksantrikli.:cat:
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO