Orijinalini görmek için tıklayınız : konjektör hakkında
EVERRESTA
02 Kasım 2009, 01:02
arkadaşlar motorda konjektör yanmışsa motor çalışırmı.hrkse tşkler
_OLD_
02 Kasım 2009, 01:12
Bozulma şekline bağlı olarak değişir:
1-Şaseye kısa devre yapacak şekilde bozulmamışsa ve sargılara elektrik verebilir şekilde ise motor çalışır.
2-Akü şarj etmez.
3-Akü aşırı şarj eder.Kaynama yapar sulu ise.
racer2000
02 Kasım 2009, 01:13
motor sarj etmez....ama akün dolu oldugu sürece akü bosalana kadar çalisir....
EVERRESTA
02 Kasım 2009, 01:16
Bozulma şekline bağlı olarak değişir:
1-Şaseye kısa devre yapacak şekilde bozulmamışsa ve sargılara elektrik verebilir şekilde ise motor çalışır.
2-Akü şarj etmez.
3-Akü aşırı şarj eder.Kaynama yapar sulu ise.
peki alternatörle nasıl bir ilgisi var konjektörün
racer2000
02 Kasım 2009, 01:26
peki alternatörle nasıl bir ilgisi var konjektörün
alternatör ( statör, sarj dinamosu....
konjektör alternatörun ürettiği doğru akımı dalgalı akima çevirir...
Konjektör (regülatör), alternatörün ürettiği elektriğin volt ve akımını ayarlar. Aracın devri arttıkça alternatörden çıkan akım ve voltajı ayarlar, tesisata ve aküye gönderir.
_OLD_
02 Kasım 2009, 01:28
Alternatör yapı olarak iç ve dış sargılardan oluşur.İçinde mıknatıs yokturDemir nüve üzerine sarılı olan bobine konjektör üzerinden akü voltajı verilerek elektromıknatıs haline getirilir.Bu sırada dış sargı endüklenerek üç fazlı alternatif akım üretir.Diyotlar bunu doğru doğru akıma çevirir.Voltaj yükselmesi konjektör tarafından izlenir.14 volt olduğunda aküden sarımlara giden yolu kapatarak gelen 14 voltu aküye yönlendirir.Tabii bu çok hızlı olduğundan sanki tek taraflıymış gibi görülür.Eski mekanik konjektörleri görebilseydiniz daha iyi anlardınız.Zırr diye çalan mekanik zilleri gördüyseniz aynı onun gibi titreyen bir palet vardı.devamlı karşılıklı iki kontaga değerdi.Şimdi hepsi transistörlü,
mekanik kalmadı.
EVERRESTA
02 Kasım 2009, 01:36
Alternatör yapı olarak iç ve dış sargılardan oluşur.İçinde mıknatıs yokturDemir nüve üzerine sarılı olan bobine konjektör üzerinden akü voltajı verilerek elektromıknatıs haline getirilir.Bu sırada dış sargı endüklenerek üç fazlı alternatif akım üretir.Diyotlar bunu doğru doğru akıma çevirir.Voltaj yükselmesi konjektör tarafından izlenir.14 volt olduğunda aküden sarımlara giden yolu kapatarak gelen 14 voltu aküye yönlendirir.Tabii bu çok hızlı olduğundan sanki tek taraflıymış gibi görülür.Eski mekanik konjektörleri görebilseydiniz daha iyi anlardınız.Zırr diye çalan mekanik zilleri gördüyseniz aynı onun gibi titreyen bir palet vardı.devamlı karşılıklı iki kontaga değerdi.Şimdi hepsi transistörlü,
mekanik kalmadı.
başka bir başlıkta bana cevap verdiniz ama pek anlamadım.benim motorum çalışmıyor.bobin ve beyni sıfır aldım ve taktım yine elektrik gelmiyor sizce statorumu değiştiriyeyim konjektörümü yoksa kablolardamı bir sorun var dıştan sağlam gözüküyor ama?
racer2000
02 Kasım 2009, 01:41
başka bir başlıkta bana cevap verdiniz ama pek anlamadım.benim motorum çalışmıyor.bobin ve beyni sıfır aldım ve taktım yine elektrik gelmiyor sizce statorumu değiştiriyeyim konjektörümü yoksa kablolardamı bir sorun var dıştan sağlam gözüküyor ama?
kardes sana ikisininde arızalı olup olmadini anlaman için nasıl bi yöntem uygulayacağını yazmistım diğer baslığında...
EVERRESTA
02 Kasım 2009, 01:44
kardes sana ikisininde arızalı olup olmadini anlaman için nasıl bi yöntem uygulayacağını yazmistım diğer baslığında...
tşk ederim.hemen bakıyorum
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO