PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yamaha Aerox şişti bi dahada çalışmadı...



nukrozamrud
31 Ekim 2009, 01:14
Merhaba arkadaşlar
2002 model aerox sahibiyim motor şuan 37000 kmde we 5000 km önce piston segmanlar ve silindir orjinaliyle değiştirldi.O günden beri hiç yolda kalmadı.Taki geçen güne kdr karşıyakadan bornovaya giderken aniden motor durdu.(90kmyle faln gidiodum o an)Ben şiştiğini düşündüm ve kenara çektim.10 dk bekledikten sonra marşa bastım...Çalışmadı.Bi on dakka daha bekledim,marşa bastım...Yine çalışmadı.Ve hala çalışmıyor.ilk olasılıkları bende değerlendirdim tabi
1)Motorda benzin var
2)Motorcu bi arkadaşım bujiden olabiilceğini söyledi gittim bw s bujisi aldım taktım ama yine olmadı
3)Yağı tam
4)Aküde sorun yok
Sizce sorun ne olabilir yada bornovada bildiğiniz iyi bi usta var mı
araç olmadığı için ksk deki motorcu serkana götüremiyorum ancak yine iktircem
Vakit ayırıp okuyan arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler...

wert_35
31 Ekim 2009, 01:30
Sigortaya baktın mı:silent:

nukrozamrud
31 Ekim 2009, 02:21
yok hayır.
ııııııııı aslında sigortası nerde bilmiyorum.
Ama kullanma kılavuzunda wardır heralde,ordan bi bulmaya çalışıyım.

CBA
31 Ekim 2009, 02:33
kardeş geçmiş olsun yaw. Geçen gün bostanlı sahilde görmüştüm senin motoru galiba. İnşallah en yakın zamanda sorunun çözülür..

deli_mavi
31 Ekim 2009, 02:58
Sana uzucu haberim olacak eger o anda hatirliyorsan motorunda ani kasilma bogulma ve birden bi rahatlama olup stop etti ise...Yeni piston segman takimi...:farao:

musti81
31 Ekim 2009, 03:03
Ciyııık tak diye bir ses çıkarır oldumu böyle birşey..

nukrozamrud
31 Ekim 2009, 03:26
olay şöyle oldu...
Bilen bilir ankara asfaltını orda sağ şeritten gidiyoz tırlar kamyonlar falan,bi anda sanki bişi tak etti sonra buuğğğvv.şöle hafif bi gaz werdimn yemedi durdu motor.
daha önce bi arkadaşımın bw s si ile çeşmeye gitmiştim yazın onlan otobanda kalmıştım motoru şişirdiğim için bende öle bişi sandım ondan çektim kenara bekledim.
gerçi kafamda kask olduğu için bide rüzgardan pek net hatırlamıyom.Şuanda marşa basınca araba gibi basmıyo.
offf nalet olsun motorunda bişey yoktur işallah...

deli_mavi
31 Ekim 2009, 03:30
Malesef silindir gidik-yatak sarmis anlattigina gore...Kusura bakma ama oyle ...sana tavsiyem piston degisilirken segmanlari atan kisi segmani birini ters atsin onlarin ters duz olayi oluyor mercedes amblemi gibi..biri ters mercedes amblemi oteki duz..simetrik-asimetrik olayi...bu olmassa bi daha yatak sarar cunku yaglama iyi olmicak yine..:rendeer:Pistonu sokerlerken yanlarinda ol ve segmani incele derim ben...dorgumu atmislar...

nukrozamrud
31 Ekim 2009, 03:50
Yarın son olarak karbüratörüne bakcam çünkü en son kirlenmişti baya... söküp kendim bi temizlicem artık.Belki ondan da olabilirmiş.Hava almıyosa die.
Peki bişi sorcam bu pistonla üstündeki segmanlar gittiyse ben açıp baksam anlar mıyım yatak sardığını falan böle ne biliyim bi kararma falan mı oluyo????(kusra bakmayın çok fazla teknik bilgim yok)

deli_mavi
31 Ekim 2009, 04:06
Yarın son olarak karbüratörüne bakcam çünkü en son kirlenmişti baya... söküp kendim bi temizlicem artık.Belki ondan da olabilirmiş.Hava almıyosa die.
Peki bişi sorcam bu pistonla üstündeki segmanlar gittiyse ben açıp baksam anlar mıyım yatak sardığını falan böle ne biliyim bi kararma falan mı oluyo????(kusra bakmayın çok fazla teknik bilgim yok)

Yatak sardi ise gomlek yani motor blogu tornalanacak ve yeni piston takiacak ki buyuk ihtimal piston yatak sardi ise senin tornan olmayacagina gore senin yapabilecegin bi olay degil...acip bakman bisey ifade etmezki..acabilecek techizatin varsa buda bi kazanim belki ama dedigim gibi eger yatak sardi ise ki anlattigin sey o durumu anlatmakda(insallah degildir)dedigim seyi yapacaklar...piston degisecek gomlek(motor blogu)tornada duzeltilecek yada yeni motor blogu...:rendeer:iyi geceler...ben uyumaya gidiyorum musadenizle...:cat:

nukrozamrud
31 Ekim 2009, 20:51
Okuyan yada cewap yazan herkese çok teşekkürler...
Sizden son bi isteğim olcak.Motorum şuan işyerimde yani forum bornovada duruyor en yakın bildiğiniz bi motorcu var mı yada iyi bi usta.Eğer tanıdığınız iyi bi usta varsa komyonet kiralayarak oraya götürcem artık.
Yoksa ittire ittire cami avlusuna bırakcam motoru belki hoca anlıyodur:)

teknikhoca
31 Ekim 2009, 21:30
Yarın son olarak karbüratörüne bakcam çünkü en son kirlenmişti baya... söküp kendim bi temizlicem artık.Belki ondan da olabilirmiş.Hava almıyosa die.
Peki bişi sorcam bu pistonla üstündeki segmanlar gittiyse ben açıp baksam anlar mıyım yatak sardığını falan böle ne biliyim bi kararma falan mı oluyo????(kusra bakmayın çok fazla teknik bilgim yok)

İyiakşamlar. Öncelikle geçmiş olsun. Motorunuz stop ettikten sonra gerek ayak gerekse el marjı ile normal bir şekilde çalıştırmayı denediniz ve motorunuz çalışmadı mı? yoksa her iki durumda da motor hiç hareket etmiyor mu? Yatak sarsa yada sıkışsa, marş işleminde çok fazla zorlanmanız gerekir.

Basitçe bujiyi söküp, elinizle buji yuvasını kapatarak, marşa basmak suretiyle vakum olup olmadığını en azıondan basitçe görebilirsiniz. Sanırım sorun başka yerde gibi...

nukrozamrud
31 Ekim 2009, 21:40
Evet 2 şekilde de denedim.Normalde nasıl marş basıyosa öle basıyo sadece motor çalışmıyo.Bugün bi motorcu arkadaşımla daha baktık, motorun sağlam olduğunu marşa basınca debriyajın döndüğünü falan söyledi.
ama yarın o vakum olayınıda denicem çok teşekkürler.

teknikhoca
31 Ekim 2009, 21:44
Evet 2 şekilde de denedim.Normalde nasıl marş basıyosa öle basıyo sadece motor çalışmıyo.Bugün bi motorcu arkadaşımla daha baktık, motorun sağlam olduğunu marşa basınca debriyajın döndüğünü falan söyledi.
ama yarın o vakum olayınıda denicem çok teşekkürler.

Sorununuz arkadaşların da belirttiği gibi ya segman kırıldı, yada tesadüfi elektrik arızası var. Öncelikle vakum testini yapın. Eğer hissedilir bir vakumla karşılaşmazsanız, motoru söktürmeniz gerekebilir.

alp_tunay
03 Kasım 2009, 22:40
Yolda giderken stop ettiyse 2 ihtimal var.... Ya piston sekman kitledi ya da elektrik arızası..... Şu an motor dönüp çalışmadığına göre elektrik arızası var....
Elektrik te şundan olabilir ya konjektör yanmıştır ya da buji....Bobin yandığı zaman anlamak zor...Çünkü belli belirsiz olsada ateşler sağlam görüntüsü verir.... Aslında yanıktır ve bujiyi patlatmaz.... En iyisi yenisini takıp denemek....

nukrozamrud
09 Kasım 2009, 21:04
Motorumu cumartesi tamirciye bıraktım. Yanımda baya uğraştı çalıştırmak için
Elektrik aksamında bişi olmadığını söyledi.
Karbüratörüde gözümün önünde çıkardı temizledi ama yine çalışmadı.
Son çare motoru açcaz dedi.Bıraktım motoru orda.
Nyse bgn gittim silindirin ve pistonun gittiğini söyledi.Yenisini takmış Yağlamaylan ilgili bi sorun olabileceği için bişiler bişiler daha deiştircekmiş...
Sonuç:İşçilik dahil 170 lira.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:12 ----------

Değişenler:
1-silindir piston segman komple sıfır
2-keçe takımı
3-conta takımı
4-klepe
Motoru yrn akşam alıcam kısmetse... Eğer güzel olursa burdan herkese Bornova merkezdeki Sinan ustayı tavsiye edicem...

CBR700F
09 Kasım 2009, 21:22
normal fiyat gibi geldi bana geçmiş olsun. bende ateşlemedendir diyecektim ama sorun çözülmüş anlaşılan

nukrozamrud
09 Kasım 2009, 21:29
normal fiyat gibi geldi bana geçmiş olsun. bende ateşlemedendir diyecektim ama sorun çözülmüş anlaşılan

Saolasın yinede...
Bide bnm motor daha önceden bayaa bi rektifiye olduğu için son hızı (120km) yüksekmiş. 125 cc olcakmış nerdeyse:)
Ama artık normal ölçülerine geldiği için silinidr. 120 zor görünüyo...