Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki250R-HyosungGT250R-YamahaYzfR125-ApriliaRS125-DerbiGPR125-HondaCBR125R
ersinkecis
30 Ekim 2009, 07:05
Selam. Bu mesajin tekerrur edebilecegini tahmin ettigim icin forumda aratma yapip usenmeden cikan sonuclarin hepsini tek tek okudum arkadaslar. ikili karsilastirmalar yapilmis ancak sanirim bu kategoride benzer bir konu basligi daha yok.
A2 ehliyetimi henuz almadim. 26 aralik 2009 da sinav var. ehliyetin akabinde hemen bir baslangic motoru almayi dusunuyorum. racing motorlardan hoslandigim icin dusuk hacimli - yuksek hacimli motordan baslamak saglik acisindan iyi olmaz diye dusundum. :) - bir racing motor almak istiyorum. yaptigim detayli arastirmalar sonucunda eleye eleye bu asagidaki motorlara kadar getirebildim listeyi:
Kawasaki 250 R
Hyosung / S&T Kanuni GT 250 R
Yamaha YZF R125
Aprilia RS 125
Derbi GPR 125
Honda CBR 125 R
gorunus olarak bir 600 luk veya 1000 likten geri kalmayan. guc olarak ise bir acemiyi öldürmeyecek kadar gucu olan. servis agi mumkun mertebe genis olan. parca fiyatlari uygun olan. hatta mumkunse az sorun cikartan. ikinci el fiyatlari uygun olan (zira sifir alacak gucum yok. ikinci el alacagim) bir motor! :silent:
emomen
30 Ekim 2009, 09:25
Selam. Bu mesajin tekerrur edebilecegini tahmin ettigim icin forumda aratma yapip usenmeden cikan sonuclarin hepsini tek tek okudum arkadaslar. ikili karsilastirmalar yapilmis ancak sanirim bu kategoride benzer bir konu basligi daha yok.
A2 ehliyetimi henuz almadim. 26 aralik 2009 da sinav var. ehliyetin akabinde hemen bir baslangic motoru almayi dusunuyorum. racing motorlardan hoslandigim icin dusuk hacimli - yuksek hacimli motordan baslamak saglik acisindan iyi olmaz diye dusundum. :) - bir racing motor almak istiyorum. yaptigim detayli arastirmalar sonucunda eleye eleye bu asagidaki motorlara kadar getirebildim listeyi:
Kawasaki 250 R
Hyosung / S&T Kanuni GT 250 R
Yamaha YZF R125
Aprilia RS 125
Derbi GPR 125
Honda CBR 125 R
gorunus olarak bir 600 luk veya 1000 likten geri kalmayan. guc olarak ise bir acemiyi öldürmeyecek kadar gucu olan. servis agi mumkun mertebe genis olan. parca fiyatlari uygun olan. hatta mumkunse az sorun cikartan. ikinci el fiyatlari uygun olan (zira sifir alacak gucum yok. ikinci el alacagim) bir motor! :silent:
öncelikle 125 ve 250 cc motorları karşılaştırman dogru olmamış, sen direkt 600 lükle başla...
125 kategorisinde ;
4 zamanlı için sana tavsiyem YZF (görüntüvar fazla performans alamassın)
2 zamanlılar için bence en iyi 2 model zaten yukarıda yazılmış ama RS ten başkasını tanımam. (görüntü ve performans bir arada ama pahalı )
250 kategorisinde;
tabiki kawasaki 250r (görüntü,performans,kalite...)
sen önce 250 mi 125 mi alacaksın ona karar ver.:cat:
ufuktan
30 Ekim 2009, 09:56
hoşgeldiniz
* alacağınız motosikletten beklentiniz önemlidir
*Bütçe önemlidir
*boy-kilo önemlidir
*125-250 cc hangi kategori ? buna karar vermeniz önemlidir ( alıp satarım , değişimler maddi olarak beni yormaz diyorsanız 125-250 sıralamasını izlemek lazım .... yok ben aldığım zaman en az 2 yıl kullanırım diyorsanız direkt 250cc kategorisine bakmanız gerekecek )
* yazdığınız tüm marka modellerin kendince + ve - leri var ...
cakalaz
30 Ekim 2009, 11:34
Yanlış bir karsılastırma olmuş. 125 cc ler ile 250 cc ler karsılastırılamaz! Baslangıc motoru olarak soruyorsan; Fiyat ve görsellik bakımından GTR 250 derim !
ersinkecis
30 Ekim 2009, 12:11
oncelikle cevaplar icin cok tesekkurler. cakalaz kardesin dedigi gibi amacim bir baslangic motoru almak. belki yeterince acik yazamadim, kusura bakmayin. ancak ehliyeti 1-2 ay sonra alacak olmam ve acemi olmam munasebetiyle ayrica madden de cok ferah birisi olmayip orta halli bir gariban olmam dolayisiyla sık araliklarla motor degistirebilecegimi sanmiyorum. yasim 34, boyum 1.83 ve kilom 80. iki teker tecrubem de cok az. (trafik mahiyetinde yazacak olursak; 4 tekerle trafik tecrubem 15+ sene)
bir 600 luk ile 1000 lik veya bir 1300 luk racing arasinda epeyce buyuk farklar oldugunu biliyorum. ancak bir 125 ile 250 arasinda o denli buyuk farkliliklar var mi? veya ne gibi onemli farkliliklar var? yanlis anlasilmasin, ogrenmek amaciyla soruyorum. ben otomobil bilgimle yorumlayabiliyorum sadece. bakiyorum bir 250R ile veya GT250R ile RS125 in agirliklari da beygir gucleri de asagi yukari ayni hatta RS125 in son hizi ikisinden de fazla fabrika verisine gore 200km/h. hangi verileri baz alarak ayrim yapmak lazim?
bir de bu motosikletleri teknik veriler acisindan ziyade oncelikle baslangic motoru olarak uygun olup olmadigi, teknik servisi, yedek parcasi, ikinci el degeri (satis acisindan degil, alim gucu acisindan) gibi kriterleri goz onunde tutarak yeniden yorumlamanizi istirham ediyorum...
tesekkurler...
ufuktan
30 Ekim 2009, 12:20
oncelikle cevaplar icin cok tesekkurler. cakalaz kardesin dedigi gibi amacim bir baslangic motoru almak. belki yeterince acik yazamadim, kusura bakmayin. ancak ehliyeti 1-2 ay sonra alacak olmam ve acemi olmam munasebetiyle ayrica madden de cok ferah birisi olmayip orta halli bir gariban olmam dolayisiyla sık araliklarla motor degistirebilecegimi sanmiyorum. yasim 34, boyum 1.83 ve kilom 80. iki teker tecrubem de cok az. (trafik mahiyetinde yazacak olursak; 4 tekerle trafik tecrubem 15+ sene)
bir 600 luk ile 1000 lik veya bir 1300 luk racing arasinda epeyce buyuk farklar oldugunu biliyorum. ancak bir 125 ile 250 arasinda o denli buyuk farkliliklar var mi? veya ne gibi onemli farkliliklar var? yanlis anlasilmasin, ogrenmek amaciyla soruyorum. ben otomobil bilgimle yorumlayabiliyorum sadece. bakiyorum bir 250R ile veya GT250R ile RS125 in agirliklari da beygir gucleri de asagi yukari ayni hatta RS125 in son hizi ikisinden de fazla fabrika verisine gore 200km/h. hangi verileri baz alarak ayrim yapmak lazim?
bir de bu motosikletleri teknik veriler acisindan ziyade oncelikle baslangic motoru olarak uygun olup olmadigi, teknik servisi, yedek parcasi, ikinci el degeri (satis acisindan degil, alim gucu acisindan) gibi kriterleri goz onunde tutarak yeniden yorumlamanizi istirham ediyorum...
tesekkurler...
125 cc yi geçelim o zaman... sizin için 2 şık kalır GT250r ve ZX250R .... hem boyut , hem uzun süre kullanma planınızdan dolayı ... bütçenize bakarak kararı siz verebilirsiniz ..... bu 2 makinada çift silindirlidir ... uzun süre sıkılmadan kullanabilirsiniz !!!
cakalaz
30 Ekim 2009, 14:09
Anlaşılan iLLa Supersport tarzları ile ilgileniyosun. O zaman ona göre yorum yapalım...
Gerek fiziki yapın gerek uzun süre kullanacağını söylemen nedeniyle 125 cc tavsiye etmiyorum. Cünkü cok cabuk sıkılacak yeni arayıslara gireceksin. SENİ tatmin etmeye yetmeyecek.
Yalnız 250 cc bir motor alırsan uzun süre kullanır ve sıkılma olasılığın oldukca düşük olur.ASlında 2 zamanlı 125 cc ler de senin tatmin edebilecek seviyede yalnız bakımı parçası derken iş büyüyor. Sen yine 250 cc 4 zamanlılara bak :)
GTR Ninjaya göre oldukca ucuz... 55oo e GTR alabiliyorken 7ooo den aşağıda Ninja alamıyorsun. Bu yüzden GTR diyorum; Emin oL pişman olmazsın !
hyo ve kawa arasında kalacaksın bu gidişle,
hyonun 2.eli oldukça geniş, kawanın ise çok az, hyo kawaya göre biraz daha kalıplı ağır, ama kawanın adı yeter... ee seçim sana kalmış git gör 2 motoruda ona göre karar ver derim ben
ersinkecis
30 Ekim 2009, 15:43
ok. durum anlasildi. tesekkurler...
ps. bu arada "Bu konuya 7 cevap yazıldı 131 kere görüntülendi" diyor sistem
ancak ankete katilan fazla arkadas yok. mesajlari okuyan arkadaslar ankete
de cevap verirlerse yazdiklarimizdan daha cok insan faydalanabilir...
tekrar tesekkurler...
Syanur
30 Ekim 2009, 15:56
oncelikle cevaplar icin cok tesekkurler. cakalaz kardesin dedigi gibi amacim bir baslangic motoru almak. belki yeterince acik yazamadim, kusura bakmayin. ancak ehliyeti 1-2 ay sonra alacak olmam ve acemi olmam munasebetiyle ayrica madden de cok ferah birisi olmayip orta halli bir gariban olmam dolayisiyla sık araliklarla motor degistirebilecegimi sanmiyorum. yasim 34, boyum 1.83 ve kilom 80. iki teker tecrubem de cok az. (trafik mahiyetinde yazacak olursak; 4 tekerle trafik tecrubem 15+ sene)
bir 600 luk ile 1000 lik veya bir 1300 luk racing arasinda epeyce buyuk farklar oldugunu biliyorum. ancak bir 125 ile 250 arasinda o denli buyuk farkliliklar var mi? veya ne gibi onemli farkliliklar var? yanlis anlasilmasin, ogrenmek amaciyla soruyorum. ben otomobil bilgimle yorumlayabiliyorum sadece. bakiyorum bir 250R ile veya GT250R ile RS125 in agirliklari da beygir gucleri de asagi yukari ayni hatta RS125 in son hizi ikisinden de fazla fabrika verisine gore 200km/h. hangi verileri baz alarak ayrim yapmak lazim?
bir de bu motosikletleri teknik veriler acisindan ziyade oncelikle baslangic motoru olarak uygun olup olmadigi, teknik servisi, yedek parcasi, ikinci el degeri (satis acisindan degil, alim gucu acisindan) gibi kriterleri goz onunde tutarak yeniden yorumlamanizi istirham ediyorum...
tesekkurler...
Çok doğru...:cat: Öncelikle boy ve kilo olaylarını geçelim bi zahmet. Zaten çok fazla seçeneğimiz yok. bikere siz race de karar kılmışsınız. Karar vermiş olmanız çok güzel. Yani şu boydasınız/kilodasınız ozman naked yada cruiser öneririm diyerek muhabbeti dallandırmayalım. İkincizi bahsi geçen motorlar birbirlerine epey yakın özellikte. Ozaman sizden değil, motorlardan bahsedelim artık.
Öncelikle gerçekten SS/race merakınız olduğuna göre Yamaha ve hondanın SADECE görüntü dışında hiçbirşey vaat ve temin etmiyen modellerini hemen geçiyorum. Paranızı boşa harcamayın, hele de yamaha gibi aşırı kazık fiyattan satılan motora...
Gelelim Aprilia RS125 e....Evet bu konuda haklısınız bu 125 lik ile diğer 250liklerin aynı kategoride olduğunu düşünebilirsiniz. Ama şuanda kendime ihanet ederek söylüyorum ki; RS125 ten uzak durun. Neden?...; Yedek parça, yaygın servis, ve 2.el demişsiniz... Bunların hepsine köküne kadar terstir bu alet.Ha arıza çıkartır anlamında mı? Kesinlikle hayır. Bu motor avrupada çok tutuyor çünkü aprilia avrupada yaygın, yedek parçası sıkıntılı değil en azından. Performans olarak bakarsak "en iyisi" bence. Hatta Hyo ya nal toplatıyor, çok net... Ama 2 zamanlıdan bi haberseniz, ben motoruma gözüm gibi bakcam demezseniz, en kaliteli full sentetik yağı arayıp bulcam, bıkmadan usanmadan bakımını düzenli yapacam, olurda gerekirse rektefiyesiyle de uğraşacam, vakit ayıracam demezseniz 2nizinde selameti için uzak durun Apriliadan. Ha buarada benim önüme 10 kere yarı fiyatına kawasaki koysalar ben 10unda da RS 125 alırım çünkü ben manyağım orası ayrı.
Gelelim şimdi 250 liklere. Şimdi 4 japon arasında 600 lük karşılaştırması yapan insanlara uyuz olurum ve de konulara cevap yazmam. Neden? Çünkü 4 firma da gerek 600lük gerek 1000lik modellerinde birbirinden iyidir. Ha birisi biraz daha iyidir ama o da sürcüye kalmıştır. Gider gönlünün istediğini alırsın. Ama gel gelelim burada durum aynı değil. Kawasaki dururken Hyosung a dönüp bakmak olmaz(bence). Ha nezaman ben beklentilerimi düşürdüm mümkün olduğunca ucuza bişey alıyım derseniz tamm derim Hyosunga bakabilirsiniz. Kalite farkı var çünkü. Hyosung ucuzmuş 2. elde...İyi de neden? Hyosung aynı motoru, 250li lik naked ve CRUISERinde de kullnaıyo...İşte bu yüzden uzun bi süre KRANK problemi yaşadılar bence. Kawasaki ise aynı Aprilia gibi bu işi ciddiye alıyo ve yamaha ve honda gibi sadece görüntüden ibaret bi motor üretmiyor(bu sınıf için). Özen ve kalite önemlidir benim için. 2.ellerinde çok bi fiyat farkı olduğuna da inanmıyorum. En azından sağlamlığı tescil edilmiş bi motor alıyosunuz... Ama ben parasal konuda sıkıntılıyım, dişimi sıkıp Kawa alcağma Hyosung alırım derseniz sizin kararınızdır saygı duyarım. Zaten Hyo almayın demiyorum, benim dediğim; At ile Eşşeği karıştırmayalım...
gkhnkzy
30 Ekim 2009, 15:58
bende 125cc'ye hiç bulaşma derim.. 180 boy,80 kilo... cbr 125r ile yokuşta 120 km.den 100 km.ye kadar düşebiliyordu... hyosoung gt250r ile her şekilde arabaya çok rahat kafa tutabiliyorum.
(kalıplı olduğu için hyosoung gt250r, sağlam olduğu için ninja 250) bu ikisi arasında bende çok gittim geldim.. ama ancak gt250r gözümü doyurabildi benim.. hem ninja'dan ucuz olduğu için..
sağlam, temiz ve uygun bir gt250r bulabilirsen al derim ben..
deli_mavi
30 Ekim 2009, 16:00
Havasini civasini birakin devir milenniumu 9 gecti....
halen analog saat kullaniyorlarsa....(ucuz politika)
Halen markayi lanse ederken tarzini tasarimini standart tutuyorsa...(abileninin eksik etegi)
Dicek sozum yok....
Hyosungda tasarim yok...
Kawasaki teknoloji fakiri....
:mrgreen:
tasarim+teknoloji=benim gordugum gpr125...Ama keske 4 zamanli bir 250 lik motor olsaydi...
Syanur
30 Ekim 2009, 16:17
Havasini civasini birakin devir milenniumu 9 gecti....
halen analog saat kullaniyorlarsa....(ucuz politika)
Halen markayi lanse ederken tarzini tasarimini standart tutuyorsa...(abileninin eksik etegi)
Dicek sozum yok....
Hyosungda tasarim yok...
Kawasaki teknoloji fakiri....
:mrgreen:
tasarim+teknoloji=benim gordugum gpr125...Ama keske 4 zamanli bir 250 lik motor olsaydi...
Canı gönülden katılıyorum ama onlarında olayı 2 zamanlı oluşlarında yatıyo zaten...:cat: GPR yada RS aynı sayılır. Hoşuma giden özelliğide bu zaten; herkezin harcı değil bu motorlar. Bilen ile bilmeyen:bounce:, anlayan ile anlamyan bir olur mu hiç...:P
ersinkecis
30 Ekim 2009, 16:17
Çok doğru...:cat: Öncelikle boy ve kilo olaylarını geçelim bi zahmet. Zaten çok fazla seçeneğimiz yok. bikere siz race de karar kılmışsınız. Karar vermiş olmanız çok güzel. Yani şu boydasınız/kilodasınız ozman naked yada cruiser öneririm diyerek muhabbeti dallandırmayalım. İkincizi bahsi geçen motorlar birbirlerine epey yakın özellikte. Ozaman sizden değil, motorlardan bahsedelim artık.
Öncelikle gerçekten SS/race merakınız olduğuna göre Yamaha ve hondanın SADECE görüntü dışında hiçbirşey vaat ve temin etmiyen modellerini hemen geçiyorum. Paranızı boşa harcamayın, hele de yamaha gibi aşırı kazık fiyattan satılan motora...
Gelelim Aprilia RS125 e....Evet bu konuda haklısınız bu 125 lik ile diğer 250liklerin aynı kategoride olduğunu düşünebilirsiniz. Ama şuanda kendime ihanet ederek söylüyorum ki; RS125 ten uzak durun. Neden?...; Yedek parça, yaygın servis, ve 2.el demişsiniz... Bunların hepsine köküne kadar terstir bu alet.Ha arıza çıkartır anlamında mı? Kesinlikle hayır. Bu motor avrupada çok tutuyor çünkü aprilia avrupada yaygın, yedek parçası sıkıntılı değil en azından. Performans olarak bakarsak "en iyisi" bence. Hatta Hyo ya nal toplatıyor, çok net... Ama 2 zamanlıdan bi haberseniz, ben motoruma gözüm gibi bakcam demezseniz, en kaliteli full sentetik yağı arayıp bulcam, bıkmadan usanmadan bakımını düzenli yapacam, olurda gerekirse rektefiyesiyle de uğraşacam, vakit ayıracam demezseniz 2nizinde selameti için uzak durun Apriliadan. Ha buarada benim önüme 10 kere yarı fiyatına kawasaki koysalar ben 10unda da RS 125 alırım çünkü ben manyağım orası ayrı.
Gelelim şimdi 250 liklere. Şimdi 4 japon arasında 600 lük karşılaştırması yapan insanlara uyuz olurum ve de konulara cevap yazmam. Neden? Çünkü 4 firma da gerek 600lük gerek 1000lik modellerinde birbirinden iyidir. Ha birisi biraz daha iyidir ama o da sürcüye kalmıştır. Gider gönlünün istediğini alırsın. Ama gel gelelim burada durum aynı değil. Kawasaki dururken Hyosung a dönüp bakmak olmaz(bence). Ha nezaman ben beklentilerimi düşürdüm mümkün olduğunca ucuza bişey alıyım derseniz tamm derim Hyosunga bakabilirsiniz. Kalite farkı var çünkü. Hyosung ucuzmuş 2. elde...İyi de neden? Hyosung aynı motoru, 250li lik naked ve CRUISERinde de kullnaıyo...İşte bu yüzden uzun bi süre KRANK problemi yaşadılar bence. Kawasaki ise aynı Aprilia gibi bu işi ciddiye alıyo ve yamaha ve honda gibi sadece görüntüden ibaret bi motor üretmiyor(bu sınıf için). Özen ve kalite önemlidir benim için. 2.ellerinde çok bi fiyat farkı olduğuna da inanmıyorum. En azından sağlamlığı tescil edilmiş bi motor alıyosunuz... Ama ben parasal konuda sıkıntılıyım, dişimi sıkıp Kawa alcağma Hyosung alırım derseniz sizin kararınızdır saygı duyarım. Zaten Hyo almayın demiyorum, benim dediğim; At ile Eşşeği karıştırmayalım...
cok guzel analiz etmissiniz ruh yapimi ve yazdiklarimi. tesekurler. yazdiklariniz cok isime yarayacak. simdi ehliyete kadar parayi denklestirme olayi kalmis oluyor. denklestirebilirsek Kawasaki 250R, denklestiremezsek, eksik kalirsa Hyosung GT250R (bu arada Hyosung ile S&T Kanuni arasinda bazi teknik farkliliklar ordugunu gordum nette yaptigim arastirmalarda ona da bilahare deginelim insallah) bakicaz...
ayarsızWELED
30 Ekim 2009, 16:19
hyo 250 r derim çünkü digerlerine göre racing tadını verebilecek en ideal motor.fiyatıda oldukça iyi trafikte ise farkedilmeme gibi bi durumun yok.ben bir kere kullandm çok zevkli bi sürüş deneyimi oldu :)
ersinkecis
30 Ekim 2009, 16:28
iste bilahare: nasrettin hocanin dedigi gibi aklimda duracagina midemde dursun hesabi, soralim simdi. baktim mesaj yazan arkadaslar arasinda GT250R kullananlar mevcut.
Hyosung GT250R ile S&T Kanuni GT250R arasindaki teknik farkliliklar neler?
mesela soyle bir tablo buldum nette (dogru mudur bunlar?):
GT250R_________ Hyosung________ S&T Kanuni
_______________ _______________ ____________________________
EORU 3_________ Yok____________ Var
Yakit Sistemi__ Karburator_____ Cok noktali BOSCH Enjeksiyon
Katalizor______ Tek____________ Cift
Gosterge Paneli Eski___________ Yeni
Oksijen Sensoru Yok____________ Var
Motor Gucu_____ 20,5Kw_________ 21,5Kw
Alternator Gucu 210Watt________ 250Watt
Maksimum Devir_ 10500rpm_______ 11000rpm
Devre Kesici___ Yok____________ Var
crazydesng
30 Ekim 2009, 16:39
ben sızın durumunuzda olsam insan karar veremıyorkı ..
hyo cok kaslı duruo kawa da marka ama hyo derdım gösderişi güzel.ama kalıte dersen kawa..
ama ne dıyoruz allah kazasız belasız olanını nasıp eder inş.
deli_mavi
30 Ekim 2009, 16:46
Fren sistemini goz ardi etmeyiiinnnn...hyolarda onde cift disk var....:cat:
Syanur
30 Ekim 2009, 16:47
iste bilahare: nasrettin hocanin dedigi gibi aklimda duracagina midemde dursun hesabi, soralim simdi. baktim mesaj yazan arkadaslar arasinda GT250R kullananlar mevcut.
Hyosung GT250R ile S&T Kanuni GT250R arasindaki teknik farkliliklar neler?
mesela soyle bir tablo buldum nette (dogru mudur bunlar?):
GT250R Hyosung S&T Kanuni
-----------------------------------------------------------------
EORU 3 Yok Var
Yakit Sistemi Karburator Cok noktali BOSCH Enjeksiyon
Katalizor Tek Cift
Gosterge Paneli Eski Yeni
Oksijen Sensoru Yok Var
Motor Gucu 20,5Kw 21,5Kw
Alternator Gucu 210Watt 250Watt
Maksimum Devir 10500rpm 11000rpm
Devre Kesici Yok Var
Hocam araştırmacı kişiliğinizden ötürü kutluyorum sizi. Burada okadar haybeye konu açanlar var ki yeni motor alacam diye...
Ben Hyo meraklısı olmadığım için olabildiğince cevap vereyim;
1- Karbüratör olayı ST kanuniye geçmeden önce değişmişti. Yani bi yılın altındaki Hyo modelleri Karbüratörlü, o yıldan sonra çıkanlar(sanırım 2007 ama emin değilim) ve ST ler karbüratörsüz.
2- ST de gösterge paneli gibi şeyleri biraz cilaladılar doğal olarak. yani bir kaç şey daha yeni yada modern durumda diyebiliriz. o yüzden daa cazip geliyor bana. Ancak bildiğim kadarıyla ST ler eski Hyo lar gibi direk yurt dışından getirilip satılmıyor. Parçalar buraya geliyor ve burada birleştiriliyor, üzerine ST yazılıyor ve satılıyor. Daha kãrlı galiba. Ama bazı arkadaşlarımız da buradaki işçilik konusunda endişe duyduklarını belirtmişlerdi. Haklı olabilirler. Ama önemli olan buradaki ST markasının bu konuya nekadar para ayırdığı. Yani yeterli techizatı ve tecrübeli+kaliteli işçileri çalıştırıp montaja+kontrollere vakit ayırırsanız, dışardan gelen temel parçalar dışında burada eklediğiniz parçalara(mesela fren veya debriyaj teli diyelim) cimrilik yapmadan bütçe ayırırsanız DÜNYANIN HERYERİNDE iyi işçilik elde edersiniz. Zaten şu devirde hangi markaların çinde üretildiğini biliyoruz ama adamlar kaliteden ödün vermiyorlar hala. Sonuçta Hyo da kore malı da olsa önceki ürünlerini çinde üretiyordur heralde...
3- Motor gücü açısından bi değişiklik olsa olsa belki hava filtresi yada benzeri bişeyle oyananmış/değiştirilmiştir ve daha fazla güç ürettiği iddia ediliyordur. Onun dışında motorda bi değişiklik yok. Buarda motor demişken Hyo nun hava soğutmalı olduğunu da önemle belirteyim. Bu önemli bi eksi benim için(üzerinde hava+yağ soğutma yazar siz ona bakmayın. Benim monitörümde de magicbright özelliği var mesela...göz boyama işte:mrgreen:)
4- Max devir olayı biraz sakat. Dediğim gibi önceden krank kırma problemleri gösteriyordu Hyo ama sonradan düzeltildi deniyor. Belki onu da garantilemek için devir kesici kullanıyolardır artık.
Bu sizin bildiklerinizi çoğu motor sahipleri bile bilmiyordur. Emin olun. Hatta dikkat eddiyseniz anca trafikte dikkat çekmekten, 600lük hatta 1000lik görüntüsü vermesinden, kaslı görünmesinde bahsedilir çok. Teknik, taktik bilgisine önem veren azdır. Tamam görüntü çok önemli evet ama kompleksli olmanın da bi alemi yok bence. O yüzden cevap çok alamayabilirsiniz. Önemli olan sizi yanlış yönlendirmemek. Motor sahipleri motorlarından memnun olduğunu söyliyebilirler ancak siz siz olun hem Kawaya hemde Hyo ya binmeden kara vermeyin. "Sonra bilseydim böyle olduğunu...:salut:" demezsini...:)
Araştırmaya devam...:cat:
hell_rideRR
30 Ekim 2009, 17:03
kawasaki hiç düşünme bile dostum
ersinkecis
30 Ekim 2009, 17:11
kawasaki hiç düşünme bile dostum
baktim avatariniz altinda Kawasaki ZX6R kullandiginiz yaziyor.
Kawasaki 250R kullandiniz mi? yoksa genel olarak kullanmakta oldugunuz
Kawasaki'nin servisi, yedek parcasi vb. sorunlardan dolayi mi dusunme
diyorsunuz? biraz acarsaniz sevinirim.
bu arada Ankara'da Kawasaki yetkili satici ve servisi www.ulusanmotor.com
ayni sekilde GT250R icin de Ankara yetkili satici ve serivis dortkirkdort motor
adinda bir firma www.4-44motor.com/index.php
bunlar hakkinda olumsuz bir tecrube yasayan arkadas var midir Ankara'da?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:09 ----------
Hocam araştırmacı kişiliğinizden ötürü kutluyorum sizi. Burada okadar haybeye konu açanlar var ki yeni motor alacam diye...
.....
Araştırmaya devam...:cat:
tesekkur ederim hocam. sizler gibi ustadlar sayesinde sora sora bagdat bulunur hesabi ogrenicez bu isi baska yolu yok. :)
hell_rideRR
30 Ekim 2009, 17:13
motorun performansı görünüsü sizi memnun etme yönünden söyledim hgiç kullanmadım fakat kullanan bir iki tanıdığım var öve öve bitiremiyorlar tek sıkıntı cekiceğin nokta yedek parça pahalılığı olur maddi sorunum yok diyorsan kesinlikle almalısın
Syanur
30 Ekim 2009, 17:19
tesekkur ederim hocam. sizler gibi ustadlar sayesinde sora sora bagdat bulunur hesabi ogrenicez bu isi baska yolu yok. :)
Rica ederim hocam, ne demek. Yardımcı olabildiysek... Ama ben üstad değilim. Hakkatten. Burada bu ve benzeri konularda üstadlar var(bizaat tanımıyorum ama biliyorum kendilerini) ve henüz buraya yazan olmadı. Benimkisi daha çok araştırma-okuma-öğreneme tecrübeleri üzerine dayalı. Kolay gelsin.
ersinkecis
31 Ekim 2009, 19:18
gorunen o ki konuyla alakali hazirladigim anketin ibresi de tam dogruyu gosteriyor. sapma yok. siralama cok hos. :)
ufuktan
31 Ekim 2009, 19:24
ST kanuni GT250R hayırlı olsun .... :cat:
barok34
31 Ekim 2009, 19:25
bu konuda epey bi araştırmış forumları okumuştum ben de ama hyo'ya kawa motoru takmak gerekti benim beğendiğim bi makine ortaya çıkması için sonuç da vazgeçtim :)
Yani aslında herkezin kendi görüşü ve zevk meselesi teknik olarak da bütün motorların verileri ve bilgileri kendi topiclerinde kullanıcı yorumları var.
Sen böyle bir durumda burdan çıkan sonuca göre değil kendi gönlünden geçen motoru alacaksın.
Bence sen söyle hangisini almak istiyorsun birisi kesin seni cezbediyordur :cherry:
Bir RS125 kullanıcısı olarak,uğraşmayacaksanız 2 zamanlı motora hiç bulaşmamanızı öneririm.Çünkü eğer tam sentetik 2 zamanlı yağ arayıp bulmazsanız,motoru zorlamadan önce iyice ısıtmazsanız en iyi performansı alamazsınız.Hatta uzun dönemde problem bile açabilir bu söylediklerimle uğraşmazsanız.200km/s yapamaz,ama 175-180 rahat görebildiğini videolardan biliyorum.Ama çok atik,güçlü ve hafiftir.Bildiğim kadarıyla 160kg civarındaki Hyosung'un gücü 29hp idi.RS125 28hp ve 127kg ağırlığa sahip.Yakıt konusunda baya cömerttir ama yaktığı kadar da gider.Seçim sizin ama dediğim gibi uğraşamayacaksanız 2 zamanlı motora bulaşmamanız en iyisidir.
iste bilahare: nasrettin hocanin dedigi gibi aklimda duracagina midemde dursun hesabi, soralim simdi. baktim mesaj yazan arkadaslar arasinda GT250R kullananlar mevcut.
Hyosung GT250R ile S&T Kanuni GT250R arasindaki teknik farkliliklar neler?
mesela soyle bir tablo buldum nette (dogru mudur bunlar?):
GT250R_________ Hyosung________ S&T Kanuni
_______________ _______________ ____________________________
EORU 3_________ Yok____________ Var
Yakit Sistemi__ Karburator_____ Cok noktali BOSCH Enjeksiyon
Katalizor______ Tek____________ Cift
Gosterge Paneli Eski___________ Yeni
Oksijen Sensoru Yok____________ Var
Motor Gucu_____ 20,5Kw_________ 21,5Kw
Alternator Gucu 210Watt________ 250Watt
Maksimum Devir_ 10500rpm_______ 11000rpm
Devre Kesici___ Yok____________ Var
euro 3 olayı bi kaç parçada vida yerleri 1-2 cm farklı odur gerisine aldanma(çok çevreye daha faydalı kirletmez faso fiso)
STlerde enjeksiyon var bu doğru fakat yakıta katkısı varmı? %0.001 kadar! artı olası bir bozukluk durumunda eski sistemi hertürlü usta yapabilirken yeni enjeksiyonları kendi yetkili servisleri bile yapamıyorlar(neyseki garanti diye birşey var değiştiriyorsun-başıma geldimi dersen, gelmedi-)
Gösterge paneli çok janjanlı 09 ve sonrası modellerde kontağı cevirince bi redline yapıyo sonra sıfırlanıyo falan hertürlü şekil yani
motor gücü tamamiyle aynı..
Devir kesici olduğu yazsada yok:) ama kullanıcılar artık akıllandı altlarındaki motorun 250lik olduğu bilincinde kullanıyorlar bu yüzden uzun zamandır krank falan diye ağlayan yok..
Birde kawa tek, hyo çift ön fren diskine sahip olsada, tüm hyo kullananlar bilir frenlemesi kötüdür motorun(o senin pilotaj hatan falan diye polemik yapmayın doğruya doğru konuşuyoruz şurda:P)
Birkaç yerde gördüğüm testlerde kawanın frenajının daha etkili olduğunu söylemeden geçemem.
Gönül ister umarız para sorunun olmaz kawa alırsın yoksa hyo al, 2 türlüde pişman olmazsın seni uzun süre götürürler!!
ersinkecis
01 Kasım 2009, 04:48
Sen böyle bir durumda burdan çıkan sonuca göre değil kendi gönlünden geçen motoru alacaksın.
Bence sen söyle hangisini almak istiyorsun birisi kesin seni cezbediyordur :cherry:
gonul 600+ cc bir motor istiyor hatta en az 1000cc
ama ben gonlumun dedigine degil, aklimin dedigine kulak veririm genelde. :)
bu ozelligim sayesinde pek hayalkirikligina da ugramam isin dogrusu...
su durumda gonul yukseklerden ucsa da 250cc kategorisinde kawa diyor.
ancak akil ozellikleri ve parasi kiyaslandiginda hyo diyor. :)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:38 ----------
ST kanuni GT250R hayırlı olsun .... :cat:
evet. kararim o... mantik evliligi yapicaz. :)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:41 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:39 ----------
Bir RS125 kullanıcısı olarak,uğraşmayacaksanız 2 zamanlı motora hiç bulaşmamanızı öneririm.Çünkü eğer tam sentetik 2 zamanlı yağ arayıp bulmazsanız,motoru zorlamadan önce iyice ısıtmazsanız en iyi performansı alamazsınız.Hatta uzun dönemde problem bile açabilir bu söylediklerimle uğraşmazsanız...
bir "caylak" olarak sanirim "o kadar detayli ugrasamam" diye dusunuyorum.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:48 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:41 ----------
...olası bir bozukluk durumunda eski sistemi hertürlü usta yapabilirken yeni enjeksiyonları kendi yetkili servisleri bile yapamıyorlar...
otomobillerde de durum cok farkli degil aslinda. bir torosu broadway i dogani sahini kartali nereye goturursen gotur tamir edebiliyorlar ama sistem karmaşıklaştıkça is zorlasiyor ve cekirdekten yetisme ustalar icinden cikamiyorlar. mecbur yetkili serviste cozum ariyorsun. oyle olunca da fiyat kallavi oluyor. motosiklette de durum pek farkli degil demekki soyledigine gore!
peki hemen aklima gelen bir soruyu GENEL'e sorayim:
otomobillerde hemen hemen her markaya yan sanayi ve yan servis olmasina ragmen orjinal yetkili servisi ayarinda bakan ve o ayarda parca degisimi vs. si yapan BOSCH servisler gibi bir markanin servis agi var midir yan sanayi olarak?
Yok öyle birşey, bosch servisleri motora bakmıyorlar. Zaten adam gibi motor ustasını motorcularda bile zar zor buluyoruz. Sıfır ve garantili alırsan her iki markanın da servisine gitmen gerekir. Ama ikinci elde bu şart değil. Ankara'da en az 3-4 tane sağlam motor ustası var. Birisine gidersin. Zamanı gelince yardımcı oluruz.
Hyo-kawa olayına gelirsek. İkisi de adam gibi kullanımda seni yıllarca zevkle götürür. Her ikisi de gayet güçlü motorlar ve her ikisinde de parça sorunu yok. hatta hyo parçalarını piyasada daha bol ve ucuza bile bulabiliyorsun. Yıllardır en çok satan 250 cc motor ne de olsa. Kawa daha kaliteli izlenim veriyor ama hyo da kalitesiz bir motor değil. Fiyat olayı zaten kişinin duygusal boyutuna kalıyor :) S&T veya hyo olması da çok farketmiyor. Bir yerde test yapmışlardı karbüratörlü hyo enjeksiyonlu S&T den bile daha az yakmıştı :)
Buradaki esas önemli nokta her iki motorun da oturum şekli. ikisini de gör incele ve üzerine bin. Hatta mümkünse biraz kullan. sana en rahat en uygun olanı veya en çok hoşuna gideni seç. Kawa biraz daha dik oturumlu, hyo ise biraz daha spor oturumlu. Ben her gün şehir içinde kullanacağım dersen belki kawa oturum açısından daha rahat olabilir. Gün aşırı kullanacağım ve daha çok racing tipi istiyorum dersen hyo daha uygun olabilir. Tabi kişiye göre de değişir bu durum.
en önemli konu ise full koruma takıl, motor üstünde biraz paranoyak ol. O zaman senin ve motorunun ömrü uzun olur.:cat:
ersinkecis
04 Kasım 2009, 02:33
en önemli konu ise full koruma takıl, motor üstünde biraz paranoyak ol. O zaman senin ve motorunun ömrü uzun olur.:cat:
:cat: kesinlikle...
diger bilgiler icin de tesekkurler. dedigin gibi zamani gelince muracat edecegim sizlere. :)
Shorin
09 Kasım 2009, 16:43
Bende sizler sayesinde bu 2 motor arasında kalmıştım şimdi daha detaylı olarak sadece bu 2 markayı inceleyeceğim. Tüm yorum yazanlara teşekkürler... Benimde kafama takılan bir konu var bende çok ileri düzeyde olmasada bel fıtığı mevcut aslında bel fıtığı başlanğıcı desek daha doğru olacak... bu tür motorlarda sıkıntı yaşarmıyım? Kullananlar varsa bel ağrısı şikayeti oluyor mu?
ersinkecis
17 Kasım 2009, 16:33
arkadaslar onemli bir gelisme oldu. :D
su linkteki fiyatlara bakinca anlayacaksiniz. ozellikle son satira bakin!
http://ersinkecis.tripod.com/gt250r_parca_fiyatlari.htm
Kawasaki 250R in parca fiyatlarina ulasabilecegim bir site var mi?
ufuktan
17 Kasım 2009, 16:45
bu şekilde çok kurcalayarak mal alınmaz ... + ve - durumlarına bakılır , eleme yapılır , bütçeye bakılır , sonuçta mal alınır !!!
( motoru devirince ucuz parça yok - arama bulamazsın )
** tecrübemle sabitttir çok gel-gitler yaşayanların çok inceleyenlerin malı asla hayır etmedi :wiinkk: onun için çekeceksin besmeleni, hoşuna giden motoru alacaksın ...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO