PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ramzey 100cup debriyaj sorunu.



demir_bey
20 Ekim 2009, 21:27
merhabalar arkadaşlar benim rmz100cup yarı otomatik olanlardan.sorunum vites atarken. Vitese hafif bastıgımda boşa geçip,biraz daha bastırdıgımda vitese geçmesi ve yavaş yavaş ayağımı kaldırdıgımda hareket etmesi gerekiyorken.Vitese bastıgımda birden geçiyor ve motor hafif ileri dogru zıplıyor,birkaç degişik motoro baktım benimki gibi degil.normal sanki debriyaj varmış gibi vites geçişleri. motor 2006 model 4000 km'de.Ben motoru 5ay önce kaynımdan aldım ona sordugumda alğımdan beri böyleydi dedi,sıfır almıştı.Bende bugün motoru dayanamayıp söktüm ::tutkuy:: sayesinde.
resimler aşagıda sanırım debriyaj balatası bu bozuk veya neden düzgün çalışmadıgını nasıl anlarım.

http://i0910.hizliresim.com/2009/10/20/3664.jpg

http://i0910.hizliresim.com/2009/10/20/3926.jpg

immortalboss
20 Ekim 2009, 22:33
Yavaş yavaş çekme konusunu bilmiyorum ayağını bıraktığında zaten vites geçmiş oluyor.Yavaş yavaş bıraktığınızda yarım debriyaj yapıyor olabilir ve bu da vitesleri kötü etkileyebilir.

fehmiilker
20 Ekim 2009, 22:42
motorun durumunu şu anda bilmiyorum ama eğer çalışır vaziyette ise çok kolay bi yöntemle debriyaj ayarını kontrol edebilirsin.
vites pedalındaki boşluğu kontrol et yukarı aşağı çok az bi boşluk olması gerekiyo.
motoru sökmeden önce vites pedalındaki boşluk nasıldı. boşluk yoksa debriyaj kaçırır.
çok boşluk varsa sanki debriyajı kullanmadan vitese geçiyomuş gibi olur bazen zor geçer
vites pedalındaki boşluk nasıl?

demir_bey
20 Ekim 2009, 23:29
motorun durumunu şu anda bilmiyorum ama eğer çalışır vaziyette ise çok kolay bi yöntemle debriyaj ayarını kontrol edebilirsin.
vites pedalındaki boşluğu kontrol et yukarı aşağı çok az bi boşluk olması gerekiyo.
motoru sökmeden önce vites pedalındaki boşluk nasıldı. boşluk yoksa debriyaj kaçırır.
çok boşluk varsa sanki debriyajı kullanmadan vitese geçiyomuş gibi olur bazen zor geçer
vites pedalındaki boşluk nasıl?

boşluk yoktu direk vitese geçiyordu ve motor hareket ediyordu,normalde vitese basınca mesela 1 attık vitesi ayagımızı üzerinden çekince hareket etmesi lazım ama benim motor atar atmaz yürüyordu gazı verince.

mehmetay18
20 Ekim 2009, 23:31
sen neyden bahsediyorsun dostum, anlattıgın gayet normal, vitesin hafif basma yada kavrama diye bir noktası yok..vitese takınca az ileriye gider normal, debriyajlı motordada olabiliyor bu dedigin..vıtese tak, gaza basınca kalkıyorsa sorun yok..tek bi olayı var bunun 4.vıtesde giderken vitese asagı doğru basarsan debrıyaj vazifesi görür..

demir_bey
20 Ekim 2009, 23:34
sen neyden bahsediyorsun dostum, anlattıgın gayet normal, vitesin hafif basma yada kavrama diye bir noktası yok..vitese takınca az ileriye gider normal, debriyajlı motordada olabiliyor bu dedigin..vıtese tak, gaza basınca kalkıyorsa sorun yok..tek bi olayı var bunun 4.vıtesde giderken vitese asagı doğru basarsan debrıyaj vazifesi görür..

neresi normal bilmiyorsan yorum yapma!! 4.vitesden sonrada hiç bişey yok hem boşa falan geçmiyor.

fehmiilker
20 Ekim 2009, 23:38
ilk fotoğraftaki parçayı nerden söktün. debriyajın önündenmi yoksa sol taraftaki elektroniktasının arkasındanmı

demir_bey
21 Ekim 2009, 09:56
ilk fotoğraftaki parçayı nerden söktün. debriyajın önündenmi yoksa sol taraftaki elektroniktasının arkasındanmı


resimlerle anlatıyım söktügüm parça motorun sağ tarafında elektronik tas solunda.
http://i0910.hizliresim.com/2009/10/21/870.jpg

http://img8.imageshack.us/img8/6345/dscn2690y.jpg

http://i0910.hizliresim.com/2009/10/21/877.jpg

http://img8.imageshack.us/img8/9720/dscn2692t.jpg

mehmetay18
21 Ekim 2009, 10:25
neresi normal bilmiyorsan yorum yapma!! 4.vitesden sonrada hiç bişey yok hem boşa falan geçmiyor.

4.VİTES en alttadır, çık yola 50-60-70-80 farketmez vitesin üstüne bastır yani 5.vitese takacak gibi ve ayağını vitesin üzerinde basılı tut..bak bakalım motorun boşta nasıl akmaya çalışıyor..Bilmediğim bi şeye yorum yapmam, altımda bi tanede ondan var 2009 model...

demir_bey
21 Ekim 2009, 10:48
4.VİTES en alttadır, çık yola 50-60-70-80 farketmez vitesin üstüne bastır yani 5.vitese takacak gibi ve ayağını vitesin üzerinde basılı tut..bak bakalım motorun boşta nasıl akmaya çalışıyor..Bilmediğim bi şeye yorum yapmam, altımda bi tanede ondan var 2009 model...

güzel kardeşim sorunumun biride o zaten 4.vitesden sonra tüm gücümle bassam bile bişey degişmiyor.boşa geçmiyor bu motor vitesde iken boş diye bişey yok.mesela bazen iniş aşagı giderken boşa alıyım diyorum 4-3-2-1 N yapıp boşa alabiliyorum başka türlü olmuyor.

mehmetay18
21 Ekim 2009, 11:28
güzel kardeşim sorunumun biride o zaten 4.vitesden sonra tüm gücümle bassam bile bişey degişmiyor.boşa geçmiyor bu motor vitesde iken boş diye bişey yok.mesela bazen iniş aşagı giderken boşa alıyım diyorum 4-3-2-1 N yapıp boşa alabiliyorum başka türlü olmuyor.

Demekki arıza varmış seninkinde, senin motor kaç model? acaba benimkiyle arasında modelden ötürü fark olabilirmi diye düşünüyorum..Benimkinde aynı anlattığım gibi..Ama çalıştırdıktan sonra 1.vitese takınca az ileri hoplamasında bir problem yok..çünkü debriyajlı motordada aynısını yapıyor..
hocam süratli giderken 4-3-2-1 çok sakat bi durum..Hiç tavsiye etmem..

serkanADH13
21 Ekim 2009, 15:17
yarı otomatık motorlarda debrıyaj vardır,
pedala tam basarsan vıtese gecer,
az basarsan bır nevı boştaymış gibi olur,

motor hareket halındeyken 4'ten sonra boşa geçıremessın,
arabada düşün,
80 100 ile giderken nasıl gerıye takamıyorsan mantıgıda o işte,
4 ten boşa geçmez hızlı iken,

ama 4 ile dur ve tekrar aşağı bas,
boşa düşer vıtes,

gelelım debrıyaj ayarına,
sanıyorum sol kısımda olmalı,
13 anahtar ile sıkılan bır somun var,
ve onun takılı oldugu birde düz tornavıda ağızlı civatası,
ayarı oradan yapacaksın,
eğer gevşetırsen az bastıgında boş hissi uyandırır,
sıkarsan direkt vıtese geçiş yapmasını sağlar.

Git Bir Tamırcıye Ve Daha Dikkatlıce Anlatmasını Sağla...

Kolay Gelsın...

demir_bey
21 Ekim 2009, 21:47
yarı otomatık motorlarda debrıyaj vardır,
pedala tam basarsan vıtese gecer,
az basarsan bır nevı boştaymış gibi olur,

motor hareket halındeyken 4'ten sonra boşa geçıremessın,
arabada düşün,
80 100 ile giderken nasıl gerıye takamıyorsan mantıgıda o işte,
4 ten boşa geçmez hızlı iken,

ama 4 ile dur ve tekrar aşağı bas,
boşa düşer vıtes,

gelelım debrıyaj ayarına,
sanıyorum sol kısımda olmalı,
13 anahtar ile sıkılan bır somun var,
ve onun takılı oldugu birde düz tornavıda ağızlı civatası,
ayarı oradan yapacaksın,
eğer gevşetırsen az bastıgında boş hissi uyandırır,
sıkarsan direkt vıtese geçiş yapmasını sağlar.

Git Bir Tamırcıye Ve Daha Dikkatlıce Anlatmasını Sağla...

Kolay Gelsın...

eyvallah sagolasın bugün gündüz araştırmalarımdan sonra senin tarifine uygun tarifler aldım.kısmetse sabah yeni debriyaj balatasınıda takıp,motoru toplayacağım.sonuçları tekrardan burdan açıklarım hatta video çekmeyi düşünüyorum.

osmaniyeli
21 Ekim 2009, 21:54
arkadaşlar cevap vermiş zaten.

ben de sana bildiklerimi söyleyeyim

rölantin biraz yüksekse öne atar ilk 1 e attığında . rölantini kısmayı dene

4. vitesten boşa atamazsın. koruma olarak bu motolarda yok 4 ten boşa atma. sadece çelik marka 100 lüklerde var. 4 ten boşa atayım derken boşa geçmedi deyip 4 ten 1 e düştüğünü düşün:)

moto-x
22 Ekim 2009, 19:55
arkadaşlar bazı cup lar 4 ten boşa geçer bazıları geçmez diyer sorun ise kavrama yaylarında yahot motorun sağ tarafında bi 15 lokman açacak vida var onu gevşet ortasını düz torna vida ile çevirerek vites ayarı yap

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:55 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:51 PM ----------

yayın biri yok resim 1 de senin sorunun muhtemelen o dur

tr100a
22 Ekim 2009, 20:32
bendede bu aletten varsen güzel anlatmışında arkadaşlar fazla anlamamış depriyajın tam ayırmıyor ayarlanması lazım ben oraları hiç karıştırmadığım için nerden ayarlanır bilmiyorum ama bi kıyak yapıp motortamircisi arkadaşıma sorup yarın sana yazarım

burak07
22 Ekim 2009, 22:18
piyasadaki çoğu yarı otomatiklerin debriyaj kavraması biraz farklı.bazıları dönel dişli olduğundan yolda iken 4.vitesten boşa alabiliyor tekrar 4'e geri alabiliyorsun(kendi motorum o şekilde)tabi boştan 4e alırken o anki devire göre gaz verip o şekilde 4e alınır.
Bazı motorlarda 4ten boşa alamıyorsun mecbur 4-3-2-1-N sırasını yapıyorsun:)

alone_chief
08 Ağustos 2012, 02:10
motoru yeni aldığım için konuyu hortlatıyorum :):) bendede 2006 model kuba var ramzeyle herşey aynı .
Aynı sorun için motorcuya gittim bu modellerde 4 den N ye yok dedi durur haldeyken oluyo dedim denedik oldu fakat giderken olmuyor . birde vites koluna yarım basıp bos yapma işini bugün
öğrendim öğle ne kadar gidebiliriz N ye geçmiyor ya onu 4 de hızını aldıktan sonra bir müddet N gibi kullansak bi sorun olurmu acaba ???

mterayes26
08 Ağustos 2012, 02:25
neresi normal bilmiyorsan yorum yapma!! 4.vitesden sonrada hiç bişey yok hem boşa falan geçmiyor.

asıl konuyu bilmeyen sensin , adama çamur atma 4. vitesten sonra boşagecenelerde vardemek senınkı gecmıyor
ayagını yavasca kaldırma dıye bırsey yok bas yuru , arabamıbu ayagında debrıyaj ayarlacaksın onuayarlıcam derken bırdeyapış yere rahatla

fthykn
21 Ekim 2012, 13:51
motoru yeni aldığım için konuyu hortlatıyorum :):) bendede 2006 model kuba var ramzeyle herşey aynı .
Aynı sorun için motorcuya gittim bu modellerde 4 den N ye yok dedi durur haldeyken oluyo dedim denedik oldu fakat giderken olmuyor . birde vites koluna yarım basıp bos yapma işini bugün
öğrendim öğle ne kadar gidebiliriz N ye geçmiyor ya onu 4 de hızını aldıktan sonra bir müddet N gibi kullansak bi sorun olurmu acaba ???

o motoru o şekilde kullanırsan debriyaj balatasını çok çabuk bitirirsin vites koluna bastığın zaman debriyaj görevi görüyor çünkü :)