PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : hyosung comet xenon far sorunu



c@n
13 Eylül 2009, 03:00
arkadaşlar herkeze cometciler yardım ederse ve bilgisi olanlar yardım ederse sevinirim chyosung comet 250 motoruma xenon taktım ama yanmadı urun sağlam çunku ithalatcısıyım neyse sonra far fanusunun içine baktım ki 25/25 watt veya s 35 /35 watt ampulle çalışır diyor akuden direk alıp duğmeye girersemde aku mantara bağlıcak başka şekilde nasıl takan oldumu arkadaşlar yardım bekliorum saygılar

< iLk@yy >
13 Eylül 2009, 03:14
daha önce hyosungta xenon taktıran gördüm çalışıyorda gt250r'la gt250 arasında bir fark yok zaten teknik olarak bildiğim

Olcay Avşar
13 Eylül 2009, 11:41
Zenon far bir beyin ve ampülden oluşan basit bir sistemdir, beyine 12 volt elektrik verirsin ve beyinden çıkan enerjiyi ampüle girersin.

Elinde de tutsan yanar böylece evde abajura da taksan yanar. Motosikletle alakası yok , bağlantıda sorun vardır.

Şenonar
13 Eylül 2009, 14:13
Direk kontaktan elektirik alırsan xenon yanar aynı sistem benim apachede uygulandı ama birazcık akü sorunu yaratıyor yani gündüzleri açmassan bi sorun olmaz ben sadece akşamları kullanıyorum pek sorun çıkmıyor:cat:

ozgurakman
13 Eylül 2009, 14:38
Direk kontaktan elektirik alırsan xenon yanar aynı sistem benim apachede uygulandı ama birazcık akü sorunu yaratıyor yani gündüzleri açmassan bi sorun olmaz ben sadece akşamları kullanıyorum pek sorun çıkmıyor:cat:

aküyü mü bitiriyor? bende de ybr var taktırmasam mı??

Şenonar
13 Eylül 2009, 14:46
aküyü mü bitiriyor? bende de ybr var taktırmasam mı??

ybr de öyle bir sorun yok apache ve ybr nin elektirik sistemi farklı :cat:

Lucas
13 Eylül 2009, 19:45
daha önce hyosungta xenon taktıran gördüm çalışıyorda gt250r'la gt250 arasında bir fark yok zaten teknik olarak bildiğim

Teknik olarak fark olmasada, far sistemleri farklı. 250 R da mercekli far var ve bu yüzden xenon takmanın bir sakıncası yok, fakat 250 comette mercekli far olmadığından xenon takmak yarardan çok zarar sağlar, hem kullanıcıya hemde diğer araç sürücülerine.

aya
13 Eylül 2009, 22:47
arkadaşlar,

1) standart halojen ampulleriniz çoğunlukla 55 watt iken xenonlar 35 watt güç üretirler. dolayısıyla standart halojenlere göre daha az akım çekerler.

2) motorunuz çalıştıktan sonra, aracın tüm elektriği ve hatta akünün şarj enerjisi motorda üretilir ve dağıtılır. yani motor çalıştıktan sonra akü ile işiniz kalmaz ve ondan enerji çekmezsiniz.

bu 2 not ışığında xenon takınca akü problemi yaşadığını ya da yaşanacağını söyleyen arkadaşlar, bunu neye dayanarak söylüyorlar merak etmeye başladım...


konu sahibi arkadaşın sorusuna gelince : çalışmadı denmiş ve sorun yaşandığı söylenmiş ama ne tür bir sorun yaşandığı açık anlatılmamış. başka bir topicte daha sormuştunuz aynı şeyi ve orda da yazdım, bağlantılar doğru yağıldıktan sonra normal far sisteminde xenon'un çalışmaması için hiç bir neden yok. normal far sisteminizde fara giren (+) ve (-) uçları xenon balastına taktıktan ve balast ile ampul bağlantısını doğru yaptıktan sonra (ki bunu yanlış yapamazsınız zaten, soketler birbirine uymaz) sisteminiz çalışır.

standart far sisteminize bağlantıları doğru yaptıktan sonra hala çalışmıyorsa, far sigortasını ve rölesini kontrol etmenizi tavsiye ederim...

Şenonar
14 Eylül 2009, 14:29
arkadaşlar,

1) standart halojen ampulleriniz çoğunlukla 55 watt iken xenonlar 35 watt güç üretirler. dolayısıyla standart halojenlere göre daha az akım çekerler.

2) motorunuz çalıştıktan sonra, aracın tüm elektriği ve hatta akünün şarj enerjisi motorda üretilir ve dağıtılır. yani motor çalıştıktan sonra akü ile işiniz kalmaz ve ondan enerji çekmezsiniz.

bu 2 not ışığında xenon takınca akü problemi yaşadığını ya da yaşanacağını söyleyen arkadaşlar, bunu neye dayanarak söylüyorlar merak etmeye başladım...


konu sahibi arkadaşın sorusuna gelince : çalışmadı denmiş ve sorun yaşandığı söylenmiş ama ne tür bir sorun yaşandığı açık anlatılmamış. başka bir topicte daha sormuştunuz aynı şeyi ve orda da yazdım, bağlantılar doğru yağıldıktan sonra normal far sisteminde xenon'un çalışmaması için hiç bir neden yok. normal far sisteminizde fara giren (+) ve (-) uçları xenon balastına taktıktan ve balast ile ampul bağlantısını doğru yaptıktan sonra (ki bunu yanlış yapamazsınız zaten, soketler birbirine uymaz) sisteminiz çalışır.

standart far sisteminize bağlantıları doğru yaptıktan sonra hala çalışmıyorsa, far sigortasını ve rölesini kontrol etmenizi tavsiye ederim...

Her motorun elektirik sistemi aynı değil benim apache elektiriği diyottan aldığı için aküyüde yiyor:cat:
Yani şöyle anlatim orjinalinde araç çalıştıktan sonra farlarımız yanıyor ama hiç kesintisiz değil yani gaz verince farın ışığı yükseliyor:cat: yani dalgalı akım geliyor bu dalgalı akıma xenon bağlanırsa xenona kesik kesik elektirik gelir ve yanmaz.
Ama direk kontaktan elektirik alınca xenon yanar ama akü sorunu yaratır kendi motorumda oluyor ordan biliyorum:cat:

possi
18 Şubat 2013, 16:01
yazmıyım yazmıyım diyorum da heryerden sorun başlıkları çıkıyor

pistolpitt
18 Şubat 2013, 16:35
yazmıyım yazmıyım diyorum da heryerden sorun başlıkları çıkıyor

yazmamış halin bu mu, tüm hyosung arıza başlıklarını hortlatmışsın, iyi misin?