PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Elektirikten Anlayan biri lazım



Lantas
05 Eylül 2009, 18:12
Merhaba arkadaşlar motorun elektirik sıstemınde bazı degışiklikler yapmak istiyorum daha doğrusu sadeleştirmeler Öncelikle Motorun Marşla çalışması ıcın gereken parçaları bilen varsa yardımcı olsunlütfen Akü için + ve - şase lerı ayarladım bana lazım olan sey motoru nasıl stop etiriceğim ve far tesisatı Bunu neden yapıyorsun ne gerekvar sadeleştirmeye diyicek arkadaşlara cevabı sımdıden yazıyım motorda çok fazla bos kablo var ve boş soketler bana gereklı olan sadece marş kontak ve far sinyal gurubu yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekürler:rendeer:

aya
05 Eylül 2009, 20:08
anladığım kadarıyla motorunuz ayaktan marşlı ve elektrikli marş istiyorsunuz. bunun için bir marş motoruna ihtiyacınız var öncelikle. ancak marş motorunun motorunuzu çalıştırabilmesi için dişlisinin volantına bir şekilde yakın monte edilmesi ve mesafe ayarlamasının iyi yapılması lazım ki, bunun için bir yerleri kesip biçmeniz ve ardından o yerlere çok ciddi yağ izolasyonu yapmanız gerekebilir. yani imkansız değil ama bu iş orjinal bir yuva ve orjinal bir marş kiti yoksa hem çok zahmetli, hem çok masraflı hem de çok riskli bir işlem olacaktır.

bunun yerine ayak marşının ayakla bastığınız çubuğunu çıkarıp, bu çubuğun ucuna ayağınızın yaptığı işi yapacak bir motor bağlamak daha kolay olabilir ama bunu da kendi imkanlarınızla evinizin garajında yapabilmeniz çok zor. bu iş için sanayide bu işlerden biraz anlayan birilerini bulmanız daha uygun olacaktır kanaatimce.

bu işin elektriksel kısmı işin en basit tarafını oluşturuyor. mekanik kısmı daha zor, onu halledebilirseniz elektrik kısmına geçeriz. motorun çalıştıktan sonra stop edilmesi ise en kolay kısmı. yapılacak iş ateşlemeyi kesmekten ibaret. uygun bir yere bağlanacak küçük bir anahtarla bu iş de kolayca halledilir ama dediğim gibi bence öncelikle işin mekanik kısmında yoğunlaşın, tabii eğer kararlıysanız...

Lucas
05 Eylül 2009, 20:41
Elektrik yerine elektirik yazarsan, elektrikçileri kızdırırsın ama, benden söylemesi :)

_OLD_
06 Eylül 2009, 14:26
Merhaba arkadaşlar motorun elektirik sıstemınde bazı degışiklikler yapmak istiyorum daha doğrusu sadeleştirmeler Öncelikle Motorun Marşla çalışması ıcın gereken parçaları bilen varsa yardımcı olsunlütfen Akü için + ve - şase lerı ayarladım bana lazım olan sey motoru nasıl stop etiriceğim ve far tesisatı Bunu neden yapıyorsun ne gerekvar sadeleştirmeye diyicek arkadaşlara cevabı sımdıden yazıyım motorda çok fazla bos kablo var ve boş soketler bana gereklı olan sadece marş kontak ve far sinyal gurubu yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekürler:rendeer:

Bu işle ilgili yanıt alman çok zor.Elektrik ve tesisat işi uzaktan anlatmayla olmaz.Devre şeması gerekir.
Fazla kablo ve soketler var diyorsun.Bende şöyle söyliyeyim.Hiç bir üretici firma ürettiği araca işe yaramıyacak bir tek çivi bile koymaz.Maliyet hesabı yapılırken sivrisinekten bile yağ çıkarmayı hesaplarlar.Motorun şimdiye kadar hiç ellenmediyse boş soketler olası aksesuar,alarm gibi şeyler içindir.Kurcalandıysa çalışmayan birşeyler vardır.
Bence dertsiz başına dert çıkarma.

oguzhan6161
06 Eylül 2009, 14:44
neden orjinali bozuyorsun ki?

Ramazan Can
06 Eylül 2009, 14:44
fazla soket kablo ve onlara benzer hiç bişey yoktur motorda..sen böyle devam et..sadeleştirmeye gerek yok..............

anafor34
06 Eylül 2009, 14:59
merhaba , bencede dertsiz başına dert çıkarma hem zaman kaybı,hemde sorun çıkma riski var .

serkanADH13
06 Eylül 2009, 15:35
komple tesisatın dışındaki siyah elektrık bandını sok,
boşa cıkan kablolarını sök at :),
usta fazla koymuştur,

dostum emın ol oralara bışiyler gelıyordur.
gereksız ugras yani,

deli_mavi
06 Eylül 2009, 15:40
Bu işle ilgili yanıt alman çok zor.Elektrik ve tesisat işi uzaktan anlatmayla olmaz.Devre şeması gerekir.
Fazla kablo ve soketler var diyorsun.Bende şöyle söyliyeyim.Hiç bir üretici firma ürettiği araca işe yaramıyacak bir tek çivi bile koymaz.Maliyet hesabı yapılırken sivrisinekten bile yağ çıkarmayı hesaplarlar.Motorun şimdiye kadar hiç ellenmediyse boş soketler olası aksesuar,alarm gibi şeyler içindir.Kurcalandıysa çalışmayan birşeyler vardır.
Bence dertsiz başına dert çıkarma.

:rendeer::cat::bounce::wiinkk:Daha ne olsun...:thumleft:::alkiis::

Lantas
07 Eylül 2009, 13:40
Arkadşlarbnm fazla soket dediğm kablolar arka stop çok fazla sase ve farların kabloları daha oncekı sahibi Motorun altına ısık flan taktırmıs yanı baya karıstırmıs bn sadebısey istiyorum aslında tekistedigim kontak ve mars motorunun çalısması gerisi gereksizbnmiçin çünkü motorda far yok

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:32 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:28 PM ----------


neden orjinali bozuyorsun ki?

Hocam aslında motorun orjinalini bn bozmuyorum daha önceki sahibi bozmus sanırım oardan burdan kablo fırlıo yani sunu söyle düşünün Birmotorun kaportası söküdünde sadece Marşmotoru ve ayak edalının Çalışıcağı kadar elketirik kablosu görmek istiyorum :cat:Çünkü gece gemek gibi bir lüksünyok ayrıca motorda stop lambalarıda yok ve sinyalerde Çalısmıyor Saygılar:rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:35 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:32 PM ----------


komple tesisatın dışındaki siyah elektrık bandını sok,
boşa cıkan kablolarını sök at :),
usta fazla koymuştur,

dostum emın ol oralara bışiyler gelıyordur.
gereksız ugras yani,

Bnde böyle düşünüp Söktüm kabloların bantını ve inanılmaz Karmalık geldı Tekrar bantladım kablolar birbirinden ayrılmıyor malesef yanı Çok karıstırılmıs

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:38 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:35 PM ----------


Elektrik yerine elektirik yazarsan, elektrikçileri kızdırırsın ama, benden söylemesi :)
Tmm Hocam Bidaha Dikatli olurum elektrikçilerden Özürdiliyorum Lütfen kızmayın :rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:40 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:38 PM ----------


Bu işle ilgili yanıt alman çok zor.Elektrik ve tesisat işi uzaktan anlatmayla olmaz.Devre şeması gerekir.
Fazla kablo ve soketler var diyorsun.Bende şöyle söyliyeyim.Hiç bir üretici firma ürettiği araca işe yaramıyacak bir tek çivi bile koymaz.Maliyet hesabı yapılırken sivrisinekten bile yağ çıkarmayı hesaplarlar.Motorun şimdiye kadar hiç ellenmediyse boş soketler olası aksesuar,alarm gibi şeyler içindir.Kurcalandıysa çalışmayan birşeyler vardır.
Bence dertsiz başına dert çıkarma.
:cat: Aslındabunlar fazla kablo değil yanı motorun Sökülen Arka stopları ön far ve daha önceki sahibinin çektiği bazı gereksiz kablolar :cat:

Lantas
07 Eylül 2009, 23:36
Arkadaşlar aranızda bana marş motorunun Çalışması için gerekli olan parçaları ve devre samasını çizebilcek olan varmı?

ismetv8
17 Eylül 2009, 00:00
Şu an şema gönderemiyorum basitçe şöyle: kullanacağın marş motorunun gücüne göre aküden yeterli kesitte bir kablo çekiyorsun mutlaka uygun bir sigorta ile! sonra bir röle alıyorsun 12 volt olduğunu farz ediyorum akünün,
marş motorunun eksisi doğal olarak direk şaseye bağlanacak, sigorta korumalı kalın kablo rölenin girişine marştan gelen kablo çıkışına bağlanacak yani + yı anahtarlıyoruz artık geriye röleye 1.5 luk bir kablo ile besleme vermek gerekiyor rölenin eksiside direk şasede bir butonla marş motorunu çalıştırabilirsin yada kontak sistemin çalışıyorsa onun ignition ucuna bağlarsın röle mutlaka marş motoruna yakın olmak zorunda ,marş motorları iç dirençleri küçük olan motorlardır fazla akım çekerler dolayısı ile her marş arası 5 saniye ara vermelisin
çalışmıyorsa sebebini bulmadan basmak tesisatı , motoru ve aküyü çok zorlar yukarda bahsettiğim sebeplerden dolayı kablo kesitlerinden ve sigortadan ödün vermek gibi bir şansın yok,röleye gelince kullanacağın marş motoru 15 amper çekiyorsa ,20A veya daha fazlası bir röle kullanacaksın
İşin mekanik tarafı hakikaten zor çoğu marş pedal dişlileri yarım ay şeklinde buna dönen bir motor ucu kuple etmek imkansız
daire şeklinde olursada ,marş motor dişlileri motor çalıştıktan hemen sonra yerine dönmek üzere tasarlanır tüm bunları dikkate alıp uygulamayı düşünmeyi tavsiye ederim

Umarım yardımcı olmuşumdur