PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikleti tekniğiyle kullanmayı biliyor musunuz?



Sayfa : 1 [2] 3

deepimpact
06 Ocak 2007, 23:44
Paylaşım icin sağol

DEVIL CBR
06 Ocak 2007, 23:53
çok teşekürler bilgiler için 2 ilavede ben yapmak istiyorum.
1. si virajlarda racing motorlarda kontra gidonu terse itme yapılmalı bu öğrenilmeli
2. si fren hakkında araç önünde iseniz fren basıp bırakmanız araçların sizi fark etmesine yardımcı olacaktır.

doktor_oni
07 Ocak 2007, 00:09
kolay admin olunmuyor...

orpi
08 Ocak 2007, 19:46
ya arkadaslar kusura bakmayin once, belki daha once bu tip yazilar yazilmistir ama ben rastlayamadim. O yuzden ben derdimi soyleyeyim siz de uygun yere koyun yaziyi :) yani isin duzenleme kismi size kalmis...
konu su: motosiklet kullanmaya ilk basladigimda sag seritten ufak ufak gidiyorduk, sonra sollamalar, aralardan gecmeler derken kazasiz belasiz bugunlere geldik.
simdi; yolda giderken ki bu yol e-5 avrupa oluyor, en sol seritte; sol seritteki arac ile bariyerler arasindan tertemiz bir yol buluyorum kendime, genelde is cikis saatleri oldugundan butun sol serit dururken ( biliyorsunuz tr de sol serit durur sag serit hic tikanmadan akar ??? ) siz guvenli bir sekilde bariyerle araclarin arasindan yaklasik 50-60 km/h gibi hizlarla yol alabiliyorsunuz.
bu kismi guvenli mi deil mi tartismiyorum ama bi sekilde, en saglam serit burasi. Onunuze aniden cikacak bir arac, acilabilecek bir kapi vs bulunmuyor.
Gelelim olayin can alici noktasina: eger sizden once ayni yoldan gecmis bir baska motor kullanicisi varsa yol zaten araclarin saga acilmasiyla bosaltilmis oluyor, her ne kadar suruculere laf etsek de aralarindaki birkac iyi adam yolu bosaltinca sanal bir serit bizler icin acilmis oluyor. Ancak ayni duyarli surucu sol taraftaki boslugu yarattigi halde onun sagindan gelen ikinci bir motora yol vermek icin gene sola dogru gelerek bi onceki sanal seridi, temiz niyetlerle mahvetmis oluyor ve bunun da tek sorumlusu dar tarafi kullanmakta israr eden motosiklet kullanicisi oluyor...
yani kendi kendimize yollarimizi kapatmis oluyoruz.
bunu defalarca test ettigimden buraya yazmayi uzun zamandir dusunuyordum. her siteden boyle bir uyari yapilarak herkesin sol seridin en solundan gitmesi saglanip kendimize sanal bir serit cok rahat yaratabiliriz. bilmiyorum deneyimli kullanicilar ne der ama dusuncem budur umarim yaziyla cok kafa bulandirip anlatmak istedigimin onunde kalmamisimdir. ha bu arada bu yaziyi daha adam gibi yazip forumda uygun yere koyalim derseniz hic cekinmeyin hemen yapin hic gucenmem :)
ufak bi son not: bahsettigim seritten giderken fasilali bir sekilde uzunlari yakip kapatirsaniz sizden 100m. oteki araclar bile yolu saga dogru kayarak aciyorlar, sirf bu sebepten su flas gibi patlayan lambalardan taktiricam motora ( yasak oldugunu biliyorum ).. ama inanin yolu bu sekilde acip riski neredeyse sifira indiricekse raziyim cezaya :)

alp_tunay
08 Ocak 2007, 20:25
Risk az olurda bizim sol şerit meraklıları tehlike yaratır....Sen 70 le 80 le gitsen adam 140 la falan gidecek ve yanından vızzt diye geçecek....Belki panik olacak sana dokunacak....

Yapma bence...Değmez...Kendine uygun yolu zaten bulursun yolda...:cat:

izel
08 Ocak 2007, 20:41
bilgiler için tşk.ler , eline sağlık.

orpi
09 Ocak 2007, 16:00
Risk az olurda bizim sol şerit meraklıları tehlike yaratır....Sen 70 le 80 le gitsen adam 140 la falan gidecek ve yanından vızzt diye geçecek....Belki panik olacak sana dokunacak....

Yapma bence...Değmez...Kendine uygun yolu zaten bulursun yolda...:cat:

ya sanirim anlatamadim. bu dedigimin yapilabilmesi icin trafigin zaten tikali olmasi gerekiyor. yani tikali trafikte en sol tarafta kendimize bir alan yaratmak burdaki amac, aksi takdirde aralardan gecelim, bi saga bi sola gidelim derken heba oluyoruz yollarda...

unfortunate
09 Ocak 2007, 16:11
yeni başlayan ben için çok faydalı oldu ama sormak istediğim yani takıldığım bi konu var durmak üzereyken boşa alalım diyorsun lakin ben motoru durduğu yerde boşa aşlmakta zorlanıyorum bırak hareket halinde hiç alamam napmalıyım..?

GorkeM
09 Ocak 2007, 16:16
Durmak üzereyken boşa alma... Hatta durunca da boşa almak sakıncalıdır. Şehir içindeki trafik durumlarında 1. viteste durmak ani hareketleri kolaylaştıracağı için talihsiz kazaları engelleyecektir...
Motor durduğunda boşa almak için; eğer vites geçmiyorsa debriyajı hafif brak , vites kurtulacaktır, sonra 1'den yukarı hafifçe çek , o zaman geçer. Yada motoru biraz ilerlet.

unfortunate
09 Ocak 2007, 16:32
çok teşekkürler ben sadece (motorum çatalcada olduğundan ) haftasonları kullanmaya vakit buluyorum bu söylediklerini deneyeceğim..

fox_uygar
15 Ocak 2007, 00:47
ellerine sağlık döktürmüşsün motor bilgilerini saol.. emeğe saygılarla :)

erdo2002
23 Ocak 2007, 14:30
eline sağlık hocam ,bakalım ben uygulaya bilecekmiyim :)

Ö.Z.€.R
06 Şubat 2007, 01:45
Değerli bilgileri bizimle paylaştığın için çok teşekkürler...

bypro
11 Şubat 2007, 21:14
emeğine sağlık paylaşım için thanks...

eroldayı
11 Şubat 2007, 23:59
saol emeğine sağlık

demirgursel
12 Şubat 2007, 00:29
eski bir yazı ama ben yeni okudum.teşekkür ederim çok güzel yazmışsın.:cat:

rfhylmz
25 Şubat 2007, 19:22
çok aydınlatıcı bir bilgi teşkkürler ben ilk defa motor almak istiyorum bana tavsiye edebileceğiniz bi skooter varmı acaba yani zırt pırt arıza yapmayacak ve uygun olması önemli sağolun:bounce: :bounce:

Sacrosanct
03 Haziran 2007, 03:54
güzel paylaşım yeni başlayanlar için çok iyi

teşkür

neveragain34
25 Temmuz 2007, 15:32
Elinize saglık
tesekkurler
Anlamadıgım bır konu var 4 vıteste gıderken bosa alıp frenlemı durmak mantıklı yoksa normal otomobıldekı mantık ıle vıtes kucultulerekmı fren yapmak daha mantıklı?
bılgı veren olursa sevınırım

taxi_45
13 Ağustos 2007, 02:04
hızlı sen ehliyetini aldınmı? bu motorun bir devri var 1. vitesde 200 km yapamazsın, otomatik olursa makine senin yapmana gerek yok o kendi yapar işini.
aynen arabadaki gibi kardeşim seninle trafikte karşılasmak istemem dogrusu. güvenli sürüsler diliyorum sana

babaçi
13 Ağustos 2007, 02:09
Elinize saglık
tesekkurler
Anlamadıgım bır konu var 4 vıteste gıderken bosa alıp frenlemı durmak mantıklı yoksa normal otomobıldekı mantık ıle vıtes kucultulerekmı fren yapmak daha mantıklı?
bılgı veren olursa sevınırım

bana kalırsa arabadaki mantık daha iyi ben hem vites küçültüyorum hemde frenliyorum ama acil bir durum oldumu direkt frenlere asılırım:cat:

alican_caliskan
07 Eylül 2007, 22:40
Hepsini dikkatlice okudum bilgiler için çok teşekkürler

lanet_2159
04 Ekim 2007, 21:05
elleline sağlık çok doğru yazmısın:cat:

headhunter251
04 Ekim 2007, 21:23
emeğe saygı:)Müthiş bilgiler herkes okumalı ellerine sağlık:cat:

togepi
08 Kasım 2007, 17:38
süper anlatmışsınız ,tşkler.... en zorlandığım konuydu bu durma olayı, artık baya bi iyileştirdim.........

celill
19 Kasım 2007, 23:20
eyvallah usta bu bılgıler vıteslı motorlar ıcın faydalı

goldenhead
01 Eylül 2008, 19:38
bende yeni bir kullanıcıyım saol eline sağlık bilgiler için

sanchez2002
13 Eylül 2008, 01:46
slm arkadaşlar ben motosiklet sevdasına yeni tutuldum şu an bir motorum yok ilk önce ehliyet alıp daha sonra bu konuda sizlerden bilgi ve tavsiyeler aldıktan sonra uygun bir motor almayı düşünüyorum bu pazar direksiyon sınavım var (14.08.2008)

nedym
13 Eylül 2008, 02:02
slm arkadaşlar ben motosiklet sevdasına yeni tutuldum şu an bir motorum yok ilk önce ehliyet alıp daha sonra bu konuda sizlerden bilgi ve tavsiyeler aldıktan sonra uygun bir motor almayı düşünüyorum bu pazar direksiyon sınavım var (14.08.2008)

hayirli olsun kardes sende caresi bulunmaz hastaliga kapilmissin artik isin yoksa motor deistir o kücük bu yeni cikti bunda su var bunda bu var :queen:

mterayes26
13 Eylül 2008, 03:02
o kaskı . ucupta kafasını yere vurmayan bılmez faydasını

oğuz-antalya
13 Eylül 2008, 04:05
o kaskı . ucupta kafasını yere vurmayan bılmez faydasını

aynen :salut::salut:

mehnaz
21 Ekim 2008, 22:05
çok tşkr ederim bu bilgiler motorsiklet kulanıcıları için süper ve faydalı başarılarının devamını dilerim...

swagger
21 Ekim 2008, 22:45
Sağol abi allah razı olsun bende bu yaşta motor sürüyorum gerçekten çok güzel bir bilgi. Ellerine sağlık.

ByBaTeR!ST
01 Kasım 2008, 00:17
Teşekkürler, Sayın Adminim. Hepsini Teker Teker Dikkatlice Okudum Bu Bizim İçin Çok Yararlı Bir Bilgi Oldu.

EFSANE98_1
01 Kasım 2008, 00:45
öncelikle bilgiler içinçok teşekkürler. benim kafama takılan birşey var depo niye tamamen dolu olmamalı. max. nekadar olmalı:?

alpinist
11 Aralık 2008, 18:52
yeni başlayan biri olarak iyi ki varsınız dıyorum.saolun

quadro
11 Aralık 2008, 19:27
Pek faydalı olmuş.. Allah razı olsun hayretmişsin.. sevabı geçmişlerinin ruhuna dokunsun..

yusufharun
01 Ocak 2009, 10:55
çok teşekkürler ileride yardımı çok dokunacaktır

E-M-R-E
01 Ocak 2009, 11:00
bu bilgiler ehliyeti olmayan ve motosiklet kullanmayı bilmeyen insanı dahi sürücü yapabilir bu faydalı bilgiden dolayı çok teşekkürler..

aktör56
02 Şubat 2009, 23:54
teşekkürler verilen bilgiler için

NeTMaViSi
03 Şubat 2009, 00:02
agzınızdan bal damlamış,teşşekkürler,

bencede :)

ismaildemir
15 Mart 2009, 22:09
Bende motorsiklet konusunda bazı önemli bilgileri buradan öğrendim. Teşekkürler arkadaşlar. Şu yaşıma geldim (27), motor tutkuma hep birileri engel oldu, artık kimseyi önüme koymuyorum, Ehliyete yazıldım, motoruma karar kıldım, Ramzey QM250, küçük bir ihtimal de Jinlun JL150-5 olacak inş. Görüşmeler tamam, sizlerin sayesinde de kullanım bilgileri. 14 Nisanda da sınavı geçersek inş. motoru da alır gelirim evime. Birde evin arkasına garaj yaptırıyorum demirden çalınmasın diye. İşte OK!
Hepinize selamlar saygılar hürmetler...

motorhocası
15 Mart 2009, 22:18
Bende motorsiklet konusunda bazı önemli bilgileri buradan öğrendim. Teşekkürler arkadaşlar. Şu yaşıma geldim (27), motor tutkuma hep birileri engel oldu, artık kimseyi önüme koymuyorum, Ehliyete yazıldım, motoruma karar kıldım, Ramzey QM250, küçük bir ihtimal de Jinlun JL150-5 olacak inş. Görüşmeler tamam, sizlerin sayesinde de kullanım bilgileri. 14 Nisanda da sınavı geçersek inş. motoru da alır gelirim evime. Birde evin arkasına garaj yaptırıyorum demirden çalınmasın diye. İşte OK!
Hepinize selamlar saygılar hürmetler...

Motor,araba hatta bisiklet tecrüben yoksa 140-150kg lık motorla çok uraşırsın, bu tecrübelerin yoksa mutlaka daha hafif küçük bir 2. elden başlaman daha iyi olur:cat:

GebzeLi.ibOm
15 Mayıs 2009, 02:39
Ellerine Emegine DüsünceLerine biLgiLerine KatkıLarından doLayi Gercekden teSekkür Ederim Sagol Yeni BasLadım bende :)

harunizm
15 Mayıs 2009, 21:58
Allah yazandan,okuyandan,uygulayandan razı olsun. Bu bilgiler çok yardımcı olacak özellikle durma konusu. Dünyayı yeniden keşfetmek yerine tekniğini öğrenmek daha mantıklı inşallah benim gibi yeni kullanıcılar bu forumları okumadan geçmiyordur. Herkese selamlar, saygılar.

seyyah1453
23 Mayıs 2009, 05:41
slmalykm 125cc den kurtuldum:) srad 600 biraz fazla olacak ama geçeceğim sıratı:))ayrıca verdiğin bilgiler için çok tşkrlr''

Motör
02 Haziran 2009, 22:53
emegine saglık tşkler

Lucastorn
08 Haziran 2009, 12:27
Faydalı bir paylaşım. Özellikle viraj kısımları çok önemli.

snncn_26
04 Temmuz 2009, 19:43
çok teşekkürler konuyu hortlattım ama çok güzel bir yazı eline koluna sağlık

askon
04 Temmuz 2009, 20:27
çok teşekkürler konuyu hortlattım ama çok güzel bir yazı eline koluna sağlık

merak edıyordum mkonuyu kım hortlattı diye fakat sende hortlattığın için teşekkürü hak edıyorsun :cat: konuyu yazan admin e de teşekkür ederım bu konuları bılmeyen yada dıkkat etmeyen malesef sürücü arkadaşlarımız cok mesela dün gece ben balkondan en az 35 tane ana caddede kasksız korumasız üstelık bayan artcıları olan hızlı scooter motor lar saydım yazık günah kardeşim sizler henüz durumu kavramamışsınız bu belli ben bu sıcaklarda ful koruma dolaşıyorum üstelık oğlumda ful koruma ile bıner motora en küçük oğlum 4 yaşında hayatta kasksız bınmez yani onun kadar olun bari