PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kask nasıl çıkartılmalıdır?



admin
12 Aralık 2005, 15:56
Bu yazı bazı motorcular için hiçbir anlam taşımayabilir. Şehir trafiğinde kasksız bir motosiklet sürücüsüne rastlamak her zaman mümkün. Eğer kaskınız yoksa onu çıkartma probleminiz de yok demektir.



Kask ayrılmaz bir parçadır
Ama unutmayın başınıza bir kaza gelirse çok daha büyük problemleriniz olabilir. Kask motosikletin bir parçasıdır ve motosiklet satın alındıktan sonra motosiklet sürücüsünün bir parçası haline gelmelidir. Bu önemli ayrıntıyı ihmal ederek önce kendinize, sonra da sevdiklerinize zarar vermeye hiç hakkınız yok.
Çıkartmayı uzman yapmalı
Kask, direkt olarak kafaya (kafadaki yumuşak dokulara ve kafatası kemiklerine) gelen travmaları engeller ve indirekt travma haline getirir. Dolayısıyla kask olmadığında ölüme yol açabilecek bir çarpma kask sayesinde sadece basit bir tespit aracıdır ve kazadan sonra kafada kalmalıdır. Ancak trafik kazalarında beklenmedik birçok durumla karşılaşmak mümkündür. Önce yaralanmanın derecesini bilmek gerekir. Yaralının, solunum güçlüğü, kanama gibi hayatı tehlikeye sokan olayları düzeltilmeden kımıldatılmaması gerekir. Pek tabiki bu gözetim ve müdahaleler hastane koşullarında, ilgili uzmanların sorumluluğunda yapılacaktır. Kafa yaralanmaları çok defa beynin de yaralanmasına sebep olur. Hastanın hayatı da beyindeki yaralanma derecesine bağlıdır
Dil solunumu tıkarsa
Sürücüde kaska rağmen beyin yaralanması varsa, sonuç çoğu kez üzücü olabilir. Şişi iyileşse bile bazen tam olarak sağlığına kavuşmayabilir. Bazen de sürücü cepheden darbe yemiştir. Şuuru kapalıdır ve çene kırıkları oluşmuştur. Başta ve boyunda kırık yoktur ancak yaralı baygın olduğu için alt çene kırığından dolayı kasların çekmesiyle serbest kalan dil solunum yolunu tıkayabilir. Bu durumda yaralının kaskı çok dikkatli birşekilde kafa ve boyun kıpırdatılmadan çıkartılmalı.

Dil solunumu tıkarsa
Sürücüde kaska rağmen beyin yaralanması varsa, sonuç çoğu kez üzücü olabilir. Şişi iyileşse bile bazen tam olarak sağlığına kavuşmayabilir. Bazen de sürücü cepheden darbe yemiştir. Şuuru kapalıdır ve çene kırıkları oluşmuştur. Başta ve boyunda kırık yoktur ancak yaralı baygın olduğu için alt çene kırığından dolayı kasların çekmesiyle serbest kalan dil solunum yolunu tıkayabilir. Bu durumda yaralının kaskı çok dikkatli bir şekilde kafa ve boyun kıpırdatılmadan çıkartılmalı. Diyelim ki kask bilinçli ve dikkatli bir şekilde çıkarıldı; dilin solunum yolunu tıkamasına engel olmak için başın geri doğru itilmesi durumunda kişinin boyun omurlarında kırık varsa, omuriliğini zedeleyerek onu kol ve bacaklarını tutmaz (felçli- quadriplejik) hale getirmek çok kolay ve olası bir iştir. Bu durumda yapılması gereken şey başı düz bir pozisyonda tutarak dilin üstüne düz bir şeyle basmaktır. Abeslan, kaşığın sapı, bir dal parçası, vb. herşey bu işi görebilir kaza yeri koşullarında. Ama başı oynatmamak esas kuraldır. Boyunluk takılmadan baş ne sağa sola, ne öne arkaya; hiçbir yöne oynatılmamalıdır. Mümkünse bu işlem kask çıkartılmadan yapılmalı.

Her kaza değişiktir
Bu durum, kaskın kazadan sonra çıkartılması gerekebileceğinin sadece bir örneğidir. Bu da demektir ki, bu satırlardan, kazadan sonra kaskın çıkartılması konusunda olumlu ya da olumsuz kesin bir hüküm verilmez. Kararı ancak olay anında müdahale edebilecek yetkili kişi duruma göre verir. Daha sonra yaralının sevkini sağlar ve uzman hekimler (ortopedi travmatoloji uzmanı, genel cerrah gibi) gerekli müdahaleyi yapar.
Aşırı hız yapmayın
Tekrarlamakta yarar var. Eğer ilk yardım konusunda ehliyetli değilseniz ve kaza anında sadece siz yardım edebilecek durumdaysanız, yapacağınız en yararlı şey yaralının mümkünse soluk almasını engelleyeceketkenleri ortadan kaldırmak, kanamalarını kontrol altına almak ve onu enyakın tıp merkezine süratle sevk etmektir. Şu bir gerçek ki, kazalar maalesef çoğu kez kuralları göz ardı etmekten oluyor ve en büyük tehlike de aşırı hız. Yemyeşil ağaçların arasında bir köy yolunda, ya da bir patikada çiçek kokuları ve kuş sesleri arasında rüzgar saçlarınızı okşarken ve motorunuzun mırıltısını dinlerken kimse size kaskınızı takmanız için ısrar etmez.















Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır

cannibalL
15 Haziran 2006, 17:21
bilgilerin süper abi teşekkürler

zeda3000
15 Haziran 2006, 17:31
Guzel bilgiler , ozzelikle soylemek isitiyorum kaza sonrasi surucu yasiyormu diye kaski asla cikarmayin kask a dokunmak o insani hayat boyu felc edebilir. Sadece vizoru acmak solunum icin yeterlidir.

Cenesi acilan kasklar bu tip kazalarda cok daha yardimci olmakta.
Basit bir oneri: 15 YTL alacaginiz boyunlugu yaris motorunuzu suratli surer iken veya drag yarislarinda takarsaniz olasi bir kaza aninda buyuk sizin felc olmanizi engeller.

kimi
15 Haziran 2006, 17:43
güzel bilgiler saol paylaşım için.

praetorian
15 Haziran 2006, 17:53
benım en buyuk korkum Allah korusun bı kaza sonucunda yardım etmek ıcın gelen bılıncsız kısıler..kas yapalım derken butun vucudu cıkarıolar..

BIYIKLI
15 Haziran 2006, 17:55
Faydalı bir hort, örnek alınmalı, tebrikler. :)

maltintash
06 Temmuz 2006, 23:12
benım en buyuk korkum Allah korusun bı kaza sonucunda yardım etmek ıcın gelen bılıncsız kısıler..kas yapalım derken butun vucudu cıkarıolar..


Aynen katılıyorum; Ülkemizde bir kaza olduğu zaman meraklı ve sözüm ona çok bilmişler hücum ediyorlar.Ülkemizn insanları yardımsever ve iyi niyetle bunu yaptığını biliyorum ama bilinçsizlikle yapılan müdahaleler çoğu kazazedelerin ya ölmesi yada ömür boyu sakat kalmasına neden olabiliyor.Maalesef...:farao:

toprak_cbr
13 Temmuz 2006, 14:25
faydalı bilgileriniz için tşk

rEnE
13 Temmuz 2006, 14:57
Faydalı bir hort :)

AMA NE HORT HOCA

12/12/05

:queen: :queen: :queen:

ARMAGEDON
13 Temmuz 2006, 15:13
işte hayatımızı motordan çok tehdit eden yardım sever türk halkı bu bilgilerin içinde saklı kaza yaptınız allah göstermesin bişeyinizde yok ama yardım severler o kaskı çıkartırken pekala boynunuzu zadeleyebiliyolar veya kafada sorun varsa bir hayata sebep olabiliyolar tşk bilgiler için

kevseroto
15 Temmuz 2006, 13:37
tşk faydalı bilgiler

2pac
23 Kasım 2006, 11:07
Elinize saglık...

alp_tunay
13 Ocak 2007, 19:01
Teşekkürler...Aydınlatıcı...Mutlaka okunmalı....:cat:

AKKURT01
22 Mart 2007, 06:48
19/03/2007 günü Adana Mersin otobanında honda motorsiklet le bir otomobilin kazasının sonucu motorsiklet sürücüsü ağır yaralanmıştı,bir ayağı çarpmanın etkisi ile bariyerlerde kalmış,ayak ve ellerinde,kolunda o an kırıklar ve cıkıklar olduğunu gördüm;AĞIR YARALIYDI Yardım için yanına gittiğimde MONT VE KASK dışında başka bir şey yoktu;Ancak KULLANDIĞI KASKININ MÜKEMMEL OLDUĞUNU GÖRDÜM yukarıda yazılı prensipler dahilinde gerekenleri yaptım. trafik memurlarının gelmesine kadar olayyerinde bekledim.Kaskı çene korumalı idi sadece ön camı üzerinde yoktu boyun bölgesindede kırık olabilir düşüncesi ile kaskı çıkartmadım,Sadece kaskın bağlama aparatını rahat nefes alması için çıkarttım;Baş bölgesinde hiçbir yaralanma yoktu.Bu motorsikletci arkadaşımızın hayatta kalmasının tek nedeninin eksik koruma olmasına rağmen KASAK VE MONTunun o an kullanmakta olmasıdır.GERÇEKTEN KASK SIZ MOTORSİKLET KULLANILMAMASI GEREKTİĞİNİ Bizzat yaşadım.Taşıt kullanan kullanmayan tüm insanlaraKazasız günler diliyorum.

Pardaillan
22 Mart 2007, 09:19
Güzel bir yazı paylaşım için teşekkürler , motorumu bayiden teslim almadan once gidip kask aldım. Motorun kırılan parçasını değiştirebilirim ama benimkileri değil ;)

kkorhann34
02 Nisan 2007, 16:59
saol arkadaşım verdiğin bilgiler için bende daha yeni aldım motorumu bunları bilmem gerekiyodu saol:)

barisozcetin
02 Nisan 2007, 18:32
zeda3000 arkadaşımızın dediği : Basit bir oneri: 15 YTL alacaginiz boyunlugu yaris motorunuzu suratli surer iken veya drag yarislarinda takarsaniz olasi bir kaza aninda buyuk sizin felc olmanizi engeller.
bu tip bir aparatı nerden temin edebiliriz? bunu kullanan motorcu hiç görmedim, acaba bir tehlikesimi varda kullanılmıyor, bilgisi olan varmı?

birazblues
22 Nisan 2007, 21:22
Ben de merak ettim. rüzgar koruyucu olarak satılan basit şeylerden bahsetmediğini düşünüyorum.. onların bir yararı olacağını sanmıyorum böyle bir durumda. peki o zaman nedirki bu 15 ytl lik boyun koruyucusu?

velespit-cbr
31 Temmuz 2007, 18:03
güzel gerekli bilgiler için sağol

lolita_ipek
31 Temmuz 2007, 18:29
güzel bilgiler yararlı olucagına inanıyorum.tşkler.

BİROL 78
31 Temmuz 2007, 18:50
güzel paylaşımın için teşkürler...:wiinkk:

Scooter_Mania
08 Eylül 2007, 20:12
Boyun korumasını hondanın sitesinde aksesuarlar bölmününde görmüştüm sanırım bir bakmanızada yarar var sanırım.

ultraukala
08 Eylül 2007, 20:58
Ben de merak ettim. rüzgar koruyucu olarak satılan basit şeylerden bahsetmediğini düşünüyorum.. onların bir yararı olacağını sanmıyorum böyle bir durumda. peki o zaman nedirki bu 15 ytl lik boyun koruyucusu?

Şu hani boyun fıtığı olanların boynuna taktıkları boynu sağa sola dönmesini kısıtlaştıran şeyler yok mu.Zannımca onlardan bahsetmiş arkadas...

headhunter251
08 Eylül 2007, 21:46
müthiş bilgiler herkesin okuması ve bilmesi gereken bilgiler.Paylaşım için teşekkürler:rendeer:

Herkeslere iyi sürüşler dilerim...

shadow_1905
08 Eylül 2007, 22:08
bu admin nickli abimiz hiç online olmazmı?? hiç görmedim de:silent:

okant_
26 Eylül 2007, 22:20
Emeğine sağlık. paylasım güzel

xufuk
24 Ocak 2008, 18:19
Peki hangi kasklar iyidir kaza esnasında full kapalımı yoksa çeneden açılanlarmı avantajlı çeneden açılanlar bir kazada kırıla bilir gibi geliyor ama bir kaza sonrası çıkarması daha kolay full kapalı kaskı çıkartırken ben kendi kafamdan tüm saç baş bir yana zorla çıkartoyırum yanaklarımı sıksın kazada fırlamasın diye sıkı aldım yanlışmı yaptım kaza geçirsem boynum kırık olsa Allah göstermesin bunu Doktar bile çıkarırken sağlam adamıda sakat bırakır önerileriniz nedir nasıl kask almalıyız boyutları nasıl olmalıdır yardımcı olursanız sevinirim yeni bir kask alıcam bu aybaşı cevaplarınız çabuk olursa ona göre alıcam Lazer düşünüyorum bu sefer bolmu olmalı yoksa sıkımı full kapalı olmalımı çeneden açılanmı??

patriote
24 Ocak 2008, 18:52
Peki hangi kasklar iyidir kaza esnasında full kapalımı yoksa çeneden açılanlarmı avantajlı çeneden açılanlar bir kazada kırıla bilir gibi geliyor ama bir kaza sonrası çıkarması daha kolay full kapalı kaskı çıkartırken ben kendi kafamdan tüm saç baş bir yana zorla çıkartoyırum yanaklarımı sıksın kazada fırlamasın diye sıkı aldım yanlışmı yaptım kaza geçirsem boynum kırık olsa Allah göstermesin bunu Doktar bile çıkarırken sağlam adamıda sakat bırakır önerileriniz nedir nasıl kask almalıyız boyutları nasıl olmalıdır yardımcı olursanız sevinirim yeni bir kask alıcam bu aybaşı cevaplarınız çabuk olursa ona göre alıcam Lazer düşünüyorum bu sefer bolmu olmalı yoksa sıkımı full kapalı olmalımı çeneden açılanmı??

Sevgili kardeşim.
Forumumuzda kasklar ile ilgili hemen her türlü bilgi mevcut.
Arama butonunu kullanarak istediğin bilgiye ulaşabilirsin.
Çeneden açılan kasklar da full kapalı kasklardır.
İkisi ayrı şey değil.
Sadece birisinin çenesi açılıyor.
Eğer caddeleri pist gibi kullanmıyorsan, sık sık dur kalk yapıyorsan, çene açılır kasklar senin için daha pratik olacaktır.
Koruma konusunda da çenesi açılmayana göre çok da düşük seviye de değildir.
Ama en iyi seçim tam kapalı kask alman olur.
Diğer soruların için arama yap.
Daha önce yazdıklarımızı buraya bir daha yazmaya uğraşmayalım.:)

euphrates
24 Ocak 2008, 19:24
Şu hani boyun fıtığı olanların boynuna taktıkları boynu sağa sola dönmesini kısıtlaştıran şeyler yok mu.Zannımca onlardan bahsetmiş arkadas...

onlar olmaz bu iş için üretilmiş profesyonel malzemeden bahsediliyor
boyun fıtığı için olanlar çeneyi yukarı kaldırır duruşu motor sürüşüne uygun değil onların.

tornado57
24 Ocak 2008, 19:50
onlar olmaz bu iş için üretilmiş profesyonel malzemeden bahsediliyor
boyun fıtığı için olanlar çeneyi yukarı kaldırır duruşu motor sürüşüne uygun değil onların.

Evet, fıtık için olanlardan değil,
Formula 1 izliyorsanız bilirsiniz, tüm yarışçıların takması zorunludur,biraz sırt destekli, omuza oturan ve özellikle ense kısmından boynu destekleyen bir koruyucu, şu omurilik koruyucular var, satılan onların kaska kadar gidenini düşünün, onun gibi bişey işte, resmi falan olsaydı daha güzel olurdu buluruz umarım...

Rorsash
29 Eylül 2009, 23:49
Bilgilerini paylaştıgın için tşkler ustad.

metci
10 Haziran 2011, 00:14
Bu konu hortlamalı...

NEZZ
10 Haziran 2011, 00:22
Bilgilendirdiginiz için tşkrlr

cbr1100 xx
10 Haziran 2011, 00:54
http://www.uzmantv.com/motosiklet-yariscilari-nasil-kiyafetler-giyer

Crypton42
04 Ağustos 2011, 13:55
gerçekten güzel bi konu ve açıklaması emeğinize sağlık :cat:

weirdo1
14 Kasım 2015, 19:51
E5 de 90-100 le giderken yanimdan hızla geçen kasksiz motorcuları görünce imreniyorum cesaretlerinden dolayı.

Bakkala giderken bile kaski takip bağlarım.

Boyun desteğide şöyle birşey.
http://m.aliexpress.com/item/32481168977.html

Motocutan
01 Kasım 2018, 15:43
Emeğinize sağlık hocam. Çok güzel bilgiler aktarmışsınız...